quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:03 schreef Hare het volgende:[..]
Haha, mag ik vragen op welke manier jij deze twee films op elkaar vind lijken? Ik zie namelijk geheel geen gelijkenis (afgezien van de director of course)
wellicht vindt ie ze op elkaar lijken door de manier van animeren??
![]()
Gisteren en vandaag gezien:
Honogurai mizu no soko kara (Dark Water)Toffe Japanse horror waarvan in de herfst ook al een remake uitkomt
![]()
. Dit origineel is in ieder geval redelijk spannend, goed geacteerd en er zitten een aantal aardige schrikmomenten in. Jammer dat we zulke momenten al kennen uit oa. The Ring en The Grudge. En jammer dat er een plothole inzit waar zelfs ik doorheen kan lopen (en ik kan jullie verzekeren: dan moet het hole toch best groot zijn
![]()
)
Maar verder dus een toffe film, meer van t zelfde.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
Gisteren in de sneak:
The Big WhiteZal maar gelijk met de deur in huis vallen: damn, wat was dit een bout film! we hadden echt moeite om `m uit te zitten. De laatste film waarbij ik dat had was Snowfever, dus dan weet je t wel
![]()
.
Rommelig script, slechte montage, een verhaal dat niet weet of t moet kiezen tussen een soort humor waarbij je last hebt van plaatsvervange schaamte of drama, en het acteerwerk laat ook zeer te wensen over. En dan verwacht je toch echt meer met een cast die bestaat uit oa. Robin Williams, Giovanni Ribisi en Woody Harrelson. Er had ook maar ingezeten, maar dit is tot nu toe 1 van de grootste missers van het jaar...
IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 4,8/10
Vandaag gezien:
LeonBlijft een toffe film. Cool verhaal dat in de ogen van onze conservatieven vrienden in Amerika te veel neigt naar incest, maar dat vind ik reuze meevallen. Genoeg actie, stoer acteerwerk waarbij Gary Oldman weer eens de show steelt.
Verder niet zoveel over te melden. Dit is 1 van die films die je keer op keer kunt zien en die IMHO niet gaat vervelen
![]()
IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
ShutterWat ik al in veel recensies en op veel sites had gelezen werd vandaag dan bevestigd: wat een enge film is dit!!! Opzich is t verhaal niet eens zo speciaal, maar dit keer is t de uitwerking die ronduit briljant is. Uiteraard zitten er wederom diverse schrikmomenten in, maar die zijn zo goed getimed en uitgewerkt dat je je echt keer op keer de tering schrikt! Ook een kracht in deze film: het fijt dat bepaalde dingen niet worden getoond terwijl je weet dat ze wel in beeld zijn of komen. De spanning wordt heel rustig opgebouwd en het is meerdere keren gewoon echt ouderwets nagelbijten
Erg strak geacteerd en dus zeker ook geregiseerd. Deze film zorgt dus voor alles waar dit soort films voor hoort te zorgen: klamme handen, klotsende oksels en kippenvel!
Topper
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
MarathonOok bij deze film is het verhaal niet echt bijzonder: een autistische jongen wil niets liever dan de marathon rennen. Z`n moeder regeld een coach voor `m: een oud-atleet die een taakstraf moet vol maken van 200 uur die t niet ziet zitten. Maar uiteraard worden de twee langzaam aan toch vrienden...
Ongeveer alles aan t verhaal kun je je vooraf al bedenken. Maar toch verveelt Marathon niet. Daarvoor zijn de mooie fotografie, montage en het geweldige acteerwerk van hoofdrolspeler Seung-woo Cho verantwoordelijk. Hij kan de film makkelijk in z`n eentje dragen, maar gelukkig is de aanvullende cast ook dik in orde.
Dus wederom een erg goede film uit Zuid-Korea
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,3/10