abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 februari 2011 @ 11:09:33 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93382523
quote:
Martin Kaymer voert voor het eerst in zijn loopbaan de wereldranglijst aan.

De 26-jarige Duitser bereikte ten koste van Bubba Watson de finale van het WK matchplay en verdrong dankzij die prestatie Lee Westwood van de eerste plaats. Westwood was al in de tweede ronde onderuit gegaan. "Ik heb wel even tijd nodig om dit tot mij te laten doordringen", reageerde Kaymer na zijn geslaagde coupe.

Kaymer won nipt (één hole) van Watson, die op zijn weg naar de halve finales onder anderen tweevoudig kampioen Geoff Ogilvy (6 4) versloeg. Kaymer stuit nu op de Engelsman Luke Donald, die met 6 5 de Amerikaan Matt Kuchar versloeg.

Kaymer is na Bernhard Langer de tweede Duitser die zich de beste golfer van de wereld mag noemen. Langer stond in 1986 drie weken als nummer één genoteerd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_93385150
Netjes van kaymer. De Duitser heeft stormachtig de wereldranglijst beklommen. :)

Benieuwd of hij als nummer 1 de Masters ingaat. :)
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 15:04:39 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93391259
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
  zondag 27 februari 2011 @ 15:35:18 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93392896
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:04 schreef Kreator het volgende:
3 birdies geslagen op 9 holes. Telt dat ook?
Niet voldoende om de nieuwe nummer1 van de wereld mee te worden, denk ik. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zondag 27 februari 2011 @ 17:31:24 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93399002
ik ben al de nr1 vd wereld, dat weet de rest alleen nog niet.
pi_93430780
Kaymer heeft wel de finale van de Matchplay verloren van Luke Donald.

Het zijn hoogtijdagen voor het Europese golf. Dat na een periode van acht jaar zonder Major-overwinningen.
pi_93431201
Samen met Westwood en McDowell, nu ook voor het eerst sinds heel lange tijd 4 Europeanen op nr 1,2,3,4 van de wereldranglijst. En met Casey, McIlroy, Poulter en Molinari-broertjes er niet ver achter lijken er mooie jaren voor Europa in 't verschiet.

Toch hoop ik stiekem dat Tiger nog eens in de buurt van z'n oude niveau kan komen, zou een mooi gevecht kunnen opleveren. Misschien over 6 weekjes @ Augusta. :)
pi_93444201
Ik ben niet direct Tiger fan, maar toch hoop ik dat hij weer mooie triomfen gaat boeken. Hoewel hij natuurlijk zelf verantwoordelijk is voor wat hij in zijn vrije tijd doet, hoort een carriere niet aan privebesognes ten onder te gaan. Hij is door sommigen aardig door de mangel gehaald, wat totaal onnodig was.

Daarnaast is een major toch altijd net even interessante en spannender als Woods om de zege meestrijdt. Hij heeft die mythische uitstraling en daar gaat zo'n intimiderende werking vanuit. Het is altijd interessant om te zien hoe spelers er mee omgaan als Tiger in hun nek hijgt.
pi_93444951
Precies! Ik ben ook geen Tiger-fan overigens. :)
pi_93445863
Tiger komt vanzelf wel weer op zijn oude niveau. Zijn talent is te groot.. Golf is nou eenmaal een groot deel een mental spelletje, dus privé-scheisse heeft logischerwijs gevolgen op zijn spel. Vwb dat ie gebashed werd in de USA is niet geheel onlogisch. Daar was hij HET rolmodel, waar hij zelf dankbaar gebruik van maakte..

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Quo vadis?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:52:13 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_93446009
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef Faberyayoast het volgende:

By the way ik heb als golfer helemaal niks met Tiger: te saai, te veilig, te strategisch, te goed.. 1x in een ronde zijn driver uit zijn tas en dan doet ie nog wild.. Nee niet mijn ding!
Hij heeft een compleet nieuwe dimensie aan het spelletje toegevoegd en de sport is sinds zijn opkomst niet meer te vergelijken met vroeger ten tijde van Nicklaus enzo.
Alleen daarom al is het een held en hoop ik dat ie nog een keer z'n oude niveau weer bereikt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 17:54:27 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_93449043
Ik begrijp niet dat je geen fan van Tiger Woods bent

21 jaar en leider van de wereldranking. 5 jaar jonger dan de nummer twee qua leeftijd.

Verder een neger die dat bereikt. Wie had dat 30 jaar geleden kunnen bedenken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93449927
Dat ik geen fan van Tiger ben betekent zeker niet dat ik geen respect voor hem en zijn prestaties heb. Het is natuurlijk ongelofelijk dat hij als enige zwarte zich heeft opgewerkt in een volstrekt witte golfwereld (afgezien van Vijay). En dat niet alleen om leuk mee te doen, maar 2-3 jaar lang totale overheersing. Respect, dat staat buiten kijf.

Toch ben ik geen fan van hem en dan vooral niet zijn persoonlijkheid. Hij loopt altijd als een zuurpruim over de baan en maakt zelden een tevreden indruk met zijn spel, terwijl hij bij tijd en wijlen het hele veld op een dozijn slagen zette. Vroeger was ik nog wel fan van zijn weergaloze spel, alsof het geen moeite kostte, zo simpel, elke bal goed. Tegenwoordig ziet het er alleen maar agressief en ziedend uit en heeft hij, in mijn optiek, een van de lelijkere swings van de Tour. Doe mij de swing van Kaymer of Donald maar.

Toch hoop ik nog steeds dat hij terug richting zijn niveau komt, dat is gewoon goed voor de sport en ook voor hem. Anders blijft zijn sportcarriere ook altijd bedoezeld door zijn escapades.
  Trouwste user 2022 maandag 28 februari 2011 @ 18:26:10 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_93450636
Van Hanegem kwam charijnig van het veld omdat ze bij de 6-1 een tegendoelpunt kregen. Noemde zijn eigen spel altijd 'Het ging wel.' als ie briljajnt had gespeeld.

Ik hou van spelers die de relativiteit inzien van hun eigen prestaties.

Wat wil je als Tiger Woods, als je gewend ben zo jong al zo goed te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_93466869
@Golfer ow dat tiger golfsport heeft veranderd ontken ik ook niet, net als dat ik niet ontken dat het een held is voor velen. Maar dan nog heb ik niks met hem als golfer, vind het ook vreemd dat ik dat moet verdedigen. Grappig trouwens dat je de vergelijking maakt met Nicklaus, maar dat zal wel zijn vanwege de records zijn. En vwb zijn vorm, dat komt wel goed, tiger zijn talent is te groot.

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
Quo vadis?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 maart 2011 @ 09:18:04 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_93478862
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:15:48 #219
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481947
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:33 schreef Faberyayoast het volgende:

@tong80 zoals jij niet begrijpt dat sommigen geen tiger fan zijn, begrijp ik jouw argumenten niet om wel fan te zijn. Tuurlijk is het knap dat ie de allerjongste nr 1 vd wereld was. Hoewel Bobby Jones op zijn 21ste ook de beste vd wereld was, maar toen was er nog geen ranking en daarnaast is hij nooit professional geworden. En zo zijn er vele grote spelers geweest die unieke prestaties hebben neergezet, maar waarvan ik niet allemaal fan ben.

En een etnische achtergrond, welke dan ook, vind ik geen reden om fan te zijn van iemand. Daarnaast is hij niet de enige gekleurde speler die iets gepresteerd heeft binnen de golfsport. Maar dat wist je waarschijnlijk al ;)......
OK, geen fan dan, maar wel respect toch ?

Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:16:24 #220
7889 tong80
Spleenheup
pi_93481980
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:18 schreef Kreator het volgende:
Ik ben vooral jaloers op het privéleven van Tiger.
Je wil ook gaan scheiden ?

pi_93482138
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Quo vadis?
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 maart 2011 @ 11:21:50 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_93482205
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef Faberyayoast het volgende:
Tja respect, tuurlijk wel.. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei: hij is te goed en een te groot talent. Daar kan je niks anders dan respect voor hebben.. maar nogmaals, geen fan ;) maar dat is nu wel duidelijk :p
Clear enough ;)

vrijdag 1 april 2011 @ 21:17:32 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94919136
Golfer Joost Luiten heeft zijn goede
openingsronde op de Trophée Hassan II,
dat op twee banen gespeeld wordt,een
passend vervolg kunnen geven.Dankzij
een ronde 69 klom de Bleiswijker naar
de eerste plaats met een totaal van 137
slagen (-6). Hij deelt de koppositie
met de Welshman Rhys Davies.

Luiten speelde uiterst wisselvallig.Zo
stond hij na twee holes op -2,maar zijn
score na de front-nine was +2.Met vier
birdies op de laatste vijf holes maakte
hij de opgelopen schade meer dan goed.

Tim Sluiter en Robert-Jan Derksen waren
minder op dreef dan donderdag en staan
respectievelijk 28ste en 38ste.Maarten
Lafeber haalde precies de cut (62ste).
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 3 april 2011 @ 23:25:00 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95005348
Joost Luiten heeft op de laatste dag
van de Trophée Hassan II niet kunnen
meedoen om de hoofdprijs.De golfer uit
Bleiswijk begon de dag als zesde,had
nimmer zicht op de eerste plaats en na
een ronde van 72 werd hij elfde (280).

Davis Horsey won het evenement.De Brit
zag na een spannende laatste ronde Rhys
Davies en Jaco van Zyl op de 18de hole
langszij komen (274). Horsey bleek niet
aangeslagen en op de tweede hole van de
play-off sloeg hij toe met een birdie.

Maarten Lafeber leek het toernooi in
Agadir anoniem af te sluiten.Dankzij
een puike laatste ronde (65), de één na
beste dagscore,verruilde hij echter de
70ste voor de 29ste plaats.
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer maandag 4 april 2011 @ 09:15:03 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95012695
29e is eigenlijk ook wel vrij anoniem.
  maandag 4 april 2011 @ 13:53:45 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95021385
Goed nieuws (bron NOS teletekst):

De organisatie van het KLM Open heeft
de nummers één en twee van de wereld
weten te strikken voor de editie van
dit jaar.De Duitser Martin Kaymer en de
Engelsman Lee Westwood hebben allebei
hun deelname toegezegd.

Kaymer (26) verdedigt in september in
Hilversum zijn titel van vorig jaar.
Westwood zou vorig jaar ook meedoen,
maar haakte op het laatste moment af
met een blessure.

Naast Kaymer en Westwood geeft ook de
nummer negen van de wereldranglijst,de
21-jarige Noord-Ier Rory McIlroy,acte
de presence op de Hilversumsche.
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213275
-Masters bericht weg-

KLM Open staat hier al weer op het lijstje, zeker met die namen ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:41:00 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95213299
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213320
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:41 schreef golfer het volgende:
pssstt: [GOLF] The Masters 2011
Oh :')
Ik kwam het bericht toevallig tegen, dus dacht ik post het ff :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:49:48 #230
67205 Colplay
How you doin??
pi_95551970
quote:
Twijfelachtig record voor golfer Kevin Na

SAN ANTONIO - Golfer Kevin Na bracht donderdag (plaatselijke tijd) op de Amerikaanse PGA Tour een record op zijn naam, waar hij niet trots op zal zijn. De in Zuid-Korea geboren Amerikaan had in de eerste ronde van de Texas Open maar liefst zestien slagen nodig om de negende hole af te ronden. Dat is de hoogste score op een par-four hole sinds de records op de scorekaarten op de PGA Tour worden bijgehouden. Dat gebeurt sinds 1983.

Kevin Na
De Amerikaan John Daly had in 1998 op Bay Hill 18 slagen nodig op een par-five hole.
Na, de nummer 64 van de wereld, had zoveel slagen nodig omdat hij de bal een paar keer tussen de bomen had geslagen. Hij voltooide de eerste ronde uiteindelijk met 80 slagen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 10:39:26 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95911690
quote:
Golfspeler Nicolas Colsaerts heeft zondag als eerste Belg in 37 jaar een tornooi op het Europese circuit gewonnen. De 28-jarige Brusselaar was de beste op de China Open in Chengdu.
Colsaerts, die al tien jaar profspeler is, zette dankzij een vierde en laatste ronde in 66 slagen een totaal van 264 slagen neer, 24 onder par.

Vier spelers eindigden op de tweede plaats op vier slagen van Colsaerts: de Spanjaard Pablo Martin, de Nieuw-Zeelander Danny Lee, de Ier Peter Lawrie en de Deen Sören Kjeldsen.

De laatste Belg die een toernooi won op het Europese circuit was Philippe Toussaint, die in 1974 het Benson & Hedges Championship in Engeland op zijn naam schreef.

Colsaerts, het nummer 175 van de wereld, verdient met zijn overwinning 350.000 euro.

[ Bericht 69% gewijzigd door borisz op 24-04-2011 11:08:10 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 12:20:52 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95914386
quote:
JAKARTA - De Duitse golfer Martin Kaymer raakt maandag zijn leidende positie op de wereldranglijst kwijt.

Dat werd zondag zeker nadat de Brit Lee Westwood zondag het toernooi om de Indonesian Masters op zijn naam schreef. Kaymer kwam deze week niet in actie.
Westwood pakte zondag, op zijn 38e verjaardag, de winst met een totaalscore van 269, 19 onder par. De Thai Thongchai Jaidee werd tweede.
Of Westwood daadwerkelijk de nieuwe nummer één van de wereld is, hangt af van het resultaat bij het toernooi op Hilton Head Island.
Zijn landgenoot Luke Donald, nu nog de nummer drie van de wereld, passeert hem alsnog bij winst in het hoger aangeschreven evenement.
pi_95947477
De gehele top drie is Europees, want Luke Donald staat op drie.

Is dat ooit eerder voorgekomen, dat de top drie van de world ranking Europees is?

Edit - ow, en Westwood is dus nummer 1 geworden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leatherface op 25-04-2011 11:08:26 ]
pi_96037087
Knieblessure voor Woods.

http://www.nu.nl/sport/2501411/woods-kant-met-knieblessure.html

Hij heeft nog een paar weken tot de US Open.
pi_96041035
ff iets geheel anders: Nu The Masters voorbij zijn verbaast het mij dat men nog steeds andere toernooien uitschrijft,eraan meedoet en op de kop toe ook nog er interesse in toont. :? Ik dacht dat als een toernooi als The Masters geweest was je het klapstuk van het seizoen hebt gehad en een ieder dus even vakantie heeft en dus niks meer doet op sportief gebied. :Y Of ligt het toch anders? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96041180
Er zijn sowieso nog drie andere Majors dit seizoen. ;)

Bovendien is de strijd om de eerste plaats op de wereldranglijst heel spannend.
pi_96199887
Lee Westwood won het Ballentine's Championship in Korea en verstevigde daarmee zijn eerste plaats op de wereldranglijst.

Robert-Jan Derksen deed het aardig en werd dertiende in hetzelfde toernooi.

Edit - de klassering van Derksen is eigenlijk goed te noemen, gezien het behoorlijk sterke deelnemersveld in Korea.
pi_96295011
@Leatherface: Ja, 3 Europeanen is eerder voorgekomen. Om te beginnen was de dominantie nog een stukje erger een paar weken terug (Kaymer/Westwood/Donald/McDowell) en ten tweede was er eind jaren 80 nog de periode waarin er 3 of 4 Europeanen aan de top stonden. Als je McIlroy en Casey meerekent is 6 out of 8 volgens mij wel een record.
Nog veel bijzonderder is voerigens dat Kaymer, Westwood, McDowell en McIllroy de European Tour als Home Tour hebben.

@Rubje: The Masters is niet het belangrijkste toernooi van het jaar, het is 'gewoon' een grand slam. Het tennis seizoen is toch na de Australian Open ook niet klaar?

Spectaculair aan de winst van Westwood: Het is de eerste toernooi winst van een nr 1 sinds 2009 ofzo. Toch moet Lee eens gaan presteren op de masters, en ben ik benieuwd hoe Kaymer door zijn dip gaat komen.

Floris de Vries blijft nog wat langer uit de roulatie. Jammer, ik ben wel benieuwd wat ie kan - samen met Luiten en Saxton kanshebbers voor Ryder Cup 2018 in NL ;)
pi_96299459
Westwood heeft inderdaad nog nooit een Major gewonnen, hoewel hij vaak hoog eindigde.

Maar ik vind dat een nummer 1 van de wereld een Major hoort te winnen. Ik vind het ook niks dat Wozniacki op 1 staat zonder ooit een Grand Slam te hebben gewonnen.
pi_96299894
Ach, zolang ie het maar doet..... Uiteindelijk is Clijsters ook een waardig nr 1 gebleken. Bovendien is de golf rankings meer dan bij tennis een regelmatigheids klassement. En Westwood is regelmatig, all right.
pi_96468283
Seve Ballesteros is ons ontvallen.

http://nos.nl/artikel/238631-ballesteros-54-overleden.html

R.I.P. Seve mag met recht een golflegende heten. Hij was een van de eerste sterren uit het vasteland van Europa. Met zijn aanvallende spel bracht hij bovendien fans over heel de wereld in beroering.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 08:10:43 #242
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_96497091
Triest bericht :{
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:55 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96937409
Ryder Cup 2018 naar Frankrijk
pi_96942703
Ik vind persoonlijk Frankrijk en Duitsland ook wel iets meer golftraditie hebben dan Nederland (in de internationale top althans). Dus ik heb er wel vrede mee.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:59:48 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96943538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:34 schreef borisz het volgende:
Ryder Cup 2018 naar Frankrijk
Jammer dan.
Prachtige baan voor aangelegd en veel gelobbyd, maar dus niet gelukt. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_96943666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Jammer dan.
Prachtige baan voor aangelegd en veel gelobbyd, maar dus niet gelukt. :{
Kan toch altijd voor een latere editie? de infrastructuur is toch nooit weg?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:41:43 #247
202898 Appeltjesmoes
met rozijntjes
pi_96954875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kan toch altijd voor een latere editie? de infrastructuur is toch nooit weg?
Die latere editie zou dan pas die van 2026 kunnen worden... :) De volgende Ryder Cup in Europa, 2022, zal zeker weer op de Britse Eilanden plaatvinden, daar kan je wel 95% zeker van zijn.

Infrastructuur is dus wel handig, maar het moet wel rendabel zijn de komende 20 jaar. En met zo'n enorm onderhoudsgevoelige baan op een nogal deluxe club, vraag ik mij af of het gaat werken. Ik heb een paar verhalen gehoord en dat klonk niet echt positief.

Overigens denk ik dat Frankrijk de enige verdiende winnaar is. Spanje heeft 'm al eens gehad en het Duitse plan was gewoon duidelijk minder. Portugal en Nederland zijn in het internationale golf gewoon zeer kleine spelers... Hopelijk in 2018 toch een paar Nederlanders in de Ryder Cup :).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:56:47 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96968364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:

Die latere editie zou dan pas die van 2026 kunnen worden... :) De volgende Ryder Cup in Europa, 2022, zal zeker weer op de Britse Eilanden plaatvinden, daar kan je wel 95% zeker van zijn.

Dat dus. Misschien maak ik het nog net mee dan. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97152264
Luke Donald gaat naar de finale van het WK Matchplay. Hij was te sterk voor Martin Kaymer, die eveneens in de race was om de nummer 1 positie op de wereldranglijst over te nemen van Lee Westwood.

In de finale treft Donald de Belg Colsaerts of zijn landgenoot Ian Poulter. Bij winst is Luke Donald de nieuwe nummer 1.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:18:18 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97368736
Golfer Robert-Jan Derksen heeft het
PGA Championship in Wentworth donderdag
voortijdig verlaten omdat hij te veel
last had van zijn gekneusde ribben.

De Nijmegenaar staakte na tien holes
de strijd.Hij stond toen na vier bogeys
en twee birdies op +2.Maarten Lafeber,
die geen last meer had van z'n gebroken
teen,staat met 74 slagen (+3) 61ste.

Luke Donald gaat na de eerste dag aan
de leiding.De Engelsman (33) liet acht
birdies en één bogey noteren in zijn
ronde van 64 slagen (-7). "Ik voelde me
vandaag een beetje onoverwinnelijk",zo
glunderde Donald,die op de loer ligt om
Lee Westwood (72/+1) af te lossen als
de nummer één van de wereld.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:02:50 #251
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_97372871
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 01:18 schreef golfer het volgende:
Golfer Robert-Jan Derksen heeft het
PGA Championship in Wentworth donderdag
voortijdig verlaten omdat hij te veel
last had van zijn gekneusde ribben.

De Nijmegenaar staakte na tien holes
de strijd.Hij stond toen na vier bogeys
en twee birdies op +2.Maarten Lafeber,
die geen last meer had van z'n gebroken
teen,staat met 74 slagen (+3) 61ste.

Luke Donald gaat na de eerste dag aan
de leiding.De Engelsman (33) liet acht
birdies en één bogey noteren in zijn
ronde van 64 slagen (-7). "Ik voelde me
vandaag een beetje onoverwinnelijk",zo
glunderde Donald,die op de loer ligt om
Lee Westwood (72/+1) af te lossen als
de nummer één van de wereld.
Helaas meldt TeleTekst niet dat Joost Luiten na een ronde van level par op de 21e plaats staat. Enigszins boven de verwachting omdat het enkele dagen geleden in z'n rug geschoten was en hij dus nog steeds last had van een onwillige tussenribspier.
pi_97421904
En weer begonnen op de BBC :)
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:24:11 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97431582
Kan morgen een leuke finaledag worden met die hele jonge Italiaan tegen Donald in de laatste flight.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 mei 2011 @ 17:33:30 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97462064
Uiteindelijk gaat de strijd toch weer tussen Luke Donald en Lee Westwood, met Westwood nu aan de leiding.
Die blijft dus met deze stand nummer 1 van de wereld.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 mei 2011 @ 19:14:46 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97465342
Play-off tussen Westwood en Donald en Westwood slaat z'n bal het water in.
Luke Donald dus de winnaar en de nieuwe nummer1 van de wereld.
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 19:23:59 #256
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_97465672
Dat is een duur balletje!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 29 mei 2011 @ 19:42:12 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97466348
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:23 schreef just me het volgende:
Dat is een duur balletje!!
Ja, dat scheelde 250.000 euro aan prijzengeld, dat ene balletje. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_97470769
Donald de nieuwe nummer één na zijn zege in Wentworth.

Toch knap om het een week na die teleurstelling toch te flikken.
pi_97529499
Maarten Lafeber heeft zich geplaatst voor het US Open. :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 20:42:26 #260
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97856391
Tiger Woods doet niet mee aan de USopen. (bron: zijn twitter)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:18:06 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97859008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:42 schreef borisz het volgende:
Tiger Woods doet niet mee aan de USopen. (bron: zijn twitter)
Zal ik z'n plaats dan maar innemen? :P
Poef.....gone! ©golfer
pi_97862072
Zat er een beetje aan te komen met die nieuwe blessure.

Hoe minder hij speelt, hoe lastiger het waarschijnlijk zal worden om zijn oude gloriedagen te herbeleven.

Daarbij natuurlijk wel gezegd dat Woods een prima Masters speelde. Ik sluit ook zeker niet uit dat hij nog een of meerdere Majors wint.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 juni 2011 @ 14:18:17 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98292660
US Open dag 1.

quote:
1 Rory McIlroy Northern Ireland 65 -6

T2 Charl Schwartzel South Africa 68 -3
Y. E. Yang South Korea

T4 Sergio García Spain 69 -2
Scott Hend Australia
Kim Kyung-tae South Korea
Louis Oosthuizen South Africa
Ryan Palmer United States
Alexandre Rocha Brazil

T10 Stewart Cink United States 70 -1
Bubba Dickerson United States
Johan Edfors Sweden
Robert Garrigus United States
Davis Love III United States
Graeme McDowell Northern Ireland
Álvaro Quirós Spain
Chez Reavie United States
Robert Rock England
John Senden Australia
Brandt Snedeker United States
Henrik Stenson Sweden
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 juni 2011 @ 18:53:46 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98303481
quote:
Rory McIlroy reaches 13-under par at U.S. Open, lowest score ever at any point in tournament - @AP
_O_
pi_98304718
McIlroy. _O_ US Open mag trouwens wel in een apart topic.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:18:37 #266
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98306838
Jammer dat McIlroy het op de laatste dag wsl weer verprutst :D :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:06:14 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98642696
Amateur Peter Cantley gaat na twee
ronden verrassend aan de leiding bij
het Travelers Championship in Cromwell.

De 19-jarige Amerikaan excelleerde door
de TPC River Highlands in 60 slagen af
te werken,de laagste score ooit van een
amateur op de PGA Tour
en een evenaring
van het baanrecord.Daarmee nam hij vier
slagen afstand van vijf achtervolgers.

Cantley was vorige week op de US Open
al de beste amateur en heeft de smaak
nu te pakken.Nadat hij 's morgens eerst
de verregende eerste ronde had voltooid
in 67 slagen, noteerde hij 's middags
acht acht birdies en een eagle.In 1991
wist Phil Mickelson als laatste amateur
een PGA-toernooi te winnen.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2011 @ 09:41:33 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98670872
quote:
Patrick Cantlay heeft op de derde dag van het Travelers Championship terrein prijs moeten geven. De amateur ging na twee dagen nog fier aan kop, maar een ronde van 72 (+2) wierp hem terug naar de tiende plaats.

De bal die Cantlay vrijdag in z'n ronde van 60 gebruikte (de laagste ooit door een amateur) is al op weg naar de Hall of Fame. Zaterdag ging de Amerikaan (19) de mist in op de back nine, waarop hij twee keer zijn bal in het water sloeg en drie keer een bogey moest toestaan.

Fredrik Jacobson gaat na drie dagen aan de leiding. De Zweed bleef voor de derde dag op rij verstoken van een bogey en staat nu een slag voor op Bryce Molder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juni 2011 @ 19:05:10 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_98687297
quote:
Joost Luiten is derde geworden bij het BMW International Open in München. De 25-jarige golfer deelt de derde plaats met vier andere spelers, die eveneens veertien slagen onder het baangemiddelde eindigden. De Spanjaard Sergio Garcia strijdt in een play-off met landgenoot Pablo Larrazabal om de eindzege. Beide spelers eindigden op -16.

Luiten ging op Golfclub München Eichenried rond in 67 slagen (-5). Tim Sluiter, de tweede Nederlander in het toernooi, had een abominabele slotronde van 78 slagen en kwam uit op -3. De 22-jarige Twent, die enkele dagen geleden nog in de top van het klassement te vinden was, eindigde op een gedeelde 54e plaats.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:07:16 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_98713993
Joost Luiten deed het ook weer eens prima:

Joost Luiten heeft in München op het
BMW International Open beslag gelegd op
de derde plaats.Met een sterke laatste
ronde (67,-5) steeg hij zeven plaatsen.
Tim Sluiter zakte na een 78 ver weg en
eindigde als 54ste.

Het toernooi eindigde in een zege voor
Pablo Larrazabal,die pas op de vijfde
hole van de play-off Sergio Garcia de
baas was.Op de laatste reguliere hole
was Garcia (68) door een birdie naast
Larrazabal (68) gekomen.De Spanjaarden
stonden op -16 twee slagen minder dan
vijf man,onder wie dus ook Luiten.

Die leverde een foutloze laatste ronde
af met vijf birdies,waarvan vier op de
backnine.
Poef.....gone! ©golfer
pi_98717330
Maar hij was er zelf niet helemaal blij mee, en terecht. Hij zit al een paar maanden (en ook aan het eind van het vorige jaar) niet ver af van de overwinning, maar het lukt hem (nog) niet om ook echt voor de winst te gaan. Hij zit eigenlijk ook al zijn hele (fitte) carriere ergens tegen de top 100 aan te duwen. Als hij verder wil komen dan Derksen & Lafeber hebben gedaan, wordt het tijd daar verandering in te brengen.

Ben benieuwd wat hij (en de Vries) op de Open kan. En trouwens ook of Europa de vernedering van de VS daar door kan zetten.
pi_99066045

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 05-07-2011 20:36:22 (spam) ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 20:20:55 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99080279
Tiger Woods doet niet mee aan de Britse open.
pi_99084873
Jeetje. Hoe langer hij absent blijft, hoe moeilijker het voor hem wordt om zijn oude niveau te halen.

Zou McIlroy de dubbel US Open - Brits Open kunnen behalen?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:41:18 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99085043
Maakt iemand even weer een apart topic aan voor The Open? Begint volgende week alweer.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:42:45 #276
65960 sanger
pi_99085130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:38 schreef Leatherface het volgende:
Jeetje. Hoe langer hij absent blijft, hoe moeilijker het voor hem wordt om zijn oude niveau te halen.
Als ie ooit al terug weet te komen.....

quote:
Het kan altijd :P
pi_99085633
Het zou toch wel klote voor de sport zijn als Tiger wegdeemstert.

Natuurlijk zijn er jonge nieuwe uithangborden als McIlroy, Kaymer, Jason Day, Nick Watney en nog wat anderen. Maar golf heeft het icoon Woods toch wel nodig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 22:01:34 #278
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99086414
[GOLF] The Open 2011

Moet LF alleen even het filtertje aanpassen. Staat nu bij het fietsen :P
pi_99086619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:38 schreef Leatherface het volgende:

Kan altijd, maar zou het bijzonder vinden. Hij heeft volgens mij de afgelopen weken wel redelijk wat gefeest....
Ben wel een beetje benieuwd wat Kaymer gaat doen. Geen overwinning, maar afgelopen week zat ie weer wat dichter op de top dan de weken daarvoor. Heeft een korte klassering op de open eigenlijk wel nodig.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:47:22 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99181295
Normaal gesproken was ook op de BBC de week voorafgaande aan The Open het Schotse Open op Loch Lomond, maar dit jaar is het Schotse Open op Castle Stuart en blijkbaar wordt het niet uitgezonden op de BBC?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:49:42 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99181372
Top 6- Leaderboard na dag 1:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1    TULLO Mark (CHI)    -7    18    -7    65    -     -     -     65
1    WESTWOOD Lee (ENG)    -7    18    -7    65    -     -     -     65
3    COETZEE George (RSA)    -6    18    -6    66    -     -     -     66
3    HANSON Peter (SWE)    -6    18    -6    66    -     -     -     66
3    OLESEN Thorbjørn (DEN)    -6    18    -6    66    -     -     -     66
6    DEL MORAL Carlos (ESP)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    DONALD Luke (ENG)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    DONALDSON Jamie (WAL)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    FINCH Richard (ENG)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    GOOSEN Retief (RSA)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    JAMIESON Scott (SCO)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    LANE Barry (ENG)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    MCEVOY Richard (ENG)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    MOLINARI Edoardo (ITA)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
6    MONTGOMERIE Colin (SCO)    -5    18    -5    67    -     -     -     67
Poef.....gone! ©golfer
pi_99243416
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:47 schreef golfer het volgende:
Normaal gesproken was ook op de BBC de week voorafgaande aan The Open het Schotse Open op Loch Lomond, maar dit jaar is het Schotse Open op Castle Stuart en blijkbaar wordt het niet uitgezonden op de BBC?
Geen idee hoe het gisteren was, maar het is nu op tv (BBC2 en zo BBC1) :)
pi_99243578
Wtf, meer dan volledig rondje 'door' de hole _O- :')

Oh, het zijn highlights van gisteren, wordt nu niet gespeeld vanwege slecht weer als ik het zo snel zag.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 juli 2011 @ 20:52:02 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99254183
Nou de Schotse open is een beetje verregend :P. Er zullen 54 holes gespeeld worden ipv 72.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 22:04:43 #285
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99297145
quote:
Luke Donald gave his preparations for next week's British Open a massive boost by securing a comfortable four-stroke victory in the Scottish Open at Castle Stuart, Inverness on Sunday.

The world number one secured his third title of 2011 with a superb nine-under-par final round 63 -- his lowest-ever round on the European Tour -- for a 54-hole total of 197 (-19) in a tournament reduced to three rounds because of adverse weather conditions.

Sweden's Fredrick Andersson Hed carded an even more impressive 10-under 62 to take second place while a group of seven players, including former Masters champion Angel Cabrera, tied for third place a further stroke behind.

Mickelson still shooting with young guns
The 33-year-old Englishman, who posted eight birdies including four in a row from the third hole, has now won six European Tour events and 10 worldwide.

"It's nice to get another victory -- I can get used to this," Donald told reporters after his second successive win following-on from his success at the PGA Championship in May.
"To do it on a links course is even better and when I play well I tend to do reasonably well the next week.
"This was perfect preparation. It doesn't get any better than going out and winning the week before the British Open. I'm going to be high on confidence."

With fellow-Englishman Lee Westwood coming only joint 14th, Donald also stretched his lead at the top of the world rankings.
However, there was disappointment for European Ryder Cup captain Colin Montgomerie, who will miss his first British Open in 22 years after failing to get the top five placing he needed to qualify for the tournament.
pi_99790573
Kent iemand naast de volgende magazines nog andere magazines die worden afgenomen door Nederlandse golfers?

- Golfers Magazine
- Golf Journaal
- GolfWeekly

En zijn er een aantal bekende regionale golfbladen?

[ Bericht 7% gewijzigd door EddyAlbena op 22-07-2011 13:05:03 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:05:25 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_99790873
Het blad Golf Nieuws dat 4x per jaar door de NGF wordt uitgegeven. Weet niet zeker of het nog bestaat, want ik ben geen NGF-lid meer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_99791004
Ik dacht dat die inmiddels stop was gezet.
pi_100154416
In het FB topic heb ik gevraagd of het mocht, maar kreeg geen reactie. Ik bied 'm dus maar gewoon aan. Er mag dan weinig activiteit hier zijn, alle respons is meegenomen.

Onderstaande link verwijst naar een enquete gericht op het koopgedrag rond greenfees. Ik heb deze opgesteld aangezien ik dit nodig heb ter ondersteuning van mijn bachelor scriptie.

De enquete bevat 19 vragen en hoeft niet langer dan 4 minuten te duren. Respondenten maken kan op een waardebon van ¤ 10,- welke te besteden is bij virtualgolfshop.nl. Er zullen er drie worden verloot. Bij voorbaat dank!

http://edu.surveygizmo.com/s3/600780/Golfers-Greenfees
pi_100154684
Woods heeft trouwens zijn caddy Steve Williams ontslagen.

Maar hij maakt wel zijn rentree op de Bridgestone Invitational.
  zondag 31 juli 2011 @ 15:53:19 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100158845
Overigens is het Britse Open kampioenschap voor vrouwen live te volgen op de BBC2.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 juli 2011 @ 16:13:09 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100159413
De mannen spelen in Ierland tijdens de Ierse Open. het lijkt te gaan tussen Simon Dyson & Richard Green met beiden -14. Zes holes te gaan. Overigen vanaf -11.
pi_100160117
Ik vind Tseng met alle eerbied een beetje saai. Maar ze is wel erg goed. Ze is hard op weg om een nieuwe Sorenstam te worden.
pi_100160368
Aziatische landen zijn toch aardig dominant in het vrouwengolf. Er zijn een hele batterij Koreaansen in de top en Taiwan heeft in de persoon van Tseng de nummer 1 van de wereld.
pi_100160920
Als Woods weer helemaal fit is sluit ik toch niet uit dat hij een gooi naar de zege doet tijdens de PGA.

In Augusta speelde hij toch wel sterk.
pi_100160955
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:13 schreef borisz het volgende:
De mannen spelen in Ierland tijdens de Ierse Open. het lijkt te gaan tussen Simon Dyson & Richard Green met beiden -14. Zes holes te gaan. Overigen vanaf -11.
Clarke haalde de cut niet. Zal wel teveel hebben gefeest na zijn Open-zege. :Y)
  zondag 31 juli 2011 @ 17:32:53 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100161956
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:40 schreef Leatherface het volgende:
Aziatische landen zijn toch aardig dominant in het vrouwengolf. Er zijn een hele batterij Koreaansen in de top en Taiwan heeft in de persoon van Tseng de nummer 1 van de wereld.
Ik volg het vrouwengolf al jaren niet meer en zie nu allemaal voor mij onbekende namen en inderdaad veel Aziaten.
Laura Davies was ongeveer de laatste Britse Openwinnares die ik nog wel bij de vrouwen heb zien spelen.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 juli 2011 @ 17:37:00 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100162107
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Clarke haalde de cut niet. Zal wel teveel hebben gefeest na zijn Open-zege. :Y)
Simon Dyson wint uiteindelijk omdat Green in op de laatste hole een bogey slaat.

Robert Jan Derksen 25ste
Rory Mcilroy 34ste
Joost Luiten 59ste
Maarten Lafeber 71ste en laatste na de cut.

Floris de Vries en Tim Sluiter haalden de cut niet.
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:29:31 #299
65960 sanger
pi_100183824
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 13:27 schreef EddyAlbena het volgende:
In het FB topic heb ik gevraagd of het mocht, maar kreeg geen reactie. Ik bied 'm dus maar gewoon aan. Er mag dan weinig activiteit hier zijn, alle respons is meegenomen.

Onderstaande link verwijst naar een enquete gericht op het koopgedrag rond greenfees. Ik heb deze opgesteld aangezien ik dit nodig heb ter ondersteuning van mijn bachelor scriptie.

De enquete bevat 19 vragen en hoeft niet langer dan 4 minuten te duren. Respondenten maken kan op een waardebon van ¤ 10,- welke te besteden is bij virtualgolfshop.nl. Er zullen er drie worden verloot. Bij voorbaat dank!

http://edu.surveygizmo.com/s3/600780/Golfers-Greenfees
Kun je die niet beter in het recreatie golftopic posten?
pi_100184995
Het is toch wel een vreemd gezicht om Steve Williams straks niet meer aan de zijde van Woods te zien.

Dat was de laatste jaren toch een beetje een magische twee-eenheid geworden.

Maar Williams werkt nu als caddy voor Adam Scott. Iemand enig idee trouwens waarom hij werd ontslagen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 augustus 2011 @ 10:00:38 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100185203
VOL :+. Tijd om eens een mooie OP Te maken de komende dagen.

Oh Reeksen maken wil die niet. :')..

Nieuw deel [Golf] Centraal #4: Weer mis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')