Daarvoor had men andere producten natuurlijk. In de tijd van Tommy Simpson bestond er ook nog geen EPO.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind dat geen betrouwbaar punt, aangezien synthetische EPO pas in '87 ontwikkeld is en Raleigh toen volgens mij al niet meer bestond.
Dacht het niet. Er ging iets mis met de contra-expertise, waardoor ze die niet konden testen. Was niet koud genoeg bewaard of zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:26 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
is hamilton die gouden medaille van vorig jaar nou eigenlijk kwijtgeraakt?
Het gekke is alleen dat je het alleen bij Armstrong je niet kunt voorstellen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan ook nergens vinden wat Lotz gezegd zou hebben over Armstrong. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat Armstrong EPO gebruikt en dat hij als hij doping gebruikt dat met Lotz zou delen.
Zeker bij Armstrong. Het verschil is gewoon té groot.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik kan me van alle profrenners wel voorstellen dat ze doping gebruiken.
Zal idd wel iets beters gevonden hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:38 schreef JohnDDD het volgende:
Nou ik zei dat ik me niet kon voorstellen dat hij ÉPO gebruikte.Daar is hij wel te slim voor
Uit dagblad de limburgerquote:Smeermaas - Hij wilde tijdens zijn vakantie in Corsica zijn ogen en oren sluiten voor de Tour de France, maar dat bleek onbegonnen werk. ?Natuurlijk blijft het knagen, maar het leven heeft meer te bieden dan alleen wielrennen'', weet dopingzondaar Marc Lotz.
Wilde hij tijdens zijn vakantie in Corsica de Tour de France bewust op afstand houden, vond hij 's ochtends bij de bakker een krant met zijn voormalige ploegmaat Tom Boonen op de cover. ,,Dan heb je dubbele gevoelens. Er is de blijdschap voor Tom, een formidabele kerel. Aan de andere kant begint het opnieuw te knagen. Je realiseert je op dat moment dat je zelf eigenlijk ook in de Tour had moeten zitten'', zegt Marc Lotz.
Dat hij na de epo-vondst in zijn appartement in zijn uppie zit weg te kwijnen, zoals in de Avondetappe van Mart Smeets werd gesuggereerd, noemt hij klinkklare onzin. Jawel, het doet hem best pijn dat hij in één klap niet meer meetelt en dat het nog lang zal knagen, ook dáár is hij van overtuigd. Maar het leven, weet Lotz stellig, heeft meer te bieden dan alleen wielrennen. Neem zijn vakantie in Corsica, waar hij tijdens de eerste Tourweek met zijn vriendin Antje stoom heeft afgeblazen. Behalve als kind had hij nog nooit gekampeerd. Het back-to-basics-gevoel beviel hem desalniettemin wonderwel. Sijpelde het nieuws uit de Tour in Corsica slechts mondjesmaat door, terug thuis heeft Lotz alle etappes bekeken op zijn megagrote plasmascherm. Op het puntje van zijn stoel heeft hij alleen gezeten voor de zeges van Pieter Weening en Michael Rasmussen, voormalige ploegmaats bij Rabobank. Met het verpletterende overwicht van Lance Armstrong daarentegen heeft Lotz het helemaal gehad. ,,Die man heeft nooit wat. Nooit een inzinking, nooit een valpartij, nooit een lekke band: ik snap het gewoon niet.'' Ook als mens kan de bijna zevenvoudige Tourwinnaar op niet veel sympathie rekenen. ,,Ik word een beetje moe van zijn standaardverhaaltjes. Altijd maar bluffen over hoe lang en hard hij vóór de Tour heeft getraind. Ik garandeer je: als elke coureur wist dat hij de Tour kon winnen door zich in de voorbereiding af te beulen, dan deed iedereen hetzelfde'', zegt Lotz, die het onbegrijpelijk zegt te vinden dat Armstrong uit eigen zak apparatuur voor bloedcontroles betaalt aan de UCI. ,,Wie zegt dat hij die spullen niet zelf gebruikt om zijn eigen waardes te controleren?''
quote:
Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.quote:Lotz: Eh mm, nou ja...tuurlijk ja. Maar ik wist gewoon 100% zeker dat er niks aan de hand zou kunnen zijn. Daar was ik gewoon zeker van. 't Is gewoon dat ik er stomme pech bij heb gehad...
Heb daar ook wel over nagedacht;quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:47 schreef Wombcat het volgende:
Eens even iets over na te denken.
Van de periode eind jaren negentig wordt altijd gezegd dat ze toen zo hard reden vanwege het EPO-gebruik.
Hoe komt het dan nu dat ze nóg harder rijden, terwijl de suggestie van de UCI altijd is dat de sport nu schoner is?
Pantani's tijd op Alpe d'Huez werd gereden in het hoogtepunt van het (altijd beweerde) EPO-tijdperk. Bovendien in een etappe in lijn, waar de eerste kilometer van de klim de knechten hard doortrekken. Wel in een lange etappe, maar volgens mij wel een vlakke aanloop.
Armstrong rijd in een korte tijdrit vrijwel dezelfde tijd. Hij moet het eerste stuk alleen doen, en ik neem dan toch aan dat hij op de eerste kilometer wat langzamer rijd dan een peloton dat met tegen de 60 aan komt razen.
Als ze toen zo gedrogeerd waren. Hoe kunnen ze dan nu harder rijden?
Zijn ze dan nu ook gedrogeerd? Of waren ze toen misschien toch minder gedrogeerd dan aangenomen wordt?
Dat klopt wel,dat er nu in het begin harder werd gereden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat er nu misschien meer ploegenbelang is. Mensen vliegen er eerder in, er wordt minder rustig aan gedaan. En volgens mij gaan we net ietsje minder bergop dan eerst. Je moet niet vergeten dat er vroeger ook etappes aankwamen met 50 km/u, Cipollini enzo. Die zaten er ook tussen, nu gaan ze volgens mij wel iets langzamer maar er zijn meer van die etappes.
De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:39 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.
De rest verbergt het waarschijnlijk beter.
Lotz wil weer gaan fietsen in 2007.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lotz zal het niet zo makkelijk hebben in het peleton nadat hij deze trieste uitspraken heeft gedaan. In de Pro Tour komt hij sowieso niet meer aan de bak, geen enkel team wat hem nog wil hebben, zeker ook omdat Lotz een matige coureur is, zelfs met EPO.
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
mja feit blijftquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.
Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?
Je hebt helemaal gelijk (wat betreft die stanozolol bedoel ik dan).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Ericr het volgende:
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
Haal ik weer wat dingen door elkaarquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
Maar dan kan je nou niet echt een verrassing noemen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
Die was 3 jaar terug als 21 jarige in zijn eerste profjaar al 3de !!! in Parijs-Roubaix , 7de in Gent-Wevelgem , 7de in Kuurne-Brussel-Kuurne , 7de in de 3daagse van De Panne en 2de in de Franco-Belgequote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind die Quick-Step ploeg wel super verdacht. Boonen die opeens zo goed is
Nee, nee, nee, een veel beter voorbeeld van iemand die opeens een opvallende stap vooruit zet op een abnormaal moment is Erik Dekker.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:04 schreef JohnDDD het volgende:
Boonen die opeens zo goed is,
Maar Mapei/Domo/Quickstep doet dat al 10 jaar aan een stuk. En zal dat blijven doen. En steeds enkel in PR. Terwijl die andere ploegen alles domineerden. Behalve Parijs-Roubaix, want daar werkte het niet zo.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Het zijn in ieder geval opvallende tempobeulen die rijden bij Quick Step, doen soms denken aan de tijden van Gewiss Ballan. En we weten waar die op reden in die jaren. In de Mapei tijd was met 3 man als eersten eindigen in Parijs Roubaix een mooi kunststukje, maar tegelijkertijd een prestatie waar je vraagtekens bij kan zetten.
Zo'n lijstje kun je bij elke wielerploeg maken, (dat zegt misschien wel iets over de sport in het algemeen, maar soit)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:42 schreef Ericr het volgende:
Lefevre heeft natuurlijk wel opvallend proteges in huis gehad die betrapt zijn of in verband zijn gebracht met doping. Musseeuw, Lotz, VDB, Virenque, ploegdokter van Mol, Garzelli.
Welke opmerkelijke resultaten? Het is vrij gebruikelijk dat een relatief grote ploeg met enkele toppers af en toe eens een koers wint. In grote rondes (de dopingparadijsen bij uitstek) heeft Lefevre nooit erg veel voorgesteld. Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij hem minder wordt geslikt. Maar ook niet meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:38 schreef Ericr het volgende:
van Mol werd in 1998 door de Italiaanse justistie beschuldigd van toedienen van doping aan renners.
Ik zeg niet dat die renners onder Lefevre's regime doping gebruikten, ik geef alleen aan dat Lefevre klaarblijkelijk een voorkeur lijkt te hebben voor renners die in verband worden gebracht met doping. Het lijstje is bij sommige ploegen inderdaad gelijk of groter, maar er zijn genoeg ploegen die renners in huis hebben met een schone lei. Zegt ook niks, maar de opmerkelijk resultaten van Mapei en tegenwoordig Quick Step zijn soms iets te opmerkelijk.
ondermeer doordat hij 12kg vermagert was... en hij stond eerste in de UCI ranking voor hij kanker had ... nuff said i think.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe verklaar je Armstrong dan die opeens zo goed werd in 1999?
no shit, sherlockquote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
lotz is gepakt, dat vind ik ook verdacht
Leg eens uit. Ik neem aan dat het niet over de perfect normale progressie bij Boonen gaat. Dus?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:45 schreef JohnDDD het volgende:
toch vind ik quick-step wel een stuk verbeterd
Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:38 schreef flyckje het volgende:
[..]
vaakje ik hoop dat dat sarcastisch was.... lance is de MEEST geteste renner in het peleton OOK buiten de compititie. en is noooit schuldig bevonden. de reden waarom hij weinig racet is omdat hij niet 9maanden in europa wil zitten weg van zijn familie. en hij heeft ook geen verboden middelen op ze"n dokterslijstje. dus STOPT met die bullshit te verkondigen.
note ik verdedig hier zowat iedereen die ze beschuldigequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:32 schreef Vaakje het volgende:
[..]
Beetje laat, maar ik wil mijn reactie nog even verklaren.. Je kan het bull-shit vinden, maar vele vage verhalen brengen nu eenmaal grote twijfel.. Ik bedoel heus niet dat hij zichzelf dood had moeten rijden, maar een duik zoals Ullrich het ravijn in, een aantal jaren geleden, had mijn dag wel goed gemaakt.. Net als dat ik voor het nieuwe F1seizoen hoopte dat M. Schumacher tegen een muur zou rijden.. Ik wens die mensen niet de dood in, maar zoveel goede rijders zoveel meer kansen.. En waarom zou iedereen aan de Epo zitten en Lance toevallig nou net niet?
Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankwekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:02 schreef Ericr het volgende:
Indurain reed zijn eerste jaren ook vrij onzichtbaar in de Tour. Er waren weinig voortekenen dat Indurain de renner zou worden als in de tijd dat hij onverslaanbaar was in tijdritten. Hij was in zijn vroege jaren een leuk tijdrijder maar geen potentieel tourwinnaar. Hoop andere jongeren leek veelbelovender in die tijd.
Riis hangt een geur van doping aan maar die was ook jaren lang een renner van tweede garnituur in de Tour en op eens stond hij er.
Jaja won ook de Vuelta. Daarvoor moet je dus behoorlijk omhoog kunnen fietsen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:34 schreef Ericr het volgende:
Er zijn ook gevallen van gewezen sprinters die op eens een goed klassement kunnen rijden. Denk aan een Sean Kelly of Jalabert. Geen tourwinnaars, maar toch ook opmerkelijk dat een ex-sprinter op een gegeven moment de bolletjestrui pakt (Jalabert).
Armstrong stijgt ver boven die ontwikkeling uit, de sprong is nog vele malen groter. Maar van sprinter naar berggeit is toch ook iets wat je niet al te vaak ziet. Ook al was Jalabert dan een puntjesdief ala Virenque en niet echt een klimmer zoals Pantani of tegenwoordig Rasmussen.
Indurain haalde in 1987/88/89/90 ook al een aantal topklasseringen in kleine rondes, won o.a. Parijs-Nice in 89-90 en Catalaanse week in 88.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan hebben we een verschillende mening over Indurain, want ik vond dat wel duidelijk. Niet noodzakelijk dat hij 'm 5 keer ging winnen, maar wel dat hij duidelijk mogelijkheden had op gebied van grote rondes. Net zoals dat bij Ullrich, Basso, Kloden, etcetera het geval was. Allemaal. Behalve Armstrong. Als die ooit al top zou worden in Tour, Giro, Vuelta, dan zou dat op een Jalabert/Di Luca manier zijn. Maar nee, door hard trainen kan je blijkbaar natuurtalenten aankweken.
blijkbaar stond hij 1ste op de UCI lijst voor zen ziekte. was voor zen ziekte 2des in ITT merxcks. dus tijdrijden kon ie toen ook. is 12kg afgevallen door zen ziekte en dan kan je ineens wel een stuk beter bergopquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het vreemde bij Armstrong is het volgende:
De Armstrong van voor de ziekte is niet de Armstrong van na de ziekte. Dat is blijkbaar logisch, z'n lichaam is veranderd, hij heeft leren vechten bla bla bla....
OK. Dat kan. Maar de nieuwe Armstrong had plots hele andere talenten dan de oude. De oude was een soort Bettini (een erg sterke eendagsrenner die in kleine rondjes ook nog wel meekon), de nieuwe was plots een kruising van Ullrich en Pantani. En volgens mij kán zoiets gewoon niet op normale wijze.
Een atleet met een aanleg voor de 100 meter sprint wordt niet plots iemand met de talenten van een marathonloper, gewoon omdat hij er écht voor leeft, omdat hij een echte vechter is, omdat hij heeft leren afzien, bla bla bla. Ik blijf er bij dat zoiets niet kan op "conventionele" wijze.
Dat was volgens mij een verhaal van Willy Voet over de Festina ploeg in zijn eerste boek. Maar het zal best wel zo zijn dat dit bij zowat alle teams in die tijd het geval was ...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:38 schreef Wombcat het volgende:
Maar de Banestoploeg is later nog wel eens een boekje over opengedaan. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat ze wel eens 's nachts op de rollenbank moesten omdat hun hartslag tijdens de slaap teveel daalde, maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet.
lance heeft voor zen kanker progressie gemaakt. en na zen kanker ook hoor. hij was voor zen eerste tourwinst niet de superklimmer en niet de supertijdrijder maar kon wel goed mee met de rest (4des in vuelta) pas toen hij vol is beginnen trainen op het kleine verzet (iets dat enkel hij aankan blijkbaar) is hij top geworden in het klimmen, kan hij mee met de beste klimmers van zen tijd (pantani). in het tijdrijden is hij ook verbeterd door het iets kleinere verzet dat lance toelaat om langer zen tempo vol te houden en minder te verzuren. (het is ook niet iedereen gegeven om dit te doen met dat verzet)quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nogmaals: er is progressie en progressie. Van een 5/10 naar een 7/10. Van 8 naar 9/10 en wie weet zelfs iemand die van een 9/10 een 10/10 kan maken. Maar bij Armstrong ging het van 7/10 plots naar 11/10 -> 11 want hij was op alle vlakken plots zelfs superieur aan degenen die al vanaf de jeugdreeksen toonden dat ze in die specifieke tak enorm getalenteerd waren.
Er is een verschil tussen redelijk meekunnen en na intensief trainen goed meekunnen enerzijds en tussen nog net meekunnen en na intensief trainen plots alles en iedereen domineren met een straatlengte voorsprong anderzijds.
Verder vind ik de vergelijkingen met Kelly niet opgaan, die kon z'n hele carriere overal goed mee, daar zat geen onlogische progressie in. Bij Jalabert mogelijk wel, maar persoonlijk heb ik altijd gevonden dat Jalabert een serieus dopingreukje had.
iedereen reageert anders op chemotherapie. Lance zat na zen eerste chemo's al op zen fiets. ok het is niet echt trainen, maar hij bleef wel in beweging.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 17:56 schreef Seah het volgende:
Een vriend van mij heeft ook kanker gehad, ook afgevallen, ook leren vechten.. Tijdens zn ziekte was zijn lichaam te zwak om ook maar iets te doen... Lopen naar de resturantje in het ziekenhuis was te zwaar.. Trainen ging dus zeker niet!
Iedereen is natuurlijk anders, maar je word door kanker niet in eens een geweldig ronde rijder...
volkomen gelijkquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:26 schreef Ericr het volgende:
Laat we het eens omdraaien, mocht Armstrong gebruikt hebben dan zal minimaal de helft van de concurrentie ook stijf van de doping staan. Of moeten we dan geloven dat Armstrong de enige pakker is? Als een groot gedeelte van de concurrentie ook gedrogeerd is heb je in principe weer een gelijk speelveld. Met of zonder dope, het blijft een knap kunstje om zeven keer de Tour te winnen en in al die jaren misschien 1 of 2 keer te wankelen.
Doping maakt van een leuke renner niet altijd een ware kampioen. Kijk naar een Lotz, dat was een leuke renner maar met doping was het nog steeds niet meer dan een leuke renner. Er is meer nodig dan doping om 7 keer de Tour te winnen.
tja gewoon zelfs eens proberen als je het wilt uitzoeken. het is gewoon zeer simpel op kleine versnellingen maar supermoeilijk vol te houden op zeer grote. vraagt heel veel doorzettingsvermogen en vertrouwen in jezelf. je moet ook zorgen dat je alle spieren gebruikt iets wat zeer moeilijk is op zo een hoog omwentelingsritme. ik merk van men eige dat ik vanaf ik boven de 70rpm ga veel minder trek dan wanneer je groter steek hebt maar trager draait. maar je moet dus duwen trekken en pointeren.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:38 schreef JohnDDD het volgende:
maar wat is er zo zwaar aan? het bespaart energie zou je zeggen, waarom is het dan zo zwaar?
Kom laat ons even serieus blijven héquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Kom laat ons even serieus blijven hé
Totschnig was voor de 5de plaats al 13de , 9de en 5de in de Giro , was als knecht bij Telekom al eens 20ste in de Tour en het jaar voor die 5de plaats ook al 12de ... Echt uit het niets komt die toch niet hoor ...
Rebellin won zelfs voor zijn Gerolsteiner periode al meerdere klassiekers, was zelfs eens 6de in de Giro en grossierde in ereplaatsen in elke heuvelkoers. In 2001 was hij zelfs nog bij het oude Liquigas een stuk beter dan zijn eerste Gerolsteiner-jaren ...
Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:04 schreef Shakes het volgende:
Ik zou het niet vreemd vinden als Armstrong gebruikt heeft. Kijk maar eens naar zijn ploeg.
Heras die super was toen hij bij Armstrong reed, nu bij Liberty Seguros is het toch iets minder... Armstrong die gewoon geen ronde renner was. Een renner met kwaliteiten ja, maar een ronderenner is toch wat anders. Het verhaal met kanker, andere spiermassa ok. Echter dan wordt je toch niet opeens een oppermachtige ronderenner?
Van CSC en Phonak denk ik ook dat ze systematisch doping gebruiken. Basso waarvan Fassa Bortolo niet dacht dat hij ooit rondes zou gaan winnen komt bij CSC en is opeens een concurrent van Armstrong en rijdt Ullrich voorbij. Julich die bij T-mobile nog geen deuk in een pakje boter fietste opeens wel weer van alles wint. Hamilton die gepakt is met doping, andere renners van Phonak die gepakt zijn met doping en Botero die bij T-mobile door de mand viel is opeens te vinden bij de beste van de pro-tour.
Bij T-mobile zag je meer renners die voorheen super waren maar bij T-mobile opeens een stuk minder. Denk aan de genoemde Julich, Botero maar ook aan Sevilla. Toevallig twee van het voormalige Kelme dat toch niet het imago had brandschoon te zijn. Ik bedoel dus dat T-mobile niet gebruikt, buiten Ullrichs cocaine verhaal toen hij geblesseerd was. Dit zou ik echter niet onder doping scharen maar onder stupiditeit dat niet diende om beter te presteren. Van Ullrich ben ik overtuigd dat hij schoon is, net als Boogerd bijv.
Gelukkig hebben wij Rabobank. Daarvan weet ik toevallig dat Rabobank bij doping meteen stopt met de sponsoring van de wielerploeg, dat is een clausule in het contract met de wielerploeg. Daar waar andere ploegen enkel de renner ontslaan (Quick-step met Lotz). De artsen van Rabobank, die toch capabel zijn, letten uitermate goed op de renners dus die zullen doping gebruik toch op moeten merken. Vandaar dat ik betwijfel dat ook maar een renner bij Rabobank doping gebruikt.
De renners worden door de ploegartsen van alle ploegen constant in de gaten gehouden dus het moet ze opvallen. Ik geloof er dus niet in dat bij Quick-step niemand iets is opgevallen bij Lotz, of hebben ze daar pruts artsen? Dat denk ik toch niet.
Dan is er ook Gerolsteiner, Totschnig die voorgaande Tour opeens vijfde werd. Rebellin die diverse klassiekers won en Leipheimer is toch ietsje beter dan dat hij bij Rabo was. Maar ja, doping verziekt de wielersport. Is het niet het gebruik daarvan zijn het wel de speculaties. Hopelijk beseffen de wielrenners dat ooit zelf en klappen ze uit de school wat de mogelijkheden zijn, wie er gebruikt, hoe enzovoort.
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heras reed voordat hij bij Discovery kwam ook al goed en werd toen 5e in de tour (dacht dat hij de Vuelta toen ook al gewonnen had, maar dat weet ik niet zeker). Voor de rest zie je vaak wel dat de renners die bij Discovery/US Postal goed waren en overstappen vaak minder worden, maar niet altijd.
Ik denk zelf dat hij niet meer gebruikt, maar dat hij in zijn DDR-tijd en onder Riis bij Telekom wel gebruikt heeft.quote:Wat T-Mobile en Rabobank betreft ben ik het in grote lijnen wel met je eens. Rabobank stopt idd zeker met de sponsoring als blijkt dat de ploeg daarin doet.
Of Ulrich brandschoon is, weet ik niet 100% zeker. Hij komt natuurlijk wel uit de DDR-school, en dat is nu niet de meest zuivere achtergrond.
Als we Gaumont moeten geloven waren Julich's goede prestaties nooit al te zuiver. De vraag is hoe hij dan nu opeens wel weer goed kan presteren. Hoe hij bij T-Mobile reed was vast zijn natuurlijke manier van rijden.quote:Julich is idd. een opvallend voorbeeld die veel beter ging rijden bij CSC, maar ook voordat hij bij T-Mobile kwam, kwakkelde hij al een tijdje.
Vind ik ook. Lotz gebruikt op-ze-eentje, toe nou!quote:Ik geloof in ieder geval niet dat dopinggebruik zonder medeweten van eenploegdokter/ploegleider gaat of dat ze het niet opmerken. Wat dat betreft zou ik het wel goed vinden als die ook verantwoordelijk worden gemaakt. Renner doping gebruikt, dan ploegleider en/of ploegarts ook maar een tijdje schorsen.
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.quote:Zoals anderen gezegd hebben, is de ontwikkeling van Leipheimer niet vreemd. Die was bij US Postal 3e of 4e in de Vuelta. Bij Rabobank werd 'ie 7e in de Tour, bij Gerolsteiner 6e. Winst in de Ronde van Duitsland is dan wel een uitschieter, maar dat hoeft niets met doping te maken te hebben. Hij kan gewoon goed uit de tour gekomen zijn en zijn niveau vastgehouden hebben. Dus bij hem denk ik niet meteen aan doping.
Ook bij Basso zie je nog wel natuurlijke progressie trouwens. Bij Fassa werd hij 11e en 7e. Bij CSS 3e en 2e. Dat is nog niet meteen een onnatuurlijke progressie. Kan ook te maken hebben met de manier waarop Riis met de ploeg omgaat. Aan de andere kant is Riis zelf natuurlijk uitermate verdacht. Zijn tourwinst in 1996 was vast niet 100% zuiver.
In die tour reed hij overigens voor Telecom, met Ullrich als ploegmaat, dus dat zou dan weer betekenen dat volgens jouw redenatie Telecom/T-Mobile/Ullrich toch niet zo onverdacht zijn.
Heras: Da's waar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Die reed toen voor Kelme, en daarvan was wel bekend dat die op EPO reden. En meer nog.
[..]
Ik vind Basso wel verdacht, vooral omdat hij vrienden is met Armstrong.
dat wilde ik er eerst nog achter zetten, maar ik bedacht mequote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de andere kant Wombcat, je weet niet wat hij bij Fassa Bortolo pakte![]()
Dat klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien wel iets meer dan je zou denken, maar anders dan bv. in het verleden bij Riis, die eerst jarenlang een middelmatige renner was. Toen ineens 7e werd in de tour, en het jaar daarop wint.
Basso is elk jaar wat gegroeid.
Kan ik inkomen. Het lijkt mij ook wel interessant.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Sja.
Ik zou ook best eens EPO willen proberen.
Ik denk dat ik er te schijterig voor ben, maar het lijkt me super interesant om mee te maken dat je met 3 weken spuiten ineens de Alpe d'Huez 3 a 4 minuten harder oprijdt.
Manfred Ewald, de Oost-Duitse dopingpaus beweerde toch altijd bij hoog en laag dat hij destijds ook al over een gelijksoortig product beschikte ? Kwatongen beweerden zelfs dat geneesmiddelenproducent Bayer (de eerste (en nog altijd enige ?) producent van EPO) juist na de val van de muur uit de door hen overgekochte Oost-Duitse labo's de "mosterd" voor EPO heeft gehaald.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
EPO was al in gebruik vanaf 1988, ik geloof dat Gewiss (of de voorloper daarvan) ermee begonnen is.
Harm Kuipers heeft wel eens gezegd dat tot de intrede van EPO doping eigenlijk niet zoveel hielp. Steroïden, amfetaminen en zo, dat schijnt niet zoveel effect te hebben op je prestaties als wielrenner, omdat het vooral een duursport is. EPO daarentegen heeft wel effect, omdat het het transport van zuurstof verhoogt, en dus je prestatie beïnvloedt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar. Zelfde geldt voor andere verboden middelen, een kort kuurtje met steroiden zal je ook niet eens een extreme krachtswinst opleveren. Waarschijnlijk wel massa, maar dat is dan hoofdzakelijk vocht.
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:21 schreef Ericr het volgende:
Je wint geloof ik 2% of zo op topniveau. Dat maakt dan wel het verschil uit tussen top of net niet maar 3 a 4 minuten binnen 3 weken lijkt me onhaalbaar.
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik geloof best dat als je je hematocriet kan verhogen van 40 naar 48 dat dat (op 55 a 60 minuten, ik heb m nog nooit gereden maar zoiets schat ik) wel 4 minuten kan schelen op de Alpe d'Huez.
Vergeet niet dat steil bergop 5% meer vermogen ook daadwerkelijk 5% meer snelheid betekent. (op het vlakke nivelleert de luchtweerstand enorm)
Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het verschil kan zelfs nog groter zijn. Dacht zelf dat EPO minder invloed zou hebben, maar dan gaat het natuurlijk om sporters die al op het uiterste van hun kunnen zitten. Daar zal het verschil minder zijn.
Als hij écht wil wel hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
50 minuten voor de alpe, das best snel, dat doet koosmoerenhout je nog niet na
Hoe reken ik dat van mezelf uit?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als hij écht wil wel hoor.
Sja dat uur, ik ken meerdere mensen die op de fiets minder sterk zijn dan ik en die m in 1.01 ofzo doen.
Voor een tijd van 1 uur zou ik 270 Watt moeten leveren voor de zwaartekracht, en dan nog 40 Watt voor de luchtweerstand ofzo.
je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
4 jaar terug woog ik 69, inmiddels moet ik 11 kg meer de berg op sleuren
Gelukkig is mijn fiets die ik nu heb wel een dikke kilo lichter dan wat ik toen had. (en met ZG cranks wordt 'ie nóg lichter)
Dat bruggen opvliegen heeft ook te maken met meer uithoudingsvermogen. Als je namelijk meer traint (ook als je alleen op uithoudingsvermogen traint), kun je zo'n brugje ook sneller op.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
je merkt dat wel hoor, ik ben het afgelopen jaar iets van 4 kilo afgevallen, en hoewel ik meer uithoudingsvermogen heb, merk ik ook dat ik in vergelijking met eerst gewoon heuveltjes/bruggen op "vlieg", omdat ik toch wat kilo's minder ben.
alleen die fiets helpt niet bij mij, hoe kan ik dat ding wegen want nu ben ik wel benieuwd ook
Wat jij zegt is zo een beetje de gedachtegang van "verboden middelen" Oftewel in andermans ogen en oren. Doping ... Al slik je alle pillen die er op de wereld zijn, betekent dat dan dat je jezelf gelijk kan meten met Armstrong? Of dat je net zo gespierd gaat worden als Arnold Schwarzenegger in zijn bodybuilding jaren. Of huidig Mr.Olympia, Ronnie Coleman. Dacht het niet. Sterker nog ik weet zeker van NIET.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Misschien juist wel meer, omdat die sporters beter in staat zijn hun extra hematocrietpunten te benutten? Kijk als ik EPO gebruik, zit ik alsnog wel snel met pijnlijke benen op de fiets, omdat ik gewoon niet echt goed getraind ben...maar als die rennesr dat doen hebben ze er misschien langer en meer profijt van?
geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaaquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:26 schreef Ericr het volgende:
Vrouwen gaan altijd over de lichamelijke grens heen als ze op dat niveau aan de steroiden gaan. Testosteronniveau's van een vrouw zijn veel lager dan bij een man, de impact van exogene toediening zal dus ook veel groter zijn. Legio voorbeelden van bodybuildsters die rondlopen met een vergrote clitoris die inmiddels is gaan lijken op een mini penis. Dat is dus duidelijk door een grens heen.
Jij hebt het over OVERBELASTING van het menselijk lichaam. Uiteraard is daar een grens doorbroken. Dat het uiteindelijk te veel werd voor haar rug, is zeer spijitg. Maar je maakt een verkeerde vergelijking met mijn standpunt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:49 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Hoe verklaar je het verhaal dan van die oostduitse zwemster die maar in spiermassa bleef toenemen, totdat haar rug brak. Dat was toch ook duidelijke over de lichamelijke grens heen lijkt me
Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te wetenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
geil. ik hoef niet te raden hoe jij dat weet zeker? hahahaa
nu wordt het wel een beetje absurd hoor!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:25 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Geil? Dat zal best dat jij dat zou vinden. Dat hoef ik niet te weten
Bovendien, is dat gewoon een feite dat zoiets kan gebeuren. Dat hoef je niet in het echt gezien te hebben bij een vrouw om zoiets te geloven. Althans ik niet , jij misschien wel.
Bekijk het dan voor jouw maar aan de positieve kant. Je hoeft niet meer te zoeken naar dat ding
quote:PARIJS - Behalve Lance Armstrong hebben ook de Spanjaard Manuel Beltran, de Colombiaan Jose Joachim Castelblanco en de Deen Bo Hamburger epo gebruikt tijdens de Tour de France van 1999. Het Franse blad 'Journal du Dimanche' onthulde die namen zondag.
Van Beltran sta ik eigenlijk totaal niet te kijken. Die reed zoooo opvallend goed dat jaar (in ronde van Catalonie al) net als Casero ( op zijn naam wacht ik eigenlijk nog).quote:***IELRENNEN********************** 1/2
**** Krant onthult namen in epo-zaak
**Naast Lance Armstrong hebben Manuel
Beltran (Spa),Jose-Joachim Castelblanco
(Col) en Bo Hamburger (Den) in de Tour
de France van 1999 epo gebruikt,onthult
de Franse krant 'Journal du Dimanche'.
Vorige maand publiceerde de sportkrant
L'Équipe een artikel waarin Armstrong
van epogebruik werd beschuldigd.
Het dopinglab in Châtenay-Malabry deed
in 2004 onderzoek naar bewaard gebleven
urinestalen,wat in twaalf gevallen een
positieve epotest opleverde.L'Équipe
meldde dat zes van die monsters door
Armstrong waren ingeleverd.Hoeveel van
de resterende zes monsters van de drie
genoemde renners zouden zijn,vermeldt
de zondagskrant niet.
Die Olano werd ook altijd verdacht...Maar ja, 98, 99, wat kun je daar nou nog van zeggen hequote:Nadat hij in 1997 de klimkoers in Guadarrama (Puerto de los Leones) had gewonnen, moest hij in 1998 Abraham Olano aan de eindzege in de Vuelta helpen. Het was dan ook dankzij Beltran dat zijn kopman de ronde won. Op zowat elke col moest Beltran op kop sleuren van het groepje Olano om de schade te beperken, zodat Abraham het verschil kon maken met de klimmers in de twee lange tijdritten.
Zo veroverde Jimenez de amarillo-leiderstrui in de laatste bergrit over vier cols, waaronder de slotklim naar de Navacerrada, maar speelde die daags nadien in de voorlaatste etappe, een tijdrit over zowat 40 kilometer, weer kwijt aan Olano.
Een jaar later reed Olano echter voor Once zodat Beltran zijn eigen kans mocht gaan in de Vuelta, nadat hij op zeer knappe wijze de Ronde van Catalonië had gewonnen. In de 8e etappe naar de top van Alto de l'Angliru eindigde hij 4e, in de overige bergetappes reed hij zich naar een 6e plaats in het eindklassement.
In 2000 verhuisde hij naar Mapei, waar hij in de Tour een vrije rol kreeg. Beltran stond lange tijd op de tiende plaats in het klassement, maar in de laatste tijdrit werd hij een plaatsje teruggezet door zijn ploegmaat Daniele Nardello. In de Vuelta moest hij in dienst van kopman Tonkov rijden. Beltran reed echter meer voor zijn eigen kansen, stond lange tijd rond de vijfde plaats, 1 seconde achter Tonkov, maar startte niet meer in de voorlaatste etappe naar de Alto de Abantos. De reden was ziekte, nadat hij op de Angliru een verschrikkelde klap had gekregen.
In 2001 reed hij een sterke Ronde van Romandië, als voorbereiding op de Giro, waarin hij als meesterknecht van Stefano Garzelli moest rijden. Garzelli viel echter door de mand en ook Beltran gaf op. In de Vuelta was het ook al niet veel soeps.
Het eerste positieve geval bij rabobank. Laten we hopen dat het om een Kuycx/Schumacher zaak gaat, het is in ieder geval erg slecht nieuws.quote:RORY SUTHERLAND OP NON-ACTIEF
Conform de uitgangspunten van de ‘Ethical Code’ van de UCI ProTour heeft Rabo Wielerploegen BV zijn Australische renner Rory Sutherland met onmiddellijke ingang op non-actief gezet.
De maatregel is het gevolg van een kennisgeving dat tijdens een UCI-dopingcontrole in de Deutschland Tour bij Sutherland een product is aangetroffen dat voorkomt op de lijst van verboden middelen.
Renner en ploeg hechten er aan te benadrukken dat het product noch bloeddoping- noch EPO-gerelateerd is.
Rory Sutherland heeft inmiddels contra-expertise aangevraagd.
Tot de bekendmaking van de uitkomst van deze contra-expertise wensen zowel renner als ploeg zich te onthouden van commentaar.
(Rabobank persbericht)
Laat ons zeggen : Rabo is een ploeg waarvan er tot nog toe weinig renners positief bevonden worden. Dat zal al dichter bij de waarheid aansluiten wellicht.quote:Op zaterdag 17 september 2005 02:46 schreef Zwansen het volgende:
Ben idd benieuwd. Rabo is over het algemeen een vrij schone ploeg. Denken we tenminste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |