Dat doet de PvdA helemaal niet. Als ze mee zouden gaan met 'veranderende omstandigheden' dan had men deze uitspraken 20 jaar geleden al gedaan. Nu is het veel te laat.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:47 schreef djenneke het volgende:
[..]
Een partij hoort niet statisch te zijn, maar dynamisch, en dus mee te gaan met veranderende omstandigheden. Dat doet de PvdA iig wel.
Dat gaat helemaal niet tever. Misschien moet je je eens gaan inlezen in wat Janmaat werkelijk wilde.quote:En het vergelijken met Janmaats standpunten gaat gewoon echt te ver.
Jou persoonlijk niet, maar de PvdA wel.quote:Geweld is trouwens nooit een optie. Dat kun je mij iig niet aanrekenen...
Doe mij nou een lol en stem de volgende keer gewoon weer op de SP, wil je?quote:Ja, ik heb inderdaad op Bos gestemd ja. Maar meer omdat ik geen CDA in de regering wil. Anders had ik wel wat linkser gestemd.... (helaas tevergeefs... maar misschien dat ik nu wel weer op Bos zou stemmen, en niet om zijn achterwerk, ik heb het nog nooit bekeken moet ik je zeggen)
Bron? Dit is onzin, die zogenaamd 'verregaande xenofobe ideeën' van Janmaat bestonden alleen maar in de hoofden van de werknemers van de NOS en de VARA. Goed dat die eerste omroep gaat verdwiijnenquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nogmaals, Janmaat had echt veel verdergaande werkelijk xenofobe ideeen.
Wel als ik afga op zijn huidige uitspraken, en die afzet tegen die van Janmaat destijds. Dan verdient Bos dezelfde schandelijke behandeling als zijn grote voorbeeld.quote:Daar kun je Bos niet van betichten.
Dat zou ik maar gewoon doen als ik jou wasquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Misschien dat ik dan toch maar naar de SP moet overlopen...
O, maar dan moet je het niet over Bos hebben, maar over heel Nederland! Je hebt het nu over een politiek-correcte tijd waarbij elke negatieve klank over "buitenlanders" voor racisme werd vervolgd. Niet alleen door de PvdA. Maar ik ben blij dat nu ook de PvdA het licht in deze kwestie heeft gezien. Moeten ze dan vasthouden aan een oude principe vanuit de vorige eeuw? Of mogen ze ook van standpunt veranderen nu ze inzien dat er een betere oplossing is?quote:
Toch is het de regerende partijen blijkbaar niet gelukt dit goede idee door te voeren. Hoe komt dat dan denk je?quote:Bos heeft helemaal geen 'goed idee', maar is wel erg goed in het kopieren van andermans ideeën.
Als je van mening bent dat Nederland een grote multiculturele puinhoop is wel ja...quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat doet de PvdA helemaal niet. Als ze mee zouden gaan met 'veranderende omstandigheden' dan had men deze uitspraken 20 jaar geleden al gedaan. Nu is het veel te laat.
Janmaat wilde een blank Nederland. Voor hij bij de CD zat, was hij bij de CP. Die waren een stuk duidelijker in hun standpunten. En het is duidelijk dat Janmaat daar precies bijhoorde. Ik weet niet of je de achtergrond van enkele ander CD leden kent? Niet zo lekker hoor...quote:Dat gaat helemaal niet tever. Misschien moet je je eens gaan inlezen in wat Janmaat werkelijk wilde.
Ik ben nooit een PvdA'er geweestquote:Jij hebt blijkbaar niet eens door, dat jouw mening dermate beïnvloedbaar is dat je vroeger samen met de rest van het PvdA-volk om het hardst aan het gillen was om types als Janmaat op de brandstapel te gooien (wat uiteindelijk ook gebeurd is), terwijl je nu mensen aan het verheerlijken bent die exact hetzelfde roepen. Je wordt gewoon bespeeld. Misschien tijd voor wat zelfreflectie?
Ja, de PvdA is echt een geweldsverheerlijkende partijquote:Jou persoonlijk niet, maar de PvdA wel.
Die kans zit er wel in ja.quote:Doe mij nou een lol en stem de volgende keer gewoon weer op de SP, wil je?
Niet alleen door de PvdA, maar wel voornamelijk. En haar 'wetenschappelijke' bureau, de Wiardi Beckmanstichting, heeft er altijd vol overgave aan meegeholpen om de juiste randvoorwaarden voor deze heksenjacht te scheppen en vormt daarmee een waardig opvolger van Hitlers eigen SS.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:51 schreef sizzler het volgende:
[..]
O, maar dan moet je het niet over Bos hebben, maar over heel Nederland! Je hebt het nu over een politiek-correcte tijd waarbij elke negatieve klank over "buitenlanders" voor racisme werd vervolgd. Niet alleen door de PvdA.
Zoals ik al zei: de enige juiste weg die de PvdA had kunnen inslaan na de periode Fortuyn, was die van zelfopoffering. Maar daar heb ik bitter weinig van teruggezien.quote:Maar ik ben blij dat nu ook de PvdA het licht in deze kwestie heeft gezien. Moeten ze dan vasthouden aan een oude principe vanuit de vorige eeuw? Of mogen ze ook van standpunt veranderen nu ze inzien dat er een betere oplossing is?
Omdat het altijd makkelijk lullen is vanuit de oppositie. Als het CDA vorige week exact hetzelfde voorstel had gedaan, dan had de PvdA, nota bene op aangeven van Bos zelf, zeker weten tegengestemd.quote:Toch is het de regerende partijen blijkbaar niet gelukt dit goede idee door te voeren. Hoe komt dat dan denk je?
Hoe kom je erbij dat de NOS gaat verdwijnen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bron? Dit is onzin, die zogenaamd 'verregaande xenofobe ideeën' van Janmaat bestonden alleen maar in de hoofden van de werknemers van de NOS en de VARA. Goed dat die eerste omroep gaat verdwiijnen.
Janmaat had het over buitenlanders en allochtonen. Bos heeft het over arbeidsmigranten, en huwelijksmigranten, die niet in het bezit zijn van een nederlands paspoort. Hij beschuldigd niemand van criminaliteit, slechtheid of wat dan ook. Hij stelt slechts vast dat de druk op het sociale voorzieningen te groot worden.quote:Wel als ik afga op zijn huidige uitspraken, en die afzet tegen die van Janmaat destijds. Dan verdient Bos dezelfde schandelijke behandeling als zijn grote voorbeeld.
Nee lieve schat, de NPS is niks anders dan (een deel van de) vroegere NOS. Maar dat zul jij nog wel niet meegekregen hebben, toen was je waarschijnlijk nog wat te jong.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:07 schreef djenneke het volgende:
Hoe kom je erbij dat de NOS gaat verdwijnen?De NPS lieverd.... Volgens mij ben je een selectief lezend persoon....
Oude wijn, nieuwe zakken. Niks meer, niks minder.quote:Janmaat had het over buitenlanders en allochtonen. Bos heeft het over arbeidsmigranten, en huwelijksmigranten, die niet in het bezit zijn van een nederlands paspoort. Hij beschuldigd niemand van criminaliteit, slechtheid of wat dan ook. Hij stelt slechts vast dat de druk op het sociale voorzieningen te groot worden.
Dit staat hier nou maar zo en je doet alsof dat een gegeven is. Ik vraag me af waar je zo'n uitspraak op baseert en of je het zelf zo bewust hebt meegemaakt en kan onderbouwen. Volgens mij ben je vrij jong, niet flamerig of arrogant bedoeld, maar heb je een groot deel van die aanname van horen zeggen of je baseert het op enkele incidenten.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:51 schreef sizzler het volgende:
Je hebt het nu over een politiek-correcte tijd waarbij elke negatieve klank over "buitenlanders" voor racisme werd vervolgd.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:03 schreef Lemmeb het volgende:
Niet alleen door de PvdA, maar wel voornamelijk. En haar 'wetenschappelijke' bureau, de Wiardi Beckmanstichting, heeft er altijd vol overgave aan meegeholpen om de juiste randvoorwaarden voor deze heksenjacht te scheppen en vormt daarmee een waardig opvolger van Hitlers eigen SS.
Nee liefje, echt niet. De NPS is een aparte omroep (afsplitsing van de NOS). Waarmee verschillende omroepen samenwerken. Maar de NOS blijft echt bestaan... en dat heb ik echt wel meegemaakt lieffie, ik was toen 16....quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee lieve schat, de NPS is niks anders dan (een deel van de) vroegere NOS. Maar dat zul jij nog wel niet meegekregen hebben, toen was je waarschijnlijk nog wat te jong.
nonsens.quote:Oude wijn, nieuwe zakken. Niks meer, niks minder.
Waarom denk je übarhaupt dat Bos dit soort voorstellen doet? Omdat het allemaal zo lekker gaat met de multikul? Nee, natuurlijk niet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat Nederland een grote multiculturele puinhoop is wel ja...
Dan mag jij mij één quote van Janmaat aandragen waarin hij dat zelf letterlijk zegt. Dat zal je niet lukken, kan ik je alvast vertellen.quote:Janmaat wilde een blank Nederland.
Ja die ken ik, en daar zaten een groot aantal veroordeelde criminelen tussen. Maar dat zegt meer over de hoek waarin Janmaat toentertijd is gedrukt, dan over Janmaat zelf. Iedereen was toen bang voor de Linkse Inquisitie, je moest toen dus wel enigszins gek zijn en schijt hebben aan de gevestigde orde om je bij Janmaat aan te sluiten. 3x raden waar je dan terecht komt.quote:Ik weet niet of je de achtergrond van enkele ander CD leden kent? Niet zo lekker hoor...
Groen Links dan, even erg. En bovendien: de afgelopen keer heb je toch echt voor die partij gestemd, dus zo oneens zul je het er wel niet mee zijn.quote:Ik ben nooit een PvdA'er geweest
Ik geloof dat je toch beter moet gaan lezen
Reken maar dat champagne stond te spuiten toen de vrouw van Janmaat d'r poten verloor en toen Fortuyns hersens van de straat werden geschraapt.quote:Ja, de PvdA is echt een geweldsverheerlijkende partij
Dat hoop ik dan maarquote:Die kans zit er wel in ja.
Ik las al vrij jong de kranten, ben al erg lang in politiek geïnteresseerd en heb weleens een rechtzaak tegen Janmaat bijgezeten omdat ik er aan zat te denken rechten te gaan studeren. Erg interessant. Ik heb ook weleens een rechtzaak tegen een mevrouw meegemaakt die het op tv had over "die buitenlanders", waarmee ze de aso-mensen die naast haar woonde bestempelde. Die is door het OM vervolgd wegens racisme(!). Dit is inderdaad een incident, maar tegenwoordig is zoiets niet meer denkbaar. Heb je trouwens de Janmaat-aflevering van "Het zwarte schaap" weleens gezien? Ook erg interessant. Paul Witteman vertelde daar gewoon dat ze Janmaat zo veel mogelijk van tv censureerde en dat hij soms best wel goede ideeën had. Maarja, het is de CD dus die moet je zoveel mogelijk tegenwerken.quote:
Dat zeg ik tochquote:Op woensdag 6 juli 2005 14:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee liefje, echt niet. De NPS is een aparte omroep (afsplitsing van de NOS).
Tuurlijk niet. Doe toch niet zo naïef, jij laat je wel heel makkelijk besodemieteren. Als het uit linkse hoek komt vind je het blijkbaar allemaal wel best.quote:nonsens.
Bos heeft het over arbeidsmigranten Lemmeb. Niet over allochtonen. Niet over mensen met een nederlands paspoort. Mijn moeder is nog wel allochtoon (half pools). Mijn vriend is chinees van oorsprong, maar hier geboren. Dit gaat hun dus helemaal niet aan. Mensen als Janmaat hadden het daar wel degelijk over.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom denk je übarhaupt dat Bos dit soort voorstellen doet? Omdat het allemaal zo lekker gaat met de multikul? Nee, natuurlijk niet.
Als het wel fantastisch zou gaan, en elke migrant een 'verrijking voor het land' zou zijn, dan zou een migrant een burger als iedere andere burger zijn, en zou daarmee iedere basis voor dit voorstel ontbreken. Maar dat is dus niet het geval: veel migranten komen hier alleen maar naartoe om uit de gemeenschapspot te eten en maken er een zooitje van. Daarom moet de migrant zich volgens Bos eerst maar eens bewijzen, alvorens in aanmerking te komen voor alle facetten van ons zorgstelsel.
Sure, Bos zegt dat niet met zoveel woorden, om de eigen allochtone achterban niet teveel tegen het hoofd te stoten (voor je het weet word je immers zelf het mikpunt van dat tuig, zie Verdonk afgelopen weekend), maar dat is wel wat hij bedoelt.
Nee, duh, hij splitste zich af van de CP omdat hij die partij juridisch te vervolgbaar vond. Iedereen wist wat hij vond en dacht. Kom nou toch... Hij wilde immigratie omkeerbaar maken. Doe niet alsof je neus bloedt.quote:Dan mag jij mij één quote van Janmaat aandragen waarin hij dat zelf letterlijk zegt. Dat zal je niet lukken, kan ik je alvast vertellen.
uitschot heb je uiteindelijk overal, niet dat het daarmee is goed te praten, laat dat duidelijk zijn, maar we hebben het nu wel over een partij met moordenaars, geweldplegers, nazi's en fascisten.quote:Ja die ken ik, en daar zaten een groot aantal veroordeelde criminelen tussen. Maar dat zegt meer over de hoek waarin Janmaat toentertijd is gedrukt, dan over Janmaat zelf. Iedereen was toen bang voor de Linkse Inquisitie, je moest toen dus wel enigszins gek zijn en schijt hebben aan de gevestigde orde om je bij Janmaat aan te sluiten. 3x raden waar je dan terecht komt.
Juist, bij uitschot dat toch al door de maatschappij is uitgekotst en niks te verliezen heeft. Maar ik weet zeker dat Janmaat het allerminst erg had gevonden als een paar 'fatsoenlijke' politici zich bij hem hadden aangesloten.
Over uitschot gesproken: daar zitten de lokale PvdA-afdelingen ook vol mee, maar daar hoor je nooit zoveel over in het Journaal. Zo was er nog niet zo heel lang geleden die Marokkaan in een Amsterdamse deelraad, die z'n eigen vrouw in Marokko had achtergelaten om te verpieteren. Uiteraard nooit meer wat van vernomen.
Nog nooit op gestemd... Nee, zo oneens ben ik het niet met de PvdA, maar het is ook net mijn partij niet. Iets te slap.quote:Groen Links dan, even erg. En bovendien: de afgelopen keer heb je toch echt voor die partij gestemd, dus zo oneens zul je het er wel niet mee zijn.
bullshitquote:Reken maar dat champagne stond te spuiten toen de vrouw van Janmaat d'r poten verloor en toen Fortuyns hersens van de straat werden geschraapt.
we zullen zien, we hebben nog een tijd te gaan voor nieuwe verkiezingen...quote:Dat hoop ik dan maar.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik moet eerst nog zien of dit niet goedkoop populisme is, zoals gewoonlijk, maar het ziet er goed uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |