abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2010 @ 00:03:49 #181
67205 Colplay
How you doin??
pi_89572890
Tiger met een fantastische slag op 18e van de Chevron World Challenge bij een gelijke stand met Graeme McDowell, die meters van de hole komt te liggen. Tiger heel dicht bij zijn eerste zege sinds november vorig jaar.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 6 december 2010 @ 00:28:32 #182
67205 Colplay
How you doin??
pi_89573735
Geen zege voor Tiger. Wat een ontknoping. Tiger geeft vier slagen voorsprong weg. Op de 18e lijkt hij te winnen, maar McDowell maakt de birdie van meters afstand en dwingt toch een play-off af. Spelen 18e hole opnieuw en Tiger ligt beter dan McDowell. Graeme maakt opnieuw fantastische putt en Tiger mist op enkele centimeters en de zege gaat toch naar McDowell.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 6 december 2010 @ 00:59:06 #183
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_89574574
McDowell ^O^
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_89582479
Mooie zege voor McDowell. Die heeft me toch ook een topjaar achter de rug. :) Samen met Kaymer en Westwood (en bij vlagen McIlroy) toch wel de beste Europeaan.

Woods zal zich optrekken aan het feit dat hij voor het eerst serieus om de zege streed dit jaar.
pi_89582765
Had het Woods wel gegund.
pi_89584940
Had het woods ook wel gegund ja. Heel onkarakteristiek van hem om zo te verliezen, ook.
McDowell heeft idd een wel heel fijn jaar, en dit is ook een waardige afsluiting van een topseizoen voor de European Tour.
pi_89587495
Dit is wel het jaar van de Europeanen, ja.

Kaymer en McDowell pakten een major. De Ryder Cup was voor de Europeanen. Lee Westwood is de nieuwe nummer 1 en ook gasten als McIlroy deden van zich spreken.

Harrington en Garcia zijn wat weggezakt, maar anderen namen het stokje over.
  maandag 6 december 2010 @ 20:29:26 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89602122
Joost Luiten nu te gast bij Holland Sport.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89719902
Nederlander nr 5 staat op het randje van kwalificatie: In de 1 na laatste ronde van de School staat Tim Sluiter op de 22ste stek, de beste 30 krijgen een tourkaart.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 december 2010 @ 16:01:10 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_89767044
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:46 schreef thijsdetweede het volgende:
Nederlander nr 5 staat op het randje van kwalificatie: In de 1 na laatste ronde van de School staat Tim Sluiter op de 22ste stek, de beste 30 krijgen een tourkaart.
quote:
De 21-jarige golfer Tim Sluiter heeft zich in Girona van een startbewijs voor de Europese Tour van 2011 verzekerd.

De Hattemmer zal in de derde en laatste wedstrijd van de 'Qualifying School' met zijn eindscore van -12 zeker onder de beste 30 spelers eindigen.

Hij begon als 25ste aan de slotdag, maar zenuwen en spanning hadden blijkbaar geen negatieve invloed op het spel van Sluiter, die na zes holes al drie slagen gewonnen had. Zijn kwalificatie kwam in het vervolg geen moment meer in gevaar.

Joost Luiten, Robert-Jan Derksen, Maarten Lafeber en de debuterende Floris de Vries hadden al een tourkaart voor 2011.
:)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:10:12 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89767403
Netjes van Sluiter. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89768489
Keurig. :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:53:08 #193
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_89769277
5 NLers op de Tour, dat moet een record zijn...

Volgende doel is een Nederlander in de Ryder Cup, Luiten wellicht?
pi_89770956
Twee jaar geleden speelden Remkes en Besseling nog Tour (net als Luiten, Derksen en Lafeber)

Zou natuurlijk wel aardig zijn, Luiten of de Vries in de 2018 Ryder Cup in Rotterdam ;)

Derksen zal komend seizoen wel blij zijn met nog een keer net zo consistent als dit jaar, Luiten moet voor toernooiwinst, Major deelnames en/of OWGR top 50 gaan, en voor Sluiter en de Vries zou handhaving absoluut succes zijn. Lafeber weet ik niet, die lijkt serieus over the hill te geraken en moet oppassen niet tegen degradatie te moeten strijden.

Floris De Vries haalt de cut overigens vandaag. Da's best keurig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 december 2010 @ 18:20:31 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90133813
quote:
Ernie Els heeft voor de derde keer in zijn golfloopbaan het Zuid-Afrikaans Open gewonnen. In 1998 en 2007 ging 'The Big Easy' in eigen land ook al met de hoofdprijs aan de haal.

Els was in Durban met twee ronden van 65, één van 67 en een slotronde van 66 slagen bijzonder constant. Dat was ook nodig om zijn landgenoot Retief Goosen voor te blijven. Goosen noteerde op dag vier ook een 66 en bleef op één slag van de 41-jarige Els steken.

Floris de Vries maakte na twee mindere dagen veel terrein goed door met een 69 (zes birdies, drie bogeys) te eindigen. In het klassement was de 42ste plaats zijn deel.

Hinder van de regen
Het golfevenement in Durban ondervond veel hinder van de regen, waardoor de spelers zondag eerst de derde ronde moesten afmaken en daarna nog eens alle achttien holes voor de vierde ronde.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 januari 2011 @ 16:11:13 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91069752
quote:
Louis Oosthuizen heeft het Afrikaans Open in East London (ZAf) op zijn naam geschreven. De Zuid-Afrikaan rekende op de eerste hole van de play-off af met Manuel Quirós en Chris Wood.

Oosthuizen ging na de derde dag samen met Markus Brier aan de leiding. Op de slotdag haakte de Oostenrijker af met een ronde 73 (par). De winnaar van het British Open hield met een ronde 70 wel stand, maar moest Quirós (69) en Wood (68) naast zich dulden. Oosthuizen had daarna aan een birdie op de eerste play-off-hole genoeg voor de zege.

Tim Sluiter eindigde met een totaal van 286 (-6) als 38ste, op tien slagen van de winnaar. Hij sloot af met een 71.
pi_91319667
Luiten moet de RyderCup kunnen halen.. Behalve talent heeft de jongen ook de juiste mentaliteit, kan een echte topper worden!
Quo vadis?
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 januari 2011 @ 15:25:50 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91751554
quote:
ABU DHABI - De Duitse golfer Martin Kaymer heeft op indrukwekkende wijze het Abu Dhabi Golf Championship op zijn naam gebracht. De 26-jarige Kaymer had liefst acht slagen minder nodig dan zijn eerste belager, de Noord-Ier Rory McIlroy. Kaymer verdrong en passant Tiger Woods van de tweede plaats op de wereldranglijst.

Kaymer legde de slotronde van het evenement van de Europese Tour af in 66 slagen en kwam uit op een totaal van 264, liefst 24 slagen onder par. McIlroy leverde een kaart van 69 slagen in eindigde als tweede met 272 slagen. De Zuid-Afrikaan Retief Goosen en de Noord-Ier Graeme McDowell deelden de derde plaats met 274 slagen.
Joost Luiten zakte op de slotdag door een ronde van 71 naar de 23e plaats in het eindklassement. Maarten Lafeber belandde door een ronde van 70 slagen op de 42e plaats.
  zondag 23 januari 2011 @ 15:50:52 #199
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_91752826
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:47 schreef Faberyayoast het volgende:
Luiten moet de RyderCup kunnen halen.. Behalve talent heeft de jongen ook de juiste mentaliteit, kan een echte topper worden!
Hij & Floris de Vries mogen iig al mee doen met de Britisch open. Dat biedt een mooi podium om wat te kunnen laten zien.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 23 januari 2011 @ 23:23:41 #200
67205 Colplay
How you doin??
pi_91778911
Kaymer verdringt Woods zelfs van de tweede plaats van de wereldranglijst. Dat is een zin die je een jaar geleden ook niet had verwacht...
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:04:40 #201
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_92919724
Derksen leidt na 1ste dag Avantha Masters in India.(ET). -6 na 18 Niet iedereen heeft zn eerste ronde kunnen afmaken ivm mist. (oa Luiten -2 na 8)
Lafeber won een Volva XC na een Hole in one en staat met -3 na 18 in de subtop.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:15:37 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93196253
Bron NU.nl:

Het KLM Open mag dit jaar drie van de beste golfers ter wereld verwelkomen. Lee Westwood, Rory McIlroy en Martin Kaymer zullen begin september hun opwachting maken op de Hilversumsche Golfclub.

De drie topspelers maken doorgaans deel uit van de Amerikaanse Tour, maar hebben op dat moment van het jaar een gat in hun kalender omdat ze niet deelnemen aan de FedEx Cup.

"Twee van Europa’s oudste toernooien zullen daarvan profiteren", laat manager Chubby Chandler optekenen in de Schotse krant The Scotsman. "Zij zullen in september in Zwitserland en in Nederland spelen."

Westwood is de huidige nummer één van de wereld terwijl, Kaymer dankzij zijn winst in Abu Dhabi vorige maand Tiger Woods als de nummer twee van de wereld afloste. McIlroy staat zevende op de wereldranglijst.

Normaliter doen voornamelijk spelers die actief zijn op de Europese Tour mee aan Nederlands grootste golftoernooi.

Kaymer won vorig jaar het KLM Open en besloot onder meer daardoor de overstap te maken naar de Amerikaanse Tour. Westwood zou vorig jaar ook al deelnemen, maar haakte af met een kuitblessure. McIlroy speelde nog nooit in ons land.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2011 @ 11:09:33 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93382523
quote:
Martin Kaymer voert voor het eerst in zijn loopbaan de wereldranglijst aan.

De 26-jarige Duitser bereikte ten koste van Bubba Watson de finale van het WK matchplay en verdrong dankzij die prestatie Lee Westwood van de eerste plaats. Westwood was al in de tweede ronde onderuit gegaan. "Ik heb wel even tijd nodig om dit tot mij te laten doordringen", reageerde Kaymer na zijn geslaagde coupe.

Kaymer won nipt (één hole) van Watson, die op zijn weg naar de halve finales onder anderen tweevoudig kampioen Geoff Ogilvy (6 4) versloeg. Kaymer stuit nu op de Engelsman Luke Donald, die met 6 5 de Amerikaan Matt Kuchar versloeg.

Kaymer is na Bernhard Langer de tweede Duitser die zich de beste golfer van de wereld mag noemen. Langer stond in 1986 drie weken als nummer één genoteerd.
pi_93385150
Netjes van kaymer. De Duitser heeft stormachtig de wereldranglijst beklommen. :)

Benieuwd of hij als nummer 1 de Masters ingaat. :)
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 15:04:39 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93391259
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
  zondag 27 februari 2011 @ 15:35:18 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93392896
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:04 schreef Kreator het volgende:
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
Niet voldoende om de nieuwe nummer1 van de wereld mee te worden, denk ik. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 17:31:24 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93399002
ik ben al de nr1 vd wereld, dat weet de rest alleen nog niet.
pi_93430780
Kaymer heeft wel de finale van de Matchplay verloren van Luke Donald.

Het zijn hoogtijdagen voor het Europese golf. Dat na een periode van acht jaar zonder Major-overwinningen.
pi_93431201
Samen met Westwood en McDowell, nu ook voor het eerst sinds heel lange tijd 4 Europeanen op nr 1,2,3,4 van de wereldranglijst. En met Casey, McIlroy, Poulter en Molinari-broertjes er niet ver achter lijken er mooie jaren voor Europa in 't verschiet.

Toch hoop ik stiekem dat Tiger nog eens in de buurt van z'n oude niveau kan komen, zou een mooi gevecht kunnen opleveren. Misschien over 6 weekjes @ Augusta. :)
pi_93444201
Ik ben niet direct Tiger fan, maar toch hoop ik dat hij weer mooie triomfen gaat boeken. Hoewel hij natuurlijk zelf verantwoordelijk is voor wat hij in zijn vrije tijd doet, hoort een carriere niet aan privebesognes ten onder te gaan. Hij is door sommigen aardig door de mangel gehaald, wat totaal onnodig was.

Daarnaast is een major toch altijd net even interessante en spannender als Woods om de zege meestrijdt. Hij heeft die mythische uitstraling en daar gaat zo'n intimiderende werking vanuit. Het is altijd interessant om te zien hoe spelers er mee omgaan als Tiger in hun nek hijgt.
pi_93444951
Precies! Ik ben ook geen Tiger-fan overigens. :)
pi_93445863
Tiger komt vanzelf wel weer op zijn oude niveau. Zijn talent is te groot.. Golf is nou eenmaal een groot deel een mental spelletje, dus privé-scheisse heeft logischerwijs gevolgen op zijn spel. Vwb dat ie gebashed werd in de USA is niet geheel onlogisch. Daar was hij HET rolmodel, waar hij zelf dankbaar gebruik van maakte..

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Quo vadis?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:52:13 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93446009
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef Faberyayoast het volgende:

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Hij heeft een compleet nieuwe dimensie aan het spelletje toegevoegd en de sport is sinds zijn opkomst niet meer te vergelijken met vroeger ten tijde van Nicklaus enzo.
Alleen daarom al is het een held en hoop ik dat ie nog een keer z'n oude niveau weer bereikt.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 17:54:27 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_93449043
Ik begrijp niet dat je geen fan van Tiger Woods bent

21 jaar en leider van de wereldranking. 5 jaar jonger dan de nummer twee qua leeftijd.

Verder een neger die dat bereikt. Wie had dat 30 jaar geleden kunnen bedenken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93449927
Dat ik geen fan van Tiger ben betekent zeker niet dat ik geen respect voor hem en zijn prestaties heb. Het is natuurlijk ongelofelijk dat hij als enige zwarte zich heeft opgewerkt in een volstrekt witte golfwereld (afgezien van Vijay). En dat niet alleen om leuk mee te doen, maar 2-3 jaar lang totale overheersing. Respect, dat staat buiten kijf.

Toch ben ik geen fan van hem en dan vooral niet zijn persoonlijkheid. Hij loopt altijd als een zuurpruim over de baan en maakt zelden een tevreden indruk met zijn spel, terwijl hij bij tijd en wijlen het hele veld op een dozijn slagen zette. Vroeger was ik nog wel fan van zijn weergaloze spel, alsof het geen moeite kostte, zo simpel, elke bal goed. Tegenwoordig ziet het er alleen maar agressief en ziedend uit en heeft hij, in mijn optiek, een van de lelijkere swings van de Tour. Doe mij de swing van Kaymer of Donald maar.

Toch hoop ik nog steeds dat hij terug richting zijn niveau komt, dat is gewoon goed voor de sport en ook voor hem. Anders blijft zijn sportcarriere ook altijd bedoezeld door zijn escapades.
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 18:26:10 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_93450636
Van Hanegem kwam charijnig van het veld omdat ze bij de 6-1 een tegendoelpunt kregen. Noemde zijn eigen spel altijd 'Het ging wel.' als ie briljajnt had gespeeld.

Ik hou van spelers die de relativiteit inzien van hun eigen prestaties.

Wat wil je als Tiger Woods, als je gewend ben zo jong al zo goed te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93466869
@Golfer ow dat tiger golfsport heeft veranderd ontken ik ook niet, net als dat ik niet ontken dat het een held is voor velen. Maar dan nog heb ik niks met hem als golfer, vind het ook vreemd dat ik dat moet verdedigen. Grappig trouwens dat je de vergelijking maakt met Nicklaus, maar dat zal wel zijn vanwege de records zijn. En vwb zijn vorm, dat komt wel goed, tiger zijn talent is te groot.

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
Quo vadis?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 maart 2011 @ 09:18:04 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93478862
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:15:48 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481947
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:33 schreef Faberyayoast het volgende:

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
OK, geen fan dan, maar wel respect toch ?

Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:16:24 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481980
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef Kreator het volgende:
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
Je wil ook gaan scheiden ?

pi_93482138
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Quo vadis?
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:21:50 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_93482205
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef Faberyayoast het volgende:
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Clear enough ;)

vrijdag 1 april 2011 @ 21:17:32 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94919136
Golfer Joost Luiten heeft zijn goede
openingsronde op de Trophée Hassan II,
dat op twee banen gespeeld wordt,een
passend vervolg kunnen geven.Dankzij
een ronde 69 klom de Bleiswijker naar
de eerste plaats met een totaal van 137
slagen (-6). Hij deelt de koppositie
met de Welshman Rhys Davies.

Luiten speelde uiterst wisselvallig.Zo
stond hij na twee holes op -2,maar zijn
score na de front-nine was +2.Met vier
birdies op de laatste vijf holes maakte
hij de opgelopen schade meer dan goed.

Tim Sluiter en Robert-Jan Derksen waren
minder op dreef dan donderdag en staan
respectievelijk 28ste en 38ste.Maarten
Lafeber haalde precies de cut (62ste).
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 april 2011 @ 23:25:00 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95005348
Joost Luiten heeft op de laatste dag
van de Trophée Hassan II niet kunnen
meedoen om de hoofdprijs.De golfer uit
Bleiswijk begon de dag als zesde,had
nimmer zicht op de eerste plaats en na
een ronde van 72 werd hij elfde (280).

Davis Horsey won het evenement.De Brit
zag na een spannende laatste ronde Rhys
Davies en Jaco van Zyl op de 18de hole
langszij komen (274). Horsey bleek niet
aangeslagen en op de tweede hole van de
play-off sloeg hij toe met een birdie.

Maarten Lafeber leek het toernooi in
Agadir anoniem af te sluiten.Dankzij
een puike laatste ronde (65), de één na
beste dagscore,verruilde hij echter de
70ste voor de 29ste plaats.
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 4 april 2011 @ 09:15:03 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95012695
29e is eigenlijk ook wel vrij anoniem.
  maandag 4 april 2011 @ 13:53:45 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95021385
Goed nieuws (bron NOS teletekst):

De organisatie van het KLM Open heeft
de nummers één en twee van de wereld
weten te strikken voor de editie van
dit jaar.De Duitser Martin Kaymer en de
Engelsman Lee Westwood hebben allebei
hun deelname toegezegd.

Kaymer (26) verdedigt in september in
Hilversum zijn titel van vorig jaar.
Westwood zou vorig jaar ook meedoen,
maar haakte op het laatste moment af
met een blessure.

Naast Kaymer en Westwood geeft ook de
nummer negen van de wereldranglijst,de
21-jarige Noord-Ier Rory McIlroy,acte
de presence op de Hilversumsche.
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213275
-Masters bericht weg-

KLM Open staat hier al weer op het lijstje, zeker met die namen ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:41:00 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95213299
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213320
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:41 schreef golfer het volgende:
pssstt: [GOLF] The Masters 2011
Oh :')
Ik kwam het bericht toevallig tegen, dus dacht ik post het ff :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:49:48 #230
67205 Colplay
How you doin??
pi_95551970
quote:
Twijfelachtig record voor golfer Kevin Na

SAN ANTONIO - Golfer Kevin Na bracht donderdag (plaatselijke tijd) op de Amerikaanse PGA Tour een record op zijn naam, waar hij niet trots op zal zijn. De in Zuid-Korea geboren Amerikaan had in de eerste ronde van de Texas Open maar liefst zestien slagen nodig om de negende hole af te ronden. Dat is de hoogste score op een par-four hole sinds de records op de scorekaarten op de PGA Tour worden bijgehouden. Dat gebeurt sinds 1983.

Kevin Na
De Amerikaan John Daly had in 1998 op Bay Hill 18 slagen nodig op een par-five hole.
Na, de nummer 64 van de wereld, had zoveel slagen nodig omdat hij de bal een paar keer tussen de bomen had geslagen. Hij voltooide de eerste ronde uiteindelijk met 80 slagen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 10:39:26 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95911690
quote:
Golfspeler Nicolas Colsaerts heeft zondag als eerste Belg in 37 jaar een tornooi op het Europese circuit gewonnen. De 28-jarige Brusselaar was de beste op de China Open in Chengdu.
Colsaerts, die al tien jaar profspeler is, zette dankzij een vierde en laatste ronde in 66 slagen een totaal van 264 slagen neer, 24 onder par.

Vier spelers eindigden op de tweede plaats op vier slagen van Colsaerts: de Spanjaard Pablo Martin, de Nieuw-Zeelander Danny Lee, de Ier Peter Lawrie en de Deen Sören Kjeldsen.

De laatste Belg die een toernooi won op het Europese circuit was Philippe Toussaint, die in 1974 het Benson & Hedges Championship in Engeland op zijn naam schreef.

Colsaerts, het nummer 175 van de wereld, verdient met zijn overwinning 350.000 euro.

[ Bericht 69% gewijzigd door borisz op 24-04-2011 11:08:10 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 12:20:52 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95914386
quote:
JAKARTA - De Duitse golfer Martin Kaymer raakt maandag zijn leidende positie op de wereldranglijst kwijt.

Dat werd zondag zeker nadat de Brit Lee Westwood zondag het toernooi om de Indonesian Masters op zijn naam schreef. Kaymer kwam deze week niet in actie.
Westwood pakte zondag, op zijn 38e verjaardag, de winst met een totaalscore van 269, 19 onder par. De Thai Thongchai Jaidee werd tweede.
Of Westwood daadwerkelijk de nieuwe nummer één van de wereld is, hangt af van het resultaat bij het toernooi op Hilton Head Island.
Zijn landgenoot Luke Donald, nu nog de nummer drie van de wereld, passeert hem alsnog bij winst in het hoger aangeschreven evenement.
pi_95947477
De gehele top drie is Europees, want Luke Donald staat op drie.

Is dat ooit eerder voorgekomen, dat de top drie van de world ranking Europees is?

Edit - ow, en Westwood is dus nummer 1 geworden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leatherface op 25-04-2011 11:08:26 ]
pi_96037087
Knieblessure voor Woods.

http://www.nu.nl/sport/2501411/woods-kant-met-knieblessure.html

Hij heeft nog een paar weken tot de US Open.
pi_96041035
ff iets geheel anders: Nu The Masters voorbij zijn verbaast het mij dat men nog steeds andere toernooien uitschrijft,eraan meedoet en op de kop toe ook nog er interesse in toont. :? Ik dacht dat als een toernooi als The Masters geweest was je het klapstuk van het seizoen hebt gehad en een ieder dus even vakantie heeft en dus niks meer doet op sportief gebied. :Y Of ligt het toch anders? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96041180
Er zijn sowieso nog drie andere Majors dit seizoen. ;)

Bovendien is de strijd om de eerste plaats op de wereldranglijst heel spannend.
pi_96199887
Lee Westwood won het Ballentine's Championship in Korea en verstevigde daarmee zijn eerste plaats op de wereldranglijst.

Robert-Jan Derksen deed het aardig en werd dertiende in hetzelfde toernooi.

Edit - de klassering van Derksen is eigenlijk goed te noemen, gezien het behoorlijk sterke deelnemersveld in Korea.
pi_96295011
@Leatherface: Ja, 3 Europeanen is eerder voorgekomen. Om te beginnen was de dominantie nog een stukje erger een paar weken terug (Kaymer/Westwood/Donald/McDowell) en ten tweede was er eind jaren 80 nog de periode waarin er 3 of 4 Europeanen aan de top stonden. Als je McIlroy en Casey meerekent is 6 out of 8 volgens mij wel een record.
Nog veel bijzonderder is voerigens dat Kaymer, Westwood, McDowell en McIllroy de European Tour als Home Tour hebben.

@Rubje: The Masters is niet het belangrijkste toernooi van het jaar, het is 'gewoon' een grand slam. Het tennis seizoen is toch na de Australian Open ook niet klaar?

Spectaculair aan de winst van Westwood: Het is de eerste toernooi winst van een nr 1 sinds 2009 ofzo. Toch moet Lee eens gaan presteren op de masters, en ben ik benieuwd hoe Kaymer door zijn dip gaat komen.

Floris de Vries blijft nog wat langer uit de roulatie. Jammer, ik ben wel benieuwd wat ie kan - samen met Luiten en Saxton kanshebbers voor Ryder Cup 2018 in NL ;)
pi_96299459
Westwood heeft inderdaad nog nooit een Major gewonnen, hoewel hij vaak hoog eindigde.

Maar ik vind dat een nummer 1 van de wereld een Major hoort te winnen. Ik vind het ook niks dat Wozniacki op 1 staat zonder ooit een Grand Slam te hebben gewonnen.
pi_96299894
Ach, zolang ie het maar doet..... Uiteindelijk is Clijsters ook een waardig nr 1 gebleken. Bovendien is de golf rankings meer dan bij tennis een regelmatigheids klassement. En Westwood is regelmatig, all right.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')