abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28669260
Zonet "Der Untergang" gezien.

Zeer indrukwekkende film over de ondergang van een zelfverzekerde doch fysiek zwakke zo niet zieke (sowieso geestelijk) Führer!
  zondag 10 juli 2005 @ 08:00:33 #52
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28674289
VET HARD

Leuke 'Filmvoorbieravondmetvriendenenblotewijven' al waren die laatste er niet maariklietm'nfantasieevengaan

zondag 10 juli 2005 @ 10:19:15 #53
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28675146
School of Rock
Leuke film waarin Jack Black behoorlijk op dreef is als een muzikant die poseert als leraar en zijn klas probeert om te toveren tot een rockband. Goede muziek, leuke hoofdrolspelers maar eigenlijk nergens verrassend. De film leunt wel zwaar op de humor van Jack Black.

Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Tim Burton-achtige film over 3 weesjes die, achtervolgd door Count Olaf, een reeks vervelende gebeurtenissen meemaken. Set design is echt geweldig, zo ook Jim Carrey als Count Olaf die zich mag uitleven in een serie geweldige vermoningen. Ook de kinderen acteren goed en waren (gelukkig) niet irritant. Een van de kinderen lijkt zelf op een jonge Angelina Jolie. Toch had er meer in deze film gezeten, het verhaal voelde soms te gehaast en werd te fragmentarisch verteld.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 10 juli 2005 @ 10:52:06 #54
4180 Hare
Come fly with me!
pi_28675551
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:23 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zoals ik zei: die dvd heb ik niet dus weet ik niet wat t verschil is tussen normale chapters en chapters bij die dvd
[..]

Dit is echt het laatste dat ik erover ga zeggen, maar de film bestaat uit 4 Chapters, 4delen, maar de DVD's zullen vast wel opgedeeld zijn in een chapter of 100 ofzo. Het gaat dus niet om de DVD, het gaat om de film.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 10 juli 2005 @ 11:08:14 #55
4180 Hare
Come fly with me!
pi_28675828
Heb vakantie, dus heb weer uitgebreid de tijd wat te schrijven over enige films die ik gezien heb:

Mimi wo sumaseba (Whisper of the Heart)

Beter dan toen ik hem de eerste keer zag. Ik kon me nog herinneren van de vorige film dat ik hem lichtjes vond tegenvallen aangezien de bekende 'Ghibli magic' er niet in zat, maar hoewel het er niet zo dik bovenop ligt in deze film is die toch zeker wel aanwezig. Er zit een mooie boodschap in verwerkt en wat erg leuk is bij deze film is dat het zich afspeelt in de gewone stad, dus krijg je een beetje kijk op het normale Japanse leven en dat vind ik sowieso geweldig!
Voiceacting en animatie is weer helemaal top notch, maar dat is eigenlijk wel overbodige info, aangezien dat bij Ghibli films altijd zo is.

Millions

Bah, bah, bah en nog eens bah! Wat een gigantische rukfilm.
Hoewel ik kindacteurtjes vaak niet goed vind kon ik van deze twee jochies echt helemaal niks zeggen. Geweldig leuk geacteerd, ook door de andere acteurs, dat Engels heeft toch wel wat.
Maar de rest? Ging helemaal nergens over, redenen achter bepaalde zaken worden niet uitgelegd, er gebeuren zeer veel dingen die in mijn ogen echt niet logisch waren of gewoon ronduit stom en over die Saints nog maar niet te spreken. Ik heb echt mijn tijd moeten uitzitten.

The Wrong Man

Leuk tussendoortje. Hitchcock laat op zeer doeltreffende wijze zien wat er met de hoofdpersoon gebeurt is in het echt. Deze film is namelijk het enige op waarheid berustte verhaal dat hij heeft gemaakt. De situatie is wel heel Hicthcockiaans, een onschuldige man wordt schuldig bevonden. En die situatie en wat voor gevolgen dat heeft voor hemzelf en z'n gezin worden heel mooi en inleefbaar gebracht. De film maakt op deze manier wel wat emoties los, wat bij andere films van Hitchcock dus echt nooit gebeurd. Het acteerwerk van Fonda vond ik helemaal goed, heel ingetogen.
Jammer genoeg kan de film zijn goede eerste uur niet helemaal doorzetten. Op een gegeven moment wordt er meer geswitched naar wat er met de vrouw gebeurt en vind dat hele psychologische gebeuren niet goed en geloofwaardig gebracht. Hitchcock vond dit zelf ook wat minder hoorde ik in the making of.

Great minds think alike
pi_28679222
The machinist
Geweldige film
  zondag 10 juli 2005 @ 17:05:56 #57
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28684898
LO STRANO VIZIO DELLA SIGNORA WARDH

THE STRANGE VICE OF MRS. WARDH/BLADE OF THE RIPPPER/THE NEXT VICTIM

Hele goeie giallo van Martino die net iets onderdoet aan THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK met voor de verandering nu eens niet een idiote plottwist vlak voor de finish

En wat is Edwige Fenech sexy!

pi_28685206
quote:
Op zondag 10 juli 2005 13:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
The machinist
Geweldige film
Ook gezien dit weekend!

The Machinist ****

Een geweldig spannende thriller. Superknap hoe de regisseur de spanning er constant weet in te houden. Het is voor mij lang geleden dat ik een thriller zag die ik zo spannend vond als deze. Het paranoia gevoel werd goed versterkt door de cameravoering en de muziek, de film deed mij nogal Hitchcock-achtig aan. Christian Bale wist me na Batman Begins wederom weer t verrassen en word zodoende snel een van mn favo acteurs, hij ziet er echt afschikwekkend uit met z'n 54 kilo. Ik had tot aan het eind toe geen idee wat de clue zou zijn en hij stelde absoluut niet teleur. Ook leuk om Jennifer Jason Leigh weer eens in een film te zien.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 10 juli 2005 @ 18:52:20 #59
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28687086
Let me see.

Adaptation
Ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken. Hele interessante en zeker goed uitgevoerde film. De verschillende (mogelijke) verhaallijnen lopen echt heel mooi in elkaar over. Cage, Streep en Cooper doen allemaal zeker hun werk, maar alleen Cage stijgt echt boven zijn eigen niveau uit. Hij speelt zijn dubbelrol erg goed en wist mij zijn personage al snel te laten overtuigen. Maar toch weet ik niet wat ik er van vind. Hij heeft te weinig inhoud, denk ik. Ironisch eigenlijk .

Cijfer: 7.5.

Wuthering Heights
In één woord heerlijk . Ik keek de film voor Larry en hij is dan ook de reden dat ik de film erg leuk vind. Merle Oberon speelt ook zeker goed, maar Olivier zet met zijn spel toch duidelijk de toon. Het verhaal stelt niet bijster veel voor, maar is toch interessant genoeg om een film mee te vullen. Tja. Ik kreeg wat ik wilde hebben, zal ik maar zeggen .

Cijfer: 8+.

Raging Bull
Ik verwachtte, door het thema en de combinatie DeNiro - Scorsese, een tweede Taxi Driver, maar het bleek toch niet zo mooi te zijn. Laat ik voorop stellen dat het een goede film is, want dat is het ook. DeNiro speelt voortreffelijk en wordt heerlijk bijgestaan door Pesci en Moriarty. De beelden zijn ook echt een lust om naar te kijken en zal ik niet snel vergeten. Alleen mist er iets. Ik vind de film te lang voor de geringe inhoud. Na anderhalf uur keek ik toch geregeld op de klok, omdat ik me gewoon een beetje begon te vervelen. Jammer, maar helaas. Goed, maar niet voldaan aan mijn (te hoge) verwachtingen.

Cijfer: 7.5.

zondag 10 juli 2005 @ 20:44:40 #60
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28690008
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:08 schreef Hare het volgende:

Millions

Bah, bah, bah en nog eens bah! Wat een gigantische rukfilm.
Hoewel ik kindacteurtjes vaak niet goed vind kon ik van deze twee jochies echt helemaal niks zeggen. Geweldig leuk geacteerd, ook door de andere acteurs, dat Engels heeft toch wel wat.
Maar de rest? Ging helemaal nergens over, redenen achter bepaalde zaken worden niet uitgelegd, er gebeuren zeer veel dingen die in mijn ogen echt niet logisch waren of gewoon ronduit stom en over die Saints nog maar niet te spreken. Ik heb echt mijn tijd moeten uitzitten.
Geef eens wat voorbeelden. Ik ben wel benieuwd. Ik had namelijk nergens het gevoel dat dingen niet goed uitgelegd werden of dat dingen onlogisch waren.
En die Saints waren juist leuk. Maar da's een kwestie van smaak.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 10 juli 2005 @ 20:49:30 #61
40664 Durbin
Who knows..
pi_28690147
Surf Nazis Must Die!

quote:
When the grandson of a gun wielding woman is murdered by neo-nazi surf punks in the post-apocalyptic future, this grandma hunts them down for some bloodthirsty revenge.
Eén van de vele Troma-producties, waarvan ik eigenlijk nog maar weinig interessante films heb gezien. De Toxic Avenger-serie was een redelijke uitzondering, evenals een matige Sgt.Kabukiman NYPD, maar deze Surf Nazis stelt weer helemaal niets voor. Maar deze film staat ook in IMDB's Bottom 100, dus ik was gewaarschuwd.

Cavegirl (1985)

quote:
On a class excursion to a cave with stone age paintings the clumsy Rex gets lost. A mysterious crystal opens a gateway in time and sets him back to the stone ages, where he meets a group of prehistoric fellows and the gorgeous Eba. While teaching her English and doing some pseudo-research on her fellows, his main goal is to get her sleeping with him. However the curiosity of the clan chief disturbs his attempts.
Matige 80's-komedie met een paar aardige momentjes, maar over het algemeen een onvoldoende. Cynthia Thompson (Eba) is daarentegen wel een voldoende.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 10 juli 2005 @ 21:04:58 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_28690602
12 Angry Men
Hele leuke en interessante film. Fonda speelt voortreffelijk en wordt bijgestaan door alle 11 andere juryleden. Het verhaal is op sommige momenten een klein beetje rommelig, maar dat valt in het niet bij het geweldige acteerwerk (dat de film gewoon totaal draagt). Ook het welbekende feit dat de hele film zich succesvol in één ruimte afspeelt, maakt het een nog betere film. Ja. Erg okay.

Cijfer: 8.5.

zondag 10 juli 2005 @ 21:31:27 #63
4180 Hare
Come fly with me!
pi_28691360
quote:
Op zondag 10 juli 2005 20:44 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Geef eens wat voorbeelden. Ik ben wel benieuwd. Ik had namelijk nergens het gevoel dat dingen niet goed uitgelegd werden of dat dingen onlogisch waren.
En die Saints waren juist leuk. Maar da's een kwestie van smaak.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, niet mijn film.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:17:35 #64
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28692732
SLASH DANCE

Een maniak slashed ballerina's (terecht overigens) in een theater. In Italie kunnen ze dit beter en DELIRIA is een meesterwerk vergeleken met deze niet bepaald saaie maar toch ook niet overtuigende slasher

voorbeeld, een ballerina op hakken gooit er één naar de killer en die sterf bijna ter plekke aan de wond...

zondag 10 juli 2005 @ 22:19:06 #65
123682 -TheSilence-
Is There A God??
pi_28692765
Bigger Than The Sky

Was wel een mooie film.
  maandag 11 juli 2005 @ 00:15:32 #66
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28696087
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef Hare het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook een speciaal kind. Uit de film blijkt wel dat hij heel anders is dan zijn leeftijdsgenootjes. Hij is gefascineerd door heiligen en (bijbel)geschiedenis en weet er alles over. Nee, het is inderdaad geen 13 in een dozijn kind, maar dat is juist leuk.
quote:
SPOILER
SPOILER
Ok. Ik deel dus geen enkele van je kritiekpunten, maar dan weet ik in ieder geval waarom je het zei.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 11 juli 2005 @ 00:50:14 #67
40664 Durbin
Who knows..
pi_28696766
The Abominable Dr. Phibes

De vrouw van Dr. Phibes (Vincent Price) is overleden na een mislukte operatie. Jaren later neemt Dr. Phibes wraak op de negen betrokken artsen door ze te vermoorden aan de hand van Bijbelse plagen. De openingsscene is meteen al erg goed en eigenlijk zakt het nergens echt af. Zoals al eens eerder hier werd opgemerkt, lopen de moorden wel erg perfect, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje humor van de twee Britse detectives maakt het plaatje compleet, alhoewel ik wel blij ben dat die humor niet (geforceerd) de hele film aanhield. Goede film, in ieder geval de beste van vandaag.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_28696825
The Adventures of Rocky & Bullwinkle
http://www.imdb.com/title/tt0131704/
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  maandag 11 juli 2005 @ 09:17:37 #69
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_28699481
Afgelopen weekend

Blue Steel (Kathryn Bigelow, 1990)
Aardig, licht feministisch getint, thrillertje met Jamie Lee Curtis. Haast niets wat we niet al een eerder en beter gezien hebben, maar biedt wel wat vermaak. **½

The Adventures of Rocky & Bullwinkle (Des McAnuff, 2000)
Verschrikkelijke film met een hoop onzin en heel veel humor die te flauw voor woorden is. Het verschrikkelijke overacteren moet een cartoon sfeer scheppen, maar het irriteert alleen maar. Te flauwe woordgrapjes, te debiele slapstick en een erg slecht plot maken deze film moeilijk uit te zitten. De zelfreflecterende humor is af en toe wel aardig. *

The Great Escape (John Sturges, 1963)
Sterke klassieker, ook bij herziening. ****
  maandag 11 juli 2005 @ 09:23:43 #70
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28699548
Les Rivières pourpres
Solide Franse misdaadthriller. Lijkt op en combinatie tussen Silence of the Lambs en Seven. Bijzondere setting, mooi gefilm. Jean Reno blijft een genot om naar te kijken.

The Bunker
Bagger.
  † In Memoriam † maandag 11 juli 2005 @ 09:51:03 #71
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_28699919
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Les Rivières pourpres
Solide Franse misdaadthriller. Lijkt op en combinatie tussen Silence of the Lambs en Seven.
Maar wel een heel stuk minder
Sheridana +1
  maandag 11 juli 2005 @ 10:00:53 #72
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28700075
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:51 schreef Sokolsky het volgende:
Maar wel een heel stuk minder
Vond je? Ik vond hem eigenlijk wel even goed. Alleen het einde was minder sterk, een beetje eenvoudig.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:24:09 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_28700547
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:15 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Het is ook een speciaal kind. Uit de film blijkt wel dat hij heel anders is dan zijn leeftijdsgenootjes. Hij is gefascineerd door heiligen en (bijbel)geschiedenis en weet er alles over. Nee, het is inderdaad geen 13 in een dozijn kind, maar dat is juist leuk.
[..]
Ik zie ook heus wel dat het een speciaal kind is, maar ik vind het zo speciaal dat ik wel graag uitleg zou willen waarom hij zo is
pi_28702830
Hitch .. met Eva Mendes, zij is echt zooo mooi

Film was ook leuk.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:56:43 #75
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28705657
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')