Dan ben ik erg benieuwd op welke manier jij onderscheidt maakt tussen de beweringen die je wel en degene je niet gelooft.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:57 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben het met meer beweringen die liggen op het paranormale vlak niet eens, dat onderwerp trekt jammer genoeg een hoop idioten en lichtgelovigen aan
Lekker wetenschappelijke test ook ... NOT.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Heb je een pasgeboren kind al eens in de ogen gekeken ? Vast niet want zo'n kind kijkt je allerminst * zich van niks bewust aan *
Wat toch gek is, voor een gereincarneerd persoon.quote:De hersenen van zo'n jong kind en de rest van het lichaam moeten zich nog verder ontwikkelen en dus kan het je niet niet zeggen * hoi daar ben ik dan *![]()
Wat is daar gek aan wetende dat de fysieke beperkingen van het baby-zijn dat niet toelaten?quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:14 schreef Aaargh! het volgende:
Wat toch gek is, voor een gereincarneerd persoon.
quote:Op zondag 3 juli 2005 22:00 schreef Sakura het volgende:
Reincarnatie twijfel ik iig geen enkele seconde aan, ik heb er teveel overtuigende bewijzen van gezien.
quote:Op maandag 4 juli 2005 07:48 schreef Sakura het volgende:
Reincarnatie is een bewezen en bewijsbaar feit, en of je er nou wel of niet in geloofd, ook jij zal bijna zeker reincarneren en al incarnaties achter de rug hebben.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 07:46 schreef Sakura het volgende:
Alle bewijzen worden maar als nonsense afgedaan om maar niet aan reincarnatie te 'moeten' en dat terwijl er een onnoemelijke grote hoeveelheid aan bewijs uit alle landen ter wereld en alle lagen van de bevolking is.
Als er vervolgens gevraagd wordt naar die bewijzen krijgen we kreten om de oren als 'Nee, ik hoef niks te bewijzen','bewijzen jullie maar dat het niet zo is','zoek maar op internet' etc.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nonses allemaal weer, er zijn onderzoeken en die komen met hele aparte uitslagen, zo is er ook bewezen dat de handen van healers wel een 1000 maal sterkere straling hebben dan die van niet-healers, gewoon een hard bewezen feit, kan je gewoon opmeten met een squid, maar het wordt niet als bewijs gezien omdat ze het niet willen zien!!!!!!!!
Dat is gewoon een waarheid, het seculiere circuit heeft een broertje dood aan het alternatieve en wil er niets mee te maken hebben, zodra ze onderzoeken pakken ze 1 vb die verkeerd is als leidend voor alles, dat zie je bij al die onderzoeken.
ook wel een wetenschappelijke bron willen zienquote:Nonses allemaal weer, er zijn onderzoeken en die komen met hele aparte uitslagen, zo is er ook bewezen dat de handen van healers wel een 1000 maal sterkere straling hebben dan die van niet-healers, gewoon een hard bewezen feit, kan je gewoon opmeten met een squid, maar het wordt niet als bewijs gezien omdat ze het niet willen zien!!!!!!!!
Ja , wat wil je nou ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:44 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan wetende dat de fysieke beperkingen van het baby-zijn dat niet toelaten?
Het zit niet buiten de hersenen als het het een * levend * mens is moet de geest/ziel zich onderwerpen aan de beperkingen van het lichaam.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:55 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ja , wat wil je nou ?
Zit het bewustzijn in de hersenen, in welk geval reincarnatie niet mogelijk is, of zit het buiten de hersenen, in welk geval de beperkingen van de hersenen er niet toe doen ?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:08 schreef averty het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd op welke manier jij onderscheidt maakt tussen de beweringen die je wel en degene je niet gelooft.
Wat is dan het nut/doel/functie van de ziel ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zit niet buiten de hersenen als het het een * levend * mens is moet de geest/ziel zich onderwerpen aan de beperkingen van het lichaam.![]()
Ik bedoel: Waarom is er een ziel nodig ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:54 schreef Icelus het volgende:
Misschien wel het leren omgaan met beperkingen?
en waaruit bestaat een zielquote:Op woensdag 6 juli 2005 16:01 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik bedoel: Waarom is er een ziel nodig ?
Dat wijkt wel erg af van het onderwerp hier.quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:51 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Wat is dan het nut/doel/functie van de ziel ?
Inderdaad, en tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat er zoiets als een ziel is, of nodig is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:22 schreef DionysuZ het volgende:
het bestaan van een ziel is volgens mij toch wel een vereiste voor het bestaan van reïncarnatie.
Als jij het met argumenten niet meer kunt redden en daarom maar slap op de man gaat spelen, is het medelijden geheel wederzijds.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
Simpele zielen, jullie zijn zo verstikt in jullie fysische denkpatroontjes. Ik heb er gewoon medelijden mee.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
Simpele zielen, jullie zijn zo verstikt in jullie fysische denkpatroontjes. Ik heb er gewoon medelijden mee.
Tja, we leven niet allemaal in dezelfde fantasiewereld als jij... of had je soms bewijs voor je sprookjes ?quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
Tsja, als je elk bewijs wegwuift en niet wilt acsepteren, dan kan ik wel honderden verhalen posten, maar ook die zal je wel weer weg wuiven dan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:51 schreef DionysuZ het volgende:
Eerst wordt er steeds geroepen dat er zoveel bewijzen zijn en dat reïncarnatie vooral waarheid is. (Vooral door Sakura)
[..]
[..]
[..]
[..]
Als er vervolgens gevraagd wordt naar die bewijzen krijgen we kreten om de oren als 'Nee, ik hoef niks te bewijzen','bewijzen jullie maar dat het niet zo is','zoek maar op internet' etc.
en er worden een aantal links gegeven (die ik overigens allemaal doorgelezen heb, ben blij dat andere mensen dan sakura tenminste wel met bronnen komen) waar verhalen opstaan die verder niet gecontroleerd kunnen worden, waarvan een aantal zo uit de duim gezogen kunnen zijn zonder dat je het weet, of links naar verslagen van Dhr. Ian Stevenson, wiens artikelen zelfs niet als bewijs kunnen worden aangemerkt als het een feit was dat reincarnatie bestaat (bron).
Als reïncarnatie een feit is, dan hoort het bij de natuur en is het te controleren en wetenschappelijk te bewijzen. Tot nu toe heb ik nog geen enkel overtuigend, niet tegenspreekbaar, bewijs gezien. Totdat dat bewijs er is zal ik niet klakkeloos in reïncarnatie geloven.
kom dan op met die overtuigende bewijzen. Laat eens zien dan? Je zegt steeds dat je ze hebt maar ik heb ze nog niet gezien. De verhalen in dit topic kunnen zo uit de duim gezogen zijn en zijn in ieder geval niet controleerbaar, of heruitvoerbaar. Ik zou graag duidelijk wetenschappelijk onderzoek zien ipv vage verhaaltjesquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tsja, als je elk bewijs wegwuift en niet wilt acsepteren, dan kan ik wel honderden verhalen posten, maar ook die zal je wel weer weg wuiven dan.
Wat ik al schreef, zou je van de reincarnatie kwestie een rechtzaak maken, dan werd reincarnatie met vlag en wimpel bewezen geacht. Bij een zaak als Dutroux zijn minder overtuigende bewijzen dan bij reincarnatie. Maar omdat dat door vele als zweverig gezien word, worden die bewijzen niet geacsepteerd.
Ik weet echt niet meer met welke bewijzen ik nog zou moeten komen dan, anders dan jouw uit te dagen om zelf in regressie te gaan en naar vorige levens te gaan en die verhalen te controleren, maar misschien dat je dan je eigen verhalen niet eens gelooft.
Elk bewijs wat wij hier posten doe jij toch weer af als 'vage verhaaltjes' , wat is het nut om nog meer te posten als jij toch hoe dan ook niets wilt acsepteren, hoe bewezen en hoe controleerbaar dan ook.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:57 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kom dan op met die overtuigende bewijzen. Laat eens zien dan? Je zegt steeds dat je ze hebt maar ik heb ze nog niet gezien. De verhalen in dit topic kunnen zo uit de duim gezogen zijn en zijn in ieder geval niet controleerbaar, of heruitvoerbaar. Ik zou graag duidelijk wetenschappelijk onderzoek zien ipv vage verhaaltjes
Ik heb nog niet 1 controleerbaar verhaaltje gezien. Nog niet 1! kom er dan mee?quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Elk bewijs wat wij hier posten doe jij toch weer af als 'vage verhaaltjes' , wat is het nut om nog meer te posten als jij toch hoe dan ook niets wilt acsepteren, hoe bewezen en hoe controleerbaar dan ook.
Als het bewezen en controleerbaar was, was het al lang door de wetenschap geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Elk bewijs wat wij hier posten doe jij toch weer af als 'vage verhaaltjes' , wat is het nut om nog meer te posten als jij toch hoe dan ook niets wilt acsepteren, hoe bewezen en hoe controleerbaar dan ook.
Het is heel makkelijk. Zet hier wat bronnen neer en laat ons conclusies trekken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:02 schreef Sakura het volgende:
[..]
Jammer. Ik noem zoiets een kritische blik. Dat scheidt het zin van de onzin.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
Hier zit je met een probleem: natuurlijk kunnen mensen onder hypnose allemaal zaken " herinneren". Maar mensen hebben ook een levendige fantasie. Je kunt niet bewijzen of dit soort verhalen een gevolg zijn van emoties en fantasie of van daadwerkelijke reincarnatie.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:47 schreef Sakura het volgende:
Ik weet echt niet meer met welke bewijzen ik nog zou moeten komen dan, anders dan jouw uit te dagen om zelf in regressie te gaan en naar vorige levens te gaan en die verhalen te controleren, maar misschien dat je dan je eigen verhalen niet eens gelooft.
Regressie is iets anders als hypnose, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hier zit je met een probleem: natuurlijk kunnen mensen onder hypnose allemaal zaken " herinneren". Maar mensen hebben ook een levendige fantasie. Je kunt niet bewijzen of dit soort verhalen een gevolg zijn van emoties en fantasie of van daadwerkelijke reincarnatie.
Overigens vind ik het idee zelf ook wel mooi, en gevoelsmatig is het voor mij persoonlijk wel aannemelijk. Maar ik zal nooit claimen dat het is bewezen. Dan begrijp je namelijk het idee achter een bewijs niet.
wat er in overvloede is, zijn verhalen die als bewijs worden gezien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:59 schreef FuifDuif het volgende:
Verder, Sakura, ben ik het volledig met je eens! Het probleem is niet dat er geen bewijs is (dat is er namelijk in overvloede), maar het probleem zijn de vooroordelen van de sceptici. Die wijzen ALLES van de hand.
Verhalen die overeenkomen en niet alleen van deze tijd, maar ook uit de Oudheid.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat er in overvloede is, zijn verhalen die als bewijs worden gezien.
Nee, die verifieerbaar bewijs ZIJNquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat er in overvloede is, zijn verhalen die als bewijs worden gezien.
mja, ik geloof niet in een ziel. en een ziel ljkt me een vereiste voor reïncarnatie.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:03 schreef FuifDuif het volgende:
Verhalen die overeenkomen en niet alleen van deze tijd, maar ook uit de Oudheid.
welk plaatje ?quote:Waarom reageert niemand op mijn plaatje? Bang dat die niet te weerleggen is?
Vele verhalen, die op nadere inspectie toch geen zuivere koek bleken te zijn. Bovendien kan een beetje mens HEEL erg gedetailleerd dingen verzinnen. Denk maar eens aan dromen, en hoe gedetailleerd die soms kunnen zijn.. alsof je zelf op die plek aanwezig bent. je hebt een kleinere kijkhoek dan normaal, maar wat zich daarin afspeelt is net zo gedetailleerd als gewoon iets zien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:48 schreef Sakura het volgende:
[..]
Regressie is iets anders als hypnose, maar dat terzijde.
Maar ook jij kan geen dingen verzinnen die tot in detail controleerbaar zijn, wat de verhalen van reincarnatie wel zijn.
En tot welk punt moeten verhalen in vredesnaam door jouw te controleren zijn voor je ze als waarheid acsepteerd, de verhalen zelf, de bron vermelding, de namen van de onderzoekers, of moet ik ook de namen en adressen van de mensen die die ervaringen hebben opzoeken, zodat je even bij ze op de koffie kan om dat te controleren, maar ook dan zal je het wel weer niet geloven.
Als je elk bewijs gewoon opzij schuift omdat je van tevoren al besloten hebt om reincarnatie niet te acsepteren als waarheid en je je in allerlei bochten zal blijven wringen om maar bij je besluit te blijven, tjsa, dan kan je beter verder gaan in het onzin topic hier op fok of zo, want dan heeft geen enkele discussie nog zin.
Er zijn hier al vele verhalen inclusief bronvermeldingen geplaatst die een onomstotelijk bewijs zijn van reincarnatie. Maar helaas, ik moet je de adressen en telefoonnummers van die mensen schuldig blijven.
Bewijzen, zoals plaatsen, gebeurtenissen enzovoort, waar de persoon in kwestie zelf nooit bij heeft kunnen zijn, omdat het in een ver verleden zich afspeelde.quote:
Nee, hoeft niet, het kan ook een instantie zijn van het collectieve bewustzijn.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:06 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, ik geloof niet in een ziel. en een ziel ljkt me een vereiste voor reïncarnatie.
Kut, hij wordt niet meer weergegeven!quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:06 schreef het_fokschaap het volgende:
welk plaatje ?
lijken me eerder toevalligheden dan verifieerbare bewijzenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Bewijzen, zoals plaatsen, gebeurtenissen enzovoort, waar de persoon in kwestie zelf nooit bij heeft kunnen zijn, omdat het in een ver verleden zich afspeelde.
Ja hoor, hoe kan dat als je er nog nooit geweest bent, man!quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vele verhalen, die op nadere inspectie toch geen zuivere koek bleken te zijn. Bovendien kan een beetje mens HEEL erg gedetailleerd dingen verzinnen. Denk maar eens aan dromen, en hoe gedetailleerd die soms kunnen zijn.. alsof je zelf op die plek aanwezig bent. je hebt een kleinere kijkhoek dan normaal, maar wat zich daarin afspeelt is net zo gedetailleerd als gewoon iets zien.
ervan uitgaande dat dat bestaat. misschien moet je maar weer christen wordenquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet, het kan ook een instantie zijn van het collectieve bewustzijn.
[..]
Oh my God! Toevalligheden? Precies weten hoeveel raampjes er in een gebouw zitten? Hoe de deuren er uitzien? Hoe een fontein tot in de kleinste details oogt? Hou op man, hiermee maak je je al scepticus wel onsterfelijk belachelijk!quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
lijken me eerder toevalligheden dan verifieerbare bewijzen
mja, alsof ik precies zou weten hoeveel raampjes er in een gebouw zitten als ik er geweest zou zijnquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:10 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oh my God! Toevalligheden? Precies weten hoeveel raampjes er in een gebouw zitten? Hoe de deuren er uitzien? Hoe een fontein tot in de kleinste details oogt? Hou op man, hiermee maak je je al scepticus wel onsterfelijk belachelijk!
Waar slaat die opmerking nu weer op? Ja, natuurlijk, er van uitgaande dat het bestaat. Maar je had het over zielen en dat die nodig zijn voor reïncarnatie. Verdraai alles niet telkens zo man!quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:09 schreef het_fokschaap het volgende:
ervan uitgaande dat dat bestaat. misschien moet je maar weer christen worden
de opmerking slaat erop dat je het ene onbewijsbare geloof door het andere vervangtquote:Op woensdag 6 juli 2005 19:12 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waar slaat die opmerking nu weer op? Ja, natuurlijk, er van uitgaande dat het bestaat. Maar je had het over zielen en dat die nodig zijn voor reïncarnatie. Verdraai alles niet telkens zo man!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |