DIe heb ik ook.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:41 schreef Robbiej het volgende:
mn pa heeft een panasonic ding. ding was 190 pleuro..
[afbeelding]
wel tering lekker brood trouwens komt dr uit
Ik heb hem ook! Tis een hele goeie, ze noemen hem ook wel de Rolls Royce onder de broodbakmachines.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:41 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
Mazzelkont! Dan hebben wij vast dezelfde. Prima ding idd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:20 schreef kabouter.muts het volgende:
VANDAAG BIJ T KRUIDVAT EEN MERKLOOS GEVAL, LEEK ECHTER PRECIES OP DE AFK'S
VOOR 29,99 EURO EN DAN NOG EENS 75 % KORTING
IK HAD HEM VOOR 7,50 EURO EN HET BROODJE WAS ONWIJS GOED GELUKT.
(WAS VAST EEN FOUTJE VAN T KRUIDVAT)
Ja inderdaad met uienschilfers en (geraspte) kaas. Gaat geweldig!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wie maken er hier vaak kaas-uienbroden?
ze hebben de afk nu ook bij blokker staan. ff bellen of ze er nog zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:19 schreef kabouter.muts het volgende:
Was vandaag weer in t Kruidvat maar geen broodbakmachines meer. . . . .
Recept? En natuurlijk wat wanneer waarin moet?quote:Op zondag 29 januari 2006 14:01 schreef kabouter.muts het volgende:
In HaarlemNet kaas/tomaatbroodje er mee gemaakt.
Twee tabletjes op 500 gram. Maar ik lees toch vooral dat het wordt toegevoegd om het brood wat langer vers te houden en niet zozeer om het meer te laten rijzen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:50 schreef Yorout het volgende:
Ik ga binnenkort experimenteren met Vitamine C poeder (Ascorbinezuur) in het brood om het wat meer te laten rijzen. Hoeveel moet ik er ongeveer in doen bij een normaal broodje van 500 gram meel?
Je hebt gelijk, het is meer om het wat verser te houden. Was effe in de war. Maar ehh, als het goed is krijg ik poeder en geen tabletten (heb het nog niet). Het kleine schepje van de maatschep?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Twee tabletjes op 500 gram. Maar ik lees toch vooral dat het wordt toegevoegd om het brood wat langer vers te houden en niet zozeer om het meer te laten rijzen.
Dus als je last hebt van slechtgerezen brood, zou ik de oorzaak proberen te achterhalen en 't zo oplossen.
Klopt. Ik vind ook dat het snel oud wordt. Bovendien is het als een gek gerezen en daardoor valt het helemaal uit elkaar met snijden. Heeft er iemand tips waardoor die kant en klare mixen minder hard rijzen???quote:Op maandag 30 januari 2006 17:44 schreef kabouter.muts het volgende:
Het was een kant en klare mix deze keer.
van AH
Eerst water dan het meel.
Moet zeggen het brood wordt wel snel oud.
Meteen eten of kleinere broodjes maken.
Het is uit de broodrooster ook nog heeeeeeeel lekker!!
Kortste programma kiezen. Ik heb een snelbakprogramma op mijn machine en dat schijnt vooral geschikt te zijn voor all-inmixen, omdat ze bij lange programma's te veel de gelegenheid krijgen om te rijzen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:08 schreef Jessi het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind ook dat het snel oud wordt. Bovendien is het als een gek gerezen en daardoor valt het helemaal uit elkaar met snijden. Heeft er iemand tips waardoor die kant en klare mixen minder hard rijzen???
Dat gaan we proberen! Thanks.quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:54 schreef Lienekien het volgende:
Kortste programma kiezen. Ik heb een snelbakprogramma op mijn machine en dat schijnt vooral geschikt te zijn voor all-inmixen, omdat ze bij lange programma's te veel de gelegenheid krijgen om te rijzen.
of iets meer zout erin doenquote:Op donderdag 2 februari 2006 09:08 schreef Jessi het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind ook dat het snel oud wordt. Bovendien is het als een gek gerezen en daardoor valt het helemaal uit elkaar met snijden. Heeft er iemand tips waardoor die kant en klare mixen minder hard rijzen???
Gaan we ook proberen... maar ik vond ze zelf niet echt flauw, ben niet zo'n zout eter.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:02 schreef Bright het volgende:
of iets meer zout erin doen
hihi, ik dacht op t eerste ( slaperige) gezicht dat t een pedaal emmer wasquote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:41 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
Ik vind supermarkten niet zo geschikt om mixen te kopen. Ik haal Soezie-producten bij de Welkoop en 'molen'-mixen bij een hoeve even buiten de stad.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:30 schreef ymme het volgende:
Bij welke supermarkt, kun je vele soorten broodbakmixen kopen?
Zijn dat dan wel van die kant en klare mixen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind supermarkten niet zo geschikt om mixen te kopen. Ik haal Soezie-producten bij de Welkoop en 'molen'-mixen bij een hoeve even buiten de stad.
Ja, de mixen zijn zowel 'kant-en-klaar' (alleen nog water toevoegen) als 'gewoon' (dan moet je bijv. ook nog gist toevoegen) te verkrijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:45 schreef ymme het volgende:
[..]
Zijn dat dan wel van die kant en klare mixen.
Ik heb het net pas.. En zelf mixen vind ik erg moeilijk.
En al die ingredienten die je ervoor moeten hebben.
Ik heb bij de www.zelfbakken.nl wel wat mixen besteld.
Maar deze zijn dan ook erg aan de prijs. 4 euro nog wat voor een mix.
Ik heb niet eens gekeken hoeveel het was. Maar inderdaad als het 4 euro voor 2 kilo is, valt het wel mee.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de mixen zijn zowel 'kant-en-klaar' (alleen nog water toevoegen) als 'gewoon' (dan moet je bijv. ook nog gist toevoegen) te verkrijgen.
4 euro voor 2 kilo mix is wel ongeveer een gemiddelde prijs. Als je dat te duur vindt, zul je toch eens moeten proberen om zelf te mixen met goedkopere ingrediënten.
Hier heb je nog twee sites waar je kunt bestellen (houd wel rekening met bezorgkosten):
www.baklessen.nl (dit is de hoeve waar ik regelmatig wat koop - is voor mij in de buurt)
www.bakkertjethuis.nl
Kan dat apparaat van jou die halve hoeveelheid wel aan? Mijn apparaat moet minstens 400 gram meel hebben. En 't is volgens mij ook veel te veel boter!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:13 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik heb niet eens gekeken hoeveel het was. Maar inderdaad als het 4 euro voor 2 kilo is, valt het wel mee.
Ik heb de bakmachine nu voor het eerst aanstaan.
Ik heb eerst maar eens een halve pak koopmans (212 gram boerenbrood) en 100 gram boter, en 125 water erin gedaan.
Eerst kijken, hoe groot dit brood wordt, voordat ik een heel pak erin doe, en dat teveel is voor de broodbak machine.
Ik heb trouwens een Gebruiksaanwijzing van de Everglades Broodbakmachine een volle zus van de AFK (ik heb deze overgenomen van een anders user hier van fok! en deze was de gebruiksaanwijzing kwijt, maar die staat dus op een site)
Volgens mij gaat je brood niet lukken doordat je het halve pak maar hebt gebruikt. Ieder apparaat heeft een minimum en een maximum en volgens mij heb jij te weinig gebruikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:21 schreef ymme het volgende:
oh ik bedoel 10gram boter.
Ook de helft dus, omdat ik ook maar de helft van het pak genomen heb...
Ik lees inderdaad al meer verhalen over de mix van de koopmans. Dat deze niet zo heel lekker moet zijn. Maar ja, deze heb ik er bijgekregen, en het is natuurlijk ideaal om uit te proberen
Bronquote:Gewoon volhouden! Ik be net de startfase met een AFK voorbij en was in het begin ook teleurgesteld. Inmiddels tover ik het ene mooie volkorenbroodje na het andere. Via dit forum heb ik het volgende Basisrecept gekregen. Dat hanteer ik als uitgangspunt e sindsdien ging het steeds beter. Dit is natuurlijk voor wanneer je geen mix gebruikt en zelf mengt.
100 % meel(+bloem)
57% water (voor een AFK; andere machines 60%)
2 % zout
1-2 % suiker (hoeft niet)
3-5 % olie of boter
0.8-1% droge gist
Over mix: de meeste mixen bevatten teveel gist voor bakken in een broodbakmachine. Als ik mix gebruik krijg ik mooie niet ingezakte broodjes (gevolg van teveel rijzen) door een deel van de mix te vervangen door gewoon meel of bloem en extra zout:
300 gram: 225 gram volkorenmix met 75 gram tarwemeel + ca 1,5 gram (=2% van 75) zout,
500 gram: 400 gram mix met 100 gram tarwemeel en 2 gram (= 2% van 100) zout.
Ik doe er dan nog een maatlepel olie/boter bij, voor de houdbaarheid.
En ik neem het water eerder te koud dan te warm!
Het is inderdaad verder wel goed gegaan. Maar echt de vorm van een brood heeft het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:48 schreef Kimske het volgende:
die broodbakmixen van koopmans zijn toch voor 1 brood?? Denk niet dat t brood volledig mislukt, alleen wel dat t plat is...
Welkoop, Boerenbond of Harense Smid.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:47 schreef ymme het volgende:
Waar kun je dan de SOEZIE all-in-mixen overal kopen?
Edah? AH?
Gebruik suikerchips en als je daat niet aan kunt komen suikerparels. Bak dit brood niet in de bbm je blik wordt verknalt omdat het suiker flink kan inbranden. Ik maak het deeg met de bbm. Daarna de parels met de hand erdoor kneden. Bakblik bekleden met bakpapier en dan afbakken in de oven.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:56 schreef greatgonzo het volgende:
trouwens, dat suikerbrood was niet helemaal een succes, met die suikerklontjes..
het werd gewoon egaal zoet, volgende keer toch maar kandij
Heb je een volkoren programma op je bbm zitten? Als je deze hebt deze gebruiken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iemand een idee op welk programma je mueslibrood moet bakken? De verpakking heeft - heel handig - geen gebruiksaanwijzing.
Heb ik! Thnx! Ik heb normaal, volkoren, zoet, quick, en nog een paar vagequote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:48 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Heb je een volkoren programma op je bbm zitten? Als je deze hebt deze gebruiken.
Ik heb me daar nog niet aan gewaagd. Ik ben eerst aan het leren om gewoon goede broden eruit te krijgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:17 schreef ymme het volgende:
Hoe maken jullie een uienbrood?
Kan dit met een gewone all in mix voor witbrood, of volkorenbrood. En dan een hoop uien erbij toevoegen?
Heb ik wel meteen de tweede keer gedaan, een kaas-ui brood. Bij de piep geraspte kaas en uisnippers erbij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb me daar nog niet aan gewaagd. Ik ben eerst aan het leren om gewoon goede broden eruit te krijgen.
heb je die van de lidl al eens genomen?quote:Op zondag 26 februari 2006 11:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier de Koopmans Boerenbruin geprobeerd. Wel aardig, maar geen blijvertje.
De mixen van Koopmans zijn het dus gewoon niet voor mij
Nog niet geprobeerdquote:Op zondag 26 februari 2006 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je die van de lidl al eens genomen?
ik kan niet klagen.
Goed idee, ga ik ook eens voor kijken!quote:Op zondag 26 februari 2006 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb AH mix voor krentenbrood gehad, die ga ik van de week eens proberen
Had mijn bbm een beetje verkeerd ingesteld. Kwam er natuurlijk te laat achter en vreesde met grote vrezen maar het was lekkerquote:Op zondag 26 februari 2006 10:51 schreef Oldbie het volgende:
Sinds gisteren ook zo'n machine in huis. Heb nu een pakje koopmans wit erin gedaan.
Ik kom wel terug met mijn resultaten![]()
Volgens mij kan ik dat niet geweest zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:30 schreef kabouter.muts het volgende:
@ Lienekien, was jij het nou die zei zoveel mogelijk of juist zo min mogelijk water toevoegen.??
Ik heb het ergens gelezen weet het alleen niet meer en wil niet een brood verpesten door uit te proberen.
Geprobeerd, met bakken op 2 verschillende programma's... Normaal en whole wheat en beide keren vond ik ze niet erg lekker... Erg droog! Had alles wel heel zorgvuldig afgewogen, dus dat kan 't niet zijn geweest.quote:Op zondag 26 februari 2006 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je die van de lidl al eens genomen?
ik kan niet klagen.
Whole wheat is de naam van een bakprogramma bij mijquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:28 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik vond de whole wheat wat zuurdesemachtig.
Wel lekker overigens maar idd wat vaster dan "normaal"
Getverpielekes. . . . .quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:58 schreef Pilootje het volgende:
Ik had nog een paar pakken broodmix staan in de kast dus ik denk gooi eens een lekkker brood in de oven. Heb wel zo'n broodbak ding gekregen ooit eens maar vind de vorm ban het brood niet mooi.
Afijn verpakking open, allemaal beestjes
Nee, Panasonic is de beste. Maar de AFK is een goede betaalbare.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:48 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Getverpielekes. . . . .
@ tmoose schijnt wel de beste te zijn he? die je hebt gekocht.![]()
Te lang bewaard op een verkeerde plek.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:48 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Getverpielekes. . . . .
@ tmoose schijnt wel de beste te zijn he? die je hebt gekocht.![]()
waar is dat?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:51 schreef kikoooooo het volgende:
Deze week is bij de action zo'n broodsnijmes in de aanbieding voor 1.29
[afbeelding]
Ik heb em net gehaald, mooi lang en scherp mes
Zo doe ik dat ook.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:13 schreef ymme het volgende:
Ik haal het direct uit het blik. En laat het even afkoelen op een rooster.
Brood kun je eigenlijk pas goed snijden en eten als het is afgekoeld. De functie dat de machine je brood na het bakken nog een uur warm houdt, is dus niet bedoeld om je brood 'lekker warm' te houden. Waar het wel toe dient, heb je zelf ervaren: als je het brood in een afgekoelde broodbakmachine laat zitten, wordt het brood slap door het condens.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:11 schreef xxjosjexx het volgende:
Ik heb een algemene vraag. Hoe kan je het beste het brood verwerken als je programma klaar is. Moet je altijd een uur verwarmen er achter aan laten gaan of is dat alleen als je de timer hebt gebruikt dat het nog lekker warm blijft?
Kan je het brood het beste gelijk als hij klaar is met het programma eruit halen en laten afkoelen of in de bak laten afkoelen?
Had bv gisteravond een brood gebakken en em er snacht in laten zitten om af te koelen, nou dat is niet bevorderlijk voor de korst. Was zacht geworden. Is er nog kans dat ie instort als ie gebakken is en je haalt em er gelijk uit??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |