Doe het dan......quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zou het wel durven hoor, omdat ik weet dat het slechts bewustzijnsbedrog is. leuk
nou nee, je denkt dat je uittreedt...quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat je het kan opwekken door bepaalde delen van de hersenen te stimuleren bewijst niet dat uittredingen niet bestaan, maar dat je uittredingen(wat dan toch wel echt gebeurt he!!!!) kan opwekken.
nee, dat bewijst alleen dat een orgasme een gevoel is wat in je hersentjes wordt opgewekt, net als een uittredingquote:Sterker nog, het bewijst dat uittredingen wel degelijk bestaan, dat je dus buiten je lichaam kan komen en dingen kan zien in andere ruimte's...
Dick Swaab heeft dus een deeltje van uittredingen bewezen ipv het ongelijk aangetoond.
Je kan ook een orgasme opwekken door een staafje in iemands hol te douwen en daar stroom doorheen te laten lopen, maakt dat dat een normaal orgasme niet bestaat?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Doe het dan......
Neem 6 maanden de tijd, ga daarin serieus bezig met meditatie en uittreding en kom dan eens terug om te vertellen wat je ervaren hebt.
6 maanden is kort, maar als je intensief bezig bent kan het lukken.
Je slaat toch echt wat stapjes over, verklaar dan hoe het kan dat mensen dingen zien in andere ruimte's die ze daarvoor nog nooit gezien hadden, inc teksten die ze zo even op kunnen sommen omdat ze ze net gelezen hebben....quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou nee, je denkt dat je uittreedt...![]()
Is het zo vreemd dan dat de hersenen mee reageren, die reageren op alles wat je doet, dus ook op dit soort wat vagere dingen....quote:nee, dat bewijst alleen dat een orgasme een gevoel is wat in je hersentjes wordt opgewekt, net als een uittreding
zoals Dick Swaab ook zei...we zijn hersenen op pootjes
Oftewel grote mond, maar klein hartje, wil je nu bewijs of niet, wil je nu weten of niet?quote:
mja, dan kunnen we natuurlijk heel veel gaan geloven om dingen toch enigszins te verklaren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:23 schreef erodome het volgende:
En dat krijg jij met al je ongeloof niet verklaard, dus zit je in hetzelfde schuitje als waar ik als gelovige op dit gebied ook in zit....
We zitten gewoon met dingen die we (nog) niet echt kunnen verklaren behalve met een fikse teug geloof, jij gelooft dat het niet om een uittreding gaat, ik geloof dat dat wel zo is.
[..]
ik kan die moeite wel doen, maar dat bewijst ook niks. zoals jij ook met je geloof zegt...het bewijst niks, het vereist alleen een hoop geloof.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Oftewel grote mond, maar klein hartje, wil je nu bewijs of niet, wil je nu weten of niet?
Als je wil weten zal je moeite moeten doen, zo simpel is het....
d'r zal mij wel iets ontgaan want ik snap niet wat die 6 maanden nou voor verschil uitmaken.quote:
Nee, we moeten dingen niet als onmogelijk neerzetten, onze horizon breed houden en kijken wat we kunnen doen om vanuit die opvatting dingen te onderzoeken, onderzoek breder te maken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, dan kunnen we natuurlijk heel veel gaan geloven om dingen toch enigszins te verklaren.
6 maanden van oefening, dan kan je ook je bescherming wel oefenen hoorquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
d'r zal mij wel iets ontgaan want ik snap niet wat die 6 maanden nou voor verschil uitmaken.![]()
Neen......quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan die moeite wel doen, maar dat bewijst ook niks. zoals jij ook met je geloof zegt...het bewijst niks, het vereist alleen een hoop geloof.
voor mij niet. er zijn genoeg profeten die hun visioenen van hun cultureel bepaalde goden als bewijs voor het bestaan zagen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Neen......
Want als je het zelf doet ervaar je, voor mij is een eigen ervaring bewijs....
Je kan er gewoon niet meer omheen als je het zelf ervaart.
ieuw dat vind ik niet zo'n goed ideequote:Op woensdag 6 juli 2005 21:43 schreef erodome het volgende:
[..]
6 maanden van oefening, dan kan je ook je bescherming wel oefenen hoor
die zit ! als je er niet aan wilt , wil je er niet aanquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
voor mij niet. er zijn genoeg profeten die hun visioenen van hun cultureel bepaalde goden als bewijs voor het bestaan zagen.
Ach kom op zeg, 1000-den en 1000-den mensen doen het zo, het halve internet staat vol met beschrijvingen van hoe het moet....quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ieuw dat vind ik niet zo'n goed idee![]()
ik zou het zelf niemand aanraden.
Wat voor bewijs wil je dan, wanneer zeg jij, ja daar zit echt wat in???quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
voor mij niet. er zijn genoeg profeten die hun visioenen van hun cultureel bepaalde goden als bewijs voor het bestaan zagen.
waarschijnlijk niets.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat voor bewijs wil je dan, wanneer zeg jij, ja daar zit echt wat in???
De ervaringen van vele mensen die allemaal op hetzelfde neerkomen is niet genoeg, ook niet als je je eigen ervaring daarbij zet, wat is dan genoeg?
Precies : overdrijven is óók een vak.....quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, 1000-den en 1000-den mensen doen het zo, het halve internet staat vol met beschrijvingen van hoe het moet....
Overdrijven is ook een vak en angst is een bar slechte raadgever, als je zo angstig bent dat er dingen kunnen gebeuren kan je maar beter niet ermee bezig gaan, want dan is de kans groot dat die gedachte werkelijkheid wordt omdat je er zelf naartoe gestuurd hebt.
Spelletjes doen kan je heel veel leren anders, maar ik zei dan ook serieus ermee bezig gaan....quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Precies : overdrijven is óók een vak.....![]()
En wat betreft angst ? Ik ben gewoon verstandig en beschouw dat soort zaken niet als interessante spelletjes.
Als ik bewust kan uittreden dan kom ik even bij je langs ok?quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:05 schreef het_fokschaap het volgende:
kun jij het me niet bewijzen...door tijdens je uittreding ff langs te komen of wat reiki op afstand te doen ?
ok, is dat voor mij nog te detecteren ? kun je het licht aan en uit doen ofzo...je kunt kijken, dus je zintuigen lijken normaal te werken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ik bewust kan uittreden dan kom ik even bij je langs ok?
Ik vind het niks voor spelletjes dat kan ik niet serieus noemen. Ik zie er persoonlijk ook het nut niet van in. Ik beschouw het een beetje als sensatie lust om zoiets te doen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Spelletjes doen kan je heel veel leren anders, maar ik zei dan ook serieus ermee bezig gaan....
Mooi voorbeeldquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:10 schreef erodome het volgende:
Je kan ook een orgasme opwekken door een staafje in iemands hol te douwen en daar stroom doorheen te laten lopen, maakt dat dat een normaal orgasme niet bestaat?
http://www.skepsis.nl/reincarn.htmlquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:13 schreef Sakura het volgende:
[..]
En zelfs het vloeiend spreken van een 'vreemde' taal uit het vorige leven is absoluut geen uitzondering.
quote:Soms blijkt iemand een vreemde taal te kunnen spreken die hij of zij nooit geleerd heeft. Dat gebeurt onder hypnose of in trance, en ook in sommige van de gevallen die Stevenson onderzocht heeft. Het verschijnsel wordt 'xenoglossie' genoemd. Helaas zijn degenen die beweren zo'n vreemde taal te herkennen meestal niet erg vertrouwd met die taal. Een Pool kan namaak-Slavisch aanzien voor het een of andere Zuid-Slavische dialect, iemand die wat Frans heeft geleerd denkt al gauw dat hij of zij een Frans dialect hoort. Bekend is het geval van Rosemary die Oud-Egyptisch zou spreken. Daarvan zijn alleen de medeklinkers bekend, en degene die beweerde het te herkennen in Rosemary's trance-klanken, was een amateur met een woordenboek. Later werd dit geval afgekraakt door een echte egyptoloog, maar het wordt nog steeds aangehaald in minder kritische literatuur.
Er zijn geen gevallen van xenoglossie bekend die een taalkundige konden overtuigen. Integendeel, in de paar gevallen waar een taalkundige bij is gehaald, bleek een eenvoudige verklaring mogelijk. Namaaktalen ontstaan vaak door herhaling van klanken en klankpatronen met kleine variaties, in echte talen zit een systeem. Daardoor kun je namaaktalen van echte onderscheiden, zelfs als je de taal niet kent.
Xenoglossie onder hypnose geeft nog een probleem: de gehypnotiseerde persoon kan best wel eens een paar flarden van de betrokken taal hebben gelezen of gehoord. Met die flarden (en de algemeen bekende uitdrukkingen voor ja, nee, weetniks, watte, kannieverstaan enzovoorts) kun je een conversatie verrassend lang op gang houden. Als de onderzoeker dan bovendien elke keer vragen vertaalt als de gehypnotiseerde het niet begrijpt, komt er een natuurlijke kennisbron bij!
De al genoemde Australische dames vormen een goede illustratie: mogelijk kan een kenner het verschil horen tussen echt Schots en fantasie-Schots, maar kan een leek dat ook? Biedt de Australische samenleving geen gelegenheden om met Schots kennis te maken? Het Duits van een van de andere dames was heel pover, alhoewel het voor een Engelstalige heel wat geleken kan hebben.
quote:Nou ja, nog 1 keer een linkje dan voor de mensen die WEL geinterresseerd zijn en niet alleen maar met hun kop in het zand hun gelijk willen halen
http://www.rnlnd-2.com/boeken.htm
Overigens leuk citaat op die site
[..]
Verder gaat hij alleen maar in op de niet controleerbare verhalen. En ik zal geen moment ontkennen dat er heel veel nonsense verhalen de ronde doen. Echter, de verhalen die wel controleerbaar zijn, en waar feiten in naar voren komen die niemand van tevoren wist, laat hij gemakshalve maar links liggen.quote:Volgens een verhaal in Privé werden de kijkers zelfs gewoon bedot.
Dat je er niet meer goed in te lichaam terug kunt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 22:43 schreef FuifDuif het volgende:
Bescherming bij uittreding? Moet dat dan? Wat kan er dan gebeuren?
Ja, wel volledig zelfbewust (als in: ik weet dat ik besta als individu). Maar dat wil niet zeggen dat ik een volledig bewustzijn heb, dat heeft nl. geen mens. Bewustzijn is niet iets dat 'aan' of 'uit' is, en er zitten grote 'gaten' in het menselijk bewustzijn.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:24 schreef erodome het volgende:
Ben je nu wel een volledig zelfbewust persoon dan
Het gaat hier niet over het lichamelijke, toch ? Mijn lichaam bestond wel degelijk als baby, da's gewoon een fysiek iets. Bij reincarnatie is er geen fysiek verband.quote:Maar zeggen reincarnatie bestaat niet want ik kan het me niet herrineren is dom, want dan bestond jij(je lichaam dan als je dat wil) dus blijkbaar ook niet toen je een baby was en dat gaat wel wat verder dan dat eerste jaar hoor...
Daar heb je geen 6 maanden voor nodig, dat kan ook direct. Met een paar dikke electromagneten op je hoofd kan je dit zo opwekken (transcranial magnetic stimulation). Als je dan een bepaalde puls stuurt, creeer je vergelijkbare hersenactiviteit als mediterende monniken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:12 schreef erodome het volgende:
Neem 6 maanden de tijd, ga daarin serieus bezig met meditatie en uittreding en kom dan eens terug om te vertellen wat je ervaren hebt.
6 maanden is kort, maar als je intensief bezig bent kan het lukken.
quote:In scientific terminology, he uses a specific, precisely timed, repetitive signal - one dubbed the "Thomas Pulse" - to create a "sensed presence" in the test subject's brain. Some volunteers have reported feelings of pleasant detachment, while others have broken into a panic, convinced the test chamber is "hexed". And some have had direct experience of the divine.
Waar het om gaat pop is dat jij je heel veel van dit leven niet meer kan herrineren, het zit wel ergens opgeslagen, maar je kan er niet bij zomaar, het is niet da omdat je je dat niet kan herrineren dat he niet gebeurt is, het zit alleen ergens in de wirwar in je hersenen buiten je bereik.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja, wel volledig zelfbewust (als in: ik weet dat ik besta als individu). Maar dat wil niet zeggen dat ik een volledig bewustzijn heb, dat heeft nl. geen mens. Bewustzijn is niet iets dat 'aan' of 'uit' is, en er zitten grote 'gaten' in het menselijk bewustzijn.
[..]
Het gaat hier niet over het lichamelijke, toch ? Mijn lichaam bestond wel degelijk als baby, da's gewoon een fysiek iets. Bij reincarnatie is er geen fysiek verband.
Als je je vorige leven niet kan herinneren, is reincarnatie totaal irrelevant. Wie je bent als mens wordt bepaald door de bedrading van je hersenen en je ervaringen/herinneringen. Dat eerste deel is er niet bij reincarnatie, als het tweede deel dan ook ontbreekt ben je dus gewoon een nieuw persoon.
.quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat je er niet meer goed in te lichaam terug kunt.
Erodome 's leuke spelletjes doet ze naar ik aan neem omdat ze die van anderen heeft geleerd die hopelijk wél weten waar ze mee bezig zijn maar ik heb mensen mee gemaakt die dat ook dachten en toch fout bleken te zitten en veel problemen kregen. Een van die gevallen die ik dus kende( een kennis van een familielid van mij ) ging daarna reiki doenIk heb nu ik er aan denk weer een grote grijns op mijn gezicht reiki kwam toen * in *
dat wás me een type naaja ze had iets ergers als reiki kunnen bedenken.... . Altijd even enthousiast voor alles in de para richting en onbesuist zich erin storten. Van haar stommiteiten heb ik veel geleerd.
Ik informeerde als ik daar op bezoek was altijd ff wat die kennis weer voor nieuws had ondekt.
![]()
Dan zou er input van buiten de fysieke hersenen zijn, wat zou betekenen dat er energie uit het niets verschijnt, en dat gebeurt niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:27 schreef erodome het volgende:
Zo zal dat dus ook met de herrineringen uit vorige levens zijn, ze zitten er wel in ergens, maar je kan er niet bij...
Wat voor straling hebben we het hier over? Warmtestraling? Rontgenstraling? Lichtstraling?quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:02 schreef erodome het volgende:
Neem bv die handen van healers, waar komt die veel sterkere straling vandaan?
Die straling wordt op een of andere manier opgewekt door de genezer waar het om gaat. Het schijnt ook een vermoeiende activiteit te zijn. Analoog aan reincarnatie, vraag ik mij echter wel af waar herinneringen blijven wanneer de hersenen sterven.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:17 schreef erodome het volgende:
Zie een aantal reactie's terug, daar vindt je een beknopte uitleg met voornamelijk veel namen van wetenschappers die dit soort dingen onderzoeken, voel je vrij om daarmee verder te gaan.
Dus volgens jouw beredenering is er geen energie nodig om straling uit te zenden?quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:37 schreef erodome het volgende:
Nope, is niet vermoeiend als je het goed doet.
Maar hoe wordt het opgewekt, hoe komt het dan dat het persoon zijn eigen energie niet kwijtraakt?
Ik denk dat die persoon dat dus wel doet. Er zal iets moeten worden omgezet in straling. Een mens raakt door een beetje te werken ook neit in een keer zijn energie kwijt, maar zal het wel merken aan diens energiebehoefte.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:37 schreef erodome het volgende:
Nope, is niet vermoeiend als je het goed doet.
Maar hoe wordt het opgewekt, hoe komt het dan dat het persoon zijn eigen energie niet kwijtraakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |