abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:43:20 #51
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_28829180
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 13:22 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Ja heb ik ook....
Maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn vrienden nooit lelijker worden wanneer we de supermarkt binnenstappen. Dus als ik daar in een spiegel kijk, ben ik fucking lelijk, terwijl vrienden er normaal uit zien....
Mischien denken ze ook wel zo van wat ben ik lelijk en mijn vriend knap?? Trouwens supermarkt spiegels zijn levensgevaarlijk ja
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_28829485
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:00 schreef Rhanna het volgende:
In Japan hadden ze spiegel in een winkel gehangen waardoor de vrouwen dunner leken, die winkel had een dikke aanklacht gehad
Dat heb ik ook een keer gezien in een winkel in Turkije!
Maar ik schrok me juist wezenloos, want ik ben al tamelijk lang en vrij dun, en een spiegel die je langer en dunner maakt is dan niet bepaald flatterend
pi_28829658
we zijn tenminste niet alleen in ons leed, dames en heren, dat is al een troost
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28829719
quote:
Ja heb ik ook....
Maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn vrienden nooit lelijker worden wanneer we de supermarkt binnenstappen. Dus als ik daar in een spiegel kijk, ben ik fucking lelijk, terwijl vrienden er normaal uit zien....
Komt a) omdat je bij anderen minder op details let en kritischer voor jezelf bent en b) omdat die vrienden zelf ook denken dat ze er goed uitzien, maar jij weet dat ze er echt zo uitzien als in die winkelspiegel en eigenlijk zijn jullie dus allemaal fucking lelijk.
pi_28830485
Ik vind dat we de supermarkt spiegels niet hoeven te geloven, ik weet zeker dat als Johnny Depp de Albert Heijn binnen loopt en hij kijkt daar in een spiegel, dan denkt ie van 'wie is dat? dat ben ik toch zeker niet?'.

Maar het is inderdaad wel vervelend om er in sommige spiegels met irritante verlichting er slecht uit te zien, je gaat dan wel twijfelen welke spiegel je nu eigenlijk moet geloven, maar ik zeg, geloof nooit een spiegel met TL verlichting.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_28834318
Zo kan ik mijn haar hier thuis alleen maar in de badkamer doen. Dat is de enige spiegel waar het goed kan, bij de anderen ziet het er nooit uit. (Lijkt het, misschien wel)
pi_28835316
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:14 schreef JeroenV het volgende:
Zo kan ik mijn haar hier thuis alleen maar in de badkamer doen. Dat is de enige spiegel waar het goed kan, bij de anderen ziet het er nooit uit. (Lijkt het, misschien wel)
Dat is merkwaardig. Zoals al eerder gezegd bepaalt het soort licht in grote mate je verschijning, d.w.z. zachte vs harde kleuren (aan TS: wat dacht je dan??? ) , maar de snit van je haar valt hier niet onder
"Spread before you is your soul, so forever hold the dreams within your hearts.Through nature's inflexible grace.... I'm learning to live...."
pi_28841818
omg geweldig topic! Ik altijd maar denken dat ik de enige was die zo onzeker en obsessedwas om dat continu op te merken .

Whehehe, ik ken het dus ook. Zal dan idd wel door het licht komen
pi_28842290
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:45 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Dat is merkwaardig. Zoals al eerder gezegd bepaalt het soort licht in grote mate je verschijning, d.w.z. zachte vs harde kleuren (aan TS: wat dacht je dan??? ) , maar de snit van je haar valt hier niet onder
Ook dit komt door de lichtval. In de douche zie ik alles goed van voren en schijnt er niet te veel licht op mijn haar. In de andere kamer heb ik last van het licht dat van buiten komt en boven is het te donker.
pi_28845351
Ik vind het licht in de pashokjes van Esprit-winkels altijd heel anders! Dan lijkt het net of ik ineens felblauwe ogen heb, terwijl het in andere spiegels helemaal niet zo opvalt haha
pi_28846172
Laat me raden...dit zijn je spiegels?

Fingerspitzgefühl
pi_28846914
Ik heb trouwens nog geen spiegels opgemerkt in de supermarkt hier
Maar stel dat supermarktspiegels dus wel degelijk aanwezig zijn...
dan loop ik toch liever langs een AH spiegel dan langs een ALDI spiegel
pi_28846941
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:59 schreef octopussy het volgende:
Ik heb trouwens nog geen spiegels opgemerkt in de supermarkt hier
Maar stel dat supermarktspiegels dus wel degelijk aanwezig zijn...
dan loop ik toch liever langs een AH spiegel dan langs een ALDI spiegel
ALDI
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:04:24 #64
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_28857038
Goed topic, ik kan me helemaal aansluiten bij het merendeel van de mensen hier.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:00:04 #65
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_28858199
Bij de AH heb je de 'beste' spiegels heb ik gemerkt. Als je er daar knap uit ziet,... dan zie je er overal knap uit. CHICKS No Problemo dan
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_28860674
Ik maak me altijd op onder fel TLlicht, kan het alleen maar mee vallen daarna haha.
pi_28861057
daglicht van de zijkant, van 1 zijkant is redelijk funest, evenals licht van onderaf.
daglicht van alle kanten is stukken aangenamer
licht van een kaars is ideaal, dat ben je moooooooooooooi
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28862021
Inderdaad, heb ik ook heel vaak.
pi_30699845
tvp

Gister nog wat kleren wezen kopen, in ongeveer de helft van alle paskamers zag ik er wel goed uit, in de andere helft was het echt verschikkelijk, vooral bij 1tje, die was zo hard en fel verlicht, dat leek wel een operatiekamer.

