abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28787064
Merken jullie ook dat als je bijvoorbeeld in de spiegel kijkt bij een Albert Heijn met dat ranzige TL-buis verlichting dat je er veel minder knap uitziet dan dat je thuis doet voor de spiegel? Hoe kan dat en welke spiegel moet je nou geloven?

Zelf denk ik dat bij TL-buis verlichting je huid op een lelijke manier verlicht wordt zodat zelfs knappe mensen er lelijk uit kunnen zien als ze op dat moment in een spiegel kijken.

Merken jullie dit ook?
Soms heb je zin in paprika chips, het kan ook voorkomen dat je wat meer zin hebt in gezoute chips. Over het algemeen vind ik het fijner als ik zin heb in gezoute chips, omdat dat beter samen gaat met cola.
  Milf donderdag 14 juli 2005 @ 00:09:01 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_28787080
Hoe "hoe harder het licht" hoe fletser je wordt. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:09:40 #3
86305 Markman
Grappig hier.
pi_28787096
LICHT

hoe donkerder hoe lekkerder ;-)
pi_28787278
Dat heb ik ook wel eens.....kijk in de ene spiegel en dan denk ik: Ik ben klaar om te gaan.
Kom je langs een andere spiegel en dan denk je: Wat zie jij er uit.........

Kwestie van de slechte spiegels uit je huis flikkeren
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_28787310
In de paskamers van winkels vind ik mezelf er vaak ook stukken beter uitzien in een bepaalde outfit dan vervolgens thuis
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:21:14 #6
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28787368
Is puur kwestie van belichting idd. Kan niks anders bedenken.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:31:22 #7
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_28787576
Heel vaag ja. Je moet eens een spiegel pakken en in je tuin gaan staan of buiten ergens en dan kijken. Zie je vaak heel wat beter hoe je eruit ziet
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_28788115
daglicht/zonlicht laat idd hele andere details van je gezicht en je huid bijv zien dan de gemiddelde badkamerverlichting die vaak zacht is. (als je geen tl in je badkamer hebt hangen that is dan want daarmee ziet iedereen er beroerd uit vind ik)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:59:43 #9
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28788284
ik heb het altijd bij de kapper. De spiegel hier op mijn kamer geeft een vaag beeld van mezelf, dus ik doe me haar altijd in de badkamer
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_28788487
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:08 schreef PaprikaChips het volgende:
Merken jullie ook dat als je bijvoorbeeld in de spiegel kijkt bij een Albert Heijn met dat ranzige TL-buis verlichting dat je er veel minder knap uitziet dan dat je thuis doet voor de spiegel? Hoe kan dat en welke spiegel moet je nou geloven?

Zelf denk ik dat bij TL-buis verlichting je huid op een lelijke manier verlicht wordt zodat zelfs knappe mensen er lelijk uit kunnen zien als ze op dat moment in een spiegel kijken.

Merken jullie dit ook?
Dat heeft iedereen, kwestie van lichtinval.
pi_28789021
Maar de grote vraag blijft dan alsnog: welke spiegel moet je nu vertrouwen
Ik doe hier niet aan mee.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:35:08 #12
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_28789034
Ijdelheid.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_28789404
helaas heeft de lelijkste spiegel gelijk.
Net als foto's..
pi_28790310
Lijkt me niet per sé waar aangezien bijv. TL-licht misschien een lelijker beeld geeft dan gewoon daglicht
pi_28790327
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
In de paskamers van winkels vind ik mezelf er vaak ook stukken beter uitzien in een bepaalde outfit dan vervolgens thuis
Bij mij is het juist andersom. Ik kom altijd met een pokke humeur zo'n kleedhokje uit en thuis vind ik mezelf eigenlijk wel okay.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_28790390
vroegah bij de Shell op kantoor had je van die mooie 'gerookt glas' spiegels in de toiletten, heel goed voor het humeur en het ego

man, wat was ik daar mooi in de wc
gewoon dat beeld vasthouden de rest vd dag en iedere andere spiegel mijden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 14 juli 2005 @ 03:15:59 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28790496
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 03:05 schreef milagro het volgende:
vroegah bij de Shell op kantoor had je van die mooie 'gerookt glas' spiegels in de toiletten, heel goed voor het humeur en het ego

man, wat was ik daar mooi in de wc
gewoon dat beeld vasthouden de rest vd dag en iedere andere spiegel mijden
Etalageruiten verzachten lelijke trekjes ook altijd nogal doeltreffend
pi_28790529
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 03:15 schreef Lkw het volgende:

[..]

Etalageruiten verzachten lelijke trekjes ook altijd nogal doeltreffend
onverwachte spiegels in die etalage daarentegen
  donderdag 14 juli 2005 @ 03:26:17 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_28790565
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 03:20 schreef milagro het volgende:

[..]

onverwachte spiegels in die etalage daarentegen
Yep. Opeens de kille werkelijkheid, en je ziet er dan altijd witter en ongezonder uit dan je denkt
pi_28797857
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 03:26 schreef Lkw het volgende:

[..]

Yep. Opeens de kille werkelijkheid, en je ziet er dan altijd witter en ongezonder uit dan je denkt
Echt he
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_28799383
Je moet jezelf eens checken in je achteruitkijkspiegel in de auto, dan ben je echt graflelijk, ik wel tenminste.
pi_28799586
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:18 schreef thaleia het volgende:
Dat doet me denken aan een aflevering van Seinfeld van laatst
Daar werd beweerd dat in sommige kledingzaken spiegels aanwezig zijn die de klant slanker moet doen lijken. Geloof absoluut dat die spiegels er zijn, maar raar blijft het wel. Als het echt zo'n verschil maakt zal het, eenmaal thuis gekomen, altijd tegenvallen en grote kans dat ik het dan alsnog omruil.

En wat betreft dat felle licht... Als een fotograaf op een feest zijn flitser niet goed heeft ingesteld, zie ik er achteraf altijd veel slechter uit dan dat ik me op dat moment voelde. Of zou dat meer met de hoeveelheid drank te maken hebben dan?
pi_28799721
Op dat soort momenten, dat je jezelf graflelijk vind in zo'n spiegel, denken jullie dan van 'hm zal ik dan toch niet zo knap zijn?' Of kijken jullie als je thuis komt dan nog even snel in de spiegel om dan te denken 'zie je wel, niks aan de hand '

Ik doe dat laatste .
Soms heb je zin in paprika chips, het kan ook voorkomen dat je wat meer zin hebt in gezoute chips. Over het algemeen vind ik het fijner als ik zin heb in gezoute chips, omdat dat beter samen gaat met cola.
pi_28799801
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:49 schreef PaprikaChips het volgende:
Op dat soort momenten, dat je jezelf graflelijk vind in zo'n spiegel, denken jullie dan van 'hm zal ik dan toch niet zo knap zijn?' Of kijken jullie als je thuis komt dan nog even snel in de spiegel om dan te denken 'zie je wel, niks aan de hand '

Ik doe dat laatste .
Ik ook! Snel de badkamer op, diffuse licht aan, OOOOOHH man zie je wel, niks aan het handje.
*opgeluchte zucht*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28800238
Er zitten vaak ook hobbels en bobbels in (goedkope) spiegels, zeker bij passpiegels kan dat gekke effecten hebben.

Was een paar jaar geleden met een vriendin in een winkel die voor de pashokjes een hele spiegelwand had. Heel vreemd om te zien hoe je figuur veranderde als je langs de verschillende spiegelplaten liep: in sommige spiegels lijk je echt dikker of juist slanker dan in andere!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28800500
Het wordt tijd voor een fotoshop spray
Gewoon effe over het lijf dan wel hoofd sprayen en je ziet er ook irl uit als een plaatje
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:11:48 #27
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28800614
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_28800708
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 02:57 schreef MUUS het volgende:

[..]

Bij mij is het juist andersom. Ik kom altijd met een pokke humeur zo'n kleedhokje uit en thuis vind ik mezelf eigenlijk wel okay.
Dat heb ik ook!!

Ennee bij de kapper heb ik het ook altijd heel erg, zit je altijd uur in de spiegel voor je te staren, voel ik me ook nooit echt beter door eigenlijk

Vooral die pashokjes bij de Hunkemoller zijn erg!!
pi_28800818
Ik heb dat altijd met lachspiegels

Neuj
pi_28801019
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef milagro het volgende:
Het wordt tijd voor een fotoshop spray
Gewoon effe over het lijf dan wel hoofd sprayen en je ziet er ook irl uit als een plaatje
Het erge is dat dat al bestaat, dat je je lichaam kan airbrushen voor een fotoshoot ofzo Zoudoen ze ook cellulitusopvulmiddel hebben?
pi_28801414
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Het erge is dat dat al bestaat, dat je je lichaam kan airbrushen voor een fotoshoot ofzo Zoudoen ze ook cellulitusopvulmiddel hebben?
wist ik niet... hoewel, je hebt wel die pantyspray, idd, die je benen een pantylook geven (alsof dat mooi is ik haaaaaaat panties, of ze moeten zwart zijn en dan aangetrokken zijn enkel om ze zsm weer uit te trekken, wink wink )

gewoon dichtmetselen met gips, die putjes en daar dan bruin zonder zon overheen

(terwijl gewoon suiker uit je menu schrappen al afdoende is natuurlijk)
pi_28801789
licht is inderdaad de boosdoener. Over het algemeen is een blauwiger licht lelijker en een gelig licht (zoals kaarslicht, dat heeft een lage kleurtemperatuur) vaak mooier. Flitslicht heeft een hoge kleurtemperatuur en je ziet dan alle kleuren op je gezicht beter (dus ook die rode vlekjes, blauwe wallen onder de ogen enz.)
Pastelkleuren in de kamer met spiegels en zacht licht zijn een garantie voor een mooi spiegelbeeld.

De meeste winkels kunnen wel wat doen aan hun pashokjes. Lijkt me dat mensen niet iets gaan kopen als ze er slecht in uitzien in de spiegel van het pashokje.
pi_28804321
In Japan hadden ze spiegel in een winkel gehangen waardoor de vrouwen dunner leken, die winkel had een dikke aanklacht gehad
pi_28804385
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:41 schreef octopussy het volgende:
licht is inderdaad de boosdoener. Over het algemeen is een blauwiger licht lelijker en een gelig licht (zoals kaarslicht, dat heeft een lage kleurtemperatuur) vaak mooier. Flitslicht heeft een hoge kleurtemperatuur en je ziet dan alle kleuren op je gezicht beter (dus ook die rode vlekjes, blauwe wallen onder de ogen enz.)
Pastelkleuren in de kamer met spiegels en zacht licht zijn een garantie voor een mooi spiegelbeeld.

De meeste winkels kunnen wel wat doen aan hun pashokjes. Lijkt me dat mensen niet iets gaan kopen als ze er slecht in uitzien in de spiegel van het pashokje.
Bijenkorf gebruikt bijvoorbeeld om die reden gelig halogeenlicht door de hele winkel.
  donderdag 14 juli 2005 @ 16:11:34 #35
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_28804697
Weet je WAT erg is? De pashokjes bij de H&M!!! Daar heb je behalve TL-licht ook nog eens spiegels van alle kanten, zodat je elk putje niet alleen aan de voorkant, maar ook aan de achterkant ziet. (Oh dus zo ziet mijn kont eruit........
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
pi_28804963
Ik kan niet eens in de spiegel kijken, als ik er voor ga staan dan barst hij van ellende uitelkaar. Heb ondertussen al een paar duizend jaar ongeluk
pi_28805009
Geweldig dit topic, en ik maar altijd denken dat ik gewoon gek was. En idd, de spiegels bij H&M zijn best confronterend door aan drie muren van de pashokjes spiegels op elkaar gericht te hebben. Vanavond weer kleding kopen, zal dus de rest van de avond weer pesthumeur hebben door die spiegels
  Moderator / Miss SHO donderdag 14 juli 2005 @ 16:22:39 #38
22592 crew  Ole
pi_28805103
Sommige spiegels maken je ietsje slanker idd.. Of zijn getint, waardoor je niet zo eng wit ziet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_28805479
De vorm van de spiegel zelf is trouwens ook van belang. Een rechthoekige spiegel geeft een andere indruk van jezelf dan bijvoorbeeld een ronde of vierkante.
pi_28806009
De ergste spiegel die ik tot nu toe ben tegengekomen moet toch wel de achteruitkijkspiegel in de auto zijn. Man o man die's op zich al een reden om maar gewoon de fiets te pakken
pi_28811026
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:11 schreef Abigail het volgende:
Weet je WAT erg is? De pashokjes bij de H&M!!! Daar heb je behalve TL-licht ook nog eens spiegels van alle kanten, zodat je elk putje niet alleen aan de voorkant, maar ook aan de achterkant ziet. (Oh dus zo ziet mijn kont eruit........
die spiegels aan alle kanten vind ik juist eigenlijk wel handig!
pi_28815238
Ik had het laatst op vakantie: verlichting als in een mortuarium...

Ik wil me 's ochtends scheren, knip dat lichtje aan boven de spiegel...zie echt zo wit als een lijk, helemaal blauw onder m'n ogen.

Maar goed, was echt vreemd, ik ben vrij getint van mezelf. Ga ik 's middags naar het strand, ga even pissen bij een strandtent, kijk daar in de spiegel en zie een bruin hoofd als een neger
pi_28815301
Als ik mezelf in sommige spiegels zie... schrik ik me kapot, haha. Maar in andere spiegels kan ik er best mee door . Licht maakt zo'n verschil!
~ You are what you love, not what loves you ~
pi_28815618
Ik heb dat ook, die grote spiegel in mijn kamer maakt me echt heel chagarijnig, de spiegel op de kaptafel beneden juist niet. Altijd als ik weg ga kijk ik daar even snel in en dan word ik weer wat verzekerder en de rest van de dag vermijd ik alle spiegels
The only thing to fear, is running out of beer!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:34:05 #45
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_28823762
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 23:00 schreef Mauritsz het volgende:
Ik had het laatst op vakantie: verlichting als in een mortuarium...

Ik wil me 's ochtends scheren, knip dat lichtje aan boven de spiegel...zie echt zo wit als een lijk, helemaal blauw onder m'n ogen.
Haha, dat ken ik, tijdje terug in een hotel merkte ik dat de badkamerlamp daar licht gaf alsof er een grote bouwlamp op je kop gericht stond. Daar wordt je niet vrolijk van op de vroege ochtend
Ik ben daarna maar met een zakspeigeltje voor het raam gaan staan. Daglicht is ook niet verdoezelend, maar toch wat flatterender dan zo´n felle bouwlamp...

Als ik mezelf opmaak dan check ik dat ook altijd in daglicht voor ik weg ga. ´s Avonds als ik uitga ofzo mag het ook wel gewoon de badkamerlamp zijn, veel lichter wordt het dan toch nergens.

In winkels onderling merk ik ook altijd veel verschil. Ik ben wel eens in winkels geweest waar je de verlichting in je paskamer kon intellen, op een daglichtfunctie bijvoorbeeld. Soms kan dat heel handig zijn.

Het ergste vind ik nog altijd de zonnebank. Als ik naar mijn lijf onder de zonnebank kijk zie ik altijd allemaal oneffenheden die ik in ander licht nooit zie en een huid als een lijk. Gelukkig ga ik er nooit lang onder, want het is niet bevorderlijk voor je zelfvertrouwen. Vooral niet nu ik denk cellulitus te krijgen
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:49:11 #46
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_28827658
Sommig licht geeft idd erg veel detail weer, een beetje teveel soms.
pi_28827760
Ik ga ook nooit met de lift, want daar hangt ook zo'n heel erge lelijkmaakspiegel.

Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:58:59 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28827912
Alweer dat licht. Altijd dat licht dat roet in het eten gooit

Ik vermijd spiegels zoveel mogelijk. Sowieso spiegels die details weergeven. Het moet dus zo donker mogelijk zijn als ik in de spiegel kijk. Op de badkamer wel prettig tijdens het tandenpoetsen en scheren. Daar is hier gelukkig geen fel licht.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 13:16:45 #49
27699 Ravage
thinking about you
pi_28828384
In de ene spiegel zit m'n gezicht er ook breder (en dus dikker) uit dan in de andere spiegel.. Dat moet haast wel komen doordat een spiegel enigzins hol of bol staat.

(Je weet pas echt zeker dat een spiegel hol is als je jezelf ondersteboven ziet )
i'm not living, i'm just killing time
pi_28828542
Ja heb ik ook....
Maar wat ik wel vreemd vind is dat mijn vrienden nooit lelijker worden wanneer we de supermarkt binnenstappen. Dus als ik daar in een spiegel kijk, ben ik fucking lelijk, terwijl vrienden er normaal uit zien....
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')