Daarvoor had men andere producten natuurlijk. In de tijd van Tommy Simpson bestond er ook nog geen EPO.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind dat geen betrouwbaar punt, aangezien synthetische EPO pas in '87 ontwikkeld is en Raleigh toen volgens mij al niet meer bestond.
Dacht het niet. Er ging iets mis met de contra-expertise, waardoor ze die niet konden testen. Was niet koud genoeg bewaard of zo.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:26 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
is hamilton die gouden medaille van vorig jaar nou eigenlijk kwijtgeraakt?
Het gekke is alleen dat je het alleen bij Armstrong je niet kunt voorstellen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik kan ook nergens vinden wat Lotz gezegd zou hebben over Armstrong. Sowieso kan ik me niet voorstellen dat Armstrong EPO gebruikt en dat hij als hij doping gebruikt dat met Lotz zou delen.
Zeker bij Armstrong. Het verschil is gewoon té groot.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:32 schreef Wombcat het volgende:
Ik kan me van alle profrenners wel voorstellen dat ze doping gebruiken.
Zal idd wel iets beters gevonden hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:38 schreef JohnDDD het volgende:
Nou ik zei dat ik me niet kon voorstellen dat hij ÉPO gebruikte.Daar is hij wel te slim voor
Uit dagblad de limburgerquote:Smeermaas - Hij wilde tijdens zijn vakantie in Corsica zijn ogen en oren sluiten voor de Tour de France, maar dat bleek onbegonnen werk. ?Natuurlijk blijft het knagen, maar het leven heeft meer te bieden dan alleen wielrennen'', weet dopingzondaar Marc Lotz.
Wilde hij tijdens zijn vakantie in Corsica de Tour de France bewust op afstand houden, vond hij 's ochtends bij de bakker een krant met zijn voormalige ploegmaat Tom Boonen op de cover. ,,Dan heb je dubbele gevoelens. Er is de blijdschap voor Tom, een formidabele kerel. Aan de andere kant begint het opnieuw te knagen. Je realiseert je op dat moment dat je zelf eigenlijk ook in de Tour had moeten zitten'', zegt Marc Lotz.
Dat hij na de epo-vondst in zijn appartement in zijn uppie zit weg te kwijnen, zoals in de Avondetappe van Mart Smeets werd gesuggereerd, noemt hij klinkklare onzin. Jawel, het doet hem best pijn dat hij in één klap niet meer meetelt en dat het nog lang zal knagen, ook dáár is hij van overtuigd. Maar het leven, weet Lotz stellig, heeft meer te bieden dan alleen wielrennen. Neem zijn vakantie in Corsica, waar hij tijdens de eerste Tourweek met zijn vriendin Antje stoom heeft afgeblazen. Behalve als kind had hij nog nooit gekampeerd. Het back-to-basics-gevoel beviel hem desalniettemin wonderwel. Sijpelde het nieuws uit de Tour in Corsica slechts mondjesmaat door, terug thuis heeft Lotz alle etappes bekeken op zijn megagrote plasmascherm. Op het puntje van zijn stoel heeft hij alleen gezeten voor de zeges van Pieter Weening en Michael Rasmussen, voormalige ploegmaats bij Rabobank. Met het verpletterende overwicht van Lance Armstrong daarentegen heeft Lotz het helemaal gehad. ,,Die man heeft nooit wat. Nooit een inzinking, nooit een valpartij, nooit een lekke band: ik snap het gewoon niet.'' Ook als mens kan de bijna zevenvoudige Tourwinnaar op niet veel sympathie rekenen. ,,Ik word een beetje moe van zijn standaardverhaaltjes. Altijd maar bluffen over hoe lang en hard hij vóór de Tour heeft getraind. Ik garandeer je: als elke coureur wist dat hij de Tour kon winnen door zich in de voorbereiding af te beulen, dan deed iedereen hetzelfde'', zegt Lotz, die het onbegrijpelijk zegt te vinden dat Armstrong uit eigen zak apparatuur voor bloedcontroles betaalt aan de UCI. ,,Wie zegt dat hij die spullen niet zelf gebruikt om zijn eigen waardes te controleren?''
quote:
Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.quote:Lotz: Eh mm, nou ja...tuurlijk ja. Maar ik wist gewoon 100% zeker dat er niks aan de hand zou kunnen zijn. Daar was ik gewoon zeker van. 't Is gewoon dat ik er stomme pech bij heb gehad...
Heb daar ook wel over nagedacht;quote:Op vrijdag 22 juli 2005 00:47 schreef Wombcat het volgende:
Eens even iets over na te denken.
Van de periode eind jaren negentig wordt altijd gezegd dat ze toen zo hard reden vanwege het EPO-gebruik.
Hoe komt het dan nu dat ze nóg harder rijden, terwijl de suggestie van de UCI altijd is dat de sport nu schoner is?
Pantani's tijd op Alpe d'Huez werd gereden in het hoogtepunt van het (altijd beweerde) EPO-tijdperk. Bovendien in een etappe in lijn, waar de eerste kilometer van de klim de knechten hard doortrekken. Wel in een lange etappe, maar volgens mij wel een vlakke aanloop.
Armstrong rijd in een korte tijdrit vrijwel dezelfde tijd. Hij moet het eerste stuk alleen doen, en ik neem dan toch aan dat hij op de eerste kilometer wat langzamer rijd dan een peloton dat met tegen de 60 aan komt razen.
Als ze toen zo gedrogeerd waren. Hoe kunnen ze dan nu harder rijden?
Zijn ze dan nu ook gedrogeerd? Of waren ze toen misschien toch minder gedrogeerd dan aangenomen wordt?
Dat klopt wel,dat er nu in het begin harder werd gereden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 08:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat er nu misschien meer ploegenbelang is. Mensen vliegen er eerder in, er wordt minder rustig aan gedaan. En volgens mij gaan we net ietsje minder bergop dan eerst. Je moet niet vergeten dat er vroeger ook etappes aankwamen met 50 km/u, Cipollini enzo. Die zaten er ook tussen, nu gaan ze volgens mij wel iets langzamer maar er zijn meer van die etappes.
De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:39 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Het enige sneue is volgens mij dat hij dat spul in zijn huis bewaarde.
De rest verbergt het waarschijnlijk beter.
Lotz wil weer gaan fietsen in 2007.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De uitspraken van Lotz zijn gewoon sneu. Die gast zien we nooit meer terug in het peleton. Gelukkig maar, oprotten met die sukkel.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lotz zal het niet zo makkelijk hebben in het peleton nadat hij deze trieste uitspraken heeft gedaan. In de Pro Tour komt hij sowieso niet meer aan de bak, geen enkel team wat hem nog wil hebben, zeker ook omdat Lotz een matige coureur is, zelfs met EPO.
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij zelf heeft bekend om de ploeg te beschermen, en in dat geval zal hij wel weer aan de bak komen.
mja feit blijftquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Hij roept wel vanalles over collega-coureurs zonder dat hij bewijzen of argumentatie heeft en dan zou hij bekennen om zijn ploegmaten te beschermen... Dat geloof ik echt niet.
Pro Tour-teams hebben toch een convenant getekend waarin wat herenakkoorden staan over gedrogeerde renners?
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
Jawel toch? Ze kunnen toch EPO aantonen in de plas tegenwoordig?
Je hebt helemaal gelijk (wat betreft die stanozolol bedoel ik dan).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Ericr het volgende:
Ben Johnson gebruikte overigens Stanozolol (Winstrol) en geen nandrolone. Kniesoor die er op let, maar ik ben een kniesoor.
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom is Lotz gepakt. En Bruylandts en Meirhage en Berden.
Haal ik weer wat dingen door elkaarquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:11 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee toch? Bij Lotz is EPO thuis gevonden. Volgens mij was het zo dat de politie bij hem kwam zoeken naar anabolen en van de vondst van EPO werd toen ook verslag gedaan (hoewel de politie daar op zich niet naar op zoek was), dat is uitgelekt in de media.
Maar dan kan je nou niet echt een verrassing noemen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
Die was 3 jaar terug als 21 jarige in zijn eerste profjaar al 3de !!! in Parijs-Roubaix , 7de in Gent-Wevelgem , 7de in Kuurne-Brussel-Kuurne , 7de in de 3daagse van De Panne en 2de in de Franco-Belgequote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:12 schreef JohnDDD het volgende:
ja die won toch opeens allerlei klassiekers enzo
die is wel een klasse beter dan vorig jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |