Das voldoendequote:slotje heb ik wel.
Doe dit niet!.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:42 schreef ankepanke het volgende:
mm, oke. die heb ik niet..
heeft iemand ervaring met die seal en go?...
Het is goed om er alert op te zijn dat je geen spullen van onbekenden in je bagage krijgt, maar is dit niet een beetje overdreven? Heb je ook een bron waaruit blijkt hoe vaak smokkel volgens deze methode voorkomt? Het lijkt mij namelijk nogal riskant voor de smokkelaars zelf: de luggage handlers moeten immers zelf eerst met de drugs door een douane check voordat ze hun werkplek kunnen bereiken en weer verlaten. Drugs verstoppen lukt nog wel ongezien, maar de handler aan de andere kant van de vlucht, moet maar net alleen zijn als de betreffende koffer langskomt.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik doe het dus omdat het gebeurt dat er door luggage handlers drugs in koffers worden gestopt en er bij de aankomende luchthaven weer uit worden gehaald door een handlanger. Gaat er iets mis kom jij in de gevangenis.!
Je koffer afsluiten mag wel. Dit verschilt per airline en per bestemming. Op vluchten naar de VS wil men dat het slotje er af gaat. Op vluchten binnen Europa wordt er veelal niet eens op gelet.quote:Op zondag 17 juli 2005 16:47 schreef nyc het volgende:
[..]
Het is goed om er alert op te zijn dat je geen spullen van onbekenden in je bagage krijgt, maar is dit niet een beetje overdreven? Heb je ook een bron waaruit blijkt hoe vaak smokkel volgens deze methode voorkomt? Het lijkt mij namelijk nogal riskant voor de smokkelaars zelf: de luggage handlers moeten immers zelf eerst met de drugs door een douane check voordat ze hun werkplek kunnen bereiken en weer verlaten. Drugs verstoppen lukt nog wel ongezien, maar de handler aan de andere kant van de vlucht, moet maar net alleen zijn als de betreffende koffer langskomt.
Op Schiphol hoef je hier niet zo bang voor te zijn, omdat de meeste drugssmokkel juist het land binnenkomt. Er zijn 42 miljoen passagiers per jaar, dus zeg 60 miljoen koffers; de kans dat dit jou overkomt is wel erg klein, zelfs al zou deze methode een paar keer per jaar gebruikt worden.
Anyway. Waarom ik reageer: je mag je koffer niet afsluiten met een slot. De douane heeft een gemiddeld slotje trouwens zo opengebroken en als dat niet lukt wordt je omgeroepen of uit het vliegtuig gehaald. Het lijkt mij dat een goed afgesloten koffer, juist de aandacht trekt. Dus het kan alleen maar kopzorgen opleveren.
volgens mij kan je zo'n btje 24 h daar shoppenquote:Op maandag 18 juli 2005 11:20 schreef GekkeMat het volgende:
is er ook iets op schiphol te doen tussen 3:00 en 6:00 want wij vertrekken om 6:00 dus dan om 3:00 inchecken
Meeste winkels openen pas om een uur of 6. Ik weet wel dat de Burger King open is?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:24 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
volgens mij kan je zo'n btje 24 h daar shoppen
ohquote:Op maandag 18 juli 2005 11:55 schreef Douwe het volgende:
[..]
Meeste winkels openen pas om een uur of 6. Ik weet wel dat de Burger King open is?
Leek mij ook inderdaad? Mijn raincover heeft een elastiek met stoppertje maar niet echt iets om een slotje aan kwijt te kunnen?quote:Op zondag 17 juli 2005 16:56 schreef Jaguarized het volgende:
BHFH, is dat niet gewoon een soort van raincover? Een hoes die om je rugzak heen zit maar aan de kant die tegen je rug zit gewoon open is?
Perry Sport heeft ze op de website ook. Ze hebben een travel cover en rain cover ofzo. Ze lijken alleen nogal erg op elkaar.quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:08 schreef ROG het volgende:
[..]
Leek mij ook inderdaad? Mijn raincover heeft een elastiek met stoppertje maar niet echt iets om een slotje aan kwijt te kunnen?
Let er dan wel op dat ze lintjes aan je bag samenbinden zodat deze niet naast de tub (die plastic bak) komen te liggen. Je zou niet de eerste zijn vanwie de inhoud van de rugzak/koffer over zowat heel de bagagekelder verspreid ligt. Dit is dan een geval van "onvindbare baggage" want zoiets durven ze gewoon niet weergeven.quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:32 schreef ROG het volgende:
Haha, lekker lullig. Mijn 75 liter backpack mocht vorige maand gewoon op een plastic tray (zo noem ik ze maar even) de band op, geen seal of iets.
mijn vliegtuig vertrekt om half 7 's ochtends.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:05 schreef marteltor het volgende:
pff 3 uur van te voren![]()
mn vliegtuig vertrekt om 5:20...2:20 uur inchecken.... nou ik doe gewoon 2 uur van te voren.
van de schiphol site:
Incheckbalies & inchecktijden
Inchecktijden zijn afhankelijk van uw bestemming. Twee uur voor bestemmingen binnen Europa, drie uur voor bestemmingen buiten Europa.
Zelfde probleem hier.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:50 schreef dramslag het volgende:
[..]
mijn vliegtuig vertrekt om half 7 's ochtends.
3 uur van te voren is half 4.
hoop dat er wat te beleven valt op schiphol snachts.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef Jaguarized het volgende:
Nee die gaat pas om 07.00 open dacht ik.
Dat gaat mijn oma ook wel lukken, die is wel eens omgeroepen omdat ze te laat was vanwege het shoppenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:09 schreef Biancavia het volgende:
Als mijn oma bijvoorbeeld om 17.00 uur moet vliegen, neemt ze 's ochtends om 8 uur al een taxi naar schiphol, want dat vindt ze gezellig daar.
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:18 schreef Proximo het volgende:
Ik weet niet of dit wel helemaal de juiste plek is maar het hangt wel samen ermee![]()
Waar moet ik allemaal op rekenen bij inchecken voor mijn vlucht naar de VS over 2 weken?
Zijn er nog formulieren die ik op de luchthaven moet invullen?
Hoe zit het met boarden op een vliegtuig naar de VS (moet je er ook eerder zijn)?
Mijn laatste vlucht naar de states was in 2002 en toen was het allemaal nog vrij makkelijk, maar ik hoor en lees zoveel over nieuwe maatregelen dat ik toch wel benieuwd ben.
Alvast bedankt![]()
Op Schiphol moet je het thuis ingevulde formulier inleveren dat je krijgt bij het boeken van je ticket. Bij KLM kun je de gegevens (adres in VS etc.) meteen in de check-in automaat invullen.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Visumformulieren voor de VS krijg je in het vliegtuig. Op Schiphol hoef je dus niks extra's te doen of ergens rekening mee te houden, op wat langere tijden na. Voor de VS moet je 3 uur van tevoren aanwezig zijn.
Hoe kan dat als mijn vliegtuig om 05:00 vertrekt??quote:Op maandag 2 juli 2007 21:16 schreef DJJoris het volgende:
KLM inchecken gaat trouwens pas vanaf 04:30 voor wie het wilt weten (moest dus gewoon een uur wachtendit jaar omdat ik zo vroeg was).
Tja, als die search oude topics laat zien en niet topics als [Centraal] Vragen over vliegen #2 ....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:49 schreef yvonne het volgende:
Zit ik goddomme een topic uit 2005 te lezen,
Paultjuhh...
Dus jij bent zo'n aap die mensen op een lange vlucht niet naast elkaar laat zitten, omdat je zelf bij het raampje wil zitten?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:23 schreef Hik het volgende:
Nog een reden om vroeg in te checken: kun je nog kiezen waar je zitten wilt.
Ik heb, zeker op lange-afstandsvluchten, graag een raamplaats. Hoef ik niet op te staan voor wc-gangers en kan ik toch ergens tegen leunen (ik reis eigenlijk altijd alleen en voel niet de behoefte op de schouder van mijn buurman te liggen). Krijg je altijd zo'n Miep en Henk voor je neus, die rennend het vliegtuig inkomen omdat ze te laat waren met inchecken en die vervolgens beledigd gaan reageren als jij niet wilt ruilen zodat zij naast elkaar kunnen zitten. Als je zo verschrikkelijk graag naast elkaar wilt zitten... kom dan wat eerder!
![]()
Sinds wanneer zit het raampje in het middenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:28 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Dus jij bent zo'n aap die mensen op een lange vlucht niet naast elkaar laat zitten, omdat je zelf bij het raampje wil zitten?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |