omdat het de corruptie in stand houdt, de betalsingbalans op zijn kop zet en de arbeidsmarkt verstoordquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? En hoe wou je beschaving definieren?
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:34 schreef DoctorFaustus het volgende:
Als het Westen niet stopt met geld geven zullen Afrikanen altijd schooiers blijven!
Vergeet niet dat de meeste Afrikaanse landen pas 200 jaar beshaving kennen.
Ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat is wat anders
[..]
wij in de EU hebben daar zelf toch ook last van. Wij kunnen het echter wel aan, zij niet.
[quote]
Wij hebben meer om op terug te vallen idd.
[quote]
Je weet dat Haile_Selassie zijn land naar de knoppen heeft geholpen met een middeleeuws/marxistisch economisch beleid he.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haile_Selassie_of_Ethiopia
Vraagje trouwens aan McCarthy: hoe kun jij je als libertariėr met je idealen van vrije handel rijmen met het subsidiesysteem van de EU? Als overtuigd kapitalist zou uitgerekend jij moeten weten hoe een gebrek aan economische vrijheid vooruitgang kan stagneren.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:45 schreef McCarthy het volgende:
[..]
omdat het de corruptie in stand houdt, de betalsingbalans op zijn kop zet en de arbeidsmarkt verstoord
daarom
niet, ik ben namelijk ook tegen het subsidiesysteem van de EU.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vraagje trouwens aan McCarthy: hoe kun jij je als libertariėr met je idealen van vrije handel rijmen met het subsidiesysteem van de EU?
eensquote:Als overtuigd kapitalist zou uitgerekend jij moeten weten hoe een gebrek aan economische vrijheid vooruitgang kan stagneren.
Een willekeurig gezin in NW Europa betaalt zich scheel om een willekeurig gezin in ZW Afrika arm te houden. Ik zal eraan denken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet, ik ben namelijk ook tegen het subsidiesysteem van de EU.
de CAP kost een willekeurig gezin in NW europa zo'n 1000 euro per jaar. Denk daar aan als je op netwerk weer een zielige mensen raportage ziet
[..]
eens
Hoeveel zou het kosten als al die boeren werkloos zouden raken + industrie om verdere voedsel producten te maken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet, ik ben namelijk ook tegen het subsidiesysteem van de EU.
de CAP kost een willekeurig gezin in NW europa zo'n 1000 euro per jaar. Denk daar aan als je op netwerk weer een zielige mensen raportage ziet
[..]
eens
dat zei ik nietquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een willekeurig gezin in NW Europa betaalt zich scheel om een willekeurig gezin in ZW Afrika arm te houden. Ik zal eraan denken.
Ze houden zichzelf arm, ontwikkelings hulp kan geweigerd worden en men kan ook importrechten instellen op buitenlandse import.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een willekeurig gezin in NW Europa betaalt zich scheel om een willekeurig gezin in ZW Afrika arm te houden. Ik zal eraan denken.
blijven ze voor eeuwig en altijd werkloos of zoquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoeveel zou het kosten als al die boeren werkloos zouden raken
het zal niet duurder wordenquote:+ industrie om verdere voedsel producten te maken.
Ah, die subsidieregelingen zijn eigenlijk alleen vervelend voor de Europeanen? De Derde Wereld heeft er eigenlijk geen last van?quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat zei ik niet
ze hielden vooral zichzelf arm
dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat onze kut subsidies niet alleen de armoede van afrika veroorzaken. Zoals je zelf al zei: het beleid dat de lokale overheden voeren is gewoon rampzalig en fnuikend voor de ontwikkeling daar. Onze landbouwsubsidies zijn slechts gedeeltelijk schuldig.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, die subsidieregelingen zijn eigenlijk alleen vervelend voor de Europeanen? De Derde Wereld heeft er eigenlijk geen last van?
Daar zijn we het dan over eens.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat onze kut subsidies niet alleen de armoede van afrika veroorzaken. Zoals je zelf al zei: het beleid dat de lokale overheden voeren is gewoon rampzalig en fnuikend voor de ontwikkeling daar. Onze landbouwsubsidies zijn slechts gedeeltelijk schuldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |