quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Stinkie, ik snap er niets van. Je gaat naar 50 m diepte met 12 min bodemtijd!!? Bij afdaling vanaf 18 m overstappen op trimix15/45 en terug omhoog vanaf 21 m over op nitrox50 of iets dergelijks? Lijkt mij een hele klus om veilige mengsels te moeten bepalen en om minimaal 3 flessen te moeten meenemen. En een goede set lampen! Hoe was het in het koude donkere water? Ben benieuwd hoeveel duiken ik nog moet maken om dergelijke duiken ook nodig te hebben als nieuwe uitdaging. Hoeveel heb je er al in je logboek staan?
Kabbelaar heb paar jaar als Divemaster gewerkt. Om bij het wrakje te komen:quote:. Ben benieuwd of het waar is dat het zicht daar beter wordt met een afnemende watertemperatuur. Waarschijlnlijk gaan we naar de kabbelaar oid (eerste stek vanaf de dam) op zoek naar een klein wrakje wat hier ligt en naar de zeenaalden die hier zouden moeten zitten. Misschien is er dan ook nog een zeepaardje te spotten? Is er hier al iemand die er een heeft gezien in zeeland?
Apeks/Aqualung. Als je niet van plan bent in de winter te gaan duiken kun je Scubapro overwegen. Apeks in Duitsland kopen, Tauch un Reisewelt. Veenendaal zit een Apeks dealer, heeft ook goeie prijzen kreeg ik vroeger 40% korting vanuit de leverancierquote:Op donderdag 1 december 2005 13:21 schreef basset het volgende:
Goed....Ik heb tot schrik van inmiddels een aantal mensen ooit eens een Mares 1e trap mr12 met een akros 2e trap gekocht. (mondstuk is overigens erg waardeloos) Nu heb ik er nooit problemen mee gehad, maar dat kan ook niet gezien de hoeveelheid duiken die daarmee gedaan zijn. Maar ook een mens wil soms iets kopen
Nu schiijnen dat rampendingen te zijn om te servicen. Aangezien ik weer wil gaan bubbelen(in de goede zin van het woord) kijk ik naar een leuk alternatief. Ik hoor veel goede dingen over apeks en aqualung . Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen, maar wel de hoofdprijs binnenhalen (ik blijf voor 25% hollander) Tips iemand?
Don't take my word for itquote:Op donderdag 1 december 2005 13:59 schreef basset het volgende:
Dat zeg ik...duits....hoe schrijf je apeks in het duits?
Aqualung titan in reeuwijk. Is dat niet wat
Ga maar ff reviews zoeken.
Dat lijkt wel Engels? En wat is Apeks lang in het duits?quote:Don't take my word for it
ik heb ook geen idee wat ze met de prijzen gedaanhebben de afgelopen jaren. Maar goed, ik betaalde sowieso al nooit winkelprijzenquote:Op donderdag 1 december 2005 14:10 schreef basset het volgende:
[..]
Dat lijkt wel Engels? En wat is Apeks lang in het duits?
Anyweg, ik merkte niet dat bijvoorbeeld de atx200 goedkoper was dan op een andere webshop in NL
thx, moet toch ff wachten...eerst mn oude zooi terughalen, dan eens kijken of het nog werkt.....merk ik vanzelf wel op dieptequote:Op maandag 12 december 2005 11:17 schreef stinkie het volgende:
@Basset
Apeks atx100 369 (1e en 2e trap).
atx 50 199 (geloof ik)
Zijn wel prijzen waar al wat korting af is gegaan, maar veel meer zullen ze niet gaan kosten.
hoe groter en steviger het material, hoe zwaarder. Het liftvermogen hangt ook af van de rest van je apperatuur. Ik heb een 27 LBS wing, wat op een kilo of 12 lift neerkomt voor een enkele fles. In Nederland is het voldoende, op vakantie zeker met alleen een shorty aan. Voordeel is ook lekker klein en ligt. Aangezien de beurzen er weer aankomen (Duikvaker, Boot) zou ik daar gewoon eens gaan kijken en passen.quote:Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef nogeenmaarten het volgende:
Ik wil één vest kopen dat zowel past op mijn 3 mm als mijn dubbel 7 mm pak. Afgelopen zondag de mares vector chrome gepast in het zwembad van de duikshop. XL is net wat te groot voor op mijn 3 mm pak en L is net wat te strak voor mijn dubbel 7 mm pak.
Zijn er vesten bekend met wat ruimere afstelmogelijkheden? Zijn er vuistregels voor het minimaal vereiste draagvermogen (100 kg; 2 m lang). Zijn er goede ervaringen met vesten voor gemiddeld gebruik (ca. duiken 25 per jaar verdeeld over buitenland en nederland)?
Aangezien de vesten ook mee moeten in het vliegtuig, zit er veel verschil in de gewichten van de vesten?
ja koh tao is idd best mooi duiken. Ben er vorig jaar en dit jaar weer geweest. Maar onderhand ken ik alle divespots daarwel. Waar heb je die rifhaai trouwens gezien? Chumpon pinnacle is trouwens een goeie divespot. Alles is daar 3x zo groot. Stuk of 3 haaien gezien en mega groupers, batfish angelfish etc...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:24 schreef gr8w8 het volgende:
Bij deze een happy duiknewbie post.Twee weken terug Open Water gehaald, op Ko Tao in Thailand. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar bij ScubaShack was het erg okee. Instructeurs vriendelijk en kundig. Ik heb vroeger veel gezwommen en het duiken voelde meteen natuurlijk, wat de instructeurs ook opviel. Ik was de enige kerel in het gezelschap, maar had ondanks dat plus dat het de eerste duiken was en je ademhaling nog wat onregelmatig is, niet een shet minste lucht over na de duik. We doken met 4 cursisten de instructeur en een DM. Bij de tweede duik, waar we op een 3, 4 meter wat oefeningetjes gingen doen, paniekte er iemand. Instructeur mee naar boven en wij maar wachten op de bodem.
Uiteindelijk heeft ze de volgende duiken niet meer meegedaan, misschien dat ze een dag later nog eens mocht. Maar ik vond het echt super. Bij de laatste duik zelfs nog een rifhaai gezien. Toch leuk, bij je eerste duikjes. Het stikte soweizo van het leven daar. Onverwachts kwam er wel ineens een flinke stroming en daalde het zicht tot 10 meter.
Bij die duik is er ook gefilmd. De duurtse aankoop van de hele vakantie, de DVD daarvan, maar wel de moeite. 30 minuten beelden van onze duiken, met wat oefeningen met een zonnebril opzetten onderwater voor de sier, maar ook nog extra´s met mooie beelden van het leven op en onder het water rond ko tao. Ik had echt zoiets van, fuck dat volgend eiland, fuck Bangkok, we blijven hier en doen advanced, maar mijn vriendin en dus ook buddy wilde in elk geval even alles laten bezinken. Met ander woorden, de volgende dag zitten we aan een hutje op het strand van Ko Pha Ngan, zegt ze, ik zou best wel willen duiken nu....
Je weet een flinke korting te bedingen! De atx50 staat bij de www.scubaoutlet.nl voor 299. De atx200 voor 379. Volgens mij best een voordelige internetwinkel.quote:Op maandag 12 december 2005 11:17 schreef stinkie het volgende:
Apeks atx100 369 (1e en 2e trap).
atx 50 199 (geloof ik)
De vraag is alleen of stinkie hem zonder 2e trap heeft gekocht of met 2e trap. Die bij scuba outlet is volgens mij inclusief de 2e trap. OF die atx50 is standaard al een kit...kan natuurlijk ookquote:Op maandag 12 december 2005 22:12 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Je weet een flinke korting te bedingen! De atx50 staat bij de www.scubaoutlet.nl voor 299. De atx200 voor 379. Volgens mij best een voordelige internetwinkel.
Het eerder genoemde vest mares vector chrome werd mij in de winkel aangeboden voor 465 en voor 400 per stuk als mijn vriendin er ook 1 zou kopen. Bij de internetwinkel staan ze voor 279 ex. verzend. We werden prima geholpen in de winkel en dat is best waardevol, maar die prijsverschillen zijn wel heel erg groot!
Dit waren de prijzen voor eerste & tweede trap. Mail anders Moby Dick ff, die prijzen heb ik ook alleen maar ff tussen het vullen door gevraagd, dus als je antwoord krijgt weet je zeker hoe het zit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:41 schreef basset het volgende:
[..]
De vraag is alleen of stinkie hem zonder 2e trap heeft gekocht of met 2e trap. Die bij scuba outlet is volgens mij inclusief de 2e trap. OF die atx50 is standaard al een kit...kan natuurlijk ook
Hmm zit net te kijken, en volgens mij is de ATX50 een kit of alleen een 2e trap, want je kan ook een ds4 met atx50 kopen![]()
Als je genoeg tijd hebt ga dan NOB doen johquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:48 schreef Veersesmurf het volgende:
Het is dan al wel 2006, maar dit was het meest recente topic volgens de search.
Omdat ik zeker weet dat ik erg veel ga reizen zou ik graag nu al een duikcursus willen doen. Het lijkt me enorm mooi en de verhalen die ik heb gehoord maken het alleen nog maar mooier![]()
Nou woon ik in Zeeland, en heb ik een adres gekregen op Colijnsplaat. De cursus PADI 'Open Water Diver' kost ¤400,- (incl. materiaal etc.) en is op 5 avonden.
Mijn vraag: zijn er meer mensen die hun brevet hebben gehaald op Colijnsplaat, en zo ja: beviel dat een beetje? bvd![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |