Loos alarm? Er is al 'iets' gebeurd..quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:50 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Zal wel weer loos alarm zijn
quote:Bron : BBC.UK
Tube warning after 'bang' heard
Breaking news graphic
Emergency services have been called to London's Liverpool Street Underground station after reports of an explosion.
The incident has caused major disruption to the entire network with stations across the capital closed.
British Transport Police said there were "walking wounded" but one person's life was reported to be "at risk".
London Fire Brigade said four crews were at the scene and more were on their way. A power failure could be the cause, Transport for London said.
A British Transport Police spokesman said that emergency services were dealing with reports of an explosion at 0849 BST on the Metropolitan Line between Liverpool Street and Aldgate.
One passenger, who had left the Tube at Fenchurch Street Station, and walked to Aldgate East, told BBC Five Live that he saw injured people.
"As I walked through the bus station I could see people lying on the ground, black, as if they'd been covered in smoke. There were about three or four people on the floor being treated."
ja lache!quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:53 schreef goddess-in-heaven het volgende:
eindelijk eens nieuws in de komkommertijd!
wtf : een tweede incident ?!?... Zou het dan toch.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:56 schreef -Schorpioen- het volgende:
'Ernstig incident' in metro Londen
LONDEN - In de metro van de Britse hoofdstad heeft zich donderdagmorgen tijdens de spits "een ernstig incident" voorgedaan. Dat meldde de politie. Hierbij is een aantal gewonden gevallen.
Verscheidene metrostations zijn ontruimd nadat bij het metrostation Liverpool Street een 'knal ' was gehoord. Een woordvoerder van de metro zei dat er "een tweede incident" had plaatsgevonden. Het metroverkeer in Londen is helemaal stilgelegd.
Bron: www.nu.nl
Ontploft stokbroodje in de magnatron dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef Libris het volgende:
Het is wel toevallig, een dag nadat de Olympische Spelen toegekend...
inderdaad, boze fransozen, daar moet je voor oppassenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:57 schreef Libris het volgende:
Het is wel toevallig, een dag nadat de Olympische Spelen toegekend...
quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ontploft stokbroodje in de magnatron dus.
morgen is het voorpagina nieuwsquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:00 schreef keezy het volgende:
LONDEN In Londen is alle metroverkeer stilgelegd na enkele explosies, waarbij verschillende gewonden zijn gevallen. De explosies zouden veroorzaakt zijn door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage.
De ontploffingen deden zich voor in de stations Aldgate en Liverpool Street Station. Reizigers vluchtten in paniek de stations uit. Ambulances waren snel ter plaatse om gewonden te verzorgen.
Nos.NL
Ik ben in ieder geval blij dat het geen aanslag is!
Een hoop trafo's hebben de geest gegeven. Lijkt me een behoorlijke fout van het elektriciteitsnet/beheerder. Dit kan straks weer een CV online plempen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:00 schreef keezy het volgende:
LONDEN In Londen is alle metroverkeer stilgelegd na enkele explosies, waarbij verschillende gewonden zijn gevallen. De explosies zouden veroorzaakt zijn door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage.
De ontploffingen deden zich voor in de stations Aldgate en Liverpool Street Station. Reizigers vluchtten in paniek de stations uit. Ambulances waren snel ter plaatse om gewonden te verzorgen.
Nos.NL
Ik ben in ieder geval blij dat het geen aanslag is!
De ontploffingen deden zich onder meerquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:56 schreef milagro het volgende:
het is blijkbaar op verschillende stations?
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren platquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:03 schreef Libris het volgende:
[..]
De ontploffingen deden zich onder meer
voor in de stations Aldgate,Liverpool
Street Station en King's Cross.Veel
reizigers vluchtten in paniek de
stations uit.Ambulances waren snel ter
plaatse om gewonden te verzorgen.
Minimaal 3 stations dus (bron TT)
wel logisch natuurlijk als er een kettingreactie aan kortsluitingen plaatsvindt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren plat
Bij een stroomstoring zul je wel moeten, anders verniel je nog meer infrastruktuur.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:04 schreef milagro het volgende:
Nou het is iig ernstig want zo snel leggen ze niet het héle metrogebeuren plat
heb je ook een bron hiervan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Er is ook een bus op Russell square ontploft. Men zei in eerste instantie dat het een power surge was maar nu er een bus is opgeblazen betekend het vast en zeker een aanslag.
Gelukkig hebben al wat colega's zich gemeld. Ik zit nog te wachten op bericht van twee![]()
serieus?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Er is ook een bus op Russell square ontploft. Men zei in eerste instantie dat het een power surge was maar nu er een bus is opgeblazen betekend het vast en zeker een aanslag.
Gelukkig hebben al wat colega's zich gemeld. Ik zit nog te wachten op bericht van twee![]()
Bus? Bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Bron graag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Bron ??quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
ontplofte bus, shit zeg........quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
O jee...... laat het niet waar zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:07 schreef el_bario het volgende:
Nou, zet je tv eens aan?quote:
Nee, daar hebben ze het over een bus explosie èn ze hebben het over explosies tgv elektriciteitsstoringen. Ik weet niet wat hún bron isquote:
Of een mega-kortsluiting. Hebben ze met z'n allen in een wolk verdampt koper gestaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:54 schreef Drugshond het volgende:
London Fire Brigade said four crews were at the scene and more were on their way. A power failure could be the cause, Transport for London said.
Een trafo opgeblazen dus
ok, het verhaal van die bus was dus op RTL5... dank je..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze het over een bus explosie èn ze hebben het over explosies tgv elektriciteitsstoringen. Ik weet niet wat hún bron is
ze zeggen het toch!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:10 schreef kLowJow het volgende:
Onplofte bussen e.d. lijkt me duidelijk onzin.
Ik dacht aan Frankrijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef ShaoliN het volgende:
Mooi, welk land in het midden oosten gaan we nu tegen de grond halen?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:11 schreef ShaoliN het volgende:
Mooi, welk land in het midden oosten gaan we nu tegen de grond halen?
Om Frankrijk plat te gooien hoef je geen reden te hebben w.m.b.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht aan FrankrijkBoos omdat ze de olympische spelen niet hebben.
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geïnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.quote:
in dat geval zeiden ze het tóchquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geïnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.
precies, valt dus allemaal wel mee..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:13 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Er wordt op de BBC nu live een politiewoordvoerder geïnterviewd. Geen woord over een mogelijke explosie in een bus.
Kijk, daar kan je dus nog niets over zeggen. Er schijnen ook mensen met de metro te gaan in Londen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
precies, valt dus allemaal wel mee..
"any other"quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef kLowJow het volgende:
BBC: "Have there been any reports of any other explosions in busses?"
Politiewoordvoerder: "Not that I'm aware of at the moment"
en nu maar hopen dat het geen aanslag is, begint het hele circus weer opnieuwquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk alleen de metro, Logician, dat van die bus hadden zij ook maar gehoord.
nee hoor, afwachten doet men hier niet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Drugshond het volgende:
ff afwachten dus..... het nieuws is nog te vers (en te onduidelijk).
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Logician het volgende:
en nu maar hopen dat het geen aanslag is, begint het hele circus weer opnieuw
Ja, naast de explosies bij de metro... de quote ging uiteraard nog wat verderquote:
Kom zeg, blijf alles een beetje letterlijk lezen. Ga het topic opschonen of zo, maar met 'valt wel mee' bedoel ik natuurlijk dat die bussen een toevoeging was op de ernstige gebeurtenissen die tot op heden nog totaal uit de lucht gegrepen lijkt te zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, daar kan je dus nog niets over zeggen. Er schijnen ook mensen met de metro te gaan in Londen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Redux het volgende:
[..]
nee hoor, afwachten doet men hier niet.
ik zie hier ook nog geen voorbarige conclusies, die je wel gewoon op de tv ziet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, naast de explosies bij de metro... de quote ging uiteraard nog wat verder.
in busses for instance, or anywhere else... zoiets was het.
IRA blijft altijd een risico in Londen. Neem aan dat dit één van de eerste groeperingen is die onderzocht worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.
ik zou wat dat betreft van moslim kan eerder een aanslag in schotland verwachten, ira is een mogelijkheid maar lijkt me ook sterk.. het zal wel meevallen denk ik, hopelijk zijn er weinig gewonden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou dan ook nog eens de IRA kunnen zijn, ik bedoel....het hoeven geen moslims te zijn. Voor de verandering. Als het al een aanslag was.
Sjeez man, het is nog maar net aan de gang. :Squote:Op donderdag 7 juli 2005 11:17 schreef Dementor het volgende:
Ze doen wel erg geheimzinnig.
Ik denk gewoon dat ze het echt niet weten hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:17 schreef Dementor het volgende:
Bizar hoor dit gebeuren.
Ze doen wel erg geheimzinnig.
de deuren in de metrotreinen gingen niet open, hoorde ik, dus paniek zal er zeker wel zijn..quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef Isabeau het volgende:
De beelden die ik op tv zie zien er wel heel erg rustig uit, er is niet echt sprake van chaos of paniek oid (maar dat zijn dan ook beelden van boven de grond).
het was nogal onduidelijk. zoals de hele situatie nu.quote:
Denk het niet... de IRA geeft meestal altijd vooraf altijd een waarschuwing.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:18 schreef D1 het volgende:
IRA blijft altijd een risico in Londen. Neem aan dat dit één van de eerste groeperingen is die onderzocht worden.
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:20 schreef Isabeau het volgende:
Toch een busexplosie?
waar trekt ze een conclusie? Er staat toch een vraagteken in die post?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
[..]
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...
Zeg ik iets verkeerds dan? Ik probeer gewoon het neiuws te volgen hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
als je nou eens wat minder snel conclusies ging trekken en diep adem ging halen voor je gaat posten...
hou nou eens op met die voorbarige-conclusie gelul. getuigen zeggen het toch op tv. dat kan je hier toch wel herhalen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef Redux het volgende:
[..]
hey shaolin, jij ook hier?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef ShaoliN het volgende:
waar trekt ze een conclusie? Er staat toch een vraagteken in die post?
ja wat mij betreft ben je rete irritant bezig.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg ik iets verkeerds dan? Ik probeer gewoon het neiuws te volgen hoor.
Ze hebben het tot nu toe over elektriciteitsstoring, maar als er ook een busexplosie is geweest dan lijkt dat de boel toch in een ander daglicht te zetten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef Monidique het volgende:
Iemand is met het verkeerde been uit bed gestapt, dat blijkt wel.
Ja nu weet je ook eens hoe andere users jou ervaren.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
ja wat mij betreft ben je rete irritant bezig.
nee dat ben jij.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
goh, waarom blijft RTL5 zo groot in beeld "Explosie in bus centrum londen" afbeelden terwijl ze daar verder helemaal niets van af weten.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef err het volgende:
cnn meldt een afgeblazen dak van een bus
Dat is dan geheel wederzijdsquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:23 schreef Redux het volgende:
[..]
'k Had het over sommige opgefokte reacties hier.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben het tot nu toe over elektriciteitsstoring, maar als er ook een busexplosie is geweest dan lijkt dat de boel toch in een ander daglicht te zetten.
En zefs de geinterviewde engelsen hebben het over de olympics. Dat lijkt me toch amper een serieuze schuldige.
UK heeft meer te lijden onder radicale katholieke mafkezen en radicale protestantse mafkezen. Zo'n conclusie, zélfs als deze als vraag vermomd is, is wel een beetje voorbarig, niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef ozzietukker het volgende:
Hmzzz en dan te bedenken dat ik vorige week rond deze tijd in de London Metro was... op de getroffen stations.. ben benieuwd op het een 'technisch' mankement is, of een radicale islamitische mafkees
Rare stroomstoring dan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:25 schreef Dagonet het volgende:
Explosie in bovengronds bevestigd
kappen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:28 schreef Logician het volgende:
5 bussen?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |