Dat weet je wel, alleen kun je je het niet meer herinneren vanwege het opslagsysteem. Onder trance/hypnose kun je de gekste details weer terughalen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, alsof ik precies zou weten hoeveel raampjes er in een gebouw zitten als ik er geweest zou zijn
En zelfs het vloeiend spreken van een 'vreemde' taal uit het vorige leven is absoluut geen uitzondering.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oh my God! Toevalligheden? Precies weten hoeveel raampjes er in een gebouw zitten? Hoe de deuren er uitzien? Hoe een fontein tot in de kleinste details oogt? Hou op man, hiermee maak je je al scepticus wel onsterfelijk belachelijk!
quote:“Ik ga ervan uit dat het bestaan van ontlichaamde geesten wetenschappelijk overtuigend is aangetoond, en beschouw de scepticus niet langer als iemand die recht van spreken heeft over dit onderwerp. Een ieder die het bestaan van ontlichaamde geesten en het beschikbare bewijsmateriaal ervan weigert te accepteren is ofwel onwetend, of een morele lafaard. Ik heb geen geduld voor zo iemand en ben niet bereid nog langer met hem of haar te argumenteren, aangezien ik ervan uitga dat betrokkene niets van het onderwerp afweet.” (Citaat uit Colin Wilson’s “Een speurtocht naar leven na dit leven”, p 178. Uitg. Het Spectrum – Aura.)
Dit nogal krasse citaat is de persoonlijke mening van James Hyslop. Hij was professor Logics en Ethics aan de Columbia Universiteit, USA. Hij was voorzitter van de American Society for Psychic Research van 1906 tot 1920. Pikant detail hierbij is dat vóór Hyslop door eigen onderzoek overtuigd raakte van een voortbestaan na de dood hijzelf een keihard en standvastig scepticus was over de realiteit van een leven na de dood!
Ja, net zoals het idee van het Nietsquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de opmerking slaat erop dat je het ene onbewijsbare geloof door het andere vervangt
en ziel of collectief bewustzijn zijn als net zulke onbewezen ideeën.
Schitterendquote:“Ik ga ervan uit dat het bestaan van ontlichaamde geesten wetenschappelijk overtuigend is aangetoond, en beschouw de scepticus niet langer als iemand die recht van spreken heeft over dit onderwerp. Een ieder die het bestaan van ontlichaamde geesten en het beschikbare bewijsmateriaal ervan weigert te accepteren is ofwel onwetend, of een morele lafaard. Ik heb geen geduld voor zo iemand en ben niet bereid nog langer met hem of haar te argumenteren, aangezien ik ervan uitga dat betrokkene niets van het onderwerp afweet.” (Citaat uit Colin Wilson’s “Een speurtocht naar leven na dit leven”, p 178. Uitg. Het Spectrum – Aura.)
net als de zinloosheid van een discussie met een gelovige...quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Schitterend! Hier wordt een punt gemaakt en wel dat van de zinloosheid van de discussie met de scepticus!
Je hebt nog nooit een baby echt meegemaakt he blijkbaar, wat een bull met een baby is geen zelfbewust persoon, ohhhh wacht dat komt vast weer van dat stomme spiegel testje af....quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, 'ik' ben inderdaad geen baby geweest, mijn fysieke lichaam natuurlijk wel, maar toen bestond mijn 'ik' als zodanig natuurlijk nog niet.
Ook een argument tegen reincarnatie trouwens, je 'ik' begint pas ergens in je eerste levensjaar te ontstaan, als reincarnatie bestaat zou je toch verwachten dat je als je geboren word meteen een volledig zelfbewust persoon bent.
hij zal vast een peuter geweest zijn, en een baby ook. alleen "ik" bestaat niet. je verandert voortdurend op basis van ervaringen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:24 schreef erodome het volgende:
Een peuter ben je dus ook niet geweest, gelijk volwassen op aarde gesprongen dan??????
Zoek maar eens wat reiki topics langs, daar heb ik een stuk geplaatst over dit, met namen en alles van onderzoekers erbij.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:52 schreef DionysuZ het volgende:
overigens zou ik van
[..]
ook wel een wetenschappelijke bron willen zien
Een mens bestaat uit 3 archetypes, het hogere zelf, wat je de ziel zou kunnen noemen en wat niet in het hier en nu leeft.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:55 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja , wat wil je nou ?
Zit het bewustzijn in de hersenen, in welk geval reincarnatie niet mogelijk is, of zit het buiten de hersenen, in welk geval de beperkingen van de hersenen er niet toe doen ?
er is geen bewijs voor de ziel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Een mens bestaat uit 3 archetypes, het hogere zelf, wat je de ziel zou kunnen noemen en wat niet in het hier en nu leeft.
Het middelste zelf, wat je het ego kan noemen en wat in het hier en nu leeft.
Het innerlijk kind, wat het hogere zelf en het middelste zelf aan elkaar verbind.
Het hogere zelf heeft de kennis van alles, het middelste zelf en het innerlijk kind ben jij, het individu in het hier en nu.
Maak er bij hem maar nageboorte van in plaats van kindquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:34 schreef erodome het volgende:
Het hogere zelf heeft de kennis van alles, het middelste zelf en het innerlijk kind ben jij, het individu in het hier en nu.
Niet als je die wilt zien, nee.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
er is geen bewijs voor de ziel.
Dat weet ik niet, Erodome geeft een mooi beeld. Maar je wilt de ziel vast meten, of niet? Daar wil je op aansturen. Nou vergeet het maar, dat gaat je nooit lukken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou nog maar eens dan...waar zit de ziel bij de mens ?
nee hoor, ik hoef hem niet zo nodig te meten. maar misschien kun je aangeven waar de ziel toe dient dan in een mensenleven ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, Erodome geeft een mooi beeld. Maar je wilt de ziel vast meten, of niet? Daar wil je op aansturen. Nou vergeet het maar, dat gaat je nooit lukken.
Normaal gesproken in het lichaamquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nou nog maar eens dan...waar zit de ziel bij de mens ?
Het is een portaal voor ervaringen. Ervaringen die je beleeft als levende mens worden meegenomen door de ziel naar het Al. Het is in principe vrij simpel. Overigens kan een mens niet leven zonder ziel. Dat geldt ook voor dieren en planten overigens.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee hoor, ik hoef hem niet zo nodig te meten. maar misschien kun je aangeven waar de ziel toe dient dan in een mensenleven ?
en kunnen we de ziel waarnemen in het hele lichaam ? zover ik weet is daar nog niets van gevonden. maar een beetje gelijk heb je misschien wel. de ziel is m.i. niets meer dan de combinatie van alle ervaringen die je met je lichaam opdoet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In het hele lichaam niet op 1 speciale plek.
Een squid(super conducting quantum interference device), door Dr. John Zimmerman van de university of Colorado school of medicine in Denver gebruikt hiervoor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:30 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
een wat ? ik neem aan dat er niet met een inktvis gemeten is...
mja ja...de ziel neemt ervaringen mee naar het Al. Mja, inderdaad vrij simpelquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het is een portaal voor ervaringen. Ervaringen die je beleeft als levende mens worden meegenomen door de ziel naar het Al. Het is in principe vrij simpel. Overigens kan een mens niet leven zonder ziel. Dat geldt ook voor dieren en planten overigens.
Toch is het lichaam lichter nadat de dood ingetreden is, het verliest gewicht, terwijl je er niets uithaalt ogenschijnlijk....quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en kunnen we de ziel waarnemen in het hele lichaam ? zover ik weet is daar nog niets van gevonden. maar een beetje gelijk heb je misschien wel. de ziel is m.i. niets meer dan de combinatie van alle ervaringen die je met je lichaam opdoet.
Fabeltje.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch is het lichaam lichter nadat de dood ingetreden is, het verliest gewicht, terwijl je er niets uithaalt ogenschijnlijk....
ff offtopic, heb je ook Thorwald Dethlefsen gelezen en wat vond daar van ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:24 schreef averty het volgende:
[..]
Oh, maar ik ben wel op zoek geweest hoor! Gelezen over Ian Stevenson, die toch wel wordt gezien als voornaamste 'serieuze' pleitbezorger, voor zover ik kan beoordelen vanuit google.
Yeah right, in een paar seconden?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:55 schreef teknomist het volgende:
[..]
Fabeltje.
Dat komt gewoon omdat je lichaam na de dood vocht verliest.
Ja, wat is er nu eigenlijk zo moeilijk aan het begrijpen van reïncarnatie?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja ja...de ziel neemt ervaringen mee naar het Al. Mja, inderdaad vrij simpel
Als je ziel een gewicht zou hebben zou het gelijk door de zwaartekracht naar beneden getrokken worden.quote:
Een gas als helium heeft ook een gewicht, maar kan aan de zwaartekracht ontsnappen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:58 schreef teknomist het volgende:
Als je ziel een gewicht zou hebben zou het gelijk door de zwaartekracht naar beneden getrokken worden.
En dan?
Viel me net iets geks in toen ik die post typte, zal wel onzin zijn maar toch , ik gooi 't ff in de groep.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en kunnen we de ziel waarnemen in het hele lichaam ? zover ik weet is daar nog niets van gevonden. maar een beetje gelijk heb je misschien wel. de ziel is m.i. niets meer dan de combinatie van alle ervaringen die je met je lichaam opdoet.
mja...21 grams...quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch is het lichaam lichter nadat de dood ingetreden is, het verliest gewicht, terwijl je er niets uithaalt ogenschijnlijk....
de lucht uit de longen ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar daar is 21 gram te zwaar voor.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Een gas als helium heeft ook een gewicht, maar kan aan de zwaartekracht ontsnappen.
Hoe bewijs je zoiets wetenschappelijk dan? Worden er foto's gemaakt van het astrale lichaam die het fysieke lichaam verlaat? En waar kan ik dat bewijs vinden?quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:23 schreef FuifDuif het volgende:
Laten we het dan eens over een andere boeg gooien, de uittreding. Het is reeds wetenschappelijk aangetoond dat een uittreding daadwerkelijk een uittreding is. Het astrale lichaam verlaat als het ware fysieke lichaam. Reïncarnatie is dan de volgende stap, maar laten we ons eerst eens op een simpele uittreding richten.
Je kunt het naar mijn mening heel eenvoudig bewijzen door mensen een object te laten beschrijven, of een getal te laten lezen op een plaats waar ze fysiek niet zijn en het object/getal ook nog niet hebben gezien. Via een uittreding moeten ze dan naar die plaats toe gaan, terwijl hun fysieke lichamen achterblijven en dan kijken of ze het goed hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hoe bewijs je zoiets wetenschappelijk dan? Worden er foto's gemaakt van het astrale lichaam die het fysieke lichaam verlaat? En waar kan ik dat bewijs vinden?
Dan valt het toch niet te bewijzen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:49 schreef erodome het volgende:
Tja, zo kan je alles afdoen als onzin, hoe bewijs je of het om een uittreding of om helderziendheid gaat, allebei dingen die je niet kan meten ofzo...
dan moet zo'n persoon heel snel contact opnemen met James Randi. Dan kan die persoon 1 miljoen dollar verdienenquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:31 schreef erodome het volgende:
Het bewijs is dingen in ruimte's plaatsen waar dat persoon nooit is geweest, als het persoon uittreed gaat hij naar die ruimte toe, ziet de objecten, teksten of wat dan ook en komt die melden.
Dingen die hij dus alleen had kunnen zien als hij er ook geweest was.
Het is heel apart dat dat nog niet gebeurt is, het zal ermee te maken hebben dat randi eigenlijk het ongelijk wil bewijzen en niet zozeer zoekt naar waarheid....quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan moet zo'n persoon heel snel contact opnemen met James Randi. Dan kan die persoon 1 miljoen dollar verdienen
wat betreft uittredingen moet je eens kijken naar informatie van Dick Swaab. Bijvoorbeeld de eerste uitzending van God bestaat nietquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is heel apart dat dat nog niet gebeurt is, het zal ermee te maken hebben dat randi eigenlijk het ongelijk wil bewijzen en niet zozeer zoekt naar waarheid....
Ik weet nog zo net niet of die randi wel zo betrouwbaar is, want uittredingen zijn toch redelijk normaal, die komen erg veelvuldig voor, het is mij 1 keer gelukt tot nu toe, heel spontaan, dus naar randi rennen heeft weinig zin aangezien ik het (nog) niet bewust kan doen.
Maar nogmaals, je kan het zelf ook hoor, kost alleen wat oefening....
ik zou het wel durven hoor, omdat ik weet dat het slechts bewustzijnsbedrog is. leukquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:06 schreef FuifDuif het volgende:
Ja Dick Swaab, de man die alles weet.
Joh, het opwekken van iets bewijst niets!
Zoals Erodome zegt, probeer anders zelfs een uit te treden, of durven jullie dat niet? Dan kun je het in elk geval zelf testen.
Helderziendheid is iets wat mensen wel weten van zichzelf en wat niet echt heel veelvuldig voorkomt, daarbij verteld helderziendheid al dat er meer tussen hemel en aarde is, bewijst dat dus al.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dan valt het toch niet te bewijzen?
Dat je het kan opwekken door bepaalde delen van de hersenen te stimuleren bewijst niet dat uittredingen niet bestaan, maar dat je uittredingen(wat dan toch wel echt gebeurt he!!!!) kan opwekken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat betreft uittredingen moet je eens kijken naar informatie van Dick Swaab. Bijvoorbeeld de eerste uitzending van God bestaat niet
het ging er om dat je uittredingen kon opwekken door een bepaald gedeelte van de hersenen te stimuleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |