Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over. Vaak is een bank echter wel coulant, en biedt uiteindelijk aan om een deel van de schade te vergoeden.
Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:12 schreef 3rdStrike het volgende:
De bank (Rabobank) heeft NIKS betaald... pincode was ook afgekeken.
Dat is wel het veiligste ja, vooral als hij gewoon thuis blijft!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
En dat ik noooit iets in mijn tas doe.. ik ben dan ook geen vrouw.. maar heb alles in mijn voorzak van mijn broer zitten
Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werdquote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:15 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?
Misschien als je auto daar in de garage stond, en dan nog met nadruk op misschien want dat hangt van de verzekering van die dealer af.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:33 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werd.
Vreselijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:14 schreef bionneke het volgende:
Dinsdag ben ik gerold en gelicht. Ik had gepint en ben toen naar de markt gegaan bij de eerste markt kraam kwam ik er achter (10 minuten later hoogstens). Gelijk mijn rekening laten blokkeren, dat koste enkele minuten die handig werden gebruikt om verderop 1000 euro van mijn rekening te plukken en mijn portomonais in een winkel te dumpen (gelukkig nog met id card). Ze hebben lekker over mij heen zitten spieken wat mijn pincode was (ben niet zo groot). Ik voel me zooo ontzettend dom. Maar ben ook boos ze moeten potdomme met hun tengels uit mijn tas blijven! Maar vooral verdrietigWe waren net aan het herstellen van een financieel moeilijke periode we gingen eindelijk weer lekker, alsof ze het wisten.
Ik heb een schade formulier gekregen van de postbank en hoop met het procesverbaal en afschrift het bedrag terug te krijgen.
Mijn vraag is: heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt (vast wel) en weet iemand of ik dat geld nog van de postbank terug kan verwachten of moet ik dat maar vergeten.????????
gelijk even ter waarschuwing mensen let op bij het pinnen scherm je hand af met je andere hand en pin met zo min mogenlijk beweging (niet met 1 vinger) of ga ergens pinnen waar je naar binnen kan en video bewaking is. Zet het nummer van je bank in je gsm dat versneld de blokkade.
pin nooit op een drukke plaats en of tijdstip (als er markt is)
het is supper triest omdat ik zaterdag mijn dochters (woensdag eigenlijk jarig) eerste verjaardag vier en ik boodschappen daarvoor moet doen maar waarvan dan? taart besteld etc...
Bionneke
Je moet wat he, als je je verveeldquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Marsepein het volgende:
Nee, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je NIETS terug krijgt. Wat je wel na kunt kijken is het tijdstip van blokkeren vergelijken met het tijdstip van opname.
Dat heeft bij mij 200 Euro gescheeld van een transactie met mijn gejatte pas in Frankrijk. Ik ben toen alleen niet gerold, maar de pas is uit de automaat gehengeld, en pincode is eerder die week afgekeken.
Met mijn vrouw doe ik tegenwoordig bij het boodschappen doen een spelletje: Raad de PIN. We letten op of we iemand zijn boodschappen zien betalen met een PIN pas en met de code. We kijken of we de code zien die ingetypt wordt, dat gaat vaak verrassend eenvoudig omdat mensne hun winkelwagen tussen PIN apparaat en hunzelf manouvreren. Ook kan je de code via de spiegel die boven de kassa hangt zien.
We lopen naar buiten en vertellen elkaar de code, hebben we hetzelfde gezien, dan spreken we diegene aan. Een enkele keer krijg je een boze reactie, maar de meeste mensen accepteren het en bedanken ervoor!
Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je moet wat he, als je je verveeld![]()
Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.
Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.
Liever jat ik hun pinpas om hem vervolgens hun rekening leeg te trekken
Dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:11 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over.
Een voorbeeld is wanneer een pas wordt gekopieerd, en er wordt bijvoorbeeld in Frankrijk mee betaald. In Frankrijk is geen pincode nodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:45 schreef Zelva het volgende:
[..]Zijn er dan ook dan situaties waar 'ze' de pincode niet gebruiken en de bank niet moelijk doet?
Je ziet juist dat het steeds vaker buiten de stad gebeurd...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
Soms ben ik echt blij dat ik in een dorp woon, zoiets zie ik hier nooit gebeuren.
Logisch, want in een dorp denkt men toch dat het niet gebeurt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:49 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je ziet juist dat het steeds vaker buiten de stad gebeurd...
Bij de supermarkt hier in de buurt hangen van die leuke spiegels aan het plafond. Ik heb totaal geen moeite om iemands pincode af te kijken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.
Liever jat ik hun pinpas om hem vervolgens hun rekening leeg te trekken
Internet-bankieren zie je dagelijks, en alle gegevens van transacties blijven nog eens bewaard. Bij contante betalingen heb je bonnetjes nodig om achteraf te zien wat je waar aan hebt uitgegeven.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:26 schreef Kanjer het volgende:
Pinnen is link, zeker in buitenland maar ook in Nederland, CC is link, mensen gaan meer en makkelijker uitgeven omdat ze het niet zo snel merken, meestal een week of 2 na de vakantie pas, als de afschriften komen.
Een klap op je hoofd is genoeg. Bij in pinpas is er dan nog de pincode die bescherming biedt.quote:En een knappe jongen die aan mijn geld komt.
Ik hoop echt voor je dat je wat terug krjigt... Het zijn zulke luizestreken. Maar reken er niet op, de bank zal alles aangrijpen om aan te tonen dat je onzorgvuldig hebt gehandeld. Ik heb destijds bij ons gehoord dat er beveiligde pasinvoer bestond, en vroeg me bij de bank af waarom dat niet gemonteerd was, dat had onze hengeltruuk onmogelijk gemaakt. Ook een getuige die bij mij stond en zag dat er niemand mee keek heeft niet geholpen. Alles weg, ongeveer 3000 euro.. (Als ik het nu schrijf wordt ik nog boos op mijzelf, dat ik niet snel geblokkeerd had. Te naief, terwijl ik altijd zei, dat overkomt mij niet.)quote:Op maandag 11 juli 2005 15:57 schreef bionneke het volgende:
nou max 6 weken w88 heb schadeform. opgestuurt ik laat t weten als en wat ik terug krijg bedankt voor alle adviezen en eerlijke (soms harde) meningen, het is nu een kwestie van afwachten. Ga nog wel even naar de politie om te vragen of ze al iets weten over camera's
bionneke
Tja, spieken doe ik niet, ik kijk gewoon rond, en haal geen truuks uit. Maar zelfs met rondkijken zie ik meerdere codes per dag.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:31 schreef TheSorrow het volgende:
Als ik ooit merk als iemand meespiekt met mn pincode sla ik diegene toch best wel even zo hard mogelijkVeel sterkte Bionneke, hopelijk komt alles goed
Nogmaals, een knappe jongen die aan mijn geld komt, duidelijker kan ik niet wezen.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Internet-bankieren zie je dagelijks, en alle gegevens van transacties blijven nog eens bewaard. Bij contante betalingen heb je bonnetjes nodig om achteraf te zien wat je waar aan hebt uitgegeven.
[..]
Een klap op je hoofd is genoeg. Bij in pinpas is er dan nog de pincode die bescherming biedt.
Tuurlijk. Jij bent zo geweldig, niemand gaat jou beroven of oplichtenquote:Op maandag 11 juli 2005 16:38 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nogmaals, een knappe jongen die aan mijn geld komt, duidelijker kan ik niet wezen.
knappe jongens kunnen het ook van hun uiterlijk hebben hoorquote:Op maandag 11 juli 2005 16:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij bent zo geweldig, niemand gaat jou beroven of oplichten.
Iedereen mag het proberen.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij bent zo geweldig, niemand gaat jou beroven of oplichten.
Werkt niet bij mij, Kanjer = Manquote:Op maandag 11 juli 2005 16:53 schreef frederik het volgende:
[..]
knappe jongens kunnen het ook van hun uiterlijk hebben hoor
(geen kwade bedoelingen mee hoor verder)
Het is alleen jammer dat door deze instelling veel andere klanten, die bij de balie hun bankzaken willen regelen langer moeten wachten omdat jij onnodig principieel bent.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 02:59 schreef Creative1972 het volgende:
Onze pincodes zitten nog altijd ongeopend in de enveloppe. Wij zijn nog echt van de "oude stempel" en halen wekelijks contant geld bij de balie.
Al diverse malen hebben wij brieven gehad (plus uiteraard bij bijna elke opname bij de balie) met het verzoek om gebruik te gaan maken van onze PIN pasjes. Ons steevaste antwoord daarop is een volhard NEE!
IK ben klant bij de bank en NEE! wij hoeven geen pin-rotzooi te hebben! En als jullie nog een keer het lef hebben om daarover te beginnen, gooi ik alles desnoods over naar een (regio) bank die daar niet moeilijk over doet. Oprotten met dat opdringerige pin-gedoe!![]()
Niet dat ik niet met de tijd mee wil gaan, maar bij misbruik geven die smeerlappen "niet thuis" en mag je zelf maar uitzoeken hoe je je geld terug krijgt. En daar pas ik voor!
Gisteren kon ik bij het meisje voor me bij de kaartjesautomaat ook zonder enige moeite de pincode zien..quote:Op maandag 11 juli 2005 16:37 schreef Marsepein het volgende:
Tja, spieken doe ik niet, ik kijk gewoon rond, en haal geen truuks uit. Maar zelfs met rondkijken zie ik meerdere codes per dag.
Precies, en dat meisje is het zich niet bewust. Zo wordt er mee omgegaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:54 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Gisteren kon ik bij het meisje voor me bij de kaartjesautomaat ook zonder enige moeite de pincode zien..
Eh, dat bén je toch ook? Wat een instelling zeg.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:54 schreef doeka het volgende:
Twee weken later kreeg ik een afschrift, meneer Doeka vroeg zich af wat ik in Godesnaam allemaal gekocht had, postbank gebeld naar de politie geweest, aangegeven dat er bij GWK camera's stonden, deze types hadden in 13 minuten 1659,= eur van mijn rekening afgehaald, ik dacht dat het mij een eigen risico zou kosten, maar helaas kreeg ik niets terug omdat "men" vindt dat je onzorgvuldig met je pincode bent omgegaan.
Als andere mensen lang moeten wachten is er blijkbaar tekort personeel.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 07:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat door deze instelling veel andere klanten, die bij de balie hun bankzaken willen regelen langer moeten wachten omdat jij onnodig principieel bent.
Klopt. En dus voeren ze een charge er op in, de salarissen moeten wel worden betaald. Daar heb je, mag ik aannemen, geen problemen mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:43 schreef Creative1972 het volgende:
Als andere mensen lang moeten wachten is er blijkbaar tekort personeel.
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:21 schreef bionneke het volgende:
he nostra doet is lief mw doeka weet heus wel dat ze niet zo slim heeft gehandelt, maar hoe slim of gewiekst je ook bent als ze je willen beroven dan doen ze dat, wie heeft r nooit is een raampje opengelaten thuis of in de auto? wie is nooit s zijn sleutels verloren we lopen iedere dag risico's
Gedeeltelijk ben ik het hiermee eens. Het hele pincode verhaal is door de banken verzonnen. Het is tot op zekere hoogte een goed systeem. Er zijn echter een aantal maren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!
Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!
Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:08 schreef doeka het volgende:
Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.
Nadat ik gerold ben ben ik daarook op gaan letten; als ik een beetje mijn best doe zie ik bij 9 van de 10 personen de pincode die ze intoetsen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
Ah, dan begrijp ik het.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:27 schreef doeka het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.
Tja, dat kan een aardige ja/nee of wellus/nietus discussie opleveren. Feit blijft dat:quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
Ze checken echt niet altijd die bewakingsbeelden - ik geloof dat daar juridisch gezien ook nog wat haken en ogen aan zitten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.
Dat is op zich genoeg bewijs, maar ik denk niet dat de Postbank je geld teruggeeft. Ze zijn geen verzekeringsmaatschappij natuurlijk, en jij bent verantwoordelijk voor je eigen pasjes..
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:31 schreef nostra het volgende:
Ha, een paar uur na het bijdehand posten in dit topique vergeet ik mijn pas in de telefooncel!
Aardige (doch enigszins aparte, want telefoonkaartenverzamelaar-die-telefooncellen-doorzoekt) man heeft mij opgebeld en ik heb hem zojuist opgehaald.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:31 schreef Marsepein het volgende:
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:32 schreef nostra het volgende:
[..]Er bestaan nog wel vriendelijke mensen gelukkig.
Flesje wijn gegeven, ik had niets anders in huis om tien uur 's avonds natuurlijk. Mijn ouders vonden dat ik geld had moeten geven, maar dat vind ik zoiets idioot aan een echtpaar van rond de 50-60, kom je aan met 20 euro.
Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.
Zoals je schrijft, inderdaad eigen verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheid). Het ging niet om mijn portemonnee, maar alleen dat ene pasje dat ik voornamelijk als chipknip gebruik (er staat niet veel geld op de rekening). Een kwaadwillende zou de pas dus binnen anderhalf uur moeten hebben gekopieerd en teruggestopt in de telefooncel, en kent bovendien mijn pincode niet omdat hij of zij niet weet wie ik ben. Als die beste telefoonkaartenverzamelaar de pas zou hebben gekopieerd, dan is hij wel erg stupide om me langs zijn prive-adres te laten komen om de pas weer op te komen halen.
Het risico is groter dat een pas snel gekopieerd wordt bij bepaalde winkels waar je de pas niet zelf door zo'n gleuf moet halen, maar af moet geven aan de baliemedewerker (en weiger dat maar eens als je net hebt getankt).
Tja, deze tips, daar hou ik mij aan, maar er zijn situaties dat er toch wat meer dan 100 a 300 euro op je lopende rekening moet staan. En het was bij ons zo'n ongelukkige samenloop. Verder vind ik de tip om een 2e rekening te openen om enig risico uit te sluiten wel een goed maar niet werkbaar. Zeg zelf, zulke truuks hoef je niet uit te halen wanneer de banken beweren dat het veilig en simpel is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.
Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.
-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
Dat wilde ik ook net zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.
Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.
-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
Precies, wat kan een bank er tenslotte aan doen als iemand van 2 meter vlak achter je staat en je code afkijkt?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:01 schreef maniack28 het volgende:
kapotschoppen die kutflikkers!!!! Ik ben ooit een keer bestolen waar ik bijstond, toen ben ik er zelf achter aan gerend maar ja, dat hield na een tijdje ook op in een drukke winkelstraat. Maar goed, als ik ooit nog een keer geripped wordt dan ren ik er dus gewoon weer achteraan en dan schop ik hem gewoon neer, of dat nou mag of niet.... zal me een worst wezen!!
En 1000 euro is veel.... dat is 2/3 van al mijn geld... als dat van mn rekening gestolen word dan ben ik flink de sjaak...... Vind het ook gewoon vreemd dat je niks terugkrijgt. Als jij gewoon bij een pinautomaat pint, dan hoort niemand te kunnen meekijken.... dat kunnen ze toch ook gewoon zien op die camera's? Wat kan je er aan doen als een gast van 2 meter hoog achter je staat mee te kijken? Moet je dan eerst 3x omdraaien voordat je de code intoetst en iedereen vriendelijjk verzoeken 10 m afstand te nemne ?
In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:19 schreef maniack28 het volgende:
Beveiliging bij de pinautomaat? Verplichte afstand, hokje ervan maken ofzo
Mooi baantje om werkelozen aan het werk te krijgenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.
Och, dat is een kwestie van vrienden kiezen he. Als vrienden zo idioot bij mij gaan doen, dan kunnen ze inderdaad oprotten. Doe even gezond zeg.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:03 schreef pentas het volgende:
ook dat ze zich generen om het keybordje af te schermen, je zou ook eens wantrouwig kunnen overkomen, je vrienden mogen toch wel je pincode weten. Onzin natuurlijk, je pincode kan levenslang meegaan, vrienden komen en gaan vaak.
Hee, gefeliciteerd, ik had het niet gedacht. Misschien moet ik mijn verhaal ook maar weer eens naar de postbank schoppen (Hebben ze een cold case team daar?)quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:18 schreef bionneke het volgende:
heb 850 gekregen!!!!!
Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kan je eens laten weten waarom de Postbank NIET vindt dat je onzorgvuldig met de PINcode bent omgegaan?
Link? Argument ws dat de bank behoort te verifieren dat de rechtshandeling i.c. de geldopname ook daadwerkelijk gewenst is door de rekeninghouder?quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:19 schreef Toodles het volgende:
[..]
Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...
Knappe persoon die even on-the-fly mijn handtas jat of rolt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:50 schreef rashudo het volgende:
Vrouwen, bewaar NOOIT je portemonnee in je tas/handtas/schoudertas. Gewoon NIET doen! Deze worden echt aan de lopende band gestolen. Of steek in elk geval je pinpas/creditcard ergens anders, dan ben je alleen je contanten kwijt.
Toch heeft het wel zin.. die figuren kiezen altijd de makkelijkste doelwitten. Als ze al zien dat jij iets meer oplet als anderen, dan denken ze nou dan neem ik die andere wel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Aventura het volgende:
Opletten heeft maar tot op zekere hoogte zin, het onopvallend rollen en afkijken is juist de specialiteit van dit soort fraudeurs.
Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef rashudo het volgende:
Alicey, natuurlijk als je altijd 100% goed oplet gebeurt het niet.. maar je hoeft maar 1 keertje niet op te letten en dan kan het al gebeurd zijn.
Ik heb ook altijd m'n hand op m'n portemonnee.. misschien ben ik toch een beetje dwangmatig.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |