Maar het wel de waarheid! (spoken like a true single...)quote:
lul niet zo slap... het is gewoon een kutstreekquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:51 schreef RetepV het volgende:
Tja, volgens je ex-vriendin staat je vriend hoger op de evolutionaire ladder en is hij een betere kandidaat om haar nageslacht sterk te laten worden.
Dat kan 2 dingen betekenen: 1) ze heeft gelijk, of 2) ze heeft ongelijk.
Welke van de 2 dingen geloof JIJ dat de waarheid is? Want daar gaat het om.
Wat zij denkt is niet meer van belang, ze is een onbetrouwbare partner gebleken.
Dat is een leuk onderwerp voor een nieuwe discussie: "Het vermogen van het vrouwelijk geslacht om de evolutionair 'betere' partner te kiezen...."quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:51 schreef RetepV het volgende:
Tja, volgens je ex-vriendin staat je vriend hoger op de evolutionaire ladder en is hij een betere kandidaat om haar nageslacht sterk te laten worden.
Dat kan 2 dingen betekenen: 1) ze heeft gelijk, of 2) ze heeft ongelijk.
Welke van de 2 dingen geloof JIJ dat de waarheid is? Want daar gaat het om.
Wat zij denkt is niet meer van belang, ze is een onbetrouwbare partner gebleken.
Da's geen onderwerp, dat is een vraag met maar 1 antwoord: ni-hilquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:56 schreef MacVincent het volgende:
[..]
Dat is een leuk onderwerp voor een nieuwe discussie: "Het vermogen van het vrouwelijk geslacht om de evolutionair 'betere' partner te kiezen...."
Wat! ben je nu op je feministische ziel getrapt?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:58 schreef Weppel het volgende:
[..]
Da's geen onderwerp, dat is een vraag met maar 1 antwoord: ni-hil
Kijk eens aan, 1 van de betere denkers onder ons!quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:02 schreef Matness het volgende:
Klinkt als een gemiddelde aflevering van GTST. Maar hoe zie je dat 5 jaar weg? Het leven is een groeiproces waarbij elke dag telt, of hing je leven alleen af van je partner?
Open er een -onderbouwd- topic over, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:56 schreef MacVincent het volgende:
Dat is een leuk onderwerp voor een nieuwe discussie: "Het vermogen van het vrouwelijk geslacht om de evolutionair 'betere' partner te kiezen...."
Zoiets zei ik ookquote:Op woensdag 6 juli 2005 00:04 schreef MacVincent het volgende:
[..]
Kijk eens aan, 1 van de betere denkers onder ons!
Naja, als je nog bezig bent te bekomen van je verbazing, dan ziet het er misschien uit als een pannenkoekenreactie. Maar over een paar maandjes denkt TS er precies zo overquote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:55 schreef Thomas B. het volgende:
lul niet zo slap... het is gewoon een kutstreek
een pannenkoekenactie
Hoe kan dat nou als vrouwen ZELF al niet eens weten waarom ze bepaalde dingen doen? Hoewel de uitdrukking 'op je lul af gaan' is, gaan vrouwen feitelijk toch veel vaker op hun lul af dan mannenquote:Op woensdag 6 juli 2005 00:09 schreef Copycat het volgende:
Open er een -onderbouwd- topic over, zou ik zeggen.
So fucking true!!! Iemand met inzicht!!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als vrouwen ZELF al niet eens weten waarom ze bepaalde dingen doen? Hoewel de uitdrukking 'op je lul af gaan' is, gaan vrouwen feitelijk toch veel vaker op hun lul af dan mannen.
En daarom moet je het je niet al te veel aantrekken. Het ligt meestal gewoon niet aan jou. Meestal komt een vrouw niet verder dan 'het voelde niet goed'. Naja, dat moet je respecteren, vrouwen zijn anders dan mannen. Maar dat betekent ook dat je jezelf geen sukkel hoeft te vinden wanneer je gedumpt wordt.
Kijk, je vriend lijkt een beetje achterbaks, maar misschien heeft jouw ex-vriendin hem ook wel een rad voor ogen gedraaid. Ze zal vast wel tegen hem gezegd hebben dat het uit was tussen haar en jou, en je vriend geloofde dat natuurlijk (waarom zou hij het niet geloven?). Sja, nou zit hij met een onbetrouwbare vriendin. Ach ja, zo krijgt iedereen op hun beurt hun levenslessen.
Intussen zou ik me niet al te druk maken. Tenzij je nog kans ziet haar terug te krijgen, en dat persee wil proberen.
Ach, ik weet het ook niet. Vrouwen kun je doorgaans moeilijk voorspellen omdat welke beslissingen ze nemen er maar helemaal aan ligt hoe ze zich voelen. Volgende maand voelt ze zich weer anders en dumpt ze je vriend net zo hard. En misschien wil ze dan ineens wel weer terug naar jou.
Of misschien wilde ze je alleen maar jaloers maken en is dat een beetje mis gelopen.
Ik ken vrouwen die al tientallen jaren getrouwd zijn geweest en het ineens in hun bol kregen. Die verlieten hun gezin om er met een vakantieliefde vandoor te gaan. De een met een Griek, de ander met een Turk. De een was ineens verdwenen, hoewel ze 2 kinderen had, en belde 2 weken na haar verdwijning op dat ze in Griekenland zat, en of haar man even de kinderen op het vliegtuig wilde zetten. De ander had jarenlang een verhouding met een Turkse kerel, elke zomervakantie weer. En op een dag besloot ze te blijven. Bij geen van beide kan ik zeggen dat ze beter terecht zijn gekomen dan de situatie die ze ontvlucht waren. Mijn conclusie: ze zijn gewoon hun lul achterna gelopen.
Damn.... geloof me, ik weet hoe je je voelt, 100 %quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:40 schreef TheFrankey het volgende:
nooit gedacht dat ik hier nog eens zal posten.
Na bijna 5 jaar is vandaag mijn relatie met mijn vriendin stuk gelopen. Ze is verliefd geworden op mijn beste vriend. Klinkt als een slechte film.... helaas wel waar
ze wister het al 3 maanden van elkaar, dat ze gevoelens voor elkaar hadden. En mooi weer spelen als ik erbij was.
Er is, naar hun zeggen, nog niets 'gebeurd'....
ik voel me leeg en alleen.... kut!
Alsof die vriend iets tegen zijn gevoelens kan doen..quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:36 schreef PDOA het volgende:
Heb je die vriend al een poeier op de neus gegeven?
Een goede vriendin van me heeft het ook pas uitgemaakt met haar vriend, ze hadden 4 jaar een relatie.quote:Op woensdag 6 juli 2005 07:15 schreef TheFrankey het volgende:
ja het is zeker een kutverhaal. zit ook vol met vragen. waar is het mis gegaan? We hadden het tot gister echt heel leuk met elkaar. nooit ruzie oid.
maar ze is met hem gaan praten ipv met mij, dat is iets wat ik niet kan begrpijpen.daarom is het maar beter dat het uit is. maar het voelt zoooooo klote..... ik bedenk nu nog even of ze op mijn werk wat aan mij hebben
Mja, het schijnt dus zo te zijn dat je in zo'n geval ook kunt zeggen: 'nee, ik word niet verliefd op de vriendin van mijn beste vriendquote:Op woensdag 6 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alsof die vriend iets tegen zijn gevoelens kan doen..
Het lijkt mij er wel van afhangen in hoe ernstige mate je je aangetrokken voelt. Je krijgt op elke mogelijke manier een onhoudbare situatie, ook wanneer de vriend er voor kiest om niets te doen met zijn (en haar!!) gevoelens.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:18 schreef Tomek het volgende:
[..]
Mja, het schijnt dus zo te zijn dat je in zo'n geval ook kunt zeggen: 'nee, ik word niet verliefd op de vriendin van mijn beste vriend
Verlieftheid gaat meestal snel weer over. Helemaal als je voor jezelf er dan voor kiest tijdelijk het contact te verbeken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij er wel van afhangen in hoe ernstige mate je je aangetrokken voelt. Je krijgt op elke mogelijke manier een onhoudbare situatie, ook wanneer de vriend er voor kiest om niets te doen met zijn (en haar!!) gevoelens.
Misschien niet, maar het lucht wel op. En als het echt vrienden zijn dan belazeren ze je niet achter je rug om met je eigen vriendin notabene!quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gaat mij er echter ook om dat de kans dat de vriendschap eindigt sowieso groot is. Wanneer de vriend er niets mee doet, verandert dat niets aan de gevoelens van de vriendin. De vriend kan niet meer iets afspreken waar de vriendin bij is zonder zich ongemakkelijk te voelen. Wanneer de vriendin hem verlaat, zal hij toch de schuld geven aan zijn vriend..quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:42 schreef PDOA het volgende:
[..]
Misschien niet, maar het lucht wel op. En als het echt vrienden zijn dan belazeren ze je niet achter je rug om met je eigen vriendin notabene!
dat is er 1 om over na te denken..quote:Op woensdag 6 juli 2005 00:02 schreef Matness het volgende:
Klinkt als een gemiddelde aflevering van GTST. Maar hoe zie je dat 5 jaar weg? Het leven is een groeiproces waarbij elke dag telt, of hing je leven alleen af van je partner?
Heb je daar organisaties voor, die zo'n verklaring afgeven?quote:[b]Op woensdag 6 juli 2005 10:34
En je vriendin als snol laten verklaren.
Vertel het gewoon tegen iedereen die het je vraagt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je daar organisaties voor, die zo'n verklaring afgeven?
En krijg je dat dan op een briefje mee?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je daar organisaties voor, die zo'n verklaring afgeven?
En krijg je dat dan op een briefje mee?
quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:50 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Vertel het gewoon tegen iedereen die het je vraagt.![]()
Het is wel een rotactie. Die 'beste' vriend moet z'n gevoelens maar ff inslikken! Zoiets flik je je beste maat gewoon niet. Ik kan me daar mateloos aan ergeren. Er zijn miljarden mensen op deze aardkloot, maar nee je vriendin en je beste vriend gaan lekker elkaar de leifde verklaren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:56 schreef djenneke het volgende:
Het is geen rotactie. Het is iets dat kan gebeuren. Heel vervelend en echt heel klote voor je.
5 jaar weg is onzin. Je hebt er 5 jaar wat aan gehad, je houdt er wat herinneringen aan over, maar nu is het afgelopen. Het is niet anders. Je weet nu hoe het zit, en er komen wel meer jaren. Sterkte verder.
Had zij dan bij hem moeten blijven, ondanks dat zij ontzettend veel voor elkaar voelen, mss wel meer dan ze voor ts voelde? Hij was niet alleen verliefd, zij was het ook. En dat is lullig, maar dat kan gebeuren.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Het is wel een rotactie. Die 'beste' vriend moet z'n gevoelens maar ff inslikken! Zoiets flik je je beste maat gewoon niet. Ik kan me daar mateloos aan ergeren. Er zijn miljarden mensen op deze aardkloot, maar nee je vriendin en je beste vriend gaan lekker elkaar de leifde verklaren.
Ik vind zoiets not done!
Dan had zijn beste vriend z'n gevoelens in moeten slikken. Sommige dingen kunnen echt niet in mijn optiek. In het verleden liep een vriendin van een goede vriend mij ook te versieren, op zich een leuke meid maar daar ga ik dus echt niet op in.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:30 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Had zij dan bij hem moeten blijven, ondanks dat zij ontzettend veel voor elkaar voelen, mss wel meer dan ze voor ts voelde? Hij was niet alleen verliefd, zij was het ook. En dat is lullig, maar dat kan gebeuren.
Ze zijn beiden verliefd op elkaar. Dat kan gebeuren, ze hadden het alleen nooit achter mijn rug om aan elkaar moeten vertellen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:30 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Had zij dan bij hem moeten blijven, ondanks dat zij ontzettend veel voor elkaar voelen, mss wel meer dan ze voor ts voelde? Hij was niet alleen verliefd, zij was het ook. En dat is lullig, maar dat kan gebeuren.
ja, hij vindt het ook allemaal heel moeilijk. Hij en mijn ex hebben afgesproken (half mei dus) dat ze niets zouden zeggen en doen met de gevoelens in de hoop dat het over zou gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:14 schreef IkWilbert het volgende:
Heb je het er al met je "maat" overgehad?
damn! what a mindjob...quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:17 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ja, hij vindt het ook allemaal heel moeilijk. Hij en mijn ex hebben afgesproken (half mei dus) dat ze niets zouden zeggen en doen met de gevoelens in de hoop dat het over zou gaan.
Blijkbaar is het dus niet overgegaan en zijn we in deze situatie beland. Hij kan kiezen: zij of mij......
Echt onzin. Zo kun je wel willen dat de dingen in elkaar zitten, maar zo werken ze dus in praktijk niet. Jij kan daar met gemak niet op ingaan omdat je geen gevoelens voor haar hebt. Als dat wel het geval was geweest, dan praat je wel minder simpel over zulke dingen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Dan had zijn beste vriend z'n gevoelens in moeten slikken. Sommige dingen kunnen echt niet in mijn optiek. In het verleden liep een vriendin van een goede vriend mij ook te versieren, op zich een leuke meid maar daar ga ik dus echt niet op in.
Zo iemand is niet voor niets je beste vriend.
Bij sommigen wel, jaquote:Op woensdag 6 juli 2005 18:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Echt onzin. Zo kun je wel willen dat de dingen in elkaar zitten, maar zo werken ze dus in praktijk niet. Jij kan daar met gemak niet op ingaan omdat je geen gevoelens voor haar hebt. Als dat wel het geval was geweest, dan praat je wel minder simpel over zulke dingen.
Hoe graag mensen dingen ook anders zien, meestal gaat het vrouwtje toch voor de vriend. Lullig, maar realiteit. En dat dat zo is is in dit geval wel duidelijk.
Bij echte verliefdheid? Niet sommigen, maar bij de meesten dan hoor....quote:
Hier ben ik het mee eens. Dan was het misschien wat "makkelijker" geweest.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:13 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ze zijn beiden verliefd op elkaar. Dat kan gebeuren, ze hadden het alleen nooit achter mijn rug om aan elkaar moeten vertellen.
Mijn ex had tegen mij moeten vertellen over haar gevoelens. Nog voor mijn maat dit wist. Dan was het misschien ook wel uit gegaan. maar niet op zon rotte manier.
Als mijn maat er hierna toch achterkomt en gevoelens voor haar heeft, zal hij die moeten inslikken. Alleen maar omdat vrienden dat doen, dat is een ongeschreven regel.
Klopt, maar ze had hem niet 3 maanden aan het lijntje moeten houden. Ben dan gewoon eerlijk en neem even afstand van elkaar.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Bij echte verliefdheid? Niet sommigen, maar bij de meesten dan hoor....
Je weet pas hoe iets is, als je het meemaakt...
Ze hebben niets gedaan en gezegd in de hoop dat het over zou gaan... tja, logisch. Stel dat het een bevlieging is, dan hou je niks over. Lullig (en dat is dan op zich wel een rotstreek), maar zo denken veel mensen. En dat is natuurlijk heel verkeerd. Maar wel reeel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:43 schreef dawg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze had hem niet 3 maanden aan het lijntje moeten houden. Ben dan gewoon eerlijk en neem even afstand van elkaar.
nee niet reeel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ze hebben niets gedaan en gezegd in de hoop dat het over zou gaan... tja, logisch. Stel dat het een bevlieging is, dan hou je niks over. Lullig (en dat is dan op zich wel een rotstreek), maar zo denken veel mensen. En dat is natuurlijk heel verkeerd. Maar wel reeel.
Ja, dat had ze gemoeten. Maar zo simpel is het vaak niet... helaas Frankey. Ik vind het echt rottig voor je. Maar voor jou is het nu toch echt wel reeel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
nee niet reeel.
Ze had het nooit met hem mogen bespreken. dan maak je het alleen maar erger. Ze had zelf moeten bepalen om af te wachten of het een bevlieging was of niet....
Je klinkt alsof je er ervaring mee hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:40 schreef djenneke het volgende:
[..]
Bij echte verliefdheid? Niet sommigen, maar bij de meesten dan hoor....
Je weet pas hoe iets is, als je het meemaakt...
Nee, ik ken wel erg veel mensen die in vergelijkbare situaties zitten/hebben gezeten...quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:57 schreef kriele het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je er ervaring mee hebt.
Nogmaals veel sterkte, en probeer op andere gedachten te komen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:44 schreef So_Addictive het volgende:
Knip
Ik ben van mening als je verliefd op iemand anders kan worden, dat er iets niet goed zit in je huidige relatie..![]()
tnx...quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:08 schreef draaijer het volgende:
Die vriend in ieder geval in elkaar beuken.. Echte vrienden doen dat namelijk niet.. Wat een rukker.. Met die dame zou ik ook niet klaar zijn.
Maar goed what can you do???
How low canb they go 5yr vs 3mnd green grass
Suc6 dude
Het is een automatische reactie om hem net zoveel pijn te geven als hij veroorzaakt heeft.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:08 schreef draaijer het volgende:
Die vriend in ieder geval in elkaar beuken.. Echte vrienden doen dat namelijk niet.. Wat een rukker.. Met die dame zou ik ook niet klaar zijn.
Maar goed what can you do???
How low canb they go 5yr vs 3mnd green grass
Suc6 dude
nofi, maar als het al 3 maanden speelt dan heeft ze dat volgens mij wel goed kunnen bepalen voor zichzelf..quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:54 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
nee niet reeel.
Ze had het nooit met hem mogen bespreken. dan maak je het alleen maar erger. Ze had zelf moeten bepalen om af te wachten of het een bevlieging was of niet....
erg man! is ze nog wel samen met dit lulletjequote:Op donderdag 7 juli 2005 08:00 schreef Eliminator20 het volgende:
Het gebeurd vaker dan je denkt![]()
Sterkte! Het zal een hele moeilijke periode voor je worden.
(Ben na 6 jaar verlaten voor een lulletje die ze amper een maand kende)
puh wat een bullshit! Als hij in zo'n geval niets tegen zijn 'gevoelens' kan doen (je kan je gevoelens echt wel meer sturen dan je denkt, je moet het gewoon willen) dan is hij de vriendschap van TS niet waardig.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
alleen maar goedquote:Op donderdag 7 juli 2005 22:28 schreef TheFrankey het volgende:
is het vreemd als ik zeg dat ik me nu vanavond al weer iets beter voel??? ik mis haar nog steeds heel erg....maar heb nu wel het idee om maar naar de toekomst te kijken
Zo werkt het niet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 18:43 schreef dawg het volgende:
[..]
Klopt, maar ze had hem niet 3 maanden aan het lijntje moeten houden. Ben dan gewoon eerlijk en neem even afstand van elkaar.
Ik heb respect voor je, als ik hier lees hoe je hier mee omgaat!quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:28 schreef TheFrankey het volgende:
is het vreemd als ik zeg dat ik me nu vanavond al weer iets beter voel??? ik mis haar nog steeds heel erg....maar heb nu wel het idee om maar naar de toekomst te kijken
Je kunt best een verliefdheid in de hand houden, tegen jezelf zeggen: nee ik moet dit niet doen, dit is de vriendin van m'n beste vriend. Gewoon maar gedachteloos er bovenop duiken is mijn inziens een ontzettend zwaktebod.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
dat vindt ik ook. Ze hadden beiden moeten realiseren dat dit niet kon. Ik heb nu wel gehoord dat ze elkaar ook al lieve smsjes aan het sturen waren terwijl ze nog met mij was. Nou dat is volgens mij gewoon vreemdgaan.......quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:24 schreef Ravage het volgende:
[..]
Je kunt best een verliefdheid in de hand houden, tegen jezelf zeggen: nee ik moet dit niet doen, dit is de vriendin van m'n beste vriend. Gewoon maar gedachteloos er bovenop duiken is mijn inziens een ontzettend zwaktebod.
Jij hebt t blijkbaar nog nooit zelf meegemaakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:24 schreef Ravage het volgende:
[..]
Je kunt best een verliefdheid in de hand houden, tegen jezelf zeggen: nee ik moet dit niet doen, dit is de vriendin van m'n beste vriend.
Maar je zou haar hoe dan ook zijn kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 07:34 schreef TheFrankey het volgende:
. Ze hadden beiden moeten realiseren dat dit niet kon.
Liefde is nooit eerlijk. Sjors zong 20 jaar geleden al: To the heart and mind, ignorance is kindquote:Op vrijdag 8 juli 2005 07:38 schreef TheFrankey het volgende:
ja, maar dan was het allemaal wel iets eerlijker verlopen
Werkelijk wat een onzin, natuurlijk kun je dat een vriend noemen. Het is niet alsof die vriend gevraagd heeft om zijn gevoelens, het overkomt je. Wel vind ik dat je het in zo'n geval beter maar een beetje weg kunt stoppen, of het moet wel heel serieus zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:43 schreef DonSauza het volgende:
Ik begrijp je gevoel!!
Fijne vriend heb je trouwens!![]()
kun je dat wel een vriend noemen?
Veel sterkte iig!!
Tja tis zwaar klote man.En wat al eerder is gezegd:"What doesn't kill you, makes you stronger"!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:21 schreef TheFrankey het volgende:
Nee er was in niets mis met onze relatie...bijna nooit ruzie en zeker niet over dit soort dingen. Die vriend van mij heeft aangegeven voor haar te willen gaan. ik kan dus geen vrienden meer met hem zijn.
Hij kan idd niets aan zijn gevoelens doen maar hij had ze opzij moeten schuiven omdat je gewoon niet in het vaarwater van je vrienden moet gaan zitten.
Zij is gewoon fout geweest het eea nooi met mij te bepraten. Dan was het misschien ook wel uit geweest, maar dan was ik misschien mijn beste vriend nu niet kwijt geweest. En dat voelt gewoon klote..........
mij benieuwe of het wat wordt tussen die 2
Blijkbaar dacht zij er anders over.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:21 schreef TheFrankey het volgende:
Nee er was in niets mis met onze relatie...
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:46 schreef MacVincent het volgende:
Het is haar verlies moet je maar denken. En er zwemmen veel leukere "vissen" in de vijver....HENGELEN MAAR!
Ten eerste, wat kut voor je, sterkte!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:40 schreef TheFrankey het volgende:
nooit gedacht dat ik hier nog eens zal posten.
Na bijna 5 jaar is vandaag mijn relatie met mijn vriendin stuk gelopen. Ze is verliefd geworden op mijn beste vriend. Klinkt als een slechte film.... helaas wel waar
ze wister het al 3 maanden van elkaar, dat ze gevoelens voor elkaar hadden. En mooi weer spelen als ik erbij was.
Er is, naar hun zeggen, nog niets 'gebeurd'....
ik voel me leeg en alleen.... kut!
Nee alles in je leven accepteren is de oplossing.. Bedank ze andersquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:12 schreef Mukie het volgende:
[..]
Het is een automatische reactie om hem net zoveel pijn te geven als hij veroorzaakt heeft.
Maar de TS moet hier boven staan, het is het gewoonweg niet waard
Vrienden relatief?!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 07:58 schreef DJ_WB het volgende:
vrienden zijn altijd relatief![]()
je moet het uiteindelijk allemaal zelf doen![]()
In sprookjes ja.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vrienden relatief?!
Een relatie is relatief en echte vrienden heb je voor je leven!
zal gerust..... maar echte vrienden doen dit soort dingen gewoon niet. Als jij daar niet in geloofd dan moet je wel iemand zijn met of weinig vrienden of hetzelfde hebben meegemaakt als ik.......quote:
Ik snap dat drama over 'vriendschappen' niet zo. Ik zou niet eens aarzelen om een vriendschap te beeindigen als dat nodig zou zijn om een relatie te kunnen hebben met het meisje waar ik echt van hou. Met andere woorden, ik stel liefde zonder met mn ogen te knipperen boven vriendschap. Vrienden komen en gaan en als het even mee zit heb je zelfs nog meerdere vrienden ook, maar de 'ware' liefde, als er al zoiets bestaat, dat gaat een heel leven mee en je hebt er maar 1 van. Vriendschap is een uitgeklede vorm van liefde. Een mooi concept maar de moeite niet waard om het in het vaarwater van echte liefde te laten komen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:35 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
zal gerust..... maar echte vrienden doen dit soort dingen gewoon niet. Als jij daar niet in geloofd dan moet je wel iemand zijn met of weinig vrienden of hetzelfde hebben meegemaakt als ik.......
mijn 'beste maat' heeft waarschijnlijk niet goed meegekregen wat vrienden wel en niet doen. Zon goede vriend is het dus niet gebleken.
mij benieuwe of je er net zo over denkt ik mijn positie...... ik zie vriendschap wel als iets belangrijks. en een echt goede vriendschap vergaat niet zomaar. Het is gewoon geen goede vriend gebleken..quote:Op zaterdag 9 juli 2005 01:00 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik snap dat drama over 'vriendschappen' niet zo. Ik zou niet eens aarzelen om een vriendschap te beeindigen als dat nodig zou zijn om een relatie te kunnen hebben met het meisje waar ik echt van hou. Met andere woorden, ik stel liefde zonder met mn ogen te knipperen boven vriendschap. Vrienden komen en gaan en als het even mee zit heb je zelfs nog meerdere vrienden ook, maar de 'ware' liefde, als er al zoiets bestaat, dat gaat een heel leven mee en je hebt er maar 1 van. Vriendschap is een uitgeklede vorm van liefde. Een mooi concept maar de moeite niet waard om het in het vaarwater van echte liefde te laten komen.
Ik ben het dus ook totaal niet eens met iedereen die het die vriend van jou en je ex-vriend kwalijk neemt dat zij op elkaar verliefd zijn geworden en daarnaar gehandeld hebben. Zij zitten daar ook niet op te wachten, maar je hebt het ook niet echt voor het kiezen.
Daarnaast vind ik het ook niet zo vreemd dat zij het niet eerst met jou besproken heeft. Klinkt vast heel lullig, maar op dat moment ben jij het probleem, niet de oplossing. Zij zijn verliefd op elkaar, maar zij heeft nog iets met jou en hij is een van je vrienden. Dan ben jij het obstakel. Zij hebben zich voor de vraag gesteld of zij jou als obstakel overwinnen en dus met elkaar verdergaan, of jou als obstakel niet te overwinnen en alles te laten zoals het was, althans niet met elkaar verdergaan. Zij hebben voor het eerste gekozen en aan die keus kan niemand een waardeoordeel hechten.
Het is allemaal verschrikkelijk lullig wat je overkomt en ik hoop nooit in die positie te verkeren, maar het heeft weinig zin om met verwijten te strooien. Het is een voldongen feit. Hoe wrang ook.
Het zal mij benieuwen hoe jij zou hebben gehandeld als jij in de schoenen van die 'vriend' van jou stond: Jij vrijgezel en verliefd op haar, zij overduidelijk interesse in jou. In het begin zul je vast ontkennend gedrag veinzen, maar hoe lang houd je dat vol als de wederzijdse interesses maar niet weggaan...?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 01:15 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
mij benieuwe of je er net zo over denkt ik mijn positie...... ik zie vriendschap wel als iets belangrijks. en een echt goede vriendschap vergaat niet zomaar. Het is gewoon geen goede vriend gebleken..
Als jij verliefd bent, moet je die gevoelens dan maar nergeren?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:47 schreef -beyond- het volgende:
*troost*
Hier is geen discussie over mogelijk!!
Het is een kut streek! Ik vind het echt heel kut voor je!
Ja die moet je negerenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als jij verliefd bent, moet je die gevoelens dan maar nergeren?
Dat is natuurlijk erg moeilijk, misschien kon hij het proberen
maar dan is het alsnog erg moeilijk om die gevoelens inneens uit
te schakelen denk ik..
Zo zal t nog een tijd gaan...Je krijgt dagen dat je denkt van hey ik voel me weer ok en meteen de volgende dag kan je je helemaal klote voelen. Wat voor mij goed werkt is gewoon lekker gaan stappen met vrienden en zo snel mogelijk verder te gaan... Begin gewoon naar andere meisjes te kijken... Ga met een meisje uiteten etc...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:41 schreef TheFrankey het volgende:
precies. dat vindt ik ook. Zij ik donderdag nog dat ik me redelijk voelde. Vandaag voel ik me kut en alleen. Op vrijdagavond sliep ik altijd bij haar al jarenlang. en nu dus voor het eerst niet meer. en zit ik hier op zaterdag alleen thuis.
kut kut kut...... ik heb ook geen zin om iets te doen, er zit maar weinig energie in mij. Iemand een tip......
Ja dat is mijn manier hoor... Je moet doen wat jezelf prettig vindt... Ik denk dat je ego een flike deuk heeft opgelopen en uitgaan met andere meisjes kan die deuk herstellen. Verder leidt het ook goed af... Je hoeft niet meteen een nieuwe relatie aan te gaan maar leuke dingen doen met andere meisjes kan zeker helpen...quote:
Ja zo zie ik t dus een beetje... Je kan wel verdrietig thuis gaan zitten, maar dat doet zij ook niet... Sterker nog, zij zal zich nu helemaal lekker voelen... Klinkt hard maar zo is t wel... Dus probeer gewoon verder te gaan...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:54 schreef TheFrankey het volgende:
misschien heb je wel gelijk...en mij ex doet nu waarschijnlijk ook al leuke dingen met die ex-vriend. Hetgeen misschien wel het meeste pijn doet
Denk het idd ook wel.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja die moet je negeren![]()
Feit is dat vrienden boven een verliefdheid horen te staan...
ben ik met je eens..... mij benieuwe of het gaat werken tussen hun als de verliefheid over is. tijd zal het leren, ik hoop in ieder geval snel het geluk weer te kunnen vinden.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Deenk het idd ook wel.Want zo'n verliefdheid kan zo weer afgelopen zijn, maar vriendschap kan nog wel jaren duren. Dus zou ik meer waarde aan vriendschap hechten.
![]()
Je eerste liefdesverdriet?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:17 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ben ik met je eens..... mij benieuwe of het gaat werken tussen hun als de verliefheid over is. tijd zal het leren, ik hoop in ieder geval snel het geluk weer te kunnen vinden.
Heb veel mensen om mij heen dus het zal toch moeten lukken nietwaar? Alleen die zo klein lijken te missen zijn nu zo groot....
Zoals vandaag...... op zaterdag deden we altijd wat leuks samen en op zondag heerlijk luieren met zijn 2en. En nu moet dat dus alleen .....
Bullshit.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 09:10 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja die moet je negeren![]()
Feit is dat vrienden boven een verliefdheid horen te staan...
Nou, dat is niet helemaal waar volgens mij. Of is t toeval dat de meeste ware liefdes binnen een straal van 45 kilometer wonen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:10 schreef Argento het volgende:
De ware liefde komt, blijft en er is er maar 1 van.
Waarom zou een verliefdheid geen jaren duren. Of zelfs een heel mensenleven? Waarom zou een vriendschap niet verwateren omdat je toevallig aan de andere kant van het land gaat wonen?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Denk het idd ook wel.Want zo'n verliefdheid kan zo weer afgelopen zijn, maar vriendschap kan nog wel jaren duren. Dus zou ik meer waarde aan vriendschap hechten.
![]()
Tja, mensen nemen soms wel ns lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een verliefdheid, maar mensen nemen even lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een vriendschap. Daar waar een verliefdheid nog kan uitgroeien tot en een levenslange en betekenisvolle relatie, is een vriendschap per definitie 'slechts' een fundamentloze relatie die hoofdzakelijk bestaat bij de gratie van het plezier dat je van en met elkaar kunt beleven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:12 schreef Matness het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal waar volgens mij. Of is t toeval dat de meeste ware liefdes binnen een straal van 45 kilometer wonen?
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Bullshit.
Vrienden komen en gaan en je kunt er zonder problemen meer of minder van hebben. De ware liefde komt, blijft en er is er maar 1 van. De vriend die dat niet begrijpt, mag sowieso van mij opzouten en heel snel ook
Geef me voor de gein ns 1 goede reden waarom een willekeurige vriend boven de ware liefde zou moeten komen, want ik vind dat hoogst ongezond.
Ik spreek over echte vriendschappen... Maar misschien ben ik daar gewoon mee gezegend...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Tja, mensen nemen soms wel ns lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een verliefdheid, maar mensen nemen even lichtvaardig van elkaar aan dat er sprake is van een vriendschap. Daar waar een verliefdheid nog kan uitgroeien tot en een levenslange en betekenisvolle relatie, is een vriendschap per definitie 'slechts' een fundamentloze relatie die hoofdzakelijk bestaat bij de gratie van het plezier dat je van en met elkaar kunt beleven.
Het moet wel een hele bijzondere vriendschap zijn, wil het met recht in de weg van de liefde kunnen staan. Neem De Ontdekking Van De Hemel. De vriendschap tussen Onno en Max versus hun beider liefde voor Ada. Ja, dan heb je misschien wat, maar als ik er even vanuit mag gaan dat de vriendschap hier niet veel verder gaat dan slap ouwehoeren met elkaar en bier drinken, dan is dat toch geen relatie die het noodzakelijk zou maken om daarvoor de kans op de liefde van je leven te laten schieten. No way en ik snap ook niet dat TS daar zon drama van maakt.
Ja, het is klote als je relatie na vijf jaar beeindigd wordt. Het is klote in het kwadraat als de reden daarvan is gelegen in het feit dat je vriendin je (beste) vriend leuker vindt dan jij, maar dat betekent nog niet dat de vriend in kwestie of zijn inmiddels ex-vriendin verwijten moet worden gemaakt. Alsof daar een ongeschreven protocol voor zou bestaan.
Als ik zeker was van mijn gevoelens voor een meisje, en ik wist dat zij die gevoelens beantwoordt, dan kan zij 100 keer de vriendin van mijn beste vriend zijn, maar als wij beiden voor elkaar willen kiezen, dan heb ik die keus zo gemaakt. Die vriend van mij kan kiezen: of hij accepteert het of hij accepteert het niet. Daarmee gezegd hebbende dat ik heus wel zou voelen hoe rot dat voor hem moet zijn, maar dat is voor mij geen overweging om de mogelijke liefde van mijn leven dan maar te laten gaan. Zeker niet als zij dat ook niet wil.
We zijn toch ontopic?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef TheFrankey het volgende:
goed en weer ontopic.
Ja, zeker als je er over blijft klagen achter je pc.quote:Het is en blijft gewoon kut.
quote:En ik hecht kennelijk meer waarde aan een vriendschap dan de posters hier boven.
Ga stappen, tis zaterdag.quote:Ik dacht ook dat zij de liefde van mijn leven zou zijn...... zo voelde dat. Is dus niet zo gebleken. Gelukkig heb ik dan wel vrienden die er dan voor me zijn. Anders zou ik er alleen voor staan. En geloof me....dat wil je echt niet.
Vrienden heb je ook nodig om weer gezellig uit te gaan en je nieuwe liefde te kunnen vinden.
En dat er maar 1 ware is in dit leven geloof ik niet. En wat al eerder werd gezegd....dan zijn de meeste ware toevallig te vinden binnen een straal van 45 km. laat me niet lachen
en weer ontopic: hoe voelt nog steeds kut. Ik denk ook dat ze niet weet wat weggooid, we hadden het nml. erg leuk samen en dat was voor haar ook zo.....weet ik zeker
Ik heb liefde nrrrrrrrrrrrrrrrrrr 1... Hopen dat t ooit nr 2 wordtquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:26 schreef Matness het volgende:
Er zijn ook verschillende soorten liefdes.De alles verzengende liefde die veel energie kost en je stukmaakt en waarbij je niet of moeilijk loskomt van elkaar. De alles verblindende liefde die je doet zweven en energie geeft en in sommige gevallen een lifetime meegaat. Dit is een liefde met een groot fuck-the-world gehalte. En je hebt de liefde waarbij alles klopt, zonder ups and downs en zonder noemenswaardige pieken en dalen waarbij je je op je gemak voelt bij elkaar, en wat gewoon lekker aanvoelt.
Daar heb je misschien een punt. Maar IK vind mijn vriendschap belangrijkerquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarom zou een verliefdheid geen jaren duren. Of zelfs een heel mensenleven? Waarom zou een vriendschap niet verwateren omdat je toevallig aan de andere kant van het land gaat wonen?
Het is toch totaal absurd dat een vriendschap geromantiseerd wordt ten koste van de liefde? Serieus knettergek.
Als ik zou moeten kiezen, dan ben ik op mn sterfbed liever samen met mn echtgenote met wie ik niet alleen decenia (veel) lief en (iets minder) leed gedeeld heb, met wie ik samen oud ben geworden, met wie ik een gezin heb gesticht, met wie ik een huwelijkse gemeenschap en vermogen onderhoud, dan met mn vrienden met wie ik dat allemaal niet heb.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat vriendschap betekent... Je draait de rollen om... Vrouwen komen en gaan... Ware liefde? Wees realistisch... Bij een verliefdheid kan je nog helemaal niet spreken vanm ware liefde... Ik heb 4 beste vrienden waar ik nu respectievelijk 21, 19, 9 en 9 jaar mee om ga... Als ik moest kiezen tussen een vrouw of 1 van deze vrienden dan kies ik toch echt voor mn vrienden. Blijkbaar heb jij geen echte vrienden, want ik weet dat als ik 80 ben nog steeds met deze jongens omga... Verder zou een vriend het gewoon aan mij moeten zeggen dat hij gevoelens heeftr voor mijn vriendin en dan zouden we er gewoon kunnen uitkomen.
Het is trws veel realistischer voor mij om te denken dat ik voopr altijd bij mn vrienden blijf dan voor altijd bij mn vriendin...
Loop je nou nog steeds te zeuren?quote:Op zondag 10 juli 2005 18:56 schreef TheFrankey het volgende:
mij benieuwen hoe jij je voelt in mijn situatie
Jij bent de enige hier die negatief is. De rest zegt gewoon hoe het is, maar jij wil liever horen hoe zielig je bent en wat voor kutwijf ze is. Dit is een discussieforum, pipo.quote:Op zondag 10 juli 2005 19:02 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Waarom ga je niet ergens anders posten als je slechts negatief kan doen??
Ik denk dat ze dat echt wel mee heeft genomen in haar beslissing, en dat ze dat wel degelijk weet.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:35 schreef TheFrankey het volgende:
Ik denk ook dat ze niet weet wat weggooid, we hadden het nml. erg leuk samen en dat was voor haar ook zo.....weet ik zeker
en zo voel ik het ook! Gevoelens kun je niet tegenhouden. Alleen de manier waarop ik ben behandeld is niet eerlijk en in mijn ogen volkomen fout en respectloos. Ik heb onderhand besloten ze beide nooit meer te willen zien en het contact volledig te verbreken. Alleen op deze manier kan ik verder anders blijf ik hangen in dit gevoel. Hoe kut het ook is, misschien kan ik over een paar weken weer lachen en is het tijd voor een nieuwe date :-)quote:Op zondag 10 juli 2005 19:45 schreef MissPeppertje het volgende:
Waarom is dit lullig van zijn vriendin? JA, ze had naam HEM toe moeten komen en het zeggen....
Maar zijn ex en beste vriend kunnen moeilijk wat aan hun gevoelens doen?!
En dat er 5 jaar nu i s weggegooid vind ik ook een beetje onzin, want het heeft je gemaakt tot wie je nu bent....ik snap dat je je kut voelt want toen mijn relatie van 4,5 jaar uitging had ik het ook niet meer...
Je voelt je kut, dat mag ook! Maar neem het deze 2 mensen niet kwalijk dat ze voor hun gevoel uitkomen....alleen je ex had het wel even met jou mogen bespreken......en dat vind ik dat je het haar wel kwalijk mag nemen!
Heel veel succes!
(heb trouwens niet hele topic gelezen alleen 1ste pagina...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |