abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29663103
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:21 schreef scubagirl het volgende:
Wonko, tis de 28 augustus a.s., moet gezellig worden, maja als je moet werken....:-(

Vissie.. omdat de combi van een digitale en een ow huis mij te duur was. 1700,00 eurries is geen kattenpies zeg maar. Ik heb nu een set voor 500,00 en gisteren getest en het werkte primaaaaaaaaaaa! Nu nog een videocapturecard voor analoge / digitale bewerking.
1700 euro is alleen het huis

probleem wat ik van voordeligere huizen vond is dta het kunstof is en de max diepte niet denderen is. Voor wrakduiken heb ik er dan al niks meer aan en de diepe duiken ook niet. ALU kan nu eenmaal wel wat meer hebben. Daanaast zorde die investering er ook voor dat ik niet aan een bepaalde camera gebonden ben. Maar ik geef toe dat het een smak geld was. Zou het nu ook niet meer doen. 2900 euro totaal exclusief verlichting
Als je een lap tekst getikt heb en de server klapt eruit, gewoon F5 of back (dan kun je de boel copy & pasten)
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29667828
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:05 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

1700 euro is alleen het huis

probleem wat ik van voordeligere huizen vond is dta het kunstof is en de max diepte niet denderen is. Voor wrakduiken heb ik er dan al niks meer aan en de diepe duiken ook niet. ALU kan nu eenmaal wel wat meer hebben. Daanaast zorde die investering er ook voor dat ik niet aan een bepaalde camera gebonden ben. Maar ik geef toe dat het een smak geld was. Zou het nu ook niet meer doen. 2900 euro totaal exclusief verlichting
Als je een lap tekst getikt heb en de server klapt eruit, gewoon F5 of back (dan kun je de boel copy & pasten)
Bij de Lidl 10 euro Met flits

(Ahum.....alleen niet dieper dan 10 meter gaan )

Maar goed, je kan rolletjes wisselen en leuk voor bij hele ondiepe duiken.......Henschotermeer of zo
pi_29667965
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:25 schreef basset het volgende:

[..]

Bij de Lidl 10 euro Met flits

(Ahum.....alleen niet dieper dan 10 meter gaan )

Maar goed, je kan rolletjes wisselen en leuk voor bij hele ondiepe duiken.......Henschotermeer of zo
die zijn voor peuterzwemmen
pi_29668004
mmm, krijg ik me daar toch ineens het idee om mijn vrije dag in Oslo daar onderwater door te gaan brengen.....
pi_29668199
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:29 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

die zijn voor peuterzwemmen
En laten we er daar nou net 1 van hebben rondlopen

Ik ga binnenkort wellicht het duiken weer opnemen. We hebben net een Honda Jazz gekocht..........RUIMTE
pi_29668666
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:36 schreef basset het volgende:

[..]

En laten we er daar nou net 1 van hebben rondlopen

Ik ga binnenkort wellicht het duiken weer opnemen. We hebben net een Honda Jazz gekocht..........RUIMTE
tsjonge, iedereen doet tegenwoordig maar. Huizen, auto's, kan niet op. En dan nog zeggen dat de economie slecht gaat
pi_29670451
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:52 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

tsjonge, iedereen doet tegenwoordig maar. Huizen, auto's, kan niet op. En dan nog zeggen dat de economie slecht gaat
Tja.....daarentegen ben ik vorige maand wel na 9 trouwe dienstjaren ontslagen........

Maar goed, ik moet ook nog een nieuwe fiets, dell axim x50v en een pc kopen
Mooie Giant gezien helemaal alluminium.

Helaas zullen nieuwe duikspulletjes op zich moeten laten wachten, dus als ik weer ga duiken moet ik mn leven wagen met de mares spulletjes waar jij zo dol op bent
pi_29671718
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:38 schreef basset het volgende:

[..]

Tja.....daarentegen ben ik vorige maand wel na 9 trouwe dienstjaren ontslagen........

Maar goed, ik moet ook nog een nieuwe fiets, dell axim x50v en een pc kopen
Mooie Giant gezien helemaal alluminium.

Helaas zullen nieuwe duikspulletjes op zich moeten laten wachten, dus als ik weer ga duiken moet ik mn leven wagen met de mares spulletjes waar jij zo dol op bent
daar heb ik dan geen 9 jaar op hoeven wachten. Maar leverde wel een andere auto op

Mares
Halcyon
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:29:15 #159
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29682266
Is er al eens iemand in Jordanie (Aqaba) wezen duiken? Ik ga begin oktober en ik heb nog wel tijd om een dag te duiken, dus wellicht dat iemand ervaringen met duikscholen daar heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mark op 16-08-2005 12:49:30 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:47:11 #160
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29686656
heb nu een ow huis wat voor 60 meter diepte is afgeperst... moet wel goed komen dus, hoop ik althans..
he he!! ik heb mijn set tweedehands gekocht he! was net iets goedkoper dan de Lidl hahaha....
Balen van je ontslag, heb je al een nieuwe job?

Ach tis altijd wel lekker die oprotpremie, maar je schiet er niet zoveel op.

Jordanie... njet... wel Egypte, Israel..
Staat nog wel op de lijst... net als sudan... maja... beetje onstabiel daar...
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:53:06 #161
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29686807
Ja, Egypte en Israel ben ik ook al geweest. Jordanie is een rondreis en we eindigen in Aqaba, het vluchtschema laat ruimte voor 1 duikdag.

Ik heb hier al wel het een en ander gevonden: http://www.aquatours.com/jordan/aqabadive.htm
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_29700211
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:47 schreef scubagirl het volgende:
heb nu een ow huis wat voor 60 meter diepte is afgeperst... moet wel goed komen dus, hoop ik althans..
he he!! ik heb mijn set tweedehands gekocht he! was net iets goedkoper dan de Lidl hahaha....

Ja ik heb idd een andere baan. Liep perfect in elkaar over en ik ging er nog op vooruit ook

Alleen weer dat gezeur met proeftijden en jaarcontracten en zo
pi_29703184
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:47 schreef scubagirl het volgende:

wel kunstof? dan zou ik uitkijken, dat gaat zich zetten onder grotere druk en na verloop van tijd sluit de boel dan niet meer goed af
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:18:03 #164
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29711439
neeeeee gekkie, geen kunststof... speciaal merk voor ow huizen, weet ff de naam niet meer, loeizwaar in elk geval bovenwater en veertjeslicht met een klein beetje positief drijfvermogen zonder de lamp.
Zonder lamp dus kg er aan hangen.

@ Basset, ja contracten etc. dat is niets, aan de andere kant, je hebt een baan, dat is beter dan niets en thuis zitten toch?

@Mark: zit te verzinnen waar ik heen ga, twijfel ben 3 x in Hurghada geweest, 1 x sharm, 1 x Eilat. Denk dat ik nu maar naar Marsa Alam of Sagra ga of mss wel Dahab... Iemand bekend daar mee?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:33:05 #165
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29711650
Nee, zelf naar Eilat en Sharm geweest. Nu dan Aqaba
Dommage arachide-fromage
pi_29790257
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:24:17 #167
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_29797864
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:18 schreef scubagirl het volgende:

@Mark: zit te verzinnen waar ik heen ga, twijfel ben 3 x in Hurghada geweest, 1 x sharm, 1 x Eilat. Denk dat ik nu maar naar Marsa Alam of Sagra ga of mss wel Dahab... Iemand bekend daar mee?
Ik ben in Marsa Shagra geweest, en dat was toen (2002) nog klein en rustig, is nu ook al aardig uitgebouwd. Vorig haar in Wadi Lahami geweest, en daar alles met zodiacs gedoken. Dat is echt heel goed bevallen, zou ik zo nog een keer doen., Ik zat trouwens beide keren in een kamp van Red Sea dinvin safari. Weinig luxe, maar daar heb ik op een duikvakantie ook weinig behoefte aan. Het eten, de gids en de 'schipper' waren wel goed, en dat is het belangrijkste
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_29882497
Ff n vraagje...
heb sinds kort n diva semi wing vest maar wat n ramp...
trimmen gaat veel lastiger lijkt t wel, soms ga ik zo maar omhoog terwijl ik daarvoor nog goed was uitgetrimd, vooral als je even verticaal bent gaan hangen en dan weer weg wil zwemmen, erg link,
heeft iemand ervaring met dit fenomeen? ik kan wel wat tips gebruiken geloof ik, want ben tot nu toe niet tevreden... misschien dat t met wat tips beter gaat?

help
www.simbadiving.com
pi_29883712
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:01 schreef Simbaa het volgende:
Ff n vraagje...
heb sinds kort n diva semi wing vest maar wat n ramp...
trimmen gaat veel lastiger lijkt t wel, soms ga ik zo maar omhoog terwijl ik daarvoor nog goed was uitgetrimd, vooral als je even verticaal bent gaan hangen en dan weer weg wil zwemmen, erg link,
heeft iemand ervaring met dit fenomeen? ik kan wel wat tips gebruiken geloof ik, want ben tot nu toe niet tevreden... misschien dat t met wat tips beter gaat?

help
staan je ontluchters open?

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even kijken wat voor merk/type het precies is, misschien dat dat iets oplevert. Duik zelf met een 100% wing (dus met backplate) en het duikt ideaal, maar je moet er even aan wennen ja.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:57:33 #170
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29886321
zie mijn reactie op Webdive Simba ;-)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:50:42 #171
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30123435
Stinkie tis een seaquest.
Even updaten hoor, hoe is het met alle duikertjes? Hier zijn gangetje, heb t stervensdruk met cursussen (is ook geen touw op trekken). Binnenkort nachtduikje Zeelandbrug.
We hebben afgelopen zondag ons goeddoelduikdag gehad en 1600,00 euro opgehaald voor de Dream Foundation. Het was een supergezellige dag, alleen mijn koppie was verbrand.... Het water was best lekker, het zicht klote, maar dat is inherent aan de zomer, zeker in het Oostvoornse.
De BBQ was heerlijk.... Je krijgt dan echt een vakantiegevoel... Ik hoop dat we nog even kunnen nazomeren.
Helaas hadden grappenmakers de ballonnen die we hadden opgehangen bij de Archimedes weggehaald, waardoor het wedstrijdelement even bijgesteld moest worden. Maar de vragen waren voor ons doen te doen, maar de meeste duikers hadden na het lezen van de vragen, meer vragen dan antwoorden ;-))

Okay, wat hebben jullie nog voor duikjes staan binnenkort??
pi_30157382
Overmorgen naar Maleisie om daar te duiken vanaf een eilandje voor de oostkust van het schiereiland (de kleine van de twee Perhentian Islands). We duiken dan met de Coral sky divers. Padi open water afgelopen maanden in Nederland gehaald en misschien dat we daar ons advanced willen gaan doen. Ben heel benieuwd wat we allemaal te zien gaan krijgen. Schijnt dat er vooral veel koraal en kleine beestjes rondzwemmen en weinig 'groter spul'. In elk geval gaan we het rustig aan doen. In Nederland zijn we nog niet dieper geweest dan 12 à 13 meter en ik geloof dat daar al snel dieper wordt gedoken.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:48:32 #173
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30158967
Maleisie schijnt heeeeel mooi te zijn. Vooral in de buurt van Sipidan... daar wil ik nog eens heen, ben alleen blut ;-))

Ga je foto's nemen? Als ik je een tip mag geven.... Doe je Advanced in Nederland, mede vanwege je navigatie, mits je in Nederland wilt gaan duiken....
Kijk uit met je dieptes in helder water en hou je aan je limieten, ongeacht wat ze daar te vertellen hebben. Ben heel benieuwd want bij sipidan hebben vrienden van mij zeker wel groot spul gezien, haaien b.v.
Ben jaloers dus wil in de koffer mee????
pi_30161054
Sipadan was eerst ons doel, maar dat is vanwege veel stroming allen voor de gevorderde duiker. Aangezien we na onze open water nog maar 2 zelfstandige duikjes hebben gemaakt bij de nieuwe kerkweg grevelingen zijn we alles behalve gevorderd.
Ik wil na de vankantie wel weer in Nederland gaan duiken, maar mijn buddy is wat minder enthousiast over de Nederlandse omstandigheden. Hoe dat allemaal gaat zal dus na de vakantie blijken. Momenteel zie ik een diepduik naar 40? meter in het oostvoornse meer als onderdeel van het advanced ook niet echt zitten, maar wie weet. Als je het eenmaal gedaan hebt, dan geeft het natuurlijk wel zelfvertrouwen.
We hebben geen fotocamera voor onder water. Hooguit dat we daar zo'n wegwerpcamera kopen.
Als je jezelf in het voorvak van mijn rugzak kan proppen mag je mee.

Wordt er wel eens gedoken langs de havenhoofden (HvH, Scheveningen, IJmuiden)?
  donderdag 1 september 2005 @ 16:34:33 #175
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30170207
Klopt Sipadan is idd voor toch wat meer gevorderde duikers. En wat je beschrijft is het idd niet aan te bevelen om dat dan te doen.
Na twee duiken kerkweg kun je toch nog geen mening vormen over duiken in Nederland. Je hebt zoveel ongelofelijk mooie plaatsen waar je kunt duiken in Nederland. Het enige wat tegen kan zitten is temperatuur en zicht. Temperatuur, hoe kouder hoe beter over het algemeen, zicht is dan top!

Voor 40 meter Oostvoorne moet je afslag Bergeend hebben, daar wordt niet veel gedoken, overigens wordt voor de advanced niet of nauwelijks naar de 40 gedoken hoor.
Duiken in Nederland geeft je zeker zelfvertrouwen. Hou navigatie in de gaten. Als dat okay is, dan heb je de helft al gewonnen.
Jammer dat je geen pixies kan maken, maar dat komt wel.
Havenhoofden nooit gedoken, over het algemeen mag dat ook niet hoor, kijk er maar mee uit.
Ben ook driftig op zoek geweest naar duiken bij de Wadden, maar helaas wegens de stroming en getijden, ook niets over bekend.
pi_30184663
Maak je over die 40 meter maar geen zorgen. Meeste advanced gaan zo ver niet. Aangeraden max is trouwens 30, voor ervaren met diepduik specialty 40. Plus dta je die 40 meter put nog moet zien te vinden want het meeste eindigt bij 36 a 37 meter in Oostvoorne. Met een enkele fles is het daar auwelijks te doen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 09:41:55 #177
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30193582
ligt volledig aan je luchtverbruik, in het buitenland gaan ze ook met een enkele fles naar die diepte, echter het is van een aantal factoren waaronder ervaring afhankelijk.

In Nederland wordt er nauwelijks naar die dieptes gedoken, ja als tecdives b.v. in Vinkenveen, in het buitenland wel, hoofdzakelijk op wrakken of andere bezienswaardigheden. B.v. Bonaire, windjammer (die overigens nu niet meer bedoken mag worden).
pi_30195647
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 09:41 schreef scubagirl het volgende:
ligt volledig aan je luchtverbruik, in het buitenland gaan ze ook met een enkele fles naar die diepte, echter het is van een aantal factoren waaronder ervaring afhankelijk.

In Nederland wordt er nauwelijks naar die dieptes gedoken, ja als tecdives b.v. in Vinkenveen, in het buitenland wel, hoofdzakelijk op wrakken of andere bezienswaardigheden. B.v. Bonaire, windjammer (die overigens nu niet meer bedoken mag worden).
Het is te doen op een enkele 12 ja, uitzemmen en meteen teruggaan als je de diepte hebt gehaald. Je komt dan met een nagenoeg lege fles aan. Je zult er echt een bouncedive van moeten maken wil je daar uberhaupt nog een beetje rond kunnen kijken.

Voor leuke diepe duiken zou ik lekker naar Duitsland gaan, op 2 a 3 uur rijden heb je al een aantal mooie steengroeven. Belgie had er ook een maar die is afgesloten nu.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:20:03 #179
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30196058
hmm Stinkkie... wist niet dat je specifiek het Oostvoorne bedoelde, mijn fout. Dacht gewoon die diepte op zich...
Belgie heb je sprimont, 30 geloof ik en nog een ander waarvan ik de naam ff niet meer weet.
pi_30199354
In belgie heb je ook www.nemo33.com :-)
Flink zwembad om in te oefenen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:58:04 #181
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30202857
I know, is nu ook erkend door PADI, ik vind het er verschrikkelijk. Nog nooit zulke L*LLO's bij elkaar gezien...
Daar mogen ze wel wat doen aan klantvriendelijkheid hoor, veiligheid en bereikbaarheid.
pi_30206337
Ik kan me eigenlijk niet indenken wat er leuk aan is, zo'n indoorduik. Na 1 keer heb je het wel gezien. BEn een keer in het ESA trainingscentrum geweest, leuk om een keer te duiken, maar zou er niet nog een keer naar terug gaan. Vind het al heel wat dat zoiets niet binnen een jaar alweer failliet is.
pi_30231608
Vanochtend nog wezen duiken. Oostvoorne heeft boven de thermocline nog steeds slecht zicht. Daaronder is het nog steeds fris

Werd meteen weer gewezen op het nadeel van een lamp met 5,5 uur brandtijd...je vergeet ze wel eens op te laden Vanaf 26m met het back-upje terug. Niet vergeten dat die nu ook wel nieuwe batterijen nodig heeft. Bij het 10 meter platform was mijn buddy zo vriendelijk om mij vast te grijpen en aan te geven dat ie geen lucht had. Spuugde dus meteen mijn automaat uit en gaf 'm aan hem. Dit soort dingen gebeuren altijd als je het niet verwacht of met iets anders bezig ben, ik lag net iets op te schrijven voor hem. Net als alle andere tig keer was het ooik deze keer gelukkig een oefening, maar het kan geen kwaad elkaar zo af en toe eens te testen onderwater.

Daarna even door de glijbaan heen en terug naar de kant. Lekker kort duikje. De bedoeling is nog steeds dat we weer gaan opwerken naar binnenkort een 50 meter duik in Vinkeveen om volgend seizoen weer een paar echte trimixduiken te maken in Duitsland. Misschien dat we er nog wat Noordzee duiken uit proberen te slepen dit jaar, hoewel ik bang ben dat daar de tijd niet echt voor is.

En dan komt ergens dit weekdn nog het leukste van alles, ik heb sinds september mijn logboek niet meer bijgewerkt en ik denk dat het geheugen van mijn computer nu wel vol is

duik stelde geen ruk voor, maar eindelijk een verslag. iedereen happey
  maandag 5 september 2005 @ 16:07:02 #184
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30290653
binnenkort Zeelandbrug duik. Afgelopen zondag dan Baardmannetje, zicht was hopeloos, al moet ik zeggen dat ik niet echt gedoken heb omdat ik mijn set had uitgeleend aan iemand die m vergeten was, ach beetje freedivend filmen, ook leuk.
Water bij Tholen is graadje of 20, ook op diepte, das niet slecht toch? Zicht laat nog te wensen over.
Mijn buddy had onlangs dat zijn mondstuk los kwam op 18 meter diepte van zijn automaat, inademing was dus flinke slok zout water. Rust en kalmte bracht oplossing, namelijk!!!!!! idd de octopus van hemzelf al hing ik er al voor van NEEM DIE VAN MIJ NOU... blij dat ie t niet gedaan heeft, vond nog mijn nuddy die ik zo graag wilde kieken...
5 minuten later en een safetystop verder naar boven.
Ik moet ook nog wel wat duikjes loggen... dat verwatert helaas ... nog wel eens... ik weet t foeiiiiii
pi_30291055
Ik geef standaard de automaat waar ikzelf uit adem, ik geef ook altijd aan dat ze de automaat uit mijn mond moeten trekken als ze lucht nodig hebben. Daarvan weet je dat ie goed werkt, hij zit altijd op dezelfde plek, zit vol in het zicht etc. Daarbij adem ik uit de automaat met de langste slang zodat ze meteen de ruimte hebben. Mijn back-up is dus ook echt mijn backup en hangt onder mijn kin zodat ik er makkelijk bij kan. Bijkomend voordeel is dat ze ALTIJD de goede automaat pakken, ook als ik bijv. uit een deco fles adem.
pi_30304667
Hoi duikers,

ik ben vorige week terug gekomen uit Kroatie alwaar ik een paar duikjes heb gemaakt (Biograd, Vis en Trogir). Op zich is het een mooi vakantieland en het water was echt verbazend helder, maar wat betreft OW leven haalt het het net niet bij Spanje. Er is geen grote vis meer door overbevissing en we hebben welgetelt 1 langoeste gezien en 1 octopus. Er zat wel veel naaktslak, wat altijd een dankbaar object is voor de fotocamera.
De rotsformaties vond ik wel prachtig, vooral bij het eiland Vis. Wat mij opviel was dat er ontzettend veel tec divers en dir divers bezig waren om te duiken naar diepe stekken waar wrakken liggen. Bij Vis had je bijvoorbeeld een vliegtuigwrak op 72 meter liggen. Ik heb daar meer halcyon wings bij elkaar gezien dan ik voor mogelijk hield

Zondag ook nog even gedoken bij de oesterdam en daarna Den Osse Kerkweg. Ook weer wat leuke foto's gemaakt, maar was wel weer even wennen na het heldere water van Kroatie.
De watertemperatuur in Kroatie was kouder dan normaal om deze tijd van het jaar en ik vond het dan ook best lekker warm toen ik zondag weer in Nederland dook. Alleen weer jammer van de drukte

foto's van Kroatie en de afgelopen duiken vind je op http://brainy.mine.nu/foto/duiken
pi_30305007
Een Halcyon wing maakt nog geen DIR hoor, want dan zou ik dalijk ook weer lid moeten worden van de dir-lijst

Heeele mooie foto's ook
pi_30312470
Ik begin volgende week met m'n PADI Open Water. Ik ben benieuwd !
...
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:10:08 #189
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30315760
ik ben ook benieuwd... waar (water) ga je het doen?
pi_30316430
Ik ga de cursus doen bij ScubaCity in Uden.
De plas waar ze duiken is Elsendorp meen ik.
Na de cursus vertrek ik direct voor 15 dagen naar Curaçao waar ik m'n Advanced ga halen.

Dat is zo'n beetje de planning.
...
pi_30320843
Afgelopen weekend hebben wij met de club in Zeeland rond gehangen en daar heb ik welgeteld 3 (eigenlijk hadden het er 4 moeten zijn, maar aangezien bij 1 van de duiken m'n buddy nogal verkouden was en niet kon klaren stond ik binnen 10 minuten weer aan de kant helaas) duikjes gemaakt.

We zijn bij De Kabbelaar geweest, wat wel een aardige duik was, veel kreeften, krabjes, een aantal palingen en verders niet veel bijzonders. 's Avonds nachtduik bij Den Osse, wat mij zeer goed bevallen is. Redelijk aggressieve kreeften, zodra ze het licht van een lamp zien.

Zondagmorgen nog een duik bij de Zeelandbrug gemaakt, en dat was eigenlijk een echte tegenvaller. Teveel duikers in het water, wat voor slecht zicht (veel stof) zorgde. Enige wat we tegen kwamen waren andere duikers.

De overige tijd heb ik heerlijk van het zonnetje genoten, een flesje rose en wat te snacken, was ook het perfecte weer afgelopen weekend :-)
pi_30417508
Mooi ! Een duik-topic, reden genoeg om me te registreren ..
Make bubbles, no troubles ..
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:30:40 #193
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_30417939
zaterdagavond Zeelandbrugduikje..... lekker hoor, nu nog goed zicht
  woensdag 21 september 2005 @ 13:54:12 #194
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_30790028
* stinkie past reanimatie toe op het topic
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:26:25 #195
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_30848844
"Hallo, ik ben medisch getraind! Ik ga U helpen!"

Dommage arachide-fromage
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:10:37 #196
19297 stinkie
pi_30850748
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:26 schreef Mark het volgende:

pi_30860803
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:26 schreef Mark het volgende:

* octopussy trekt latex handschoenen aan
  zaterdag 24 september 2005 @ 00:45:56 #198
19297 stinkie
pi_30876377
Morgenmiddag het water. Vinkeveen.
Planning is:

D T
18 - 10 tx15/45
50 - 12
21 - 3 ean50
18 - 1
12 - 1
9 - 3
6 - 5
3 - 9

Total runtime 51min. Beetje overkill, maar de sets moeten leeg

iemand moet het tenslotten volposten
  maandag 26 september 2005 @ 14:00:11 #199
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_30942991
Gisteren naar Zeeland geweest: om 07:00 in de auto en rond 9:00 waren we bij D'n Osse. Plek heet geloof ik De (Lange?) Muur, en we waren gelukkig voor de meute er in en er weer uit. Klein uur gedoken, redelijk veel klein spul gezien.
Daarna lunchen in Zierikzee, en door naar Zype. Naam weet ik niet precies meer maar het was iets met -bout. Veel stroming en in het begin nog geen 50cm zicht. Later werd het wel beter, zodat we na weer een klein uur met een tevreden gevoel weer terug naar het Oosten konden.

Kan alleen nu mijn logboek nergens vinden , die heb ik wel nodig als we volgende week naar Jordanie gaan.....
Dommage arachide-fromage
pi_30973622
Stinkie, ik snap er niets van. Je gaat naar 50 m diepte met 12 min bodemtijd!!? Bij afdaling vanaf 18 m overstappen op trimix15/45 en terug omhoog vanaf 21 m over op nitrox50 of iets dergelijks? Lijkt mij een hele klus om veilige mengsels te moeten bepalen en om minimaal 3 flessen te moeten meenemen. En een goede set lampen! Hoe was het in het koude donkere water? Ben benieuwd hoeveel duiken ik nog moet maken om dergelijke duiken ook nodig te hebben als nieuwe uitdaging. Hoeveel heb je er al in je logboek staan?

Net terug van perhentian kecil maleisie waar mijn duiken 7 tot en met 13 zijn gemaakt. Veel gezien (o.a. schildpadden, koralen, 1 black tip reef shark en twee enorme boltch head stingrays (oid)) en heerlijk gedoken. Eerste duik vond ik het allemaal zo spannend dat mijn lucht na 40 min al op was. Na open water te hebben gehaald in het oostvoornse meer bij een zicht van 1 m was de grevelingen al veel beter, maar bij perentian was het echt geweldig. We zijn ook wat dieper gegaan dan eigenlijk mag, namelijk naar 23 m en we zijn ook in een wrak geweest en ik ben twee keer boven gekomen met nog maar 20 bar in de fles. De padi regels worden soms wat soepel gehanteerd daar. Met het warme water en het uitstekende zicht lijkt het duiken veel makkelijker dan in het donkere koude water van zeeland. Kan mij voorstellen dat iemand die zijn open water op vakantie haalt en dan eens in nederland gaat duiken het best even moeilijk zal hebben en ik ben blij met mijn keuze om het andersom te doen.

In kuala lumpur hebben we een duikcomputer gekocht (suunto mosquito voor 1200 ringet; ca. 286 euro). Over een paar weken gaan we die uitproberen in de grevelingen. Ben benieuwd of het waar is dat het zicht daar beter wordt met een afnemende watertemperatuur. Waarschijlnlijk gaan we naar de kabbelaar oid (eerste stek vanaf de dam) op zoek naar een klein wrakje wat hier ligt en naar de zeenaalden die hier zouden moeten zitten. Misschien is er dan ook nog een zeepaardje te spotten? Is er hier al iemand die er een heeft gezien in zeeland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')