abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28615695
Dinsdag ben ik gerold en gelicht. Ik had gepint en ben toen naar de markt gegaan bij de eerste markt kraam kwam ik er achter (10 minuten later hoogstens). Gelijk mijn rekening laten blokkeren, dat koste enkele minuten die handig werden gebruikt om verderop 1000 euro van mijn rekening te plukken en mijn portomonais in een winkel te dumpen (gelukkig nog met id card). Ze hebben lekker over mij heen zitten spieken wat mijn pincode was (ben niet zo groot). Ik voel me zooo ontzettend dom. Maar ben ook boos ze moeten potdomme met hun tengels uit mijn tas blijven! Maar vooral verdrietig :'( We waren net aan het herstellen van een financieel moeilijke periode we gingen eindelijk weer lekker, alsof ze het wisten.

Ik heb een schade formulier gekregen van de postbank en hoop met het procesverbaal en afschrift het bedrag terug te krijgen.

Mijn vraag is: heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt (vast wel) en weet iemand of ik dat geld nog van de postbank terug kan verwachten of moet ik dat maar vergeten.????????

gelijk even ter waarschuwing mensen let op bij het pinnen scherm je hand af met je andere hand en pin met zo min mogenlijk beweging (niet met 1 vinger) of ga ergens pinnen waar je naar binnen kan en video bewaking is. Zet het nummer van je bank in je gsm dat versneld de blokkade.

pin nooit op een drukke plaats en of tijdstip (als er markt is)

het is supper triest omdat ik zaterdag mijn dochters (woensdag eigenlijk jarig) eerste verjaardag vier en ik boodschappen daarvoor moet doen maar waarvan dan? taart besteld etc...

Bionneke
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:41 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28615779
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over. Vaak is een bank echter wel coulant, en biedt uiteindelijk aan om een deel van de schade te vergoeden.
pi_28615862
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over. Vaak is een bank echter wel coulant, en biedt uiteindelijk aan om een deel van de schade te vergoeden.
Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.

Dat is op zich genoeg bewijs, maar ik denk niet dat de Postbank je geld teruggeeft. Ze zijn geen verzekeringsmaatschappij natuurlijk, en jij bent verantwoordelijk voor je eigen pasjes..
Big dick.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:27:05 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_28615923
Mijn zus heeft het ook ervaren (in Amsterdam, albert cuijp) en toen hadden ze ook het maximum bedrag gejat. Maar gelukkig wel de rest gedumpt anders ben je nog verder van huis...schoften zijn het!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_28616068
Soms ben ik echt blij dat ik in een dorp woon, zoiets zie ik hier nooit gebeuren.
Plus dat ik altijd even om kijk of er iemand staat.

En dat ik noooit iets in mijn tas doe.. ik ben dan ook geen vrouw.. maar heb alles in mijn voorzak van mijn broer zitten. (Geen hint ofzo ! )
Een ex van mij deed altijd haar portomonee voor in haar broek bij de gulp dus.. werd ook nooit iets van gejat. of dat door de vreemde plek of door de visgeur kwam weet ik niet.

Ik hoop dat je je geld terugkrijgt van de bank.. ookal denk ik dat je maar 40% krijgt.. maar het is beter als niets
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:01:00 #6
17698 nappel
raar menneke..
pi_28616618
Ja, da's k*t..
Hopelijk krijg je 't geld terug, of iig een groot gedeelte.
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_28616968
tvp

Bekende van mij heeft hetzelfde meegemaakt, rekening net 2 minuten te laat laten blokkeren.... 500 euro weg. Vuile smeerlappen zijn 't

Aangifte gedaan bij de politie, politie heeft ook de beveiligingsvideo meegenomen van de bank maar daar hoor je ook niks meer van

De bank (Rabobank) heeft NIKS betaald... pincode was ook afgekeken.
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_28617092
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:12 schreef 3rdStrike het volgende:
De bank (Rabobank) heeft NIKS betaald... pincode was ook afgekeken.
Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?
Big dick.
pi_28617369
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:

En dat ik noooit iets in mijn tas doe.. ik ben dan ook geen vrouw.. maar heb alles in mijn voorzak van mijn broer zitten
Dat is wel het veiligste ja, vooral als hij gewoon thuis blijft!
Snoep verstandig, lik m'n reet!
pi_28617606
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:15 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?
Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werd .
pi_28618439
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:33 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werd .
Misschien als je auto daar in de garage stond, en dan nog met nadruk op misschien want dat hangt van de verzekering van die dealer af.

Als ie geparkeerd stond op hun parkeerterrein heb je sowieso al pech.
Big dick.
pi_28618699
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:14 schreef bionneke het volgende:
Dinsdag ben ik gerold en gelicht. Ik had gepint en ben toen naar de markt gegaan bij de eerste markt kraam kwam ik er achter (10 minuten later hoogstens). Gelijk mijn rekening laten blokkeren, dat koste enkele minuten die handig werden gebruikt om verderop 1000 euro van mijn rekening te plukken en mijn portomonais in een winkel te dumpen (gelukkig nog met id card). Ze hebben lekker over mij heen zitten spieken wat mijn pincode was (ben niet zo groot). Ik voel me zooo ontzettend dom. Maar ben ook boos ze moeten potdomme met hun tengels uit mijn tas blijven! Maar vooral verdrietig We waren net aan het herstellen van een financieel moeilijke periode we gingen eindelijk weer lekker, alsof ze het wisten.

Ik heb een schade formulier gekregen van de postbank en hoop met het procesverbaal en afschrift het bedrag terug te krijgen.

Mijn vraag is: heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt (vast wel) en weet iemand of ik dat geld nog van de postbank terug kan verwachten of moet ik dat maar vergeten.????????

gelijk even ter waarschuwing mensen let op bij het pinnen scherm je hand af met je andere hand en pin met zo min mogenlijk beweging (niet met 1 vinger) of ga ergens pinnen waar je naar binnen kan en video bewaking is. Zet het nummer van je bank in je gsm dat versneld de blokkade.

pin nooit op een drukke plaats en of tijdstip (als er markt is)

het is supper triest omdat ik zaterdag mijn dochters (woensdag eigenlijk jarig) eerste verjaardag vier en ik boodschappen daarvoor moet doen maar waarvan dan? taart besteld etc...

Bionneke
Vreselijk.

In iedere geval succes nog.
pi_28618796
Helaas, je hebt vrijwel geen kans je geld terug te krijgen van de bank.
Zie dit topic, een vergelijkbare situatie...

Pinpas gestolen, pincode afgekeken, geen geld terug
pi_28620080
Nee, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je NIETS terug krijgt. Wat je wel na kunt kijken is het tijdstip van blokkeren vergelijken met het tijdstip van opname.

Dat heeft bij mij 200 Euro gescheeld van een transactie met mijn gejatte pas in Frankrijk. Ik ben toen alleen niet gerold, maar de pas is uit de automaat gehengeld, en pincode is eerder die week afgekeken.

Met mijn vrouw doe ik tegenwoordig bij het boodschappen doen een spelletje: Raad de PIN. We letten op of we iemand zijn boodschappen zien betalen met een PIN pas en met de code. We kijken of we de code zien die ingetypt wordt, dat gaat vaak verrassend eenvoudig omdat mensne hun winkelwagen tussen PIN apparaat en hunzelf manouvreren. Ook kan je de code via de spiegel die boven de kassa hangt zien.

We lopen naar buiten en vertellen elkaar de code, hebben we hetzelfde gezien, dan spreken we diegene aan. Een enkele keer krijg je een boze reactie, maar de meeste mensen accepteren het en bedanken ervoor!
pi_28620416
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Marsepein het volgende:
Nee, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je NIETS terug krijgt. Wat je wel na kunt kijken is het tijdstip van blokkeren vergelijken met het tijdstip van opname.

Dat heeft bij mij 200 Euro gescheeld van een transactie met mijn gejatte pas in Frankrijk. Ik ben toen alleen niet gerold, maar de pas is uit de automaat gehengeld, en pincode is eerder die week afgekeken.

Met mijn vrouw doe ik tegenwoordig bij het boodschappen doen een spelletje: Raad de PIN. We letten op of we iemand zijn boodschappen zien betalen met een PIN pas en met de code. We kijken of we de code zien die ingetypt wordt, dat gaat vaak verrassend eenvoudig omdat mensne hun winkelwagen tussen PIN apparaat en hunzelf manouvreren. Ook kan je de code via de spiegel die boven de kassa hangt zien.

We lopen naar buiten en vertellen elkaar de code, hebben we hetzelfde gezien, dan spreken we diegene aan. Een enkele keer krijg je een boze reactie, maar de meeste mensen accepteren het en bedanken ervoor!
Je moet wat he, als je je verveeld
Big dick.
pi_28620699
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Je moet wat he, als je je verveeld
Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:11:26 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28620839
Ik let er zelf meestal wel op. Er wordt ook vaak best achterlijk gereageerd als je degene die achter je staat bij de kassa verzoekt om een stuk naar achteren te gaan omdat je wilt pinnen.
pi_28620941
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:08 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.
Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.

Liever jat ik hun pinpas om hem vervolgens hun rekening leeg te trekken
Big dick.
pi_28621793
Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde gehad 3 jaar geleden in Ede. Maar die heeft wel alles vergoed gekregen van de postbank. Waarschijnlijk omdat er met haar pas gepint werd op precies hetzelfde moment als dat zij binnen in het postkantoor haar pas stond te blokkeren
pi_28622982
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.

Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.
pi_28623137
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:11 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.
Dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt
Big dick.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:54:23 #22
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_28624524
Mij is het een jaar of drie geleden overkomen; ik was met mijn zoon en een vriendin aan het winkelen in Utrecht, had iets gekocht bij het Kruidvat, gepind, ik wilde daarna bij Sissyboy een riem passen, vriendin hield tas vast, zag dat-ie open stond en dat m'n portomonnee weg was, ik heb gelijk alles geblokkeerd, was er redelijk beroerd van, en wilde gelijk naar huis.

Twee weken later kreeg ik een afschrift, meneer Doeka vroeg zich af wat ik in Godesnaam allemaal gekocht had, postbank gebeld naar de politie geweest, aangegeven dat er bij GWK camera's stonden, deze types hadden in 13 minuten 1659,= eur van mijn rekening afgehaald, ik dacht dat het mij een eigen risico zou kosten, maar helaas kreeg ik niets terug omdat "men" vindt dat je onzorgvuldig met je pincode bent omgegaan.

Ik heb daarna nog heel lang "last" gehad van deze actie, stond volkomen hysterisch in winkels naar m'n portomonne te zoeken die ik dan in een ander vakje had gestopt, bleef bang om weer m'n portomonnee kwijt te raken, gelukkig gaat dat gevoel wel over, wat ik ongelofelijk irritant blijf vinden is dat een stelletje lamstralen die te beroerd zijn om een baantje te zoeken je gewoon zomaar beroven.

De politie wist mij overigens te vertellen dat "ze" achter je staan, je pincode afkijken, en die gelijk naar een handlanger door sms-en, handlanger rolt je, en gaat gelijk door naar een pinautomaat; volgens de politie in Utrecht zijn dit voornamelijk bendes uit Oost-Europa, maar voordat ik nu gelijk van discriminatie word beticht, dit zei de politie, en ik weet het niet, heb ook niets gemerkt.

Ik wens je veel succes, Bionneke

[ Bericht 3% gewijzigd door doeka op 08-07-2005 15:02:57 ]
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:45:16 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_28628527
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over.
Zijn er dan ook dan situaties waar 'ze' de pincode niet gebruiken en de bank niet moelijk doet?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:47:09 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28628588
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zijn er dan ook dan situaties waar 'ze' de pincode niet gebruiken en de bank niet moelijk doet?
Een voorbeeld is wanneer een pas wordt gekopieerd, en er wordt bijvoorbeeld in Frankrijk mee betaald. In Frankrijk is geen pincode nodig.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:49:30 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28628674
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
Soms ben ik echt blij dat ik in een dorp woon, zoiets zie ik hier nooit gebeuren.
Je ziet juist dat het steeds vaker buiten de stad gebeurd...
[KNE]-Mod
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:51:48 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28628750
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:49 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je ziet juist dat het steeds vaker buiten de stad gebeurd...
Logisch, want in een dorp denkt men toch dat het niet gebeurt.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:09:23 #27
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_28629287
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Bij de supermarkt hier in de buurt hangen van die leuke spiegels aan het plafond. Ik heb totaal geen moeite om iemands pincode af te kijken.

Als ik m'n pincode ergens intype hou ik de klep van m'n portomonee er standaard boven en type de pincode blind dat ik 'm zelf nog eens niet zie. (Dit gaat af en toe ook mis Maar gelukkig geen 3x achter elkaar )
pi_28629330
Ik vind het oprecht zeer vervelend voor je
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_28629899
2 Rekeningen: 1 huishoudgeld, 1 salaris, nooit teveel op huishoudrekening storten
En verder gewoon enkel pinpas bij je hebben als je 'm ook echt gebruikt, en verder aardig gepast (of gepland 'spendmoney') geld meenemen

En ik hou me altijd aan die denkbeeldige streep die je bij de bank hebt, en ja, ik let er ook op of andere dat doen, en aangezien ik niet zo groot ben, buig ik gewoon ver over 't pinpas gebeuren
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zondag 10 juli 2005 @ 01:20:20 #30
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_28668996
Gelukkig nooit last van gehad. Bij pinnen let ik altijd goed op voordat ik ga pinnen en als ik een paar rare snuiters zie staan helemaal.

Mijn portemonnauie zullen ze ook niet ze snel jatten want ik heb er geen. Alles gaat gewoon lekker in een zak. Pasjes, munten, biljetjes en de rest van de zooi strak op het lijf en tegen de kont.

Voordeel is dat ik niet echt aantrekkelijk ben, dus als er iemand naar m'n kont grijpt weet ik genoeg... Bovendien kruipt het niet zo naar boven, wat met een portemonnaie wel het geval is.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_28708962
nou max 6 weken w88 heb schadeform. opgestuurt ik laat t weten als en wat ik terug krijg bedankt voor alle adviezen en eerlijke (soms harde) meningen, het is nu een kwestie van afwachten. Ga nog wel even naar de politie om te vragen of ze al iets weten over camera's
bionneke
pi_28709779
Ik werd nog niet zo lang geleden voor gek verklaard omdat ik zei dat ik altijd cash op zak had en bijna nooit pin.

Ging over vakantie en hoeveel zakgeld, hoop ongeloofwaardige reacties, je kan toch pinnen, creditcard blablabla.

Pinnen is link, zeker in buitenland maar ook in Nederland, CC is link, mensen gaan meer en makkelijker uitgeven omdat ze het niet zo snel merken, meestal een week of 2 na de vakantie pas, als de afschriften komen.

Ik heb dus altijd cash op zak, zelfs toen ik 2 maanden geleden een plasma kocht, nog nooit een cassiere ze verbaasd gezien toen ik die cash afrekende.

En een knappe jongen die aan mijn geld komt.

P.s. Mijn rekening is dus altijd zo goed als leeg, als salaris komt gaan daar direct de vaste lasten af, de rest neem ik op de zaak op, en voor de rest komt er bij mij uit een aantal bronnen alleen maar cash binnen, dus al zouden ze mijn pas hebben , hebben ze er niets aan er staat immers niets op en rood staan kan ik niet, dat heb ik laten blokkeren.

maandag 11 juli 2005 @ 16:30:00 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28709873
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:26 schreef Kanjer het volgende:

Pinnen is link, zeker in buitenland maar ook in Nederland, CC is link, mensen gaan meer en makkelijker uitgeven omdat ze het niet zo snel merken, meestal een week of 2 na de vakantie pas, als de afschriften komen.
Internet-bankieren zie je dagelijks, en alle gegevens van transacties blijven nog eens bewaard. Bij contante betalingen heb je bonnetjes nodig om achteraf te zien wat je waar aan hebt uitgegeven.
quote:
En een knappe jongen die aan mijn geld komt.
Een klap op je hoofd is genoeg. Bij in pinpas is er dan nog de pincode die bescherming biedt.
pi_28709944
Als ik ooit merk als iemand meespiekt met mn pincode sla ik diegene toch best wel even zo hard mogelijk Veel sterkte Bionneke, hopelijk komt alles goed
† The 3 Kings †
pi_28710114
quote:
Op maandag 11 juli 2005 15:57 schreef bionneke het volgende:
nou max 6 weken w88 heb schadeform. opgestuurt ik laat t weten als en wat ik terug krijg bedankt voor alle adviezen en eerlijke (soms harde) meningen, het is nu een kwestie van afwachten. Ga nog wel even naar de politie om te vragen of ze al iets weten over camera's
bionneke
Ik hoop echt voor je dat je wat terug krjigt... Het zijn zulke luizestreken. Maar reken er niet op, de bank zal alles aangrijpen om aan te tonen dat je onzorgvuldig hebt gehandeld. Ik heb destijds bij ons gehoord dat er beveiligde pasinvoer bestond, en vroeg me bij de bank af waarom dat niet gemonteerd was, dat had onze hengeltruuk onmogelijk gemaakt. Ook een getuige die bij mij stond en zag dat er niemand mee keek heeft niet geholpen. Alles weg, ongeveer 3000 euro.. (Als ik het nu schrijf wordt ik nog boos op mijzelf, dat ik niet snel geblokkeerd had. Te naief, terwijl ik altijd zei, dat overkomt mij niet.)
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:31 schreef TheSorrow het volgende:
Als ik ooit merk als iemand meespiekt met mn pincode sla ik diegene toch best wel even zo hard mogelijk Veel sterkte Bionneke, hopelijk komt alles goed
Tja, spieken doe ik niet, ik kijk gewoon rond, en haal geen truuks uit. Maar zelfs met rondkijken zie ik meerdere codes per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 11-07-2005 16:49:51 ]
pi_28710135
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Internet-bankieren zie je dagelijks, en alle gegevens van transacties blijven nog eens bewaard. Bij contante betalingen heb je bonnetjes nodig om achteraf te zien wat je waar aan hebt uitgegeven.
[..]

Een klap op je hoofd is genoeg. Bij in pinpas is er dan nog de pincode die bescherming biedt.
Nogmaals, een knappe jongen die aan mijn geld komt, duidelijker kan ik niet wezen.
pi_28710417
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:38 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nogmaals, een knappe jongen die aan mijn geld komt, duidelijker kan ik niet wezen.
Tuurlijk. Jij bent zo geweldig, niemand gaat jou beroven of oplichten .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_28710589
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

knappe jongens kunnen het ook van hun uiterlijk hebben hoor

(geen kwade bedoelingen mee hoor verder)
pi_28710831
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Iedereen mag het proberen.
pi_28710856
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:53 schreef frederik het volgende:

[..]

knappe jongens kunnen het ook van hun uiterlijk hebben hoor

(geen kwade bedoelingen mee hoor verder)
Werkt niet bij mij, Kanjer = Man
  maandag 11 juli 2005 @ 19:10:23 #41
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_28714196
en dan? achter je lopen en keihard slaan met een ijzeren staaf en weg is je geld
pi_28714419
Ik scherm altijd het toetsenbord af als ik pin, met de hand of met de portmonee. Tevens heb ik de portmonee aan een ketting en aan de voorkant van mijn broek. Ik gun gewoon niemand anders mijn geld .
Het is wel rot voor jou, ik hoop dat de bank een beetje coulant is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 juli 2005 @ 21:53:13 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28719502
Sinds ze mijn portemonnaie een keer gerold hebben in de trein heb ik daar alleen nog maar geld in zitten, geen pinpasje meer. Dat zit in een afgesloten vakje in mijn tas. Nu had ik geluk dat mijn pasje meteen geblokkeerd is en er niets gepind is (ze hadden ook alleen de pas, niet de code), maar alle rompslomp die je ervan hebt...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28726685
Onze pincodes zitten nog altijd ongeopend in de enveloppe. Wij zijn nog echt van de "oude stempel" en halen wekelijks contant geld bij de balie.

Al diverse malen hebben wij brieven gehad (plus uiteraard bij bijna elke opname bij de balie) met het verzoek om gebruik te gaan maken van onze PIN pasjes. Ons steevaste antwoord daarop is een volhard NEE!

IK ben klant bij de bank en NEE! wij hoeven geen pin-rotzooi te hebben! En als jullie nog een keer het lef hebben om daarover te beginnen, gooi ik alles desnoods over naar een (regio) bank die daar niet moeilijk over doet. Oprotten met dat opdringerige pin-gedoe!

Niet dat ik niet met de tijd mee wil gaan, maar bij misbruik geven die smeerlappen "niet thuis" en mag je zelf maar uitzoeken hoe je je geld terug krijgt. En daar pas ik voor!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 07:32:02 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28727546
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 02:59 schreef Creative1972 het volgende:
Onze pincodes zitten nog altijd ongeopend in de enveloppe. Wij zijn nog echt van de "oude stempel" en halen wekelijks contant geld bij de balie.

Al diverse malen hebben wij brieven gehad (plus uiteraard bij bijna elke opname bij de balie) met het verzoek om gebruik te gaan maken van onze PIN pasjes. Ons steevaste antwoord daarop is een volhard NEE!

IK ben klant bij de bank en NEE! wij hoeven geen pin-rotzooi te hebben! En als jullie nog een keer het lef hebben om daarover te beginnen, gooi ik alles desnoods over naar een (regio) bank die daar niet moeilijk over doet. Oprotten met dat opdringerige pin-gedoe!

Niet dat ik niet met de tijd mee wil gaan, maar bij misbruik geven die smeerlappen "niet thuis" en mag je zelf maar uitzoeken hoe je je geld terug krijgt. En daar pas ik voor!
Het is alleen jammer dat door deze instelling veel andere klanten, die bij de balie hun bankzaken willen regelen langer moeten wachten omdat jij onnodig principieel bent.
pi_28727648
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:37 schreef Marsepein het volgende:
Tja, spieken doe ik niet, ik kijk gewoon rond, en haal geen truuks uit. Maar zelfs met rondkijken zie ik meerdere codes per dag.
Gisteren kon ik bij het meisje voor me bij de kaartjesautomaat ook zonder enige moeite de pincode zien..
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_28728102
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 07:54 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Gisteren kon ik bij het meisje voor me bij de kaartjesautomaat ook zonder enige moeite de pincode zien..
Precies, en dat meisje is het zich niet bewust. Zo wordt er mee omgegaan.
pi_28728385
Ik zorg dat ik altijd het nodige heb dat op mijn rekening staat. Als het moet kan ik altijd tussen mijn spaar en betaalrekening in real time laten overschrijven. Ik zorg dat er altijd max 20 euro op mijn betaalrekening staat. Jatten ze me pas prima en je komt geen meter mee vooruit. Als ik dure aankopen zal doen kan ik het binnen 1 minuut al pinnen. Dat is het voordeel van rabobank telefonische bankieren. Kost me wel dan 16 cent voor mobiel bellen maar ik heb deze zorgen gelukkig niet.
pi_28730503
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:54 schreef doeka het volgende:
Twee weken later kreeg ik een afschrift, meneer Doeka vroeg zich af wat ik in Godesnaam allemaal gekocht had, postbank gebeld naar de politie geweest, aangegeven dat er bij GWK camera's stonden, deze types hadden in 13 minuten 1659,= eur van mijn rekening afgehaald, ik dacht dat het mij een eigen risico zou kosten, maar helaas kreeg ik niets terug omdat "men" vindt dat je onzorgvuldig met je pincode bent omgegaan.
Eh, dat bén je toch ook? Wat een instelling zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_28745282
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 07:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat door deze instelling veel andere klanten, die bij de balie hun bankzaken willen regelen langer moeten wachten omdat jij onnodig principieel bent.
Als andere mensen lang moeten wachten is er blijkbaar tekort personeel.
pi_28745365
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 18:43 schreef Creative1972 het volgende:
Als andere mensen lang moeten wachten is er blijkbaar tekort personeel.
Klopt. En dus voeren ze een charge er op in, de salarissen moeten wel worden betaald. Daar heb je, mag ik aannemen, geen problemen mee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_28793054
he nostra doet is lief mw doeka weet heus wel dat ze niet zo slim heeft gehandelt, maar hoe slim of gewiekst je ook bent als ze je willen beroven dan doen ze dat, wie heeft r nooit is een raampje opengelaten thuis of in de auto? wie is nooit s zijn sleutels verloren we lopen iedere dag risico's
pi_28793921
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:21 schreef bionneke het volgende:
he nostra doet is lief mw doeka weet heus wel dat ze niet zo slim heeft gehandelt, maar hoe slim of gewiekst je ook bent als ze je willen beroven dan doen ze dat, wie heeft r nooit is een raampje opengelaten thuis of in de auto? wie is nooit s zijn sleutels verloren we lopen iedere dag risico's
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!

Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
pi_28797620
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!

Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
Gedeeltelijk ben ik het hiermee eens. Het hele pincode verhaal is door de banken verzonnen. Het is tot op zekere hoogte een goed systeem. Er zijn echter een aantal maren.

Als je wat ouder bent en wat onhandiger, dan is een code onthouden lastiger zoniet onmogelijk. Plus de lichamelijke physieke gebreken die parten gaan spelen. Wat kan resulteren in pincodes op briefjes of anderen die geld gaan halen, waardoor de code dus bij derden is.

Nog niet zo lang geleden bestond er geen 'verbeterde pasingang' op geldautomaten. Tot die tijd was het dus mogelijk om te hengelen naar passen. Als consument mag je verwachten dat een apparaat waar je je pas invoert beschermd is daar tegen, immers, zelf kan je daar niets aan doen. Maar nee, slechts na veel fraude gevallen is er een nieuwe pasingang gekomen.

Dan zijn er nog vele truuks om ongemerkt iemands code te krijgen, waardoor de pas in ene interresant wordt, bv camera icm paskopieerder (Alleen in die gevallen zal de verzekering van de banken moeten uitkeren, je hebt immers je pas nog)

Het is dus ondanks dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen code, via vele manieren mogelijk dat je code bij anderen komt. En in de basis is dat veroorzaakt door de invoer van diezelfde code.

Het is dus niet altijd rechtlijnig en duidelijk.

Website: http://www.pinpasfraude.nl/

Pas bij zulke websites wel op, ik kan niet snel beoordelen of dit een website met goede of slechte bedoelingen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 14-07-2005 13:02:45 ]
pi_28800079
Volledig mee eens, Marsepein - al vind ik de genoemde site een pure reclameuiting van Otherways en vind ik het eerlijk gezegd wat grof om onder het mom van consumentenhulp je eigen systeem trachten te verkopen.

Maar ondanks dat je gelijk hebt word ik wat moe van hoe veel mensen tegen banken aankijken. Het is ook je eigen verantwoordelijkheid, naast die van de bank, om de risico's te inventariseren, te mitigeren en al dan niet te accepteren. Maar als het op bankzaken aankomt dan denken veel mensen dat ze a) nergens voor hoeven te betalen maar dat tegelijkertijd b) de Grote Boze Banken maar voor alle mogelijk denkbare risico's moeten zorgdragen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:08:54 #56
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_28800486
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.

Nadat ik gerold ben ben ik daarook op gaan letten; als ik een beetje mijn best doe zie ik bij 9 van de 10 personen de pincode die ze intoetsen.
pi_28801016
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:08 schreef doeka het volgende:
Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.

Nadat ik gerold ben ben ik daarook op gaan letten; als ik een beetje mijn best doe zie ik bij 9 van de 10 personen de pincode die ze intoetsen.
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:27:03 #58
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_28801266
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.
pi_28801528
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:27 schreef doeka het volgende:

[..]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.
Ah, dan begrijp ik het.

Zou wel veel fraude opleveren denk ik, zoiets.
pi_28808853
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat kan een aardige ja/nee of wellus/nietus discussie opleveren. Feit blijft dat:

- Bij veel winkels de PIN apparatuur te hoog staat
- Afschermkapjes regelmatig ontbreken/kapot zijn
- Spiegels aan plafonds hangen
- Iedereen tegenwoordig met PIN geld moet opnemen en/of betalen (Ook gehandicapten, minder valide, etc etc)

Ik denk dat heeeeel veeeeel mensen onvoldoende noodzaak zien tot 'veilig' handelen zolang het goed gaat. Pas wanneer het misgaat zie je de gevaren.

Ik ken via via een man die werkt op een afdeling waar pinpasfraude afgehandeld wordt (Geen bank, soort van meldpunt/verbeterpunt voor banken) Als je die spreekt besef je pas dat er zeker tientallen manieren zijn om ongemerkt de PIN code van iemand te krijgen. En met de code al in je bezit is alleen de pas nog maar nodig.

PIN pas en code wordt geintroduceert als makkelijk en gebruiksvriendelijk, maar het is alles behalve dat. Eigen verantwoordelijkheid o.k., maar die niet verschuiven naar de burger.

Voorbeeldje van mijzelf:

2 keer bij 2 verschillende banken maak ik mee dat mijn pas vast zit in de automaat, 1 x na openingsstijd, 1 x tijdens openingstijd.
Ik meld mij tijdens openingstijden direct aan de balie, en moet de volgende dag terug komen, dan is de automaat geleegd, en kan ik de pas ophalen (Zonder dat er gecontroleerd is!)
Buiten openingstijden (Notabene in het buitenland, Zwitserland) meld ik mij de volgende dag. De pas ligt keurig klaar op de balie, en na het zien van paspoort kan ik de boel meenemen.

Geen van beide keren wordt ik gewaarschuwd dat ik voortaan bij zulke zaken mijn pas moet blokkeren.

Drie jaar geleden gebeurt exact hetzelfde in Frankrijk. Volgende werkdag ga ik naar de bank en hoor dat het een truuk is. Meteen geblokkeerd, maar helaas dik 3000 euro armer. (Pas uit automaat gehengeld) Geen enkel argument van mijn kant heeft enige coulance van de bank gebracht. En dat terwijl de bank niet kon bewijzen dat ik onzorgvuldig met de code ben omgegaan. (Ik had een getuige die gezien had dat ik met mijn hand afgeschremd had.) Natuurlijk, ik was een tikkie naief, maar dat is door de eerdere ervaring gekomen. En nu verlies ik mijn pas dus niet meer uit het oog.

Zo gebeurd e.e.a.

Misschien is het een idee om samen een lijst te maken met 'gevaarlijke' punten mbt pinpassen en geldopname. Zodat er voor de toekomst voor alle FOK! gebruikers een overzicht is.
pi_28818083
Ha, een paar uur na het bijdehand posten in dit topique vergeet ik mijn pas in de telefooncel!
Aardige (doch enigszins aparte, want telefoonkaartenverzamelaar-die-telefooncellen-doorzoekt) man heeft mij opgebeld en ik heb hem zojuist opgehaald.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 00:38:35 #62
31812 PuinzOOi
Baa Baa Black Sheep
pi_28818251
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.

Dat is op zich genoeg bewijs, maar ik denk niet dat de Postbank je geld teruggeeft. Ze zijn geen verzekeringsmaatschappij natuurlijk, en jij bent verantwoordelijk voor je eigen pasjes..
Ze checken echt niet altijd die bewakingsbeelden - ik geloof dat daar juridisch gezien ook nog wat haken en ogen aan zitten.

Mijn broertje moest een paar jaar geleden samen met een vriend onder dwang (van een vuurwapen) zijn pinpas en pincode afstaan - voordat ze allebei in elkaar waren gerost. Er is vervolgens EUR 500,- van z'n rekening gehaald...

Dat geld was kut maar je zou denken dat de politie vervolgens de beelden zou opvragen om de daders te achterhalen - niets daarvan. M'n broertje heeft naderhand in zo'n boek moeten bladeren om te kijken of hij iemand herkende, zoals je al kan raden hebben we nooit meer iets gehoord.

De bank heeft zich overigens wel coulant opgesteld en het geld geschonken.
"THE SECRET TO CREATIVITY IS KNOWING HOW TO HIDE YOUR SOURCES"
pi_28818371
Als ik 1 keer gepind heb kan ik die dag niet nog een keer pinnen bij een automaat (wel in een winkel), tenzij ik naar mijn eigen bank ga. Vond dit altijd lastig maar nu snap ik waarom. Kost een dief ook meer tijd om die bank te zoeken en zo heb je toch meer tijd om je pas te laten blokkeren.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_28821410
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 00:31 schreef nostra het volgende:
Ha, een paar uur na het bijdehand posten in dit topique vergeet ik mijn pas in de telefooncel!
Aardige (doch enigszins aparte, want telefoonkaartenverzamelaar-die-telefooncellen-doorzoekt) man heeft mij opgebeld en ik heb hem zojuist opgehaald.
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!
pi_28823727
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 07:31 schreef Marsepein het volgende:
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!
Er bestaan nog wel vriendelijke mensen gelukkig. Flesje wijn gegeven, ik had niets anders in huis om tien uur 's avonds natuurlijk. Mijn ouders vonden dat ik geld had moeten geven, maar dat vind ik zoiets idioot aan een echtpaar van rond de 50-60, kom je aan met 20 euro.
pi_28823871
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Er bestaan nog wel vriendelijke mensen gelukkig. Flesje wijn gegeven, ik had niets anders in huis om tien uur 's avonds natuurlijk. Mijn ouders vonden dat ik geld had moeten geven, maar dat vind ik zoiets idioot aan een echtpaar van rond de 50-60, kom je aan met 20 euro.
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.

Iemand die je PIN code ziet, en een kopie heeft kan dan geld pinnen. Ik zou, met de ervaringen in dit topic, niet zo makkelijk zijn en zeker de pas(sen) vernieuwen.
pi_28824008
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.
Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheid ). Het ging niet om mijn portemonnee, maar alleen dat ene pasje dat ik voornamelijk als chipknip gebruik (er staat niet veel geld op de rekening). Een kwaadwillende zou de pas dus binnen anderhalf uur moeten hebben gekopieerd en teruggestopt in de telefooncel, en kent bovendien mijn pincode niet omdat hij of zij niet weet wie ik ben. Als die beste telefoonkaartenverzamelaar de pas zou hebben gekopieerd, dan is hij wel erg stupide om me langs zijn prive-adres te laten komen om de pas weer op te komen halen.

Het risico is groter dat een pas snel gekopieerd wordt bij bepaalde winkels waar je de pas niet zelf door zo'n gleuf moet halen, maar af moet geven aan de baliemedewerker (en weiger dat maar eens als je net hebt getankt).
pi_28824138
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheid ). Het ging niet om mijn portemonnee, maar alleen dat ene pasje dat ik voornamelijk als chipknip gebruik (er staat niet veel geld op de rekening). Een kwaadwillende zou de pas dus binnen anderhalf uur moeten hebben gekopieerd en teruggestopt in de telefooncel, en kent bovendien mijn pincode niet omdat hij of zij niet weet wie ik ben. Als die beste telefoonkaartenverzamelaar de pas zou hebben gekopieerd, dan is hij wel erg stupide om me langs zijn prive-adres te laten komen om de pas weer op te komen halen.

Het risico is groter dat een pas snel gekopieerd wordt bij bepaalde winkels waar je de pas niet zelf door zo'n gleuf moet halen, maar af moet geven aan de baliemedewerker (en weiger dat maar eens als je net hebt getankt).
Zoals je schrijft, inderdaad eigen verantwoordelijkheid En ik vind het knap dat je dat nu zo oppakt, en ook meld in dit topic.

Met mijn eigen ervaring in mijn achterhoofd, zou ik dus nu nieuwe passen hebben gevraagd. Misschien overdreven, maar liever teveel dan te weinig voorzichtigheid.

Maar no offence veder hoor, ieder zijn keuze!
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:43:50 #69
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28839768
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.

Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.

-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28851555
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.

Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.

-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
Tja, deze tips, daar hou ik mij aan, maar er zijn situaties dat er toch wat meer dan 100 a 300 euro op je lopende rekening moet staan. En het was bij ons zo'n ongelukkige samenloop. Verder vind ik de tip om een 2e rekening te openen om enig risico uit te sluiten wel een goed maar niet werkbaar. Zeg zelf, zulke truuks hoef je niet uit te halen wanneer de banken beweren dat het veilig en simpel is.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 10:01:49 #71
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28852368
kapotschoppen die kutflikkers!!!! Ik ben ooit een keer bestolen waar ik bijstond, toen ben ik er zelf achter aan gerend maar ja, dat hield na een tijdje ook op in een drukke winkelstraat. Maar goed, als ik ooit nog een keer geripped wordt dan ren ik er dus gewoon weer achteraan en dan schop ik hem gewoon neer, of dat nou mag of niet.... zal me een worst wezen!!

En 1000 euro is veel.... dat is 2/3 van al mijn geld... als dat van mn rekening gestolen word dan ben ik flink de sjaak...... Vind het ook gewoon vreemd dat je niks terugkrijgt. Als jij gewoon bij een pinautomaat pint, dan hoort niemand te kunnen meekijken.... dat kunnen ze toch ook gewoon zien op die camera's? Wat kan je er aan doen als een gast van 2 meter hoog achter je staat mee te kijken? Moet je dan eerst 3x omdraaien voordat je de code intoetst en iedereen vriendelijjk verzoeken 10 m afstand te nemne ?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_28853414
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Dat wilde ik ook net zeggen.

Ik zit bij de postbank met internetbankieren en naast mijn gewone rekening een plusrekening (spaarrekening waar je binnen een dag geld van kan terugboeken) Dus op mijn gewone rekening staat maximaal 300 euro ofzo en ik kan niet roodstaan. En als ik eens meer nodig heb schrijf ik dat de avond vantevoren even over naar mezelf.

Op die manier ben je nooit voor veel geld de klos.

(overigens zijn de kosten van van nieuwe pasjes, lidmaatschapskaarten, rijbewijs etc vaak ook een flinke schadepost als je gerold wordt, en bovendien een hoop rompslomp.)
Geluk duurt je leven lang.
pi_28857770
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:01 schreef maniack28 het volgende:
kapotschoppen die kutflikkers!!!! Ik ben ooit een keer bestolen waar ik bijstond, toen ben ik er zelf achter aan gerend maar ja, dat hield na een tijdje ook op in een drukke winkelstraat. Maar goed, als ik ooit nog een keer geripped wordt dan ren ik er dus gewoon weer achteraan en dan schop ik hem gewoon neer, of dat nou mag of niet.... zal me een worst wezen!!

En 1000 euro is veel.... dat is 2/3 van al mijn geld... als dat van mn rekening gestolen word dan ben ik flink de sjaak...... Vind het ook gewoon vreemd dat je niks terugkrijgt. Als jij gewoon bij een pinautomaat pint, dan hoort niemand te kunnen meekijken.... dat kunnen ze toch ook gewoon zien op die camera's? Wat kan je er aan doen als een gast van 2 meter hoog achter je staat mee te kijken? Moet je dan eerst 3x omdraaien voordat je de code intoetst en iedereen vriendelijjk verzoeken 10 m afstand te nemne ?
Precies, wat kan een bank er tenslotte aan doen als iemand van 2 meter vlak achter je staat en je code afkijkt?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:19:22 #74
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28858739
Beveiliging bij de pinautomaat? Verplichte afstand, hokje ervan maken ofzo
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:40:26 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28859286
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:19 schreef maniack28 het volgende:
Beveiliging bij de pinautomaat? Verplichte afstand, hokje ervan maken ofzo
In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 16 juli 2005 @ 15:59:50 #76
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_28859836
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.
Mooi baantje om werkelozen aan het werk te krijgen
pi_28870569
Het is toch niet zo moeilijk om het keybordje af te schermen met je hand. Een hele knappe meekijker die het dan nog lukt om je pincode af te kijken. Maar er zijn mensen, ik heb het meerdere keren gehoord en gezien dat ze rustig hun pincode aan derden doorgaven, ook dat ze zich generen om het keybordje af te schermen, je zou ook eens wantrouwig kunnen overkomen, je vrienden mogen toch wel je pincode weten. Onzin natuurlijk, je pincode kan levenslang meegaan, vrienden komen en gaan vaak.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:07:24 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28870675
ik heb mijn pinpas incl code wel eens meegegeven aan kennisen die niet veel geld hadden en 50 euro nodig hadden. Ik heb ze zelf latn pinnen in goed vertrouwen en dat ging goed niet meer dan 50 euro afgeschreven.

Ik moet wel zeggen dat ik door latere ervaringen vertrouwen verloren heb in mensen en ik dat niet meer zal doen snel
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28870691
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:03 schreef pentas het volgende:
ook dat ze zich generen om het keybordje af te schermen, je zou ook eens wantrouwig kunnen overkomen, je vrienden mogen toch wel je pincode weten. Onzin natuurlijk, je pincode kan levenslang meegaan, vrienden komen en gaan vaak.
Och, dat is een kwestie van vrienden kiezen he. Als vrienden zo idioot bij mij gaan doen, dan kunnen ze inderdaad oprotten. Doe even gezond zeg.
pi_29502038
nog steeds niets gehoord, maar het zou max 6 weken duren dus nog ff geduld, als ik in week 14 nog niets gehoord heb klim ik maar in de telefoon. maniack leuke reactie maar gewels is zinloos, je bereikt er waarschijnljik niets mee. het was voor ons ook een hap het is meer dan mijn hele maand salaris, we zij goed de klos. Ik ben mega peranoia geworden, ik wil niet meer pinnen geen geld meer bij me hebben. als ik moet pinnen doe ik het alleen asl ik met iemand ben en bij "veilige apparaten er is er een in de buurt met camera's dus ga ik daar heen of naar 1 waar je naar binnen kan
pi_29502042
nog steeds niets gehoord, maar het zou max 6 weken duren dus nog ff geduld, als ik in week 14 nog niets gehoord heb klim ik maar in de telefoon. maniack leuke reactie maar gewels is zinloos, je bereikt er waarschijnlijk niets mee. het was voor ons ook een hap het is meer dan mijn hele maand salaris, we zij goed de klos. Ik ben mega peranoia geworden, ik wil niet meer pinnen geen geld meer bij me hebben. als ik moet pinnen doe ik het alleen asl ik met iemand ben en bij "veilige apparaten er is er een in de buurt met camera's dus ga ik daar heen of naar 1 waar je naar binnen kan
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 12:15:48 #82
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_29518583
reken maar op niks, die banken doen er alles aan om het voor hun zo voordelig mogelijk uit te laten pakken..
pi_29652772
heb 850 gekregen!!!!!
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:00:58 #84
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29653924
Van Harte Gefeliciteerd! (Maar die taart voor de vjd van je kind zal nu wel bedorven zijn )
pi_29653977
we gaan er nu een halen met champoepel! ha ha!
pi_29653993
Ik merk het als iemand me probeert te rollen!

Heb in de Metro al eens een kerel op z'n potje gemept omdat 'ie met z'n fikken naar m'n portemonneee zat te graaien!
pi_29654494
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:18 schreef bionneke het volgende:
heb 850 gekregen!!!!!
Hee, gefeliciteerd, ik had het niet gedacht. Misschien moet ik mijn verhaal ook maar weer eens naar de postbank schoppen (Hebben ze een cold case team daar?)

Kan je eens laten weten waarom de Postbank NIET vindt dat je onzorgvuldig met de PINcode bent omgegaan?
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:19:22 #88
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_29656121
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:21 schreef Marsepein het volgende:

[..]
Kan je eens laten weten waarom de Postbank NIET vindt dat je onzorgvuldig met de PINcode bent omgegaan?
Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...
pi_29657717
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:19 schreef Toodles het volgende:

[..]

Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...
Link? Argument ws dat de bank behoort te verifieren dat de rechtshandeling i.c. de geldopname ook daadwerkelijk gewenst is door de rekeninghouder?
pi_29669633
tja,wat wel simpel is om een 2e rekening te openen met ook een aparte pinpas en gewoon zorgen dat je daar altijd een bepaalt bedrag op hebt staan,laten we zeggen 150 euro.

mocht die dan geklauwd worden kunnen ze maximaal 150 euro van me pikken,maar dat klinkt nog een heel stuk beter dan ca 800 euro wat meestal op mn betaal rekening staat.

eigenlijk belachelijk dat je dat dan op zo'n manier moet regelen,allemaal door dat soort tuig wat blijkbaar te lui is om voor geld eerlijk te werken.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_29955478
Gelukkig dat het toch nog goed afgelopen is
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:30:15 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31289079
Bionneke: zou ik contact met je mogen opnemen?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:18:40 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_31295538
Even alle tips opsommend:
-Hand boven het toetsenbord houden als je je pincode intoetst
-Niet rood kunnen staan
-Geld op een spaarrekening zetten zodat je max +/- 200 euro op je rekening hebt staan, bij grote aankopen een dag vantevoren geld overschrijven

Misschien ook wel handig om wat telefoonnummers bij de hand te hebben die je kan bellen om je pas te blokkeren? Om te bewaren bij je grootouders of andere mensen die altijd thuis. Is je portemonnee + mobiel gerold, weet je tenminste gelijk wie je moet bellen om zo snel mogelijk de juiste nummers te bereiken voor het blokkeren van passen.

Net ff opgezocht
Rabobank (Interhelp): 0499 499 112
Postbank: 058 244 91 11
ABN Amro: ?
ING: ?
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:50:57 #94
83951 rashudo
project 2501
pi_31329032
Als geld belangrijk voor je is, opletten opletten opletten!

Scherm je pincode af (staat op bijna elke automaat aangegeven). Let op je omgeving! Zorg ervoor dat niemand mee kan kijken.

Het is JUIST beter om op drukke plekken te pinnen, dan word je tenminste niet overvallen. Als je een situatie niet vertrouwd, ga dan weg! Je kan altijd nog ergens anders geld opnemen. Het is niet zielig om bang te zijn, dat is gewoon een natuurlijk gevoel, reageer hier dan ook op. Better safe than sorry!

Bewaar je portemonnee op een veilige plek. Als ik op een drukke plek kom, verplaats ik mijn portemonnee van een buitenzak naar een binnenzak in m'n jas. Ook let ik dan gewoon donders goed op wie er langs me heen loopt wie me aanraakt om te kijken of ze iets willen jatten.

Vrouwen, bewaar NOOIT je portemonnee in je tas/handtas/schoudertas. Gewoon NIET doen! Deze worden echt aan de lopende band gestolen. Of steek in elk geval je pinpas/creditcard ergens anders, dan ben je alleen je contanten kwijt.

Verder is het inderdaad supermakkelijk om bij mensen hun pincode af te kijken.. ik zie het soms gewoon per ongeluk, en dan denk ik oh jeej dat is niet beleefd om toevallig daar naar te kijken, maar in principe moeten die mensen het gewoon zelf afschermen.
Their eyes opaque.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:53:06 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31329073
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:50 schreef rashudo het volgende:

Vrouwen, bewaar NOOIT je portemonnee in je tas/handtas/schoudertas. Gewoon NIET doen! Deze worden echt aan de lopende band gestolen. Of steek in elk geval je pinpas/creditcard ergens anders, dan ben je alleen je contanten kwijt.
Knappe persoon die even on-the-fly mijn handtas jat of rolt.

Als ik een situatie niet vertrouw pin ik inderdaad niet (Bijv. in een stille straat waar een auto stil staat precies tegenover de geldautomaat).
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:01:15 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31329239
Opletten heeft maar tot op zekere hoogte zin, het onopvallend rollen en afkijken is juist de specialiteit van dit soort fraudeurs.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:04:19 #97
83951 rashudo
project 2501
pi_31329308
Ook als ik de trein instap of metro stop ik m'n portemonnee in m'n binnenzak. Misschien dat het overdreven lijkt maar waarom zou je onnodig risico lopen.

Alicey, natuurlijk als je altijd 100% goed oplet gebeurt het niet.. maar je hoeft maar 1 keertje niet op te letten en dan kan het al gebeurd zijn. Het blijft toch moeilijker om iemand z'n jas open te knopen, of iemand aan de voorkant van z'n broek te betasten als om iemand z'n tasje uit z'n handen te graaien.

En bionneke, sterkte, het is echt vreselijk om zoveel geld kwijt te zijn, en dan hebben we het niet eens over de emotionele schade, ik zou er ook paranoia van worden!
Their eyes opaque.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:07:30 #98
83951 rashudo
project 2501
pi_31329382
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Aventura het volgende:
Opletten heeft maar tot op zekere hoogte zin, het onopvallend rollen en afkijken is juist de specialiteit van dit soort fraudeurs.
Toch heeft het wel zin.. die figuren kiezen altijd de makkelijkste doelwitten. Als ze al zien dat jij iets meer oplet als anderen, dan denken ze nou dan neem ik die andere wel.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Het zijn gelegenheidsdieven.. geen kunstige ocean's eleven halfgoden van het dievengilde. En zelfs die zou dan het makkelijkste doelwit uitkiezen.

Het is net als de sloten op je fiets, je kan ze allemaal openbreken, je hoeft het alleen maar moeilijker te maken als de andere fietsen zodat ze voor het gemak kiezen en een andere fiets stelen.
Their eyes opaque.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:10:02 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31329453
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef rashudo het volgende:

Alicey, natuurlijk als je altijd 100% goed oplet gebeurt het niet.. maar je hoeft maar 1 keertje niet op te letten en dan kan het al gebeurd zijn.
Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:13:31 #100
83951 rashudo
project 2501
pi_31329536
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.
Ik heb ook altijd m'n hand op m'n portemonnee.. misschien ben ik toch een beetje dwangmatig.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')