quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
zoals ik zei: die dvd heb ik niet dus weet ik niet wat t verschil is tussen normale chapters en chapters bij die dvd
[..]
Ook gezien dit weekend!quote:
Geef eens wat voorbeelden. Ik ben wel benieuwd. Ik had namelijk nergens het gevoel dat dingen niet goed uitgelegd werden of dat dingen onlogisch waren.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:08 schreef Hare het volgende:
Millions
Bah, bah, bah en nog eens bah! Wat een gigantische rukfilm.
Hoewel ik kindacteurtjes vaak niet goed vind kon ik van deze twee jochies echt helemaal niks zeggen. Geweldig leuk geacteerd, ook door de andere acteurs, dat Engels heeft toch wel wat.
Maar de rest? Ging helemaal nergens over, redenen achter bepaalde zaken worden niet uitgelegd, er gebeuren zeer veel dingen die in mijn ogen echt niet logisch waren of gewoon ronduit stom en over die Saints nog maar niet te spreken. Ik heb echt mijn tijd moeten uitzitten.
Eén van de vele Troma-producties, waarvan ik eigenlijk nog maar weinig interessante films heb gezien. De Toxic Avenger-serie was een redelijke uitzondering, evenals een matige Sgt.Kabukiman NYPD, maar deze Surf Nazis stelt weer helemaal niets voor. Maar deze film staat ook in IMDB's Bottom 100, dus ik was gewaarschuwd.quote:When the grandson of a gun wielding woman is murdered by neo-nazi surf punks in the post-apocalyptic future, this grandma hunts them down for some bloodthirsty revenge.
Matige 80's-komedie met een paar aardige momentjes, maar over het algemeen een onvoldoende. Cynthia Thompson (Eba) is daarentegen wel een voldoende.quote:On a class excursion to a cave with stone age paintings the clumsy Rex gets lost. A mysterious crystal opens a gateway in time and sets him back to the stone ages, where he meets a group of prehistoric fellows and the gorgeous Eba. While teaching her English and doing some pseudo-research on her fellows, his main goal is to get her sleeping with him. However the curiosity of the clan chief disturbs his attempts.
quote:Op zondag 10 juli 2005 20:44 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden. Ik ben wel benieuwd. Ik had namelijk nergens het gevoel dat dingen niet goed uitgelegd werden of dat dingen onlogisch waren.
En die Saints waren juist leuk.Maar da's een kwestie van smaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mja, niet mijn film.The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef Hare het volgende:
[..]Het is ook een speciaal kind. Uit de film blijkt wel dat hij heel anders is dan zijn leeftijdsgenootjes. Hij is gefascineerd door heiligen en (bijbel)geschiedenis en weet er alles over. Nee, het is inderdaad geen 13 in een dozijn kind, maar dat is juist leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok. Ik deel dus geen enkele van je kritiekpunten, maar dan weet ik in ieder geval waarom je het zei.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.![]()
The Abominable Dr. Phibes
De vrouw van Dr. Phibes (Vincent Price) is overleden na een mislukte operatie. Jaren later neemt Dr. Phibes wraak op de negen betrokken artsen door ze te vermoorden aan de hand van Bijbelse plagen. De openingsscene is meteen al erg goed en eigenlijk zakt het nergens echt af. Zoals al eens eerder hier werd opgemerkt, lopen de moorden wel erg perfect, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje humor van de twee Britse detectives maakt het plaatje compleet, alhoewel ik wel blij ben dat die humor niet (geforceerd) de hele film aanhield. Goede film, in ieder geval de beste van vandaag.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.![]()
Afgelopen weekend
Blue Steel (Kathryn Bigelow, 1990)
Aardig, licht feministisch getint, thrillertje met Jamie Lee Curtis. Haast niets wat we niet al een eerder en beter gezien hebben, maar biedt wel wat vermaak. **½
The Adventures of Rocky & Bullwinkle (Des McAnuff, 2000)
Verschrikkelijke film met een hoop onzin en heel veel humor die te flauw voor woorden is. Het verschrikkelijke overacteren moet een cartoon sfeer scheppen, maar het irriteert alleen maar. Te flauwe woordgrapjes, te debiele slapstick en een erg slecht plot maken deze film moeilijk uit te zitten. De zelfreflecterende humor is af en toe wel aardig. *
The Great Escape (John Sturges, 1963)
Sterke klassieker, ook bij herziening. ****![]()
Les Rivières pourpres
Solide Franse misdaadthriller. Lijkt op en combinatie tussen Silence of the Lambs en Seven. Bijzondere setting, mooi gefilm. Jean Reno blijft een genot om naar te kijken.
The Bunker
Bagger."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo![]()
Maar wel een heel stuk minderquote:Op maandag 11 juli 2005 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Les Rivières pourpres
Solide Franse misdaadthriller. Lijkt op en combinatie tussen Silence of the Lambs en Seven.
Sheridana +1![]()
Vond je? Ik vond hem eigenlijk wel even goed. Alleen het einde was minder sterk, een beetje eenvoudig.quote:
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo![]()
Ik zie ook heus wel dat het een speciaal kind is, maar ik vind het zo speciaal dat ik wel graag uitleg zou willen waarom hij zo isquote:Op maandag 11 juli 2005 00:15 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Het is ook een speciaal kind. Uit de film blijkt wel dat hij heel anders is dan zijn leeftijdsgenootjes. Hij is gefascineerd door heiligen en (bijbel)geschiedenis en weet er alles over. Nee, het is inderdaad geen 13 in een dozijn kind, maar dat is juist leuk.
[..]
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.![]()
kort geleden gezien: HARD BOUNTY
Wat 'n BAGGER zeg!! Moet zogenaamd 'n Western zijn, een en al jatwerk uit klassiekers, en dan nog slecht geimiteerd ook! Zelfs de blote tieten die de boel enigzins hadden kunnen opfleuren konden me niet boeien, die leken ( of waren ) wel van plastic!
Het acteerwerk is gewoon belachelijk, te triest voor woorden![]()
Daarvoor had ik ook al zo'n slechte film gezien: FINAL VOYAGE
Voor zover het mogelijk is, NOG SLECHTER! 'n actiefilm moet dat voorstellen.
Tjongejonge zeg, tegen het einde van de film word de '' held '' geraakt door 'n kogel, hij grijpt naar z'n rechterschouder, volgende scene zie je 'n schotwond aan z'n linkerschouder, en vervolgens springt hij vrolijk over 'n hek ( of zoiets ) zonder ergens last van te hebben en is er helemaal geen schotwond meer te zien!Achteraf bleek het dus van dezelfde regisseur te zijn, dat verklaard 'n hoop, die vent kan er gewoon niks van!
![]()
![]()
Die heb ik laatst gekocht. Hij leek me erg spannend namelijk. Een beetje Oorlog/thriller... ik moet hem dus nog zienquote:
Friends don't let friends remain beardless...![]()
Scarface
Prachtig natuurlijk! Geweldig om te zien hoe iemand van niets opgroeid tot een echte drugsbaron. Super!
Saboteur
Geweldige Hitchcock. De film houd een goed tempo en houd ook een zekere spanning tot het einde. De eindscene op de 'Statue of Liberty' is dan ook super! Enige wat ik op deze film heb aan te merken is de hoofdrolspeler Robert Cummings op sommige momenten komt die geweldig over op andere momenten lijkt hij zo houterig te acteren. In ieder geval was het een goede oefening voor North by Northwest.![]()
![]()
Tron (1982)
Kevin Flynn is een gefrustreerde spelletjes-ontwikkelaar, wiens software ooit is gestolen door een ex-collega, welke nu executive is bij een groot bedrijf genaamd ENCOM. Dit bedrijf wordt hoofdzakelijk gerund door Master Control Program, een intelligent stuk software dat ervoor zorgt dat ongenode gasten niet tot het systeem door kunnen dringen. Flynn doet een poging daartoe, maar raakt in systeem gezogen en krijgt te maken met Sark, de rechterhand van MCP. Bijna 25 jaar na dato zijn de special effects in deze film stevig achterhaald en eigenlijk ronduit beroerd, maar eigenlijk drukt dat de pret niet en krijgt de film daardoor juist een bepaalde charme. Daarnaast maakt het verhaal en de uitwerking de film tot best goed vermaak.
Ghost of Dragstrip Hollow (1959)
Jongelui van een lokale dragrace-club komen op straat te staan wanneer ze uit hun clubhuis worden gezet. Gelukkig heeft één van hun een rijke tante die nog een huis over heeft, welke ze mogen gebruiken mits de club alle spoken uit het huis verjaagd. Hoe leuk de filmposter ook is, de film is een zware tegenvaller. De eerste drie kwartier van de 60 minuten durende film bestaan uit vrijwel alleen dialoog en een spelend rockbandje. Het laatste kwartier wordt nog even het genoemde huis aangedaan, waarbij de laatste minuten nog even terloops het "spook"-probleem wordt behandeld en opgelost... waarna hetzelfde rockbandje weer gaat spelen.
Vandaag, gisteren en eergisteren (dacht ik):
The Machinist
Erg goede film. Niet fantastisch, wel erg goed. Uiteraard zet Bale een Prestatie (met hoofdletter P) neer. Het verhaaltje zelf was ook wel goed, maar zo heel bijzonder vond ik het niet, al kan dat liggen aan het feit dat ik ergens een halve spoiler had gelezen en dus meteen wist hoe, wat, waar en waarom. Maar een hip filmpje dus.
A Christmas Story
Kerstklassieker naar het schijnt. Nog nooit gezien. Ik vond 'm wel leuk, al zou ik hem misschien nog toffer vinden als ik hem op jongere leeftijd voor het eerst had gezien. Vooral de fantasiescenes van de Ralphie zijn wel grappig.
The Last Broadcast
Erg Blair Witch-achtig. Deze zou eerder zijn geweest dan BWP. Maakt me niet veel uit, maar ze zijn erg vergelijkbaar en ook ongeveer van hetzelfde niveau in mijn ogen. Als je BWP dus niets vond, zal het met deze wel ook niets worden. De documentairestijl wordt hier goed toegepast, het gaat hier over de Jersey Devil. Alleen jammer van het onnozele einde bij deze film.
Sky High
Na Versus, Azumi, Aragami en Godzilla: Final Wars de 5de Kitamura die ik in korte tijd heb gezien. En ze zijn allemaal van hetzelfde niveau (5de keer een 7 op 10). Zoals bij al de anderen is ook bij deze film vooral de look belangrijk. Duidelijk style over substance, maar als de style mooi is, mag dat wel eens. Coole gevechten, maar uiteindelijk ook (wederom) veel van hetzelfde.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Wat staat er op die avatar van je SoK?quote:Op maandag 11 juli 2005 18:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vandaag, gisteren en eergisteren (dacht ik):The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.![]()
Ditquote:The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ah, k dan, maar eens downloadenquote:
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.![]()
Spelen of sterven
Naargeestige (korte) film naar een verhaal van Anna Blaman over een eenzame, gepeste jongen die laatste wanhopige poging doet vriendschap te sluiten met een populaire klasgenoot.
Ik kan me het verhaal nog herinneren van mijn middelbare schooltijd. (Toen ooit gelezen) Vond ik toen heel mooi en indrukwekkend, maar wel erg treurig. Hetzelfde geldt voor de film.
In een bijrol een erg jonge Mike Starink
A spoonful of sugar...![]()
Welkom in de wereld der goede muziek.quote:
The Mailman (2004)
De inwoners van een dorp krijgen te maken met een nieuwe postbode, die zich nogal ongebruikelijk gedraagt. Hij leest en verduistert post (nogal een zwak punt bij mij, ik mis nog steeds 2 tins) en valt verschillende inwoners lastig. Zo krijgt de jonge Daniël te horen dat hij feitelijk geadopteerd is en misschien wel meer met de postbode te maken heeft dan hij zelf denkt. Saaie, slechte film met irritante karakters. Vrouwelijk schoon zorgt zo nu en dan nog een beetje voor afleiding. Overigens is dit misschien een betere screencap.
21 Grams
Het verhaal hoef ik denk ik niet te vertellen. Ik vond het een prima film. Het lijkt in het begin redelijk chaotisch, maar al snel worden de hoofdlijnen duidelijk en dan is het leuk gissen hoe bepaalde zaken bij elkaar komen. De vertelstructuur is misschien enigzins een gimmick, maar het zorgt er wel voor dat een redelijk eenvoudig verhaal plotseling een stuk beklemmender wordt. Ik vind Sean Penn een beetje een irritant figuur, maar dat paste wel bij het niet geheel sympatieke karakter dat hij speelde. Del Toro deed gewoon weer waar hij goed in was. Naomi Watts vond ik in bepaalde emotionele scenes wat over de top, maar ze zette verder een prima prestatie neer.
Alles bij elkaar genomen dus een zeer solide film, maar [url=http://www.imdb.com/title/tt0245712/Amores Perros[/url] vond ik net wat interessanter/beter.
8xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.![]()
The Machinist
Erg sterke psychothriller. Bale, met zijn 54 kilo, speelt echt fantastisch als insomnia-gast.
8 / imdb 7.7
Back to the Future I
Na 100 keer gezien te hebben blijft het 'n super film.
De spanning met de bliksem die inslaat op de torenklok. Dat de ouders die elkaar moeten kussen, ieder keer weer .. Tuurlijk zitten er fantasie elementen in maar alles klopt zo perfect in die wereld(en).
Enige wat een beetje stoort is de oversullige vader in het begin. Als puber kan het nog wel.
De eerste keer dat de timemachine en einstein, de hond, in future wordt gestuurd blijft een historische scene.
Christopher Lloyd en Michael J Fox spelen beide echt memorable rollen.
9.0 / imdb. 8.1
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 11-07-2005 22:30:42 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Lolita
Heel interessante film. Sellers is ronduit geniaal en vreselijk in z'n element, Mason speelt een geweldige menselijke viezerik en Sue Lyon is ook echt een Lolita. Het verhaal zit geweldig in elkaar en wordt door Kubrick op geniale wijze in beeld gebracht. Hij laat Sellers z'n ding doen en in combinatie met de rest vormt dat een geweldige filmbrij. Zeer okay.
Cijfer: 9-.![]()
![]()
(#68) L'Âge d'Or (Luis Buñuel, 1930)
Toffe surrealistische film van de vader van het filmische surrealisme. Controversieel destijds, onbegrijpelijk nog altijd en klassieker tot in lengte van dagen. Hij heeft weinig aan kracht ingeboet. Binnenkort meer****
![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:37 schreef Sokolsky het volgende:
Komt er een regisseurstopic over Buñuel?![]()
, misschien zelfs vandaag nog.
![]()
UMBERTO D.
Hele mooie film die ik even op mij moet laten inwerken, ik had wat moeite om erin te komen en dat duurde zo'n 40 min maar toen drong pas eigenlijk tot mij door wat een gevoelige en dus goede film dit eigenlijk is
Al vind ik LADRI DI BICICLETTE van dezelfde regisseur nog ff wat beter
kopen maar![]()
![]()
Ronin
Lange tijd geleden, maar vanmiddag weer eens bekeken. Blijft een geweldige film, de achtervolgingen zijn ongelooflijk spectaculair uitgevoerd en het houdt je op het puntje van je stoel. Het verhaal is opzich niet zo bijzonder maar wordt door de manier van filmen wel interessant gehouden en interessant genoeg is het zeker. Acteerprestaties zijn geweldig maar goed met zo`n cast it better be!![]()
![]()
Tokyo Fist, Heaven Knows, Mr. Allison, Twelve O'Clock High en Saikaku ichidai onna en ik heb daar zeer zeker een mening over, maar geen zin om die uit te typen.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
In Good Company (Paul Weitz, 2004)
Degelijk comedy-drama met een leuke rol van Scarlett Johansson. Het verhaal zit op een leuke manier in elkaar en werkt toe naar een volwassen eind. Dat wordt echter wel iets te lang gerekt waardoor de film zich op het laatst wat vertild. Verder mag vooral de mooie muziek niet onderbelicht blijven, die de film zijn relaxte tempo geeft. ***![]()
In Good Company ***
Aardige comedy met drama elementen waar ik iets meer van verwacht had. Gelukkig worden veel cliches omzeild en wordt er goed geacteerd door de cast, met name door Dennis Quaid en Scarlett Johansson. Het einde is gelukkig niet zoals ik voorspelt had, helaas wordt de film aan het eind iets te langdradig. De slapstick grapjes hadden van mij ook weggelaten mogen worden. Al met al toch een aanrader.Why are you wearing that stupid man suit?![]()
X-men 2
Had gewoon zin een actiefilm vanmiddag, dus deze maar even opgezet. Mijn mening was bij de vorige recentie al goed en dat is het nog steeds dit is echt een topfilm.![]()
Ik heb vanavond Miller's Crossing gekeken. Supercool. Ik hou sowieso wel van gangsterfilms. Het verhaal is ook tof, elke keer denk je dat het helemaal misgaat, maar het blijkt allemaal heel goed in elkaar te passen. Ik kan nauwelijks geloven dat deze film uit 1990 is, het ziet er allemaal zoveel klassieker uit. Met recht een instant classic![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |