klopt, het schommelt rond dat bedrag, ook afhankelijk wat je ervoor moet doen (licht hhwerk of alles )quote:Op maandag 4 juli 2005 14:32 schreef Everett het volgende:
15 euro per week? Is dat dan full-time 40 uur per week? Als dat zo is, dan wil ik graag haar nummer hebben.
Volgens mij is het 9 euro per uur.
Jammer ik begon er net zín in te krijgenquote:Op maandag 4 juli 2005 14:34 schreef Fransie het volgende:
9 euro is inderdaad een gangbaar tarief
Wat denk je zelf, een buitenlander met tijdelijke verblijfsstatus MAG niet eens werken in Nederland.quote:
Zeur niet schoonmaken is toch meestal zwart. Nou wil iemand werken en dan is 't wéér niet goedquote:Op maandag 4 juli 2005 14:44 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Wat denk je zelf, een buitenlander met tijdelijke verblijfsstatus MAG niet eens werken in Nederland.
compleet offtopic maar de meeste zwartwerkers zijn dubbele parasieten, en uitkeringtrekken en zwart werkenquote:Op maandag 4 juli 2005 14:48 schreef deedeetee het volgende:
Zeur niet schoonmaken is toch meestal zwart. Nou wil iemand werken en dan is 't wéér niet goed![]()
H'm wat betreft zwartwerkers kon je wel 'ns een beetje gelijk hebben, maar ik reagaar op dit geval en hier gaat het om een meisje dat hier géén uitkering gaat krijgen toch ?quote:Op maandag 4 juli 2005 14:53 schreef Pharkus het volgende:
[..]
compleet offtopic maar de meeste zwartwerkers zijn dubbele parasieten, en uitkeringtrekken en zwart werken
Aan de andere kant een witte schoonmaakster is amper te vinden...
Inderdaad. Zij komt hier met een tijdelijke verblijfsstatus naar Nederland, hetgeen inhoudt dat ze op geen enkele manier whatsoever aanspraak kan maken op Nederlandse voorzieningen. Zelfs niet voor medische behandelingen, daarvoor moet ze zelf in eigen land een verzekering regelen met werelddekking.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
H'm wat betreft zwartwerkers kon je wel 'ns een beetje gelijk hebben, maar ik reagaar op dit geval en hier gaat het om een meisje dat hier géén uitkering gaat krijgen toch ?
Als ik het goed begrijp dan ben jij dus de pineut als zij wordt gepakt met zwart werken. Best een groot risico dat je aangaat voor die paar maanden. Als het er echt om gaat dat ze iets wil doen, kan ze dan niet beter vrijwilligerswerk doen?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:24 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Heel verhaal over aansprakelijkheid enzo...
Dat is dus precies wat ik dacht...quote:Op maandag 4 juli 2005 16:23 schreef Everett het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp dan ben jij dus de pineut als zij wordt gepakt met zwart werken. Best een groot risico dat je aangaat voor die paar maanden. Als het er echt om gaat dat ze iets wil doen, kan ze dan niet beter vrijwilligerswerk doen?
Daar heb je wel een punt ja, en heb ik ook wel over nagedacht, maar ach, dat is gewoon een vertrouwenskwestie, en een risico dat ik (bewust) loop.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:23 schreef Everett het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp dan ben jij dus de pineut als zij wordt gepakt met zwart werken. Best een groot risico dat je aangaat voor die paar maanden. Als het er echt om gaat dat ze iets wil doen, kan ze dan niet beter vrijwilligerswerk doen?
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:31 schreef Little_Meanie het volgende:
hier 18 EUR per uur
ik wil ook meer geven, maar ze weigert. dus krijgt ze elke 20 december een extratje in een enveloppe en dat neemt ze wel meequote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:25 schreef its_me_ het volgende:
Onze schoonmaakster werkt donderdagochtend 3 uur.
Eerst kreeg ze 25 euro. Dit is een half jaar geleden opgehoogd naar 30 euro, omdat ze haar werk zo goed deed
Ze vond het wel veel zei ze
Ik heb tien jaar ervaring en zeer goede referenties.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:34 schreef Little_Meanie het volgende:
heb je ervaring, referenties?
zelfs ik kan haar aanbevelen, zonder dat ik haar ooit heb zien schoonmaken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb tien jaar ervaring en zeer goede referenties.
het schoonmaken moet wel in België gebeurenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb tien jaar ervaring en zeer goede referenties.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:39 schreef zoalshetis het volgende:
zelfs ik kan haar aanbevelen, zonder dat ik haar ooit heb zien schoonmaken.
Dat kan er wel uit, met zo'n uurloon.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:40 schreef Little_Meanie het volgende:
het schoonmaken moet wel in België gebeuren![]()
yuck, gewoon schoonmaken en misschien een geweldig gesprek gedurende de thee.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Op verzoek doe ik het ook naakt, tegen een kleine meerprijs.
ze is zuid/centraal amerikaans, dus ja!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Met kerst krijgt ze 400 euro????
Ik heb altijd erg leuke gesprekken met mijn 'gastvrouw'. We zitten vaak wel een half uur te theeleuten.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:44 schreef zoalshetis het volgende:
yuck, gewoon schoonmaken en misschien een geweldig gesprek gedurende de thee.
nou mijn appartement schoonmaken neemt ook geen 40 uur per week in beslag hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat kan er wel uit, met zo'n uurloon.
Wat heeft haar afkomst daarmee te maken?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
ze is zuid/centraal amerikaans, dus ja!
ik heb helaas al iemand.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb altijd erg leuke gesprekken met mijn 'gastvrouw'. We zitten vaak wel een half uur te theeleuten.
't Was ook een grapje hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:45 schreef Little_Meanie het volgende:
nou mijn appartement schoonmaken neemt ook geen 40 uur per week in beslag hoor
ga naar beglië zou ik zeggen. haar afkomst heeft ermee te maken dat ze haar hele dorp van schoenen kan voorzien voor 400 euro.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat heeft haar afkomst daarmee te maken?
Ik krijg altijd een ceadeaubon van 15 euro en daar ben ik dolblij mee.
Het is dus een soort liefdadigheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
ga naar beglië zou ik zeggen. haar afkomst heeft ermee te maken dat ze haar hele dorp van schoenen kan voorzien voor 400 euro.
Shit, nou ja, dan moet het maar.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:49 schreef Little_Meanie het volgende:
nu heb ik net mijn huidige schoonmaakster haar ontslag gegeven aan de telefoon
dus ik kan je morgenvroeg aan de deur verwachten?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Shit, nou ja, dan moet het maar.
Ik lag al in bed toen je dat schreef.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:30 schreef Little_Meanie het volgende:
dus ik kan je morgenvroeg aan de deur verwachten?![]()
Zelfs hier kun je het niet laten he?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]And a wonder it is, to watch me clean!
Op verzoek doe ik het ook naakt, tegen een kleine meerprijs.
Ik moest denken aan dat topic over die Marktplaats-advertentie van een man die een naakte schoonmaakster zocht.quote:
Het is mijn uurloon bij schoonmaakwerkzaamheden. Andere werkzaamheden hebben andere prijzen.quote:De genoemde bedragen, is dat trouwens wat je kost, of is dat wat je uurloon is?
En jij zou dat zeker best willen doen?quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik moest denken aan dat topic over die Marktplaats-advertentie van een man die een naakte schoonmaakster zocht.
De klant betaalt dus meer, of doe je het zelfstandig?quote:Het is mijn uurloon bij schoonmaakwerkzaamheden. Andere werkzaamheden hebben andere prijzen.
Hij bood 25 euro per uur. Dat vind ik nog een beetje magertjes.quote:
Hoe bedoel je?quote:De klant betaalt dus meer, of doe je het zelfstandig?
Mag inderdaad best wat meer.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij bood 25 euro per uur. Dat vind ik nog een beetje magertjes.
Het bedrag wat je zelf noemde is jouw loon, maar wat betaalt de klant er nou voor, of doe je het zelfstandig, en is wat de klant betaalt jouw loon?quote:Hoe bedoel je?
Ik doe het natuurlijk zwart.quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:59 schreef Alicey het volgende:
Het bedrag wat je zelf noemde is jouw loon, maar wat betaalt de klant er nou voor, of doe je het zelfstandig, en is wat de klant betaalt jouw loon?
Als ik het zeg, ga je me dan aangeven?quote:
Natuurlijk. Ik ben de hele dag alle kliklijnen om iedereen aan te geven.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als ik het zeg, ga je me dan aangeven?
Ah, ok. Het loont dan inderdaad wel om het zwart te doen. Je zou overigens je inkomsten gewoon kunnen opgeven bij de belastingdienst, dan is het gewoon wit. Je houdt dan alleen wel veel minder over..quote:Ja, serieus. Bij dat gezin dan hè. Die andere schoonmaakbaan is gewoon wit en daar krijg ik 9,04 bruto per uur.
En dus doe ik het lekker niet.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:04 schreef Alicey het volgende:
Ah, ok. Het loont dan inderdaad wel om het zwart te doen. Je zou overigens je inkomsten gewoon kunnen opgeven bij de belastingdienst, dan is het gewoon wit. Je houdt dan alleen wel veel minder over..
Bij welk bedrijf? ISS?quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als ik het zeg, ga je me dan aangeven?
Ja, serieus. Bij dat gezin dan hè. Die andere schoonmaakbaan is gewoon wit en daar krijg ik 9,04 bruto per uur.
Nee, ik ben gewoon in dienst bij een winkel. Schoonmaakbedrijf betaalt écht geen 9,04 per uur. Ik werk ook wel eens bij Asito, in vakanties enzo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:09 schreef skiczukie het volgende:
Bij welk bedrijf? ISS?
ISS betaalde me anders 12 euro p/u.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon in dienst bij een winkel. Schoonmaakbedrijf betaalt écht geen 9,04 per uur. Ik werk ook wel eens bij Asito, in vakanties enzo.
Dat was dan vast geen schoonmaakwerk op kantoren e.d...quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:11 schreef skiczukie het volgende:
ISS betaalde me anders 12 euro p/u.
Toch wel.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat was dan vast geen schoonmaakwerk op kantoren e.d...
Vanaf de leeftijd van 21 is het bedrag 10.71,maar dit wordt per 1 juli weer verhoogd.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:30 schreef deedeetee het volgende:
Ik ken ook iemand die er 15 euro per week voor vroeg maar dacht dat ze opschepteWordt dat er écht voor betaalt ?
![]()
quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat was dan vast geen schoonmaakwerk op kantoren e.d...
Lekker bedrag dan, terwijl je toch nog een stuk jonger bent dan ik. Maar goed, bij Asito werken doe ik voor mijn lol en ik moet zeggen dat het me weinig boeit wat ik er verdien.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:15 schreef skiczukie het volgende:
Toch wel.
Lijkt me eigenlijk wel... Het is namelijk wel erg hoog voor een schoonmaakbaan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:18 schreef skiczukie het volgende:
Nu begin ik te te twijfelen. Misschien was het inderdaad een ander baantje en was het in guldens.![]()
4 uurtjes, wat dacht je van 8 uur?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:22 schreef edje34 het volgende:
Gem is een schoonmakster 4 uurtjes bezig per dag denk ik.
Ze vragen meestal tussen de ¤7,50a¤10,00 of niet??
Toch leuk verdienen dacht ik zo.
dus jij vindt 40 EUR per dag leuk verdienen?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:22 schreef edje34 het volgende:
Gem is een schoonmakster 4 uurtjes bezig per dag denk ik.
Ze vragen meestal tussen de ¤7,50a¤10,00 of niet??
Toch leuk verdienen dacht ik zo.
't ligt eraan, als je legaal werkt bij een thuiszorg oid, dan is het max 2x 3 uurtjes per dagquote:Op zondag 10 juli 2005 22:10 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
4 uurtjes, wat dacht je van 8 uur?
flikker toch op met je gulden, we hebben al jaren de euroquote:Op zondag 10 juli 2005 22:29 schreef edje34 het volgende:
Dat is omgerekend bijna 85 gulden voor 4 uurtjes ja
In de gulden tijd kreeg mijn schoonmaakster fl 15,00 per uur
ga jij lekker naar je schoonmakster toe en kaffer die uit mafkeesquote:Op maandag 11 juli 2005 10:00 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
flikker toch op met je gulden, we hebben al jaren de euro
Veel te veelquote:Op maandag 11 juli 2005 12:23 schreef PirE het volgende:
¤100 voor 2 ochtenden in de week (totaal 9 uur werk ongeveer).
Doe jij hetzelfde voor minder dan? (wel wit).quote:
4 uurtjes zonder rook en koffie pauze die ze te vaak nemen.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:38 schreef pappagaai het volgende:
Hoe lang is een schoonmaker bezig met 2 wc's + 2 douches + gezamenlijke ruimte + keuken?
Ik ongeveer drie uur (afhankelijk van grootte van de ruimtes uiteraard). Pauzes doe ik niet aan.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:38 schreef pappagaai het volgende:
Hoe lang is een schoonmaker bezig met 2 wc's + 2 douches + gezamenlijke ruimte + keuken?
Zit ik er dus niet ver naast.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ongeveer drie uur (afhankelijk van grootte van de ruimtes uiteraard). Pauzes doe ik niet aan.
Zeg, weet je dan ook dat als ze wordt "gepakt" het dan ook op jouw bordje komt als ze zwart werkt???quote:Op maandag 4 juli 2005 15:24 schreef FragmasterFreddy het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze, om naar Nederland te komen, een zogenaamde guarantor nodig. Dat wil zeggen iemand die instaat voor alle kosten die zij in Nederland maakt, en die niet gedekt zijn door mijn of haar eigen verzekering. En dat ben ik. Dus als ze een bushokje sloopt, moet ik daarvoor betalen. Als ze medisch behandeld moet worden, draai ik voor haar eigen risico op, als ze amok maakt met de wet, komt het op mijn bordje.
ja, en fijn dat niemand op mijn vraag reageert...quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef sanger het volgende:
Wel een leuk kickje hoor
Nog zo'n geweldige kick.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:08 schreef livingape het volgende:
Voor een schoonmaakster kan je ook terecht op http://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl
het gaat er toch om wat jij betaalt en niet hoeveel zij in totaal krijgt?quote:Op maandag 19 april 2010 22:52 schreef grijper het volgende:
Ik betaal 12 euro per uur + reis kosten vergoeding. Is dit te veel?
En ik ben bang dat ze stiekem ook nog van een uitkering snoept.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |