Klopt. En dus voeren ze een charge er op in, de salarissen moeten wel worden betaald. Daar heb je, mag ik aannemen, geen problemen mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:43 schreef Creative1972 het volgende:
Als andere mensen lang moeten wachten is er blijkbaar tekort personeel.
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:21 schreef bionneke het volgende:
he nostra doet is lief mw doeka weet heus wel dat ze niet zo slim heeft gehandelt, maar hoe slim of gewiekst je ook bent als ze je willen beroven dan doen ze dat, wie heeft r nooit is een raampje opengelaten thuis of in de auto? wie is nooit s zijn sleutels verloren we lopen iedere dag risico's
Gedeeltelijk ben ik het hiermee eens. Het hele pincode verhaal is door de banken verzonnen. Het is tot op zekere hoogte een goed systeem. Er zijn echter een aantal maren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!
Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies bionneke, natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk maakt iedereen kleine foutjes!
Waar ik me alleen wel ontzettend aan erger, is als je dan zo'n foutje gemaakt hebt en vervolgens naar de bank rent en verwacht dat die jou allerlei geld gaat geven. En nog verontwaardigd bent als ze zeggen: "Mevrouw, het is heel lullig, maar toch echt uw verantwoordelijkheid (niet eens zozeer fout) en niet de onze".
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:08 schreef doeka het volgende:
Beste Nostra, de enige "fout" die ik gemaakt zou kunnen hebben is dat iemand mijn pincode heeft afgekeken tijdens het pinen bij het Kruidvat, verder niets, ik had geen briefjes bij me met m'n pincode erop ofzo. Zoals je in andere reacties hebt kunnen lezen is er bij bijna iedereen de pincode af te kijken als er wordt gepind.
Nadat ik gerold ben ben ik daarook op gaan letten; als ik een beetje mijn best doe zie ik bij 9 van de 10 personen de pincode die ze intoetsen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
Ah, dan begrijp ik het.quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:27 schreef doeka het volgende:
[..]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dat moment zo naief was te denken dat de bank daar voor verzekerd was.
Tja, dat kan een aardige ja/nee of wellus/nietus discussie opleveren. Feit blijft dat:quote:Op donderdag 14 juli 2005 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja precies en dat gebeurt nu eenmaal. Ik let er zelf ook niet altijd op. Maar waarom zou de bank op moeten draaien voor die pech?
Ze checken echt niet altijd die bewakingsbeelden - ik geloof dat daar juridisch gezien ook nog wat haken en ogen aan zitten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Iedere pinautomaat heeft een camera waarmee iedere pintransactie wordt vastgelegd. Als jij aangifte doet en ze die beelden checken, zien ze een mannetje met een grote capuchon op die jouw rekening leegtrekt.
Dat is op zich genoeg bewijs, maar ik denk niet dat de Postbank je geld teruggeeft. Ze zijn geen verzekeringsmaatschappij natuurlijk, en jij bent verantwoordelijk voor je eigen pasjes..
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:31 schreef nostra het volgende:
Ha, een paar uur na het bijdehand posten in dit topique vergeet ik mijn pas in de telefooncel!
Aardige (doch enigszins aparte, want telefoonkaartenverzamelaar-die-telefooncellen-doorzoekt) man heeft mij opgebeld en ik heb hem zojuist opgehaald.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 07:31 schreef Marsepein het volgende:
Hee, gelukkig! Maar vertel eens eerlijk, heb je nu je pas geblokkeerd, of een nieuwe PIN code aangevraagd? Want vertrouw die telefoonkaarten-meneer niet alleen op zijn mooie blauwe-telefoonkaarten-ogen!
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:32 schreef nostra het volgende:
[..]Er bestaan nog wel vriendelijke mensen gelukkig.
Flesje wijn gegeven, ik had niets anders in huis om tien uur 's avonds natuurlijk. Mijn ouders vonden dat ik geld had moeten geven, maar dat vind ik zoiets idioot aan een echtpaar van rond de 50-60, kom je aan met 20 euro.
Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik begrijp dat je dankbaar bent voor het terugbezorgen van je portemonnee, maar realiseer je dat je nu werkelijk een risico loopt? Je hebt langere tijd je pas(sen) uit het oog verloren, er kunnen wel 30 kopieen gemaakt zijn.
Zoals je schrijft, inderdaad eigen verantwoordelijkheidquote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, dat risico durf ik eerlijk gezegd wel aan (en ja, dat is inderdaad mijn eigen verantwoordelijkheid). Het ging niet om mijn portemonnee, maar alleen dat ene pasje dat ik voornamelijk als chipknip gebruik (er staat niet veel geld op de rekening). Een kwaadwillende zou de pas dus binnen anderhalf uur moeten hebben gekopieerd en teruggestopt in de telefooncel, en kent bovendien mijn pincode niet omdat hij of zij niet weet wie ik ben. Als die beste telefoonkaartenverzamelaar de pas zou hebben gekopieerd, dan is hij wel erg stupide om me langs zijn prive-adres te laten komen om de pas weer op te komen halen.
Het risico is groter dat een pas snel gekopieerd wordt bij bepaalde winkels waar je de pas niet zelf door zo'n gleuf moet halen, maar af moet geven aan de baliemedewerker (en weiger dat maar eens als je net hebt getankt).
Tja, deze tips, daar hou ik mij aan, maar er zijn situaties dat er toch wat meer dan 100 a 300 euro op je lopende rekening moet staan. En het was bij ons zo'n ongelukkige samenloop. Verder vind ik de tip om een 2e rekening te openen om enig risico uit te sluiten wel een goed maar niet werkbaar. Zeg zelf, zulke truuks hoef je niet uit te halen wanneer de banken beweren dat het veilig en simpel is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.
Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.
-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
Dat wilde ik ook net zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goed advies is om zo weinig mogelijk geld op je lopende rekening te zetten en zorgen dat je NIET rood kunt staan. je kan elke dag bedragen heen en weer sluizen van je internetspaarrekening naar de lopende rekening. Als wat wilt kopen zet je er even wat meer op, als je salaris gestort hebt schrijf je alles naar je spaarrekening , op het bedrag na dat je voor je boodschappen nodig hebt.
Zo kunnen er nooit grote bedragen worden afgeschreven, want als er maar 100 euro op je rekening staat en je mag niet rood staan, kun je nooit meer dan 100 euro verliezen. (zelf heb ik nooit meer dan 100-300 euro op mn lopende rekening.
-->Helemaal veilig is het openen van een 2e rekening. Hierop maak je dmv een overschrijving een x-bedrag op over en gebruik je voor je boodschappen per dag of per week. (bv 100 euro) Op deze rekening wordt dus NIET je loon overgemaakt en je vaste lasten van afgeschreven en kun je NIET op rood staan. Zo is het bedrag dat erop staat makkelijk te controleren en heb je het risico tot het absolute minimum beperkt.
Precies, wat kan een bank er tenslotte aan doen als iemand van 2 meter vlak achter je staat en je code afkijkt?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:01 schreef maniack28 het volgende:
kapotschoppen die kutflikkers!!!! Ik ben ooit een keer bestolen waar ik bijstond, toen ben ik er zelf achter aan gerend maar ja, dat hield na een tijdje ook op in een drukke winkelstraat. Maar goed, als ik ooit nog een keer geripped wordt dan ren ik er dus gewoon weer achteraan en dan schop ik hem gewoon neer, of dat nou mag of niet.... zal me een worst wezen!!
En 1000 euro is veel.... dat is 2/3 van al mijn geld... als dat van mn rekening gestolen word dan ben ik flink de sjaak...... Vind het ook gewoon vreemd dat je niks terugkrijgt. Als jij gewoon bij een pinautomaat pint, dan hoort niemand te kunnen meekijken.... dat kunnen ze toch ook gewoon zien op die camera's? Wat kan je er aan doen als een gast van 2 meter hoog achter je staat mee te kijken? Moet je dan eerst 3x omdraaien voordat je de code intoetst en iedereen vriendelijjk verzoeken 10 m afstand te nemne ?
In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:19 schreef maniack28 het volgende:
Beveiliging bij de pinautomaat? Verplichte afstand, hokje ervan maken ofzo
Mooi baantje om werkelozen aan het werk te krijgenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
In veel landen is er een security officer bij pinautomaten. In Indonesie heb ik het veel gezien. Een pinautomaat en een paar meter ernaast een hokje met een beveiligingsbeambte die toezicht houdt.
Och, dat is een kwestie van vrienden kiezen he. Als vrienden zo idioot bij mij gaan doen, dan kunnen ze inderdaad oprotten. Doe even gezond zeg.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:03 schreef pentas het volgende:
ook dat ze zich generen om het keybordje af te schermen, je zou ook eens wantrouwig kunnen overkomen, je vrienden mogen toch wel je pincode weten. Onzin natuurlijk, je pincode kan levenslang meegaan, vrienden komen en gaan vaak.
Hee, gefeliciteerd, ik had het niet gedacht. Misschien moet ik mijn verhaal ook maar weer eens naar de postbank schoppen (Hebben ze een cold case team daar?)quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:18 schreef bionneke het volgende:
heb 850 gekregen!!!!!
Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kan je eens laten weten waarom de Postbank NIET vindt dat je onzorgvuldig met de PINcode bent omgegaan?
Link? Argument ws dat de bank behoort te verifieren dat de rechtshandeling i.c. de geldopname ook daadwerkelijk gewenst is door de rekeninghouder?quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:19 schreef Toodles het volgende:
[..]
Volgens mij heeft recentelijk een rechter uitspraak gedaan in een soortgelijke situatie in het voordeel van de particulier. Google away...
Knappe persoon die even on-the-fly mijn handtas jat of rolt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:50 schreef rashudo het volgende:
Vrouwen, bewaar NOOIT je portemonnee in je tas/handtas/schoudertas. Gewoon NIET doen! Deze worden echt aan de lopende band gestolen. Of steek in elk geval je pinpas/creditcard ergens anders, dan ben je alleen je contanten kwijt.
Toch heeft het wel zin.. die figuren kiezen altijd de makkelijkste doelwitten. Als ze al zien dat jij iets meer oplet als anderen, dan denken ze nou dan neem ik die andere wel.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Aventura het volgende:
Opletten heeft maar tot op zekere hoogte zin, het onopvallend rollen en afkijken is juist de specialiteit van dit soort fraudeurs.
Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:04 schreef rashudo het volgende:
Alicey, natuurlijk als je altijd 100% goed oplet gebeurt het niet.. maar je hoeft maar 1 keertje niet op te letten en dan kan het al gebeurd zijn.
Ik heb ook altijd m'n hand op m'n portemonnee.. misschien ben ik toch een beetje dwangmatig.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb mijn handtas altijd stevig vast, en automatisch heb ik een hand op de ritssluiting liggen.. Het lijkt mij gewoon onmogelijk om dan te rollen of jatten zonder dat ik iets merk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |