quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:27 schreef fr.oosje het volgende:
nee achtergrond blur
Ja wat is ok? Ben je er zelf tevreden mee? dan kom je al een heel eind.quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:00 schreef Puckzzz het volgende:
Ze stonden half in zo'n partytent, was heel vervelend...maar idd, ik denk dat ik die zwarte lijnen gewoon weg ga soepen. Voor de rest is de foto wel ok?
Met twee serie's van eind juli/begin augustus zat ik binnen de week over m'n maximale traffic. (5Gb). Daarom doen ze 't nu niet. Kennelijk is de waardering van mijn foto's verschillend, nogal wat mensen hebben de volledige serie doorgeklikt. M'n reseve hoster (imageshack) doet 't niet fatsoenlijk op fok, dus daarnaar kan ik niet uitwijken.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
de foto's zijn inmiddels verwijderd.
De enige bewerking die ik aan deze foto's deed was verkleinen, voor de rest zo kwamen ze uit de camera.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:41 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Allebei. Je kan niet met een digitale reflex fotograferen zonder enige nabewerking. Als je analoog fotografeerd moet je ook nabewerken, maar dan in de doka.
In het geval van Puckzzz met haar Sony F828 is het weer anders door de veel kleinere sensor:quote:Op maandag 15 augustus 2005 17:12 schreef fr.oosje het volgende:
Nog even over je DOF als je groothoek schiet, is je DOF al veel groter dan dat je met tele schiet.
Klein voorbeeld: onderwerp staat op 10 meter en je diafragma is 2.0
DOF met 20mm lens 4.27m tot oneindig
DOF met 50mm lens 8.24m tot 12.7m
DOF met 200mm lens 9.87m tot 10.1m
(dit alles met een cropfactor van 1.6)
Je ziet dus dat als je met een groothoek schiet je dof op 2.0 eigenlijk al oneindig is
Bij deze DOF calculator kan ze zelfs haar eigen camera uitzoekenquote:Op maandag 15 augustus 2005 21:11 schreef Xilantof het volgende:
speel voor de gein eens hier mee:
http://www.dpreview.com/l(...)epth_of_Field_01.htm
hier kun je je type sensor in vullen (2/3" voor de F828). en andere info en dan kun je het scherptegebied (DOF) uitlaten rekenen.
Als jij er tevreden mee bent vind ik het goed. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan mensen die niet willen luisteren naar (goed) adviesquote:Op maandag 15 augustus 2005 17:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met twee serie's van eind juli/begin augustus zat ik binnen de week over m'n maximale traffic. (5Gb). Daarom doen ze 't nu niet. Kennelijk is de waardering van mijn foto's verschillend, nogal wat mensen hebben de volledige serie doorgeklikt. M'n reseve hoster (imageshack) doet 't niet fatsoenlijk op fok, dus daarnaar kan ik niet uitwijken.
Als je Internet Explorer hebt, dan moet je even met je muis in de rechter onderhoek van de afbeelding hangen. Dan komt er ineens een knopje naar voren. die moet je dan aanklikken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
2, 4 en 5 vind ik erg lekker. Ik heb er op geklikt (ja ik voelde me avontuurlijk vandaag) maar doordat de browser 'm verkleint krijg ik niet meer dan wat ook al op deze pagina staat
je blonde model heeft exact hetzelfde kapsel als ik
Het maakt de foto wel een stuk duidelijker. De thumbs zijn een tikje aan de te kleine kant om ze goed te kunnen beoordelen. Alhoewel een resize wel gemogen had, op 1600x1200 beeldscherm moet ik nog steeds scrollen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:16 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Als je Internet Explorer hebt, dan moet je even met je muis in de rechter onderhoek van de afbeelding hangen. Dan komt er ineens een knopje naar voren. die moet je dan aanklikken.
Met Netscape krijg je een vergrootglas ipv het handje. Daarmee vergroot je de foto ook.
Vergroten van de afbeelding is niet echt resulterend in een goede foto..
EGWEL!!quote:
Wel een karaktervolle kop, maar geen Hopkins, eerder Dennis Hopperquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |