abonnement Unibet Coolblue
pi_28702818
Wie heeft er nog meer goede herinneringen aan deze show? Ik keek er begin jaren 90 altijd naar. Helaas is eind 1996 door MTV Most wanted gestopt. De opvolger X-Ray vision duurde maar enkele weken, hier ben ik in 1997 nog eens voor in de MTV Studio's te gast geweest.

Voor de fans heb ik de laatste 4 afleveringen op DVD gezet, welke ik nu aan het posten ben in alt. binaries.dvdr

Herbeleef Ray Cokes, Naughty Nymfo Nina, Pathetic Pat en vele anderen.

www.raycokes.com

  maandag 11 juli 2005 @ 14:19:51 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28706280
Dat was wel tof, ja. Met Rob the cameraman.... Eeeeeeeeeevening. En Andycam. En talloze anderen. Maar toch vooral Nina .

Put on the telly, dig up granny en gueeeeeeeeeeees the celeb .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28706305
Ik kan hem wel herinneren, maar was toendertijd te jong om dat programma leuk te vinden ofzo .
  maandag 11 juli 2005 @ 14:21:20 #4
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28706319
boring, ik vond Herman's head of the Entity veel stoerder
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28706339
Jaaa dat was leuk, en dan op IRC proberen om in #mostwanted te komen!

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_28707724
Leuk dat hier nog wat 'fans' van het eerste uur zitten. Ik heb ook nog de live show uit Keulen, Duitsland. Daar was ik toen ook nog bij
Zal ik ook tzt op DVD zetten...
  maandag 11 juli 2005 @ 23:13:45 #7
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_28722491
Was echt een van de leukere shows destijds... Jammer dat ze daar mee gestopt zijn.
.
pi_28722590
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:13 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Was echt een van de leukere shows destijds... Jammer dat ze daar mee gestopt zijn.
1 reden was dat MTV vond dat Ray te oud zou zijn voor de 'hippe' muziekzender..
Als je het aan mij vraagt hebben ze een grote cornerstone laten gaan....

Ik heb nooit meer zo'n leuk programma gezien op de TV.
pi_28722676
MTV's Most Wanted started on 14th of April 1992. Every Tuesday to Friday Ray offered a lot of viewer interaction, funny jokes, live music, famous guests, crazy competitions... In the beginning it was a lot of crap. At the end it still was, but by then the popularity of the shown had reached enormous proportions. The end was announced as "quit while you are on top". It ran for four years and the final show came on Dec 15 1995. But Ray would be back soon...


"Welcome to history boys and girls, ladies and gentlemen. Because this is the beginning of a new era, the beginning of a new series here on MTV. It's called MTV's Most Wanted. We wanted it and you got it. NO! You wanted it and we got it!", that's how Ray started the very popular Most Wanted on April, the 14th 1992 at 20.30 CET. Most Wanted was very unusual: It was major crap, but it was also very funny.

The show was a cocktail of entertainment with live music, quickfire competitions, viewer interaction and Ray with his crazy crew of cameramen, producers and soundmen. The crew members were treated as part of the family. Do you remember Andy (Andicam), Rob (Eééévening) and Craig the cameraman (Hello Europe!, QVC)? There were also Tracy (The tyrant), Timmy (The tea boy), the assistants and Alain (the Dictator - Director).

Brought live from MTV HQ in London, Most Wanted managed to bring a smile to millions of European viewers: 60 million viewers across 38 countries to be exact. Not even the most terrible circumstances of war prevented people in former Yugoslavia from watching the show and laughing with Rays often repeated jokes.

Most wanted started out as programme with a simple concept: a show where viewers could request a video. Although financial resources where limited the shows popularity increased rapidly as a result of the successful concept and Rays unique and open style of presenting.

In November '92 Most Wanted had it's first major highlight: MTV's Most Wanted Weekend. Special Guests included Sting, Right Said Fred, Shane McGowen & Nick Cave. One major highlight: Hypnotising the MTV VJ's.

The bingo wall of death was introduced during the second year. Björk was the first victim: she had to undergo it without the balls and without the big board (it wasn't ready yet). Take That were the last ones. The questions ranged from "Do you believe in UFO's?" to "Did you ever have sex in a public place?". It was auctioned off during the last charity auction.

The second Most Wanted Weekend (20-22 Nov. '93) came a year after the first one. It was bigger, better and madder than the year before. Special guests were Crowded House (They composed a new song, painted & performed a 30 minutes live set). There were live cameras in 2 Hard Rock cafes, Davina came live from Camden Market on Saturday and she visited a big fan in Germany on Sunday. There was also a lot of fuss about Flossy the sheep. And the major highlight was the very special night edition. That edition included a strange quiz with daring stuff, like putting a condom on a cucumber and Ray on the Bingo Wall of Death.

Specials during those first 2 years include: The Cure - Live concert, a Phil Collins Special and Most Wanted meets ZOO TV. Ray was also replaced many times because of other engagements (like Cokes in Cannes, Hollywood weekend, Ray in search of Madonna) by Angelo Abela (Ray's regular replacement), Maiken Wexo, Steve Blame, Curt Smith, Meatloaf, Robbie Williams and Mark Owen.

Tuesday, the 1st of February '94 meant not only a new starting hour (21.00), but also a new set (the hotel set) for Most Wanted.

Raywatch (21/4/95) was a special "end of season" edition with a special beach flavour. Ray said goodbye to Rob, the camera man (he plays one of the main roles in the main storyline - he was supposed to be eaten by a shark)

Tuesday, the 23rd of May 1995 has gone into MW history books as "the big change". Most Wanted is back (for the pre-last series) with crap and total madness, but this time Wicked Will (right pic) takes control. He brings the show to a whole new level with loads of new ideas: live public (Club Bed), devil Ray, Internet Ray Chat (IRC), Clean Our Souls (get rid of memorabilia from ex lovers), Underwear Everywhere, etc... .

On Friday the 2nd of June 1995 Most Wanted would witness the biggest chaos yet. Take That were in the studio and many hundreds of girls were going absolutely mad outside. Inside it was the same: the phone lines went down, the competition went wrong (it took ages to find the answer) and the Bingo Wall of Death was one question too many ("Would you pose naked for money?" made Robbie show his bum for 10£. Ray went down with disbelief and the papers had a nice new headline!).

The greatest Most Wanted moment for everyone (certainly for me) was the live edition from Cologne/Köln (17th August '95). It didn't only have an incredible audience, it had good music too (Therapy? and Die Fantastischen Vier). There was also an "Underwear Everywhere" in front of the Cologne Dome! Do you remember the uplifting competition and the big bang (Clean our souls)? It was Most Wanted at it's best! The day after, Ray ended the pre-last series with a big hangover.

During 1995 Ray was absent twice. The first time he was replaced by Davina (I forgot the reason) and the second time Lisa I'Anson took control. (Ray was sick for 3 days)

Most Wanted ended with a bang on December 15th 1995. Ray had his good friends 'The Cure' playing live in the studio and there was a surprise call from Bryan Adams and a surprise visit by Björk. The set was taken away and we met some of the old crew members. "Private Parts" meant a revenge on Wicked Will and Ray : Will lost his "nice" underwear and Ray lost a special computer game. Ray almost broke in tears at the end, but it ended great: Ray played live with the Cure.

Goodbye Ray, Naughty Nympho Nina, Andicam, Curtis, Lincoln, Pathetic Pat & Wicked Will!!!

Ray has done many end of series with Most Wanted. Do you remember these ones:

The Alien Abduction
The crap police arrests Ray
Singing "Deep" with East 17
Raywatch
Cokes in Cologne/Köln
The Cure & many special guests - Goodbye to Most Wanted
pi_28723053
Er was toch ook zo'n akkefietje met een show op locatie, waar men hem ging bekogelen en dat hij terug ging schelden enzo?
pi_28723086
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:33 schreef zodiakk het volgende:
Er was toch ook zo'n akkefietje met een show op locatie, waar men hem ging bekogelen en dat hij terug ging schelden enzo?
Klopt, dat was een 2e show na Keulen in Hamburg; ook in 1995 ergens. Het was erg triest om te zien..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 juli 2005 @ 23:36:37 #12
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_28723142
it's crap, but we love it!
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_28723156
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Klopt, dat was een 2e show na Keulen in Hamburg; ook in 1995 ergens. Het was erg triest om te zien..
Ja, het was heel naar om te zien. Volgens mij is er enkele jaren terug nog een tribute-aflevering geweest met alle hoogtepunten en een interview met the man himself. Zou mooi zijn als je die ook kon opsporen, .
  maandag 11 juli 2005 @ 23:47:36 #14
90641 Uiteraard
mooi hè ? alles.....
pi_28723440
en het verhaal met david bowie is ook legendarisch.

ray cokes kraakte het nieuwe album af van bowie en zei dat hij nu vast op de bank wijn zat te drinken samen met 1 of ander model en geen tijd meer had om een goed album op te nemen.

komt-ie david bowie een aantal jaren later tegen.

david bowie zat dus inderdaad met zijn vrouw (ex-model imam) tv te kijken en een chardonnay te drinken toen ray zijn kritiek spuwde
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:25:42 #15
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_28733108
Yaaa

* Whiskers koestert mooie herinneringen aan het moment dat het eindelijk gelukt was om een videoclip aan te vragen bij Ray

(California Girls van David Lee Roth)
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:11:45 #16
27648 Weakling
available in strong mint
pi_28738803
*meldt

Ik was er altijd van uit gegaan dat ie ontslagen was vanwege dat akkefietje en niet omdat ie te oud zou zijn geworden voor MTV. Zag 'm een tijdje terug op een Franse TV zender voorbij komen in een panel.

Naast alle lolbroekerij kan ik me nog levendig herinneren dat ie in zijn uitzending meldde dat Kurt Kobain het loodje had gelegd. Dat sloeg behoorlijk in bij mij destijds, omdat het programma zo ineens van grappen en grollen een omslag maakte naar bloedserieus.

Ahhh ... Ray Cokes ... die goeie ouwe tijd toen MTV nog leuk was ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:46:22 #17
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_28739949
Ik heb ooit nog een brief ontvangen van Pat!

Ik wilde namelijk mijn Take That-single laten vernietigen omdat ze uit elkaar waren. (en ja die legendarische uitzending heb ik nog op video, dat hele seizoen ofzo had Ray het Take That poppenhuis )

Helaas is mijn single nooit vernietigd, al koester ik Pat's brief nog steeds....

Ik keek het ook altijd met mijn papa (had nog geen eigen tv) .....memories.........
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 juli 2005 @ 17:38:40 #18
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_28743709
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:11 schreef Weakling het volgende:
Naast alle lolbroekerij kan ik me nog levendig herinneren dat ie in zijn uitzending meldde dat Kurt Kobain het loodje had gelegd. Dat sloeg behoorlijk in bij mij destijds, omdat het programma zo ineens van grappen en grollen een omslag maakte naar bloedserieus.
dat herinner ik me ook nog goed ja. "we have a report coming in that a body has been found in Kurt Cobain's house"
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 12 juli 2005 @ 17:40:16 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_28743760
Roy Cakes was fenomenaal
zzz
pi_28745932
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:46 schreef Ienepien het volgende:
Ik heb ooit nog een brief ontvangen van Pat!

Ik wilde namelijk mijn Take That-single laten vernietigen omdat ze uit elkaar waren. (en ja die legendarische uitzending heb ik nog op video, dat hele seizoen ofzo had Ray het Take That poppenhuis )

Helaas is mijn single nooit vernietigd, al koester ik Pat's brief nog steeds....

Ik keek het ook altijd met mijn papa (had nog geen eigen tv) .....memories.........
Kan jij me die eventjes snel toesturen

Ik wil hem op DVD zetten. Desnoods betaal ik de porto wel!

Mail kgielen@euronet.nl.
pi_28751238
* ook meldt

Wat een geweldig programma was dat... "Zoom in, Rob!"
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 22:20:30 #22
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_28751590
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Kan jij me die eventjes snel toesturen

Ik wil hem op DVD zetten. Desnoods betaal ik de porto wel!

Mail
Nou die videoband is vrij erg heel heilig, dus die komt niet zo maar in handen van de TPG
Als je hem echt graag wilt hebben, dan kan ik altijd kijken of ik een kopietje kan draaien (zat videorecorders in de buurt. Just wondering: wil je het zien vanwege Ray of vanwege Robbie
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_28752518
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 22:20 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Nou die videoband is vrij erg heel heilig, dus die komt niet zo maar in handen van de TPG
Als je hem echt graag wilt hebben, dan kan ik altijd kijken of ik een kopietje kan draaien (zat videorecorders in de buurt. Just wondering: wil je het zien vanwege Ray of vanwege Robbie
Hmm, het gaat me om Ray! Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam? Dan kan je eventueel hier de video op DVD zetten, krijg je dr ook gratis een. En ja, ik zou er graag een kopietje van hebben.
pi_28759914
Cool, een Ray Cokes topic...

Heeft niemand het "Still Wanted" weekend op VH1 gezien een paar jaar terug? Dat was erg leuk, gewoon een heel weekend in Most Wanted stijl...

Zucht, in die tijd(jaren 90) was MTV nog een echte pan-europese zender, ik vind het eeuwig zonde dat MTV nu is opgedeeld in al die lokale zenders met vooral veel Jamba reclame...
  woensdag 13 juli 2005 @ 08:21:01 #25
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_28760007
Ray Cokes! Toen MTV nog leuk was en ik als stomme puber voor de televisie hing om al die clips te bekijken
pi_28760261
Dat was zo'n leuk programma! ! Ik denk er echt met weemoed aan terug. Toen was MTV nog een goeie zender, met goeie muziek (The Cure, Tears for Fears...) en toffe interviews!
  woensdag 13 juli 2005 @ 08:49:02 #27
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28760306
Ray was cool! Gonzo televisie op z'n best.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28760418
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:46 schreef Ienepien het volgende:
dat hele seizoen ofzo had Ray het Take That poppenhuis )
Oh, dat was zó leuk!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_28760508
Ik zou die afleveringen best wel graag willen zien, maar ik weet helemaal niet hoe dat werkt met zo'n nieuwsgroep of wat het ook maar is. Iemand die dat wil uitleggen, evt. via de mail?

Edit: laat maar, ik zie dat ik eerst dingen moet gaan installeren enzo, geen zin in, gebruik het verder toch niet.
  woensdag 13 juli 2005 @ 09:52:17 #30
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_28761297
aaah ray cokes!!

ik beleefde mn "jfk-moment" tijdens 'most wanted'. idd de vrijdagavond dat bekend werd dat kurt cobain dood was. ik keek 'most wanted' en mn vader was ook in de kamer. als altijd druk bezig nonverbaal zijn afkeuring over dat lawaai-programma te laten blijken. toen werd ik opeens echt stil en mn vader herinnerde zich zijn eigen "jfk-moment-met een popster"; toen john lennon was doodgeschoten. inene begreep hij mij en stopte zijn achtergrondgepruttel.

ik zag ray cokes vorig jaar (?) bij reinout oerlemans. nog net zo grappig, met slechts een paar rimpels meer.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  woensdag 13 juli 2005 @ 10:44:06 #31
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_28762259
Heb gisteren die aflevering even zitten kijken:

'Nina, aren't you wearing your leather catsuit?'

'No, I'm naked!'

'She's naked, ladies and gentleman!'



Konniekipke, ik ga jou nog mailen!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_28777817
pi_28795553
De live show van Most Wanted in Keulen, is ook binnenkort op DVD
pi_28802280
KonnieKipke ik ben niet zo thuis op IRC verhaal kan ik ze ook ergens online downloaden in divx ofzo.. was ook zwaar Ray fan. En niet te vergeten Zig&Zag die waren ook schitterend. Toen lieten ze tijdens MTV News ook gewoon muziekstukje horen van de artiest.. nu zie je simpel plaatje en om maar niet te spreken over muziek en reclames van nu bah. Gelukkig krijgen we binnenkort hier ook digitale tv en kunnen we tenminste ook kijken naar VH1 en VH1 Classic bijv. Dat schijnt al stukken beter te zijn. Geen Nederlandse crap en betere muziek.
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:58:46 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28802349
Ray was okee, maar Gaz Top heerschte

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_28802484
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:56 schreef funrider het volgende:
KonnieKipke ik ben niet zo thuis op IRC verhaal kan ik ze ook ergens online downloaden in divx ofzo.. was ook zwaar Ray fan. En niet te vergeten Zig&Zag die waren ook schitterend. Toen lieten ze tijdens MTV News ook gewoon muziekstukje horen van de artiest.. nu zie je simpel plaatje en om maar niet te spreken over muziek en reclames van nu bah. Gelukkig krijgen we binnenkort hier ook digitale tv en kunnen we tenminste ook kijken naar VH1 en VH1 Classic bijv. Dat schijnt al stukken beter te zijn. Geen Nederlandse crap en betere muziek.
www.binaries4all.nl

Maar ik ben ook dvd's aan het versturen. Mail me ff op kgielen@euronet.nl als je ze wilt.
pi_28805586
Roy Cakes was ook leuk.
pi_28806551
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Roy Cakes was ook leuk.
Ja! Z'n tweelingbroer!

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_28806832
Peace, 25G
Wicked Mental Dope
Jungle is Massive
Alledgedly
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:30:19 #40
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28806901
Ik kan me ook nog een uitzending herinneren met Megadeth, die lui wisten niet wat hun overkwam; zo'n ADHD-er die door de studio rende en constant met z'n smoel bovenop de camera zat.

Je zag ze echt denken: wtf is this?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:33:29 #41
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_28806969
Heb laatst nog een docu van hem gezien dat ie een concert presenteerd in Hamburg.
Was er een gerucht van tevoren verspreid dat daar Nazi bands zouden optreden.
Werd ie bekogeld met bier, wou die met het publiek gaan vechten.
Ze moesten hem voor zijn eigen bestwel met drie man weg moeten slepen.
Was ook een beetje het begin van het einde voor hem.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_28813675
Vond em ook helemaal geweldig,jammer dat dat het van de buis is...
01-08-2008
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:17:20 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28813841
Er was ook eens een optreden van Filter en dat waren blijkbaar nogal egocentrische eikels. Dus de volgende dag werd Filter van de eerste minuut tot de laatste minuut van de aflevering compleet de grond ingeboord .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 22:24:11 #44
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_28814056
wat me ook altijd bijblijft is dat Ray The Truth van Clawfinger ging draaien. Blijkbaar had niemand van MTV die clip van te voren bekeken, want het gevloek was er niet uitgeknipt. zodra het afgelopen was zag je Ray dus echt met z'n ogen wijd open zitten, zo van "eeeeeh ja....."
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:03:29 #45
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_28826346
Goodiebag-goodiebag-goodiebag
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 12:13:21 #46
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28826622
Inderdaad legendarische show. Volgens mij is ie na MTV naar ARTE (die Duits/Franse) cultuurzender gegaan. Als je het vergelijkt met het huidige MTV
pi_29180961
Ahhhh, de tijd dat MTV nog een goede muziekzender was en de niet-muziek programma's goed te pruimen waren. En de tijd van leuke goede VJ's die wél verstand van muziek leken te hebben.



Nu ik dit topic zie ben ik gelijk aan het zoeken geslagen in de nieuwsgroep. De eerste 2 van de 4 staan er helaas niet compleet op mijn newsservers die teruggaan tot 2 juli. Usenet searchengines geven dezelfde incomplete aantallen aan
Ik zal ff de downloads van de laatste 2 aankijken. Bedankt voor het beschikbaar stellen van 't materiaal. Nog meer jeugdsentiment

Heb je btw hééééél toevallig nog Zig & Zag uit de MTV tijd?

pi_29189579
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:27 schreef Dimmie het volgende:
Ahhhh, de tijd dat MTV nog een goede muziekzender was en de niet-muziek programma's goed te pruimen waren. En de tijd van leuke goede VJ's die wél verstand van muziek leken te hebben.

[afbeelding]

Nu ik dit topic zie ben ik gelijk aan het zoeken geslagen in de nieuwsgroep. De eerste 2 van de 4 staan er helaas niet compleet op mijn newsservers die teruggaan tot 2 juli. Usenet searchengines geven dezelfde incomplete aantallen aan
Ik zal ff de downloads van de laatste 2 aankijken. Bedankt voor het beschikbaar stellen van 't materiaal. Nog meer jeugdsentiment

Heb je btw hééééél toevallig nog Zig & Zag uit de MTV tijd?

[afbeelding]
lache foto's man!
Kijk ff op www.konniekip.com als je de DVD's wilt hebben. Ik zal ze tzt wel reposten, goed?
Ik heb nog wel 2 videoclips van Zig and Zag op band staan. Die kan ik wel in mpeg2-cappen.
pi_29192715
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 01:05 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

lache foto's man!
Kijk ff op www.konniekip.com als je de DVD's wilt hebben. Ik zal ze tzt wel reposten, goed?
Ik heb nog wel 2 videoclips van Zig and Zag op band staan. Die kan ik wel in mpeg2-cappen.
Die eerste is van de Ray Cokes site die je gaf en die 2e is een screenie van een gedownload Zig & Zag fragment uit '92 van Channel 4. Met 2 Unlimited

En ik heb DVD 2 binnen en gebrand. En de kwaliteit is beter dan ik had verwacht. Top!

*zucht* wat was MTV toen leuk. Wat een ongelooflijke fout was dat om Ray Cokes te verwijderen en MTV Europe op te splitsen.

Edit: DVD 1 is toch gelukt dankzij een eeuwig durende reparatie Par2

[ Bericht 11% gewijzigd door Dimmie op 28-07-2005 14:34:56 ]
pi_29342142
Deze comment op IMDb is mooi, ik kan het niet beter zeggen:
quote:
When you grew up with MTV Europe back in the 90s you possibly hate the current MTV like I do. You are exposed to stupid comedy/reality shows, even more stupid hosts, countless mind-numbing commercials for the latest SMS tone and, hey, sometimes a music video (at least in Germany).

Back in the 'old days', MTV was different. When you tuned in, the chances were high that you actually saw a music video. There was a great mix of new and old ones, they had really enjoyable hosts (like Pip Dann, Paul King, Lisa I'Anson, Steve Blame and others I don't remember anymore) and some really funny shows.

One of these shows was MTV's Most Wanted, a truly wonderful gem. The host was the brilliant Ray Cokes, supported by Andy Cam, Naughty Nina and others (always giving comments from behind the camera/back of the studio). It was a mix between talk, comedy and live music. Cokes just had a way to go with people, it was a joy to watch. Always very gentle and witty, he was able to host the show in a way that made me tune in every weekday. The guests seemed to feel the same way, as some came back to the show rather often. In the school the show was an issue almost every morning, there was just such a large bunch of people who watched it.

If you ever have the chance to watch some old recordings, do it. I guarantee you will not regret it.
pi_29342610
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 05:28 schreef Dimmie het volgende:

[..]

Die eerste is van de Ray Cokes site die je gaf en die 2e is een screenie van een gedownload Zig & Zag fragment uit '92 van Channel 4. Met 2 Unlimited

En ik heb DVD 2 binnen en gebrand. En de kwaliteit is beter dan ik had verwacht. Top!

*zucht* wat was MTV toen leuk. Wat een ongelooflijke fout was dat om Ray Cokes te verwijderen en MTV Europe op te splitsen.

Edit: DVD 1 is toch gelukt dankzij een eeuwig durende reparatie Par2
Top man!

En wat vind je ervan? Nostalgie eh?
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 23:42:44 #52
21636 Feestkabouter
pi_29343640
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:25 schreef Whiskers het volgende:
Yaaa

Whiskers koestert mooie herinneringen aan het moment dat het eindelijk gelukt was om een videoclip aan te vragen bij Ray

(California Girls van David Lee Roth)
* Feestkabouter koestert mooie herinneringen aan de vele competitions die hij op vrijdagavond bij Most Wanted won
pi_29343687
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

* Feestkabouter koestert mooie herinneringen aan de vele competitions die hij op vrijdagavond bij Most Wanted won
als mensen de dvd's nog willen bestellen, kan je naar www.konniekip.com, daar staat het een en ander uitgelegd.
pi_29343744
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:18 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Top man!

En wat vind je ervan? Nostalgie eh?
Geweldig. Ik wil meer! Neh, ik moet nog de 4 laatste shows bekijken. Maar ik heb wel ff kunnen teren op de Köln show en die website. Staat veel interessante info. En die chatlogs zijn ook wel de moeite waard (wel ff veel in geknipt ):

21-03-1999:
quote:
<Krish> Ray voted best VJ on MTV!
<RayCokes> yeah!
<RayCokes> i voted for myself of course
<Nicolas21> lol!
<Krish> twice?!
<TrineLine> hehe
<mariekeac> clap clap for ray
<Krish> MTV is crap now, and thank god they got rid of UPFORIT!
<RayCokes> well its l;ovely you still remmebr me
<TrineLine> how could we ever forget ?!
<RayCokes> you knowupfor it was a cheap mwanted copy
<mariekeac> we will never forget you
<Krish> big time!
<Krish> and that bloke copied you
<Krish> eddy
<RayCokes> but when i met that eddy guy he says he never heard of me!
<SirFawlty> MTV died when Ray left them.....!!!
<Krish> really?!
<TrineLine> agreed SirF
<mariekeac> how is pathetic pat
<RayCokes> ppl across europe tell me the same
<Nicolas21> that select MTV weekend on MTV Europe this w/end was just a big copy of the Most Wanted Weekends
<RayCokes> they all say mtv isnt as good as it was
<mariekeac> it isnt
<mariekeac> its crap
<TrineLine> MTV sucs nowadays
<SirFawlty> I agree!
<TrineLine> sucks even
<RayCokes> mtv is in scando for u trine?
<RayCokes> or do u see some englsih stuff too?
<Krish> The only VJ left is Eden ray?
<TrineLine> We get a mix of Scandinavian and EU ... I think
<TrineLine> I never watch it anymore
<RayCokes> dont really watch it anymore
<SirFawlty> me niether....
<RayCokes> mtv should never have split in my opinion
<Nicolas21> i think they lost loads of viewers in that whole "MTV goes local" thing
<Krish> And all the LIVE performances that were done on MTV just say "PERFORMED LIVE FOR MTV"
<Krish> No on MTV MOST WANTED!
<RayCokes> yes no ref to my day i know
<SirFawlty> they have?? lol
<SirFawlty> hehe
<RayCokes> but being voted the best on mtv text really touched me
<Krish> ahhhhhhhh
<mariekeac> u still r the best vj


<hootie674> did u leave virgin because of a falling out with Chris or something then?
<RayCokes> no i left virgin cause of a fall out with asshole mgmt
<SirFawlty> mgmt??
<RayCokes> i upset robin wanker banks too
<RayCokes> managaement

18-01-2004
quote:
<pamiezeah> mtv was only one mtv untill they lost ray
<Keemananm> The best days pamie...
<Speedy> then MTV split into regions and it's now naff!
<pamiezeah> ja the best days
<Keemananm> Days with Marijne, Davina, Pip, Kriten, Steve....glory teenaged days!
<pamiezeah> the days without vj
<pamiezeah> but ray was good
<Thorsten> in hindsight i have to say that mtv was the best music station in 93/94
<Keemananm> I loved Post Modern and the movie show, but Most Wanted...ah the memories!
<mccokes> mtv early days were easily the best
<mccokes> though now all the people who work at mtv think they are the best ever
<Speedy> MTV is now 24 hours of Cribs!
<Speedy> where is the music
<OasX> i you like music other than whats on the current top ten list, mtv is useless
<Thorsten> @mccokes: Do you know any german VJs?
<mccokes> no i dont watch mtv anymore
<mccokes> mtv base sometimes is all
<mccokes> i listen to cds
<mccokes> and mp3
<mccokes> and watch vids online
En er is een topic over the good old days of MTV: MTV.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dimmie op 01-08-2005 23:50:18 ]
pi_29416533
Het geluid van DVD 1 loopt hier out of synch Na een kwartier de Tuesday aflevering te laten lopen is het goed te zien (en horen dus) en bij Wednesday ook.
Ik heb 'm opnieuw gedownload en ipv op een DVD+R op een DVD+RW gezet en nog steeds 't zelfde probleem
DVD 2 heb ik nog niet getest. De Köln show (DVD 3 dus) doet het gewoon goed.
pi_29425921
vreemd, hier doet ie het, zowel op DVD-speler als op PC prima...
pi_29479499
De fout zit al in de vobs. De eerste heeft geluid maar de rest niet meer.
Vandaag heb ik nog ergens een fragment vandaan gehaald met een Ray en 5 minuten club bed. Een club bed member werd verrast door Ray met de info dat penpals (bestaan die nu nog in de tijd van Internet?) naar Cokes brieven over die jongen gestuurd hadden.
pi_29479768
Pathetic Pat, AndyCam, Naughty Nina, Rob the Cameraman, Club Bed, de regisseur die, als Ray begon te wauwelen keihard "GET ON WITH IT!!!" roept, Björk met Ray, Ray die een beetje gek was op Robbie Williams (leek het), Cleanse our Souls (of zoiets), z'n afscheid met The Cure...

Een van de beste tv-shows ooit, ik ben jammer genoeg te laat voor die dvd anders had ik 'm zeker gedownload!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 00:54:42 #59
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29511385
Ray Cokes was geweldig, beetje de one-man TV uitvoering van Curry&Van Inkel.
Daar zette ik echt mij TV voor aan!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:52:40 #60
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_29560221
Ray Cokes for president!!!

Fantastische televisie. Clips aanvragen en maar afwachten of Rob wel zin had om hard genoeg te lopen om de clip op tijd te vinden...
Het programma om spontaan te vergeten dat je nog huiswerk moet maken!

Heb nooit begrepen waarom de man nooit door een andere zender is behouden voor het publiek. VH1 zou er geen slecht figuur mee slaan om hem een programma te laten maken...

Desnoods TMF of The Box, maakt me niet uit. Als hij maar weer kan laten zien hoe leuk televisie kan zijn.!

Ben Ray grote dank schuldig dat hij me heeft laten kennismaken met de Barenaked Ladies. Hij had ze te gast (meen in '92) en het was een enorm zooitje ongeregeld. Maar de lol die ze hadden in de studio en de lol die ze hadden in het maken van de muziek deed me de volgende dag naar de platenzaak gaan. SIndsdien groot fan.
Met dank aan Ray.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sammy3000 op 12-08-2005 09:37:04 ]
pi_29560740
Volgens mij is er best markt voor Most Wanted of iets van gelijke strekking. Onzin tv zonder doel met veel celebs en geen script. Iedere dag een uur. Ik zou zeggen, talpa doe je ding, bel Ray en vergaar marktaandeel.
pi_29599010
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:20 schreef stigchel het volgende:
Volgens mij is er best markt voor Most Wanted of iets van gelijke strekking. Onzin tv zonder doel met veel celebs en geen script. Iedere dag een uur. Ik zou zeggen, talpa doe je ding, bel Ray en vergaar marktaandeel.
Ja, zo'n programma is er gewoon niet meer..
pi_29599774
ja maar je zal NEVER meer zoiets krijgen als dit...het was gewoon een soort van nieuw opkomende televisie die natuurlijk door honderden programma's is na gedaan. Het heeft ooit verteld dat zij zijn begonnen met de camera van het statief te pakken en een beetje gek te bewegen..robbb the cameramen :-)

Ik vond het staartje van de reeks gewoon jammer en zeker niet wat het programma heeft verdient..die hele nare uitzending in duitsland waar het erg uit de hand is gelopen met schelden en rellen en zo... Dat was gewoon te groot voor Most Wanted!

Ik heb hier ook nog een aantal videobandjes liggen waarin ik genoemd werd toen ik eens een faxje stuurde...zucht..gekke jaren 90 :-)....
pi_29600098
Ray Cokes... het SMS-loze tijdperk.

Waar die 'M' in MTV (of TMF) tegenwoordig voor staat is me trouwens een raadsel. Muziek kan het niet zijn, maar wat dan wel? 'Message' misschien? Mesage TV & The Message Factory.
  ESF Reporter zondag 14 augustus 2005 @ 13:16:26 #65
87554 Cee
Welluk?
pi_29625903
Ik was in '95 in 't publiek in 'Club Bed', toen een of andere band genaamd Bush op trad. Geweldige avond gehad. De aflevering heb ik (samen met m'n Take That-bij-Most-Wanted aflevering) pas even op 'n dvd over gezet want ik was ze helemaal kapot aan 't draaien. God, I miss my MTV.
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:50 #66
127018 Dunf
rot inside
pi_29626194
ik geloof dat ik nog steeds de mimiek van Ray Cokes nadoe. Het 'verbaast' kijken en de ogen laten rollen naar links en recht en het tuiten van de lippen. IK moet dat gewoon van hem hebben. Ja die dagen. En ook nog musicbox met Amanda [?] die iets met Frank Boeijen had. Voor MTV nog zat Ray Cokes nog bij een franstalige muziekzending op de belgische TV: Musique-in. Mooie clips toen van Japan en David Sylvian. * zucht*
too rot too handle
pi_29626521
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:16 schreef Cee het volgende:
Ik was in '95 in 't publiek in 'Club Bed', toen een of andere band genaamd Bush op trad. Geweldige avond gehad. De aflevering heb ik (samen met m'n Take That-bij-Most-Wanted aflevering) pas even op 'n dvd over gezet want ik was ze helemaal kapot aan 't draaien. God, I miss my MTV.
Zin om mijn DVD's tegen de jouwe te ruilen?
pi_29626616


pi_34997809
Ja, een dikke kick! Excuses daarvoor, maar ik ben al enige tijd (steeds wanhopiger) op zoek naar MTV's Most Wanted videobanden of DVD's en nu zie ik dit! Wie heeft er DVD's van en zou hij/zij ze willen branden?!?!? Dank
  zondag 12 februari 2006 @ 14:52:20 #70
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_34999263
Wat ik ook leuk vond aan MTV in de jaren '90 waren al die gestoorde animaties tussen de programma's door. Toen was er lang niet zoveel reclame als nu en inderdaad zeker niet die gruwelijke ringtone crap.

Was dat niet Ray Cokes die een keer kerstballen in z'n oren had hangen, of zit ik nu te denken aan iets van de Music Box (was ook erg leuk, the box rocks your socks off)

MTV is al lang niet cool meer.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_35000790
Hier nog een fan!

Ik keek bijna elke dag en heb volgens mij nog wel de afleveringen met Take That ergens op video
pi_35027835
Toch een gemis dat dat soort dingen niet meer gedaan worden. Ik heb ergens nog wel eens gelezen dat hij iets soortegelijks op Internet zou willen gaan doen, maar dat het internet daar nog neit klaar voor was. Dat lijkt me de enige manier om dit soort grensverleggende t.v. nog ergens uitgezonden te krijgen. Voorlopig hoop ik nog op een DVD of video.
pi_35027962
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:52 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Wat ik ook leuk vond aan MTV in de jaren '90 waren al die gestoorde animaties tussen de programma's door. Toen was er lang niet zoveel reclame als nu en inderdaad zeker niet die gruwelijke ringtone crap.
Die leuke animaties met het MTV-logootje in klei. En die mooie teksten erbij: "Don't look for the purity of perfection, look for the perfection of purity".
pi_35047787
quote:
Op maandag 13 februari 2006 10:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die leuke animaties met het MTV-logootje in klei. En die mooie teksten erbij: "Don't look for the purity of perfection, look for the perfection of purity".
Het zou te gek zijn als al die animaties ergens terug te vinden zijn op internet, het zijn vaak maar hele korte animaties, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb ooit tijdens het animatiefestival in Utrecht een hele marathon van die MTV animaties gezien van iets van anderhalf uur, echt helemaal geweldig
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_35047866
quote:
Op maandag 13 februari 2006 19:16 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Het zou te gek zijn als al die animaties ergens terug te vinden zijn op internet, het zijn vaak maar hele korte animaties, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb ooit tijdens het animatiefestival in Utrecht een hele marathon van die MTV animaties gezien van iets van anderhalf uur, echt helemaal geweldig
Ohhh jaaaa. Als je ze vindt, houd ik me aanbevolen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:26:39 #76
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_35158261
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:20 schreef Minnie_ het volgende:
Hier nog een fan!

Ik keek bijna elke dag en heb volgens mij nog wel de afleveringen met Take That ergens op video
Ja! Met Robbie die onder de drugs zit
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_35158359
Dat was leuk ja

Dat beginmuziekje
Intrigue....... Danger........ Suspence.......... It's MTV's Most Wanted...... Starring Ray Cokes!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_35158392
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:26 schreef Ienepien het volgende:

[..]

Ja! Met Robbie die onder de drugs zit
'Robbie! You're wearing a girls top!'

Of was dat bij Zig & Zag??
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_35185152
Was dat niet Zig & Zag?

Ik kan me die zin nog wel heel goed herinneren. Volgens mij heb ik dat soort dingen echt tot in den treure gezien.
Wat had ie toen ook alweer aan?
pi_35185550
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 12:55 schreef Minnie_ het volgende:
Was dat niet Zig & Zag?

Ik kan me die zin nog wel heel goed herinneren. Volgens mij heb ik dat soort dingen echt tot in den treure gezien.
Wat had ie toen ook alweer aan?
Ja, was denk ik Zig & Zag... Hij had een zilveren, glitter-tanktop aan
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_35185817
Jaaaah, Ray Cokes!!! De kolere met die Jamba-hel die het tegenwoordig is!!!

Herinner me nog dat hij een hele aflevering toespelingen maakte op de hernieuwde vriendschap tussen de Engelsen en de Zweden . Toen was het EK in Zweden net bezig, en de Engelse supporters hadden zich weer eens van hun gebruikelijke kant laten zien. ("We made lots of new friends in Sweden, lately")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35185856
Oh ja, die rellen in Hamburg, was dat toen naar aanleiding van Type O Negative? Daar was toen zo'n gelazer over, tot bomaanslagen aan toe oid. De tijd klopt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_35199487
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 13:05 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, was denk ik Zig & Zag... Hij had een zilveren, glitter-tanktop aan
Nu weet ik het weer...was dat niet bij de MTV EMA in Berlijn....met Zig&Zag én Ray Cokes!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:26:00 #84
22944 Breetai
....Relax....
pi_35199584
Ray Cokes heeft mij door vele jaren huiswerk maken heengeholpen. Daarna werd het alleen maar minder.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_35364639
Ray Cokes he is our hero

Leuke linkjes:
http://jaren90.wwzapper.com/1992/1992%20-%20mtv.htm

Overigens meer mensen die op zoek zijn naar deze dvd: http://www.imdb.com/title/tt0297586/
Vorige zomer was in dit topic ook Konniekipke (http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=8939 ) aanwezig die blijkbaar dvds en clipjes heeft. Ik zou die alsnog heel graag willen. Vorig jaar is het er niet van gekomen. Ik heb m inmiddels gemaild.

Mocht iemand anders deze dvd hebben dan wil ik graag daar een kopie van hebben (tegen betaling uiteraard).

[ Bericht 7% gewijzigd door funrider op 22-02-2006 14:20:44 ]
pi_35371118
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:22 schreef Minnie_ het volgende:

[..]

Nu weet ik het weer...was dat niet bij de MTV EMA in Berlijn....met Zig&Zag én Ray Cokes!
Volgens mij wel ja!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_35384617
Wat erg dat we dat nog weten...dat is echt al 11 of 12 jaar geleden.
pi_35392956
ik heb zelf 3 dvd's gecompileerd en zal als ik tijd heb naar degenen die hebben gemaild een reactie schrijven.
pi_35395640
Mmmm, zou die dvd's best willen hebben eigenlijk
pi_35396901
Geweldig, ik wacht geduldig op een mail Thanks alvast.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:14 schreef KonnieKipke het volgende:
ik heb zelf 3 dvd's gecompileerd en zal als ik tijd heb naar degenen die hebben gemaild een reactie schrijven.
pi_36353080
Hij is nu op MTV. Volgens mij is het "Old School" weekend ofzo.
MTV Most Wanted.
Have fun
pi_40392210
Aangezien MTV jarig is en ik onlangs Ray Cokes videos ontdekte op YouTube, hier een link naar Ray Cokes fragmenten: YouTube
pi_40392818
Veel van die videos lijken verdacht veel op KonnieKipke's materiaal

Er zit trouwens ook een fragment tussen van de rellen in Hamburg. Ik had het nog niet eerder gezien. Echt schokkend
pi_40392979
hahaha, daar zit veel content van mij bij

Wel leuk die take that!
pi_40393047
Ik keek vroeger ook elke avond naar Ray ik vond het zoooo leuk
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:59 schreef KonnieKipke het volgende:
hahaha, daar zit veel content van mij bij:D

Wel leuk die take that!
vet, ik ga ff kijken!
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_40393084
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:03 schreef Scandalous het volgende:
Ik keek vroeger ook elke avond naar Ray ik vond het zoooo leuk
[..]

vet, ik ga ff kijken!
Als je echt wilt, kan ik je nog wel 3 kopieen geven van DVD's die ik gemaakt heb van de laatste week most wanted (4 afleveringen) en most wanted in keulen. (special)
Ik zal overigens binnenkort alles nog wel eens reposten op usenet.
pi_40393478
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:53 schreef Dimmie het volgende:


Er zit trouwens ook een fragment tussen van de rellen in Hamburg. Ik had het nog niet eerder gezien. Echt schokkend



Wat ie ook zegt: you fuckers!
pi_40400446
In het speciale programma over 25 jaar MTV was een stukje Ray Cokes te zien als voorbeeld van MTV in Europa. Ook echt het enige dat ze lieten zien van MTV Europe geloof ik.
En voor de rest... wat een bagger programma, ze leken zich alleen gericht te hebben op de slechte series van de laatste jaren. En ze brachten het alsof MTV alleen maar beter aan het worden is nu er honderdzoveel MTV's zijn. En hun nieuwe slogan sinds er sinds vorig jaar ook MTV in Afrika is: "the world's music channel". Music...

Oh wacht, hier was ooit eens een MTV klaagbaak topic voor

[ Bericht 12% gewijzigd door Dimmie op 01-08-2006 23:14:02 ]
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:42:46 #99
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40415182
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:26 schreef Dunf het volgende:
(...) En ook nog musicbox met Amanda [?] die iets met Frank Boeijen had. (...)
Amanda Reddington... Tja, bij het Los Vast Kuipspektakel aan Frank Boeijen blijven hangen, met hem getrouwd en van hem gescheiden... Een deel van de LP (oeps, nu wordt het wel héél '80's) Welkom in Utopia gaat over de scheiding.
pi_40416489
Top-show
Een paar scenes staan me nog bij: Ray die zgn alles doet op Madonna's kamer in Rome te komen.
Abseilen ("Desperate situations call for desperate actions!Ray, man of the people, friend of the stars!")
Er staan 2 ENORME bodyguards voor haar kamer, Ray: "Look guys, I don't want to get violent with you!"

Hij had ook een keer een schilder ofzo in z'n studio, Ray in de camera naar de vriendin van hem. "He's been eyeing Nina all night"
De schilder draait zich om en zegt heel kalm en serieus:"Don't do that. She's Italian...." waarna Ray paniekerig voor de camera begint te zwaaien:"It was just a joke!!! He has been hard at work all evening!!"

Brilliante show
-------Practice Mindfulness-------
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:27:12 #101
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40416734
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:59 schreef KonnieKipke het volgende:

Naughty Nymfo Nina
oh ja die kondige altijd te nepgeil rockvideo's aan ;')
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:33:20 #102
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40416910
hmm ik kan niets vinden op Google... hoe heette die presentatrice die dat altijd deed... lag ze weer in zo'n rood jurkje op bed enzo...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40436797
De special van Madonna kan ik me ook herinneren..waarbij hij in slaap valt in het restaurant, Madonna voorbij loopt en hem kust en Ray gewoon nog slaapt.

Ray was erg tof. Davina McCall begon bij Ray. Later zou Ray gezegd hebben dat hij haar niks vond, ze was te ambitieus..maar ze presenteert nu wel big brother op uk tv en is daar een megaster.

Pipp Dann vond ik geweldig en die homo Steve die was grappig en gaf ook altijd zijn mening.

Mtv stond ergens voor. Het was rebels, het had mening, menge pop, rock en weet ik voor wat muziek. Nu heb je 4 vj's die voor een hele week uitzendingen maken. Het heeft geen persoonlijkheid meer. De mening van mtv is weg. In de srebrenica zaak berichten ze daar veel over..nu doen ze niks meer dan rapvideo's uitzenden waarin vrouwen vernederd worden en tv series met domme wijven als jessica simpson of die dochter van Hilfiger.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 06:41:42 #104
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_40440570
Ik keek deze show vroeger graag al snapte niemand uit mijn (brug)klas niet waarom
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_40477800
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 06:41 schreef Prowl het volgende:
Ik keek deze show vroeger graag al snapte niemand uit mijn (brug)klas niet waarom
Bij mij hadden ze het op de middelbare school ook alleen maar over Beavis & Butt-head idd.

Maar goed, ik kwam even wat nieuws posten

Radio.nl:

Ray Cokes: MTV is onverdraaglijk geworden

De bekende deejay Ray Cokes die in de jaren negentig op MTV-Europe bijzonder populair was met zijn show Most Wanted, vind het MTV van tegenwoordig in alle opzichten waardeloos. Met dit statement kwam hij naar aanleiding van het 25-jarig bestaan van de zender.

In de tijd dat hij er deejay was, en er nog geen regionale versies van MTV waren, was de zender revolutionair. Vooral voor Oost-Europa is de zender die in letterlijke zin grenzeloos was, van groot belang geweest. Volgens Cokes is het tegenwoordige MTV echter van geen enkele maatschappelijke of culturele waarde meer en nog slechts een commercieel netwerk. De zender heeft volgens Cokes geheel aan waarde verloren ten opzichte van vroeger en bestaat niet meer uit goede muziek maar alleen onzinnige Dating-Shows en een “Pimp-My-Ride Format”.

Franse Televisie

Ray Cokes is tegenwoordig nog altijd actief in de muziekwereld en wel op de France 4, een digitaal kanaal van de publieke zender France Televisions. Op deze zender die grotendeels is gewijd aan cultuur en (pop)muziek presenteert hij maandelijks een show op locatie onder de noemer “En Direct de”. Hij spreekt daarbij, ondanks een volledig Brits accent, perfect Frans omdat hij al langer voor de Franse Televisie actief was, onder meer op cultuurzender Arte.

Helaas is de énige manier om France-4 te bekijken in Nederland digitale (maar wel ongecodeerde) ontvangst via de satelliet Atlantic Bird 3 (5 graden West), welke de Franse publieke omroepen doorgeeft. [JHV/Radio.NL]

Ray Cokes op France-4
pi_42446103
Ik hoor net dat Gerard Ekdom van 3FM zijn email adres heeft gekregen van Simone Angel en dat ie 'm gaat contacteren tijdens de 90's week
  donderdag 4 december 2008 @ 22:46:52 #107
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_63769411
Voor de fans:
quote:
Jean Blaute gidst stichter MTV door Belgische bieren

Bierrestaurant 't Hommelhof in Watou kreeg gisteren een filmploeg over de vloer. Muzikant en producer Jean Blaute speelt namelijk gids in ons bierland voor Ray Cokes, stichter en VJ van MTV.

Met een oud VW-busje schuimen ze samen heel België af op zoek naar bierverhalen in opdracht van productiehuis Sputnik TV. De reeks omvat tien afleveringen en is gepland op Canvas in het voorjaar van 2009.

'Ik twijfelde geen seconde toen ze opbelden om gids te spelen voor Ray', zegt Jean Blaute. Ray Cokes zelf werd aangezocht op de televisiebeurs in Cannes. 'Ik ken België al een beetje, want ik woonde negen jaar in Brussel', zegt hij. 'Maar een dergelijk programma is totaal nieuw voor mij.
Ray .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_63769447
Heerlijk Ray Cokes, ik mis hem.. Ik ga binnenkort die oude Most Wanted Dvd's van me nog maar ns op usenet posten voor de fans.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:50:41 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_63769541
Hij zat daarnet in De Laatste Show bij de VRT en is eigenlijk nog geen spat veranderd (nou ja, iets kaler ).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:51:35 #110
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_63769563
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor de fans:
[..]

Ray .
Cool!

Ray heeft wel wat met Belgie inderdaad. En ik ben fan van Ray, en van bier! Moet een topper worden dit!!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_63803600
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor de fans:
[..]

Ray .

Dat wordt Canvas in de gaten houden
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:12:49 #112
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63809179
Was de start van de teloorgang van MTV IMO, hier begon het allemaal mee. Het einde van MUSIC television.

Toch was Ray Cokes wel een interessante presentator, en heb hem kort ontmoet in Milaan in 98 geloof ik, was een hele sympathieke kerel.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  ESF Reporter zondag 7 december 2008 @ 00:06:49 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_63815480
Heb 'm na Most Wanted ook nog gesproken bij de studio, inderdaad een heel sympathieke kerel. Hij kwam altijd op zo'n grote Yamaha naar z'n werk. Kan ook een ander soort zijn geweest, motors zijn niet echt mijn specialiteit.
pi_63819168
Heb m buiten de MTV studios na X-ray vision nog wel eens gesproken. Leuke vent!
pi_63825334
MTV hedendaags is enkel commerciele bende.
Valt me idd op dat er nauwelijks muziekclips worden vertoond. De meest mongolide shows komen voorbij. Al die bullsh*t 'reality' tv, wie zit daar nou op te wachten? Of die volledig in scene gezette datingshows, met als dieptepunt die tila tequila onzin. Heeft MTV eigenlijk nog wel vj's? Of wordt alles in een studio aan elkaar geflanst met veel reclame tussendoor?
  zondag 7 december 2008 @ 16:32:01 #116
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_63826639
Cokes zei deze week ook (nogmaals) dat hij zelf het huidige MTV een ramp vindt met een opeenvolging van reality-bullshit.

Al vind ik persoonlijk dat heel veel zenders overstelpt worden met vreselijke reality-shows. Dat is echt een gezwel binnen het huidige TV-aanbod dat zo snel mogelijk moet verwijderd worden, maar dat is misschien een discussie voor een ander topic .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')