abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:04:40 #201
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_92919724
Derksen leidt na 1ste dag Avantha Masters in India.(ET). -6 na 18 Niet iedereen heeft zn eerste ronde kunnen afmaken ivm mist. (oa Luiten -2 na 8)
Lafeber won een Volva XC na een Hole in one en staat met -3 na 18 in de subtop.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:15:37 #202
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93196253
Bron NU.nl:

Het KLM Open mag dit jaar drie van de beste golfers ter wereld verwelkomen. Lee Westwood, Rory McIlroy en Martin Kaymer zullen begin september hun opwachting maken op de Hilversumsche Golfclub.

De drie topspelers maken doorgaans deel uit van de Amerikaanse Tour, maar hebben op dat moment van het jaar een gat in hun kalender omdat ze niet deelnemen aan de FedEx Cup.

"Twee van Europa’s oudste toernooien zullen daarvan profiteren", laat manager Chubby Chandler optekenen in de Schotse krant The Scotsman. "Zij zullen in september in Zwitserland en in Nederland spelen."

Westwood is de huidige nummer één van de wereld terwijl, Kaymer dankzij zijn winst in Abu Dhabi vorige maand Tiger Woods als de nummer twee van de wereld afloste. McIlroy staat zevende op de wereldranglijst.

Normaliter doen voornamelijk spelers die actief zijn op de Europese Tour mee aan Nederlands grootste golftoernooi.

Kaymer won vorig jaar het KLM Open en besloot onder meer daardoor de overstap te maken naar de Amerikaanse Tour. Westwood zou vorig jaar ook al deelnemen, maar haakte af met een kuitblessure. McIlroy speelde nog nooit in ons land.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2011 @ 11:09:33 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93382523
quote:
Martin Kaymer voert voor het eerst in zijn loopbaan de wereldranglijst aan.

De 26-jarige Duitser bereikte ten koste van Bubba Watson de finale van het WK matchplay en verdrong dankzij die prestatie Lee Westwood van de eerste plaats. Westwood was al in de tweede ronde onderuit gegaan. "Ik heb wel even tijd nodig om dit tot mij te laten doordringen", reageerde Kaymer na zijn geslaagde coupe.

Kaymer won nipt (één hole) van Watson, die op zijn weg naar de halve finales onder anderen tweevoudig kampioen Geoff Ogilvy (6 4) versloeg. Kaymer stuit nu op de Engelsman Luke Donald, die met 6 5 de Amerikaan Matt Kuchar versloeg.

Kaymer is na Bernhard Langer de tweede Duitser die zich de beste golfer van de wereld mag noemen. Langer stond in 1986 drie weken als nummer één genoteerd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_93385150
Netjes van kaymer. De Duitser heeft stormachtig de wereldranglijst beklommen. :)

Benieuwd of hij als nummer 1 de Masters ingaat. :)
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 15:04:39 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93391259
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
  zondag 27 februari 2011 @ 15:35:18 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93392896
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:04 schreef Kreator het volgende:
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
Niet voldoende om de nieuwe nummer1 van de wereld mee te worden, denk ik. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 17:31:24 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93399002
ik ben al de nr1 vd wereld, dat weet de rest alleen nog niet.
pi_93430780
Kaymer heeft wel de finale van de Matchplay verloren van Luke Donald.

Het zijn hoogtijdagen voor het Europese golf. Dat na een periode van acht jaar zonder Major-overwinningen.
pi_93431201
Samen met Westwood en McDowell, nu ook voor het eerst sinds heel lange tijd 4 Europeanen op nr 1,2,3,4 van de wereldranglijst. En met Casey, McIlroy, Poulter en Molinari-broertjes er niet ver achter lijken er mooie jaren voor Europa in 't verschiet.

Toch hoop ik stiekem dat Tiger nog eens in de buurt van z'n oude niveau kan komen, zou een mooi gevecht kunnen opleveren. Misschien over 6 weekjes @ Augusta. :)
pi_93444201
Ik ben niet direct Tiger fan, maar toch hoop ik dat hij weer mooie triomfen gaat boeken. Hoewel hij natuurlijk zelf verantwoordelijk is voor wat hij in zijn vrije tijd doet, hoort een carriere niet aan privebesognes ten onder te gaan. Hij is door sommigen aardig door de mangel gehaald, wat totaal onnodig was.

Daarnaast is een major toch altijd net even interessante en spannender als Woods om de zege meestrijdt. Hij heeft die mythische uitstraling en daar gaat zo'n intimiderende werking vanuit. Het is altijd interessant om te zien hoe spelers er mee omgaan als Tiger in hun nek hijgt.
pi_93444951
Precies! Ik ben ook geen Tiger-fan overigens. :)
pi_93445863
Tiger komt vanzelf wel weer op zijn oude niveau. Zijn talent is te groot.. Golf is nou eenmaal een groot deel een mental spelletje, dus privé-scheisse heeft logischerwijs gevolgen op zijn spel. Vwb dat ie gebashed werd in de USA is niet geheel onlogisch. Daar was hij HET rolmodel, waar hij zelf dankbaar gebruik van maakte..

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Quo vadis?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:52:13 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93446009
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef Faberyayoast het volgende:

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Hij heeft een compleet nieuwe dimensie aan het spelletje toegevoegd en de sport is sinds zijn opkomst niet meer te vergelijken met vroeger ten tijde van Nicklaus enzo.
Alleen daarom al is het een held en hoop ik dat ie nog een keer z'n oude niveau weer bereikt.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 17:54:27 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_93449043
Ik begrijp niet dat je geen fan van Tiger Woods bent

21 jaar en leider van de wereldranking. 5 jaar jonger dan de nummer twee qua leeftijd.

Verder een neger die dat bereikt. Wie had dat 30 jaar geleden kunnen bedenken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93449927
Dat ik geen fan van Tiger ben betekent zeker niet dat ik geen respect voor hem en zijn prestaties heb. Het is natuurlijk ongelofelijk dat hij als enige zwarte zich heeft opgewerkt in een volstrekt witte golfwereld (afgezien van Vijay). En dat niet alleen om leuk mee te doen, maar 2-3 jaar lang totale overheersing. Respect, dat staat buiten kijf.

Toch ben ik geen fan van hem en dan vooral niet zijn persoonlijkheid. Hij loopt altijd als een zuurpruim over de baan en maakt zelden een tevreden indruk met zijn spel, terwijl hij bij tijd en wijlen het hele veld op een dozijn slagen zette. Vroeger was ik nog wel fan van zijn weergaloze spel, alsof het geen moeite kostte, zo simpel, elke bal goed. Tegenwoordig ziet het er alleen maar agressief en ziedend uit en heeft hij, in mijn optiek, een van de lelijkere swings van de Tour. Doe mij de swing van Kaymer of Donald maar.

Toch hoop ik nog steeds dat hij terug richting zijn niveau komt, dat is gewoon goed voor de sport en ook voor hem. Anders blijft zijn sportcarriere ook altijd bedoezeld door zijn escapades.
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 18:26:10 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_93450636
Van Hanegem kwam charijnig van het veld omdat ze bij de 6-1 een tegendoelpunt kregen. Noemde zijn eigen spel altijd 'Het ging wel.' als ie briljajnt had gespeeld.

Ik hou van spelers die de relativiteit inzien van hun eigen prestaties.

Wat wil je als Tiger Woods, als je gewend ben zo jong al zo goed te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93466869
@Golfer ow dat tiger golfsport heeft veranderd ontken ik ook niet, net als dat ik niet ontken dat het een held is voor velen. Maar dan nog heb ik niks met hem als golfer, vind het ook vreemd dat ik dat moet verdedigen. Grappig trouwens dat je de vergelijking maakt met Nicklaus, maar dat zal wel zijn vanwege de records zijn. En vwb zijn vorm, dat komt wel goed, tiger zijn talent is te groot.

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
Quo vadis?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 maart 2011 @ 09:18:04 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93478862
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:15:48 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481947
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:33 schreef Faberyayoast het volgende:

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
OK, geen fan dan, maar wel respect toch ?

Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:16:24 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481980
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef Kreator het volgende:
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
Je wil ook gaan scheiden ?

pi_93482138
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Quo vadis?
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:21:50 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_93482205
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef Faberyayoast het volgende:
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Clear enough ;)

vrijdag 1 april 2011 @ 21:17:32 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94919136
Golfer Joost Luiten heeft zijn goede
openingsronde op de Trophée Hassan II,
dat op twee banen gespeeld wordt,een
passend vervolg kunnen geven.Dankzij
een ronde 69 klom de Bleiswijker naar
de eerste plaats met een totaal van 137
slagen (-6). Hij deelt de koppositie
met de Welshman Rhys Davies.

Luiten speelde uiterst wisselvallig.Zo
stond hij na twee holes op -2,maar zijn
score na de front-nine was +2.Met vier
birdies op de laatste vijf holes maakte
hij de opgelopen schade meer dan goed.

Tim Sluiter en Robert-Jan Derksen waren
minder op dreef dan donderdag en staan
respectievelijk 28ste en 38ste.Maarten
Lafeber haalde precies de cut (62ste).
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 april 2011 @ 23:25:00 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95005348
Joost Luiten heeft op de laatste dag
van de Trophée Hassan II niet kunnen
meedoen om de hoofdprijs.De golfer uit
Bleiswijk begon de dag als zesde,had
nimmer zicht op de eerste plaats en na
een ronde van 72 werd hij elfde (280).

Davis Horsey won het evenement.De Brit
zag na een spannende laatste ronde Rhys
Davies en Jaco van Zyl op de 18de hole
langszij komen (274). Horsey bleek niet
aangeslagen en op de tweede hole van de
play-off sloeg hij toe met een birdie.

Maarten Lafeber leek het toernooi in
Agadir anoniem af te sluiten.Dankzij
een puike laatste ronde (65), de één na
beste dagscore,verruilde hij echter de
70ste voor de 29ste plaats.
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 4 april 2011 @ 09:15:03 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95012695
29e is eigenlijk ook wel vrij anoniem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')