abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28581841
In navolging van DEEL I

Ik kom zo met quotes!
pi_28581913
INTERESSANT MAN, DEEL II

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_28581926
Aaargh! zei op donderdag 7 juli @ 09:11
quote:
Als je je vorige leven niet kan herinneren, is reincarnatie totaal irrelevant. Wie je bent als mens wordt bepaald door de bedrading van je hersenen en je ervaringen/herinneringen. Dat eerste deel is er niet bij reincarnatie, als het tweede deel dan ook ontbreekt ben je dus gewoon een nieuw persoon.
Je hebt kennelijk het principe van reïncarnatie niet begrepen. De ziel heeft verder geen invloed op hoe je als mens bent. Dat wordt inderdaad bepaald door de hersenstructuren. De ziel is enkel de bezieling van het lichaam en het lichaam dient als een soort observatie-instrument.
pi_28582003
Aaargh! zei op donderdag 7 juli @ 09:39
quote:
Dan zou er input van buiten de fysieke hersenen zijn, wat zou betekenen dat er energie uit het niets verschijnt, en dat gebeurt niet.
Hoe kom je erbij dat het niet gebeurt? Waar baseer je dat op?
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:15:02 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_28582045
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef FuifDuif het volgende:
Je hebt kennelijk het principe van reïncarnatie niet begrepen. De ziel heeft verder geen invloed op hoe je als mens bent. Dat wordt inderdaad bepaald door de hersenstructuren. De ziel is enkel de bezieling van het lichaam en het lichaam dient als een soort observatie-instrument.
En daar gaan we weer. Fuifje, wat is een 'ziel'?
'Nuff said
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:15:23 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582064
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:37 schreef erodome het volgende:
Nope, is niet vermoeiend als je het goed doet.

Maar hoe wordt het opgewekt, hoe komt het dan dat het persoon zijn eigen energie niet kwijtraakt?
Hiermee wekte je dus de indruk dat energie uit niets ontstond. Een beetje vreemd is dat je later zelf antwoord stelt te hebben gegeven op die vraag.
pi_28582143
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Doffy het volgende:
En daar gaan we weer. Fuifje, wat is een 'ziel'?
Een ziel is een onderdeel van de Eenheid. Zucht... er is genoeg te vinden over wat een ziel is, bronnen die het je veel beter kunnen uitleggen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:25:37 #8
27698 Doffy
pi_28582420
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:17 schreef FuifDuif het volgende:
Een ziel is een onderdeel van de Eenheid. Zucht... er is genoeg te vinden over wat een ziel is, bronnen die het je veel beter kunnen uitleggen.
Eenheid? Wat is dat nu weer?

Je kan het me vast wel bondig uitleggen, lijkt me.
'Nuff said
pi_28582512
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hiermee wekte je dus de indruk dat energie uit niets ontstond. Een beetje vreemd is dat je later zelf antwoord stelt te hebben gegeven op die vraag.
Dat antwoord ken ik niet, dat antwoord kent niemand, het enige wat ik weet is dat het mijn energie niet is, dat het van buiten mezelf komt, die energiestroom kan ik voelen en heb ik zelfs gezien.

Die komt vanuit het "niets" door de kruin heen, door het lichaam heen, wat dat niets is zou ik wel willen weten, ik noem het de oorspronkelijke bron voor het gemak, maar wat dat presies is, waar dat is, i do not know....

Het komt dus niet uit mij voort...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_28582555
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:25 schreef Doffy het volgende:

[..]

Eenheid, het feit dat alles met elkaar in verband staat, zie alles als een spinneweb, elk onderdeel is zijn eigen draadje maar tegelijkertijd deel van het web, een draadje weghalen sloopt het hele web niet, maar heeft wel gevolgen voor het geheel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:29:47 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582570
Een vraag die ik in het vorige topic stelde : Waar zou het "zijn" van iemand kunnen zijn opgeslagen wanneer de hersenen sterven. En wat bijft er van het "zijn" van iemand over die tijdens leven al een deel van de hersenen verliest na reincarnatie?
pi_28582573
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:21 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Daar heb je geen 6 maanden voor nodig, dat kan ook direct. Met een paar dikke electromagneten op je hoofd kan je dit zo opwekken (transcranial magnetic stimulation). Als je dan een bepaalde puls stuurt, creeer je vergelijkbare hersenactiviteit als mediterende monniken.
[..]
Je kan ook een zootje paddo's eten, dan kom je er ook wel. Het verschil is alleen dat je dit soort staten van bewustzijn normaal gesproken bereikt door ultieme rust, en als je het dus op een andere manier opwerkt is die rust er niet, en dan is het de vraag of je er wel mee om kunt gaan.
Er zijn inderdaad vele manieren om die toestand te bereiken, meditatie is simpelweg het best en "verstandigst". Dat het op te wekken is door een paar electromagneten zegt echter totaal niks over het wel of niet "echt" zijn van deze state of mind. Misschien laat je het lichaam op zo'n moment wel los als een soort van schrikreactie op de magneten (van nature kreeg een mens nooit een puls van elektromagneten door zijn hersenen gerost).
Misschien zou je DMT - the spirit molecule van Rick Strassman is moeten lezen (heeft niet zozeer met reïncarnatie te maken, maar wel de bewustzijnstoestand waar we het over hebben).

"From 1990 tot 1995 Dr. Rick Strassman conducted DEA-approved clinical research at the university of New Mexico in which he injected sixty volunteers with DMT, one of the most powerfull psychedelics known. His detailed account of those sessions is an extraordinarily riveting inquiry into the nature of the human mind and the therapeutic potential of psychedelics. DMT, a plant-derived chemical that is also manufactured by the human brain, consistently produced near-death and mystical experiences. Many volunteers reported convincing encounters with intelligent nonhuman presences, especially "aliens". Nearly all felt that the sessions were among the most profound experiences of their lives. Strassman research connects DMT with the pineal gland, considered by Hindus to be the site of the seventh chakra and by René Descartes to be the seat of the soul. DMT: the spirit molecule makes the bold case that DMT, naturally released by the pineal gland, facilitates the soul's movement in and out of the body and is integral part of the birth and death experiences, as well as the highest states of meditation and even sexual transcendence. Strassman also believes that alien abduction experiences are brought on by accidental releases of DMT. If used wisely, DMT could trigger a period of remarkable progress in the scientific exploration of the most mystical regions of the human mind and soul."

"A dazzling journey through psychedelic drug experimentation and a tantalizing peek into a new model of how the brain and mind work. Strassman's research points toweards a physiological basis for spirit and its interaction with the human body; his data suggests that our brain chemistry allows us access to other realms of existence just when we need it most, and his story recounts both the dangers and promises of entering this brave new world"

Er is een kans dat je na het lezen van dat boek nog steeds denkt dat het allemaal in je eigen hoofd "verzonnen" wordt, maar dan lees je in ieder geval het werk van een wetenschapper/psycholoog op dit gebied. Ben je trouwens zelf wel is (op wat voor manier dan ook) in die andere state of mind terecht gekomen?
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:30:34 #13
27698 Doffy
pi_28582610
Erodome, vergeef me mijn kritische blik, maar ik krijg altijd een umheimisch gevoel als ik mensen hoor praten over 'energie'. Kan je duidelijker maken wat je daarmee bedoelt?
'Nuff said
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:33:42 #14
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28582717
Er leven op dit moment meer mensen op aarde dan er in heel de geschiedenis opgeteld geleefd hebben. Waar komen al die extra zielen vandaan???

Of zijn de konijnen zielen ineens geupgrade of zo??
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:37:07 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28582853
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Doffy het volgende:
Erodome, vergeef me mijn kritische blik, maar ik krijg altijd een umheimisch gevoel als ik mensen hoor praten over 'energie'. Kan je duidelijker maken wat je daarmee bedoelt?
Het gaat hier om biomagnetische velden. In het vorige topic wordt een zekere Dr. Zimmerman aangehaald. Voor zover ik kan nagaan heeft die man best redelijk serieus onderzoek gedaan, al blijven er natuurlijk een hoop vragen open staan.
pi_28582896
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:25 schreef Doffy het volgende:

[..]

Vooruit, heel bondig dan . Boven onze fysische realiteit staat de goddelijke Eenheid. Het is niet te omschrijven hoe dit eruit ziet of hoe het vormgegeven is, het enige waar je van kunt uitgaan is het feit dat het de ultieme rust geeft, warmte, licht en liefde. Dit zijn allemaal aardse begrippen, dus probeer ze alsjeblieft niet letterlijk te nemen door met allerlei fysische vragen te komen, want ik kan je nu wel zeggen dat ik daar geen antwoord op heb. Voor het gemak noem ik de eenheid even God.

Als we sterven worden we opgenomen in God. Vanuit deze God is ook de fysische realiteit ontstaan. Al de materie heeft zich gevormd tot datgene wat het nu is, het leven is ontstaan en heeft zich ontwikkeld tot datgene wat het nu is. Door iedere levende entiteit ervaart God Zijn creatie met behulp van zielen. Jij bent dus een deel van God, net zoals ik en iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FuifDuif op 07-07-2005 11:43:26 ]
pi_28583042
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:30 schreef Doffy het volgende:
Ik bedoel daar presies mee wat ik zeg, energie, dat moet je niet te vaag opnemen, alles werkt op energie namelijk, jouw lichaam werkt op stroomstootjes als je het heel simpel steld, je hersenen reageren op kleine explosie's van elektrischiteit...

Even een uitleg(dit is bewezen shit, zie daarvoor in het vorige topuic de namen van wetenschappers), in mijn eigen woorden, dus hopenlijk wordt het niet te vaag...

Elke cel in je lijf heeft een trillingsgetal, hij trilt op een bepaalde frequentie, die trilling wordt veroorzaakt door biomagnetische straling.
Is een cel nu ziek dan krijgt hij een ander trillingsnivo, de biomagnetische straling veranderd iets en de cel kan daarmee andere omliggende cellen verstoren zodat die ook verkeerd gaan trillen.

Wat je nu doet is energie toevoegen die het juiste trillingsgetal heeft waardoor de cel weer op orde komt en de ziekte dus weggaat.

We hebben het dus serieus over echte energie, energie waar het menselijk lichaam op werkt.

Energie kan je heel makkelijk zelf voelen, ook al heb je er nog nooit mee gewerkt(sorry deeteetee, hier komt een spelletje ).

Wrijf goed stevig in je handen, hou ze nu zo'n 30 cm voor je borstkas op hart hoogte, zo'n 20/30 cm uit elkaar, ene handpalm naar boven gericht, andere naar beneden en knijp 20 keer stevig je handen dicht en open ze weer, draai dan je handen om(blijf 1 naar boven richten en 1 naar beneden) en knijp weer 20 keer stevig.

Zet dan je handen tegenover elkaar en laat ze langzaam tot elkaar komen, je voelt de energie tussen je handen, met een beetje geluk kan je zelfs je chakra voelen roteren op je handpalmen.

Dit is eigen energie die je even heel tijdelijk opwekt, het effect duurt maar een paar seconde.
pi_28583065
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:33 schreef DoctorB het volgende:
Er leven op dit moment meer mensen op aarde dan er in heel de geschiedenis opgeteld geleefd hebben. Waar komen al die extra zielen vandaan???

Of zijn de konijnen zielen ineens geupgrade of zo??
Ja, maar je denkt veel te individualistisch. Zo van, één ziel op één mens enzovoort. Zielen zijn instanties van God (de Eenheid) en die kunnen oneindig zijn. Een ziel is niet een persoon die lekker gezellig met andere zielen een potje zit te kaarten aan gene zijde.
pi_28583102
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het gaat hier om biomagnetische velden. In het vorige topic wordt een zekere Dr. Zimmerman aangehaald. Voor zover ik kan nagaan heeft die man best redelijk serieus onderzoek gedaan, al blijven er natuurlijk een hoop vragen open staan.
Vergeet ook niet prof. dr. Fitz-Albert Popp.
pi_28583850
Okee, hieronder even mijn eigen persoonlijke visie op het geheel.

Ik noem 'god' liever Alwatis, de allesomvattende energie. Hieruit wordt onder andere onze materialistische wereld gevormd.

Alles heeft een bewustzijn, zowel mensen als planten en dieren, maar ook alle andere materie. Mensen echter, hebben een hoog individueel bewustzijnsniveau. Dieren weer wat minder, en planten ook. Toch moeten planten een soort 'bewustzijn' hebben, hoe zouden de cellen van een plant anders moeten 'weten' hoe ze zich zouden moeten ontwikkelen? Zo is het met ons eigen lichaam natuurlijk ook. En zo hebben bijvoorbeeld ook de atomen van een stuk steen een soort collectief bewustzijnsniveau.

Als je sterft gaat jouw 'energie' (ziel), weer op in het Alwatis, op een bepaald bewustzijnsniveau. Deze energie heeft dingen geleerd op aarde om het zo maar te zeggen, en is onderdeel van een groter geheel, en deze grotere gehelen zijn op hun beurt weer onderdeel van een nog groter geheel, het bewustzijn wordt ook steeds groter hoe verder je komt.

Even terug naar wat het gebeurt als je gestorven bent. Jouw energie wordt dus weer onderdeel van een wat groter geheel. Hieruit kun je beslissen dat je weer 'terug' wilt naar de materiële wereld, en zo dus meer kan leren als het ware. Vanuit deze energie kan ook bewustzijn (zieltjes) gecreëerd worden voor dieren, planten enzovoort.

Nou ja, ik weet dat het allemaal misschien erg vaag klinkt, maar het is voor mij zelf een plausibele verklaring voor 'hoe alles zit'.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_28587523
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar je denkt veel te individualistisch. Zo van, één ziel op één mens enzovoort. Zielen zijn instanties van God (de Eenheid) en die kunnen oneindig zijn. Een ziel is niet een persoon die lekker gezellig met andere zielen een potje zit te kaarten aan gene zijde.
Wat jij hier presenteert als zijnde onomstreden waarheden ('zielen zijn', 'een ziel is niet') zijn dat juist in het geheel niet. Dat jij dit gelooft is jouw goed recht, maar dit soort dingen kun je niet als argument aandragen, simpelweg omdat het niet controleerbaar is.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:48:11 #22
27698 Doffy
pi_28587629
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:42 schreef FuifDuif het volgende:
Vergeet ook niet prof. dr. Fitz-Albert Popp.
In plaats van wat name-dropping zie ik liever linkjes naar artikelen waarin deze "onomstotelijk vaststaande feiten" worden beschreven.
'Nuff said
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:51:12 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28587729
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Vooruit, heel bondig dan . Boven onze fysische realiteit staat de goddelijke Eenheid. Het is niet te omschrijven hoe dit eruit ziet of hoe het vormgegeven is, het enige waar je van kunt uitgaan is het feit dat het de ultieme rust geeft, warmte, licht en liefde.

Dit zijn allemaal aardse begrippen, dus probeer ze alsjeblieft niet letterlijk te nemen door met allerlei fysische vragen te komen, want ik kan je nu wel zeggen dat ik daar geen antwoord op heb. Voor het gemak noem ik de eenheid even God.

Als we sterven worden we opgenomen in God. Vanuit deze God is ook de fysische realiteit ontstaan. Al de materie heeft zich gevormd tot datgene wat het nu is, het leven is ontstaan en heeft zich ontwikkeld tot datgene wat het nu is. Door iedere levende entiteit ervaart God Zijn creatie met behulp van zielen. Jij bent dus een deel van God, net zoals ik en iedereen.
Waar heb je dit vandaan? Het probleem van mensen is, dat als ze zo'n verhaal horen, het graag WILLEN geloven: het houdt niet op na de dood, je krijgt ultieme rust, warmte, licht en liefde. OMDAT ze het willen geloven, vertellen ze het door als een waarheid aan mensen die het ook weer WILLEN geloven. Etc. Etc. Maar ik heb nooit ook maar 1 enkel bewijs, of 1 enkele aanwijzing gezien die wijst in de richting van het bestaan van een goddelijke eenheid.

Om in reïncarnatie te geloven, moet je maar geloven in een ziel, moet je maar geloven in een goddelijke eenheid etc. zonder enig betrouwbaar bewijs. Als het echt bestaat, moet het makkelijk te bewijzen zijn. Bewijs dat echt onomstotelijk is. Bewijs waar niet mee gekloot kan zijn, wat niet uit het duimpje gezogen kan zijn. Sakura stelt dat er bewijzen zijn die echt controleerbaar zijn en waaruit echt blijkt dat reïncarnatie bestaat. Maar dat bewijs heb ik nog nergens gezien.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_28587907
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef DionysuZ het volgende:
Waar heb je dit vandaan? Het probleem van mensen is, dat als ze zo'n verhaal horen, het graag WILLEN geloven: het houdt niet op na de dood, je krijgt ultieme rust, warmte, licht en liefde. OMDAT ze het willen geloven, vertellen ze het door als een waarheid aan mensen die het ook weer WILLEN geloven. Etc. Etc. Maar ik heb nooit ook maar 1 enkel bewijs, of 1 enkele aanwijzing gezien die wijst in de richting van het bestaan van een goddelijke eenheid.

Om in reïncarnatie te geloven, moet je maar geloven in een ziel, moet je maar geloven in een goddelijke eenheid etc. zonder enig betrouwbaar bewijs. Als het echt bestaat, moet het makkelijk te bewijzen zijn. Bewijs dat echt onomstotelijk is. Bewijs waar niet mee gekloot kan zijn, wat niet uit het duimpje gezogen kan zijn. Sakura stelt dat er bewijzen zijn die echt controleerbaar zijn en waaruit echt blijkt dat reïncarnatie bestaat. Maar dat bewijs heb ik nog nergens gezien.
Nee, jij wijst ieder bewijs af. Voor mij is het bewijs al genoeg geleverd door NDE-studies, reïncarnatieverhalen die zijn bevestigd enzovoort enzovoort. Al sinds het begin van de menselijke beschaving en de mogelijkheid om te schrijven, zijn alle verhalen hetzelfde. Dan heb ik het over de zuivere verhalen, de essentie, niet de dogmatiek daar omheen. En dan niet te vergeten de NDE's van tegenwoordig.

Trouwens, jullie zouden het boek The Field van Lynne McTaggart eens moeten lezen. Dat gaat onder andere over dit soort zaken, maar dan volledig gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. De bronnen worden uitvoerig vermeld!
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:26:41 #25
27698 Doffy
pi_28588530
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:00 schreef FuifDuif het volgende:
Trouwens, jullie zouden het boek The Field van Lynne McTaggart eens moeten lezen. Dat gaat onder andere over dit soort zaken, maar dan volledig gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. De bronnen worden uitvoerig vermeld!
Review van 'The Field
'Nuff said
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:08:02 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28589560
ik wijs ieder bewijs af? Ik sta juist heel erg open voor bewijsvoering. Heb iedere site die jullie aan hebben gedragen als 'bewijs' doorgenomen, maar heb nog geen echt bewijs gezien.. overigens is NDE wetenschappelijk onderzocht en raad eens wat voor uitkomst deze onderzoeken hadden.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_28590252
De uitkomst was dat het allemaal een verzinsel van de eigen geest was?
Heb je een bron van deze onderzoeken? Ik zou graag lezen waarom ze dat zo zeker weten.
pi_28591660
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, jij wijst ieder bewijs af. Voor mij is het bewijs al genoeg geleverd door NDE-studies,
Studies die enkel en alleen aantonen dat NDE's fysiek zijn op te wekken.
Alle percepties gemaakt tijdens NDE-studies zijn blijkbaar persoonlijk en niet verifiëerbaar.
Het feit dat iemand met een hallicugene stof wordt ingespoten en dan dingen gaat zien maakt de dingen die ze zien niet waar. Het enige wat gesteld kan worden uit een dergelijk onderzoek is : dat NDE's fysiek induceerbaar zijn.
En voor een groot deel overeenkomen. Enige andere conclusies over achterliggende waarheden van NDE's zijn op geen enkele wetenschappelijke basis gefundeerd en kunnen slechts als een hypothese gesteld worden. Een hypothese waarvoor geen enkel bewijs geleverd kan worden. Wat toevalligerwijs een term is voor "geloof".
quote:
reïncarnatieverhalen die zijn bevestigd enzovoort enzovoort. Al sinds het begin van de menselijke beschaving en de mogelijkheid om te schrijven, zijn alle verhalen hetzelfde. Dan heb ik het over de zuivere verhalen, de essentie, niet de dogmatiek daar omheen.
Dat verhalen hetzelfde zijn bewijst an sich toch niets? Men kan hoogstens stellen dat de mensheid algemeen een tendens heeft richting bepaalde verhalen. Lijkt mij vooralsnog meer een psychologisch verschijnsel. Net zoals katten over de eeuwen door de neiging hebben om met hun eten te spelen.
quote:
En dan niet te vergeten de NDE's van tegenwoordig.
En wat mag dan het verschil zijn met NDE's nu en NDE's vroeger?

[ Bericht 2% gewijzigd door paladin op 07-07-2005 16:28:38 (Opschonen) ]
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_28591900
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:08 schreef DionysuZ het volgende:
ik wijs ieder bewijs af? Ik sta juist heel erg open voor bewijsvoering. Heb iedere site die jullie aan hebben gedragen als 'bewijs' doorgenomen, maar heb nog geen echt bewijs gezien.. overigens is NDE wetenschappelijk onderzocht en raad eens wat voor uitkomst deze onderzoeken hadden.
Van Lommel!
pi_28591978
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 15:35 schreef Icelus het volgende:
De uitkomst was dat het allemaal een verzinsel van de eigen geest was?
Heb je een bron van deze onderzoeken? Ik zou graag lezen waarom ze dat zo zeker weten.
Natuurlijk weten ze dat niet zeker . Er zijn ook heel veel wetenschappers die er wel in geloven, zoals Van Lommel. Binnen de wetenschap heerst er wat dit betreft grote verdeeldheid.
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:43:00 #31
27698 Doffy
pi_28592257
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef FuifDuif het volgende:
Natuurlijk weten ze dat niet zeker . Er zijn ook heel veel wetenschappers die er wel in geloven, zoals Van Lommel. Binnen de wetenschap heerst er wat dit betreft grote verdeeldheid.
Dat is vooral jouw perceptie, geloof ik.

Nogmaals, waar zijn de (linkjes naar) artikelen, in plaats van een paar stomme namen?
'Nuff said
pi_28593070
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:43 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat is vooral jouw perceptie, geloof ik.

Nogmaals, waar zijn de (linkjes naar) artikelen, in plaats van een paar stomme namen?
Mijn perceptie? Er zijn anders aardig wat wetenschappers die onderzoek uitvoeren naar NDE met volle overtuiging .
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:21:14 #33
27698 Doffy
pi_28593669
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:03 schreef FuifDuif het volgende:
Mijn perceptie? Er zijn anders aardig wat wetenschappers die onderzoek uitvoeren naar NDE met volle overtuiging .
Ja, jouw perceptie. Jij zegt
quote:
Binnen de wetenschap heerst er wat dit betreft grote verdeeldheid.
Daar zie ik weinig bewijs van. De overgrote meerderheid van de wetenschappers neemt het niet serieus, en met reden. Dat er een handje vol types is die het wél serieus nemen, is prima, maar dat wil nog niet zeggen dat "de wetenschap" verdeeld zou zijn.
'Nuff said
pi_28594195
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:21 schreef Doffy het volgende:
Daar zie ik weinig bewijs van. De overgrote meerderheid van de wetenschappers neemt het niet serieus, en met reden. Dat er een handje vol types is die het wél serieus nemen, is prima, maar dat wil nog niet zeggen dat "de wetenschap" verdeeld zou zijn.
Waar baseer jij dit op? Hoe weet jij dan zo zeker dat er geen verdeelheid heerst, man!
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:46:55 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28594371
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:40 schreef erodome het volgende:

Energie kan je heel makkelijk zelf voelen, ook al heb je er nog nooit mee gewerkt(sorry deeteetee, hier komt een spelletje ).
Hmpffff

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_28594879
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hmpffff

Grinnik
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:06:24 #37
27698 Doffy
pi_28594897
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:39 schreef FuifDuif het volgende:
Waar baseer jij dit op? Hoe weet jij dan zo zeker dat er geen verdeelheid heerst, man!
Waar zijn de briefwisselingen? De debatten? De gemene artikelen die elkaar op leven en dood bestrijden? De columns in alle grote tijdschriften? Uitspraken van Nobelprijswinnaars?
'Nuff said
pi_28595240
Fuifduif neemt Dick Swaab niet eens meer serieus
  donderdag 7 juli 2005 @ 18:20:23 #39
27698 Doffy
pi_28595303
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:17 schreef het_fokschaap het volgende:
Fuifduif neemt Dick Swaab niet eens meer serieus
Da's jammer. Je kan een hoop van die man leren.
'Nuff said
pi_28595468
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

Da's jammer. Je kan een hoop van die man leren.
Nee sorry, hij heeft bij mijn al zijn krediet verspeeld dankzij zijn belachelijke optreden in 'God bestaat niet'.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:15:43 #41
27698 Doffy
pi_28604088
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 18:26 schreef FuifDuif het volgende:
Nee sorry, hij heeft bij mijn al zijn krediet verspeeld dankzij zijn belachelijke optreden in 'God bestaat niet'.
Wat was er zo 'belachelijk' aan, dan?

Vind 't trouwens een nogal treurige instelling om mensen met 40 jaar internationaal erkend wetenschappelijk werk af te doen door een tv optreden
'Nuff said
pi_28609992
Wat natuurlijk ook interessant is is wie (of wat) je in je vorige leven al dan niet bent geweest.
Moet dat iemand zijn met een vergelijkbaar karakter? neemt je ziel dat mee? En je geheugen, herinneringen? zonder herinneringen is een nieuw leven volstrekt irrelevant, je begint gewoon weer opnieuw. Of je nu een vorig leven hebt gehad of niet doet er dan niet toe.
En als je je ervaringen, je karakterontwikkeling, je persoonlijkheid ook niet mee kunt nemen naar een volgend leven is ook dat alles "umsonst".

Daarbij probeer ik me voor te stellen wie of wat ik in mijn vorig leven ben geweest, ik wil het eigenlijk niet weten ook. Mischien was ik ooit wel een apostel ik zou het me zelf niet kunnen vergeven.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:27:35 #43
27699 Ravage
thinking about you
pi_28610198
Het is een feit dat er iets ontstaan is wat ik m'n ziel, m'n ik noem. Losstaand van het feit of dit door de hersenen geproduceerd wordt, of dat het van buitenaf komt, moet het mogelijk zijn dat dit nog een keer gebeurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ravage op 08-07-2005 01:09:33 (aiaia.. gebeurd :() ]
i'm not living, i'm just killing time
pi_28612233
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:35 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Daarom wil ik dus ook wel zien hoe ze het denken te bewijzen
pi_28612366
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:27 schreef paladin het volgende:

[..]

Studies die enkel en alleen aantonen dat NDE's fysiek zijn op te wekken.
Alle percepties gemaakt tijdens NDE-studies zijn blijkbaar persoonlijk en niet verifiëerbaar.
Het feit dat iemand met een hallicugene stof wordt ingespoten en dan dingen gaat zien maakt de dingen die ze zien niet waar. Het enige wat gesteld kan worden uit een dergelijk onderzoek is : dat NDE's fysiek induceerbaar zijn.
[..]
Waarom zou het opeens niet meer waar kunnen zijn als het op te wekken is dmv een bepaalde stof? Daar maak je toch echt een denkfout. Het kan net zo goed zeggen dat je die staat dus door bijna dood te gaan kunt bereiken, door meditatie en dus bijvoorbeeld ook door bepaalde stoffen (en waarschijnlijk nog een aantal meer manieren). Als tegenstanders op die manier geloven te bewijzen dat het allemaal onzin is, is discussie verder onmogelijk
pi_28613572
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 01:54 schreef Icelus het volgende:

[..]

Waarom zou het opeens niet meer waar kunnen zijn als het op te wekken is dmv een bepaalde stof? Daar maak je toch echt een denkfout. Het kan net zo goed zeggen dat je die staat dus door bijna dood te gaan kunt bereiken, door meditatie en dus bijvoorbeeld ook door bepaalde stoffen (en waarschijnlijk nog een aantal meer manieren). Als tegenstanders op die manier geloven te bewijzen dat het allemaal onzin is, is discussie verder onmogelijk
Hoezo "het opeens niet meer waar." Wat is niet meer waar? Ik zeg nergens dat NDE als ervaring an sich nep zijn. Ik zeg enkel dat de enige conclusies uit dergelijk onderzoek is dat "Ja, inderdaad, een NDE kan met een stof worden opgewekt." Dat sluit geen andere oorzaken voor een NDE zoals bijvoorbeeld bijna doodgaan uit.

Wat ik wel aan de kaak wil stellen is dat NDE's worden aangedragen als een argument voor iets waar het geen enkel aangetoond verband mee heeft, behalve een veronderstelling.

Een NDE bewijst niet dat er een god, een 'alles' of een mechanisme achter de dood is. Net zomin als een dronkenschap de aanwezigheid van dionysus aantoont. De dronkenschap kan dan wel goddelijk genoemd worden, het toont niet aan dat dionysus bestaat.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  vrijdag 8 juli 2005 @ 04:10:15 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28613631
ik besta wel hoor

vrijdag 8 juli 2005 @ 09:22:46 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28614987
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:23 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat natuurlijk ook interessant is is wie (of wat) je in je vorige leven al dan niet bent geweest.
Moet dat iemand zijn met een vergelijkbaar karakter? neemt je ziel dat mee? En je geheugen, herinneringen? zonder herinneringen is een nieuw leven volstrekt irrelevant, je begint gewoon weer opnieuw. Of je nu een vorig leven hebt gehad of niet doet er dan niet toe.
En als je je ervaringen, je karakterontwikkeling, je persoonlijkheid ook niet mee kunt nemen naar een volgend leven is ook dat alles "umsonst".
Je neemt de * bewuste * herinnering niet mee maar de rest wel, anders zou 't idd niet zinvol zijn. Het is de bedoeling juist om je karakter te ontwikkelen, je omgeving oefend daar ook invloed op uit, dus een andere omgeving leert je andere dingen. Als je b.v. neerkijkt op mensen met een handicap zou 't héél leerzaam zijn om zelf eens geboren te worden met een handicap na dát leven kijk je waarschijnlijk anders tegen mensen met een handicap aan. Het is niet nodig dat je je herinnerd dat je in een vorig leven mensen met een handicap * sufferds * ofzo vond je leert evengoed wel hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:09:27 #49
17928 averty
Retroactief ziener
pi_28615617
Kunnen we eens tot een afstemming komen over wat een ziel volgens de 'pro's' moet voorstellen

Als ik op het internet zoek, vind ik dat een ziel een niet-fysieke entiteit die in staat is tot waarneming en zelfbewustzijn, een niet-substantiele substantie.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:14:07 #50
66825 Reya
Fier Wallon
pi_28615698
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:09 schreef averty het volgende:
Kunnen we eens tot een afstemming komen over wat een ziel volgens de 'pro's' moet voorstellen

Als ik op het internet zoek, vind ik dat een ziel een niet-fysieke entiteit die in staat is tot waarneming en zelfbewustzijn, een niet-substantiele substantie.
Juist ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')