dat gaat niet martijn, hoe stel je je dat dan voor? pff. Breekt lekker af he?quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Als ik het met vis zou willen maken welke vis zouden jullie mij dan aanraden?
Dat vroeg ik mij dus af want volgens mij moeten er wel vissoorten zijn die je kunt gebruiken om er een soort satetjes van te maken.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:23 schreef Jessica24 het volgende:
dat gaat niet martijn, hoe stel je je dat dan voor? pff. Breekt lekker af he?
Alleen Sate udang bestaat, van garnalen dus.
Is sate niet gewoon aan een stokje geregen vlees of vis? Dat heb ik altijd begrepen.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:23 schreef Jessica24 het volgende:
Sate is dus: sate babi (varken), sate ayam (kip), sate kambing (geit) of sate udang (garnaal). Dit is wat men eet in Indonesië.
Ja ok, maar je moet toch watquote:Op woensdag 7 december 2005 20:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Oeh! kijk maar uit dat -euc- je niet verbaal kastijdt. Die heeft iets tegen google![]()
Maar dat is idd ook een optie natuurlijk
ik zie net in Beb Vuyk's GIK dat Saté Madoera, saté asam manis, schapesaté isquote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:46 schreef Martijn_77 het volgende:
@Shark.Bait zou schaap ipv geit ook smaken? Heb hier nog schaap liggen.
je hebt ook sateh ular (slang), sateh anjing (hond), sateh soem-soem (ruggemerg van koe) en sateh laler (lett. sate vlieg, maar het is eigenlijk gewoon vlees, maar dan zo kleine stukjes, dat het net als vliegenstukjes zijn).quote:Op woensdag 7 december 2005 21:23 schreef Jessica24 het volgende:
[..]
dat gaat niet martijn, hoe stel je je dat dan voor? pff. Breekt lekker af he?
Alleen Sate udang bestaat, van garnalen dus.
Sate is dus: sate babi (varken), sate ayam (kip), sate kambing (geit) of sate udang (garnaal). Dit is wat men eet in Indonesië.
En wat voor kippenvlees zou je voor kippensate gebruiken?quote:Op donderdag 12 januari 2006 02:00 schreef hassanjassan het volgende:
overigens, voor sateh babi bestaat maar 1 soort die je nodig hebt en dat is schouderkarbonade, die heeft de juiste hoeveelheid vet/vlees.
Ikzelf gebruik altijd kipfilet, mijn moeder van kipkarbonade dan wordt het iets minder droog. Ze snijdt dan het vlees wat zeg maar parallel aan het bot loopt eraf. Van de botjes (waar meestal nog genoeg vlees aan zit) maakt ze dan weer ajam ketjap of zo.quote:Op zondag 15 januari 2006 02:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat voor kippenvlees zou je voor kippensate gebruiken?
En wat doe je er dan verder nog bij Krakkemieke?quote:Op maandag 16 januari 2006 01:23 schreef krakkemieke het volgende:
De lekkerste sate die ik ken, is van schouderkarbonade. De grootste stukken vet wegdoen en de rest geeft sappig vlees!
Als ik wist hoe ik zelf een marinade zou moeten maken die mij beter zou smaken dan die conimexprut met eigen inbreng, dan zou ik het gewoon zelf maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
Gebruikt hier iedereen de conimex producten?
En voor de sambal alleen de oelek
Nee, nee, nee, een echte sambal verrijkt juist!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat je met sambal al je smaak kwijt bent (pepertjes in eten vind ik ook niet echt je van het).
Maar ik denk dat het misschien ook een kwestie van verschillende smaken proberen is.
ik gebruik heel zelden iets van conimex, alleen als ik ergens om verlegen zit. ik marineer met kruiden/ketjap die ik los her en der koop (kejap in een 2 liter pak van xotus te Delft, gemberpoeder toevallig ook, fruit en groentes van de C1000.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
kwestie van gewenning, dan proef je de sambal, niet het hete. Ts volgens mij net als alcohol drinken, als je het niet gewend bent vind je ook dat de alcohol overheerst.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:30 schreef Troel het volgende:
Ik heb altijd het gevoel dat je met sambal al je smaak kwijt bent (pepertjes in eten vind ik ook niet echt je van het).
Maar ik denk dat het misschien ook een kwestie van verschillende smaken proberen is.
euh kipfilet is het makkelijkst, dus die gebruik ik meestal. Maar je kan wat sappiger kippevlees gebruiken en dat is die van kipkarbo's en dijbenen enzo, doch onwijs irritant om te ontbenen.quote:Op zondag 15 januari 2006 02:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat voor kippenvlees zou je voor kippensate gebruiken?
Ja in principe wel, maar een hoog genoege scoville gehalte brand echt wel je papillen weg, chemisch dan wel te verstaan, maar die regeneren zich toch weer, dus maakt niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, een echte sambal verrijkt juist!
Ik niet ik heb een voorkeur voor het spul van de toko is vaak veel beter en smaakvoller dan al de conimex spullenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:43 schreef yvonne het volgende:
Ik smelt eerst boter en doe er dan de ketjap bij, knoflook, wat peper en een scheutje citroen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Standaard marinadesaus:
Maak een marinade van gelijke delen Ketjap en water en voeg wat sambal toe. De sambal dient zeer spaarzaam gebruikt te worden. Je kunt er voor kiezen om ringen ui en stukjes verse knoflook aan de marinade toe te voegen.
Preciesquote:Op woensdag 18 januari 2006 21:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik niet ik heb een voorkeur voor het spul van de toko is vaak veel beter en smaakvoller dan al de conimex spullen![]()
en wat stop jij er dan in?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:18 schreef krakkemieke het volgende:
Ik hou best van toko-spullen, maar niet met sate!
PS. Sambal mag wel in de saus, niet in de marinade![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |