abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:13:04 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28528464
Alweer een nieuw deeltje.

ff de laatste geposte foto (van mij )

@H_G_T Iso stond automatisch geloof ik, die onderste in het vorige topic is een behoorlijke crop, ik vind deze dan ook beter

@Ymke: ja he? hij was ook meteen na deze foto verdwenen, kon 'm niet meer terugvinden
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28535344

tvp
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 6 juli 2005 @ 07:44:58 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28538806
Mooi

Als we het topic dit keer eens zo netjes kunnenhouden met geresizede foto's, zou toch wel heel prettig zijn
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28587108

Thailand/Ko Lanta/ Nikon CP995
pi_28587532

Ik zei tegen dat krabje van ½ cm, maak jij eens de plattegrond van Amsterdam...

donderdag 7 juli 2005 @ 13:48:57 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28587663
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef echtepino het volgende:
[[url=http://www.xs4all.nl/~ketel/macro/DSCN9812crop.jpg]afbeelding][/url]

Ik zei tegen dat krabje van ½ cm, maak jij eens de plattegrond van Amsterdam...

[afbeelding]
pi_28587880
Een slakje, op de eerste foto zie je hoe klein ze is [in vergelijking met de nerven op m'n hand]
Op de tweede foto, hetzelfde slakje.

en

Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_28591757

Normandië/Nikon CP995
pi_28592440
welke lens gebruik je?

Misschien een tip voor als men fotos plaatst om de gebruikte lens erbij te noemen. Want sommige mensen zijn op zoek naar een macro lens en dan is het handig om wat voorbeelden te zien en te weten welke lens daar bij hoort.

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de Nikkor micro 60mm F2.8 ga kopen.
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:59 schreef dane het volgende:
Een slakje, op de eerste foto zie je hoe klein ze is [in vergelijking met de nerven op m'n hand]
Op de tweede foto, hetzelfde slakje.
[afbeelding]

en

[afbeelding]
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 07:56:45 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28614161
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef merry77 het volgende:
welke lens gebruik je?

Misschien een tip voor als men fotos plaatst om de gebruikte lens erbij te noemen. Want sommige mensen zijn op zoek naar een macro lens en dan is het handig om wat voorbeelden te zien en te weten welke lens daar bij hoort.

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de Nikkor micro 60mm F2.8 ga kopen.
[..]
uhm ja op zich wel een idee ware het niet dat ik maar 1 macrolens heb om dat nou elke keer te vermelden

maar vooruit, ik schiet met een Sony DSC F828 (duh dat weet men hier nog niet ) met een Raynox DCR250 supermacro lens. Maar omdat ik een 58 mm lens op mijn camera heb en de Raynox een snap-on voorzetlens van 49 mm is moet je rekening houden met ernstige vignettering wat soms wel eens vervelend is als je er geen rekening mee houdt.
pi_28664457
Is het niet deel 13?

Hier nog een paar van vanmiddag:

#1:

#2:

#3:

#4:

Gemaakt met Olympus C7070 zonder extra lenzen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28669575
Bloemutjus.

Olympus c-765

[img][/img]
pi_28679804
Gemaakt met de standaard 18-55 kitlens van mijn EOS 20D.
Op de crop van de foto is te kopje van het beestje te zien.
Ik de tekening daarvan ontzettend veel op een menselijke schedel lijken.

Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28680679
Misschien jouw schedel....
Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_28680778
Digitalis, oftwel Vingerhoedskruid.
Is giftig btw
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:45 schreef Amarillo het volgende:
Bloemutjus.

Olympus c-765

[[url=
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_28683157
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:26 schreef dane het volgende:
Misschien jouw schedel....
Waar slaat zo'n reactie op ?
pi_28684141
Deze foto heb ik vorig jaar gemaakt tijdens de zomer, ik vind het zelf erg jammer dat hij er niet in z'n geheel op staat, maar de foto op zich vind ik wel iets hebben.

pi_28687018

Tevens dingen die bij elkaar horen.

Ik heb de camera van mijn moeder weer eens geleend, ben leuk aan het spelen.
pi_28687246

(Het is een CD.)
pi_28688059
1

2

3

4

5

de vangst van vanmiddag tips / opmerkingen zijn welkom
dag
  zondag 10 juli 2005 @ 20:00:24 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28688758
De oogst van vandaag, in de tuin van moeders ...

1.

2.

3.

4.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 11 juli 2005 @ 09:31:10 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28699629
de laatste El!! hele mooie scherptediepte
pi_28713235
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:02 schreef roaddevil het volgende:

[..]

Waar slaat zo'n reactie op ?
Waarschijnlijk vindt hij (en ik ook) dat die kop van die libelle niet op zijn schedel lijkt (en trouwens ook niet op die van mij). Hij gaat er dus van uit dat die kop van die libelle waarschijnlijk dan op jouw schedel lijkt...
Joh maak je niet druk!
pi_28716938
ik heb ook ff geëxperimenteerd.. heb echt net sinds zaterdag mijn eerste camera, dus ervaring moet nog komen, maar mijn eerste macro zag er als volgt uit

camera is overigens een Konica-Minolta A200
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:09:31 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28738731
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
de laatste El!! hele mooie scherptediepte
Dank je, ik twijfelde zelf, maar ik vond hem toch apart. Ik ben ook erg tevreden over de achtergrond, dat donkere icm die witte bloemetjes, weet niet, [iets] spreekt me heel erg aan (zelfde met die foto erboven dus).

(Als je goed kijkt, zie je dat de focus net in zijn nek ligt, maar die is ook zo verrot klein, ik vond het net niet hinderlijk)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28741909

Genomen met een Canon PowerShot A520
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:03:22 #27
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_28780770

[ Bericht 37% gewijzigd door apestartje op 13-07-2005 22:39:59 ]
Ach ik rommel maar wat aan.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 juli 2005 @ 01:08:54 #28
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28848688
Ik ben niet zo'n enorme macro-goeroe als velen hier, maar ik wilde toch graag een paar plaatjes delen...

Powershot a80
pi_28861890

vast niet zo goed als de rest die hier post, maar ach... ik begin ook nog maar net
*iets met rechterhand*
pi_28870043

mn nieuwe cam testen
had je niet verwacht!
pi_28871317
pi_28900175
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:31 schreef merry77 het volgende:
Digitalis, oftwel Vingerhoedskruid.
Is giftig btw
[..]
In dat geval is de Veluwe (waar deze foto is genomen) nog gevaarlijker dan we dachten, niet alleen zijn het nu Poema's die dit gebied teisteren maar er schijnt dus ook het zeer gevaarlijke Vingerhoedskruid rond te wanen.

Beware!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 08:51:51 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28902082
Gisteren vliegtuigen wezen fotograferen rond Schiphol. Er vlogen trouwens veel interessantere dingen in de rondte daar

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28918577
Heb voor het eerst in mijn leven een camera en ben meteen macrofoto's gaan maken. Dit is er dus eentje van.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 19:48:28 #35
13151 crew  Rewimo
pi_28919314
Ziet er goed uit, wat voor camera heb je?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28923362
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:48 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er goed uit, wat voor camera heb je?
Dank je! Ik ben trouwens de trotse bezitter van een Canon Powershot S2.
pi_28924250
De eerste poging macro, en ben er best een beetje trots op.
Ook al valt het in het niets bij wat er hier nog meer gepost is.

Als iemand nog tips heeft wat ik de volgende keer beter kan doen hoor ik het graag...
  maandag 18 juli 2005 @ 22:27:01 #38
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28925250
Hey leuk, ik had ook in de lavendel zitten kieken.
Life is what you make it.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:32:48 #39
13151 crew  Rewimo
pi_28925487
Whoa, wat is dat voor een oranje monster? Gave foto zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:35:11 #40
13151 crew  Rewimo
pi_28925594
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:59 schreef theiz het volgende:
De eerste poging macro, en ben er best een beetje trots op.
Ook al valt het in het niets bij wat er hier nog meer gepost is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als iemand nog tips heeft wat ik de volgende keer beter kan doen hoor ik het graag...
Ja, tips: meer geduld Je scherptepunt ligt niet helemaal goed, in elk geval bij de tweede foto. Probeer ook eens dichterbij te komen. Nou is dat met hommels best lastig want die zijn alsmaar in beweging en dus moeilijk te vangen. Oefen eens op andere beestjes die minder snel zijn, dan bouw je gevoel op voor je lens en je camera
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:17:37 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28967989
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Whoa, wat is dat voor een oranje monster? Gave foto zeg!
Ik was ook erg content met de scherpte van deze
Het gaat hier een roofwants, die in mijn insectengids niet anders genoemd wordt dan Rhinocoris Iracundus, dus dan weet je dat ook weer.
Omschrijving roofwantsen:
Predatoren met de duidelijke afgescheiden nek en een stevig, gebogen, drieledig rostrum. Antennes vaak geknikt na heet eerste segment. Sommige hebben voorpoten vergroeid tot grijppoten. Alle zijn Carnivoor, en vele vertonen opvallende overeenkomsten met hun prooi (agressieve mimicry)

woensdag 20 juli 2005 @ 10:21:18 #42
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28968047
Schanulleke die eerste is echt greep dat beest 'm zomaar uit de lucht?
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:23:49 #43
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28968101
Ik heb de catch helaas niet gezien, dus ik kan het je niet vertellen. Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem gewoon verschalkt heeft toen de Bij zijn neus aan het poederen was in een van die bloemenkelken.
pi_29028000
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:27 schreef Schanulleke het volgende:
Hey leuk, ik had ook in de lavendel zitten kieken.
[afbeelding]
Kippenvel... Echt Horror, deze foto!
pi_29130842
Vergrootbare thumbs:

pi_29131948

Sony DSC-S50 macro stand.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 10:28:45 #47
13151 crew  Rewimo
pi_29135465
Zaterdag met m'n snufferd boven een prullenbak gehangen

Ook nog gewoon boven de bloemetjes trouwens

Leuk trosje bladluizen eronder; zag ik thuis pas

Ook nog een hommeltje

En een lieveheersbeest op een macrovinger

pi_29135602
Die 1ste van dat leiveheersbeestjes vind'k wel knap, bij de 2de is de focus net niet ver genoeg. De zweefvlieg op de gele bloem is ook wel mooi, hoewel ik ze liever niet van bovenaan bekijk. De groene vleesvlieg zou iets dichter meer detail vrijgeven.

@Gutteguttegut: Een kleiner diafgrama zal er voor zorgen dat je achtergrond meer wazig wordt, nu stoort het een beetje door de aandacht van je onderwerp af te halen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 10:41:22 #49
13151 crew  Rewimo
pi_29135725
Die vliegen zijn erg moeilijk nog dichter te benaderen. Vliegen zijn nogal opvliegend Ik moest al vrij dichtbij met de 90mm.
pi_29136425
Het hangt een beetje van het tijdstip en het weer af. Als een vlieg in de zon aan het opwarmen is kan je makkelijk tot op een cm of 3 komen. Als je de vlieg benadert moet je door de zoeker kijken en niet rechtstreeks naar het beestje. Ze zijn dan minder geneigd om op te vliegen. Stap dan langzaam dichterbij en als de vlieg toch wegvliegt, blijf dan ff staan, de kans is groot dat ze binnen de minuut weer op ongeveer dezelfde plek zit.
pi_29137230
Vers van de pers:

pi_29137364
Wat me vorige keer ook al opviel is dat je de meeste insecten langs bovenaan schiet. Als je een zijaanzicht zou nemen, je camera meer laten zakken, zou het insect intressanter worden. Dit geldt eigenlijk voor elk dier, je neemt ze best horizontaal met de ogen (standpunten die passen in het kader uitgezonderd).
Een vlinder kan je wel van bovenaan schieten voor de kleurtjes, maar ook aan de onderkant van de vleugels zijn de kleuren nog zichtbaar.
Je 2de is niet helemaal scherp. Bij een macro met geringe scherptediepte kan je niet heel je onderwerp scherp krijgen (of je zit met zo'n klein diafragma dat je geen licht meer hebt) waardoor je moet kiezen wat je scherp wil. Kies dan altijd voor de ogen van een insect, als die scherp zijn is het meestal ok
Beschouw dit niet als negatieve commentaar, maar als iets waar je rekening mee kan houden. Ik schoot in het begin ook macro's die ikzelf echt goed vond, en die ik nu zelfs niet meer bij zou houden.
pi_29137553
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
...
Dank voor de uitleg en nuttige info
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 12:55:28 #54
13151 crew  Rewimo
pi_29138527
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het hangt een beetje van het tijdstip en het weer af. Als een vlieg in de zon aan het opwarmen is kan je makkelijk tot op een cm of 3 komen. Als je de vlieg benadert moet je door de zoeker kijken en niet rechtstreeks naar het beestje. Ze zijn dan minder geneigd om op te vliegen. Stap dan langzaam dichterbij en als de vlieg toch wegvliegt, blijf dan ff staan, de kans is groot dat ze binnen de minuut weer op ongeveer dezelfde plek zit.
Zo heb ik het ook geprobeerd. Ik denk dat het te warm was zaterdag, ze waren erg in beweging. Ik heb ook wel ergens betere volgens mij
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 13:30:55 #55
13151 crew  Rewimo
pi_29139536
Deze bijvoorbeeld. Vlieg even door de wasstraat gehaald - schuim zit nog aan zijn achterwerk - zodat je mijn reflectie goed ziet

pi_29141250
Deze keer geen insecten.

USB-Mini stekkertje:

RJ45 Stekkertje:

Lens van me oude A20:
pi_29141568
De 2de is een beetje overbelicht, dit doordat je lichtmeting geen rekening houdt met reflectie en meet over een algemeen beeld. Doordat de achtergrond nogal donker is heb je een overbelicht stuk.

De 1ste zou misschien spannender zijn als je de camera een stuk laat zakken, zodat je het scherptediepte verloop op de usbkabel kan zien, en zo je scherpte op de stekker zit.

Je hebt onderin (rechts) een schaduw in meerdere foto's. Als je flits aan de linkerkant zit, is dit slagschaduw van je lens. Het enige dat je daaraan kan doen is een externe flits gebruiken, of een lange sluitertijd zodat je niet hoeft te flitsen (en dan ben je ook van die overbelichte reflecties af)
pi_29141950
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De 2de is een beetje overbelicht, dit doordat je lichtmeting geen rekening houdt met reflectie en meet over een algemeen beeld. Doordat de achtergrond nogal donker is heb je een overbelicht stuk.
Hij is inderdaad een beetje overbelicht. Ik heb het ook op een velletje A4 geprobeerd, maar dat ging helemaal niet goed. Als het goed is kan ik de flits sterkte ook handmatig instellen, moet nog even uitvinden hoe ik dat aan kan passen.
quote:
De 1ste zou misschien spannender zijn als je de camera een stuk laat zakken, zodat je het scherptediepte verloop op de usbkabel kan zien, en zo je scherpte op de stekker zit.
Goed idee, volgende keer maar even proberen
quote:
Je hebt onderin (rechts) een schaduw in meerdere foto's. Als je flits aan de linkerkant zit, is dit slagschaduw van je lens. Het enige dat je daaraan kan doen is een externe flits gebruiken, of een lange sluitertijd zodat je niet hoeft te flitsen (en dan ben je ook van die overbelichte reflecties af)
Die schaduw viel mij ook al op, ik dacht zelf dat het door de handgreep van de camera kwam. Maar nu je het zo zegt is het idd de lens die de schaduw veroorzaakt. Helaas is een lange sluitertijd al uitgesloten, dit omdat ik op het moment nog geen statief heb. En helaas kun je de camera, als je deze ergens op zet nooit goed onder de juiste hoek krijgen.

Maar ik ga sowieso even opnieuw aan de slag met de USB stekker.
pi_29158284
MM ik heb het vanmiddag geprobeerd, maar alles wordt onscherp

Ik heb wel een simpele Sony Cybershot, maar daar moet je toch gewoon scherpe fotos van dichtbij mee kunnen maken? echt ALLES wat ik dichtbij fotografeer wordt onscherp, en de achtergrond is dan scherp..

Kan iemand mij vertellen, hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
pi_29158399
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:56 schreef Providentia het volgende:
MM ik heb het vanmiddag geprobeerd, maar alles wordt onscherp

Ik heb wel een simpele Sony Cybershot, maar daar moet je toch gewoon scherpe fotos van dichtbij mee kunnen maken? echt ALLES wat ik dichtbij fotografeer wordt onscherp, en de achtergrond is dan scherp..

Kan iemand mij vertellen, hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
Op de meeste camera's zit een macro stand, die moet je inschakelen voordat je een macro kunt maken. Je kunt het beste even de handleiding van je camera raadplegen hoe je de macro stand kunt inschakelen.
pi_29160682
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:00 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Op de meeste camera's zit een macro stand, die moet je inschakelen voordat je een macro kunt maken. Je kunt het beste even de handleiding van je camera raadplegen hoe je de macro stand kunt inschakelen.
Nou ik heb gewoon een heel simpel menu erin zitten, met de volgende opties:

Camera (lichtinstelling en flitser)
EV (OEV +0,3 +0,7 etc)
Focus ( opties: 00, 7.0mm, 3.0mmetc)
White Bal (alleen: Auto)
ISO (alleen: Auto)
P.Quality (fine, standard)
REC Mode (normal burst, burst, multi burst)
Flash Level (Normal, High)
P. Effect (sepia, B&W, standard)

daar bestaat mn menu uit...
pi_29160742
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:46 schreef Providentia het volgende:

[..]

Nou ik heb gewoon een heel simpel menu erin zitten, met de volgende opties:

Camera (lichtinstelling en flitser)
EV (OEV +0,3 +0,7 etc)
Focus ( opties: 00, 7.0mm, 3.0mmetc)
White Bal (alleen: Auto)
ISO (alleen: Auto)
P.Quality (fine, standard)
REC Mode (normal burst, burst, multi burst)
Flash Level (Normal, High)
P. Effect (sepia, B&W, standard)

daar bestaat mn menu uit...
Heb je geen knopje met een bloem op je camera zitten? Aan de bovengenoemde opties heb je helaas niet zoveel...
pi_29160784
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:53 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Heb je geen knopje met een bloem op je camera zitten? Aan de bovengenoemde opties heb je helaas niet zoveel...
Nope, heb geen knop met een bloem,volgens mij kan je dan ook geen macro doen met die van mij...

Sony Cybershot DSC-P41

Ook bij het inzoomen als je een gewone foto wilt maken, wordt ie ook hartstikke onscherp.

[ Bericht 4% gewijzigd door Providentia op 27-07-2005 03:04:19 ]
pi_29160866
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:57 schreef Providentia het volgende:

[..]

Nope, heb geen knop met een bloem,volgens mij kan je dan ook geen macro doen met die van mij...

Sony Cybershot DSC-P41

Ook bij het inzoomen als je een gewone foto wilt maken, wordt ie ook hartstikke onscherp.
http://www.letsgodigital.(...)cation/604/show.html

Macro focus range (cm) 10

Niet super, maar volgens die site zit er wel een macro functie op... Heb je al in de handleiding van de camera gekeken of je iets over een macro funcie kon vinden? En anders probeer die focus instelling eens aan te passen, misschien dat dat effect heeft.
pi_29160899
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:06 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

http://www.letsgodigital.(...)cation/604/show.html

Macro focus range (cm) 10

Niet super, maar volgens die site zit er wel een macro functie op... Heb je al in de handleiding van de camera gekeken of je iets over een macro funcie kon vinden? En anders probeer die focus instelling eens aan te passen, misschien dat dat effect heeft.
hahaha op die pagina zit ik nu ook!Ik zie het staan,maar er staat bij: White Balance, ook verschillende dingen, terwijl ik alleen maar: AUTO kan kiezen...

En die Focus heb ik al geprobeerd,maar maakt niets uit:(
  woensdag 27 juli 2005 @ 03:11:27 #66
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29160909
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:57 schreef Providentia het volgende:

[..]

Sony Cybershot DSC-P41

Misschien heeft het ermee te maken dat je camera geen echte zoomlens heeft, maar alleen digitale zoom (pixels opblazen --> onscherp/wazig beeld). Toch zou 4 Mpix nog redelijk beeld moeten geven.
Feyenoord!!! * Barça
pi_29160918
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:11 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Misschien heeft het ermee te maken dat je camera geen echte zoomlens heeft, maar alleen digitale zoom (pixels opblazen --> onscherp/wazig beeld). Toch zou 4 Mpix nog redelijk beeld moeten geven.
Dat zou inderdaad een reden van het ontbreken van een macro functie kunnen zijn. Geen zoom betekend meestal ook geen macro functie...
pi_29160934
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:13 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een reden van het ontbreken van een macro functie kunnen zijn. Geen zoom betekend meestal ook geen macro functie...

waarom zetten ze dan het woordje: Smart Zoom, op de camera grrrrr

Maar net als met de White Balance, kan ik ook alleen maar uit AUTO kiezen, zal zo een plaatje posten van hoe ie het fotografeert.
pi_29160956
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:15 schreef Providentia het volgende:

[..]

waarom zetten ze dan het woordje: Smart Zoom, op de camera grrrrr

Maar net als met de White Balance, kan ik ook alleen maar uit AUTO kiezen, zal zo een plaatje posten van hoe ie het fotografeert.
Dat Smart Zoom heeft denk ik alleen betrekking op het digitaal inzoomen. En digitaal zoomen geeft een redelijk groot kwaliteits verlies.
pi_29160975

Mooi he

Pff,rotcamera
pi_29161019
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:19 schreef Providentia het volgende:
[afbeelding]

Mooi he

Pff,rotcamera
Niet zo goed inderdaad... Wel weinig ruis, maar het object is niet scherp.

Tip: Koop een Canon A520, kun je dezelfde macro opnamen maken als mij
pi_29161068
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:22 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Niet zo goed inderdaad... Wel weinig ruis, maar het object is niet scherp.

Tip: Koop een Canon A520, kun je dezelfde macro opnamen maken als mij
ja, zodra ik een geldboompje heb..ok?
Kijk maar eens in topic: beoordeel mijn foto
staat er 1 van mij:)

pi_29161089
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:26 schreef Providentia het volgende:

[..]

ja, zodra ik een geldboompje heb..ok?
Kijk maar eens in topic: beoordeel mijn foto
staat er 1 van mij:)

Doe ik, ben benieuwd

Edit:
Zelfs meerdere foto's zie ik. Zijn trouwens wel goed gelukt hoor
pi_29161113
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:28 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Doe ik, ben benieuwd

Edit:
Zelfs meerdere foto's zie ik. Zijn trouwens wel goed gelukt hoor
die wel ja:P Voor een amateur dan
pi_29161155
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:31 schreef Providentia het volgende:

[..]

die wel ja:P Voor een amateur dan
Ik vind ze erg goed hoor, zelfs voor een amateur. Ben zelf trouwens ook nog geen prof. hoor, ik moet ook nog veel leren
pi_29230526
Gistermiddag zat er een kikker bij me in de tuin. (ik heb hem maar niet gekust om te kijken of er een leuke prinses tevoorschijn kwam )

Paar close-upjes gemaakt met de standaard Canon 18-55 kitlens op mijn 20D.

1.

2.

3.

En nog een Crop van nummer 3:

4.
pi_29232106

mijn eerste macro met mijn nieuwe camera
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juli 2005 @ 22:41:27 #78
13151 crew  Rewimo
pi_29278806
Hele grote zweefvlieg in Avifauna
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:47:35 #79
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_29280734
Mooie foto Rewimo! (had ik weer eerst rwino geschreven )
Ik blijf facet-ogen toch wel zo iets moois vinden!
Sprinkhanen hebben die niet, maar ze zijn nog steeds wel heel erg mooi!
pi_29281863
Nieuwe Olympus C-70 Zoom, eerste camera, eerste foto's:

De kleine watersalamander (triturus vulgaris)

Nieuwschierig zijn ze wel

Mislukt

Redelijk Gelukt

[ Bericht 14% gewijzigd door thekick op 31-07-2005 17:22:59 ]
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
  zondag 31 juli 2005 @ 00:59:08 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_29283023
Je foto's zijn wel zeer rijk aan de grote kant.
Ben ook wel benieuwd waarom je de foto van je ballonbloem mislukt noemt?
pi_29286816
*kuch*resize uw plaatjes*kuch*
pi_29288716
Foto's zijn nu een factor 10 kleiner, best gelopen...

Ik gebruik Irfanview om de foto's te resizen naar 800x600
Vervolgens sla ik ze op als JPG met het qualtity schuifje op 100 (best)

Iemand betere methodes? (minder kwaliteits verlies)
pi_29288829
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
Je foto's zijn wel zeer rijk aan de grote kant.
Ben ook wel benieuwd waarom je de foto van je ballonbloem mislukt noemt?
Ik was in al mijn enthousiasme vergeten de foto's te resizen. (strerker nog, in de eerste post hadden ze nog de originele resolutie ook...)

Bij de paarse bloem dacht ik dat ik hem helemaal op de foto had staan, echter de punten van de blaadjes vallen nu weg, en dat vind ik jammer.
pi_29288894
Bij de laatste foto is trouwens 1 blaadje (tegen de knop) overbelicht, dat gaat een beetje te koste van de details.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 juli 2005 @ 11:59:33 #86
13151 crew  Rewimo
pi_29288980
Mooie foto's! Je hebt nu overigens wel het formaat geresized, maar niet de bestandsgrootte

Als je graag een grote foto wilt showen, plaats hier dan een kleintje met een link naar een grote versie of anders een klikbare thumbnail. Mensen kunnen dan zelf kiezen of ze de grote versie willen zien en het scheelt een hoop tijd (en ergernis).
  zondag 31 juli 2005 @ 12:13:52 #87
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_29289234

Deze knul vond mijn Panasonic blijkbaar erg interessant

Dit zeldzame plantje (Breedbladige wespenorchis voor de kenners) reed ik bijna omver met m'n fiets...
pi_29289363
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Mooie foto's! Je hebt nu overigens wel het formaat geresized, maar niet de bestandsgrootte

Als je graag een grote foto wilt showen, plaats hier dan een kleintje met een link naar een grote versie of anders een klikbare thumbnail. Mensen kunnen dan zelf kiezen of ze de grote versie willen zien en het scheelt een hoop tijd (en ergernis).
De foto's werden blijkbaar niet overschreven met ftp-en...

bedankt!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 augustus 2005 @ 07:24:49 #89
13151 crew  Rewimo
pi_29648481
Bij op boerenwormkruid

Vlieg op boerenwormkruid

Oorwurm in bloemetje verscholen
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:15:16 #90
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_29657630
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
@Gutteguttegut: Een kleiner diafgrama zal er voor zorgen dat je achtergrond meer wazig wordt, nu stoort het een beetje door de aandacht van je onderwerp af te halen.
Je bedoelt natuurlijk een groter diafragma (hoe kleiner de diafragmawaarde [het getalletje dus], hoe groter de lensopening en daarmee hoe minder scherptediepte).
The worst day diving is better than the best day working
pi_29658773
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:15 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een groter diafragma (hoe kleiner de diafragmawaarde [het getalletje dus], hoe groter de lensopening en daarmee hoe minder scherptediepte).
Ja idd, ik vergat getal erbij te zetten.
  maandag 15 augustus 2005 @ 20:48:57 #92
122441 xollox1
Infinite Dream
pi_29668555
misschien is dit niet heel erg macro te noemen, maar goed:

Bij deze is de "kop" niet scherp maar ja, die dingen gaan ook zo snel....
pi_29692873
Paar experimentjes:

pi_29699988
Leuk experiment, maar het onscherpe stoort me iets teveel. Probeer eens een kleiner diafgrama om meer scherptediepte te halen.
pi_29732285

Libelle (?) op de deur van de auto

Prutsen met lucifers..

Vlaamse friet in Brugge
Victory is mine!!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:43:40 #96
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29789304
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:38 schreef Dr_Evil het volgende:
[afbeelding]
Libelle (?) op de deur van de auto

[afbeelding]
Prutsen met lucifers..

[afbeelding]
Vlaamse friet in Brugge
Libelle ja

Ikhad er eentje binnen in huis vandaag:

helaas moest ik snel zijn waardoor ik na de bevrijding van de libelle erachter kwam dat ik mijn ISO te hoog had staan Ik heb 'm behoorlijk door PS moeten gooien om de ruis eruit te halen, wat maar gedeeltelijk gelukt is....
Het grauwe is met opzet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:10:35 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29820639
nog een spinnetje dan

pi_29826701
Tering wat een mooie fotos hier man, mn complimenten

Puckzzz wat voor camera gebruik jij als ik vragen mag?
pi_29828161
Vandaag begonnen met spelen met de camera.

Ik heb de instellingen nog niet helemaal onder de knie, maar het begin is er.
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:28:20 #100
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29832798
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:47 schreef Providentia het volgende:
Tering wat een mooie fotos hier man, mn complimenten

Puckzzz wat voor camera gebruik jij als ik vragen mag?
zie mijn ondersig met een Raynox DCR250 macrovoorzetlens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')