abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 19:12:50 #1
862 Arcee
Look closer
pi_28633032
quote:
Mohammed B. wil proces boycotten.

AMSTERDAM Mohammed B. moet onder dwang
naar de rechtbank worden gebracht om
terecht te staan voor de moord op Theo
van Gogh.Hij weigert maandag vrijwillig
te komen.Dat heeft zijn advocaat in een
brief aan de rechtbank laten weten.

Het Openbaar Ministerie legt zich niet
bij de weigering neer.Het OM heeft de
rechtbank daarom gevraagd om B. onder
dwang naar de zitting te laten brengen.

In de brief staat verder dat B. zich
niet wil laten verdedigen door zijn
advocaten.Advocaat Plasman zal daarom
op de zitting geen vragen stellen en
geen pleidooi houden.Plasman wilde niet
zeggen waarom B. het proces boycot.
Wat heeft die eikel godverdomme te willen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:15:15 #2
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28633117
Misschien erkent hij het rechterlijk gezag niet?
Laat hem maar lekker de rechtzaal binnen gesleept worden.
pi_28633120
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kogel door ze kop.

Snap niet waarom we de komende minimaal 20jaar geld aan die gast moeten uitgeven.
pi_28633657
waarom zou je hier boos om worden?
pi_28633750
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:31 schreef Meh7 het volgende:
waarom zou je hier boos om worden?
Omdat hij nog niet tot besef is gekomen. Wat wel logisch is maar een mens mag naief zijn.
Ik heb altijd gelijk.
pi_28633872
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:34 schreef hijgend_hert het volgende:
Omdat hij nog niet tot besef is gekomen. Wat wel logisch is maar een mens mag naief zijn.
Welk besef? Volgens mij weet hij heel goed waar hij mee bezig is?
pi_28633900
quote:

[..]

je hebt gelijk, we leven in noord korea

waarom praten we eigenlijk nederlands?
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28633955
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:38 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Welk besef? Volgens mij weet hij heel goed waar hij mee bezig is?
Daarom word ik ook boos.
Omdat er mensen zijn die gestoord zijn.
Begrijp je me nu?
Ik heb altijd gelijk.
pi_28633961
Een verdachte heeft meer rechten dan een slachtoffer. Dus kan je je een dergelijke houding permitteren in dit kutland.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_28634067
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:41 schreef lionsguy18 het volgende:
Een verdachte heeft meer rechten dan een slachtoffer. Dus kan je je een dergelijke houding permitteren in dit kutland.
Ga dan naar een beter land

De verdachte hoeft niet op te komen dagen als hij niet wil, hij kan wel gedwongen worden blijkbaar, maar er zijn genoeg die verstek laten gaan.
Mohommed B. heeft dezelfde rechten als iedreen dus
pi_28634111
quote:
het scheelt wel een hoop tijd in de rechtszaal als zijn verdedeging niks doet
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_28634178
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:15 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:

[..]

Kogel door ze kop.

Snap niet waarom we de komende minimaal 20jaar geld aan die gast moeten uitgeven.
Je wilt niet weten hoeveel
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_28634204
quote:

[..]

Eensch, hij heeft niks te willen
pi_28634283
quote:
Word een verdachte dan als het je zo leuk lijkt?
pi_28634313
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:41 schreef hijgend_hert het volgende:
Daarom word ik ook boos.
Omdat er mensen zijn die gestoord zijn.
Begrijp je me nu?
Nee eigenlijk niet, ben jij constant boos dan omdat er mensen zijn die gestoord zijn?
pi_28634507
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet, ben jij constant boos dan omdat er mensen zijn die gestoord zijn?
Nee gelukkig niet. Daarentegen raakt het me wel als criminelen na een misdaad blijven volharden in hun gelijk en fatsoensnormen aan hun laars lappen.
Maar even over jou.
Wat drijft jou om het gedrag van Mohammed B. te verdedigen?
Ik heb altijd gelijk.
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 juli 2005 @ 20:03:59 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_28634541
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:02 schreef hijgend_hert het volgende:

Ik weet niet of het zo is, maar misschien heb je het recht om te weigeren, en heeft het hof weer de rechten tot dwang.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:04:35 #18
111260 Charmian
a little joy
pi_28634561
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:15 schreef DO_Doubl_Gizzl het volgende:

[..]

Kogel door ze kop.

Dat wil hij zo graag. Hij had toch een brief bij zich waarin hij zich opwierp als martelaar.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_28634704
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:02 schreef hijgend_hert het volgende:
Nee gelukkig niet.
Het ging dus niet om het gestoord zijn, bedankt voor het tegenspreken van jezelf.
quote:
Daarentegen raakt het me wel als criminelen na een misdaad blijven volharden in hun gelijk en fatsoensnormen aan hun laars lappen.
Hij pleegt koelbloedig een moord en jij praat nog over fatsoensnormen?
quote:
Maar even over jou.
Wat drijft jou om onzin als dit te verzinnen, ik verdedig niemand. Ik zie dat wat idioten zich boos maken om zulke dingen en reageer daar dan even op. Ik vind dit bericht niet eens nieuwswaardig.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 20:12:12 #20
862 Arcee
Look closer
pi_28634747
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:10 schreef Meh7 het volgende:
Ik zie dat wat idioten zich boos maken om zulke dingen en reageer daar dan even op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_28634799
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:12 schreef Arcee het volgende:
Hallo
pi_28634872
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo is, maar misschien heb je het recht om te weigeren, en heeft het hof weer de rechten tot dwang.

Zo is het maar net - er is ook helemaal niks aan de hand. B. wil niet meewerken aan het proces, dat heeft hij niet gewild. Hij erkent alleen het gezag van Allah dus niet van een Nederlandse rechter in een zwarte jurk. HIj wil zich niet laten verdedigen en de advocaten doen dat dus ook niet, er komt geen pleidooi en er worden geen vragen gesteld. Het is erg ongebruikelijk en bizar maar het kan wel.

Het punt was even of hij verplicht zou worden bij de rechtszaak aanwezig te zijn en dat wordt hij, dus hij moet gewoon komen maandag, desnoods tillen ze hem de zaal in.

Meh7 verdedigt volgens mij Mohammed B. helemaal niet, hij reageert gewoon op wat schreeuwerige posts
pi_28634904
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het ging dus niet om het gestoord zijn, bedankt voor het tegenspreken van jezelf.
[..]

Hij pleegt koelbloedig een moord en jij praat nog over fatsoensnormen?
[..]

Wat drijft jou om onzin als dit te verzinnen, ik verdedig niemand. Ik zie dat wat idioten zich boos maken om zulke dingen en reageer daar dan even op. Ik vind dit bericht niet eens nieuwswaardig.
Je hebt gelijk!
Ik heb altijd gelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 20:21:14 #24
862 Arcee
Look closer
pi_28635036
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:13 schreef Meh7 het volgende:
Hallo
Leg die uitspraak van je die ik quootte eens uit?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 20:22:22 #25
862 Arcee
Look closer
pi_28635081
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:16 schreef SCH het volgende:
Meh7 verdedigt volgens mij Mohammed B. helemaal niet, hij reageert gewoon op wat schreeuwerige posts
Het is idd niet netjes om tegen B. te schreeuwen.
pi_28635124
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is idd niet netjes om tegen B. te schreeuwen.
Het is vooral niet zinvol in een discussie om inhoudsloze oneliners te posten.
pi_28635158
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:16 schreef SCH het volgende:

Klopt ja, dat die gast niet helemaal in orde is, is al gebleken. Ik snap niet dat je je hier druk om kan maken, hij wil het niet, nou en maakt toch niets uit als hij niets te willen heeft? Of hij het gezag erkent of niet hij gaat nog een hele tijd een paar muren moeten bewonderen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 20:28:55 #28
862 Arcee
Look closer
pi_28635262
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:25 schreef Meh7 het volgende:
Klopt ja, dat die gast niet helemaal in orde is, is al gebleken. Ik snap niet dat je je hier druk om kan maken, hij wil het niet, nou en maakt toch niets uit als hij niets te willen heeft? Of hij het gezag erkent of niet hij gaat nog een hele tijd een paar muren moeten bewonderen.
Je kunt ook te genuanceerd zijn.
pi_28635340
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:28 schreef Arcee het volgende:
Je kunt ook te genuanceerd zijn.
Je kan vinden dat alles wat van "die eikel heeft niets te zeggen" afwijkt genuanceerd is, maar die mening deel ik niet.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:44:29 #30
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28635813
Extremistje B. heeft niks te willen, die zien we dus gewoon in de rechtbank maandag
Ben alleen bang dat die vrij weinig zal gaan zeggen
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28636325
Allah zal hem wel verdedigen.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:06:56 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28636490
Wat doen we weer selectief verontwaardigd, iedereen lijkt Mohammed B. te zien als een soort van Dutroux, maar ook Mohammed B. is een burger van dit land, hij heeft dus niet alleen plichten, maar ook rechten !

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28636521
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doen we weer selectief verontwaardigd, iedereen lijkt Mohammed B. te zien als een soort van Dutroux, maar ook Mohammed B. is een burger van dit land, hij heeft dus niet alleen plichten, maar ook rechten !

˛
Aldus de niet geintegreerde muzel fundi.
Rechten rechten rechten respect respect respect.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:11:15 #34
13462 BansheeBoy
pi_28636604
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:07 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Aldus de niet geintegreerde muzel fundi.
Rechten rechten rechten respect respect respect.
Ben ik met je eens, ik draag je daarom ook een warm hart toe en is het respect gelukkig wederzijds, dat kan ik wel beamen. Alleen zijn er velen die niet willen inzien, dat Mohammed B. "slechts" een moordenaar is, dat het slachtoffer "toevallig" wijlen Theo van G. is doet niets af aan de rechten en plichten van burger Mohammed B en dient hij dus hetzelfde behandeld te worden als andere huis-tuin-en-keuken moordenaars die dit land huisvest.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28636662
Je trollt maar.
Ik reageer gewoon niet meer op jou.
Get a life en get a job.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:15:14 #36
13462 BansheeBoy
pi_28636704
˛

[ Bericht 42% gewijzigd door BansheeBoy op 08-07-2005 21:16:15 (verkeerd) ]
pi_28636947
quote:
Mohammed B. onder dwang naar proces

AMSTERDAM - Mohammed B., die heeft bekend Theo van Gogh te hebben vermoord, weigert maandag naar de rechtbank in Amsterdam te komen waar zijn proces begint. Ook wil hij dat zijn raadsman geen verdediging voert. Dat zei advocaat P. Plasman vrijdagavond in het NOS Journaal.

Plasman heeft de rechtbank vrijdag per brief op de hoogte gebracht. Persofficier van justitie H. Festen vertelde dat het Openbaar Ministerie de rechtbank heeft verzocht B. onder dwang naar de rechtbank te laten overbrengen, door middel van een zogenoemd bevel tot medebrenging. Dat verzoek heeft de rechtbank gehonoreerd. Mohammed B. zal dus wel maandag, tegen zijn wil, in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp verschijnen.

Geen vragen

Plasman wilde niets zeggen over de redenen waarom Mohammed geen verdediging wil. De advocaat zal wel in de rechtszaal aanwezig zijn, maar hij zal geen vragen stellen aan de opgeroepen getuigen en ook geen pleidooi voeren.

Een dergelijke houding van een verdachte is vrij uniek in Nederland. Wat het OM betreft vindt het proces gewoon doorgang. "Alleen zal na het requisitoir van de officier van justitie geen pleidooi volgen", aldus Festen. Een woordvoerster van de rechtbank in Amsterdam zei dat als de zitting gaat lopen zoals Plasman voorspiegelt, het proces aanmerkelijk korter zal duren.

Messen

De 27-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst heeft bekend op 2 november filmmaker Theo van Gogh in Amsterdam-Oost te hebben doodgeschoten. Na zijn daad stak hij twee messen in het lichaam van het slachtoffer en bevestigde daaraan een open brief, gericht aan Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. B. wordt ervan verdacht met die brief het Kamerlid dusdanig te hebben bedreigd dat zij haar werk als volksvertegenwoordiger niet meer kon uitvoeren.

Mohammed B. liet bovendien een testament na waaruit de verwachting sprak dat hij dacht te zullen sterven bij zijn arrestatie. Dat gebeurde niet. Wel raakte hij gewond door een schot in zijn been.

Keuze

In de eerste pro forma-zitting in januari maakte Plasman duidelijk dat zijn cliënt volledig verantwoordelijk wil worden gehouden voor de moord. "Ik heb een keuze gemaakt en vanuit die keuze heb ik gehandeld", zei de advocaat namens B. Tijdens de tweede pro forma-zitting nam B. wel het woord, maar dat was enkel om het beeld te nuanceren dat het OM over zijn jongere broer naar buiten had gebracht.
Mohammed moet dus toch komen
pi_28637304
Nou ja, het enige 'nadeel' van deze opstelling is dat hij sneller veroordeeld wordt. En zo heeft dat nadeel toch weer een voordeel.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juli 2005 @ 21:52:40 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28637764
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is vooral niet zinvol in een discussie om inhoudsloze oneliners te posten.
stop er dan eens mee.
pi_28638553
Mooi, laat die rechtzaak dan maar gewoon doorgaan zonder zijn advocaat en sluit hem levenslang op.

Al heb ik liever dat hij ter plekke aan gort wordt geschoten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28638622
Knuppel, knie, rolstoel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:34:48 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28638940
Waarom moet hij trouwens verplicht aanwezig zijn?

Laat hem maar in de cel zitten als hij dat zo graag wil. Dan krijgt hij bij zijn volgende maaltijd wel te horen dat hij levenslang heeft gekregen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28638974
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:34 schreef Sidekick het volgende:
Waarom moet hij trouwens verplicht aanwezig zijn?

Laat hem maar in de cel zitten als hij dat zo graag wil. Dan krijgt hij bij zijn volgende maaltijd wel te horen dat hij levenslang heeft gekregen.
Hij kan toch ook bij verstek worden veroordeeld? Tenminste, ik lees af en toe dat mensen bij verstek worden veroordeeld. Anders zou je heel makkelijk onder je straf uit kunnen komen. Je hoeft gewoon niet aanwezig te zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28638976
Hij krijgt geen levenslang anders zou Volkert dat ook hebben moeten krijgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:35:54 #45
64387 ioor
be cool!
pi_28638977
ophangen zo'n vent, hij heeft niks te willen of te eisen
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_28638991
Van mij mag hij trouwens ook volop in beeld gebracht worden, laat maar zien wat voor schoft het is.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:36:31 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28638992
quote:
Een verdachte heeft meer rechten dan een slachtoffer.
Slachtoffers mogen ook weigeren om niet aanwezig te zijn.

En ik lees zelfs dat een verdachte zelfs mag worden gedwongen om aanwezig te zijn.

Ergo: een slachtoffer heeft meer rechten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28639023
quote:
Zo is het, en helaas niet anders. Het betreft hier een moslim-fundamentalist, en dat is in ons land een beschermde soort. Dat-ie een vent heeft vermoord die van de meeste autochtone Nederlanders durfde, mocht en kón zeggen wat de meeste Nederlanders denken, ONZE Theo van Gogh (ik was geabonneerd op De Gezonde Roker en heb z'n laatste boek bijna in één adem uitgelezen), is nu niet interessant meer. Wat nu interessant wordt is of Moskovicz 'm vrijkrijgt of niet. Een poster hier die Theo te pas en te onpas "die trol" noemt, een zekere BansheeBoy, hoopt hoogstwaarschijnlijk samen met zijn "god" allah dat Mohammed B. binnenkort weer buiten loopt en dan Geert Wilders en Ayaan Hirschi Ali aan het mes rijgt, want pas dán is de toorn van allah compleet, denkt-ie. Als Mohammed B. er met een strafje van niks onderuit komt (die kans is helaas heel groot, justitie en het O.M. kennende) hoop ik, zelfs als atheďst, dat er iemand de toorn van God over hem en z'n levensgevaarlijke companen uitroept.
Helaas vindt Donner in al zijn wijsheid , zelfs na de aanslagen van gisteren in Londen, dat Nederland voldoende beschermd is tegen de moslimfundamentalisten.
Misschien moet Donner eens naar een ouwe film kijken getiteld "Telefon" met Charles Bronson, en dit stukje fictie combineren met de hedendaagse schrikbarende waarheid, misschien gaat er dan, in een hopelijk nabije, toekomst, ooit eens een lichtje bij hem branden.
pi_28639036
enkele reis gitmo lijkt me wel komisch.

laat hem maar eens tussen de echte terroristen zitten als ie dat zo stoer vindt.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_28639051
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij krijgt geen levenslang anders zou Volkert dat ook hebben moeten krijgen
Volkert had levenslang moeten krijgen inderdaad. Deze zaak is overigens wel anders. Mohammed maakt uit van een terreurcel, bij Volkert is een netwerk niet bewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')