abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28615695
Dinsdag ben ik gerold en gelicht. Ik had gepint en ben toen naar de markt gegaan bij de eerste markt kraam kwam ik er achter (10 minuten later hoogstens). Gelijk mijn rekening laten blokkeren, dat koste enkele minuten die handig werden gebruikt om verderop 1000 euro van mijn rekening te plukken en mijn portomonais in een winkel te dumpen (gelukkig nog met id card). Ze hebben lekker over mij heen zitten spieken wat mijn pincode was (ben niet zo groot). Ik voel me zooo ontzettend dom. Maar ben ook boos ze moeten potdomme met hun tengels uit mijn tas blijven! Maar vooral verdrietig :'( We waren net aan het herstellen van een financieel moeilijke periode we gingen eindelijk weer lekker, alsof ze het wisten.

Ik heb een schade formulier gekregen van de postbank en hoop met het procesverbaal en afschrift het bedrag terug te krijgen.

Mijn vraag is: heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt (vast wel) en weet iemand of ik dat geld nog van de postbank terug kan verwachten of moet ik dat maar vergeten.????????

gelijk even ter waarschuwing mensen let op bij het pinnen scherm je hand af met je andere hand en pin met zo min mogenlijk beweging (niet met 1 vinger) of ga ergens pinnen waar je naar binnen kan en video bewaking is. Zet het nummer van je bank in je gsm dat versneld de blokkade.

pin nooit op een drukke plaats en of tijdstip (als er markt is)

het is supper triest omdat ik zaterdag mijn dochters (woensdag eigenlijk jarig) eerste verjaardag vier en ik boodschappen daarvoor moet doen maar waarvan dan? taart besteld etc...

Bionneke
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:19:41 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28615779
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over. Vaak is een bank echter wel coulant, en biedt uiteindelijk aan om een deel van de schade te vergoeden.
pi_28615862
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over. Vaak is een bank echter wel coulant, en biedt uiteindelijk aan om een deel van de schade te vergoeden.
Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.

Dat is op zich genoeg bewijs, maar ik denk niet dat de Postbank je geld teruggeeft. Ze zijn geen verzekeringsmaatschappij natuurlijk, en jij bent verantwoordelijk voor je eigen pasjes..
Big dick.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:27:05 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_28615923
Mijn zus heeft het ook ervaren (in Amsterdam, albert cuijp) en toen hadden ze ook het maximum bedrag gejat. Maar gelukkig wel de rest gedumpt anders ben je nog verder van huis...schoften zijn het!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_28616068
Soms ben ik echt blij dat ik in een dorp woon, zoiets zie ik hier nooit gebeuren.
Plus dat ik altijd even om kijk of er iemand staat.

En dat ik noooit iets in mijn tas doe.. ik ben dan ook geen vrouw.. maar heb alles in mijn voorzak van mijn broer zitten. (Geen hint ofzo ! )
Een ex van mij deed altijd haar portomonee voor in haar broek bij de gulp dus.. werd ook nooit iets van gejat. of dat door de vreemde plek of door de visgeur kwam weet ik niet.

Ik hoop dat je je geld terugkrijgt van de bank.. ookal denk ik dat je maar 40% krijgt.. maar het is beter als niets
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:01:00 #6
17698 nappel
raar menneke..
pi_28616618
Ja, da's k*t..
Hopelijk krijg je 't geld terug, of iig een groot gedeelte.
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_28616968
tvp

Bekende van mij heeft hetzelfde meegemaakt, rekening net 2 minuten te laat laten blokkeren.... 500 euro weg. Vuile smeerlappen zijn 't

Aangifte gedaan bij de politie, politie heeft ook de beveiligingsvideo meegenomen van de bank maar daar hoor je ook niks meer van

De bank (Rabobank) heeft NIKS betaald... pincode was ook afgekeken.
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_28617092
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:12 schreef 3rdStrike het volgende:
De bank (Rabobank) heeft NIKS betaald... pincode was ook afgekeken.
Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?
Big dick.
pi_28617369
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:

En dat ik noooit iets in mijn tas doe.. ik ben dan ook geen vrouw.. maar heb alles in mijn voorzak van mijn broer zitten
Dat is wel het veiligste ja, vooral als hij gewoon thuis blijft!
Snoep verstandig, lik m'n reet!
pi_28617606
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:15 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo gek? Je krijgt toch ook geen geld van de autodealer op het moment dat je auto wordt gejat?
Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werd .
pi_28618439
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:33 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wel als je auto bij hun stond en daar gejat werd .
Misschien als je auto daar in de garage stond, en dan nog met nadruk op misschien want dat hangt van de verzekering van die dealer af.

Als ie geparkeerd stond op hun parkeerterrein heb je sowieso al pech.
Big dick.
pi_28618699
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:14 schreef bionneke het volgende:
Dinsdag ben ik gerold en gelicht. Ik had gepint en ben toen naar de markt gegaan bij de eerste markt kraam kwam ik er achter (10 minuten later hoogstens). Gelijk mijn rekening laten blokkeren, dat koste enkele minuten die handig werden gebruikt om verderop 1000 euro van mijn rekening te plukken en mijn portomonais in een winkel te dumpen (gelukkig nog met id card). Ze hebben lekker over mij heen zitten spieken wat mijn pincode was (ben niet zo groot). Ik voel me zooo ontzettend dom. Maar ben ook boos ze moeten potdomme met hun tengels uit mijn tas blijven! Maar vooral verdrietig We waren net aan het herstellen van een financieel moeilijke periode we gingen eindelijk weer lekker, alsof ze het wisten.

Ik heb een schade formulier gekregen van de postbank en hoop met het procesverbaal en afschrift het bedrag terug te krijgen.

Mijn vraag is: heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt (vast wel) en weet iemand of ik dat geld nog van de postbank terug kan verwachten of moet ik dat maar vergeten.????????

gelijk even ter waarschuwing mensen let op bij het pinnen scherm je hand af met je andere hand en pin met zo min mogenlijk beweging (niet met 1 vinger) of ga ergens pinnen waar je naar binnen kan en video bewaking is. Zet het nummer van je bank in je gsm dat versneld de blokkade.

pin nooit op een drukke plaats en of tijdstip (als er markt is)

het is supper triest omdat ik zaterdag mijn dochters (woensdag eigenlijk jarig) eerste verjaardag vier en ik boodschappen daarvoor moet doen maar waarvan dan? taart besteld etc...

Bionneke
Vreselijk.

In iedere geval succes nog.
pi_28618796
Helaas, je hebt vrijwel geen kans je geld terug te krijgen van de bank.
Zie dit topic, een vergelijkbare situatie...

Pinpas gestolen, pincode afgekeken, geen geld terug
pi_28620080
Nee, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je NIETS terug krijgt. Wat je wel na kunt kijken is het tijdstip van blokkeren vergelijken met het tijdstip van opname.

Dat heeft bij mij 200 Euro gescheeld van een transactie met mijn gejatte pas in Frankrijk. Ik ben toen alleen niet gerold, maar de pas is uit de automaat gehengeld, en pincode is eerder die week afgekeken.

Met mijn vrouw doe ik tegenwoordig bij het boodschappen doen een spelletje: Raad de PIN. We letten op of we iemand zijn boodschappen zien betalen met een PIN pas en met de code. We kijken of we de code zien die ingetypt wordt, dat gaat vaak verrassend eenvoudig omdat mensne hun winkelwagen tussen PIN apparaat en hunzelf manouvreren. Ook kan je de code via de spiegel die boven de kassa hangt zien.

We lopen naar buiten en vertellen elkaar de code, hebben we hetzelfde gezien, dan spreken we diegene aan. Een enkele keer krijg je een boze reactie, maar de meeste mensen accepteren het en bedanken ervoor!
pi_28620416
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:53 schreef Marsepein het volgende:
Nee, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je NIETS terug krijgt. Wat je wel na kunt kijken is het tijdstip van blokkeren vergelijken met het tijdstip van opname.

Dat heeft bij mij 200 Euro gescheeld van een transactie met mijn gejatte pas in Frankrijk. Ik ben toen alleen niet gerold, maar de pas is uit de automaat gehengeld, en pincode is eerder die week afgekeken.

Met mijn vrouw doe ik tegenwoordig bij het boodschappen doen een spelletje: Raad de PIN. We letten op of we iemand zijn boodschappen zien betalen met een PIN pas en met de code. We kijken of we de code zien die ingetypt wordt, dat gaat vaak verrassend eenvoudig omdat mensne hun winkelwagen tussen PIN apparaat en hunzelf manouvreren. Ook kan je de code via de spiegel die boven de kassa hangt zien.

We lopen naar buiten en vertellen elkaar de code, hebben we hetzelfde gezien, dan spreken we diegene aan. Een enkele keer krijg je een boze reactie, maar de meeste mensen accepteren het en bedanken ervoor!
Je moet wat he, als je je verveeld
Big dick.
pi_28620699
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Je moet wat he, als je je verveeld
Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:11:26 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28620839
Ik let er zelf meestal wel op. Er wordt ook vaak best achterlijk gereageerd als je degene die achter je staat bij de kassa verzoekt om een stuk naar achteren te gaan omdat je wilt pinnen.
pi_28620941
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:08 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Nou het is een goede wake up call voor mensen, die zullen in het vervolg vast beter uitkijken.
Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.

Liever jat ik hun pinpas om hem vervolgens hun rekening leeg te trekken
Big dick.
pi_28621793
Mijn schoonmoeder heeft hetzelfde gehad 3 jaar geleden in Ede. Maar die heeft wel alles vergoed gekregen van de postbank. Waarschijnlijk omdat er met haar pas gepint werd op precies hetzelfde moment als dat zij binnen in het postkantoor haar pas stond te blokkeren
pi_28622982
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:14 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als ik achter iemand sta bij de kassa zie ik ALTIJD hun pincode, maar ik heb dan echt niet de behoefte om hun dat te melden.

Liever jat ik hun pinpas om hem vervolgens hun rekening leeg te trekken
Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.
pi_28623137
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:11 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Duh, dan sta je niet achter mij in de rij. Je ziet bij mij NIET dat ik iets intyp en WAT ik intyp.
Dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt
Big dick.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:54:23 #22
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_28624524
Mij is het een jaar of drie geleden overkomen; ik was met mijn zoon en een vriendin aan het winkelen in Utrecht, had iets gekocht bij het Kruidvat, gepind, ik wilde daarna bij Sissyboy een riem passen, vriendin hield tas vast, zag dat-ie open stond en dat m'n portomonnee weg was, ik heb gelijk alles geblokkeerd, was er redelijk beroerd van, en wilde gelijk naar huis.

Twee weken later kreeg ik een afschrift, meneer Doeka vroeg zich af wat ik in Godesnaam allemaal gekocht had, postbank gebeld naar de politie geweest, aangegeven dat er bij GWK camera's stonden, deze types hadden in 13 minuten 1659,= eur van mijn rekening afgehaald, ik dacht dat het mij een eigen risico zou kosten, maar helaas kreeg ik niets terug omdat "men" vindt dat je onzorgvuldig met je pincode bent omgegaan.

Ik heb daarna nog heel lang "last" gehad van deze actie, stond volkomen hysterisch in winkels naar m'n portomonne te zoeken die ik dan in een ander vakje had gestopt, bleef bang om weer m'n portomonnee kwijt te raken, gelukkig gaat dat gevoel wel over, wat ik ongelofelijk irritant blijf vinden is dat een stelletje lamstralen die te beroerd zijn om een baantje te zoeken je gewoon zomaar beroven.

De politie wist mij overigens te vertellen dat "ze" achter je staan, je pincode afkijken, en die gelijk naar een handlanger door sms-en, handlanger rolt je, en gaat gelijk door naar een pinautomaat; volgens de politie in Utrecht zijn dit voornamelijk bendes uit Oost-Europa, maar voordat ik nu gelijk van discriminatie word beticht, dit zei de politie, en ik weet het niet, heb ook niets gemerkt.

Ik wens je veel succes, Bionneke

[ Bericht 3% gewijzigd door doeka op 08-07-2005 15:02:57 ]
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:45:16 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_28628527
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:19 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben de pincode gebruikt, dus de bank doet er moeilijk over.
Zijn er dan ook dan situaties waar 'ze' de pincode niet gebruiken en de bank niet moelijk doet?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:47:09 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28628588
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zijn er dan ook dan situaties waar 'ze' de pincode niet gebruiken en de bank niet moelijk doet?
Een voorbeeld is wanneer een pas wordt gekopieerd, en er wordt bijvoorbeeld in Frankrijk mee betaald. In Frankrijk is geen pincode nodig.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:49:30 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28628674
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:34 schreef tonks het volgende:
Soms ben ik echt blij dat ik in een dorp woon, zoiets zie ik hier nooit gebeuren.
Je ziet juist dat het steeds vaker buiten de stad gebeurd...
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')