Wanneer zie ik je op ogrish.com verschijnen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:35 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Onzin is Onzin...Maar ja goed blijkbaar te kut om iets open te laten..
Zelfs aan het onderwerp onzin wordt zwaar getilt
Dus adios !!!
Mij niet meer gezien hierow
Als er een einde aan mijn leven komt moet u zich gaan vrezequote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:37 schreef Mr.Dre het volgende:
Doei. Ik hoop dat je nog een fijn leven hebt!
Oh je neukt je er bij jezus in en dan is armageddon een eeuwtje eerder?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Als er een einde aan mijn leven komt moet u zich gaan vreze
dat wou ik net zeggen... heel de lay out is uit ze fatsoenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef Croupouque het volgende:
Het is maar goed dat je username niet zo lang is, anders zou ik het maar knap irritant vinden.
* heijx heeft geen flauw benul hoe hij zich moet gaan vreze.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog! Ga weg! Ksst..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Goh zelfs U voelt zich hier opaan gesprokenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:39 schreef Havoc het volgende:
[..]
Oh je neukt je er bij jezus in en dan is armageddon een eeuwtje eerder?
Prima. Don't let the door hit your ass on the way out.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:35 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Mij niet meer gezien hierow
Kijk, degene die jou admin heeft gemaakt verdient een lintje.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:38 schreef yvonne het volgende:
Heb je je tieten al gepost?
Opkrikpost.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:40 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Goh zelfs U voelt zich hier opaan gesproken
en dat zonder tietenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:41 schreef punkgirl het volgende:
en toch houd dit topic redelijk lang stand
Alles voor de usersquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:41 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Kijk, degene die jou admin heeft gemaakt verdient een lintje.
Jij zit daarop hé!
Leuk fotoquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:42 schreef Jo0Lz het volgende:
`Bla.don't let the door hit ya on the way out.
is dit een matige grap ofzo?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:44 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Nou ik vond het Topik dikkuh lul met tieten enzo veel leuker
probeer de sfeer wat op tekrikken... zodat het leuker word dan die dikkuh lul met tieten!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:44 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Kind, ga je barbies es overdwars in je aars duwen en val ons niet lastig met dit geblaat.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:44 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Een paar tieten zou dit topic ook goed doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:44 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
meeloperquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:46 schreef spenky het volgende:
BIEEEEEEER!!!!!!!!!
refraim the questionquote:
Jep.quote:
Zie jij tieten die ik niet zie?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:47 schreef punkgirl het volgende:
[..]
refraim the question
Is dit een uittemate slechte grap ofzo?
ga je moeder pestenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:47 schreef heijx het volgende:
[..]
Jep.
Zometeen gaat ze op dit topik stampen.
En dan schreeuwen wij van "ons forum, wat doe je?"
En dan zegt zij van "Ja maar ik had dit topik toch gekocht?"
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:40 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Goh zelfs U voelt zich hier opaan gesproken
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:47 schreef heijx het volgende:
[..]
Jep.
Zometeen gaat ze op dit topik stampen.
En dan schreeuwen wij van "ons forum, wat doe je?"
En dan zegt zij van "Ja maar ik had dit topik toch gekocht?"
Ik hoopte dat je 't niet zou zien.quote:
Die is nog steeds met vakantie..quote:
ga dan maar bier halenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Die is nog steeds met vakantie..Ik vertoon afkickverschijnselen.
![]()
Elke goede mod heeft een god complex nodig of een mate van hoogmoedwaanzin.quote:
Damn jij heb gelukquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Die is nog steeds met vakantie..Ik vertoon afkickverschijnselen.
![]()
Hoogmoedwaanzin..Komt vlak voor de valquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:50 schreef Havoc het volgende:
[..]
Elke goede mod heeft een god complex nodig of een mate van hoogmoedwaanzin.
Tieten posten anders banned Yvonne je meteen van het forum af.quote:
Ja, maar jij hebt beide al...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:50 schreef Havoc het volgende:
[..]
Elke goede mod heeft een god complex nodig of een mate van hoogmoedwaanzin.
955. Hoogmoed komt voor den val,quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Hoogmoedwaanzin..Komt vlak voor de val
wordt tijd voor nieuwe modsquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Ik hou van de ONZ crew...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef Havoc het volgende:
[..]
Tieten posten anders banned Yvonne je meteen van het forum af.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Minstens!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef Havoc het volgende:
[..]
Tieten posten anders banned Yvonne je meteen van het forum af.
Sorry Havoc.quote:
Het is hoogmoed komt voor de valquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:51 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Geen idee. Ik loop me constant af te vragen waarom ik nog geen mod ben.quote:
Sloerie en dat uit de vingers van een mod ?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:52 schreef Havoc het volgende:
[..]
955. Hoogmoed komt voor den val,
d.w.z. hoovaardij gaat aan verderf vooraf; na den hoogmoed komt de val; ondergang en ellende zijn de onvermijdelijke gevolgen der trotsch-heid (vgl. Grimb. II, 5561 vlgg.). Waarschijnlijk is het spreekw. ontleend aan den Bijbel en wel aan Spr. 16, 18: Hooveerdicheyt is voor de ver-brekinge; ende hoocheyt des geestes voor den val. Zie Zeeman, 291. Vgl. mlat. saepius ille cadit qui per sublimia vadit; mnl. hoveerde coomt voor den rouwe; Scaecspel, 84: Voor den val so wort dat herte verheven; Spieghel, 281; De Brune, 373; Cats I, 460; Huygens, Hofw. 784: De hooghmoed gaat niet voor, of neerlagh volght 'er op; Vondel, Jeptha, vs. 284; Winschooten, 55; 322; Westerbaen, 3, 498: Den overmoed gaat voor den val; Harreb. I, 330 a; Wander II, 692; fr. l'orgueil est l'avant-coureur de la chute; hd. Hochmut kommt vor dem Fall; eng. pride will have a fall; pride goes before, and shame comes after; fri. hoofmoed of heechmoed komt foar de fal.
Doe het dan goed sloerie.
complotquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef NJ het volgende:
[..]
Geen idee. Ik loop me constant af te vragen waarom ik nog geen mod ben..
Hoer beter?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Sloerie en dat uit de vingers van een mod ?
ja dat heeft iedere newbie gedaanquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:55 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Hoer beter?
En nu je tieten posten.
Dat is een verplichting van Newbies.
Oh ja, die!: Zeg __________zweefmeisje___en nog een paar__?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef cerror het volgende:
Zag ik laatst geen excellent topic over zweefmeisje?
En je registratiedatum heeft voor mij geen invloed op het feit dat je ze moet posten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:55 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Hoer beter?
En nu je tieten posten.
Dat is een verplichting van Newbies.
http://www.drinkstuff.com/productimg/3013.jpgquote:
Ben je er nou weer?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:56 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Nou mensen het beste....Blijkbaar toch iets te ver beneden mijn niveau
zelfs de modjes hier SLOERIE Ezv
Aantal post / tijdverstrek heeft meer invloed in hoevere je een leven hebquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:56 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
En je registratiedatum heeft voor mij geen invloed op het feit dat je ze moet posten.
Zelf dat zou nog een te milde dood voor zoiets zijnquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:56 schreef cerror het volgende:
[..]
Oh ja, die!: Zeg __________zweefmeisje___en nog een paar__?
GVD ben ik er weer ingetrapt. Nu moet ik weer de hele nacht doorposten om de layout van MyAT weer goed te krijgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:56 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Ik vond 'm wel sterk.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:58 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Zelf dat zou nog een te milde dood voor zoiets zijn
Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen met een lange niets betekende naam geflankeerd door andere tekens zoals de +,-,* en dergelijke een iq hebben wat ver beneden het gemiddelde ligt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:56 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Ik moest hardop lachen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:59 schreef Havoc het volgende:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen met een lange niets betekende naam geflankeerd door andere tekens zoals de +,-,* en dergelijke een iq hebben wat ver beneden het gemiddelde ligt.
En ze hebben een schrale kut.
Waar de rek al uit is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:59 schreef Havoc het volgende:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen met een lange niets betekende naam geflankeerd door andere tekens zoals de +,-,* en dergelijke een iq hebben wat ver beneden het gemiddelde ligt.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:58 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
GVD ben ik er weer ingetrapt. Nu moet ik weer de hele nacht doorposten om de layout van MyAT weer goed te krijgen.
maar wil niet boos doen ofzo... maar verzin jij maar is z'n naamquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:59 schreef Havoc het volgende:
[..]
Zelfs zo trek ik hier de meeste aandachtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:59 schreef Havoc het volgende:
[..]
Hoi.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:01 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Zelfs zo trek ik hier de meeste aandacht![]()
Niet met schelden of zo ..Ook niet met modjes zijn... Of met woordjes SLOERIE TE GEBRUIKEN ENZ
Weetje wel![]()
De aandacht zal nog hoger worden als je je tieten post.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:01 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Niet met schelden of zo ..Ook niet met modjes zijn... Of met woordjes SLOERIE TE GEBRUIKEN ENZ
Weetje wel![]()
Nee, je opent een topic waar niemand op zit te wachten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:01 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Weetje wel![]()
Mufkut.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:01 schreef spenky het volgende:
[..]
maar wil niet boos doen ofzo... maar verzin jij maar is z'n naam
Je vergeet het woord sloerie.quote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:03 schreef cerror het volgende:
[..]
Nee, je opent een topic waar niemand op zit te wachten.
Wij uitten alleen onze frustratie over dit feit.
En aangezien dit onderdeel verplicht is: UItgewoonde grafsnol.
Hang jij zelfs nu nog met je neus in de KUT van je moederquote:
zonde, het had zo mooi kunnen zijnquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:05 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Hang jij zelfs nu nog met je neus in de KUT van je moeder
Zelf vond ik hem niet zo leuk
Ging je niet weg? Doe dan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:05 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
relax zweetmeisquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:05 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Een trein mag haar wel positief benaderen, mits hij 190 kmph gaat zonder remmen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:06 schreef ArtyShock het volgende:
Ik kreeg via-via door dat hier een over-het-paard-getilde zichzelf overschattende preutse aandachtshoer een topic had geopend. Waarom ik hier dan post? Ook verwaande mensen mogen voor een keertje wel eens positief benaderd worden.
dat is zieligquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:07 schreef cerror het volgende:
[..]
Een trein mag haar wel positief benaderen, mits hij 190 kmph gaat zonder remmen.
Onze zielige treintjes mogen dat niet in Nederlandquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:07 schreef cerror het volgende:
[..]
Een trein mag haar wel positief benaderen, mits hij 190 kmph gaat zonder remmen.
hoe oud ben je eigenlijk weet ik waarvoor ik opkomquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:05 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
dat vraag je niet aan een dame, en al helemaal niet aan ______________zweefmeis____________quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:08 schreef BObNL het volgende:
[..]
hoe oud ben je eigenlijk weet ik waarvoor ik opkom![]()
15 wel tegen niemand zeggen hequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:08 schreef BObNL het volgende:
[..]
hoe oud ben je eigenlijk weet ik waarvoor ik opkom![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nu we het toch over jouw tieten hebben....
*fap* *fap* *fap*
Ja!quote:
stoerquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:09 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
15 wel tegen niemand zeggen he
Zweefmeisje is lief!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:09 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Hoi Artyquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:06 schreef ArtyShock het volgende:
Ik kreeg via-via door dat hier een over-het-paard-getilde zichzelf overschattende preutse aandachtshoer een topic had geopend. Waarom ik hier dan post? Ook verwaande mensen mogen voor een keertje wel eens positief benaderd worden.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:09 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Zelfs voor die leeftijd is je intellect zeer ver onder de maat.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:09 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
ga dan maar ff huilenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:11 schreef DamagedBrain het volgende:
De lol is eraf.
als je nou nog is wat bier uitdeeld dan kunne er meer meegenietenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Sorry zo ben ik in het echt niet, ben alleen super melig
Bob - b mag ik jouw vriendelijk verzoeken -> VAN DIT FORUM TE VERDWIJNENquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Sorry zo ben ik in het echt niet, ben alleen super melig
Hey ik trakteer altijd in de kroeg....nouja dat heeft het meer met het feit te maken dat ik altijd ruim in de slappe was zitquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:13 schreef spenky het volgende:
[..]
als je nou nog is wat bier uitdeeld dan kunne er meer meegenieten
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHhahahahahahahquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:11 schreef Havoc het volgende:
[..]
Zelfs voor die leeftijd is je intellect zeer ver onder de maat.
dat is zielig bob-b is stoerquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:14 schreef BObNL het volgende:
[..]
Bob - b mag ik jouw vriendelijk verzoeken -> VAN DIT FORUM TE VERDWIJNEN
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:14 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Hey ik trakteer altijd in de kroeg....nouja dat heeft het meer met het feit te maken dat ik altijd ruim in de slappe was zit
Ik was hier eerst, dus ik heb ook de rechtmatige copyrights op de naam Bob in de forum, dus onderschik je aan mij...slaaf.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:14 schreef BObNL het volgende:
[..]
Bob - b mag ik jouw vriendelijk verzoeken -> VAN DIT FORUM TE VERDWIJNEN
Dit is account 2 -> vorrige account Anti-Virus -> en daarvoor zat ik al 2 jaar op fok . OPTIEVEN NEWBEEquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik was hier eerst, dus ik heb ook de rechtmatige copyrights op de naam Bob in de forum, dus onderschik je aan mij...slaaf.
Ja je kent het wel, zeg ik zo van, o ik betaal wel....en dan springt er nooit iemand op van, nee het is mijn beurt...quote:
Anti-Virus, als jij daar de naam Bob uit kan halen krijg je een lintje....u krijgt 30 seconde.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:17 schreef BObNL het volgende:
[..]
Dit is account 2 -> vorrige account Anti-Virus -> en daarvoor zat ik al 2 jaar op fok . OPTIEVEN NEWBEE
Even te laten weten dat ik eerst was! Dan wel niet met naam.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anti-Virus, als jij daar de naam Bob uit kan halen krijg je een lintje....u krijgt 30 seconde.
haha nou doe dat dan ook niet... ik ben altijd te laat met betalenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja je kent het wel, zeg ik zo van, o ik betaal wel....en dan springt er nooit iemand op van, nee het is mijn beurt...
Nee dat is gelogen, ik ben altijd snel met betalen en dan zie je ze kijken van, nou dat kan ik zelf ook wel
Ha. Ik heb zo m'n bronnen hè.quote:
Smaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak SMAAAAAAAAAAAAAAAAKquote:
Valt toch wel meequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:18 schreef spenky het volgende:
[..]
haha nou doe dat dan ook niet... ik ben altijd te laat met betalen![]()
Hoi knoekie knoek alles oke in je broekquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:20 schreef Knoekie het volgende:
Hoi
jeeeeejquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:20 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Smaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak SMAAAAAAAAAAAAAAAAK
Tokkuhdie tok tok![]()
![]()
Hehehequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:21 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Hoi knoekie knoek alles oke in je broek![]()
Dan maak ik je doodquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:22 schreef BObNL het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vanvond niet . Die buurjongen zat de hele tijd hamertje tik tegen muur te spelen . Ga ik vanavond ook doen, over een uurtje of 3
Lekker heeeeeeeeeeeequote:
Met je hoofdquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:22 schreef BObNL het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vanvond niet meer . Die buurjongen zat de hele tijd hamertje tik tegen muur te spelen . Ga ik vanavond ook doen, over een uurtje of 3. Eens kijken of die na zoeen nacht nog omhoog gaat
Kutnewbiequote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:21 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Hoi knoekie knoek alles oke in je broek![]()
Weetje ik had aangebeld..ik had gevraagd zullen we even samen hammertjuh tik gaan spelenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:22 schreef BObNL het volgende:
[..]
Hehehe![]()
Vanvond niet meer . Die buurjongen zat de hele tijd hamertje tik tegen muur te spelen . Ga ik vanavond ook doen, over een uurtje of 3. Eens kijken of die na zoeen nacht nog omhoog gaat
jaaaah superquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:23 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Lekker heeeeeeeeeeee![]()
Smulluh smulluh wel niet onthulluh he
Jah mijn beurd !!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:24 schreef spenky het volgende:
[..]
jaaaah super![]()
Ik zal nix onthullen!!!
nog een keer?![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:24 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
Weetje ik had aangebeld..ik had gevraagd zullen we even samen hammertjuh tik gaan spelen
Ik op jou hooffie jij op de mijne ?
Neem jij eens een andere naam.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:25 schreef Bob-B het volgende:
Zweefmeisje, lees je OP nog es door.
nog un keer, en nog un keer, en nog un keer ?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:24 schreef spenky het volgende:
[..]
jaaaah super![]()
Ik zal nix onthullen!!!
nog een keer?![]()
Vorrige vriendin ook al gejat die kwam der liev vanaf. De volgende komt er minder goed vanafquote:
Wat is een OP?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:25 schreef Bob-B het volgende:
Zweefmeisje, lees je OP nog es door.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:27 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
[..]
nog un keer, en nog un keer, en nog un keer ?
En dan nog us nog us nog us..Omdat omdat het het zo zo lekker is is is ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |