30 mm of meer in 1 uur tijd is een wolkbreuk.quote:Op woensdag 6 juli 2005 19:52 schreef 61neorej het volgende:
in 5 minuten moet er 10 mm vallen voor een wolkbreuk dacht ik.
Heeeel erg vaag.quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef 61neorej het volgende:
Een bui, waarin het zo hard regent dat er in 5 minuten ruim 10 mm of meer valt wordt door de waarnemers van het KNMI een wolkbreuk genoemd
en
In een uur zou er dan meer dan 25 mm kunnen vallen en als die hoeveelheid wordt gemeten wordt de bui als wolkbreuk in de klimatologische overzichten van het KNMI gearchiveerd
Beetje vaag dus
bron: KNMI
60 / 5 = 12quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef 61neorej het volgende:
Een bui, waarin het zo hard regent dat er in 5 minuten ruim 10 mm of meer valt wordt door de waarnemers van het KNMI een wolkbreuk genoemd
en
In een uur zou er dan meer dan 25 mm kunnen vallen en als die hoeveelheid wordt gemeten wordt de bui als wolkbreuk in de klimatologische overzichten van het KNMI gearchiveerd
Beetje vaag dus
Zuid Maastricht is nog steeds droog. In welke Maastricht woon jij? Ik Maastricht, Limburg...quote:
Randwyckquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:59 schreef man_in_love het volgende:
[..]
Zuid Maastricht is nog steeds droog. In welke Maastricht woon jij? Ik Maastricht, Limburg...![]()
Omg, Vriezenveen hier, ff kijken of ik hem ook kan zien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:30 schreef coz het volgende:!
Net gespot ... !!!!! Twister !!!!! , (bij almelo)
als het goed is krijg ik zo de foto, met cam van zus enzenz
Onduidelijk? Volgens mij niet echt:quote:Op woensdag 6 juli 2005 20:03 schreef 61neorej het volgende:
en
Beetje vaag dus
Brug N36? ik woon bij afslag Vriezenveen net 3 huizen van de N36 weg.quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:34 schreef coz het volgende:
ik had inderdaad me onderkaak op kniehoogte ja
(was kruispunt almelo wierden, voor de brug ...dus dat duurt nog wel even![]()
ok sterkte, ren naar de schuilkelderquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:37 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Brug N36? ik woon bij afslag Vriezenveen net 3 huizen van de N36 weg.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:49 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik heb contacten met je zus, ze stuurt hem eerst naar mij.
jawel , maar ze moet eerst zoonlief naar bed brengen , ff bijkomen en vast nog 1001wel belangrijke dingen doenquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:52 schreef i2Them2 het volgende:
geen pics??
Ik kan meer van deze moeson tijd genieten, dan van een hittegolfquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:55 schreef flugeltje het volgende:
Zijn we nu nóg niet in deeltje 100?
Hier vandaag weer een flinke bui overgekomen, maar dat wordt al normaal
Ben benieuwd of die hittegolf volgende week door gaat zetten...
ik wil ook picsquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:49 schreef coz het volgende:
zo ongeveer boven uhm staal ding ?
nou zus , opschieten met die foto ... ik wil een primeur
i swear .. ik heb hem dus ook de grond zien rakenquote:Op woensdag 6 juli 2005 21:30 schreef coz het volgende:!
Net gespot ... !!!!! Twister !!!!! , (bij almelo)
als het goed is krijg ik zo de foto, met cam van zus enzenz
op foto is het redelijk herkenbaar ondanks dat we in de auto zaten, maar helaas net niet de paar seconden dat het zo'n typische meter breedde slurf tot aan grond was
Net voor jou dusquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dikke bui weer
1.5 mm, nu zo'n 2 min bezig.
deze doet nog wel het een en ander:quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:03 schreef JoeKurr het volgende:
Heeft er nog iemand een goeie site met bliksemdetectie ala blikseminslagen.com?
Zowel blikseminslagen.com als onweb.blids.de zijn uit de lucht...
Lijkt meer op fractus hoor...quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:09 schreef coz het volgende:
[..]
i swear .. ik heb hem dus ook de grond zien raken
[[url=http://66.118.185.12/imagehigh/D/06072005170327_Im_DSCN0847_(2).JPG]afbeelding][/url]
www.blids.de is beterquote:Op woensdag 6 juli 2005 23:18 schreef mallemeid het volgende:
[..]
deze doet nog wel het een en ander:
https://www.blids.de/leistung/trend/index_trend.php
© Weer.nlquote:Ook de komende nacht blijft het overwegend bewolkt met af en toe een bui. Het wordt rond 12 graden. Aan de westkust waait eerst nog een vrij krachtige westelijke wind.
Morgen vallen er opnieuw enkele buien. De meeste treden op in het zuiden en in Zeeland zijn ook langere perioden met regen mogelijk. In het midden en noorden schijnt soms de zon, maar vaak zal dat niet zijn. Het wordt rond 19 graden. De wind is zwak tot matig en draait later naar noord tot noordoost.
© WeerOnline.nlquote:Vandaag is het onbestendig weer en de kans op buien blijft groot. Dat geldt in principe voor het hele land, maar de westelijke provincies komen er redelijk goed vanaf. Daar valt het met de buien mee, al zal het niet helemaal droog blijven. Er staat een matige tot vrij krachtige wind uit richtingen tussen west en noord. Het wordt 17 tot plaatselijk 20 graden in het westen en midden van het land.
Morgen vallen er nog steeds buien, vooral landinwaarts. Plaatselijk kan er in een etmaal tijd zo'n 15 mm vallen. Opnieuw lijkt het in de westelijke provincies erg mee te vallen. Daar is het overwegend droog met enkele opklaringen. De wind waait uit noordelijke richtingen en is matig, aan zee vrij krachtig, mogelijk krachtig, windkracht 6. Het wordt 18 tot 21 graden.
geen idee wat dat mag zijnquote:
Daar woon ik best vlakbij.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:09 schreef coz het volgende:
[..]
i swear .. ik heb hem dus ook de grond zien raken
[[url=http://66.118.185.12/imagehigh/D/06072005170327_Im_DSCN0847_(2).JPG]afbeelding][/url]
Het lagedrukgebied valt wel erg op op het plaatje.quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
't begint alweer bewolkt te worden hier in Maastricht. Niet zonder reden als ik 't plaatje bekijk ...
Ja zo kan het ook... maar ik wou het plaatje linken, maar kennelijk werkt dat niet op fok... Op weerwoord wel namelijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 07:18 schreef plankie het volgende:
@drelletje http://212.126.210.85/spion/spion.php?land=benelux
hier in lwd is het nu droog, wel een paar mooie en ook dreigende wolken
toevallig, bij mij ookquote:Op donderdag 7 juli 2005 18:57 schreef drelletje het volgende:
Nieuwe topic staat klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |