abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29239041
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:58 schreef scubagirl het volgende:
ben nu een dm aan t opleiden... wordt leuk vanaf Haldane :-)

Wij willen in oktober met de club (duikers en aanhang) naar een leuke goedkope stek Egypte... dat gaat denk ik wel lukken, heb er zin an.
Goedkoop?

Heb je wel gechecked of het geen hotel is dat "gerenoveerd" moet worden?
pi_29261017
Ik ben net terug uit Elba met mn eerste duikervaring op zak.
Duiken is zowat het leukste dat ik ooit gedaan heb! Ik kan niet wachten tot mn volgende vakantie.
Maandag is de dichtsbij zijnde duikclub 1 lid rijker...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zondag 31 juli 2005 @ 11:44:40 #103
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29288679
ben inmiddels terug uit thailand en nu een certified rescue diver! EFR was wel saai zeg. Die saaie 4 uur lange duurende video kijken waar iedereen opeens rubber gloves opzak heeft I'm an emergency responder, may i help you?

Kvond de cursus wel gerushed moet ik zeggen. We hadden 1 rescue boek met z'n 2en en moesten gehaast 5 knowledge reviews maken (over 5 hoofdstukken) Kheb het hele boek niet gelezen, maar alleen maar de antwoorden opgezocht, dus de theorie weet ik niet echt supergoed. Maar de scenario's oefenen was wel leuk gelukkig.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 31 juli 2005 @ 11:58:41 #104
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29288960
kmoet maar ff zien wanneer in me DM ga doen. Kmoet wel zeggen dat de lifestyle van divemasters en instructors wel heel aantrekkelijk is in Thailand. Elke dag duiken, geld verdienen om je eten en onderhoud te bekostigen en na een paar maandjes ga je weer verder naar een andere plek of land om daar te gaan werken

Kweet al hoe mijn vakantiebaantjes eruit gaan zien Helemaal niks eten en drankjes serveren op terassjes in holland tijdens de zomer Maar lekker genieten in Thailand, Indonesie, Australie, Fuji islands, malaysia etc... Leuke mensen ontmoeten en elke dag duiken
  zondag 31 juli 2005 @ 12:07:35 #105
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29289125
trouwens nog iets. wat duikt iedereen? cmas/padi/ssi? Kheb het idee dat Padi niet al te serieus is. Kan je overstappen van de ene organisatie op de andere? Dus als je rescue bij padi hebt kan je dan overstappen naar rescue van ssi of cmas en vanaf daar weer verder gaan?
pi_29289295
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:07 schreef The.PhantoM het volgende:
trouwens nog iets. wat duikt iedereen? cmas/padi/ssi? Kheb het idee dat Padi niet al te serieus is. Kan je overstappen van de ene organisatie op de andere? Dus als je rescue bij padi hebt kan je dan overstappen naar rescue van ssi of cmas en vanaf daar weer verder gaan?
je kan overstappen, maar op welk niveau hangt van de organisatie af. NOB heeft PADI altijd een heel stuk lager ingeschaald wanneer je van PADI naar NOB wilde. Daarnaast krijg je geen brevet van de andere organisatie, maar mag je aan de opvolgende opleiding beginnen.
En PADI niet serieus? Las hierboven dat je over DM nadenkt? Dan heb je echt maar 1 optie: PADI.

Als ik mijn NOB/CMAS cert. laat zien word ik wat meewarrig aangestaard, zelfs in Frankrijk. PADI nooit probeblemen gehad. NOB leeft bij de gratie CMAS (welke weer leeft bij de gratie BSAC). Enige dat mss. speelt is dat er op Europees niveau weer eens wat besluiten genomen zijn waardoor er minimale eisen aan een opleiding komen, waar, voor zover ik weet, PADI zich nog niet erg druk om gemaakt heeft.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29293144
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:58 schreef The.PhantoM het volgende:
Leuke mensen ontmoeten en elke dag duiken
1 mensen ontmoeten, 2 plekken bezoeken en 3 nieuwe dingen doen onder water... duidelijk PADI-indoctrinatie!
  zondag 31 juli 2005 @ 14:54:38 #108
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29293629
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

1 mensen ontmoeten, 2 plekken bezoeken en 3 nieuwe dingen doen onder water... duidelijk PADI-indoctrinatie!
wat heeft dat met PADI te maken? Als DM mag ik toch zelf gaan en staan waar ik wil... Kheb toch met mijn eigen ogen en oren gezien en gehoord hoe het is als DM of Instructor...

Dus ik weet niet waarover je nou loopt te huilen... Ga poepen ofzo
pi_29295203
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Fantastisch ja....die video's bij de opleiding...word je toch compleet ongepast van.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_29295264
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:07 schreef The.PhantoM het volgende:
trouwens nog iets. wat duikt iedereen? cmas/padi/ssi? Kheb het idee dat Padi niet al te serieus is.
Hoe kom je daar nu bij? Zo jij jezelf niet eerst van wat info voorzien voordat je verder gaat met dit soort stomme uitspraken?
quote:
Kan je overstappen van de ene organisatie op de andere? Dus als je rescue bij padi hebt kan je dan overstappen naar rescue van ssi of cmas en vanaf daar weer verder gaan?
Overstappen kan altijd het is alleen de vraag of je op hetzelfde niveau binnenstroomt. Maar die info kun je opvragen bij de betreffende organisaties.
pi_29295676
quote:
Op zondag 31 juli 2005 14:54 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

wat heeft dat met PADI te maken? Als DM mag ik toch zelf gaan en staan waar ik wil... Kheb toch met mijn eigen ogen en oren gezien en gehoord hoe het is als DM of Instructor...

Dus ik weet niet waarover je nou loopt te huilen... Ga poepen ofzo
Omdat dat de standaard reclame tekst van PADI is
En ja, je mag gaan en staan waar je wil, binnen de grenzen van je brevet en verzekering. Het zit echt niet zo simpel in elkaar als vandaan hier lesgeven, morgen in Azie en volgende week in de Verenigde Staten.
En laat ik dan meteen maar ff de illusie onderuitschoppen dat het 2,3,4 duikjes per dag is en verder lekker in de zon liggen en in de bar hangen is.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:32:56 #112
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29301326
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:00 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Omdat dat de standaard reclame tekst van PADI is
En ja, je mag gaan en staan waar je wil, binnen de grenzen van je brevet en verzekering. Het zit echt niet zo simpel in elkaar als vandaan hier lesgeven, morgen in Azie en volgende week in de Verenigde Staten.
En laat ik dan meteen maar ff de illusie onderuitschoppen dat het 2,3,4 duikjes per dag is en verder lekker in de zon liggen en in de bar hangen is.
kheb ut ook niet over weekjes. En ik weet ook wel dat je als DM of instructor de hele dag bezig bent, maar wel met duiken.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:34:09 #113
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29301357
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij? Zo jij jezelf niet eerst van wat info voorzien voordat je verder gaat met dit soort stomme uitspraken?
welke uitspraak?
  zondag 31 juli 2005 @ 19:38:17 #114
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29301468
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:44 schreef wonko het volgende:

[..]

Fantastisch ja....die video's bij de opleiding...word je toch compleet ongepast van.
kheb het over de EFR video, zat niks van Padi indoctrinatie in hoor. Maar lezen, luisteren en kijken is blijkbaar te moeilijk voor jou.
pi_29305031
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:32 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kheb ut ook niet over weekjes. En ik weet ook wel dat je als DM of instructor de hele dag bezig bent, maar wel met duiken.
met zal ongetwijfeld ergens te maken hebben met duiken ja. Wat de meeste echter vergeten is dat chauffeur spelen voor klanten er ook vaak bij hoort. Net als vullen met een compressortje waar ik niet eens een fietsband mee zou vullen, de hele lading van/aan boord brengen etc. etc. etc.. Ga er maar vanuit dat duiken bij de rest komt. Buiten het feit dat het barst van de DM's dus dat ze echt niet zitten te springen om je, zeker niet op de meer populaire plaatsen. DM/instructeur op zo'n vakantieparadijs is echt niet alleen maar duiken.

Buiten zul je je eerst echt af moeten vragen waarom je DM wil worden, want met wat jij lijkt te willen zit je echt aan PADI vast, terwijl je zelf al met de stelling komt dat dat iet serieus lijkt.
pi_29305226
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:38 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

kheb het over de EFR video, zat niks van Padi indoctrinatie in hoor. Maar lezen, luisteren en kijken is blijkbaar te moeilijk voor jou.
Leuk geprobeerd knul
  zondag 31 juli 2005 @ 21:34:22 #117
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_29305336
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:27 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

met zal ongetwijfeld ergens te maken hebben met duiken ja. Wat de meeste echter vergeten is dat chauffeur spelen voor klanten er ook vaak bij hoort. Net als vullen met een compressortje waar ik niet eens een fietsband mee zou vullen, de hele lading van/aan boord brengen etc. etc. etc.. Ga er maar vanuit dat duiken bij de rest komt. Buiten het feit dat het barst van de DM's dus dat ze echt niet zitten te springen om je, zeker niet op de meer populaire plaatsen. DM/instructeur op zo'n vakantieparadijs is echt niet alleen maar duiken.

Buiten zul je je eerst echt af moeten vragen waarom je DM wil worden, want met wat jij lijkt te willen zit je echt aan PADI vast, terwijl je zelf al met de stelling komt dat dat iet serieus lijkt.
nope flessen werden gevuld op de boot door een bemanningslid. Iedereen droeg zijn eigen duiktas en na afloop zag ik de DM's en instructors nog vaak tot vrij laat gezellig bij elkaar zitten en biertjes drinken Je moet natuurlijk wel de juiste plaatsen uitzoeken om te gaan werken.
pi_29308494
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

nope flessen werden gevuld op de boot door een bemanningslid. Iedereen droeg zijn eigen duiktas en na afloop zag ik de DM's en instructors nog vaak tot vrij laat gezellig bij elkaar zitten en biertjes drinken Je moet natuurlijk wel de juiste plaatsen uitzoeken om te gaan werken.
Ik zou zeggen, hou die gedachten vooral vast. DM/instructeur kan verschrikkelijk leuk zijn, maar het is verre van de droombaan die de foldertjes proberen duidelijk te maken en geen enkele DM zal uiteraard aan een potentiele klant gaan vertellen dat het heel wat meer is dan alleen maar tussen de lekkere wijven cocktails wegwerken.
Maar blijkbaar weet je al precies hoe het leventje in elkaar steekt, dus ik wens je veel plezier
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:09:35 #119
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29316085
Okay er is hier denk ik ook een beetje Babylonische spraakverwarring.

Die 3 dingen die jij noemt, zijn min of meer een slogan van PADI, vandaar dat er wordt gezegd PADI Phantom (geloof ik).
Verder PADI niet serieus? Vind het tegenover gestelde, er valt genoeg op de methodes aan te merken van PADI maar dat zeker niet. Slechte duikorganisaties bestaan niet, alleen slechte duikinstructeurs.
Ik ben zelf instructrice bij PADI en we praten verder wanneer je het traject van AI / IDC en IE hebt doorlopen.
Verder legt PADI een groot deel van de verantwoordelijkheid om te leren duiken bij de mensen zelf neer. Dat betekent dat je goed gemotiveerd moet zijn om de spullen te willen leren.
Nee, tis waar, je duikt nog niet goed als je je open water hebt gehaald, maar daar zul jezelf aan moeten werken door veel te duiken.

Verder wordt al aangegeven (laat ik voorop stellen dat ik absoluut niets heb tegen de NOB want heel die PADI / NOB oorlog vind ik belachelijk) dat NOB bij de gratie van een ander leeft. Laat wel wezen, de NOB is een hele andere organisatie dan PADI, PADI wordt weleens gekscherend Put Another Dollar In genoemd. Dat is de commerciele kant van PADI. Maar NOB is een gesubsidieerde club. Wat overigens per 2006 ook over zal zijn. Doordat de NOB gesubsidieerd wordt, zijn de kosten voor leden laag. Maar wat als die subsidies ingetrokken worden? Dan zullen ze deze kosten door moeten gaan berekenen aan de leden. Verder is de NOB zijn lesmateriaal gelijk aan het trekken met de PADI filosofie.
Vergeet daarbij niet dat PADI 80% vertegenwoordigt van duikers over de hele wereld.

De ene zweert bij PADI, weer een ander bi NOB, CMAS, NAUI, SSI, IDD noem t maar op.
Gaat er gewoon om waar je je zelf prettig bij voelt.
Bij PADI kun je overigens instromen vanaf een brevet van een andere organisatie naar een gelijkwaardig niveau, daar zul je echter eerst wel wat moeite voor moeten doen om te bepalen of dat werkelijk zo is.

Vergeet bovendien niet dat PADI voorloper is om het gebied van het milieu mbt duikorganisatie, project AWARE, shark, Beachcleaning noem het maar op. Hoeveel andere organisaties kunnen dit zeggen?
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:13:45 #120
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29316132
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:57 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, hou die gedachten vooral vast. DM/instructeur kan verschrikkelijk leuk zijn, maar het is verre van de droombaan die de foldertjes proberen duidelijk te maken en geen enkele DM zal uiteraard aan een potentiele klant gaan vertellen dat het heel wat meer is dan alleen maar tussen de lekkere wijven cocktails wegwerken.
Maar blijkbaar weet je al precies hoe het leventje in elkaar steekt, dus ik wens je veel plezier
Laat ik mensen even uit hun droom helpen! DM en instructeur kun je niet vergelijken met elkaar.
Een dm zal in veel gevallen WEL gebruikt worden voor het slepen van kraten, flessen en organisatorische zaken, een Instructeur heeft over het algemeen dat soort zaken niet aan zijn/haar hoofd. Een dm zal ow veelal gidsen. Een dm heeft meer moeite om aan werk te komen omdat ze niet echt onderwijsbevoegd zijn. Vergeet ook niet je fees en verzekeringen die je moet betalen, niet misselijk.
Ook krijg je niet vet betaald hoor en zeker niet als DM. Een instructeursalaris ligt rond de 800,00 / 1000,00 dollar per maand, mss wat commissie voor gegeven cursussen.
Maar e.e.a. is ook weer afhankelijk van waar je zit.
Als je dit verdient op bv Bonaire, dan kan je geld bij gaan leggen. In Egypte is het wel te doen.

Dat het een way of living is dat ben ik met je eens...
Enne chickkies vallen op instructeurs
pi_29318293
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:13 schreef scubagirl het volgende:

[..]

Laat ik mensen even uit hun droom helpen! DM en instructeur kun je niet vergelijken met elkaar.
Een dm zal in veel gevallen WEL gebruikt worden voor het slepen van kraten, flessen en organisatorische zaken, een Instructeur heeft over het algemeen dat soort zaken niet aan zijn/haar hoofd. Een dm zal ow veelal gidsen. Een dm heeft meer moeite om aan werk te komen omdat ze niet echt onderwijsbevoegd zijn. Vergeet ook niet je fees en verzekeringen die je moet betalen, niet misselijk.
Ook krijg je niet vet betaald hoor en zeker niet als DM. Een instructeursalaris ligt rond de 800,00 / 1000,00 dollar per maand, mss wat commissie voor gegeven cursussen.
Maar e.e.a. is ook weer afhankelijk van waar je zit.
Als je dit verdient op bv Bonaire, dan kan je geld bij gaan leggen. In Egypte is het wel te doen.

Dat het een way of living is dat ben ik met je eens...
Buitendat zijn er zat instructeursdie als DM gebruikt worden omdat het toch al barst van de DM. Ik heb nogal mazzel gehad dat ik hier in NL 25 per duik kreeg, maar ik zou de DM's die werken voor gratis lucht en korting op materiaal niet te eten willen geven marktverziekers

Wat ook van belang is, is dat je Teaching Status afhankelijk is van bij welk kantoor je zit. In NL zit je automatisch bij PADI Europe. Houdt dus wel in dat je in bv. de VS geen Teaching Status hebt vanwege de verzekeringskwesties.
quote:
Enne chickkies vallen op instructeurs

DM's doen het ook best hoor

[ Bericht 6% gewijzigd door Gebakken_vissie op 01-08-2005 11:31:11 ]
pi_29318474
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:09 schreef scubagirl het volgende:
Verder legt PADI een groot deel van de verantwoordelijkheid om te leren duiken bij de mensen zelf neer. Dat betekent dat je goed gemotiveerd moet zijn om de spullen te willen leren.
Nee, tis waar, je duikt nog niet goed als je je open water hebt gehaald, maar daar zul jezelf aan moeten werken door veel te duiken.
Je bent een beginner ja. Maar sinds de NOB ook volledig modulair is gegaan kun en mag je met een OW heel wat meer dan met je NOB brevet.
quote:
Verder wordt al aangegeven (laat ik voorop stellen dat ik absoluut niets heb tegen de NOB want heel die PADI / NOB oorlog vind ik belachelijk) dat NOB bij de gratie van een ander leeft. Laat wel wezen, de NOB is een hele andere organisatie dan PADI, PADI wordt weleens gekscherend Put Another Dollar In genoemd. Dat is de commerciele kant van PADI. Maar NOB is een gesubsidieerde club. Wat overigens per 2006 ook over zal zijn. Doordat de NOB gesubsidieerd wordt, zijn de kosten voor leden laag. Maar wat als die subsidies ingetrokken worden? Dan zullen ze deze kosten door moeten gaan berekenen aan de leden. Verder is de NOB zijn lesmateriaal gelijk aan het trekken met de PADI filosofie.
Vergeet daarbij niet dat PADI 80% vertegenwoordigt van duikers over de hele wereld.
Vergeet ook niet dat de NOB alleen internationale erkenning heeft doordat ze bij de CMAS aangesloten zijn. Ditzelfde geld voor bijv. de NELOS en de BEFOS etc. Organisaties die allemaal hun eigen eisen aan de opleiding stellen, dus van standaardisatie is vooralsnog geen sprake (komt er wel aan met de nieuwe EU richtlijnen). De CMAS heeft dan weer het opleidingssysteem van de BSAC overgenomen.

Buitendat, hou je vast: de NOB werkt al jaren met commerciele opleidingen. Ik heb zelf mijn NOB opleiding commercieel gedaan in '95. 700 gulden voor een 1 stersopleiding.
quote:
Vergeet bovendien niet dat PADI voorloper is om het gebied van het milieu mbt duikorganisatie, project AWARE, shark, Beachcleaning noem het maar op. Hoeveel andere organisaties kunnen dit zeggen?
IDD met Peace on Reef
pi_29384882
Ola,

Ik ben al enige tijd met deze duik-topics aan het meelezen en vandaag de stap maar genomen om ook te registreren. Zelf duik ik al enige tijd (sept 2002) en heb begin dit jaar m'n (PADI) divemaster cursus afgerond. Sindsdien 'werk' ik wat voor de duikschool waar ik begonnen ben met het duiken, voornamelijk het doen van intro-duiken en het begeleiden van cursussen (en soms nog even weer wat oefenen met de huidige divemasters in opleidingen, zoals de stress-test).

Ik ben eigenlijk helemaal besmet met het duikvirus, als het maar even kan en er is een buddy te vinden lig ik in het water. Sinds 2 weken ben ik ook de eigenaar van een droogpak, met de achterliggende gedachte om het hele jaar door te gaan duiken.

Voor volgend jaar ben ik aan het rondkijken om in de zomer een 6-8 weken vakantie op te nemen en in het buitenland bij een duikschool aan het werk te kunnen om zo weer een ervaring rijker te worden.

Mijn planning momenteel is om eind volgend jaar de instructeurs cursus te gaan doen. Iedere keer is het weer machtig mooi om de cursisten die voor het eerst in het buitenwater hebben gedoken weer boven te zien komen, die gezichts-uitdrukking en het enthousiaste straalt er van af, dat is toch waar je het voor doet vind ik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:20:15 #124
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29385970
IvoE, instructeur is ook gaaf, je hebt heel veel blije mensen die helemaal uit hun plaatje gaan. Maar vergis je niet het kan ook anders zijn.
Ik zou je adviseren in elk geval wat tijd te nemen tussen je DM en je instructeur, dit komt alleen maar ten goede van...
Je instelling is in elk geval goed.
Ik heb momenteel mijn Instructeur Naturalist afgerond en ben bezig met mijn fotografie. Hopelijk ben ik daar dit jaar klaar mee... Hopelijk volgend jaar mijn MSDT, en niet via breveteringen, maar gewoon via opleiding.
pi_29390467
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:20 schreef scubagirl het volgende:
IvoE, instructeur is ook gaaf, je hebt heel veel blije mensen die helemaal uit hun plaatje gaan. Maar vergis je niet het kan ook anders zijn.
Ik zou je adviseren in elk geval wat tijd te nemen tussen je DM en je instructeur, dit komt alleen maar ten goede van...
Dat is ook waarom ik pas eind volgend jaar op z'n vroegst de instructeurs cursus wil doen, eerst lekker ervaring opdoen (en genieten) als divemaster (en elke maand even wat geld opzij zetten, heb helaas niet zomaar even 2000 euro liggen).
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:20 schreef scubagirl het volgende:
Je instelling is in elk geval goed.
Ik heb momenteel mijn Instructeur Naturalist afgerond en ben bezig met mijn fotografie. Hopelijk ben ik daar dit jaar klaar mee... Hopelijk volgend jaar mijn MSDT, en niet via breveteringen, maar gewoon via opleiding.
Wat ik er zo van lees ben je wel aardig fanatiek bezig, op mijn lijstje van specialties staan momenteel nog de nitrox, diep- en wrakduiken te wachten. Nitrox ga ik waarschijnlijk in september/oktober doen, die diep ga ik deze maand al mee bezig en die wrak moet ik nog plannen.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:50:17 #126
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29394443
Ben dus OWSI, daarnaast EFR en Nitroxinstructrice.
Verder heb je automatisch bij je OWSI Aware en PPB.

Maar je hebt gelijk, t moet wat kosten...
Je bedoelt Nitrox, diep en wrak als specialty, want je mag ze nog niet geven... pas na je owsi
pi_29396265
Als specialty inderdaad en voor mezelf, niet als instructeur, want zoals je zelf aangeeft, dat is niet mogelijk. Maar goed, de specialties op zich kosten de wereld nog niet, zeker niet als ik ze binnen de duikschool doe waar ik zelf duik.
pi_29399587
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:49 schreef IvoE het volgende:

[..]

Dat is ook waarom ik pas eind volgend jaar op z'n vroegst de instructeurs cursus wil doen, eerst lekker ervaring opdoen (en genieten) als divemaster (en elke maand even wat geld opzij zetten, heb helaas niet zomaar even 2000 euro liggen).
[..]
Misschien kun je iets met een instructeur regelen? Kostprijs opleiding en een aantal cursussen draaien voor 'm?
Zo heb ik zelf mijn DIvemaster gedaan. Ging er mij om dat ik kon omschalen naar PADI, niveau maakte me niet zo uit, maar ik kon meteen aan DM beginnen. Denk dat het me 400 euro gekost heeft met de boeken enzo erbij. Daarna een vooral afgesproken aantal klanten voor 'm gedaan. Ben op die manier ook als freelance bij het duikcentrum blijven hangen.
pi_29419268
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:29 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Misschien kun je iets met een instructeur regelen? Kostprijs opleiding en een aantal cursussen draaien voor 'm?
Zo heb ik zelf mijn DIvemaster gedaan. Ging er mij om dat ik kon omschalen naar PADI, niveau maakte me niet zo uit, maar ik kon meteen aan DM beginnen. Denk dat het me 400 euro gekost heeft met de boeken enzo erbij. Daarna een vooral afgesproken aantal klanten voor 'm gedaan. Ben op die manier ook als freelance bij het duikcentrum blijven hangen.
De instructeurs opleiding kun je niet bij een gewone instructeur doen, moet je voor bij een course director zijn (voor zover ik weet). Natuurlijk valt er wel materiaal te lenen welke nodig is voor de opleiding, maar de PADI fee's en lesgeld bij elkaar zit al boven de 1000 euro, daar valt weinig meer aan te regelen. Dan komt er nog de vervoerskosten bij en het verblijf (aangezien op en neer rijden niet te doen is, vanwege de tijd die je echt nodig hebt).

Maar goed, die 2000 euro is het probleem ook niet, dat heb ik volgend jaar wel bij elkaar. En tegen die tijd hoop ik nog een hele stapel duiken gemaakt te hebben in zowel binnen als buitenland. Het eerste weekend van september een aantal duikjes in Zeeland gepland, waarschijnlijk zal ik daar een AOW gaan begeleiden. Vanavond weer een OW-groep die van start gaat, en ook daar mag ik weer mee helpen, altijd leuk natuurlijk :-)

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met het werken in een buitenlandse duikschool, aangezien ik dat volgend jaar zomer voor een aantal weken wil gaan doen. Zo ja, kun je eens vertellen hoe je dat hebt aangepakt en hoe het verder verlopen is. Ben er alleen nog niet echt uit waar dat moet gaan gebeuren, maar dat het gaat gebeuren staat wel vast eigenlijk.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:59:21 #130
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29421798
Dat klopt, daarvoor moet je naar een CD (je IDC dan), IE gaat via een examiner.

Nee ik heb in Nederland een duikschool, dus kan je daarmee niet helpen. Ik weet wel mensen die in het buitenland werkzaam zijn, kan ze weleens aanschrijven over hoe en wat.

Maar ff wat anders:

Fokkers, ik ben echt op zoek naar 10 mensen voor het FOK duikteam op 28 augustus voor het goede doel. Kunnen we niet een gelegenheidsteam maken?

Moet een gezellige dag worden met duiken, drinken en een BBQ en een loterij met leuke prijzen, waaronder 2 specialties, boeken, duikmateriaal, t-shirts, voor 2 personen 5 dagen gratis duiken in egypte etc....

Kunnen we dat onderling regelen?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:20:27 #131
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29516064
Occie, hebben jij en je vriend geen zin om mee te doen? Misschien wat andere leden van de club... ik bedoel dus de 28e??
Wordt gezellig ...
pi_29518308
Het zou me echt leuk lijken, maar we zijn van plan om die dag net terug te komen uit Kroatie/Duitsland. Ik ben er vrij zeker van dat ik daarna instort van vermoeidheid

Denk dat we dat dus maar moeten vergeten

Ik heb trouwens vorige week mijn nieuwe lamp binnen gekregen en ik ben er echt superblij mee Lekker veel licht en mooi wit licht (niet blauw en ook niet geel). Afgelopen weekend heb ik foto's gemaakt in zeeland, met de nieuwe lamp. Gaat heel goed
pi_29522847
Ik kwam vorige week nog een minikwalletje in zoet water tegen. Zien mensen die wel vaker? En nog wat...vorig najaar dook ik in een zoetwaterplas en heb daar een levende krab gezien. Ik kan echter helemaal niets vinden over zoetwaterkrabben en al helemaal niet in NL. Iemand die daar mee kan helpen?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:22:17 #134
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29555218
Wonko, ik ga zoeken voor je, maar ik ben in het Oostvoorne (brak) ook krabbentjes tegen gekomen, verder een keer een flinke krab in Spiegelpolder...
Maar ik zal ff checken voor je...

Ik heb een analoge onderwatervideocamera plus toebehoren gekocht en ik ben nu BLUT.... deed ff zeer...:-)
pi_29560022
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:22 schreef scubagirl het volgende:
Wonko, ik ga zoeken voor je, maar ik ben in het Oostvoorne (brak) ook krabbentjes tegen gekomen, verder een keer een flinke krab in Spiegelpolder...

Ik heb een analoge onderwatervideocamera plus toebehoren gekocht en ik ben nu BLUT.... deed ff zeer...:-)
Die krab in de spiegelpolder bedoel ik. Heb ik dus ook gezien. Heb je geen idee wat het kan zijn?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:10:26 #136
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29560546
ja gewoon een zoetwaterkrab... een flinke weleenswaar... maar niets bijzonders hoor. Zie liever de rivierkrabbetjes...
pi_29562185
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef scubagirl het volgende:
ja gewoon een zoetwaterkrab... een flinke weleenswaar... maar niets bijzonders hoor. Zie liever de rivierkrabbetjes...
Heb jij daar meer info over? Ik kon en kan er niets over vinden.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:37:58 #138
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29577071
Kijk hier eens:

de Wolhandskrab: http://www.digischool.nl/(...)oetwate/wolhandk.htm
(te herkennen aan harige voorpootjes)

* De Zuiderzeekrab: http://www.digischool.nl/(...)te/zuiderzeekrab.htm
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:58:55 #139
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29577387
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:59 schreef scubagirl het volgende:
Fokkers, ik ben echt op zoek naar 10 mensen voor het FOK duikteam op 28 augustus voor het goede doel. Kunnen we niet een gelegenheidsteam maken?
Ik zit dan in het buitenland....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:01:33 #140
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29578399
Mark!!! dan kan je toch best wel ff terugkomen ;-).....
Wonko? IvoE, Phantom, Keios, Basset???
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:08:53 #141
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29578523
Heb je (mocht ik onverhoopt toch nog in Nederland zijn) wat meer info over die dag, bijvoorbeeld locatie?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_29579527
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:01 schreef scubagirl het volgende:
Mark!!! dan kan je toch best wel ff terugkomen ;-).....
Wonko? IvoE, Phantom, Keios, Basset???
Ja? Wat is er dat er is?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:52:57 #143
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29581476
Tuurlijk, maar ze waarderen het niet als ik daar reclame voor maak, dus check ff mijn site onder evenementen vind je meer info.
Tis in elk geval aan het Oostvoornse Meer, afslag Baardmannetje.
@Wonko: of ik je niet kan porren, om mee te doen met de duikdag in het kader van het goede doel?
Kep info voor je opgezocht over krabbies... kan ik je daarmee chanteren?
pi_29581866
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 18:23 schreef wonko het volgende:
Ik kwam vorige week nog een minikwalletje in zoet water tegen. Zien mensen die wel vaker? En nog wat...vorig najaar dook ik in een zoetwaterplas en heb daar een levende krab gezien. Ik kan echter helemaal niets vinden over zoetwaterkrabben en al helemaal niet in NL. Iemand die daar mee kan helpen?
Die kleine kwalletjes zijn gewoon zoetwaterkwalletjes... Komen in Maarsseveen gedurende deze periode heel algemeen voor... Tis alleen nu niet warm genoeg meer, dus streven ze uit... er zis niet veel zoet water in NL waar ze voorkomen, maar ik zie nu al de afgelopen 6 weken, zoetwaterkwalletjes...

Voor meer informatie kun je zoeken op Craspedacusta sowerbyi of Craspedacusta sowerbii

[ Bericht 5% gewijzigd door pak_melk op 12-08-2005 16:05:47 ]
er zit een kanarie op het dak!
pi_29582673
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:52 schreef scubagirl het volgende:
Tuurlijk, maar ze waarderen het niet als ik daar reclame voor maak, dus check ff mijn site onder evenementen vind je meer info.
Tis in elk geval aan het Oostvoornse Meer, afslag Baardmannetje.
@Wonko: of ik je niet kan porren, om mee te doen met de duikdag in het kader van het goede doel?
Kep info voor je opgezocht over krabbies... kan ik je daarmee chanteren?
Wanneer is dat...aangezien ik vaak in het weekeinde werk.
pi_29585556
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:22 schreef scubagirl het volgende:

Waarom niet een eenvoudige maar goede digicam? Het duurste is het huis, maar het goedkoopste huis van hele goede kwaliteit (aluminium ipv kunstof) was toen ik het kocht 1700 euro, maar dat is wel camera opnafhankelijk (ik kan dus gewoon een andere camera kopen zonder een nieuw huis te moeten aanscahffen)
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:21:32 #147
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29649888
Wonko, tis de 28 augustus a.s., moet gezellig worden, maja als je moet werken....:-(

Vissie.. omdat de combi van een digitale en een ow huis mij te duur was. 1700,00 eurries is geen kattenpies zeg maar. Ik heb nu een set voor 500,00 en gisteren getest en het werkte primaaaaaaaaaaa! Nu nog een videocapturecard voor analoge / digitale bewerking.
pi_29650310
Afgelopen zaterdag eerste twee duiken gemaakt na halen van open water diver, dus voor het eerst zonder instructeur. We zijn naar de Grevelingen geweest, Nieuwe Kerkweg. Maximaal op 12,5 m geweest (ons diepterecord) en in 37 minuten 160 bar gebruikt (220 naar 60), dus ik vond het kennelijk redelijk spannend. Mijn vriendin verbruikte bij dezelfde duik maar 110 bar. Om jaloers op te worden.
Het waren in elk geval mooie duikjes. We zijn op zoek geweest naar zeenaalden en aan het eind van de tweede duik hebben we er eentje gevonden. Hij zat vlak bij de dijkovergang en op maar een meter of 3 water. Duiken met handschoenen is hier wel aan te raden. We zaten allebei onder de kleine wondjes door de scherpe oesters hier.
pi_29650467
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:21 schreef scubagirl het volgende:
Vissie.. omdat de combi van een digitale en een ow huis mij te duur was. 1700,00 eurries is geen kattenpies zeg maar. Ik heb nu een set voor 500,00 en gisteren getest en het werkte primaaaaaaaaaaa! Nu nog een videocapturecard voor analoge / digitale bewerking.
Er staan nu al veel mooie foto's op je site en we kunnen er dus binnenkort veel meer gaan verwachten?
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:37:49 #150
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29653347
heel verhaal getypt, alles weg omdat de server ineens niet gevonden kon worden... nou ja...
anyway, heb nog heeeeleee berg foto's maar moet ff kijken hoe ik met de ruimte op de site zit. Verder de camera gaat over een videocamera, dus hopelijk zijn er binnenkort ook filmpjes te zien op de site, maar dan moet ik ff uitdokteren hoe ik die kan plaatsen.

Tipje: voor zeenaalden moet je bij het koepeltje zijn (Grevelingen), daar zitten er genoeg, je moet overigens dan wel in enige conditie verkeren want de trap en de wandeling zijn niet misselijk zeg maar.
Mochten jullie een keertje mee willen duiken, dan hoor ik t wel. (hehe eerst ff copieren...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')