Geef een knuffel terug!quote:Op maandag 11 juli 2005 19:01 schreef espina het volgende:
Vooruit, weer een aai over jullie bolletjes
quote:Op maandag 11 juli 2005 17:59 schreef Christine het volgende:
Gisteren had ik weer zo'n "ik wil je terug" moment... én gesprek met m'n ex...
Waarom komen dat soort gevoelens altijd de kop op steken als je je toch al niet zo heel erg lekker voelt?
Een van de grote valkuilen voor een (meestal) gegarandeerde dip.quote:Ik was doodmoe, chagerijnig en had teveel gedronken, en toen miste ik hem heel erg.
Zo zie je maar, die gevoelens zitten er nog wel, maar ietsje dieper, ietsje verder weg gestopt, en als je 'zwak' bent (moe, ziek, alcohol...) dan is je 'weerstand' veel minder en ga je veel makkelijker onderuit.quote:Vandaag ben ik er wel weer overheen (wat een goede nachtrust al niet kan doen) en kan ik weer vooruit kijken, maar gisteren zat ik echt bijna huilend achter m'n pctje.
Stom zeg, dat zulke gevoelens toch terug blijven komen.
Zeker weten! Ik voel me na vandaag ook weer lekkerder... vandaag lekker gewerkt, leuke gesprekken gehad met mensen, vanavond lekker macaroni voor mezelf klaar gemaakt met de radio aan, waar lekkere muziek werd gedraaid, heerlijkquote:Op maandag 11 juli 2005 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je zegt het dus zelf al![]()
[..]
Een van de grote valkuilen voor een (meestal) gegarandeerde dip.
[..]
Zo zie je maar, die gevoelens zitten er nog wel, maar ietsje dieper, ietsje verder weg gestopt, en als je 'zwak' bent (moe, ziek, alcohol...) dan is je 'weerstand' veel minder en ga je veel makkelijker onderuit.
Hoe saai het ook klinkt, maar idd op tijd gaan slapen en niet al te veel drinken helpt iig om die dips iets minder diep te maken...
Jij ook een aaitjequote:Op maandag 11 juli 2005 19:01 schreef espina het volgende:
Alweer een topic vol met ups en downs van de mensen, tijd voor een nieuw deel.
Fijn dat het goed met je gaat SHE.
Het gaat met ups en downs. We geraken allemaal wel verder..
Vooruit, weer een aai over jullie bolletjes
Vorige topic: De Kunst van het loslaten van een ex - deel 21
Maar als het er nog wel zit... moet je er dan niks mee doen? Dat is wat mij momenteel het meeste bezig houdt... ik houd echt onzettend veel van mijn ex, en dat gevoel is wederzijds, en ik denk ook dat die liefde nooit helemaal over zal gaan. En dat maakt me soms aan het twijfelen dusquote:Op maandag 11 juli 2005 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Zo zie je maar, die gevoelens zitten er nog wel, maar ietsje dieper, ietsje verder weg gestopt, en als je 'zwak' bent (moe, ziek, alcohol...) dan is je 'weerstand' veel minder en ga je veel makkelijker onderuit.
Hoe saai het ook klinkt, maar idd op tijd gaan slapen en niet al te veel drinken helpt iig om die dips iets minder diep te maken...
ik zou het contact toch op een iets lager pitje zetten, anders is het idd heel moeilijk om los te komen ...quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Christine het volgende:
Maar als het er nog wel zit... moet je er dan niks mee doen? Dat is wat mij momenteel het meeste bezig houdt... ik houd echt onzettend veel van mijn ex, en dat gevoel is wederzijds, en ik denk ook dat die liefde nooit helemaal over zal gaan. En dat maakt me soms aan het twijfelen dus
Ik vraag me ook af of het wel goed is om mijn ex zo vaak te zien/spreken... we hebben het altijd gezellig en praten over vanalles, en ik voel me altijd op mijn gemak bij hem... en ook op msn hebben we altijd wel wat aan elkaar te vertellen. Ik vind het heerlijk om bij zijn leven betrokken te blijven, en vice versa. Maar aan de andere kant maakt dat het "loslaten" misschien wel moeilijker. Wat denken jullie?
