abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:45:12 #176
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29237234
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? En hoe wou je beschaving definieren?
omdat het de corruptie in stand houdt, de betalsingbalans op zijn kop zet en de arbeidsmarkt verstoord
daarom
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29237592
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:34 schreef DoctorFaustus het volgende:
Als het Westen niet stopt met geld geven zullen Afrikanen altijd schooiers blijven!
Vergeet niet dat de meeste Afrikaanse landen pas 200 jaar beshaving kennen.

Dit is zo een walgelijk vertoon van westerse, subjectieve arrogantie dat ik er echt heel erg om moet lachen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29238136
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat is wat anders
[..]

wij in de EU hebben daar zelf toch ook last van. Wij kunnen het echter wel aan, zij niet.
[quote]
Wij hebben meer om op terug te vallen idd.

[quote]
Je weet dat Haile_Selassie zijn land naar de knoppen heeft geholpen met een middeleeuws/marxistisch economisch beleid he.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haile_Selassie_of_Ethiopia
Ja.
Elk megalomaan economisch experiment is tot mislukken gedoemd. Of het nou De Grote Sprong Voorwaarts is (miljoenen hongerdoden) of de aanleiding tot Live Aid (met opzet veroorzaakte hongersnood in een conflict). Onze Russische vrienden kunnen ervan meepraten, ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29318397
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

omdat het de corruptie in stand houdt, de betalsingbalans op zijn kop zet en de arbeidsmarkt verstoord
daarom
Vraagje trouwens aan McCarthy: hoe kun jij je als libertariėr met je idealen van vrije handel rijmen met het subsidiesysteem van de EU? Als overtuigd kapitalist zou uitgerekend jij moeten weten hoe een gebrek aan economische vrijheid vooruitgang kan stagneren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:14:52 #180
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29319773
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 11:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vraagje trouwens aan McCarthy: hoe kun jij je als libertariėr met je idealen van vrije handel rijmen met het subsidiesysteem van de EU?
niet, ik ben namelijk ook tegen het subsidiesysteem van de EU.
de CAP kost een willekeurig gezin in NW europa zo'n 1000 euro per jaar. Denk daar aan als je op netwerk weer een zielige mensen raportage ziet
quote:
Als overtuigd kapitalist zou uitgerekend jij moeten weten hoe een gebrek aan economische vrijheid vooruitgang kan stagneren.
eens
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29320444
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

de CAP kost een willekeurig gezin in NW europa zo'n 1000 euro per jaar. Denk daar aan als je op netwerk weer een zielige mensen raportage ziet
[..]

eens
Een willekeurig gezin in NW Europa betaalt zich scheel om een willekeurig gezin in ZW Afrika arm te houden. Ik zal eraan denken.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:39:53 #182
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_29320476
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

[..]

eens
Hoeveel zou het kosten als al die boeren werkloos zouden raken + industrie om verdere voedsel producten te maken.
Het dumpen van overbodig voedsel op buitenlandse markten moet wel stoppen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:40:09 #183
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29320487
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een willekeurig gezin in NW Europa betaalt zich scheel om een willekeurig gezin in ZW Afrika arm te houden. Ik zal eraan denken.
dat zei ik niet
ze hielden vooral zichzelf arm
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:43:09 #184
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_29320581
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ze houden zichzelf arm, ontwikkelings hulp kan geweigerd worden en men kan ook importrechten instellen op buitenlandse import.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:43:45 #185
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29320596
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hoeveel zou het kosten als al die boeren werkloos zouden raken
blijven ze voor eeuwig en altijd werkloos of zo
quote:
+ industrie om verdere voedsel producten te maken.
het zal niet duurder worden
pi_29321881
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat zei ik niet
ze hielden vooral zichzelf arm
Ah, die subsidieregelingen zijn eigenlijk alleen vervelend voor de Europeanen? De Derde Wereld heeft er eigenlijk geen last van?
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:31:22 #187
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29322039
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, die subsidieregelingen zijn eigenlijk alleen vervelend voor de Europeanen? De Derde Wereld heeft er eigenlijk geen last van?
dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat onze kut subsidies niet alleen de armoede van afrika veroorzaken. Zoals je zelf al zei: het beleid dat de lokale overheden voeren is gewoon rampzalig en fnuikend voor de ontwikkeling daar. Onze landbouwsubsidies zijn slechts gedeeltelijk schuldig.
  Moderator maandag 1 augustus 2005 @ 13:41:40 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_29322335
imo is het probleem vooral dat die landen onder leiding van de man met de grootste mond/gun te snel onafhankelijk zijn geworden na de tweede wereldoorlog

die man is namelijk 9 van de 10 keer een bandiet en een moordenaar die van regeren geen kaas heeft gegeten en zijn hele ambtstermijn zijn zakken en dat van zijn vrienden heeft zitten vullen.
die man gaad dan dood/wordt vermoord en zjin vrienden willen de situatie niet opgeven en zijn vijanden willen de situatie niet terug, vermoorden wat westerlingen omdat het toch allemaal hun schuld is die landen trekken vervolgens hun burgers terug en het volk daar start een burgeroorlog.

alles gaat kapot, iedereen gaat dood en er blijft alleen haat over

Afrika zou helemaal niet afhankelijk moeten zijn van Europa of van de subsidies die Europa aan zijn eigen mensen verstrekt om hun te helpen overleven

daarvoor hebben ze alleen goede leiders nodig en die hebben ze niet, over 50 jaar zullen ze die wel hebben maar de vraag is of we daar op willen wachten want in de tussentijd zullen er veel doden omkomen

ik vind van niet, imo pikken gewoon 1 van die landen (niet zo'n groot land, Ivoorkust bv) en maken we er een VN protectoraat van, verdriedubbel de huidige troepenmacht en ontwapen iedereen vervolgens zoek je naar geschikte leiders en leid je die goed op en houd je daarna pas verkiezingen, in de tussentijd bouw je een nieuw leger/politie en een levensvatbare economie en laat je ze na een jaar of 10 verder met rust en ga je door naar het volgende land evt. met een klein aantal vers opgeleide troepen uit het eerste land totdat er genoeg zijn dat ze het zelf kunnen

kost ff wat maar op termijn is het denk ik wel goedkoper dan geld in bodemloze putten blijven storten of de bende over laten aan Afrikaanse Unie troepen zoals nu gebeurt die over het algemeen de boel alleen maar erger maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_29325142
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:31 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat onze kut subsidies niet alleen de armoede van afrika veroorzaken. Zoals je zelf al zei: het beleid dat de lokale overheden voeren is gewoon rampzalig en fnuikend voor de ontwikkeling daar. Onze landbouwsubsidies zijn slechts gedeeltelijk schuldig.
Daar zijn we het dan over eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')