Dat hebben wij dus ook. Dat hadden we al. In ons vorige kantoor hadden we ook flexplekken, maar mijn afdeling niet. De accountants binnen onze organisatie zitten vaak dagen bij klanten. Wij niet. Ik zit een uurtje of wat hier, dan weer op kantoor, dan bij een andere klant en vervolgens weer op kantoor. De accountants hadden dus flexplekken en wij gewoon een vaste kamer. Dat laatste is door één of andere idioot nu dus gewijzigd.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Of gewoon inloggen op een vaste telefoon. Iedere medewerker een eigen login zodat iedereen overal kan inloggen.
Om enigszins te integreren op kantoor heb ik ook allerlei prullaria staan, maar knuffelberen, fotolijstjes en blikken olijven gaat me allemaal iets te ver...quote:Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef k_man het volgende:
Je bent niet op je werk om je werkplek opnieuw in te richten BHFH![]()
![]()
Bikken olijven? Knuffelberen?Je lijkt wel een vrouw...
Afhankelijk van het soort werk kan het enorm schelen in de hoeveelheid kanttoruimte die nodig is. De kosten van huisvesting zijn voor een organisatie meestal de op één na grootste kostenpost, na de loonkosten. Dus als dan blijkt dat gemiddeld over een etmaal maar 12% van de tijd een werkplek bezet is, worden dat wel héle dure vierkante meters.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind het ook niets die flexplekken. Ik zie er ook het voordeel niet van in.
Ja, maar werkgevers hebben daar dus een hekel aan. Krijg je van die werknemers die elke vierkante centimeter volzetten met rotzooi en dan klagen dat de schoonmaker overal omheen werkt.quote:Ik vind het niet fijn. Elke keer stapels dossiers meesjouwen, kattebelletjes, dingen die je nodig hebt. Je kan je ruimte niet aankleden zoals je dat zelf wilt.
Komen de mensen tenminste op tijd.quote:Met de flexkamers is het ook elke keer weer een gezeur wie waar gaat zitten. Een paar kamers zijn wat relaxter dan de andere kamers, dus het is altijd dringen geblazen voor een paar kamers.
Uit het oogpunt van de werkgever begrijp ik wel waarom er soms met flexplekken wordt gewerkt. Het biedt gewoon vele voordelen en voor de werkgever weinig tot geen nadelen. Ik vind het echter niet prettig.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort werk kan het enorm schelen in de hoeveelheid kanttoruimte die nodig is. De kosten van huisvesting zijn voor een organisatie meestal de op één na grootste kostenpost, na de loonkosten. Dus als dan blijkt dat gemiddeld over een etmaal maar 12% van de tijd een werkplek bezet is, worden dat wel héle dure vierkante meters.
[..]
Je bureau cq kantoorruimte aankleden is prima, maar zoals met alles 'met mate'. Sommige collega's hebben werkelijk elke cm volgeplakt met foto's, krantenknipsels, pseudo-grappige Loesje-teksten, dan staan er nog fotolijstjes, knuffelberen en nep-vogelkooitjes op het bureau. Verschrikkelijk is het af en toe gewoon.quote:Ja, maar werkgevers hebben daar dus een hekel aan. Krijg je van die werknemers die elke vierkante centimeter volzetten met rotzooi en dan klagen dat de schoonmaker overal omheen werkt.
[..]
Da's een voordeel inderdaad.quote:Komen de mensen tenminste op tijd.![]()
Open er een topic over.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja maar het moet toch gezellig ingericht zijn zijnals het niet gezellig is kan ik niet werken hoor. Morgen neem ik een mini jukebox mee naar mn kantoor ter opvrolijking.
Onzin. Ik begin laat, maar werk ook tot laat door. Ik ben dus altijd op tijd. Wat jij wil zeggen, is dat mensen dan vroeg moeten komen.quote:
Als ik vroeg op kantoor verschijn ben ik niet te genieten. Dat wordt toch echt niet als voordeel ervaren. Niet door mij, niet door mijn collega's.quote:
Nee hoor, hoeft niet. Al kan het wel een stimulans zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Onzin. Ik begin laat, maar werk ook tot laat door. Ik ben dus altijd op tijd. Wat jij wil zeggen, is dat mensen dan vroeg moeten komen.
Als je 10 minuten te laat kan komen kan je ook 10 minuten te vroeg komen.quote:Onzin. Ik begin laat, maar werk ook tot laat door. Ik ben dus altijd op tijd. Wat jij wil zeggen, is dat mensen dan vroeg moeten komen.
Zo zou je het kunnen noemenquote:een hoerenkeet/nachtclub??
Er zijn weinig plekken in de wereld waar je goedkoper kan neuken, maar jij hoeft zowiezo niet te betalen. Bovendien moeten de eigenaren ook een beetje goed kunnen levenquote:wat zijn dat voor extreme prijzen is Buenes Aires zo 'n dure stad???
Dat had ik wel willen zienquote:Over extreme prijzen gesproken. Ik had gisteren wat grappigs. Ik was in Maastricht en had een biertje besteld ergens. Op een gegeven moment moest ik afrekenen en een biertje was dus 3 euro. Ik geef haar 2 euro en zeg haar dat ik 2 euro wel genoeg vind voor een biertje. Ze was helemaal van haar apropos Goed ik heb haar die euro daarna natuurlijk wel gegeven, maar het was wel even grappig.
Gefeliciteerd ouwe.quote:
Hier is het niet veel beterquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:15 schreef Vogue het volgende:
Ik weet niet wat voor weer het bij jou is, maar in Breda is het grauw en grijs.
Vertel.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:02 schreef Hik het volgende:
Blikken olijven?Ik dacht dat ik rare dingen in mijn bureaula verstop...
Kunnen we weer een tapastent wegstrepen?quote:Gisteren lekker uit eten geweest in Amsterdam.
Pakpapier, crackers, mes, cd's van Los Van Van en Jarabe de Palo, hibiscusthee, appelthee, plastic mapjes, toastjes, DVD met een Engels theoriexamen, visitekaartjesmapje, "Professional Competence"-diploma uit Rusland (schijnbaar mag ik als dank voor mijn ontvangst van 2 weken terug tegenwoordig een x-tons vrachtwagen besturen in Ruslandquote:
Nee, blijkbaar hebben ze in Amsterdam tegenwoordig ook nog wat anders dan tapasquote:Kunnen we weer een tapastent wegstrepen?
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:15 schreef Hik het volgende:
Pakpapier, crackers, mes, cd's van Los Van Van en Jarabe de Palo, hibiscusthee,appelthee, appeltaart
En mensen die jouw typen ipv jou (zoek de verschillen) moeten per definitie voor het leven verbannen wordenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Jouw zien we zo meteen terug in het ban-meldtopic vrees ik
daar had het woordje 'naam' tussen gemoetenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
En mensen die jouw typen ipv jou (zoek de verschillen) moeten per definitie voor het leven verbannen worden![]()
npi natuurlijk![]()
er bestaan ook USB-sticks gecombineerd met flessenopener.. ook altijd handigquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:01 schreef Litman het volgende:
Over bureauinhoud gesproken: voor het betere flexwerk heb ik trouwens in mijn laptoptas een kurketrekker zitten!![]()
Ik heb nog wel eens overwogen om zo'n zwitsers zakmes met usb-stick te kopen, maar ik vind het toch een beetje gevaarlijk om met allerlei 'belangrijke' data te gaan hakken en zagen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
er bestaan ook USB-sticks gecombineerd met flessenopener.. ook altijd handig
Komisch! Heb die site net naar de collega gestuurd die met mij in het project zit voor het Trekkerrijbewijs (het is tijd dat dat ding er komt als mensen met hun trekker met 20 km/u op de snelweg gaan rijden...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:03 schreef Vogue het volgende:
Ik zat net even te kijken op de site van Manon Ossevoort. Dat kind is echt gek, met de tractor van Nederland naar de Zuidpool in anderhalf jaar!!
quote:Een reis van een meisje op een tractor.
Een reis naar het einde van de wereld, en weer terug, voor het belang van een open onbevangen blik op de wereld. Het belangrijkste doel van Zuidpool is mensen inspireren en betrekken.
Hiervoor gaat Zuidpool met media samenwerken, zodat ze gevolgd kan worden, zodat ze niet alleen gaat.
Hmm ik wordt ook altijd een beetje argwanend van zulke hoogdravende teksten. Als ze gewooon had gezegd: ik vind het een geweldig avontuur en ik hoop veel over de wereld (en mezelf) te ontdekken en daarnaast zamel ik geld in voor Warchild, was ze denk ik een stuk eerlijker geweest.quote:
Joh, moest jij niet naar Tigre? Hoe ga je trouwens? Met de Tren de la Costa zeker? Als je dan even stopt in San Isidro, dan moet je naar die koffietent boven, daar hebben ze geloof ik appeltaartquote:Op woensdag 13 juli 2005 07:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kunnen we de appeltaart niet op de flexplek neerzetten en dan in de fik steken?
Zolang ze beide maar niet meer voorbij komen hier![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |