abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28899628
quote:
Op zondag 17 juli 2005 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind dat geen betrouwbaar punt, aangezien synthetische EPO pas in '87 ontwikkeld is en Raleigh toen volgens mij al niet meer bestond.
Daarvoor had men andere producten natuurlijk. In de tijd van Tommy Simpson bestond er ook nog geen EPO.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28902833
Maar de Duitse bron op de vorige pagina beweert dat Raleigh met EPO is begonnen
misschien kan het wel hoor, of misschien bedoelt hij PDM ofzo
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28902842
Raleigh lijkt me sowieso voor de tijd van Mentheour. PDM ook trouwens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28904910
Trouwens, ik wilde het in het andere topic niet zeggen omdat het geen goed argument is, maar ik denk dat Ullrich alleen mét EPO meer talent heeft dan Armstrong.
pi_28950799
is hamilton die gouden medaille van vorig jaar nou eigenlijk kwijtgeraakt?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_28950901
Neen, de contra-expertise was helaas "niet positief genoeg", geloof ik/.
pi_28950921
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 18:26 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
is hamilton die gouden medaille van vorig jaar nou eigenlijk kwijtgeraakt?
Dacht het niet. Er ging iets mis met de contra-expertise, waardoor ze die niet konden testen. Was niet koud genoeg bewaard of zo.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 18:31:43 #159
30919 mitt
Michael Corleone
pi_28950930
de contra-expertise was half mislukt ofzo, vandaar.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_28951182
beetje sneu voor ekimov
pi_28951547
das inderdaad heel sneu
You ask me the time
And I would like to give
pi_28982945
Lotz, 2 jaar geschorst en beschuldigt indirect Armstrong ook van gebruik
You ask me the time
And I would like to give
pi_28983643
Wat heeft 'ie dan gezegd?
pi_28984667
Ik kan ook nergens vinden wat Lotz gezegd zou hebben over Armstrong. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat Armstrong EPO gebruikt en dat hij als hij doping gebruikt dat met Lotz zou delen.
pi_28984768
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan ook nergens vinden wat Lotz gezegd zou hebben over Armstrong. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat Armstrong EPO gebruikt en dat hij als hij doping gebruikt dat met Lotz zou delen.
Het gekke is alleen dat je het alleen bij Armstrong je niet kunt voorstellen.

Ik kan me van alle profrenners wel voorstellen dat ze doping gebruiken.
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:36:53 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_28984884
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:32 schreef Wombcat het volgende:

Ik kan me van alle profrenners wel voorstellen dat ze doping gebruiken.
Zeker bij Armstrong. Het verschil is gewoon té groot.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28984912
Nou ik zei dat ik me niet kon voorstellen dat hij ÉPO gebruikte. Daar is hij wel te slim voor
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:44:20 #168
6941 APK
Factual, I think.
pi_28985094
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:38 schreef JohnDDD het volgende:
Nou ik zei dat ik me niet kon voorstellen dat hij ÉPO gebruikte. Daar is hij wel te slim voor
Zal idd wel iets beters gevonden hebben.
pi_28985394
Marc Lotz in een audio-interview
Interviewer: Terwijl je weet dat er zo ontzettend op wordt gelet (op hematocriet/EPO)
Lotz: Eh mm, nou ja...tuurlijk ja. Maar ik wist gewoon 100% zeker dat er niks aan de hand zou kunnen zijn. Daar was ik gewoon zeker van. 't Is gewoon dat ik er stomme pech bij heb gehad...

Hmm, daar ga ik toch van nadenken...goed maskeringsmiddel? Microdoses EPO?
pi_28988594
quote:
Smeermaas - Hij wilde tijdens zijn vakantie in Corsica zijn ogen en oren sluiten voor de Tour de France, maar dat bleek onbegonnen werk. ?Natuurlijk blijft het knagen, maar het leven heeft meer te bieden dan alleen wielrennen'', weet dopingzondaar Marc Lotz.

Wilde hij tijdens zijn vakantie in Corsica de Tour de France bewust op afstand houden, vond hij 's ochtends bij de bakker een krant met zijn voormalige ploegmaat Tom Boonen op de cover. ,,Dan heb je dubbele gevoelens. Er is de blijdschap voor Tom, een formidabele kerel. Aan de andere kant begint het opnieuw te knagen. Je realiseert je op dat moment dat je zelf eigenlijk ook in de Tour had moeten zitten'', zegt Marc Lotz.

Dat hij na de epo-vondst in zijn appartement in zijn uppie zit weg te kwijnen, zoals in de Avondetappe van Mart Smeets werd gesuggereerd, noemt hij klinkklare onzin. Jawel, het doet hem best pijn dat hij in één klap niet meer meetelt en dat het nog lang zal knagen, ook dáár is hij van overtuigd. Maar het leven, weet Lotz stellig, heeft meer te bieden dan alleen wielrennen. Neem zijn vakantie in Corsica, waar hij tijdens de eerste Tourweek met zijn vriendin Antje stoom heeft afgeblazen. Behalve als kind had hij nog nooit gekampeerd. Het back-to-basics-gevoel beviel hem desalniettemin wonderwel. Sijpelde het nieuws uit de Tour in Corsica slechts mondjesmaat door, terug thuis heeft Lotz alle etappes bekeken op zijn megagrote plasmascherm. Op het puntje van zijn stoel heeft hij alleen gezeten voor de zeges van Pieter Weening en Michael Rasmussen, voormalige ploegmaats bij Rabobank. Met het verpletterende overwicht van Lance Armstrong daarentegen heeft Lotz het helemaal gehad. ,,Die man heeft nooit wat. Nooit een inzinking, nooit een valpartij, nooit een lekke band: ik snap het gewoon niet.'' Ook als mens kan de bijna zevenvoudige Tourwinnaar op niet veel sympathie rekenen. ,,Ik word een beetje moe van zijn standaardverhaaltjes. Altijd maar bluffen over hoe lang en hard hij vóór de Tour heeft getraind. Ik garandeer je: als elke coureur wist dat hij de Tour kon winnen door zich in de voorbereiding af te beulen, dan deed iedereen hetzelfde'', zegt Lotz, die het onbegrijpelijk zegt te vinden dat Armstrong uit eigen zak apparatuur voor bloedcontroles betaalt aan de UCI. ,,Wie zegt dat hij die spullen niet zelf gebruikt om zijn eigen waardes te controleren?''
Uit dagblad de limburger
You ask me the time
And I would like to give
pi_28988648
Sneu figuur die Marc Lotz.
pi_28992353
Idd vrij sneu
nooit een valpartij, nooit een ziekte, nooit een lekke band; dat klopt, maar daar kun je toch geen doping voor nemen of wel soms?
pi_29027321
Eens even iets over na te denken.
Van de periode eind jaren negentig wordt altijd gezegd dat ze toen zo hard reden vanwege het EPO-gebruik.
Hoe komt het dan nu dat ze nóg harder rijden, terwijl de suggestie van de UCI altijd is dat de sport nu schoner is?

Pantani's tijd op Alpe d'Huez werd gereden in het hoogtepunt van het (altijd beweerde) EPO-tijdperk. Bovendien in een etappe in lijn, waar de eerste kilometer van de klim de knechten hard doortrekken. Wel in een lange etappe, maar volgens mij wel een vlakke aanloop.
Armstrong rijd in een korte tijdrit vrijwel dezelfde tijd. Hij moet het eerste stuk alleen doen, en ik neem dan toch aan dat hij op de eerste kilometer wat langzamer rijd dan een peloton dat met tegen de 60 aan komt razen.

Als ze toen zo gedrogeerd waren. Hoe kunnen ze dan nu harder rijden?
Zijn ze dan nu ook gedrogeerd? Of waren ze toen misschien toch minder gedrogeerd dan aangenomen wordt?
  vrijdag 22 juli 2005 @ 01:39:53 #174
6941 APK
Factual, I think.
pi_29028262
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sneu figuur die Marc Lotz.
quote:
Lotz: Eh mm, nou ja...tuurlijk ja. Maar ik wist gewoon 100% zeker dat er niks aan de hand zou kunnen zijn. Daar was ik gewoon zeker van. 't Is gewoon dat ik er stomme pech bij heb gehad...
Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.
De rest verbergt het waarschijnlijk beter.
pi_29031522
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 00:47 schreef Wombcat het volgende:
Eens even iets over na te denken.
Van de periode eind jaren negentig wordt altijd gezegd dat ze toen zo hard reden vanwege het EPO-gebruik.
Hoe komt het dan nu dat ze nóg harder rijden, terwijl de suggestie van de UCI altijd is dat de sport nu schoner is?

Pantani's tijd op Alpe d'Huez werd gereden in het hoogtepunt van het (altijd beweerde) EPO-tijdperk. Bovendien in een etappe in lijn, waar de eerste kilometer van de klim de knechten hard doortrekken. Wel in een lange etappe, maar volgens mij wel een vlakke aanloop.
Armstrong rijd in een korte tijdrit vrijwel dezelfde tijd. Hij moet het eerste stuk alleen doen, en ik neem dan toch aan dat hij op de eerste kilometer wat langzamer rijd dan een peloton dat met tegen de 60 aan komt razen.

Als ze toen zo gedrogeerd waren. Hoe kunnen ze dan nu harder rijden?
Zijn ze dan nu ook gedrogeerd? Of waren ze toen misschien toch minder gedrogeerd dan aangenomen wordt?
Heb daar ook wel over nagedacht;
ik kan me niet voorstellen dat ze níet gedrogeerd waren. Als je in de top van de klassementen mannen ziet staan als Virenque, Pantani, Dufaux, Moreau, Gotti, Rominger, Riis, dan heb ik daar toch wel stevige verdenkingen tegen. Virenque, Dufaux en Moreau zijn immers gewoon bekende EPO-pakkers, Pantani en Gotti zijn wel eens gepakt met een te hoog hematocriet, Riis, tsja, en Rominger, die reed voor Mapei en voor Kelme.

Ik denk dat er nu misschien meer ploegenbelang is. Mensen vliegen er eerder in, er wordt minder rustig aan gedaan. En volgens mij gaan we net ietsje minder bergop dan eerst. Je moet niet vergeten dat er vroeger ook etappes aankwamen met 50 km/u, Cipollini enzo. Die zaten er ook tussen, nu gaan ze volgens mij wel iets langzamer maar er zijn meer van die etappes.

Maar misschien zijn ze nu ook wel gedrogeerd hoor. Dan verbergt men het wel goed iig.
pi_29060352
Ik las trouwens wat over oxyhemoglobine, daarmee kun je meer zuurstof vervoeren, maar je hematocriet gaat er niet van omhoog omdat het geen echte rode bloedcellen zijn. Weet iemand daar meer van? Is er al een test voor?
pi_29060796
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 08:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat er nu misschien meer ploegenbelang is. Mensen vliegen er eerder in, er wordt minder rustig aan gedaan. En volgens mij gaan we net ietsje minder bergop dan eerst. Je moet niet vergeten dat er vroeger ook etappes aankwamen met 50 km/u, Cipollini enzo. Die zaten er ook tussen, nu gaan ze volgens mij wel iets langzamer maar er zijn meer van die etappes.
Dat klopt wel,dat er nu in het begin harder werd gereden.
Van de week keek ik nog eens naar de uitslag van de etappe naar Pamplona in '96. In de Wielerrevue (van dat jaar over de tour) stond bij het etappeverslag dat er de eerste anderhalf uur gewandeld werd.

Niettemin heb ik niet het idee dat er bergop veel langzamer wordt gereden dan toen.

En ook in de tijdritten wordt tegenwoordig eerder harder gereden dan vroeger.
En dat terwijl in Milaan-San Remo al een paar jaar wordt gezegd: "de tijden die men halverwege de jaren 90 omhoog reed (Furlan bv.) die zijn nu niet meer haalbaar" en inderdaad rijden ze daar iets langzamer omhoog, een half minuutje of zo. En op een klim van een paar kilometer is dat best veel.
Maar in de tour gaat het steeds harder. Ook in de dauphine is twee jaar geleden op de Mont Ventoux een recordtijd gevestigd door Mayo. Ook Armstrong reed daar overigens een tijd die niet veel langzamer was dan het oude reord.
In een klim van 21 kilometer is een verschil van een minuut bijna niets (in vergelijking met een verschil van een halve minuut op de Poggio).

Edit: die recordtijd van Mayo ws natuurlijk vorig jaar (55'51). Tweede was Hamilton (56'24). Armstrong was vierde (57'49). De vorige recordtijd was van Vaughters (56'50), van 1999.
Bernard deed het in de tour van 1987 overigens in 58'08, maar toen was de tijdrit langer (36,5 km, winnende tijd 1'19'44).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2005 13:12:47 ]
pi_29060816
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 01:39 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.
De rest verbergt het waarschijnlijk beter.
De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.
pi_29061236
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.
Lotz wil weer gaan fietsen in 2007.

@Wombcat: Ja je hebt wel gelijk. Maar als je Mayo nu ziet fietsen...dat kan niet zuiver geweest zijn. Die gast komt bijna niet vooruit.

Als je leest wat die Manzano zegt, oud-rijder van Kelme, ( http://www.tdfblog.com/jesus_manzano/ ) - en die heeft het over de Tour van 2003 geloof ik - dan merk je wel dat er nog steeds heel veel middelen door elkaar gebruikt worden.

Manzano zegt:
Friday's revelations focus on some specific substances he says he's used:

Oxyglobin: Oxyglobin is the substance Manzano alluded to on Day 1, when he mentioned a drug that would boost hemoglobin without boosting hematocrit. Looking at the company's web page, linked above, it looks like that's exactly what it does, by circulating freefloating hemoglobin.

Actovegin: Actovegin has been in the news before, when French media claimed to have found it in the trash near the US Postal team hotel during the 2000 Tour de France.

Nandrolone and testosterone: Chemically similar compounds that promote muscle growth, Nandrolone is the substance sprinter Ben Johnson was found to have used.

Cortisone: used as an anti-inflammatory and to speed recovery.

Hij heeft het ook over technieken om door bloedcontroles te komen. Er werd EPO gebruikt en men kon dan gemakkelijk naar een hematocriet van 50 of iets meer. De beste renners gebruikten dit, de anderen niet. Kwamen er bloedcontroleurs, dan liet men de renners die niet gebruikten eerst gaan, en tegelijkertijd werd er bij de renners die wel gebruikten een water/glucose-oplossing in de aderen gespoten om het hematocrietniveau met wel 4 putnen omlaag te brengen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het bij Euskaltel ook zo was, en dat er nog meer middelen gebruikt werden, waardoor Mayo en Zubeldia opeens met de besten meekonden.
pi_29061255
Lotz zal het niet zo makkelijk hebben in het peleton nadat hij deze trieste uitspraken heeft gedaan. In de Pro Tour komt hij sowieso niet meer aan de bak, geen enkel team wat hem nog wil hebben, zeker ook omdat Lotz een matige coureur is, zelfs met EPO.
pi_29061348
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lotz zal het niet zo makkelijk hebben in het peleton nadat hij deze trieste uitspraken heeft gedaan. In de Pro Tour komt hij sowieso niet meer aan de bak, geen enkel team wat hem nog wil hebben, zeker ook omdat Lotz een matige coureur is, zelfs met EPO.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:41:16 #182
40566 Ericr
Livewrong
pi_29061699
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
pi_29061730
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:27 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.

Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
pi_29061790
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.

Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
mja feit blijft
Lotz zegt dat hij "100% zeker wist dat hij geen risico liep en dat het stomme pech was dat de politie die EPO bij hem thuis vond". Hij wordt dus goed geadviseerd door een dokter en weet dat hij geen positieve plas gaat afleveren. Das geen eigen initiatief. De ploegarts zal daar toch ook van weten. Die Boonen is ook wl verdacht goed.
pi_29061832
EPO ontdek je niet door een positieve plas...
pi_29061863
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?
pi_29061881
Volgens mij wordt EPO vooral aangetoond door waardes van het bloed en zelfs dan is het volgens mij nog lastig te ontdekken en is het natte vingerwerk met die hematocrietgrens...
pi_29061937
er is wel een EPO-test ontwikkeld in 2000 ofzo

alleen met die topsporters van tegenwoordig
die nemen drie dagen voro de koers tot een hematocriet van 48, en dan zit er niets meer in hun plasseke
pi_29066801
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?

Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
pi_29066818
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Ericr het volgende:
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
Je hebt helemaal gelijk (wat betreft die stanozolol bedoel ik dan).
pi_29067092
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
pi_29067118
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
Haal ik weer wat dingen door elkaar
Dacht dat die anderen wel door een test waren gevonden.
pi_29067154
Merihage iig: http://www.tijd.be/print/?Id=1303697&AgencyId=6
Bruylandts ook: http://www.splinternet.be/Groep1/3/sport/dopingoverzicht.html (wel een bloedtest waar EPO-gebruik mee aangetoond werd).
pi_29392776
Ik vind die Quick-Step ploeg wel super verdacht. Boonen die opeens zo goed is, Paolini en Pozatto die super rijden in de klassiekers, Tankink die enorm gas kan geven, die Verbrugghe die nu een goeie tijd neerzet in de proloog...
pi_29392800
Boonen opeens zo goed?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29393102
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
pi_29393161
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
Maar dan kan je nou niet echt een verrassing noemen.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29393183
En Paolini en Pozzato zijn ook gewoon goede coureurs. En de HEW is nou ook weer niet een topkoers he.
pi_29393185
nou ja
ik vind het wel een verrassing dat andere quick-steppers het ook niet slecht doen
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:25:01 #200
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29393480
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
Die was 3 jaar terug als 21 jarige in zijn eerste profjaar al 3de !!! in Parijs-Roubaix , 7de in Gent-Wevelgem , 7de in Kuurne-Brussel-Kuurne , 7de in de 3daagse van De Panne en 2de in de Franco-Belge

Die was 2 jaar terug als 22 jarige 5de in de Omloop het Volk, 3de in Gent-Wevelgem , ritwinnaar in de Ronde van België en n paar keer dicht bij een sprintzege in de vuelta

Die was vorig jaar als 23 jarige winnaar in Wevelgem, E3 Harelbeke en Schoten en 2 voudig ritwinnaar in de Tour ...

Dan noem ik dit jaar niet "opeens", dat lijkt mij een tamelijk geleidelijke groei gaan de van ereplaatsen naar hogere ereplaatsen , naar overwinningen in de semi-klassiekers en het jaar daarna overwinningen in de echte klassiekers hoor ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:27:13 #201
pi_29393564
Trouwens, "verbrugghe die nu een goeie tijd neerzet" verdacht ? Die vent heeft verdorie het snelheidsgemiddelde in een proloog op zijn naam staan ... (in de Giro n aantal jaar terug)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:48:47 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29401818
twee renners winnen een sprint van zestien man, en dat is verdacht
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:24:24 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29403145
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind die Quick-Step ploeg wel super verdacht. Boonen die opeens zo goed is
Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:33:59 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29403530
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Boonen die opeens zo goed is,
Nee, nee, nee, een veel beter voorbeeld van iemand die opeens een opvallende stap vooruit zet op een abnormaal moment is Erik Dekker.

Te strakke stuwband, yeah right
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29403814
Lefevre heeft natuurlijk wel opvallend proteges in huis gehad die betrapt zijn of in verband zijn gebracht met doping. Musseeuw, Lotz, VDB, Virenque, ploegdokter van Mol, Garzelli.

Het zijn in ieder geval opvallende tempobeulen die rijden bij Quick Step, doen soms denken aan de tijden van Gewiss Ballan. En we weten waar die op reden in die jaren. In de Mapei tijd was met 3 man als eersten eindigen in Parijs Roubaix een mooi kunststukje, maar tegelijkertijd een prestatie waar je vraagtekens bij kan zetten.
pi_29403953
Overigens boeit het me geen ruk wat ze gebruiken, maar zit soms wel met verbazing te kijken wat die gasten presteren. Een Tankink die na de HEW Classic van 250 Km nog even beweert dat hij zich nog best wel goed voelde. Iets wat je ook duiidelijk kon zien aan het op kop sleuren in de laatste ronde. Misschien een niet al te zware koers, maar het peleton had ook niet stilgestaan in het laatste uur voor die doorkomst.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:56:29 #207
67640 SaintOfKillers
pi_29404250
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Het zijn in ieder geval opvallende tempobeulen die rijden bij Quick Step, doen soms denken aan de tijden van Gewiss Ballan. En we weten waar die op reden in die jaren. In de Mapei tijd was met 3 man als eersten eindigen in Parijs Roubaix een mooi kunststukje, maar tegelijkertijd een prestatie waar je vraagtekens bij kan zetten.
Maar Mapei/Domo/Quickstep doet dat al 10 jaar aan een stuk. En zal dat blijven doen. En steeds enkel in PR. Terwijl die andere ploegen alles domineerden. Behalve Parijs-Roubaix, want daar werkte het niet zo.

Verder heb ik die hele Museeuw en entourage altijd al een verdacht kliekje gevonden. Terecht blijkbaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:30:49 #208
pi_29405467
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Lefevre heeft natuurlijk wel opvallend proteges in huis gehad die betrapt zijn of in verband zijn gebracht met doping. Musseeuw, Lotz, VDB, Virenque, ploegdokter van Mol, Garzelli.
Zo'n lijstje kun je bij elke wielerploeg maken, (dat zegt misschien wel iets over de sport in het algemeen, maar soit)

En trouwens, Virenque werd betrapt VOOR hij bij Lefevre kwam, Garzelli werd betrapt bij Mapei toen Lefevre daar al weg was en de Domo ploeg had opgericht, en waar Van Mol in verband met doping gebracht is, is mij een raadsel ???
pi_29405764
van Mol werd in 1998 door de Italiaanse justistie beschuldigd van toedienen van doping aan renners.

Ik zeg niet dat die renners onder Lefevre's regime doping gebruikten, ik geef alleen aan dat Lefevre klaarblijkelijk een voorkeur lijkt te hebben voor renners die in verband worden gebracht met doping. Het lijstje is bij sommige ploegen inderdaad gelijk of groter, maar er zijn genoeg ploegen die renners in huis hebben met een schone lei. Zegt ook niks, maar de opmerkelijk resultaten van Mapei en tegenwoordig Quick Step zijn soms iets te opmerkelijk.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 21:53:48 #210
67640 SaintOfKillers
pi_29406275
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 21:38 schreef Ericr het volgende:
van Mol werd in 1998 door de Italiaanse justistie beschuldigd van toedienen van doping aan renners.

Ik zeg niet dat die renners onder Lefevre's regime doping gebruikten, ik geef alleen aan dat Lefevre klaarblijkelijk een voorkeur lijkt te hebben voor renners die in verband worden gebracht met doping. Het lijstje is bij sommige ploegen inderdaad gelijk of groter, maar er zijn genoeg ploegen die renners in huis hebben met een schone lei. Zegt ook niks, maar de opmerkelijk resultaten van Mapei en tegenwoordig Quick Step zijn soms iets te opmerkelijk.
Welke opmerkelijke resultaten? Het is vrij gebruikelijk dat een relatief grote ploeg met enkele toppers af en toe eens een koers wint. In grote rondes (de dopingparadijsen bij uitstek) heeft Lefevre nooit erg veel voorgesteld. Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij hem minder wordt geslikt. Maar ook niet meer.
pi_29408128
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 20:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?
ondermeer doordat hij 12kg vermagert was... en hij stond eerste in de UCI ranking voor hij kanker had ... nuff said i think.

verbrugge is een goed tijdrijder met ups en downs, maar zen tijd was zeker nie questionable. denk zelfs dat zonder de regen hij mss met 1 secondje ofzo 2des geworden zou zijn. en om tevens heel quickstep in vraag te stellen? Vind quickstep niet zo uitzonderlijk goed hoor, enkel boonen komt deftelijk over in de vlaamse klassiekers. en hun italianen op de andere klassiekers. maar dit heeft elk topteam. iedereen heeft hun specialitatie, moet je niet in vraag stellen. je moet je pas vragen beginnen stellen als iemand te goed is in iets dat zijn gebied niet is. vb een rasmussen die een proloog wint of in de top10 eindigt.

natuurlijk heb je ook de echte klasbakken zoals armstrong(ullrich en basso in mindere maten, beperkter klim/TT) die zouden in alles kunnen uitblinken. maar dit is weinigen gegeven.
pi_29418118
toch vind ik quick-step wel een stuk verbeterd
lotz is gepakt, dat vind ik ook verdacht
lotz die verklaart dat hij "niet bang was omdat hij 100% zeker wist dat hij (bij controles) niet gepakt zou kunnen worden" vind ik helemáál verdacht
Knaven die derde wordt in de proloog; ook verdacht

het leek mij wel duidelijk dat er in die Mapei-tijd iets flink verkeerd zat
die Lefevre is nooit vies geweest van het spul in zijn ploeg
ik denk dat hij misschien ook nu nog bezig is om zo zijn jongens nét dat tikkeltje beter te maken
pi_29418431
Knaven is meermalen op het podium geeindigd bij het NK tijdrijden. Dus zo vreemd is die proloog niet. Vind Lefevre renners wel verdacht, maar niet alle prestaties zijn gelijk prestaties waar je vraagtekens bij moet zetten.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:59:55 #214
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29420797
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
lotz is gepakt, dat vind ik ook verdacht
no shit, sherlock
pi_29421118
ja, en het is dus een goed argument
  donderdag 4 augustus 2005 @ 18:46:54 #216
67640 SaintOfKillers
pi_29427511
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
toch vind ik quick-step wel een stuk verbeterd
Leg eens uit. Ik neem aan dat het niet over de perfect normale progressie bij Boonen gaat. Dus?

Was het in de klassiekers, toen Boonen vaak veel te vlug alleen zat?
Misschien tijdens de grote rondes, toen alle kopmannen door het ijs zakten?
Of zijn het de Spanjaarden, die geen deuk in een pakje boter rijden?
Oh, ik weet het, zijn het jonge veulens Van Goolen en De Weert, die maar niet willen doorbreken?
Wie weet ging het over Bettini, die tegenwoordig overal net iets te kort komt?

Ja, schokkend, die progressie
pi_29434419
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:

[..]

vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?
pi_29441339
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:32 schreef Vaakje het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?
note ik verdedig hier zowat iedereen die ze beschuldige . op aitor na.
zijn bepaalde mense die zoveel klasse hebbe sinds het begin dat beschuldigingen op prestatie niet echt veel soep maken.
er zijn ook altijd veel vage verhalen bij toprenners, altijd al zo geweest. toprenners die gewoon veel beter zijn als de andere hebben "vijanden". en veel mensen willen er nog wat geld uitkrijgen ook. Maar dan moet je eens 1 ding afvragen, waarom hebben de vertellers van die vage verhalen nooit een half bewijs ? geen simpele foto ofzo echt niks. en als je mensen moet geloven op hun woord dan zou M. Jackson ook in den bak zitte. het is echter wel gebleken dat die mensen aan het liege waren tegen de sterren op en dat er nog andere meededen. zodus verhalen zonder enige vorm van een half bewijs zijn de moeite zelfs niet om te lezen.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:07:42 #219
6941 APK
Factual, I think.
pi_29441558
Grow up, flyckje
Alsof je foto's gaat maken als 'enen coureur' een spuit in zijnen reet zet.
pi_29444524
apk als je de verhalen hoort dan zou dat idd wel gemakkelijk doenbaar zijn hoor. maar nee na 2 jaar als ze ontslage zijn komen ze me lameass verhale af van "ooit was er eens... " en dan moet ik opgroeien ? waarom ? omdat ik bewijs vraag ? (foto was trouwens een voorbeeld ..... maarja mss versta je het woord "ofzo" niet )

goh die booger gebruikt doping, ik heb het hem zien inbrengen vlak voor de proloog, maar kon niet aan het spuitje geraken want dit was beschermd door zen ploegmaten... voila nu kan je boogerd beschuldigen want iemand heeft gezegd dat hij iets zag? goed zo ? you're welcome.
pi_29447899
zie je wel, ik wist wle dat boogerd gebruikte

vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:23:23 #222
67640 SaintOfKillers
pi_29448310
Het vreemde bij Armstrong is het volgende:

De Armstrong van voor de ziekte is niet de Armstrong van na de ziekte. Dat is blijkbaar logisch, z'n lichaam is veranderd, hij heeft leren vechten bla bla bla....

OK. Dat kan. Maar de nieuwe Armstrong had plots hele andere talenten dan de oude. De oude was een soort Bettini (een erg sterke eendagsrenner die in kleine rondjes ook nog wel meekon), de nieuwe was plots een kruising van Ullrich en Pantani. En volgens mij kán zoiets gewoon niet op normale wijze.

Een atleet met een aanleg voor de 100 meter sprint wordt niet plots iemand met de talenten van een marathonloper, gewoon omdat hij er écht voor leeft, omdat hij een echte vechter is, omdat hij heeft leren afzien, bla bla bla. Ik blijf er bij dat zoiets niet kan op "conventionele" wijze.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:02:47 #223
40566 Ericr
Livewrong
pi_29448972
Indurain reed zijn eerste jaren ook vrij onzichtbaar in de Tour. Er waren weinig voortekenen dat Indurain de renner zou worden als in de tijd dat hij onverslaanbaar was in tijdritten. Hij was in zijn vroege jaren een leuk tijdrijder maar geen potentieel tourwinnaar. Hoop andere jongeren leek veelbelovender in die tijd.

Riis hangt een geur van doping aan maar die was ook jaren lang een renner van tweede garnituur in de Tour en op eens stond hij er.

Armstrongs ontwikkeling is verbazingwekkend en ik steek mijn hand niet voor hem in het vuur, maar het is dus eerder gebeurt met andere renners.

Misschien dat we bijvoorbeeld de winnaar van 2008 rond plek 70 van dit jaar moeten zoeken i.p.v. kijken naar een Valverde of een Basso.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:07:48 #224
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29449059
zijn pijngrens is gewoon enorm verlaagd, anders kan een mens onmogelijk aan zo'n klein verzet zulke prestaties neerzetten.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:19:47 #225
67640 SaintOfKillers
pi_29449202
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:02 schreef Ericr het volgende:
Indurain reed zijn eerste jaren ook vrij onzichtbaar in de Tour. Er waren weinig voortekenen dat Indurain de renner zou worden als in de tijd dat hij onverslaanbaar was in tijdritten. Hij was in zijn vroege jaren een leuk tijdrijder maar geen potentieel tourwinnaar. Hoop andere jongeren leek veelbelovender in die tijd.

Riis hangt een geur van doping aan maar die was ook jaren lang een renner van tweede garnituur in de Tour en op eens stond hij er.
Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankweken .
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:34:51 #226
40566 Ericr
Livewrong
pi_29449360
Er zijn ook gevallen van gewezen sprinters die op eens een goed klassement kunnen rijden. Denk aan een Sean Kelly of Jalabert. Geen tourwinnaars, maar toch ook opmerkelijk dat een ex-sprinter op een gegeven moment de bolletjestrui pakt (Jalabert).

Armstrong stijgt ver boven die ontwikkeling uit, de sprong is nog vele malen groter. Maar van sprinter naar berggeit is toch ook iets wat je niet al te vaak ziet. Ook al was Jalabert dan een puntjesdief ala Virenque en niet echt een klimmer zoals Pantani of tegenwoordig Rasmussen.
pi_29449407
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:34 schreef Ericr het volgende:
Er zijn ook gevallen van gewezen sprinters die op eens een goed klassement kunnen rijden. Denk aan een Sean Kelly of Jalabert. Geen tourwinnaars, maar toch ook opmerkelijk dat een ex-sprinter op een gegeven moment de bolletjestrui pakt (Jalabert).

Armstrong stijgt ver boven die ontwikkeling uit, de sprong is nog vele malen groter. Maar van sprinter naar berggeit is toch ook iets wat je niet al te vaak ziet. Ook al was Jalabert dan een puntjesdief ala Virenque en niet echt een klimmer zoals Pantani of tegenwoordig Rasmussen.
Jaja won ook de Vuelta. Daarvoor moet je dus behoorlijk omhoog kunnen fietsen.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:53:10 #228
40566 Ericr
Livewrong
pi_29449656
Jalabert werd zelfs nog wereldkampioen tijdrijden in 1997. Een compleet renner dus, maar geeft wel aan dat een renner zich kan ontwikkelen in de loop der jaren.

Armstrong werd op vroege leeftijd wereldkampioen en kon mee komen in klassiekers, vooral in het laatste jaar voor zijn ziekte. Een jaar waarin hij dus al rondreed met een ziekte in zijn lijf. Dan is het al wat minder vreemd dat iemand die in 1996 toch aardig voorin zat in klassiekers met een gezond lichaam een stuk harder fietst. 7 keer de Tour winnen is dan wat extreem misschien, maar Armstrong was voor zijn ziekte geen kleine renner. We missen alleen een stuk ontwikkeling in de jaren dat hij herstellende was.
pi_29460405
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankweken .
Indurain haalde in 1987/88/89/90 ook al een aantal topklasseringen in kleine rondes, won o.a. Parijs-Nice in 89-90 en Catalaanse week in 88.
Enige ereplaats van Armstrong in kleine rondes voordat 'ie ziek werd, is een 2e plek in Parijs-Nice (96).

De progressie van Indurain in de tour is wel wat opmerkelijk. Eerste niet uitgereden, tweede 97e, derde 47e, vierde 17e, vijfde 10e, dan 5 keer winnen.
Maar da's nog meer logische groei dan plotsklaps uit het niets komen. En in 89-90 moest 'ie knechten voor Delgado (ik weet dat 'ie in 90 iig in één bergetappe voorop lag, en toen héél opzichtig moest wachten omdat Delgado met een groepje eraan kwam).

Anyway: op zich vind ik dat in de prestaties van Indurain meer natuurlijke progressie zit dan in die van Armstrong.
Maar de Banestoploeg is later nog wel eens een boekje over opengedaan. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat ze wel eens 's nachts op de rollenbank moesten omdat hun hartslag tijdens de slaap teveel daalde, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet.
pi_29461962
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het vreemde bij Armstrong is het volgende:

De Armstrong van voor de ziekte is niet de Armstrong van na de ziekte. Dat is blijkbaar logisch, z'n lichaam is veranderd, hij heeft leren vechten bla bla bla....

OK. Dat kan. Maar de nieuwe Armstrong had plots hele andere talenten dan de oude. De oude was een soort Bettini (een erg sterke eendagsrenner die in kleine rondjes ook nog wel meekon), de nieuwe was plots een kruising van Ullrich en Pantani. En volgens mij kán zoiets gewoon niet op normale wijze.

Een atleet met een aanleg voor de 100 meter sprint wordt niet plots iemand met de talenten van een marathonloper, gewoon omdat hij er écht voor leeft, omdat hij een echte vechter is, omdat hij heeft leren afzien, bla bla bla. Ik blijf er bij dat zoiets niet kan op "conventionele" wijze.
blijkbaar stond hij 1ste op de UCI lijst voor zen ziekte. was voor zen ziekte 2des in ITT merxcks. dus tijdrijden kon ie toen ook. is 12kg afgevallen door zen ziekte en dan kan je ineens wel een stuk beter bergop en een stuk harder gaan, zeker als je blijft fietsen gedurende je zieke het was dus niet echt een volledige restart. zen fighterspirit komt vooral in zen trainen waardoor hij mss iets sneller veel beter geworden is (kleine koffiemolen ronddraaien).
pi_29462362
,,Ik word een beetje moe van zijn standaardverhaaltjes. Altijd maar bluffen over hoe lang en hard hij vóór de Tour heeft getraind. Ik garandeer je: als elke coureur wist dat hij de Tour kon winnen door zich in de voorbereiding af te beulen, dan deed iedereen hetzelfde'', zegt Lotz

Hier heeft Markje natuurlijk wel een punt, net als Mart Smeets die altijd roept "Lance gaat altijd alle etappes verkennen", net alsof de rest dat niet doet ondertussen ? ;?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 11:52:43 #232
67640 SaintOfKillers
pi_29462999
Nogmaals: er is progressie en progressie. Van een 5/10 naar een 7/10. Van 8 naar 9/10 en wie weet zelfs iemand die van een 9/10 een 10/10 kan maken. Maar bij Armstrong ging het van 7/10 plots naar 11/10 -> 11 want hij was op alle vlakken plots zelfs superieur aan degenen die al vanaf de jeugdreeksen toonden dat ze in die specifieke tak enorm getalenteerd waren.

Er is een verschil tussen redelijk meekunnen en na intensief trainen goed meekunnen enerzijds en tussen nog net meekunnen en na intensief trainen plots alles en iedereen domineren met een straatlengte voorsprong anderzijds.

Verder vind ik de vergelijkingen met Kelly niet opgaan, die kon z'n hele carriere overal goed mee, daar zat geen onlogische progressie in. Bij Jalabert mogelijk wel, maar persoonlijk heb ik altijd gevonden dat Jalabert een serieus dopingreukje had.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:48:47 #233
pi_29464149
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 08:38 schreef Wombcat het volgende:

Maar de Banestoploeg is later nog wel eens een boekje over opengedaan. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat ze wel eens 's nachts op de rollenbank moesten omdat hun hartslag tijdens de slaap teveel daalde, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet.
Dat was volgens mij een verhaal van Willy Voet over de Festina ploeg in zijn eerste boek. Maar het zal best wel zo zijn dat dit bij zowat alle teams in die tijd het geval was ...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 12:54:43 #234
pi_29464286
Trouwens , met Jalabert heb ik nog altijd het beeld voor ogen dat die tenminste kwetsbaar was, iemand als Jalabert of ook Kelly hadden altijd nog die traditionele zwakke dag in een ronde of konden in gelijk welke wedstrijd nog tegen "de hamer" aanlopen. Met iemand als Armstrong heb je dat totaal niet , en dat vind ik (zelfs meer dan zijn suprematie) nog het opmerkelijkste aan zijn hele transformatie ...
pi_29464713
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogmaals: er is progressie en progressie. Van een 5/10 naar een 7/10. Van 8 naar 9/10 en wie weet zelfs iemand die van een 9/10 een 10/10 kan maken. Maar bij Armstrong ging het van 7/10 plots naar 11/10 -> 11 want hij was op alle vlakken plots zelfs superieur aan degenen die al vanaf de jeugdreeksen toonden dat ze in die specifieke tak enorm getalenteerd waren.

Er is een verschil tussen redelijk meekunnen en na intensief trainen goed meekunnen enerzijds en tussen nog net meekunnen en na intensief trainen plots alles en iedereen domineren met een straatlengte voorsprong anderzijds.

Verder vind ik de vergelijkingen met Kelly niet opgaan, die kon z'n hele carriere overal goed mee, daar zat geen onlogische progressie in. Bij Jalabert mogelijk wel, maar persoonlijk heb ik altijd gevonden dat Jalabert een serieus dopingreukje had.
lance heeft voor zen kanker progressie gemaakt. en na zen kanker ook hoor. hij was voor zen eerste tourwinst niet de superklimmer en niet de supertijdrijder maar kon wel goed mee met de rest (4des in vuelta) pas toen hij vol is beginnen trainen op het kleine verzet (iets dat enkel hij aankan blijkbaar) is hij top geworden in het klimmen, kan hij mee met de beste klimmers van zen tijd (pantani). in het tijdrijden is hij ook verbeterd door het iets kleinere verzet dat lance toelaat om langer zen tempo vol te houden en minder te verzuren. (het is ook niet iedereen gegeven om dit te doen met dat verzet)

en dat iedereen zegt dat hij volop traint en parcours verkent, er zijn idd ook anderen die dat doen maar de graad van fanatiekisme is totaal anders.
en tuurlijk moest je door enkel vol te trainen en parcours te verkennen een tourwinst kunnen binnenhalen dan doet iedereen dat. Maar lance is wel niet de eerste de beste hoor. hij was(is) een groot talent. en daardoor wint hij de tour. zonder talent geraak je ook niet bij de beste. ullrich is bv ook een supertalent maar heeft niet die overgave die armstrong heeft. armstrong heeft het meeste kunnen halen uit zen talent.
en als je op je 21ste wereldkampioen word dan ben je zeker geen eendagsvlieg. zeker niet als je dit doet met een solovlucht ipv sprint
pi_29464945
Wat is er zo moeilijk aan een klein verzet (inzake Armstrong)?

Als een klein verzet erg besparend werkt qua energie, hoe kan het dan zo lastig zijn? Persoonlijk draai ik een klein verzet stukken makkelijker rond dan een groot, ook al moet ik per minuut 120 keer met mijn benen rond...
pi_29466755
het feit dat dat verzet kleiner is als dat van tegenstanders maar wel slechts een tandje of 2.... als gij da kunt me lance zen verzet chapau... maar tot nu toe is niemand erin geslaagd om dit ook met een groot verzet te doen.
iedereen kan snel rondraaien met een 30-27, maar slechts weinigen kunnen dit met een 52-11/12 laat staan 54-11 op het vlakke. Lance zit op de perfecte balance van kracht-uithouding voor hem. veel andere renners moetten het hebben van kracht. wat meer verzuring teweegbrengt.

degeen die dichtste komt is mss di luca... en die is verre van zo snel als lance bergop. in TT komt ie zelfs nog niet half in de buurt.

[ Bericht 59% gewijzigd door flyckje op 06-08-2005 15:21:21 ]
pi_29468108
maar wat is er zo zwaar aan? het bespaart energie zou je zeggen, waarom is het dan zo zwaar?
pi_29469495
Een vriend van mij heeft ook kanker gehad, ook afgevallen, ook leren vechten.. Tijdens zn ziekte was zijn lichaam te zwak om ook maar iets te doen... Lopen naar de resturantje in het ziekenhuis was te zwaar.. Trainen ging dus zeker niet!

Iedereen is natuurlijk anders, maar je word door kanker niet in eens een geweldig ronde rijder...
pi_29469808
Hij is de meeste spiermassa op zijn bovenlijf kwijtgeraakt, wat voor een enorm gewichtsverlies zorgde waardoor hij sneller omhoog kwam. Onthoud dat hij daarvoor al een keer in de top...ik geloof top 30...was geëindigd. anders was het top 50, van de tour.

hij is harder en specifieker gaan trainen, heeft de kleine versnelling erop gezet.

ik begrijp het wel...
pi_29471126
Laat we het eens omdraaien, mocht Armstrong gebruikt hebben dan zal minimaal de helft van de concurrentie ook stijf van de doping staan. Of moeten we dan geloven dat Armstrong de enige pakker is? Als een groot gedeelte van de concurrentie ook gedrogeerd is heb je in principe weer een gelijk speelveld. Met of zonder dope, het blijft een knap kunstje om zeven keer de Tour te winnen en in al die jaren misschien 1 of 2 keer te wankelen.

Doping maakt van een leuke renner niet altijd een ware kampioen. Kijk naar een Lotz, dat was een leuke renner maar met doping was het nog steeds niet meer dan een leuke renner. Er is meer nodig dan doping om 7 keer de Tour te winnen.
pi_29472951
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 17:56 schreef Seah het volgende:
Een vriend van mij heeft ook kanker gehad, ook afgevallen, ook leren vechten.. Tijdens zn ziekte was zijn lichaam te zwak om ook maar iets te doen... Lopen naar de resturantje in het ziekenhuis was te zwaar.. Trainen ging dus zeker niet!

Iedereen is natuurlijk anders, maar je word door kanker niet in eens een geweldig ronde rijder...
iedereen reageert anders op chemotherapie. Lance zat na zen eerste chemo's al op zen fiets. ok het is niet echt trainen, maar hij bleef wel in beweging.
geweldige ronderenner is : iemand met grote motor die zowel kan TT als bergop. Lance had zonder twijfel een zeer grote motor, kon al behoorlijk TT. door zen gewichtsverlies is bergop ook pakke verbeterd en voila .
pi_29472965
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:26 schreef Ericr het volgende:
Laat we het eens omdraaien, mocht Armstrong gebruikt hebben dan zal minimaal de helft van de concurrentie ook stijf van de doping staan. Of moeten we dan geloven dat Armstrong de enige pakker is? Als een groot gedeelte van de concurrentie ook gedrogeerd is heb je in principe weer een gelijk speelveld. Met of zonder dope, het blijft een knap kunstje om zeven keer de Tour te winnen en in al die jaren misschien 1 of 2 keer te wankelen.

Doping maakt van een leuke renner niet altijd een ware kampioen. Kijk naar een Lotz, dat was een leuke renner maar met doping was het nog steeds niet meer dan een leuke renner. Er is meer nodig dan doping om 7 keer de Tour te winnen.
volkomen gelijk
pi_29473545
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:38 schreef JohnDDD het volgende:
maar wat is er zo zwaar aan? het bespaart energie zou je zeggen, waarom is het dan zo zwaar?
tja gewoon zelfs eens proberen als je het wilt uitzoeken. het is gewoon zeer simpel op kleine versnellingen maar supermoeilijk vol te houden op zeer grote. vraagt heel veel doorzettingsvermogen en vertrouwen in jezelf. je moet ook zorgen dat je alle spieren gebruikt iets wat zeer moeilijk is op zo een hoog omwentelingsritme. ik merk van men eige dat ik vanaf ik boven de 70rpm ga veel minder trek dan wanneer je groter steek hebt maar trager draait. maar je moet dus duwen trekken en pointeren.
pi_29484348
Ik wil graag geloven dat Lance het zonder doping allemaal geflikt heeft.. Maar doordat ik heb gezien wat die ziekte met je lichaam doet, vind ik dat erg moeilijk! chemotherapie is niet niks,
je lichaam verzet zich en je voelt je (nog) hondsberoerd(er).. Als je ergens niet aan wil denken is het inspanningen..
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:58:13 #246
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29906441
Hmm na het nieuws van vandaag een SCHOP

Armstrong heeft in 1999 Epo gebruikt
Bron: http://www.lequipe.fr/Cyclisme/index.html
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:58:18 #247
6941 APK
Factual, I think.
pi_29909376
Hahaha!
Zie je nou wel. Dream on.
pi_29923913
ben eens benieuwd of dit bericht nog navolging krijgt of dat iedereen het over een maand alweer vergeten is.
You ask me the time
And I would like to give
pi_29925437
Ik zou het niet vreemd vinden als Armstrong gebruikt heeft. Kijk maar eens naar zijn ploeg.

Heras die super was toen hij bij Armstrong reed, nu bij Liberty Seguros is het toch iets minder... Armstrong die gewoon geen ronde renner was. Een renner met kwaliteiten ja, maar een ronderenner is toch wat anders. Het verhaal met kanker, andere spiermassa ok. Echter dan wordt je toch niet opeens een oppermachtige ronderenner?

Van CSC en Phonak denk ik ook dat ze systematisch doping gebruiken. Basso waarvan Fassa Bortolo niet dacht dat hij ooit rondes zou gaan winnen komt bij CSC en is opeens een concurrent van Armstrong en rijdt Ullrich voorbij. Julich die bij T-mobile nog geen deuk in een pakje boter fietste opeens wel weer van alles wint. Hamilton die gepakt is met doping, andere renners van Phonak die gepakt zijn met doping en Botero die bij T-mobile door de mand viel is opeens te vinden bij de beste van de pro-tour.

Bij T-mobile zag je meer renners die voorheen super waren maar bij T-mobile opeens een stuk minder. Denk aan de genoemde Julich, Botero maar ook aan Sevilla. Toevallig twee van het voormalige Kelme dat toch niet het imago had brandschoon te zijn. Ik bedoel dus dat T-mobile niet gebruikt, buiten Ullrichs cocaine verhaal toen hij geblesseerd was. Dit zou ik echter niet onder doping scharen maar onder stupiditeit dat niet diende om beter te presteren. Van Ullrich ben ik overtuigd dat hij schoon is, net als Boogerd bijv.

Gelukkig hebben wij Rabobank. Daarvan weet ik toevallig dat Rabobank bij doping meteen stopt met de sponsoring van de wielerploeg, dat is een clausule in het contract met de wielerploeg. Daar waar andere ploegen enkel de renner ontslaan (Quick-step met Lotz). De artsen van Rabobank, die toch capabel zijn, letten uitermate goed op de renners dus die zullen doping gebruik toch op moeten merken. Vandaar dat ik betwijfel dat ook maar een renner bij Rabobank doping gebruikt.

De renners worden door de ploegartsen van alle ploegen constant in de gaten gehouden dus het moet ze opvallen. Ik geloof er dus niet in dat bij Quick-step niemand iets is opgevallen bij Lotz, of hebben ze daar pruts artsen? Dat denk ik toch niet.

Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:17:26 #250
pi_29925887
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
Kom laat ons even serieus blijven hé

Totschnig was voor de 5de plaats al 13de , 9de en 5de in de Giro , was als knecht bij Telekom al eens 20ste in de Tour en het jaar voor die 5de plaats ook al 12de ... Echt uit het niets komt die toch niet hoor ...

Rebellin won zelfs voor zijn Gerolsteiner periode al meerdere klassiekers, was zelfs eens 6de in de Giro en grossierde in ereplaatsen in elke heuvelkoers. In 2001 was hij zelfs nog bij het oude Liquigas een stuk beter dan zijn eerste Gerolsteiner-jaren ...
pi_29926002
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Kom laat ons even serieus blijven hé

Totschnig was voor de 5de plaats al 13de , 9de en 5de in de Giro , was als knecht bij Telekom al eens 20ste in de Tour en het jaar voor die 5de plaats ook al 12de ... Echt uit het niets komt die toch niet hoor ...

Rebellin won zelfs voor zijn Gerolsteiner periode al meerdere klassiekers, was zelfs eens 6de in de Giro en grossierde in ereplaatsen in elke heuvelkoers. In 2001 was hij zelfs nog bij het oude Liquigas een stuk beter dan zijn eerste Gerolsteiner-jaren ...
Hier ben ik het mee eens.

Leipheimer is in mijn boekje ook niet verdacht. Althans, bij hem is geen opmerkelijke prestatiecurve te ontdekken. Die rijdt steevast in en nabij de top 10 van grote rondes, en zit nu bij Gerolsteiner op hetzelfde niveau als bij Rabo of US postal.
pi_29927630
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Ik zou het niet vreemd vinden als Armstrong gebruikt heeft. Kijk maar eens naar zijn ploeg.

Heras die super was toen hij bij Armstrong reed, nu bij Liberty Seguros is het toch iets minder... Armstrong die gewoon geen ronde renner was. Een renner met kwaliteiten ja, maar een ronderenner is toch wat anders. Het verhaal met kanker, andere spiermassa ok. Echter dan wordt je toch niet opeens een oppermachtige ronderenner?

Van CSC en Phonak denk ik ook dat ze systematisch doping gebruiken. Basso waarvan Fassa Bortolo niet dacht dat hij ooit rondes zou gaan winnen komt bij CSC en is opeens een concurrent van Armstrong en rijdt Ullrich voorbij. Julich die bij T-mobile nog geen deuk in een pakje boter fietste opeens wel weer van alles wint. Hamilton die gepakt is met doping, andere renners van Phonak die gepakt zijn met doping en Botero die bij T-mobile door de mand viel is opeens te vinden bij de beste van de pro-tour.

Bij T-mobile zag je meer renners die voorheen super waren maar bij T-mobile opeens een stuk minder. Denk aan de genoemde Julich, Botero maar ook aan Sevilla. Toevallig twee van het voormalige Kelme dat toch niet het imago had brandschoon te zijn. Ik bedoel dus dat T-mobile niet gebruikt, buiten Ullrichs cocaine verhaal toen hij geblesseerd was. Dit zou ik echter niet onder doping scharen maar onder stupiditeit dat niet diende om beter te presteren. Van Ullrich ben ik overtuigd dat hij schoon is, net als Boogerd bijv.

Gelukkig hebben wij Rabobank. Daarvan weet ik toevallig dat Rabobank bij doping meteen stopt met de sponsoring van de wielerploeg, dat is een clausule in het contract met de wielerploeg. Daar waar andere ploegen enkel de renner ontslaan (Quick-step met Lotz). De artsen van Rabobank, die toch capabel zijn, letten uitermate goed op de renners dus die zullen doping gebruik toch op moeten merken. Vandaar dat ik betwijfel dat ook maar een renner bij Rabobank doping gebruikt.

De renners worden door de ploegartsen van alle ploegen constant in de gaten gehouden dus het moet ze opvallen. Ik geloof er dus niet in dat bij Quick-step niemand iets is opgevallen bij Lotz, of hebben ze daar pruts artsen? Dat denk ik toch niet.

Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.

Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.

Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.

Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.

Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.

Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
pi_29927652
Rebellin vind ik wel verdacht, maar dan niet echt nu, meer eerder in zijn carriere.
pi_29927749
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
quote:
Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.
Ik denk zelf dat hij niet meer gebruikt, maar dat hij in zijn DDR-tijd en onder Riis bij Telekom wel gebruikt heeft.
quote:
Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.
Als we Gaumont moeten geloven waren Julich's goede prestaties nooit al te zuiver. De vraag is hoe hij dan nu opeens wel weer goed kan presteren. Hoe hij bij T-Mobile reed was vast zijn natuurlijke manier van rijden.
quote:
Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.
Vind ik ook. Lotz gebruikt op-ze-eentje, toe nou!
quote:
Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.

Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
pi_29927983
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:13 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
[..]

Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
Heras: Da's waar.

Basso: als je erover nadenkt is 'ie misschien wel verdacht, aan de andere kant zie ik bij hem wel degelijk een progressie op een natuurlijke manier. Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
pi_29928024
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte
pi_29928136
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte
dat wilde ik er eerst nog achter zetten, maar ik bedacht me
pi_29928222
ach ja als je dit soort lijntjes aan elkaar gaat knopen blijven er uiteindelijk misschien 2 renners over waarvan het lijkt alsof ze natuurlijk bezig zijn
pi_29930636
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
Dat klopt niet helemaal.

In '93 werd die 5e, in '95 3e en winst in '96. Het jaar erop werd Riis dan weer 7e.
pi_29936552
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
pi_29938009
http://www.dasit.it/sanit(...)0Martial%20SAUGY.pdf

Even doorscrollen naar pagina 76, de derde pagina in dit document. Een helder grafiekje dat duidelijk maakt dat renners bijna allemaal op het randje balanceren van uit competitie genomen worden. De grafiek is bij waarden rond de 47 a 48 het dichts bevolkt.
pi_29939248
Een persoonlijke noot, ik ben mod op een vrij groot bodybuilding forum. Daar komt nog wel eens een verdwaalde wielrenner langs in de steroidensectie. Alle renners die ik ben tegengekomen in die sectie draaien hun hand er niet voor om EPO te gebruiken en sommigen gebruiken ook nog Aranesp. Ze komen dan meestal langs om hulp te vragen hoe ze een steroidenkuur dienen te gebruiken. Zijn in ieder geval geen renners van allure, zoveel is me wel duidelijk geworden na wat vragen. Maar het geeft toch te denken. Simpele renners die aan de EPO, AAS en Aranesp zitten.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:17:24 #263
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29939515
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29939644
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Kan ik inkomen. Het lijkt mij ook wel interessant.
Maar aan de andere kant doe ik er dan nog steeds 50 minuten over (in plaats van 54, wat mijn snelste tijd is geloof ik).
pi_29939692
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:25:43 #266
pi_29939921
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
Manfred Ewald, de Oost-Duitse dopingpaus beweerde toch altijd bij hoog en laag dat hij destijds ook al over een gelijksoortig product beschikte ? Kwatongen beweerden zelfs dat geneesmiddelenproducent Bayer (de eerste (en nog altijd enige ?) producent van EPO) juist na de val van de muur uit de door hen overgekochte Oost-Duitse labo's de "mosterd" voor EPO heeft gehaald.
pi_29939931
Ik vind het vreemd dat Telekom altijd als zo'n cleane ploeg wordt gezien, terwijl het toch Riis was die in 1996 voor hun de tour won, waarvan toch bijna iedereen denkt dat hij onder de dope zat? En zijn teammaat Ullrich werd dat jaar tweede, en wij moeten geloven dat die clean rondreed. Sindsdien heeft T-Mobile op 1999 na volgens mij elk jaar wel iemand op het podium gehad in de tour, en dat allemaal clean? Tuurlijk, de meeste toppers bij hun rijden geen deuk in een pakje boter, maar op Botero en Perez na kan je hetzelfde over Phonak zeggen (of reden Hamilton, Guidi en Camenzind nou echt zo sterk voordat ze betrapt werden?).
Overigens vind ik de progressie van Basso helemaal niet zo verdacht, ik denk dat dat voor een groot deel te wijten is aan de goede trainingsmethodes van Riis. Neem bijvoorbeeld de tijdrit van Basso. In 2004 was die redelijk goed, maar nog lang niet goed genoeg. Riis gaat met Basso daarop trainen, en het jaar erop wint Basso de tijdrit in de Giro. Het is onwaarschijnlijk dat deze verbetering gewoon door doping komt, anders had hij die doping wel in 2004 gepakt lijkt me. Blijkbaar kan je dus wel verbeteren op andere manieren dan doping.
pi_29939939
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
Harm Kuipers heeft wel eens gezegd dat tot de intrede van EPO doping eigenlijk niet zoveel hielp. Steroïden, amfetaminen en zo, dat schijnt niet zoveel effect te hebben op je prestaties als wielrenner, omdat het vooral een duursport is. EPO daarentegen heeft wel effect, omdat het het transport van zuurstof verhoogt, en dus je prestatie beïnvloedt.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 23:30:50 #269
109065 sungaMsunitraM
pi_29940145
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar.
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
pi_29949199
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
pi_29951190
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.

http://tinyurl.com/94v3r

Een studie naar submaximale inspanningen waarin een gemeten tijd met 18% verbeterde terwijl de placebo groep geen verbetering liet zien. 18%! Ik ga direct een kuurtje boeken

Dit ging om een test op 65% van VO2max over 10 minuten gemeten.
pi_29951356
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 11:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.
Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?
pi_29951959
Bij toprenners is hun omslagpunt goed getraind en hun aerobische vermogen zit ook tegen de max aan. De invloed zal dus groter zijn bij iemand die minder getraind is dan bij iemand die al bijna op zijn top zit. Een ongetraind persoon zal natuurlijk te maken krijgen met snellere verzuring, dat is paarlen voor de zwijnen werpen als die EPO gaan nemen.
pi_29952109
Hmm ja. Nou ja het kan hoe dan ook wel het verschil maken bij de toppers denk ik...

Bruyneel is Armstrong wel komen verdedigen maar ik geloof het eigenlijk niet meer
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:42:39 #275
109065 sungaMsunitraM
pi_29952465
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
Als hij écht wil wel hoor.
Sja dat uur, ik ken meerdere mensen die op de fiets minder sterk zijn dan ik en die m in 1.01 ofzo doen.
Ik ga niet roepen dat ik hem ff in 50 minuten opknal, maar iets binnen het uur zou wel moeten kunnen denk ik, zeker met wat meer fietstraining (k train nu vooral op schaatsen gericht, dus korter en explosiever dan wielrenners trainen)

Voor een tijd van 1 uur zou ik 270 Watt moeten leveren voor de zwaartekracht, en dan nog 40 Watt voor de luchtweerstand ofzo.
pi_29952509
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als hij écht wil wel hoor.
Sja dat uur, ik ken meerdere mensen die op de fiets minder sterk zijn dan ik en die m in 1.01 ofzo doen.

Voor een tijd van 1 uur zou ik 270 Watt moeten leveren voor de zwaartekracht, en dan nog 40 Watt voor de luchtweerstand ofzo.
Hoe reken ik dat van mezelf uit? Mijn gewicht is 71 kilo, dan maal 9.8? En dan maal het aantal meters rijden gedeeld door de sinus van het gemiddelde stijgingspercentage?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:48:31 #277
109065 sungaMsunitraM
pi_29952610
Het aantal hoogtemeters dat je per seconde aflegt
(Alpe d'Huez is 1125 meter hoogteverschil, dat in 1 uur is dus 0,3125 hoogtemeters per seconde) x je gewicht + dat van je fiets x 9,81

Erg leuke sites, die ook nog de luchtweerstand erbij betrekken:

http://www.kreuzotter.de/deutsch/speed.htm

http://www.2peak.com/tools/powercalculator.php

Dan kun je ook kijken hoeveel (of weinig, het is maar net wat je veel of weinig vindt ) een lichtere fiets scheelt etc.
pi_29952710
248 watt, en dan heb ik voor mijn fiets 10 kilo gerekend wat waarschijnlijk te weinig is maar toch
ik heb een oude gazelle racefiets met een normaal fietsstuur
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:54:01 #279
109065 sungaMsunitraM
pi_29952807
4 jaar terug woog ik 69, inmiddels moet ik 11 kg meer de berg op sleuren
Gelukkig is mijn fiets die ik nu heb wel een dikke kilo lichter dan wat ik toen had. (en met ZG cranks wordt 'ie nóg lichter )
pi_29952871
mm
maakt het niet nog uit hoe klein ik rijd? nee dat zal voor het vermogen op basis van snelheid en afstand wel niets uitmaken right? alleen als ik groter zou rjiden zou ik waarschijnlijk minder lang hetzelfde vermogen aankunnen en dan zou ik gewoon een langzamere tijd hebben? ik rijd vrij klein namelijk.
pi_29952941
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
4 jaar terug woog ik 69, inmiddels moet ik 11 kg meer de berg op sleuren
Gelukkig is mijn fiets die ik nu heb wel een dikke kilo lichter dan wat ik toen had. (en met ZG cranks wordt 'ie nóg lichter )
je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.

alleen die fiets helpt niet bij mij, hoe kan ik dat ding wegen want nu ben ik wel benieuwd ook
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:02:26 #282
109065 sungaMsunitraM
pi_29953102
Nou die 11 kg is vooral spieren hoor
Maar al die FT vezels moeten ook de berg op, terwijl ze alleen de eerste paar minuutjes meewerken
pi_29953311
ik denk dat ik ook wel meer vet kwijt ben in principe
want sinds ik meer ben gaan fietsen heb ik veel meer beenspieren gekregen en ben ik nog 2 kilo afgevallen
wij hebben helaas geen weegschaal met vet-meting maar ik heb een smal bekkie nu
pi_29962185
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.

alleen die fiets helpt niet bij mij, hoe kan ik dat ding wegen want nu ben ik wel benieuwd ook
Dat bruggen opvliegen heeft ook te maken met meer uithoudingsvermogen. Als je namelijk meer traint (ook als je alleen op uithoudingsvermogen traint), kun je zo'n brugje ook sneller op.

De fiets kun je het eenvouidigste wegen door gewoon met en zonder fiets op een personenweegschaal te gaan staan. Het verschil tussen die twee metingen is het gewicht van je fiets.
pi_29964901
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 12:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?
Wat jij zegt is zo een beetje de gedachtegang van "verboden middelen" Oftewel in andermans ogen en oren. Doping ... Al slik je alle pillen die er op de wereld zijn, betekent dat dan dat je jezelf gelijk kan meten met Armstrong? Of dat je net zo gespierd gaat worden als Arnold Schwarzenegger in zijn bodybuilding jaren. Of huidig Mr.Olympia, Ronnie Coleman. Dacht het niet. Sterker nog ik weet zeker van NIET.

Of Armstrong gebruikt heeft of niet, I don't care. Wat me wel zou schelen, is wanneer iemand zijn record verbreekt van overwinningen in de Tour de France. En van mij mag diegene alles gebruiken wat die wilt. Want ik weet zeker dat dat absoluut geen garantie geeft dat jij al zijn overwinningen van de Tour nadoet. Met doping, of zonder doping. (Oke misschien een iemand over tig jaren, maar dan nog...die kans schat ik zeer klein...)

p.s. Er is een bodybuilder geweest die heeft alle kuren ter wereld uitgeprobeerd in de hoop zwaarder c.q. groter te worden. Hij heeft nooit zijn gewicht verbeterd. Altijd bleef hij maar hangen bij hetzelfde lichaamsgewicht...En dat was niet omdat hij niet goed trainde, of niet goed at. Nee, dat was omdat hij gewoon op zijn "lichamelijke" grens beland was.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_30102316
Hoe verklaar je het verhaal dan van die oostduitse zwemster die maar in spiermassa bleef toenemen, totdat haar rug brak. Dat was toch ook duidelijke over de lichamelijke grens heen lijkt me
You ask me the time
And I would like to give
pi_30109882
Vrouwen gaan altijd over de lichamelijke grens heen als ze op dat niveau aan de steroiden gaan. Testosteronniveau's van een vrouw zijn veel lager dan bij een man, de impact van exogene toediening zal dus ook veel groter zijn. Legio voorbeelden van bodybuildsters die rondlopen met een vergrote clitoris die inmiddels is gaan lijken op een mini penis. Dat is dus duidelijk door een grens heen.
pi_30111595
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:26 schreef Ericr het volgende:
Vrouwen gaan altijd over de lichamelijke grens heen als ze op dat niveau aan de steroiden gaan. Testosteronniveau's van een vrouw zijn veel lager dan bij een man, de impact van exogene toediening zal dus ook veel groter zijn. Legio voorbeelden van bodybuildsters die rondlopen met een vergrote clitoris die inmiddels is gaan lijken op een mini penis. Dat is dus duidelijk door een grens heen.
geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaa
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:20:09 #289
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_30114712
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 17:49 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Hoe verklaar je het verhaal dan van die oostduitse zwemster die maar in spiermassa bleef toenemen, totdat haar rug brak. Dat was toch ook duidelijke over de lichamelijke grens heen lijkt me
Jij hebt het over OVERBELASTING van het menselijk lichaam. Uiteraard is daar een grens doorbroken. Dat het uiteindelijk te veel werd voor haar rug, is zeer spijitg. Maar je maakt een verkeerde vergelijking met mijn standpunt.
Met mijn standpunt wilde ik zeer duidelijk maken... dat verboden middelen slikken absoluut geen garantie is voor het behalen van een bepaald topniveau of het behouden daarvan.

Het feit dat die zwemster haar rug gebroken had (wat was daar de oorzaak eigenlijk van?) is zeer zeker ook een grens die doorbroken is. Maar ik denk eerder een grens in de zin van overschatting van haar eigen lichamelijk kunnen. Ipv van een grens qua anabool niveau.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:25:51 #290
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_30114969
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaa
Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te weten
Bovendien, is dat gewoon een feite dat zoiets kan gebeuren. Dat hoef je niet in het echt gezien te hebben bij een vrouw om zoiets te geloven. Althans ik niet , jij misschien wel.

Bekijk het dan voor jouw maar aan de positieve kant. Je hoeft niet meer te zoeken naar dat ding
pi_30124457
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:25 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te weten
Bovendien, is dat gewoon een feite dat zoiets kan gebeuren. Dat hoef je niet in het echt gezien te hebben bij een vrouw om zoiets te geloven. Althans ik niet , jij misschien wel.

Bekijk het dan voor jouw maar aan de positieve kant. Je hoeft niet meer te zoeken naar dat ding
nu wordt het wel een beetje absurd hoor!
pi_30480568
van nu.nl
quote:
PARIJS - Behalve Lance Armstrong hebben ook de Spanjaard Manuel Beltran, de Colombiaan Jose Joachim Castelblanco en de Deen Bo Hamburger epo gebruikt tijdens de Tour de France van 1999. Het Franse blad 'Journal du Dimanche' onthulde die namen zondag.
You ask me the time
And I would like to give
  zondag 11 september 2005 @ 14:42:41 #293
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30484103
quote:
***IELRENNEN********************** 1/2
**** Krant onthult namen in epo-zaak
**Naast Lance Armstrong hebben Manuel
Beltran (Spa),Jose-Joachim Castelblanco
(Col) en Bo Hamburger (Den) in de Tour
de France van 1999 epo gebruikt,onthult
de Franse krant 'Journal du Dimanche'.

Vorige maand publiceerde de sportkrant
L'Équipe een artikel waarin Armstrong
van epogebruik werd beschuldigd.

Het dopinglab in Châtenay-Malabry deed
in 2004 onderzoek naar bewaard gebleven
urinestalen,wat in twaalf gevallen een
positieve epotest opleverde.L'Équipe
meldde dat zes van die monsters door
Armstrong waren ingeleverd.Hoeveel van
de resterende zes monsters van de drie
genoemde renners zouden zijn,vermeldt
de zondagskrant niet.
Van Beltran sta ik eigenlijk totaal niet te kijken. Die reed zoooo opvallend goed dat jaar (in ronde van Catalonie al) net als Casero ( op zijn naam wacht ik eigenlijk nog).
pi_30486105
quote:
Nadat hij in 1997 de klimkoers in Guadarrama (Puerto de los Leones) had gewonnen, moest hij in 1998 Abraham Olano aan de eindzege in de Vuelta helpen. Het was dan ook dankzij Beltran dat zijn kopman de ronde won. Op zowat elke col moest Beltran op kop sleuren van het groepje Olano om de schade te beperken, zodat Abraham het verschil kon maken met de klimmers in de twee lange tijdritten.

Zo veroverde Jimenez de amarillo-leiderstrui in de laatste bergrit over vier cols, waaronder de slotklim naar de Navacerrada, maar speelde die daags nadien in de voorlaatste etappe, een tijdrit over zowat 40 kilometer, weer kwijt aan Olano.

Een jaar later reed Olano echter voor Once zodat Beltran zijn eigen kans mocht gaan in de Vuelta, nadat hij op zeer knappe wijze de Ronde van Catalonië had gewonnen. In de 8e etappe naar de top van Alto de l'Angliru eindigde hij 4e, in de overige bergetappes reed hij zich naar een 6e plaats in het eindklassement.

In 2000 verhuisde hij naar Mapei, waar hij in de Tour een vrije rol kreeg. Beltran stond lange tijd op de tiende plaats in het klassement, maar in de laatste tijdrit werd hij een plaatsje teruggezet door zijn ploegmaat Daniele Nardello. In de Vuelta moest hij in dienst van kopman Tonkov rijden. Beltran reed echter meer voor zijn eigen kansen, stond lange tijd rond de vijfde plaats, 1 seconde achter Tonkov, maar startte niet meer in de voorlaatste etappe naar de Alto de Abantos. De reden was ziekte, nadat hij op de Angliru een verschrikkelde klap had gekregen.

In 2001 reed hij een sterke Ronde van Romandië, als voorbereiding op de Giro, waarin hij als meesterknecht van Stefano Garzelli moest rijden. Garzelli viel echter door de mand en ook Beltran gaf op. In de Vuelta was het ook al niet veel soeps.
Die Olano werd ook altijd verdacht...Maar ja, 98, 99, wat kun je daar nou nog van zeggen he
pi_30650193
quote:
RORY SUTHERLAND OP NON-ACTIEF

Conform de uitgangspunten van de ‘Ethical Code’ van de UCI ProTour heeft Rabo Wielerploegen BV zijn Australische renner Rory Sutherland met onmiddellijke ingang op non-actief gezet.

De maatregel is het gevolg van een kennisgeving dat tijdens een UCI-dopingcontrole in de Deutschland Tour bij Sutherland een product is aangetroffen dat voorkomt op de lijst van verboden middelen.

Renner en ploeg hechten er aan te benadrukken dat het product noch bloeddoping- noch EPO-gerelateerd is.

Rory Sutherland heeft inmiddels contra-expertise aangevraagd.

Tot de bekendmaking van de uitkomst van deze contra-expertise wensen zowel renner als ploeg zich te onthouden van commentaar.

(Rabobank persbericht)
Het eerste positieve geval bij rabobank. Laten we hopen dat het om een Kuycx/Schumacher zaak gaat, het is in ieder geval erg slecht nieuws.
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:46:00 #296
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30656019
Staat nu ook op Teletekst:

Rabo-renner Sutherland positief

Rabobank-renner Rory Sutherland is afgelopen maand tijdens de Ronde van Duitsland tijdens een dopingcontrole positief bevonden.

De 23-jarige Australiër is per direct door zijn ploeg op non-actief gesteld. Sutherland heeft een contra-expertise aangevraagd.

Ben idd benieuwd. Rabo is over het algemeen een vrij schone ploeg. Denken we tenminste
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:48:09 #297
pi_30656033
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 02:46 schreef Zwansen het volgende:

Ben idd benieuwd. Rabo is over het algemeen een vrij schone ploeg. Denken we tenminste
Laat ons zeggen : Rabo is een ploeg waarvan er tot nog toe weinig renners positief bevonden worden. Dat zal al dichter bij de waarheid aansluiten wellicht.
  zaterdag 17 september 2005 @ 03:13:32 #298
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30656177
Geen enkele ploeg is clean.
pi_30657017
Rabo lijkt mij nochtans wel een schone ploeg. Ben wel benieuwd om welk product het gaat...misschien een of ander flutmiddeltje
pi_30659895
Het zal wel een of ander flutmiddeltje zijn, toch dom van Sutherland natuurlijk.
pi_31167261
Nog iets over Sutherland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')