abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28759434
quote:
Knap staatje selectief quoten in de OP.
Hmmm... wordt nogal vaak gedaan. Overheen gelezen zo snel. Zal het inderdaad corrigeren. Op me site iig, want hier is het te laat.

thx
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  woensdag 13 juli 2005 @ 05:06:59 #277
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28759469
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat die kofferst gestolen zijn is allang duidelijk. Dat niemand ooit meer nukes gaat gebruiken mag men ook wel ongeveer aannemen, hoop ik .

Verder vind ik het artikel bol staan van aannames, hoe weet de journalist bijv. dat MS-13 bende hem geholpen heeft?
Nou ja ten eerste vraag die journalist geld voor het lezen van z'n "special reports" dus ik denk niet dat ie het uit z'n duim zuigt.
Aangezien hij hoogstwaarschijnlijk z'n eigen "bronnen" heeft lol.
  woensdag 13 juli 2005 @ 05:57:53 #278
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28759535
als je om geld vraagt voor dergerlijke belangrijke zaken , dan denk ik JUIST dat iemand het uit zn duimzuigt.
iig interresant loopt te doen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 13 juli 2005 @ 06:37:35 #279
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28759599
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 05:57 schreef BaajGuardian het volgende:
als je om geld vraagt voor dergerlijke belangrijke zaken , dan denk ik JUIST dat iemand het uit zn duimzuigt.
iig interresant loopt te doen.
Hoezo ?
De betreffende auteur moet toch ook bandbreedte ophoesten ect om z'n zaakje in de lucht te houden.
De "mainstream" media zit er blijkbaar niet op te wachten, laat staan dat ze dus blijkbaar denken aan sponsoren.
Ennuh hij gaat al in prijs naar beneden hé ....
Kortom ik ben er (nog) niet zo zeker van ..... .. ( ga danook eerst ff auteur na-pluizen)..
  woensdag 13 juli 2005 @ 06:56:33 #280
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28759632
Weet niet zeker of Karl Rove nou wel of niet genoemd werd maar toch .....
Het blijft een bijzonder interview met een dame die veel weet.
Ennuh misschien dat enkelen onder u bekend zijn met de filmpjes aangezien het Griggs interview al een tijdje werd besproken, ook op Fok.
Files worden via Rapidshare geshared, wat overigens volkomen veilig is en nog belangrijker !! ..... Gratis.
Je zult echter wel moeten weten hoe tot downloaden te komen.
(ervaren bestand uitwisselaars weten vast en zeker wel hoe)
Verder geen hoax, trojan of wat dan ook... U kunt mij vertrouwen.

Griggs interview deel 1
Griggs interview deel 2

[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 13-07-2005 07:34:38 (er ....) ]
  woensdag 13 juli 2005 @ 07:33:29 #281
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28759770
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:42 schreef Fonkmeistah het volgende:
ook in jouw oudhollandsche vertaling ( wat een wartaal overigens ) staat gewoon dat hij met joden praat. De Pharizeers zijn ook joods.
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:45 schreef Johan_de_With het volgende:

Ja, maar als je dat weglaat en je leest ''De Joden'', lijkt het of hij verder tegen een enorme volksmassa praat, als bij de Bergrede.
Bijna al die enorm felle toespraken van Jezus zijn gericht tegen het Sanhedrin en de ''officials''.
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 19:24 schreef Fonkmeistah het volgende:
een puzzel krijg je niet compleet als je stukjes weglaat
"juist"... vandaar !... "Nog een stuk puzzel".

(Johannes 11:1-44)

Is de basis om te onthouden met betrekking tot het onderstaande "vervolg" puzzelstuk.
-
Het puzzelstuk wat hier namelijk uit volgt, en ik dus hieronder post, gaat als volgt :

(Johannes 11:45-54)
quote:
Velen der Joden dan, die tot Maria gekomen waren en aanschouwd hadden wat Hij gedaan had, geloofden in Hem; maar sommigen van hen begaven zich naar de Farizeeën en zeiden hun, wat Jezus gedaan had.
De overpriesters en de Farizeeën dan riepen de Raad samen en zeiden: Wat doen wij, want deze mens doet vele tekenen?
Als wij Hem zo laten geworden, zullen allen in Hem geloven en de Romeinen zullen komen en ons zowel onze plaats als ons volk ontnemen.
Maar één van hen, Kajafas, de hogepriester van dat jaar, zeide tot hen:
Gij weet niets, en gij beseft niet, dat het in uw belang is, dat één mens sterft voor het volk en niet het gehele volk verloren gaat.
Doch dit zeide hij niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij,
dat Jezus zou sterven voor het volk, en niet alleen voor het volk, maar om ook de verstrooide kinderen Gods bijeen te vergaderen.
Sinds die dag dan beraadslaagden zij om Hem te doden.
Jezus dan bewoog Zich niet meer vrij onder de Joden, maar vertrok vandaar naar de landstreek dicht bij de woestijn, naar een stad, Efraïm genaamd, en Hij bleef daar met zijn discipelen.
Moge het duidelijk zijn, voor wie het ziet en begrijpt.

Oh en uh...Northernstar kalm aan hé ... duidelijkheid boven alles is te verkiezen in plaats van onwetendheid en twist, laat staan woordenstrijd.
Vandaar deze reactie, Stichting ten bate van allen hé ... zodat het mystieke van de Heilige Geest voor iedereen kan werken.
Want van theologie word echt helemaal niemand beter.
Het is werkelijk geestesdood het is "geloofwetenschap".
"verbastering zoals een muilezel"
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 07:35:17 #282
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28759777
Elders gelezen
quote:

Was London a Loose Cannon Operation By a Desperate Netanyahu?

Netanyahu was "warned." Translation: He was supervising.

Same military explosives as those used in Israel by terrorists. Translation: Israelis did London.

The 10-pound explosives were smuggled from the Balkans. Translation: Netanyahu brought them to London in his diplomatic briefcase.

Was Israel warned or did Israel do the warning? Tel Aviv said, "Discussion is too risky. All Israelis shut up!" But Netanyahu talks and talks, and gloats and gloats, and tells the whole world what to do because of what "the terrorists" (his people) did in London.

Four explosions, similar timed devices. One man could have done it. Translation: One of Netanyahu's boys did it.

In front of 2,500 functioning video cameras?

Did Netanyahu go it alone? Did his hormones push him to break ranks?

Ariel Sharon called Netanyahu shortly after the first bombing to see if he was ok. Sharon was not in the loop.

Netanyahu on all channels certainly sounded like he could not wait any longer for the "coalition" to invade Iran or Syria. He sounded desperate and lonely.

He was in better spirits after 9/11 when he said, "This is good . . ."

"A very bad mistake, Netanyahu. The Israelis are not supposed to strike inside Britain. Too close to home. And we have a deal with Scotland Yard. You broke it. They will not cover up for us anymore."

"9/11 was in the US, and that was fine, and Israel got it 'covered' by the media and the White House."

"Madrid was also fine, the Spanish police are not that good. Same for Turkey, Indonesia, Africa, Yemen, Beirut."

"But here in London? Are you out of your mind?"

I think Netanyahu is a loose cannon. Expect more of the sort.

Click for the new evidence

† In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 08:06:28 #283
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28759901
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 07:33 schreef Tiesemans het volgende:

Oh en uh...Northernstar kalm aan hé ... duidelijkheid boven alles is te verkiezen in plaats van onwetendheid en twist, laat staan woordenstrijd.
Ik ben kalm hoor. Ik vraag me alleen af wat al die bijbelteksten in dit topic doen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 08:09:43 #284
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28759917
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ben kalm hoor. Ik vraag me alleen af wat al die bijbelteksten in dit topic doen.
Tja (zucht is en denkt "een reactie op een reactie die geen nut heeft behalve slotje dichterbij halen).

Iemand vroeg om antwoord.

bij deze ook jou vraag beantwoord.
pi_28760363
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:06 schreef NorthernStar het volgende:
ik ben kalm hoor. Ik vraag me alleen af wat al die bijbelteksten in dit topic doen.
Tegenwoordig worden er in elk topic bijbelteksten bijgehaald ...
pretty boring
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28760456
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 06:56 schreef Tiesemans het volgende:
Weet niet zeker of Karl Rove nou wel of niet genoemd werd maar toch .....
Het blijft een bijzonder interview met een dame die veel weet.
Ennuh misschien dat enkelen onder u bekend zijn met de filmpjes aangezien het Griggs interview al een tijdje werd besproken, ook op Fok.
Files worden via Rapidshare geshared, wat overigens volkomen veilig is en nog belangrijker !! ..... Gratis.
Je zult echter wel moeten weten hoe tot downloaden te komen.
(ervaren bestand uitwisselaars weten vast en zeker wel hoe)
Verder geen hoax, trojan of wat dan ook... U kunt mij vertrouwen.

Griggs interview deel 1
Griggs interview deel 2
Wie is die Griggs eigenlijk?
pi_28760523
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

pretty boring
Maar dat is voor de mensen die het begrijpen, dat zijn wij blijkbaar niet
pi_28761638
Italie probeert het zelfs al zonder aanslagen ... de schrik zit er nu toch weer ff goed in ...

12/07 Italië wil zich tegen terrorisme wapenen met nieuw maatregelenpakket

Italië wil met een nieuw maatregelenpakket het internationaal terrorisme aanpakken. Minister van Binnenlandse Zaken Giuseppe Pisanu stelde dinsdag in de Kamer in Rome de plannen voor.

"Het moslimterrorisme staat ook voor de deur van Italië", zei Pisanu. Hij hoopt dat zijn vrees niet bewaarheid wordt, "maar gelijktijdig voel ik me verplicht, al het mogelijke te doen om ons eigen huis te beschermen." Na de aanslagen in Londen geldt Italië samen met Denemarken en Polen tot mogelijke doelwitten van terroristen, omdat alle drie landen de Verenigde Staten bij zijn inval in Irak steun hebben verleend. Tot de voorstellen van de regering behoren een snellere uitwijzing van verdachte buitenlanders, een striktere telefoon- en internetcontrole, het creëren van een centrale overheidsdienst voor de coördinatie van het onderzoek en een grotere deskundigheid van de politie bij razzia's. De duur van de voorlopige hechtenis zal van 12 tot 24 uur verlengd worden.

"Maar we kunnen de vrijheid van de burger niet beperken om de vijanden van de vrijheid te bestrijden", verklaarde Pisanu. De geplande wetswijzigingen wil hij woensdag ook voorleggen tijdens de speciale EU-vergadering van de ministers van Binnenlandse Zaken in Brussel, aldus de Italiaanse media. Het afgelopen weekeinde nog heeft de politie tijdens een grootschalige razzia in Lombardije 142 verdachten opgepakt. Italië behoort als zetel van het Vaticaan volgens de Romeinse inlichtingendiensten tot een van de hoofddoelen van terroristen. Ook minister van Buitenlandse Zaken Gianfranco Fini legt er de nadruk op dat Italië nu "met overtuiging en vastberadenheid" handelen moet.

Kort na de aanslagen van Londen had een groep op het internet de Italiaanse en Deense regering gewaarschuwd "dat hen dezelfde straffen wacht indien ze hun troepen niet uit Irak en Afghanistan terugtrekken". De regering in Rome wordt beschouwd als nauwe bondgenoot van de Verenigde Staten en heeft circa 3.000 soldaten in Irak gelegerd. In september wil premier Silvio Berlusconi de eerste 300 Italianen terughalen.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)1-B3AA-708CE910A7BF}
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_28763010
13/07 Britse politie zoekt mannen op achtergrond aanslagen

De Britse politie zoekt naar lieden die achter de zelfmoordaanslagen van vorige donderdag in Londen zaten.
Volgens berichten in de Britse pers van woendag vrezen de speurders dat een lid van al-Qaïda de vier aanslagen zou hebben opgezet en kort voor de daad zelf Groot-Brittannië zou hebben verlaten. Bovendien wordt de vrees geuit dat er nog dergelijke aanslagen in het Verenigd Koninkrijk zouden worden voorbereid.
De vermoedelijke uitvoerders zouden vier Britten met Pakistaanse roots zijn. Drie van hen zijn tussen de 19 en 30 jaar oud, zijn bevriend en woonden in de noordelijke stad Leeds. De vierde zou uit Luton nabij Londen stammen.
Vrienden van een van de vermeende terroristen, de 22-jarige Shahzad Tanweer (22), zeggen dat hij de voorbije zes maanden naar Afghanistan en Pakistan is gereisd. Wat er naar verluidt op wijst dat hij opleidingskampen van al-Qaïda heeft bezocht.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-AE59-0BA61A891479}
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:11:50 #290
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28770856
quote:
Tot de voorstellen van de regering behoren een snellere uitwijzing van verdachte buitenlanders, een striktere telefoon- en internetcontrole, het creëren van een centrale overheidsdienst voor de coördinatie van het onderzoek en een grotere deskundigheid van de politie bij razzia's.
razzia's en snelle uitzetting van buitenlanders.. nou nou ..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_28776458
Nou het gaat vlot ...

13/07 Identiteit drie van vier daders Londense aanslagen bekend

De namen van drie van de vier vermoedelijke daders van de bomaanslagen van vorige week donderdag in Londen zijn bekend.
De Londense krant The Times berichtte woensdag op zijn website dat het gaat om de 22-jarige Shahzad Tanweer, de 19-jarige Hasib Hussain en de 30-jarige Mohammed Sidique Khan. Alle drie zijn Britten van Pakistaanse afkomst. Zij woonden in het Noord-Engelse Leeds, dat een grote moslimgemeenschap heeft.

Het vermoedelijke brein achter de aanslagen en de bommenmaker zijn volgens The Times nog voortvluchtig. De politie zou bij de invallen in Leeds "een bommenfabriek" hebben ontdekt. De politie weigerde de identiteit van de verdachten te bevestigen, maar bevestigde wel dat in metrostations opgehangen bewakingscamera's de vier vermoedelijke daders hebben geregistreerd.

Het persbureau Press Association meldde dat ook de identiteit van de vierde verdachte bekend is, maar noemde geen naam. De vier mannen zouden donderdag vanuit Leeds met een gehuurde auto naar Luton zijn gereden, ongeveer vijftig kilometer ten noorden van Londen. Daar zouden zij de trein hebben genomen naar het Londense station King's Cross.

De politie vond de huurauto dinsdag in de omgeving van het station van Luton. Nadat de omgeving was afgezet veroorzaakte de politie negen gecontroleerde ontploffingen, vermoedelijk om explosieven in een geparkeerde auto onschadelijk te maken. Agenten zeiden later dat sporen van explosieven in een auto waren gevonden.

Het hoofd van de antiterreureenheid van de Londense politie, Peter Clarke, zei dat uit het gerechtelijk onderzoek en andere bewijzen is gebleken dat een van de verdachten is omgekomen bij een aanslag in een metro en dat eigendommen van drie verdachten zijn aangetroffen op de locaties van de andere explosies. Clarke wilde niet spreken van zelfmoordaanslagen, maar in de media wordt de term zelfmoordaanslagen veelvuldig gebruikt.

De Britse minister van binnenlandse zaken Charles Clarke zei in Brussel tegenover de commissie burgerrechten van het Europarlement dat hulp van Europese politie- en inlichtingendiensten "substantieel verschil" heeft gemaakt bij het onderzoek. Clarke ging niet in op details, maar noemde de hulp een praktisch voorbeeld van de wijze waarop Europese landen kunnen samenwerken in de bestrijding van terrorisme.

Clarke riep de commissie op de burgerrechten in evenwicht te brengen met de noodzaak van informatiewerving bij het onderzoek naar terrorisme. Hij wees daarbij met name op wetgeving aangaande de installatie van bewakingscamera's, biometrische gegevens op identiteitspapieren en de controle op telefoongesprekken en e-mails. Hij zei ook dat de beelden van bewakingscamera's in de Londense metro een grote rol hadden gespeeld bij het onderzoek.

De Britse premier Tony Blair voerde besprekingen over de aanslagen met vier islamitische parlementsleden van zijn Labour-partij. Blair verzekerde de moslimgemeenschap in Groot-Brittannië eerder deze week al van zijn steun. Hij maakte toen een onderscheid tussen "islamistische extremistische terroristen" en de "gematigde, ware stem van de islam".

De Britse politie was woensdagochtend nog bezig met het onderzoek van een zestal woningen in de regio West Yorkshire, waaronder Leeds. In drie van de panden huisden verdachten van de aanslagen. Zo'n vijfhonderd inwoners die dinsdag waren geëvacueerd, wachtten nog op toestemming om terug te keren. De aanslagen kostten het leven aan zeker 52 mensen.
Zevenhonderd mensen raakten gewond, van wie er nog 56 in het ziekenhuis liggen. Het dodental kan stijgen, omdat onder de treinwrakken nog slachtoffers kunnen liggen.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)E-B5E3-5F28DBD25773}
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:27:51 #292
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28777885
nee joh het waren

achmad al jahkad
hammed budali
en
sehm sah alahbackbar

!!!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 13 juli 2005 @ 19:31:23 #293
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28778009
Ik weet wie de leider is, bekend onder zn nick "De Admiraal"

Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:08:52 #294
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_28780956
Kortom de engelse authoriteiten hebben gewoon uit de slachtoffers wat pakistanen gepikt en beweren nu dat zij de daders zijn geweest van die aanslagen.
de buurman "goh dat was altijd een aardige en spontane jongen , ging veel uit en deed geen vlieg kwaad het is me nooit opgevallen dat hij zich met terrorisme zou bezighouden"

Nee maar als de overheid zegt dat je buurjongen die je al jaren kent een terrorist is geloof je dat natuurlijk gelijk ondanks dat je je buurjongen beter kent
bovendien sinds wanneer heb je een timer op je bom nodig als je een zelfmoord aanslag gaat plegen ? timers zijn bedoeld om de plaatser tijd te geven om weg te komen..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:51:04 #295
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28784684
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 08:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

pretty boring
Elk topic ... ?

Goh zoveel tijd ben ik nou ook weer niet bezig hoor.
Je ziet de teksten vliegen, krijg ik het idee.
pi_28785494
quote:
Ik weet wie de leider is, bekend onder zn nick "De Admiraal"
Bush fan? Ik vraag me af, hoe voelt dat nu met een stok in je kont en een mes in je rug?
quote:
Goh zoveel tijd ben ik nou ook weer niet bezig hoor.
Je ziet de teksten vliegen, krijg ik het idee.
You must be joking. Tis alles wat ik zie. Geëmigreerd uit Utah ofzo?

Kortom, wat hebben we nu?

- Voorkennis op de financiële markt.
- Mogelijke waarschuwingen dagen, uren en minuten vooraf. Inhoud onduidelijk.
- Dezelfde oefeningen op hetzelfde moment op dezelfde plekken.

Tis nie veel voorlopig. Wel belangrijk. Maar niet veel.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 23:39:45 #297
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28786307
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:13 schreef Merovingian. het volgende:

Tis nie veel voorlopig. Wel belangrijk. Maar niet veel.
Wie heeft zin om met doorgesneden polsen in een park gevonden te worden?

Als ik info had zou ik me geloof ik ook twee keer bedenken. Het grootste deel van de massa is al zover heen dat het ws. niks uit zou maken. En dan daar risico's voor nemen?

Maar ik heb geduld. Net als 9/11 gaat dit ook niet meer weg.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:55:49 #298
6941 APK
Factual, I think.
pi_28786750
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:13 schreef Merovingian. het volgende:

- Voorkennis op de financiële markt.
Zijn er voorafgaande aan deze aanslagen ook vreemde transacties waargenomen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:52:28 #299
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_28790285
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef APK het volgende:

[..]

De beurzen zijn die dag flink naar beneden geschoten en de dag erna was alles weer ok.
Dus ik vermoed dat je mogelijkerwijs kunt uitzoeken wie die dag "goed" verdiend heeft aan mogelijke "voordelige" korte daling van bepaalde aandelen c.q opties ect..
Goud schijnt de laaste tijd ook "ineens" weer met een opleving bezig te zijn.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 06:00:31 #300
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_28790815
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:55 schreef APK het volgende:

[..]

Ja blijkbaar wel.
quote:

Anyone know why the Fed needed 20 billion in repos today, with none expiring? It's not like rates are even at the target; they are well below around 3.18. So why the burst or money?

Usually, such a pump would be the direct result of "something bad" like a terrible employment report.

Clearstation

En hier wordt er verder op in gegaan (bij Thursday):
quote:

If I had any sway in CONgress, I would sure be asking the Fed all kinds of questions about the $20-billion in "easy money" out this week - in advance of the London attack... more grist for the LIHOP/MIHOP crowd. And I won't even mention the banging on Gold and Silver over the preceding week! Here's hoping a federal grand jury will look at some of the big plays in advanced of events.

UrbanSurvival

Verder moet je mij er niks over vragen, economie is niet mijn ding. Ik wacht de berichtgeving verder wel af.

Over de oefeningen (paar stukjes uit het artikel):
quote:

New Developments In London Underground Exercise Story

Many British newspapers reported on drills weeks and months before the bomings, but none of them picked up on the biggest story of them all, a drill on the day of the attack. Why?

It is confirmed that a short number of 'walk through' scenarios planed [sic] well in advance had commenced that morning for a private company in London (as part of a wider project that remains confidential) and that two scenarios related directly to terrorist bombs at the same time as the ones that actually detonated with such tragic results. One scenario in particular, was very similar to real time events. (uit de e-mail van Peter Powel, Visor Consultants )

Power has already started to back-peddle from his radio and television comments and attempt to minimize the scale of the exercises and their similarity to the real attacks. Recall what Power told the BBC.

POWER: At half past nine this morning we were actually running an exercise for a company of over a thousand people in London based on simultaneous bombs going off precisely at the railway stations where it happened this morning, so I still have the hairs on the back of my neck standing up right now.

HOST: To get this quite straight, you were running an exercise to see how you would cope with this and it happened while you were running the exercise?

POWER: Precisely.

So Power has backed off from all three locations being exact and is now saying only two were similar, with only one being very similar. Which Peter Power are we supposed to believe? He has changed his story in the space of less than a week.

Power also admits that the program was part of a "wider project," which again broadens the scope of this from being an insignificant drill for a small company with no affiliation to the government, to something potentially much bigger.

We rightly pointed out the sheer impossibility of the exercise targeting the same stations on the same day at the same time. One individual has calculated that this is less likely than two people hunting for the same grain of sand across the whole world. At the very least it is bizarre. Power gave inerviews saying he was shocked by the 'coincidence' and yet now he tries to downplay it when the heat is on.

"In short, our exercise (which involved just a few people as crisis managers actually responding to a simulated series of activities involving, on paper, 1000 staff) quickly became the real thing and the players that morning responded very well indeed to the sudden reality of events."

As we have asked before, if the exercise was a mere coincidence and was not related to any government agency or command structure which was involved in managing the aftermath of the attacks, then why did the crisis managers respond to the real thing? If they were actively involved in the command structure that managed the crisis, then they must have been hired by a sector of government in the first place. Power himself has worked for Scotland Yard.

hele artikel

Ze speelden in het kader van een oefening een scenario wat exact overeenkwam met wat er echt gebeurde.

Visor Consultants speelde deze oefeningen met "anderen" die, toen het ineens echt bleek, de situatie gelijk goed konden aanpakken.

Wie kunnen dat anders zijn dan overheidsdiensten? (politie, inlichtingendienst)

Wat een toeval toch allemaal.
quote:

The investigation received a serious setback when it was discovered the CCTV cameras on the bus that blew up were not working so detectives will not get vital images of the bomber.

"We don't know if the driver forgot to switch them on or if there was a technical problem but there are no images."

The Mirror

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 14-07-2005 06:32:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')