Ben bewust om 7 uur begonnen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:32 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Balen jullie ook zo dat je moet werken![]()
Hahaha inderdaad, het zou me niks verbazen als hij tegen de heersende gedachte ingaat dat hij na een paar keer meesnapt met de gedemarreerde renner en er direct over gaat.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem met de laatste knechten van Armstrong (Azevedo, Popovych, Savoldelli) is een beetje dat ze allemaal zo goed zijn; ze rijden elkaar nog uit de wielen!
Maar Azevedo is inderdaad interessant, ik ben ook benieuwd. Weet je wat het is...je ziet dat die knechten elkaars werk elk jaar overnemen...Rubiera kon in 2003 superwerk, in 2004 was ie iets minder en was Azevedo super, misschien is Azevedo nu minder maar Savoldelli super.
Als Armstrong zich goed voelt, gaat ie niet lang bij de T-Mobile's blijven denk ik. Dan gaat ie ze verneuken met een demarrage.
Klöden demarreert, Armstrong gaat ernaast rijden "What the fuck do YOU want?" en knalt em erlangs.
Hij is nog zeker in te halen. Er moeten nog veel beklimmingen komen en op de laatste bergen tellen de punten dubbel. Het is wel de vraag of nog andere gemotiveerd zijn voor de bergtrui nu iedereen Rasmussen zo heeft zien rijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:55 schreef macondo het volgende:
Hoe groot is de kans dat Rasmussen zijn bolletjes trui zal behouden tot Parijs? Ik kreeg ergens een indicatie dat hij al nauwelijks meer in te halen zal zijn. Beetje vroeg zo'n stelling of niet?
Ik ookquote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:35 schreef Robar het volgende:
[..]
Ben bewust om 7 uur begonnen.
Dan kan ik thuis mooi nog de laatste beklimming zien, want daar gaat het allemaal gebeuren!
Volgens het snelste tijdschema beginnen ze iets voor 16:00 aan de slotklim en zijn ze boven om iets over 17:00.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:05 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik ook
moet alleen wel flink doorrijden.. maar goed ik kan dan nog mooi het einde zien
tot hoe laat duurt het ongeveer??
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:08 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Volgens het snelste tijdschema beginnen ze iets voor 16:00 aan de slotklim en zijn ze boven om iets over 17:00.
1 x 2quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:59 schreef appelsientje het volgende:
Kijk ik ff op de site... zie ik dat zondag er een hele mooie race komt!!!
http://www.letour.com/2005/TDF/LIVE/us/1500/dprofil.html
wellicht de koningmaker dit jaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:59 schreef appelsientje het volgende:
de hele dagquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:53 schreef Vork het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang Rasmussen het vandaag vol gaat houden.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
op de col van 2e categorie vol aanvallen en dan met 45 minuten voorsprong aankomen!
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:02 schreef snellejelle het volgende:
gisteren lachen trouwens dat van boogerd: 'er zijn vandaag twee bolletjesbroeken gearriveerd en ik verdenk rasmussen ervan dat hij ze nu allebei staat te wegen!':D
idd wie bedenkt dat nou? dalaankomsten....quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:05 schreef Vork het volgende:
Ik vind die van morgen eigenlijk mooier. Met de Madeleine en de Galibier, alleen jammer dat de aankomst niet bergop is.
idd. dalaankomsten zijn stom. ze zorgen er alleen maar voor dat er amper tijdsverschillen komen en dat de echte klimmers zich niet kunnen onderscheiden omdat ze in de afdaling toch wel worden ingehaald. gelukkig is vandaag wel bergopquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:07 schreef Vork het volgende:
Ik begrijp wel dat ze ook variatie af willen leggen in het soort aankomsten, maar het probleem is dat de strijd eigenlijk al is gestreden en in zo'n daalaankomst ineens iedereen weer bijelkaar zit. Dan rij je elkaar eigenlijk van jan lul aan gort.
Da's ook nog eens zo, de net niet allerbeste klimmers kunnen vaak wel behoorlijk dalen. Maargoed, dalen is ook een vak apart, een eigenschap die ook voor het algemeen klassement in je voordeel moet kunnen werken. Maargoed, we zien het wel. Morgen hoef ik niet te werken en kan ik fijn de etappe gaan bekijken. Die van zondag wordt ook leuk trouwens.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:08 schreef snellejelle het volgende:
idd. dalaankomsten zijn stom. ze zorgen er alleen maar voor dat er amper tijdsverschillen komen en dat de echte klimmers zich niet kunnen onderscheiden omdat ze in de afdaling toch wel worden ingehaald. gelukkig is vandaag wel bergop
Moreau..... die wint niet hoorquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:24 schreef sitting_elfling het volgende:
fuck fuck moreau wil aanvallen om proberen gele trui te pakkenen zo dus ook de bollentrui want dat betekent dat hij als 1e aankomt
fuck dan moet of rasmussen mee en zich leeg rijden of .. sja of niet meerijden en dan met lege handen staan :S
Salvodelli is een matige klimmer maar een super goede daler en vond het gewoon onwijs gaaf om te zien hoe hij daaldequote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:24 schreef Vork het volgende:
Ik weet niet wat iedereen in die Salvoldelli ziet, hij werd van 't weekend ookal getipt als favoriet en toen waaide hij als een van de eerste uit dat peleton. Ik denk dat hij toch ecvht te kort komt. Als het gaat om knechtjes van Armstrong vrees ik dat hij alleen Azevedo overhoudt. De rest doet eerder op de dag al een hoop kopwerk of kan straks gewoon niet mee met het tempo.
De natte droom van elke wielerliefhebberquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:59 schreef appelsientje het volgende:
Hij was zondag al aanvallend en kan dat heus niet nog een keer en daarnaast zijn jaarlijkse goede dag had hij gister alquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:27 schreef Vork het volgende:
Hoevaak heeft Moreau welniet in de aanval gereden in de tour en hoevaak daarvan was hij succesvol? Ik zie het niet gebeuren. Hij wordt namelijk nog wel als gevaarlijk geacht en ik denk niet dat Discovery of T-mobile hem nog een keer een redelijke voorsprong gaat geven. Of hij moet zo sterk zijn dat ze 'm niet terug kunnen halen. Maar dan moet hij wel een hele goede dag hebben.
Mja maar hij wil toch de bollentrui eh, je weet het niet met die oude moreau. Damn ik ben zenuwachtigquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:28 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Hij was zondag al aanvallend en kan dat heus niet nog een keer en daarnaast zijn jaarlijkse goede dag had hij gister al
Misschien dat ik nog een half uurtje kan pikken, ff mijn baas lief aankijken . . . .quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:22 schreef Robar het volgende:
[..]perfect, ik zorg dat ik voor half 5 thuis ben!!!!
Heb je een link naar dat interview?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Salvodelli is een matige klimmer maar een super goede daler en vond het gewoon onwijs gaaf om te zien hoe hij daalde, bij de col de la schlucht volgens mij toen vino ff aanzette en weening won, werd salvodelli trouwens teruggestuurd door armstrong toen hij net bij vino kwam was te lezen interview bij ART
Jaarlijkse goede dag of niet, hij rijdt sowieso altijd wel aanvallend. Voorin achter de kop is er altijd wel een Moreau bezig met een veelal kansloze missie. Als je energieverbruik afzet tegenover resultaat, dan zal hij niet echt rendabel zijn. Maar de Fransen vinden het prachtig en ik zie persoonlijk liever een Moreau fietsen, dan Leipheimer die nog geen meter op kop heeft gereden in z'n hele leven volgens mij. Met alleenmaar achter anderen aanfietsen win je niets. Wat ben ik blij dat die nietmeer bij Rabobank fietst, zijn kopmansschap legde de halve ploeg lam.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:28 schreef snellejelle het volgende:
Hij was zondag al aanvallend en kan dat heus niet nog een keer en daarnaast zijn jaarlijkse goede dag had hij gister al
Ik vond 'm al erg veel van voren rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:44 schreef Ambrosius het volgende:
**De Rus Jevgeni Petrov verschijnt niet
aan de start voor de tiende etappe.De
Lampre-renner heeft naar aanleiding van
het resultaat van een onaangekondigde
bloedtest op de rustdag een startverbod
opgelegd gekregen.
Bron: NOS-TT
Mwoah Boogerd heeft leuke dingen gedaan en ook hele mooie etappes in de tour gewonnen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:40 schreef Vork het volgende:
Boogerd heeft geen geduld. als die denkt goede benen te hebben gaat hij al bij het eerste de beste pukkeltje in de weg er vandoor en dan zitten we de hele tijd te kijken naar een wielrenner die meer achterom dan voorom kijkt.
Dat was zaterdag inderdaad te zien, dat ze zo goed waren.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:31 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem met de laatste knechten van Armstrong (Azevedo, Popovych, Savoldelli) is een beetje dat ze allemaal zo goed zijn; ze rijden elkaar nog uit de wielen!
Hij zal niet aanvallen denk ik. Maar op de laatste col zijn dubbele punten te pakken, dus hij zal wel zo hoog mogelijk willen eindigen daar.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:03 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Hij is nog zeker in te halen. Er moeten nog veel beklimmingen komen en op de laatste bergen tellen de punten dubbel. Het is wel de vraag of nog andere gemotiveerd zijn voor de bergtrui nu iedereen Rasmussen zo heeft zien rijden.
Ik verwacht hem vandaag ook niet in de aanval. De eerste berg zal hij in de groep mee rijden en de punten pakken. Daaarna zal hij rustig naar beneden en weer omhoog rijden om tijd te verliezen voor het klassement.
Dat had toch een oorzaak, iets met eten en drinken?????quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat was zaterdag inderdaad te zien, dat ze zo goed waren.
moest savoldelli de giro niet gereden hebben zou hij in de tour een favoriet zijn. mss niet een volwaardige maar toch. hij kan meer dan matig klimmen. toch bij de betere klimmers vooral op lopende cols kan hij zeer goed zen mannetje staan, en hij is zo een afdaler dat op een technische afdaling hij gemakkelijk minuutje kan nemen. en heeft geen onaardige TT. Dermee dat er over savoldelli veel wordt gepraat, is een helper die zelf tot favoriet zou gerekend kunnen worden. en is nu de perfecte man voor de eerste cols op zijn rekening te nemen op een goed tempo.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:24 schreef Vork het volgende:
Ik weet niet wat iedereen in die Salvoldelli ziet, hij werd van 't weekend ookal getipt als favoriet en toen waaide hij als een van de eerste uit dat peleton. Ik denk dat hij toch ecvht te kort komt. Als het gaat om knechtjes van Armstrong vrees ik dat hij alleen Azevedo overhoudt. De rest doet eerder op de dag al een hoop kopwerk of kan straks gewoon niet mee met het tempo.
Zodra een aankomst onderaan een afdaling ligt, denkt iedereen meteen "Savoldelli".quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:24 schreef Vork het volgende:
Maar hij kan wel redelijk wat tijd goedmaken, dus wel bij de besten aan de finish komen..quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:55 schreef Wombcat het volgende:
Bovendien is Savoldelli denk ik niet sterk genoeg om bij de beste 6-7 te blijven.
Leuk toch,strijd voor de bolletjestrui.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja maar hij wil toch de bollentrui eh, je weet het niet met die oude moreau. Damn ik ben zenuwachtighoop echt dat rasmussen mee gaat tot de 1e berg daar punten pakt en dat armstrong overwinning pakt vino 2e en mencho ook nog wat doet
Moet 'ie morgen dan wel in het eerste stuk doen (afdaling Galibier naar Lauteret dus). En als er na de top van de Galibier een kopgroep is, met bv. drie man van T-Mobile (niet ondenkbaar), dan zie ik die wel rap doorrijden en is het maar de vraag of Savoldelli nog terugkomt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:58 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Maar hij kan wel redelijk wat tijd goedmaken, dus wel bij de besten aan de finish komen..
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:03 schreef JohnDDD het volgende:
Op Duitsland is al vanaf 11.10 uur Tour, ik denk voorbeschouwing
Moreau hoeft alleen maar bij de beste blijven "hangen" en hij heeft het geel binnen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat ze Moreau zomaar laten rijden, die is te gevaarlijk voor het klassement.
Rasmussen ook trouwens.