Maar nu weet ik nog steeds niet welke spiegels je moet geloven!
pi_30700030
De spiegels bij de H&M vind ik juist heel fijn. Van mij mogen ze dat overal wel doen. Je ziet ook best vaak vrouwen op straat die er van de voorkant heel leuk uit zien, maar dat hun broek aan de achterkant voor geen meter zit. Ook dat je bij H&M kan kiezen tussen twee soorten licht vind ik wel heel handig.

En in tl licht ziet inderdaad iedereen er beroerd uit. Vooral in de metro hier denk ik vaak dat ik er heel beroerd uit zie, maar als ik dan rondkijk heeft iedereen opeens van die enorme kringen onder z'n ogen.
Sanity is (not) statistical
pi_30700644
en natuurlijk ligt het er ook aan, uit welke hoek 't lichtbron vandaan komt
pi_30701517
Mja ik vind licht dat van voren komt het mooist natuurlijk, als er een felle lichtbron op je rug schijnt en je kijkt dan in een spiegel dan zie je er niet uit.
pi_30729642
Iedereen zit er mooier uit in zacht licht. Het mooiste voorbeeld zijnde TL-buizen tijdens het uitgaan, die maken iedereen onbedoeld heel erg lelijk.
  maandag 19 september 2005 @ 16:38:28 #74
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30729927
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:52 schreef Myers het volgende:
Mja ik vind licht dat van voren komt het mooist natuurlijk, als er een felle lichtbron op je rug schijnt en je kijkt dan in een spiegel dan zie je er niet uit.
Licht van voren geeft juist meer detail weer.
pi_30730189
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:38 schreef Varr het volgende:

[..]

Licht van voren geeft juist meer detail weer.
Geloof me, bij sommigen hoef je geen details te zien. Daar zijn de contouren al genoeg bij.
pi_30731508
Ik ben bang voor de spiegels bij de Hunkemoller.... In die spiegels (in Nijmegen tenminste) lijkt mijn huid doorschijnend, vooral in mijn hals zie ik overal aders lopen Net of ik doorzichtig ben
Alles wat ik daar aantrek ziet er afschuwelijk uit, dus sinds die spiegels daar hangen heb ik er niks meer gekocht
Ik heb dit nog nooit bij andere spiegels gehad trouwens
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_30732093
Ja heb ik ook hoor. Bij de ene spiegel denk ik: "heej, je ziet er goed uit kerel!" en bij de andere denk ik: "mijn hemel, ik moet geen basisschoolleraar worden!" Nee maar even serieus, het heeft wel degelijk met de verlichting, maar ook met de omgeving (achtergrond) te maken. Fel neplicht maakt altijd lelijk, terwijl sfeerverlichting en een warme omgeving je er heerlijk uit laten zien.
pi_30732137
quote:
Ja heb ik ook....
Wat grappig ! Ik heb dat precies zo. Als ik een ander in welke spiegel dan ook zie, dan zie ik hem of haar in die spiegel zoals ik hem of haar ter plekke direct zie. En dan denk ik: zie ik er zelf dan echt zo uit zoals in de spiegel?!?!?! Maar dat is niet zo. Het zit allemaal tussen de oren. Dat is hetzelfde als dat je jezelf hoort en jezelf ziet op video bijvoorbeeld. Je bent het niet gewend om jezelf te ervaren buiten jezelf en dus is het iedere keer weer vreemd, de ene keer positief, de andere keer negatief. Maar iemand anders ziet jou zoals je bent, of je nu buiten de supermarkt staat (realistisch beeld) of binnen (niet-realistisch).
pi_30732177
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 16:45 schreef PlanetX het volgende:

[..]

Natuurlijk ziet een kapsel er bij ieder licht ook weer anders uit en dus ook in iedere spiegel lijkt het weer anders.
pi_30732232
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:00 schreef Hammet het volgende:
omg geweldig topic! Ik altijd maar denken dat ik de enige was die zo onzeker en obsessedwas om dat continu op te merken .

Whehehe, ik ken het dus ook. Zal dan idd wel door het licht komen
Ja, ik ben ook wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem' . Maar ik sla er geen acht meer op tegenwoordig. Zolang ik geen negatieve reacties krijg van andere mensen, ga ik er van uit dat het allemaal wel mee zal vallen.
  maandag 19 september 2005 @ 19:32:57 #81
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_30735247
Je spiegelbeeld in treinramen (en sowieso spiegelbeelden in ramen over het algemeen) zijn al helemaal funest voor je zelfvertrouwens
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_30735418
In de plaatselijke stamkroeg waar ik kom hebben ze een getinte spiegel op de herentoilet, als je het niet weet valt het eigenlijk bijna niet op.