zo ontzettend herkanbaar, al heb ik voor mezelf besloten dat ik hem wel los moet laten en dat ik dat maar gewoon doe terwijl ik m zie. Ik heb mezelf moeten leren om niet meer te voelen als we wel eens seks hebben. Maar ik moet zeggen dat t steeds beter gaat. Wel erg langzaam maar ik kan zoveel beter zonder m dan in t begin. Wat overigens niet wil zeggen dat ik m niet ontzettend ga missen in de vakantie.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:35 schreef Christine het volgende:
Nouja het is gewoon dubbel
Ik zie mijn ex vaak, en ik spreek hem vaak en ja we hebben ook af en toe seks en soms heb ik van die dipjes als gisteren.... maar tegelijkertijd besef ik me al te goed dat ik vóóruit moet, en dat ik verder wil. En ik heb ook een oogje op een leuke kerel momenteel, en als ik daar aan denk dan besef ik me: "zo moet je je voelen als je verliefd bent, niet zoals ik me voel als ik aan m'n ex denk".
Het blijft gewoon een rare situatie... en ik denk dat ik zal moeten accepteren dat ik af en toe zo'n dipje zal blijven hebben zolang we zo intensief met elkaar om gaan, maar als het komt op kiezen of delen, dan heb ik liever af en toe zo'n dip dan dat ik mijn maatje kwijt ben
Jep mee eens. Door veel contact blijf je zo hangen, komt geen vooruitgang in en je denkt alleen maar aan hem. Even een aantal weken helemaal breken kan dan wonderen doen alhoewel dat soms wel ontzettend moeilijk kan zijn...quote:Op maandag 11 juli 2005 21:29 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik zou het contact toch op een iets lager pitje zetten, anders is het idd heel moeilijk om los te komen ...
een tijdelijke volledige breuk kan ook wonderen doen
had je hem dan niet beter gezegd dat hij best geen contact opnam, in plaats van hem te laten bellen en te mailenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:44 schreef MissPeppertje het volgende:
Ja dit kan echt vet lullig klinken, maar het is nu tijdje uit met mijn ex en ik had hem uit mijn msn lijst geflikkerd en op blok, en nam mijn telefoon niet meer op als hij belde...
En nee we hadden geen ruzie, maar ik had het gewoon even gehad....zonder rust en radiostilte blijf je met die persoon in je hoofd zitten en dan maar dat maatje kwijt (wat hierboven door christine volgens mij geschreven werd...)
Helemaal niks.. want STEL dat als ik zou zeggen ; owkeujj laten we het opnieuw proberen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:59 schreef Wolkje het volgende:
San, wat heb je aan iemand die telkens twijfelt, en op het moment dat jij een beslissing hebt genomen, je opeens terug wil? niks dus![]()
You go girl![]()
leuk voor je huidige vriend dat je het nog steeds zou overwegen om terug te gaan naar je ex......quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:59 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Helemaal niks.. want STEL dat als ik zou zeggen ; owkeujj laten we het opnieuw proberen.dan zou hij het opeens weer niet zeker weten. ik zie hem zijn vriendin al helemaal niet dumpen voor mij. dan zou ik wel respect voor hem hebben trouwens, als hij dat zou doen. eens een beslissing maken en er echt een punt achter zetten. maar ja, mooie gedachtes enzo.. maar echt relevant is het niet. het gaat gewoon weer precies, zoals het nu al twee jaar gaat.. en ik snap niet wat zijn drijfsveer nog is of al die tijd geweest is. ik ben te bezorgd en te medelevend, dat is de mijne, maar de zijne..
![]()
ik wou dat ik het wist!
Doh.. ja he?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:09 schreef TheFrankey het volgende:
leuk voor je huidige vriend dat je het nog steeds zou overwegen om terug te gaan naar je ex......
Op zich wel ja..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef petitlapin het volgende:
dit vind ik redelijk gemeen eigenlijk ...
Ja ik weet het, stelt niks voor enzo maar als het je eerste echte vriendinnetje was waarmee je dag en nacht intens mee optrok (lees: niet meer thuiskomen) doet het je wel wat. Ja echt!quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:52 schreef gelly het volgende:
Een relatie van ruim een maand ?!?!? Gozer...
Omdat ik het liefst toen nog wilde dat het weer goed zou komen, en het op dat moment beiden niet goed was...als hij belde niet en als hij niet belde niet....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 22:54 schreef petitlapin het volgende:
[..]
had je hem dan niet beter gezegd dat hij best geen contact opnam, in plaats van hem te laten bellen en te mailen![]()
dit vind ik redelijk gemeen eigenlijk ...
Nee hoor, daar komen geen problemen vanquote:Op woensdag 13 juli 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
eymey, is dat laten staan van haar spullen op jouw kamer wel een goed idee?
Jij zult een lege kamer moeten opleveren, met een beetje pech kun je nog een maand extra huur betalen ook. En wat indien ze na enkele weken haar spul eruitzoekt, en jij van je voormalige huisbaas alsnog een foontje krijgt dat de helft toch nog is blijven staan?
Ik zou even bedenken of ik het wel op deze manier zou doen
Ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje, vorig jaar zomer is me hetzelfde overkomen, en ik snap zelf ook niet waarom je binnen zo'n korte tijd helemaal ondersteboven kan zijn van iemand.quote:Op woensdag 13 juli 2005 01:55 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
[..]
Ja ik weet het, stelt niks voor enzo maar als het je eerste echte vriendinnetje was waarmee je dag en nacht intens mee optrok (lees: niet meer thuiskomen) doet het je wel wat. Ja echt!
-EDIT-
Oh ja, het is niet zozeer het loslaten van me ex waar ik mee zit (is nl. al vrijwel gelukt) maar gewoon ff dat ik het van me af wil schrijven.
Het klinkt als vluchtgedrag. Ze kon het misschien niet aan om alleen te zijn, en heeft zich toen krampachtig aan een nieuwe relatie vastgeklampt. Voor jou is dat natuurlijk ontzettend zuur en moeilijk, maar het is haar keuze, waar jij in principe buiten staat. Kort door de bocht: je hebt het maar te accepterenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 02:10 schreef Perico het volgende:
Het gaat eigenlijk steeds belabberder met me. Relatie van 4 jaar is nu 3,5 maand geleden op verzoek van haar verbroken. Waar zij na haar anti-depressie therapie binnen no time binnen 2 maanden met iemand 220 kilometer van hier is gaan samenwonen (waar wij niet aan zijn toegekomen, door haar twijfels, ik woon nu in ons nieuwe appartement!), kan ik dat allemaal maar moeilijk verkroppen -- niet, eigenlijk.
Mijn 'nieuwe' leven komt door teleurstellingen of dingen die alsmaar moeilijk gaan (ook met nieuwe contacten) maar niet uit de verf. Het schiet niet op en ik voel me behoorlijk machteloos en kut...
We hebben nog wel enigszins contact, maar je merkt van haar kant duidelijk de afstand al.
Het is allemaal met warp speed nine snelheid gegaan, waarbij ik me weleens afvraag of ze niet gewoon geherprogrammeerd is (door een psycholoog die zelf notabene ook naar hetzelfde gebied is verhuisd, omdat ie Limburg kut vond) en waarbij die plotse nieuwe vriend het ook allemaal op een presenteerblaadje krijgt aangereikt (een jonge vriendin die voor hem en zijn roommate het huishouden runt, kort door de bocht). Voor mijn gevoel klopt er gewoon geen zak van!
Ik wil haar wel blijven zien en contact houden, helaas kan dat dan alleen als ze weer es (sporadisch) terug in het zuiden is, ze wordt daar toch erg afgeschermd (MSN en mail gebruikt ze nog slechts mondjesmaat).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:50 schreef Christine het volgende:
Je zegt dat je 3,5 maand verder bent (zelfde schuitje als Akkien en ik dus), heb je al nagedacht wat je wil met haar? Wil je wel vrienden blijven als dat pijnlijk is, wil je haar nooit meer zien, of wil je haar juist terug? Zet dat soort dingen voor jezelf op een rijtje, en trek dan je eigen plan en go for it.
Hohoho, naja gaat er meer om dat hij nu ook verhuisd is, en dus de insteek had van: Limburg sucks, I'm gonna move. Hetzelfde wat zij dus heeft gedaan. Door de medicijnen en therapie, die ging om het maken van een nieuwe start, herprogrammeren van foute denkpatronen etc. is ze totaal veranderd. Maar tijdens die therapie heeft ze dus die gast via internet leren kennen, een erg vasthoudend en verstikkend type, in mijn ogen (maarja, zij is er uiteindelijk toch voor gezwicht).quote:Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat die psycholoog iets raars heeft gezegd, dat hij ook uit Limburg komt, dat kan toch gewoon toeval zijn? Zoek het eerder in vluchtgedrag, in plaats van een vage theorie over hersenspoeling
Dit heb ik allemaal ook gedaan. Ik ben uit mijn schulp gekropen, veel nieuwe contacten gelegd (ook wel via relatieplanet), alleen is het merendeel daarvan ook alweer uitgedoofd. Maar okee, ik draag het niemand na hoor. Maar dan moet je dus weer opnieuw beginnen.quote:Probeer het ook gewoon leuk te hebben met jezelf, verwacht niks van anderen (het is vooral: investeren, en pas op de lange termijn krijg je er wat voor terug), spreek af met nieuwe mensen (ik heb veel mensen via fok leren kennen bijvoorbeeld), etc. etc.
Nee, een heel goed verhaal, ik heb er veel aan. Zoals aan al je posts. Dankjewel, in ieder geval!quote:Nouja. Wat een verhaal weer. Succes in elk geval
BEn je nu constant bezig met alle opties voor haar open houden? Dus als t haar uitkomt dan kan ze zomaar weer even binnen komen vallen in jouw leven en dat weer compleet naar haar hand vormen? Zo komt het in ieder geval op mij een beetje over.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:15 schreef Perico het volgende:
Ik wil haar wel blijven zien en contact houden, helaas kan dat dan alleen als ze weer es (sporadisch) terug in het zuiden is, ze wordt daar toch erg afgeschermd (MSN en mail gebruikt ze nog slechts mondjesmaat).
Ze zou er wel met een nieuwe studie beginnen, maar ze is zo druk met playing house dat ik maar moet zien hoe dat gaat lopen. Alhoewel ik wel van mening ben, dat er veel kapot is gemaakt.. denk ik toch, dat als het daar misloopt en ze zou weer terug willen komen.. dat er altijd wel die weg terug is, wat mij betreft...
Heb je in je directe omgeving geen vrienden? Ik praatte in het begin ontzettend veel over mn ex tegen iedereen dioe t maar wilde horen. En nu heb ik die behoefte heel sporadisch ook nog wel (dat gaat niet zomeer weg). Maar dat is echt zelden. Heb nu meer behoefte aan goede vrienden met wie ik alles kan delen als t moet maar ook gezellig kan zijn. Vooral dat laatste dan. Ben ook zoveel gelukkiger nuquote:Dit heb ik allemaal ook gedaan. Ik ben uit mijn schulp gekropen, veel nieuwe contacten gelegd (ook wel via relatieplanet), alleen is het merendeel daarvan ook alweer uitgedoofd. Maar okee, ik draag het niemand na hoor. Maar dan moet je dus weer opnieuw beginnen.
[..]
Goeie vraag! Ik ben er nog niet helemaal uit of het verdekt zo wel is. Mijn hoofd zegt dat het niet kan, mijn gevoel zegt ja. Dat is de strijd de hele tijd...quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:03 schreef akkien het volgende:
BEn je nu constant bezig met alle opties voor haar open houden? Dus als t haar uitkomt dan kan ze zomaar weer even binnen komen vallen in jouw leven en dat weer compleet naar haar hand vormen?
Dat is helemaal waar! En da's ook echt zoiets dat gaat wringen. Aan de andere kant, ben ik ook niet zo iemand die lang zo'n psychologisch spelletje wil spelen/kan volhouden, zo van: gewoon een tijdje compleet negeren/blokkeren en dan zien hoe ze reageert. Misschien ben ik hier naief in, maar ik ben meer iemand van: mij kun je altijd benaderen, of contacteren, ik ben een open boek. En doe je normaal, dan doe ik ook normaal terug, enzo.quote:Maar je hebt ook je eigen leven en t is echt heel erg lief van je dat zij nog zoveel voor jou betekent en altijd bij je kan aan kloppen. Maar andersom is dat volgens mij ook niet het geval. Dingen moeten niet alleen van jouw kant komen hoor. Daar wordt je niet gelukkiger van...
Euhmm dat is het hem juist, ik ben de laatste jaren redelijk op mezelf geweest (alle vroegere contacten verwaterden), eigenlijk was zij mijn leven, en hadden we een gezamelijke inner circle (naast dat zij een paar vriendinnen van haar eigen had).quote:Heb je in je directe omgeving geen vrienden?
Dankje!quote:Maar sterkteGA je in de zomer nog iets leuks doen>
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:14 schreef TheFrankey het volgende:
ik ga de boel afsluiten. blik op de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |