abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 13:53:45 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95021385
Goed nieuws (bron NOS teletekst):

De organisatie van het KLM Open heeft
de nummers één en twee van de wereld
weten te strikken voor de editie van
dit jaar.De Duitser Martin Kaymer en de
Engelsman Lee Westwood hebben allebei
hun deelname toegezegd.

Kaymer (26) verdedigt in september in
Hilversum zijn titel van vorig jaar.
Westwood zou vorig jaar ook meedoen,
maar haakte op het laatste moment af
met een blessure.

Naast Kaymer en Westwood geeft ook de
nummer negen van de wereldranglijst,de
21-jarige Noord-Ier Rory McIlroy,acte
de presence op de Hilversumsche.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213275
-Masters bericht weg-

KLM Open staat hier al weer op het lijstje, zeker met die namen ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:41:00 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95213299
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_95213320
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 12:41 schreef golfer het volgende:
pssstt: [GOLF] The Masters 2011
Oh :')
Ik kwam het bericht toevallig tegen, dus dacht ik post het ff :P
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:49:48 #230
67205 Colplay
How you doin??
pi_95551970
quote:
Twijfelachtig record voor golfer Kevin Na

SAN ANTONIO - Golfer Kevin Na bracht donderdag (plaatselijke tijd) op de Amerikaanse PGA Tour een record op zijn naam, waar hij niet trots op zal zijn. De in Zuid-Korea geboren Amerikaan had in de eerste ronde van de Texas Open maar liefst zestien slagen nodig om de negende hole af te ronden. Dat is de hoogste score op een par-four hole sinds de records op de scorekaarten op de PGA Tour worden bijgehouden. Dat gebeurt sinds 1983.

Kevin Na
De Amerikaan John Daly had in 1998 op Bay Hill 18 slagen nodig op een par-five hole.
Na, de nummer 64 van de wereld, had zoveel slagen nodig omdat hij de bal een paar keer tussen de bomen had geslagen. Hij voltooide de eerste ronde uiteindelijk met 80 slagen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 10:39:26 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95911690
quote:
Golfspeler Nicolas Colsaerts heeft zondag als eerste Belg in 37 jaar een tornooi op het Europese circuit gewonnen. De 28-jarige Brusselaar was de beste op de China Open in Chengdu.
Colsaerts, die al tien jaar profspeler is, zette dankzij een vierde en laatste ronde in 66 slagen een totaal van 264 slagen neer, 24 onder par.

Vier spelers eindigden op de tweede plaats op vier slagen van Colsaerts: de Spanjaard Pablo Martin, de Nieuw-Zeelander Danny Lee, de Ier Peter Lawrie en de Deen Sören Kjeldsen.

De laatste Belg die een toernooi won op het Europese circuit was Philippe Toussaint, die in 1974 het Benson & Hedges Championship in Engeland op zijn naam schreef.

Colsaerts, het nummer 175 van de wereld, verdient met zijn overwinning 350.000 euro.

[ Bericht 69% gewijzigd door borisz op 24-04-2011 11:08:10 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 april 2011 @ 12:20:52 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95914386
quote:
JAKARTA - De Duitse golfer Martin Kaymer raakt maandag zijn leidende positie op de wereldranglijst kwijt.

Dat werd zondag zeker nadat de Brit Lee Westwood zondag het toernooi om de Indonesian Masters op zijn naam schreef. Kaymer kwam deze week niet in actie.
Westwood pakte zondag, op zijn 38e verjaardag, de winst met een totaalscore van 269, 19 onder par. De Thai Thongchai Jaidee werd tweede.
Of Westwood daadwerkelijk de nieuwe nummer één van de wereld is, hangt af van het resultaat bij het toernooi op Hilton Head Island.
Zijn landgenoot Luke Donald, nu nog de nummer drie van de wereld, passeert hem alsnog bij winst in het hoger aangeschreven evenement.
pi_95947477
De gehele top drie is Europees, want Luke Donald staat op drie.

Is dat ooit eerder voorgekomen, dat de top drie van de world ranking Europees is?

Edit - ow, en Westwood is dus nummer 1 geworden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Leatherface op 25-04-2011 11:08:26 ]
pi_96037087
Knieblessure voor Woods.

http://www.nu.nl/sport/2501411/woods-kant-met-knieblessure.html

Hij heeft nog een paar weken tot de US Open.
pi_96041035
ff iets geheel anders: Nu The Masters voorbij zijn verbaast het mij dat men nog steeds andere toernooien uitschrijft,eraan meedoet en op de kop toe ook nog er interesse in toont. :? Ik dacht dat als een toernooi als The Masters geweest was je het klapstuk van het seizoen hebt gehad en een ieder dus even vakantie heeft en dus niks meer doet op sportief gebied. :Y Of ligt het toch anders? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96041180
Er zijn sowieso nog drie andere Majors dit seizoen. ;)

Bovendien is de strijd om de eerste plaats op de wereldranglijst heel spannend.
pi_96199887
Lee Westwood won het Ballentine's Championship in Korea en verstevigde daarmee zijn eerste plaats op de wereldranglijst.

Robert-Jan Derksen deed het aardig en werd dertiende in hetzelfde toernooi.

Edit - de klassering van Derksen is eigenlijk goed te noemen, gezien het behoorlijk sterke deelnemersveld in Korea.
pi_96295011
@Leatherface: Ja, 3 Europeanen is eerder voorgekomen. Om te beginnen was de dominantie nog een stukje erger een paar weken terug (Kaymer/Westwood/Donald/McDowell) en ten tweede was er eind jaren 80 nog de periode waarin er 3 of 4 Europeanen aan de top stonden. Als je McIlroy en Casey meerekent is 6 out of 8 volgens mij wel een record.
Nog veel bijzonderder is voerigens dat Kaymer, Westwood, McDowell en McIllroy de European Tour als Home Tour hebben.

@Rubje: The Masters is niet het belangrijkste toernooi van het jaar, het is 'gewoon' een grand slam. Het tennis seizoen is toch na de Australian Open ook niet klaar?

Spectaculair aan de winst van Westwood: Het is de eerste toernooi winst van een nr 1 sinds 2009 ofzo. Toch moet Lee eens gaan presteren op de masters, en ben ik benieuwd hoe Kaymer door zijn dip gaat komen.

Floris de Vries blijft nog wat langer uit de roulatie. Jammer, ik ben wel benieuwd wat ie kan - samen met Luiten en Saxton kanshebbers voor Ryder Cup 2018 in NL ;)
pi_96299459
Westwood heeft inderdaad nog nooit een Major gewonnen, hoewel hij vaak hoog eindigde.

Maar ik vind dat een nummer 1 van de wereld een Major hoort te winnen. Ik vind het ook niks dat Wozniacki op 1 staat zonder ooit een Grand Slam te hebben gewonnen.
pi_96299894
Ach, zolang ie het maar doet..... Uiteindelijk is Clijsters ook een waardig nr 1 gebleken. Bovendien is de golf rankings meer dan bij tennis een regelmatigheids klassement. En Westwood is regelmatig, all right.
pi_96468283
Seve Ballesteros is ons ontvallen.

http://nos.nl/artikel/238631-ballesteros-54-overleden.html

R.I.P. Seve mag met recht een golflegende heten. Hij was een van de eerste sterren uit het vasteland van Europa. Met zijn aanvallende spel bracht hij bovendien fans over heel de wereld in beroering.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2011 @ 08:10:43 #242
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_96497091
Triest bericht :{
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 mei 2011 @ 13:34:55 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96937409
Ryder Cup 2018 naar Frankrijk
pi_96942703
Ik vind persoonlijk Frankrijk en Duitsland ook wel iets meer golftraditie hebben dan Nederland (in de internationale top althans). Dus ik heb er wel vrede mee.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:59:48 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96943538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 13:34 schreef borisz het volgende:
Ryder Cup 2018 naar Frankrijk
Jammer dan.
Prachtige baan voor aangelegd en veel gelobbyd, maar dus niet gelukt. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_96943666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Jammer dan.
Prachtige baan voor aangelegd en veel gelobbyd, maar dus niet gelukt. :{
Kan toch altijd voor een latere editie? de infrastructuur is toch nooit weg?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:41:43 #247
202898 Appeltjesmoes
met rozijntjes
pi_96954875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kan toch altijd voor een latere editie? de infrastructuur is toch nooit weg?
Die latere editie zou dan pas die van 2026 kunnen worden... :) De volgende Ryder Cup in Europa, 2022, zal zeker weer op de Britse Eilanden plaatvinden, daar kan je wel 95% zeker van zijn.

Infrastructuur is dus wel handig, maar het moet wel rendabel zijn de komende 20 jaar. En met zo'n enorm onderhoudsgevoelige baan op een nogal deluxe club, vraag ik mij af of het gaat werken. Ik heb een paar verhalen gehoord en dat klonk niet echt positief.

Overigens denk ik dat Frankrijk de enige verdiende winnaar is. Spanje heeft 'm al eens gehad en het Duitse plan was gewoon duidelijk minder. Portugal en Nederland zijn in het internationale golf gewoon zeer kleine spelers... Hopelijk in 2018 toch een paar Nederlanders in de Ryder Cup :).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:56:47 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96968364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:41 schreef Appeltjesmoes het volgende:

Die latere editie zou dan pas die van 2026 kunnen worden... :) De volgende Ryder Cup in Europa, 2022, zal zeker weer op de Britse Eilanden plaatvinden, daar kan je wel 95% zeker van zijn.

Dat dus. Misschien maak ik het nog net mee dan. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97152264
Luke Donald gaat naar de finale van het WK Matchplay. Hij was te sterk voor Martin Kaymer, die eveneens in de race was om de nummer 1 positie op de wereldranglijst over te nemen van Lee Westwood.

In de finale treft Donald de Belg Colsaerts of zijn landgenoot Ian Poulter. Bij winst is Luke Donald de nieuwe nummer 1.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 01:18:18 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97368736
Golfer Robert-Jan Derksen heeft het
PGA Championship in Wentworth donderdag
voortijdig verlaten omdat hij te veel
last had van zijn gekneusde ribben.

De Nijmegenaar staakte na tien holes
de strijd.Hij stond toen na vier bogeys
en twee birdies op +2.Maarten Lafeber,
die geen last meer had van z'n gebroken
teen,staat met 74 slagen (+3) 61ste.

Luke Donald gaat na de eerste dag aan
de leiding.De Engelsman (33) liet acht
birdies en één bogey noteren in zijn
ronde van 64 slagen (-7). "Ik voelde me
vandaag een beetje onoverwinnelijk",zo
glunderde Donald,die op de loer ligt om
Lee Westwood (72/+1) af te lossen als
de nummer één van de wereld.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')