Dus een heleboel mensen die een stuk of 10 bier op hebben en redelijk aangeschoten naar de wc gaan om effe de blaas te legen, komen opgewekt terug nadat ze in de spiegel hebben gezien dat ze er nog prima uit zien zodat ze nog 10 bier gaan drinken.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 19 september 2005 @ 20:19:18 #83
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_30736775
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_30746659
Grappig topic, ik heb hetzelfde

Ik vraag me ook nog altijd af of mensen mij zien zoals ik mezelf in een spiegel of op een foto zie...
(op foto's vind ik mezelf er altijd heel anders uitzien dan in een spiegel)
pi_30746964
Leuk en herkenbaar topic, H&M spiegels zijn echt erg idd.
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:00:09 #86
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_30754973
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:08 schreef PaprikaChips het volgende:
Merken jullie ook dat als je bijvoorbeeld in de spiegel kijkt bij een Albert Heijn met dat ranzige TL-buis verlichting dat je er veel minder knap uitziet dan dat je thuis doet voor de spiegel? Hoe kan dat en welke spiegel moet je nou geloven?

Zelf denk ik dat bij TL-buis verlichting je huid op een lelijke manier verlicht wordt zodat zelfs knappe mensen er lelijk uit kunnen zien als ze op dat moment in een spiegel kijken.

Merken jullie dit ook?
da's logisch. Bij Albert Heijn moet je altijd je "ik-kijk-zo-ongeïnteresseerd-mogelijk-voor-me-uit-zodat-mij-geen-straatkrant-wordt-aangeboden"-gezicht opzetten. Voor je langs de spiegel loopt is deze nog niet weggetrokken..
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_30759120
gelukkig hebben ze in de kroeg geen tl-buizen.
alhoewel in belgie wel soms
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_31730283
Hoi mensen! Tvp!

Ik heb zojuist een spiegel even meegenomen de tuin in, dus gewoon puur daglicht.

Wat ik mij nu dus afvraag is of dit het allerjuiste beeld geeft van hoe andere mensen jou zien, ik neem aan van wel?
pi_31730443
Wit licht toch? Zon komt daar aardig mee overeen dacht ik zo. Voorlopig mijd ik iig de spiegel in de gang :\.
pi_31733394
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
In de paskamers van winkels vind ik mezelf er vaak ook stukken beter uitzien in een bepaalde outfit dan vervolgens thuis
Ik heb het exact andersom, in de paskamer ben ik dik, lelijk en vol met putjes (terwijl ik die toch echt niet heb ) en thuis zie ik er weer gewoon uit
pi_31733438
Volgens mij wordt dit alles veroorzaakt door een complot.
pi_31733752
Hunkemöller is het ergst
pi_31733965
De sportschool "van mij" heeft spiegels waarin ik breder lijk.
Ik verdenk ze ervan dat ze er iets mee hebben gedaan (ik zie ze er voor aan)

In andere spiegels heb ik er namelijk geen "last" van.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_36310684
Hebben jullie weleens, dat je er op sommige foto's totaal anders uit ziet dan in de spiegel? En dan bedoel ik dus echt, dat je jezelf alleen maar herkent aan de kleding die je aan hebt op de foto. Hoe kan zoiets eigenlijk?
pi_36311090
Klopt idd, ik dacht wel eens hoe ik zoveel verschillende gezichten had: op foto's soms echt een rothoofd, soms ook niet, in spiegels hetzelfde.
Toen ik een zus van me tegen iemand hoorde zeggen dat als ze in een bepaalde spiegel in het huis keek er altijd knap uitzag wist ik dat ik niet de enige was
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_36316292
Ik vind mezelf er in de spiegel (thuis iig) meestal wel mooi uitzien maar op foto's echt compleet asymetrisch ofzo
pi_36319499
ik ben altijd knap.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_36319560
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:11 schreef partyyboyy het volgende:
ik ben altijd knap.
Da's wel een sterke op zich.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:53:21 #99
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36757987
Ik werd vandaag bij de dokter geconfronteerd met een afschuwelijk spiegelbeeld van mezelf, ik zag er echt verschrikkelijk uit. In de spiegels van de AH zie ik er meestal wel goed uit en de spiegels van de Trekpleister vind ik ook positief voor mijn zelfbeeld, ondanks dat die hele winkel verlicht wordt met TL-verlichting.

Het blijft een raar iets, spiegels en verlichting. Maar al met al ben ik er nog steeds niet uit wat nou het meest betrouwbare beeld geeft.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_36758145
HEEEEEEEEEEEEL herkenbaar!!!

je hebt spiegels die donkerder zijn dan hun broertjes en zusjes, dat is het verschil

ik heb mijn badkamerspiegel vervangen voor een donkere spiegel, en voel me nu heel de dag de bink
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')