Het moet zeker kunnen, hij mag op bijna iedereen zelfs anderhalve minuut (en meer) verliezen. Hij moet alleen LA en Rasmussen in de gaten houden, ervan uitgaande dat Voigt het niet kan bijbenen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:25 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Moreau hoeft alleen maar bij de beste blijven "hangen" en hij heeft het geel binnen.
na wat pech jaren in de tour te hebben gehad,lijkt hij beter dan ooit terug te zijn![]()
Ik zie ook wel kansen voor Boogerd. Ik denk dat hij op de eerste berg al weg wil om de punten te pakken voor Rasmussen. Vervolgens zal hij wel doorgaan maar ik verwacht niet dat dit hem lukt.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:46 schreef Robar het volgende:
[..]
Mwoah Boogerd heeft leuke dingen gedaan en ook hele mooie etappes in de tour gewonnen!
Ik zou hem echt niet uitvlakken voor deze etappe! Daarbij heeft hij aangetoond aardig te rijden in deze tour. Ik hoop er in ieder geval op.
Wordt er nergens live op internet uitgezonden ???quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:39 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ik zie ook wel kansen voor Boogerd. Ik denk dat hij op de eerste berg al weg wil om de punten te pakken voor Rasmussen. Vervolgens zal hij wel doorgaan maar ik verwacht niet dat dit hem lukt.
Hele dag op het werk maar zodadelijk de televisie maar eens overschakelen van RTL Z naar Nederland 2![]()
ja, dat zou leuk zijnquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Wordt er nergens live op internet uitgezonden ???
Ja.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Op teletekst staat dat de uitzending pas om 14:40 begint op ned2, klopt dat wel
quote:Eerste dopinggeval in de Tour
De Tour de France van dit jaar heeft het eerste dopinggeval. De Rus Petrov heeft een startverbod gekregen na een onaangekondigde bloedtest vanmorgen. Waarschijnlijk is z'n hematocrietwaarde te hoog, wat kan duiden op het gebruik van epo, een stof die de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert waardoor het lichaam meer zuurstof opneemt.
De Lampre-renner mag twee weken niet meedoen aan wielerwedstrijden. Hij krijgt nog een urinetest, als die positief is volgt een schorsing. Petrov stond in het algemeen klassement van de Tour de France op de 45e plaats.
Op de rustdag werden in totaal 51 renners gecontroleerd. Dit waren renners van de ploegen Rabobank, Gerolsteiner, Liberty Seguros, Crédit Agricole, Domina Vacanze, ,Quick Step en Lampre. Voor de ploegentijdrit werden ook al 41 renners gecontroleerd, dit leverde geen onregelmatigheden op.
Ja, er is een lange vlakke aanloop.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:43 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Op teletekst staat dat de uitzending pas om 14:40 begint op ned2, klopt dat wel
Zo das lekker.. blij dat ik droog achter mijn tv zitquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
11:41 - Weather Conditions For Stage 10
The weather bureau has reported that the temperature at the start in Grenoble is 22 degrees in the air and 30 degrees at road level. The sun is shining early today but there is a chance of rain late in the stage.
There were storms at the site of the finish late yesterday and the temperature dropped to about 15 degrees at 5.00pm in Courchevel.
Shit, wilde net hetzelfde posten, dat kan nog leuk wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:55 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zo das lekker.. blij dat ik droog achter mijn tv zit
Op zich niet...maar je moet de auteur van titel gelijk geven, een hematocriet van boven de 50 na een week hard koersen is op zich vrij verdachtquote:
6 keer de tour winnen na kanker vind ik ook verdacht.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:00 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Op zich niet...maar je moet de auteur van titel gelijk geven, een hematocriet van boven de 50 na een week hard koersen is op zich vrij verdacht
Kappenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
6 keer de tour winnen na kanker vind ik ook verdacht.
Edit, aanvulling: maar daarom ga ik nog geen stukken schrijven over Armstrong met als titel dopinggeval.
Die eerste col ziet er wel mooi uit (wat het landschap betreft) als ik op de kaart kijk. De afdaling lijkt wat smal.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:51 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja, er is een lange vlakke aanloop.
Al missen we nu wel het eerste deel van de eerste col.
Waarom?quote:
ow en nu is het ineens onzin. JohnDDD is wel de aanleider om er steeds doping van te maken. Gewoon er niet meer over beginnen en het topic alleen gebruiken voor de Tour-etappes. Als je dan toch over doping wil praten maak een nieuw topic met de naam "Doping in het wielrennen" of nog algemener "Doping in de sport"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |