abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28534057
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:53 schreef SCH het volgende:

Je bent duidelijk niet op de hoogte. Radar had helemaal niet de juiste lijsten, dat kan jij misschien niet weten en het is wel opvallend dat je nu ineens de journalisten klakkeloos gelooft.
Heb je de uitzending gezien, ja of nee?
- Er werden geen simpele vragen ter plekke gesteld, zoals jij suggereert.
- Er werd gewerkt met lijsten die men van de organisaties had gekregen
- Er werd hoor en wederhoor toegepast, en de organisaties konden het achteraf niet uitleggen.

Geef maar een bron van jouw beweringen, want tot nu toe klopt niets van wat je zegt met wat er in de uitzending te zien is. Wat is je motief om het werk van Tros Radar onbeargumenteerd in twijfel te trekken zonder dat je de uitzending gezien hebt? Ben je zo goedgelovig en naïef? Interesseert het je niets dat er miljoenen over de balk worden gesmeten, en dat het vrijgevige Nederlandse volk al dan niet bewust wordt bedrogen door ondoorzichtige organisaties, van welke het werk blijkbaar niet te controleren is? Ben je wellicht verwant aan deze zorg/hulpverleningsmaffia?
quote:
Maar goed, wat denk je dan: de organisaties drukken dat geld achterover ofzo? Van de kritiek van Radar bleef achteraf vrijwel niks overeind, helaas hebben ze niet de guts om er een vervolguitzending over te maken.
Kom eerst maar eens met een bron. En dan niet met dat lamme smoesje waar de SHO mee kwamen. Want da's duidelijk bullshit.
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:15:08 #52
6941 APK
Factual, I think.
pi_28534083
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:02 schreef Pool het volgende:

Ik dacht dat India sowieso het geld van de hulporganisaties weigerde. De regering beschouwde haar land niet als ontwikkelingsland en India zou het prima zonder hulp van buitenaf aankunnen.
Dat was Thailand, toch
Later hebben ze volgens mij gewoon geld aangenomen.

India werd toch nauwelijks door die golf getroffen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28534110
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:12 schreef Loedertje het volgende:
Het gaat nu over het aanpakken van de dingen die in jaarverslagen staan als zijnde *uitgevoerde* projecten, de verantwoording die zij afleggen klopt niet en berust niet op waarheid.
Blijkt dat allemaal uit het bericht uit de OP of is er dan iets weggevallen?
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:17:48 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534162
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:14 schreef DennisMoore het volgende:

- Er werd hoor en wederhoor toegepast, en de organisaties konden het achteraf niet uitleggen.

.
Er staat mij zelfs bij dat de programmamakers zelfs na hun ontdekking nog hebben gevraagd of de mensen van de organisaties mee wilden gaan en ter plaatse wilde aanwijzen/laten zien waar die zogenaamde projecten waren.
pi_28534194
quote:
Dat is het woord van Radar tegen het woord van de organisaties.
quote:
Geef maar een bron van jouw beweringen, want tot nu toe klopt niets van wat je zegt met wat er in de uitzending te zien is. Wat is je motief om het werk van Tros Radar onbeargumenteerd in twijfel te trekken zonder dat je de uitzending gezien hebt? Ben je zo goedgelovig en naïef? Interesseert het je niets dat er miljoenen over de balk worden gesmeten, en dat het vrijgevige Nederlandse volk al dan niet bewust wordt bedrogen door ondoorzichtige organisaties, van welke het werk blijkbaar niet te controleren is? Ben je wellicht verwant aan deze zorg/hulpverleningsmaffia?
Wat een rare suggesties allemaal
Ik heb de uitzending gezien en heb veel kritiek op hun werkwijze. Waar baseer je de bewering dat er "miljoenen over de balk worden gesmeten". Welke balk? Wat gebeurt er dan met die miljoenen?
Dat zijn nogal verdachtmakingen zeg....
quote:
Kom eerst maar eens met een bron. En dan niet met dat lamme smoesje waar de SHO mee kwamen. Want da's duidelijk bullshit.
Onzin - je zou zelf met een bron moeten komen in plaats van ineens blind te varen op de media die je normaal zo verafschuwt
pi_28534205
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:12 schreef HAL9000S het volgende:
Gelukkig heb ik me toendertijd niet laten meeslepen door de massahysterie en nog geen stuiver gestort op 555
pi_28534252
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:19 schreef skiczukie het volgende:

[..]
- 'Wáaaaat?! Heb je niets, maar dan ook helemaal níets gestord op 555!?'
Nee.
-
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:20:55 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534270
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkt dat allemaal uit het bericht uit de OP of is er dan iets weggevallen?
SCH, ik heb in het verleden tientallen topics gesloten waarin users enorm begaan waren met alle slachtoffers en andere users opriepen om maar vooral geld te geven ( 1 topic daarover was genoeg)
Ook toen heb ik aangegeven dat er MI teveel aan strijkstokken blijft hangen.
Als je de TT leest dan zul je tot de conclusie komen dat mijn mening daarover nog steeds eender is.

De OP bevat slechts een nieuw feitje waaruit (helaas) wederom blijkt dat de organisaties nog steeds sjoemelen met het gekregen geld.
Verhalen over andere voorbeelden volgden vanzelf ( het kan never de bedoeling zijn dat een OP ALLE feiten omtrent dit soort dingen bevat, die komen in de loop van een topic)
pi_28534297
quote:
zorg/hulpverleningsmaffia?
Hoe durf je dat trouwens te zeggen. Schaamteloos en stompzinnig. Ik weet dat je een eikel bent maar dit je dit soort dingen zomaar durft te schrijven, is echt ongelooflijk
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:23:12 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534359
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:18 schreef SCH het volgende:

Wat gebeurt er dan met die miljoenen?
Dát is nu net de cerntrale vraag SCH
quote:
Dat zijn nogal verdachtmakingen zeg....
Die men tot op heden nog niet heeft kunnen ontzenuwen (behalve dan de lijsten met projecten waar ze mee bezig waren en waarvan de bevolking ter plaatse niets heeft gemerkt)
pi_28534382
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

SCH, ik heb in het verleden tientallen topics gesloten waarin users enorm begaan waren met alle slachtoffers en andere users opriepen om maar vooral geld te geven ( 1 topic daarover was genoeg)
Ook toen heb ik aangegeven dat er MI teveel aan strijkstokken blijft hangen.
Als je de TT leest dan zul je tot de conclusie komen dat mijn mening daarover nog steeds eender is.
Je komt helaas niet met argumenten maar met een vaag stukje waarvan ik vraag of je daar meer informatie over kunt geven.
quote:
De OP bevat slechts een nieuw feitje waaruit (helaas) wederom blijkt dat de organisaties nog steeds sjoemelen met het gekregen geld.
Verhalen over andere voorbeelden volgden vanzelf ( het kan never de bedoeling zijn dat een OP ALLE feiten omtrent dit soort dingen bevat, die komen in de loop van een topic)
Ik vind het nogal grof dat je dat zo durft te beweren. Waaruit blijkt dan dat er gesjoemeld wordt?
Ik zou je vriendelijk willen vragen dit soort insinuaties niet te doen en het werk van al die mensen niet op deze manier in diskrediet te brengen.

Als je het er werkelijk om te doen zou zijn dat het met de getroffen mensen beter zou gaan dan zou je dit niet zou doen. Blijkbaar vind je het zwartmaken van de hulpverlening interessanter en dat vind ik erg spijtig.
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:24:35 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534421
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe durf je dat trouwens te zeggen. Schaamteloos en stompzinnig. Ik weet dat je een eikel bent maar dit je dit soort dingen zomaar durft te schrijven, is echt ongelooflijk
Zou het niet een stukje fijner zijn als je niet continu op de persoon loopt te spelen en je gewoon aan de feiten gaat houden?
pi_28534464
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 18:13 schreef tonks het volgende:
Geowned.. 555 is gewoon mijn rekening
Geld terug. NU!
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28534543
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dát is nu net de cerntrale vraag SCH
Dan zul je toch eerst met een antwoord moeten komen. Je kunt tot in detail in de jaarverslagen en op de site van giro 555 lezen wat er gebeurt met het geld. Ik zou graag willen dat je aantoont dat een essentieel deel van dat geld verdwijnt in de zakken van mensen ofzo, dat suggereer je tenminste. Of spoelen ze het door de plee ofzo?
quote:
Die men tot op heden nog niet heeft kunnen ontzenuwen (behalve dan de lijsten met projecten waar ze mee bezig waren en waarvan de bevolking ter plaatse niets heeft gemerkt)
Ach kom op, zo dom kun je toch echt niet zijn. Het is nu juli en die ramp is in december gebeurd. Er zijn enorm veel projecten in ontwikkeling en er is enorm veel steun geboden maar blijkbaar is het interessanter om te focussen op die paar incidenten.

Ik geef trouwens zelf altijd aan beide. Dit keer aan mensen die ik via via ken en die een weeshuis in Thailand bestieren en natuurlijk ook aan giro55 omdat ik vaak zat met projecten van bv. Kerkinactie ben meegeweest of betrokken ben geweest (nee nooit vanuit eigen belang, altijd omdat ik wilde weten hoe het zat) bij organisaties als VSO. Ik sta niet garant voor ze maar ik vind het echt niet juist om te doen alsof dat een soort malafide bendes zijn.
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:28:11 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534545
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Je komt helaas niet met argumenten maar met een vaag stukje waarvan ik vraag of je daar meer informatie over kunt geven.
[..]

Ik vind het nogal grof dat je dat zo durft te beweren. Waaruit blijkt dan dat er gesjoemeld wordt?
Ik zou je vriendelijk willen vragen dit soort insinuaties niet te doen en het werk van al die mensen niet op deze manier in diskrediet te brengen.
Je kunt moeilijk verwachten dat users hier achter elk nieuwsbericht gaan aanbellen om te verder te gaan vragen..
quote:
Als je het er werkelijk om te doen zou zijn dat het met de getroffen mensen beter zou gaan dan zou je dit niet zou doen. Blijkbaar vind je het zwartmaken van de hulpverlening interessanter en dat vind ik erg spijtig.
Zwartmaken?
Nee hoor, dit soort onrechtmatigheden bereiken druppelsgewijs de pers en vanuit die bron komt er dan zo nu en dan een topic waarin mensen hun onvrede kunnen uiten.
En idd, je hebt hélémaal gelijk, het gaat mij hier inderdaad niet over de vraag of ik 's nachts lig te woelen vanwege alle slachtoffers in de gehele wereld die het slechter hebben.
pi_28534595
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zou het niet een stukje fijner zijn als je niet continu op de persoon loopt te spelen en je gewoon aan de feiten gaat houden?
Als jij nou gewoon eens uitlegt wat je met die OP wil, wat de feiten zijn achter dat verhaal en waarom dat volgens jou staat voor een hele boel van die dingen, dan praten we verder.

Tot die tijd is de conclusie gerechtvaardigd dat er persoonlijke wrok en pure kwaadaardigheid achter schuil gaat. Dat is een analyse van je manier van posten en heeft niks met op de persoon spelen te maken (spreek daar liever DM op aan, die laat daar onverbloemde staaltjes van zien maar daar hoor ik je niet over.).
pi_28534666
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk verwachten dat users hier achter elk nieuwsbericht gaan aanbellen om te verder te gaan vragen..
Het is een ongefundeerd bericht en als je er verder niks over weet dan denk ik dat we het topic maar moeten sluiten. Het bericht zegt niks over jaarverslagen, over beloftes die gedaan zijn enzovoorts. Alleen maar iets over een teleurgestelde pater.

En dan kom jij tot de conclusie dat mensen nooit aan giro555 moeten geven.
quote:
En idd, je hebt hélémaal gelijk, het gaat mij hier inderdaad niet over de vraag of ik 's nachts lig te woelen vanwege alle slachtoffers in de gehele wereld die het slechter hebben.
Waar maak je je dan wel druk over?
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:33:00 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534717
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:28 schreef SCH het volgende:

maar blijkbaar is het interessanter om te focussen op die paar incidenten.
Hm...er zal geen enkele verbetering komen als je dat niet zou doen en daarnaast is het wel een fraudegevoelige tak waarin vaak dingen misgaan.
quote:
bv. Kerkinactie ben meegeweest of betrokken ben geweest (nee nooit vanuit eigen belang, altijd omdat ik wilde weten hoe het zat) bij organisaties als VSO.
Over het waarom mensen meedoen aan acties als deze is al eens een topic in GC geweest (TS-er was kastanova volgens mij) Het goede gevoel wat je krijgt als je mensen *hebt geholpen* is nml wel degelijk eigenbelang...maar dat is een hele andere discussie
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:33:10 #69
6941 APK
Factual, I think.
pi_28534727
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:29 schreef SCH het volgende:

Als jij nou gewoon eens uitlegt wat je met die OP wil, wat de feiten zijn achter dat verhaal en waarom dat volgens jou staat voor een hele boel van die dingen, dan praten we verder.
Volgens mij was het een reaktie op een aantal vage nieuwstopics die jij opende en is het een beetje uit de hand gelopen.
pi_28534821
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:33 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij was het een reaktie op een aantal vage nieuwstopics die jij opende en is het een beetje uit de hand gelopen.
Je bedoelt de ontgroening van vanmiddag?
Daar was niks vaags aan maar heel veel groens. En die zijn gezellig weer dicht. Ik heb niet de indruk dat dit topic daar iets mee te maken heeft.
pi_28534906
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hm...er zal geen enkele verbetering komen als je dat niet zou doen en daarnaast is het wel een fraudegevoelige tak waarin vaak dingen misgaan.
En heel veel dingen goed gaan. Is het niet belangrijker dat er dingen goed gaan?

Het sterft van dit soort berichten bij alle organisaties:
"Het doel van dit SHO projectdeel is om 180 families van de totaal 2.180 te herhuisvesten in twee projectlocaties, namelijk Banda Aceh (Desa Mulia) en Sigli (Kramat Luar). Van de 900 mensen aan wie hulp zal worden verleend, is HFH Indonesië op dit moment met 225 in gesprek. Er zijn nog geen huizen gereed. " maar jij denkt dat de mensen in Azie er meer bij gebaat zijn dat er niet aan giro 555 gegeven wordt?
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2005 @ 00:39:04 #72
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28534932
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:31 schreef SCH het volgende:

Alleen maar iets over een teleurgestelde pater.
Gaan we het wederom persoonlijk trekken SCH?
Heb in mijn familie ergens een pater die al ruim 40 jaar op Haitie zit en daar o.a hulp geeft aan jongens die op straat leven..(Port au Prince)
Die man komt eens in de zoveel jaar een paar weekjes terug naar NL, is broodmager(lange tanige man), een hele opvallende verschijning die wmb een lintje moet verdienen.
De enige steun die hij krijgt is door particuliere giften, rechtstreeks via de kerk waarvoor hij *werkt*
Een erfenis die hij ooit kreeg (niet te misselijk btw..) ging volledig op aan *zijn jongens, zijn project, zijn missie*

DAT zijn voor mij de mensen waar ik waardering voor op kan brengen, niet voor die volgevreten idioten die ik op tv zie rondhuppelen met verhalen over mensen in nood .
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:39:13 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_28534935
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
Ik heb niet de indruk dat dit topic daar iets mee te maken heeft.
Een OP zonder bronvermelding, met de stunami op de verkeerde dag en iets in Friesland?

Maar er is een punt van discussie, geloof ik.
pi_28535016
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Gaan we het wederom persoonlijk trekken SCH?
quote:
Heb in mijn familie ergens een pater die al ruim 40 jaar op Haitie zit en daar o.a hulp geeft aan jongens die op straat leven..(Port au Prince)
Die man komt eens in de zoveel jaar een paar weekjes terug naar NL, is broodmager(lange tanige man), een hele opvallende verschijning die wmb een lintje moet verdienen.
De enige steun die hij krijgt is door particuliere giften, rechtstreeks via de kerk waarvoor hij *werkt*
Een erfenis die hij ooit kreeg (niet te misselijk btw..) ging volledig op aan *zijn jongens, zijn project, zijn missie*

DAT zijn voor mij de mensen waar ik waardering voor op kan brengen, niet voor die volgevreten idioten die ik op tv zie rondhuppelen met verhalen over mensen in nood .
Prachtig van die pater.
Voor die laatste opmerking zou je je echt dood moeten schamen, maar je onwetendheid zei je vergeven. Je mening is blijkbaar iets te gekleurd door je emoties en familiaire besognes omtrent dezen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:42:22 #75
6941 APK
Factual, I think.
pi_28535022
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:39 schreef Loedertje het volgende:

Ach, al komt slechts de helft aan, dan vind ik het nog de moeite waard.
Uiteraard zou het beter moeten, maar al die volgevreten kutten met hun SUV's die het allemaal beter weten en niks geven leveren 0.0% hulp op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')