ik gebruik heel zelden iets van conimex, alleen als ik ergens om verlegen zit. ik marineer met kruiden/ketjap die ik los her en der koop (kejap in een 2 liter pak van xotus te Delft, gemberpoeder toevallig ook, fruit en groentes van de C1000.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
Gebruikt hier iedereen de conimex producten?
En voor de sambal alleen de oelek
kwestie van gewenning, dan proef je de sambal, niet het hete. Ts volgens mij net als alcohol drinken, als je het niet gewend bent vind je ook dat de alcohol overheerst.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat je met sambal al je smaak kwijt bent (pepertjes in eten vind ik ook niet echt je van het).
Maar ik denk dat het misschien ook een kwestie van verschillende smaken proberen is.
euh kipfilet is het makkelijkst, dus die gebruik ik meestal. Maar je kan wat sappiger kippevlees gebruiken en dat is die van kipkarbo's en dijbenen enzo, doch onwijs irritant om te ontbenen.quote:Op zondag 15 januari 2006 02:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat voor kippenvlees zou je voor kippensate gebruiken?
Ja in principe wel, maar een hoog genoege scoville gehalte brand echt wel je papillen weg, chemisch dan wel te verstaan, maar die regeneren zich toch weer, dus maakt niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, een echte sambal verrijkt juist!
Ik niet ik heb een voorkeur voor het spul van de toko is vaak veel beter en smaakvoller dan al de conimex spullenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
Ik smelt eerst boter en doe er dan de ketjap bij, knoflook, wat peper en een scheutje citroen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Standaard marinadesaus:
Maak een marinade van gelijke delen Ketjap en water en voeg wat sambal toe. De sambal dient zeer spaarzaam gebruikt te worden. Je kunt er voor kiezen om ringen ui en stukjes verse knoflook aan de marinade toe te voegen.
Preciesquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik niet ik heb een voorkeur voor het spul van de toko is vaak veel beter en smaakvoller dan al de conimex spullen![]()
en wat stop jij er dan in?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:18 schreef krakkemieke het volgende:
Ik hou best van toko-spullen, maar niet met sate!
PS. Sambal mag wel in de saus, niet in de marinade![]()
Neh, bleh.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat vet vlees het lekkerst is, is het voor het roosteren van vlees op de barbecue niet zo handig.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Het verdient aanbeveling lekker vet vlees te nemen. Neem in je marinade ook een papaya, daar word het taaiste vlees mals van, mals vlees boterzacht, en zacht vlees lost op
:-)
of:quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:38 schreef krakkemieke het volgende:
@Martijn
1 pond vlees, hamlap of schouderkarbonade zonder grote stukken vet
1 theelepel ketoembar
peper en zout
ketjap manis
zonnebloemolie
Snijd het vlees in zulke kleine stukjes dat ze makkelijk gaar worden.
Marineer ze in de overige ingredienten, liefst vanaf de ochtend.
Grill ze op houtskool, giet er een scheutje olie of gesmolten boter op als het nooit fikt.
een klein beetje trassi is dus een héél klein beetje trassi!quote:Op woensdag 9 maart 2005 02:34 schreef Jordy-B het volgende:
M'n ouders hebben een keer een indonesische rijsttafel gemaakt.
Hele dag in de keuken gestaan, was het eindelijk klaar, bleek alles even goor te smaken. Wisten ze niet dat er met "een blokje" trassi (samengeperste, gefermenteerde garnalen) een stukje van 1×1×1 cm wordt bedoeld en hadden ze in plaats van zo'n blokje een stuk toegevoegd zoals je het koopt (tigtig keer meer dan 1×1×1cm)...
juistem, dat ietsiepietsie verbrande stukje is net het lekkere aan de sate, overigens is het dan toch altijd de marinade die een beetje zwart wordt, niet dat het wat uitmaakt, maar goed, het is ongezond en daarom eet ik het ook niet elke dag.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:24 schreef krakkemieke het volgende:
Chris: voor sate snijd je vlees ook in kleine blokjes. Het vet dat verbrandt, geeft juist de smaak aan het vlees.Dat geldt niet alleen voor sate, maar voor elk gegrilld vlees.
Ik heb ook wel krabbetjes gemarineerd in sate-marinade. Maar die gaarde ik in de oven en legde ze op de BBQ voor een korstje.
PS Tegen zwartblakeren heb je toch de plantenspuit....
Dat verbrande stukje aan de sateh komt niet van het vet, maar van de marinade. Vlees om te roosteren hoeft helemaal niet vet te zijn om een knapperig bruin korstje te krijgen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:24 schreef krakkemieke het volgende:
Chris: voor sate snijd je vlees ook in kleine blokjes. Het vet dat verbrandt, geeft juist de smaak aan het vlees.Dat geldt niet alleen voor sate, maar voor elk gegrilld vlees.
Ik heb ook wel krabbetjes gemarineerd in sate-marinade. Maar die gaarde ik in de oven en legde ze op de BBQ voor een korstje.
PS Tegen zwartblakeren heb je toch de plantenspuit....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |