abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:40:34 #201
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30976021
van het weekend moet ik voor mijn instructeur o.w. fotografie op en mijn naturalist... wordt spannend, nee nog geen zeenaalden gespot, wel een kleine sepia bij de Zeelandbrug, was lief....
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:56:32 #202
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_30976480
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Stinkie, ik snap er niets van. Je gaat naar 50 m diepte met 12 min bodemtijd!!? Bij afdaling vanaf 18 m overstappen op trimix15/45 en terug omhoog vanaf 21 m over op nitrox50 of iets dergelijks? Lijkt mij een hele klus om veilige mengsels te moeten bepalen en om minimaal 3 flessen te moeten meenemen. En een goede set lampen! Hoe was het in het koude donkere water? Ben benieuwd hoeveel duiken ik nog moet maken om dergelijke duiken ook nodig te hebben als nieuwe uitdaging. Hoeveel heb je er al in je logboek staan?
heel goed. Zo duidelijk geschreven dat ik nu zie dat er een fout in de tabel zit. Inderdaad wat er staat is dat ik vanaf 18m op de trimix ben over gegaan, maar dat heb ik vanaf oppervlakte al geademd. Had een regel hoger moet staan dus
Ondanks dat 15% O2 officieel te weinig is om te kunnen ademen aan de oppervlakte (moet 16%) ga ik hier niet de moeite van een extra gaswissel voor nemen. Kop onderwater en de PPO2 is hoog genoeg.

Wat er verder staat is dat ik afdaal naar 18 meter op 15/45 en daar 10 minuten blijf (incl. daaltijd). Op Runtime T=10 daal ik verder naar 50m. Hier blijf ik 12 minuten (incl. daaltijd). Op T=22 minuten stijg ik dus vanaf 50 op. Op 21m schakel ik over naar de EAN50 en bblijf 3 minuten hangen, daarna een minuut op 18, minuut op 12, 3 minuten op 9, 5 minuten op 6 en tenslotte 9 minuten op 3 meter diepte.

Om de mengsels en de duikprofielen te bepalen is software te verkrijgen. Mengen doen we zelf. Daarnaast pas je met ervaring en kennis de profielen hier en daar nog wat aan.
Het aantal flessen dat je meeneemt, hangt af van de diepte en de tijd. Voor deze duik had ik een dubbel 12, een 7 liter nitrox en een 2 literfles om mijn droogpak op te blazen. Goede lampen (en goede back-up lampen) zijn inderdaad heel belangrijk. Groot deel van de voorbereiding bestaat inderdaad uit plannen en logistieke zaken.
Dit was een relatief simpel duikje en had als enige doel dan ook training om de skills vast te houden.

Verder moet je dit soort duiken niet gaan doen als je een nieuwe uitdaging zoekt. Dat mag niet je reden zijn. Dit soort duiken is meer een middel (diepe wrakduiken.grotten) dan een doel.
en mijn logboek is vol, hou ook niet alles meer bij
quote:
. Ben benieuwd of het waar is dat het zicht daar beter wordt met een afnemende watertemperatuur. Waarschijlnlijk gaan we naar de kabbelaar oid (eerste stek vanaf de dam) op zoek naar een klein wrakje wat hier ligt en naar de zeenaalden die hier zouden moeten zitten. Misschien is er dan ook nog een zeepaardje te spotten? Is er hier al iemand die er een heeft gezien in zeeland?
Kabbelaar heb paar jaar als Divemaster gewerkt. Om bij het wrakje te komen:
Rechts van tweede piertje (bij de starttoren) te water. Uitzwemmen op 45 graden kompas tot je op 5,5 meter diepte zit (kleine zandvlakte). Dan naar scherp naar links en de 5,5 meter blijven volgen, je zwemt dan tegen het wrakje aan. Als je dit gezien hebt kun je de pier onderwater blijven volgen (vanaf het wrakje naar rechts, wijst zich vanzelf). Heenweg pier linkerhand houden, terugweg rechterhand. Niet dieper dan 15 meter komen, daar is niks te zien.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:24:38 #203
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31532887
Bij deze een happy duiknewbie post.

Twee weken terug Open Water gehaald, op Ko Tao in Thailand. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar bij ScubaShack was het erg okee. Instructeurs vriendelijk en kundig. Ik heb vroeger veel gezwommen en het duiken voelde meteen natuurlijk, wat de instructeurs ook opviel. Ik was de enige kerel in het gezelschap, maar had ondanks dat plus dat het de eerste duiken was en je ademhaling nog wat onregelmatig is, niet een shet minste lucht over na de duik. We doken met 4 cursisten de instructeur en een DM. Bij de tweede duik, waar we op een 3, 4 meter wat oefeningetjes gingen doen, paniekte er iemand. Instructeur mee naar boven en wij maar wachten op de bodem. Uiteindelijk heeft ze de volgende duiken niet meer meegedaan, misschien dat ze een dag later nog eens mocht. Maar ik vond het echt super. Bij de laatste duik zelfs nog een rifhaai gezien. Toch leuk, bij je eerste duikjes. Het stikte soweizo van het leven daar. Onverwachts kwam er wel ineens een flinke stroming en daalde het zicht tot 10 meter.

Bij die duik is er ook gefilmd. De duurtse aankoop van de hele vakantie, de DVD daarvan, maar wel de moeite. 30 minuten beelden van onze duiken, met wat oefeningen met een zonnebril opzetten onderwater voor de sier, maar ook nog extra´s met mooie beelden van het leven op en onder het water rond ko tao. Ik had echt zoiets van, fuck dat volgend eiland, fuck Bangkok, we blijven hier en doen advanced, maar mijn vriendin en dus ook buddy wilde in elk geval even alles laten bezinken. Met ander woorden, de volgende dag zitten we aan een hutje op het strand van Ko Pha Ngan, zegt ze, ik zou best wel willen duiken nu....
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31534505
dat herinnert me....scubagirl ik heb mijn rescue pasje nog steeds niet binnen. Gaat dat via jullie of wordt het direct naar mij gestuurd? Zou hem graag willen hebben voordat ik naar Egypte (El Gouna) ga 15 november (beetje pimpen enzo ).

En ik heb zaterdag mijn eerste Noordzee duiken gemaakt

We zijn met 10 man van onze duikclub met de Fogo Isle vanuit Ijmuiden uitgevaren en die dag twee keer gedoken op het wrak de Ulwater Scott. De eerste duik was superzicht en ik was helemaal verbaasd van het leven op en rond het wrak. Scholen met grote vis en een enorme kreeft en een zooitje enorme noordzeekrabben gezien. Na 30 minuten weer omhoog met een korte decostop.
Voor de tweede duik hebben we onze flessen met nitrox laten vullen, maar wel gewoon met onze duikcomputers de limieten aangehouden (geen nitrox op onze computers). Het zicht was helaas gereduceerd tot 2 meter, en er was te veel zweefvuil om echt mooie foto's te maken. Maar heb toch maar een poging gedaan. Ze staan op mijn website.

Het was een lange dag (6.30 op de boot en 23.00 weer in de haven), maar het was lekker zonnig en de duiken waren heel leuk! De omstandigheden waren gelukkig mild, dus geen horrorverhalen te vertellen
pi_32724432
Goed....Ik heb tot schrik van inmiddels een aantal mensen ooit eens een Mares 1e trap mr12 met een akros 2e trap gekocht. (mondstuk is overigens erg waardeloos) Nu heb ik er nooit problemen mee gehad, maar dat kan ook niet gezien de hoeveelheid duiken die daarmee gedaan zijn. Maar ook een mens wil soms iets kopen

Nu schiijnen dat rampendingen te zijn om te servicen. Aangezien ik weer wil gaan bubbelen(in de goede zin van het woord) kijk ik naar een leuk alternatief. Ik hoor veel goede dingen over apeks en aqualung . Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maar wel de hoofdprijs binnenhalen (ik blijf voor 25% hollander) Tips iemand?
  donderdag 1 december 2005 @ 13:30:10 #206
19297 stinkie
pi_32724678
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:21 schreef basset het volgende:
Goed....Ik heb tot schrik van inmiddels een aantal mensen ooit eens een Mares 1e trap mr12 met een akros 2e trap gekocht. (mondstuk is overigens erg waardeloos) Nu heb ik er nooit problemen mee gehad, maar dat kan ook niet gezien de hoeveelheid duiken die daarmee gedaan zijn. Maar ook een mens wil soms iets kopen

Nu schiijnen dat rampendingen te zijn om te servicen. Aangezien ik weer wil gaan bubbelen(in de goede zin van het woord) kijk ik naar een leuk alternatief. Ik hoor veel goede dingen over apeks en aqualung . Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maar wel de hoofdprijs binnenhalen (ik blijf voor 25% hollander) Tips iemand?
Apeks/Aqualung. Als je niet van plan bent in de winter te gaan duiken kun je Scubapro overwegen. Apeks in Duitsland kopen, Tauch un Reisewelt. Veenendaal zit een Apeks dealer, heeft ook goeie prijzen kreeg ik vroeger 40% korting vanuit de leverancier . Wel een nemen met standaard poorten, Apeks wil, net als Mares nog wel eens een grotere poort erop zetten, dan moet je weer afdichtdoppen halen
Beachats hebben ook een aantal goede, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
pi_32725143
Duisland??? End fietsen man, dat en ik lees geen letter duits afgezien van mn achternaam (ben wel voor 25% duits )
  donderdag 1 december 2005 @ 13:53:52 #208
19297 stinkie
pi_32725361
pi_32725492
Dat zeg ik...duits....hoe schrijf je apeks in het duits?

Aqualung titan in reeuwijk. Is dat niet wat

Ga maar ff reviews zoeken.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:04:46 #210
19297 stinkie
pi_32725633
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:59 schreef basset het volgende:
Dat zeg ik...duits....hoe schrijf je apeks in het duits?

Aqualung titan in reeuwijk. Is dat niet wat

Ga maar ff reviews zoeken.
Don't take my word for it
pi_32725788
quote:
Don't take my word for it
Dat lijkt wel Engels? En wat is Apeks lang in het duits?

Anyweg, ik merkte niet dat bijvoorbeeld de atx200 goedkoper was dan op een andere webshop in NL
  donderdag 1 december 2005 @ 15:22:24 #212
19297 stinkie
pi_32727341
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:10 schreef basset het volgende:

[..]

Dat lijkt wel Engels? En wat is Apeks lang in het duits?

Anyweg, ik merkte niet dat bijvoorbeeld de atx200 goedkoper was dan op een andere webshop in NL
ik heb ook geen idee wat ze met de prijzen gedaanhebben de afgelopen jaren. Maar goed, ik betaalde sowieso al nooit winkelprijzen

En Apeks blijft gewoon Apeks
  maandag 12 december 2005 @ 11:17:13 #213
19297 stinkie
pi_33009573
@Basset

Apeks atx100 369 (1e en 2e trap).
atx 50 199 (geloof ik)

Zijn wel prijzen waar al wat korting af is gegaan, maar veel meer zullen ze niet gaan kosten.
pi_33012184
Ik wil één vest kopen dat zowel past op mijn 3 mm als mijn dubbel 7 mm pak. Afgelopen zondag de mares vector chrome gepast in het zwembad van de duikshop. XL is net wat te groot voor op mijn 3 mm pak en L is net wat te strak voor mijn dubbel 7 mm pak.
Zijn er vesten bekend met wat ruimere afstelmogelijkheden? Zijn er vuistregels voor het minimaal vereiste draagvermogen (100 kg; 2 m lang). Zijn er goede ervaringen met vesten voor gemiddeld gebruik (ca. duiken 25 per jaar verdeeld over buitenland en nederland)?
Aangezien de vesten ook mee moeten in het vliegtuig, zit er veel verschil in de gewichten van de vesten?
pi_33016829
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:17 schreef stinkie het volgende:
@Basset

atx 50 199 (geloof ik)

Zijn wel prijzen waar al wat korting af is gegaan, maar veel meer zullen ze niet gaan kosten.
thx, moet toch ff wachten...eerst mn oude zooi terughalen, dan eens kijken of het nog werkt.....merk ik vanzelf wel op diepte
  maandag 12 december 2005 @ 16:16:04 #216
19297 stinkie
pi_33017125
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ik wil één vest kopen dat zowel past op mijn 3 mm als mijn dubbel 7 mm pak. Afgelopen zondag de mares vector chrome gepast in het zwembad van de duikshop. XL is net wat te groot voor op mijn 3 mm pak en L is net wat te strak voor mijn dubbel 7 mm pak.
Zijn er vesten bekend met wat ruimere afstelmogelijkheden? Zijn er vuistregels voor het minimaal vereiste draagvermogen (100 kg; 2 m lang). Zijn er goede ervaringen met vesten voor gemiddeld gebruik (ca. duiken 25 per jaar verdeeld over buitenland en nederland)?
Aangezien de vesten ook mee moeten in het vliegtuig, zit er veel verschil in de gewichten van de vesten?
hoe groter en steviger het material, hoe zwaarder. Het liftvermogen hangt ook af van de rest van je apperatuur. Ik heb een 27 LBS wing, wat op een kilo of 12 lift neerkomt voor een enkele fles. In Nederland is het voldoende, op vakantie zeker met alleen een shorty aan. Voordeel is ook lekker klein en ligt. Aangezien de beurzen er weer aankomen (Duikvaker, Boot) zou ik daar gewoon eens gaan kijken en passen.
  maandag 12 december 2005 @ 20:47:24 #217
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_33025971
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:24 schreef gr8w8 het volgende:
Bij deze een happy duiknewbie post.

Twee weken terug Open Water gehaald, op Ko Tao in Thailand. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar bij ScubaShack was het erg okee. Instructeurs vriendelijk en kundig. Ik heb vroeger veel gezwommen en het duiken voelde meteen natuurlijk, wat de instructeurs ook opviel. Ik was de enige kerel in het gezelschap, maar had ondanks dat plus dat het de eerste duiken was en je ademhaling nog wat onregelmatig is, niet een shet minste lucht over na de duik. We doken met 4 cursisten de instructeur en een DM. Bij de tweede duik, waar we op een 3, 4 meter wat oefeningetjes gingen doen, paniekte er iemand. Instructeur mee naar boven en wij maar wachten op de bodem. Uiteindelijk heeft ze de volgende duiken niet meer meegedaan, misschien dat ze een dag later nog eens mocht. Maar ik vond het echt super. Bij de laatste duik zelfs nog een rifhaai gezien. Toch leuk, bij je eerste duikjes. Het stikte soweizo van het leven daar. Onverwachts kwam er wel ineens een flinke stroming en daalde het zicht tot 10 meter.

Bij die duik is er ook gefilmd. De duurtse aankoop van de hele vakantie, de DVD daarvan, maar wel de moeite. 30 minuten beelden van onze duiken, met wat oefeningen met een zonnebril opzetten onderwater voor de sier, maar ook nog extra´s met mooie beelden van het leven op en onder het water rond ko tao. Ik had echt zoiets van, fuck dat volgend eiland, fuck Bangkok, we blijven hier en doen advanced, maar mijn vriendin en dus ook buddy wilde in elk geval even alles laten bezinken. Met ander woorden, de volgende dag zitten we aan een hutje op het strand van Ko Pha Ngan, zegt ze, ik zou best wel willen duiken nu....
ja koh tao is idd best mooi duiken. Ben er vorig jaar en dit jaar weer geweest. Maar onderhand ken ik alle divespots daarwel. Waar heb je die rifhaai trouwens gezien? Chumpon pinnacle is trouwens een goeie divespot. Alles is daar 3x zo groot. Stuk of 3 haaien gezien en mega groupers, batfish angelfish etc...

En natuurlijik de altijd leuke triggerfish Altijd weer kicken als je zo'n triggerfish ziet. Alleen ze worden zo snel agressief
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_33028826
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:17 schreef stinkie het volgende:
atx 50 199 (geloof ik)
Je weet een flinke korting te bedingen! De atx50 staat bij de www.scubaoutlet.nl voor 299. De atx200 voor 379. Volgens mij best een voordelige internetwinkel.
Het eerder genoemde vest mares vector chrome werd mij in de winkel aangeboden voor 465 en voor 400 per stuk als mijn vriendin er ook 1 zou kopen. Bij de internetwinkel staan ze voor 279 ex. verzend. We werden prima geholpen in de winkel en dat is best waardevol, maar die prijsverschillen zijn wel heel erg groot!
pi_33035865
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Je weet een flinke korting te bedingen! De atx50 staat bij de www.scubaoutlet.nl voor 299. De atx200 voor 379. Volgens mij best een voordelige internetwinkel.
Het eerder genoemde vest mares vector chrome werd mij in de winkel aangeboden voor 465 en voor 400 per stuk als mijn vriendin er ook 1 zou kopen. Bij de internetwinkel staan ze voor 279 ex. verzend. We werden prima geholpen in de winkel en dat is best waardevol, maar die prijsverschillen zijn wel heel erg groot!
De vraag is alleen of stinkie hem zonder 2e trap heeft gekocht of met 2e trap. Die bij scuba outlet is volgens mij inclusief de 2e trap. OF die atx50 is standaard al een kit...kan natuurlijk ook

Hmm zit net te kijken, en volgens mij is de ATX50 een kit of alleen een 2e trap, want je kan ook een ds4 met atx50 kopen
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:53:52 #220
19297 stinkie
pi_33036010
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:41 schreef basset het volgende:

[..]

De vraag is alleen of stinkie hem zonder 2e trap heeft gekocht of met 2e trap. Die bij scuba outlet is volgens mij inclusief de 2e trap. OF die atx50 is standaard al een kit...kan natuurlijk ook

Hmm zit net te kijken, en volgens mij is de ATX50 een kit of alleen een 2e trap, want je kan ook een ds4 met atx50 kopen
Dit waren de prijzen voor eerste & tweede trap. Mail anders Moby Dick ff, die prijzen heb ik ook alleen maar ff tussen het vullen door gevraagd, dus als je antwoord krijgt weet je zeker hoe het zit.

En tuurlijk kun je een ander eerste trap kopen voor je tweede trap. Ligt eraan of je turret wilt of niet, drysealed of niet etc.
pi_33804667
Het is dan al wel 2006, maar dit was het meest recente topic volgens de search.

Omdat ik zeker weet dat ik erg veel ga reizen zou ik graag nu al een duikcursus willen doen. Het lijkt me enorm mooi en de verhalen die ik heb gehoord maken het alleen nog maar mooier

Nou woon ik in Zeeland, en heb ik een adres gekregen op Colijnsplaat. De cursus PADI 'Open Water Diver' kost ¤400,- (incl. materiaal etc.) en is op 5 avonden.

Mijn vraag: zijn er meer mensen die hun brevet hebben gehaald op Colijnsplaat, en zo ja: beviel dat een beetje? bvd
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33868988
Open water is de mooiste cursus die ik ooit heb gevolgd. De cursus wordt ook aangeboden voor EUR 300 inclusief cursusmateriaal + gebruik duikmateriaal dus even rondshoppen kan geen kwaad. Komt nog een sportmedische keuring bij van ca. EUR 40.
Naast de 5 avonden theorie/ zwembad maak je vier buitenduiken. Watertemperatuur is dan iets om rekening mee te houden. Het is zeer onprettig om voor je tweede duik op een dag weer in een koud natpak te moeten stappen. Als je het kan uitstellen tot de water- en luchttemperatuur weer stijgen dan zou ik dat zeker doen.
Andere optie is om de cursus in het buitenland te volgen voor minder geld in één weekend! Als je ook van plan bent in Zeeland te gaan duiken zou ik dit niet aanraden. Het is voor sommigen een redelijke shock geweest om voor het eerst in koud water met volledig pak en 1 meter zicht te duiken terwijl ze 28 graden en dertig meter zicht gewend waren.
pi_34058148
nee ik ben niet van plan om in zeeland te gaan duiken.

over een half jaar ben ik klaar met school en dan ga ik emigreren. waar naartoe weet ik nog niet precies, maar het zal wel aan de kust zijn (ben en blijf een zeeuw ) maar het moet er een stuk warmer zijn dan hier, vandaar.
ik ga trouwens van de zomer waarschijnlijk 10 dagen kroatië aan de adriatische zee (50 m. lopen) en dan zou ik graag al kunnen duiken i.p.v. daar de cursus doen.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 15 januari 2006 @ 01:59:02 #224
84533 Rhinestone
Kutcommunist
pi_34072296
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:48 schreef Veersesmurf het volgende:
Het is dan al wel 2006, maar dit was het meest recente topic volgens de search.

Omdat ik zeker weet dat ik erg veel ga reizen zou ik graag nu al een duikcursus willen doen. Het lijkt me enorm mooi en de verhalen die ik heb gehoord maken het alleen nog maar mooier

Nou woon ik in Zeeland, en heb ik een adres gekregen op Colijnsplaat. De cursus PADI 'Open Water Diver' kost ¤400,- (incl. materiaal etc.) en is op 5 avonden.

Mijn vraag: zijn er meer mensen die hun brevet hebben gehaald op Colijnsplaat, en zo ja: beviel dat een beetje? bvd
Als je genoeg tijd hebt ga dan NOB doen joh
jeweetz
  zondag 15 januari 2006 @ 07:53:42 #225
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34075950
Niet weer die discussie, he?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')