abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:50:17 #126
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29394443
Ben dus OWSI, daarnaast EFR en Nitroxinstructrice.
Verder heb je automatisch bij je OWSI Aware en PPB.

Maar je hebt gelijk, t moet wat kosten...
Je bedoelt Nitrox, diep en wrak als specialty, want je mag ze nog niet geven... pas na je owsi
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29396265
Als specialty inderdaad en voor mezelf, niet als instructeur, want zoals je zelf aangeeft, dat is niet mogelijk. Maar goed, de specialties op zich kosten de wereld nog niet, zeker niet als ik ze binnen de duikschool doe waar ik zelf duik.
pi_29399587
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:49 schreef IvoE het volgende:

[..]

Dat is ook waarom ik pas eind volgend jaar op z'n vroegst de instructeurs cursus wil doen, eerst lekker ervaring opdoen (en genieten) als divemaster (en elke maand even wat geld opzij zetten, heb helaas niet zomaar even 2000 euro liggen).
[..]
Misschien kun je iets met een instructeur regelen? Kostprijs opleiding en een aantal cursussen draaien voor 'm?
Zo heb ik zelf mijn DIvemaster gedaan. Ging er mij om dat ik kon omschalen naar PADI, niveau maakte me niet zo uit, maar ik kon meteen aan DM beginnen. Denk dat het me 400 euro gekost heeft met de boeken enzo erbij. Daarna een vooral afgesproken aantal klanten voor 'm gedaan. Ben op die manier ook als freelance bij het duikcentrum blijven hangen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29419268
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:29 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Misschien kun je iets met een instructeur regelen? Kostprijs opleiding en een aantal cursussen draaien voor 'm?
Zo heb ik zelf mijn DIvemaster gedaan. Ging er mij om dat ik kon omschalen naar PADI, niveau maakte me niet zo uit, maar ik kon meteen aan DM beginnen. Denk dat het me 400 euro gekost heeft met de boeken enzo erbij. Daarna een vooral afgesproken aantal klanten voor 'm gedaan. Ben op die manier ook als freelance bij het duikcentrum blijven hangen.
De instructeurs opleiding kun je niet bij een gewone instructeur doen, moet je voor bij een course director zijn (voor zover ik weet). Natuurlijk valt er wel materiaal te lenen welke nodig is voor de opleiding, maar de PADI fee's en lesgeld bij elkaar zit al boven de 1000 euro, daar valt weinig meer aan te regelen. Dan komt er nog de vervoerskosten bij en het verblijf (aangezien op en neer rijden niet te doen is, vanwege de tijd die je echt nodig hebt).

Maar goed, die 2000 euro is het probleem ook niet, dat heb ik volgend jaar wel bij elkaar. En tegen die tijd hoop ik nog een hele stapel duiken gemaakt te hebben in zowel binnen als buitenland. Het eerste weekend van september een aantal duikjes in Zeeland gepland, waarschijnlijk zal ik daar een AOW gaan begeleiden. Vanavond weer een OW-groep die van start gaat, en ook daar mag ik weer mee helpen, altijd leuk natuurlijk :-)

Is er trouwens iemand die ervaring heeft met het werken in een buitenlandse duikschool, aangezien ik dat volgend jaar zomer voor een aantal weken wil gaan doen. Zo ja, kun je eens vertellen hoe je dat hebt aangepakt en hoe het verder verlopen is. Ben er alleen nog niet echt uit waar dat moet gaan gebeuren, maar dat het gaat gebeuren staat wel vast eigenlijk.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 12:59:21 #130
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29421798
Dat klopt, daarvoor moet je naar een CD (je IDC dan), IE gaat via een examiner.

Nee ik heb in Nederland een duikschool, dus kan je daarmee niet helpen. Ik weet wel mensen die in het buitenland werkzaam zijn, kan ze weleens aanschrijven over hoe en wat.

Maar ff wat anders:

Fokkers, ik ben echt op zoek naar 10 mensen voor het FOK duikteam op 28 augustus voor het goede doel. Kunnen we niet een gelegenheidsteam maken?

Moet een gezellige dag worden met duiken, drinken en een BBQ en een loterij met leuke prijzen, waaronder 2 specialties, boeken, duikmateriaal, t-shirts, voor 2 personen 5 dagen gratis duiken in egypte etc....

Kunnen we dat onderling regelen?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:20:27 #131
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29516064
Occie, hebben jij en je vriend geen zin om mee te doen? Misschien wat andere leden van de club... ik bedoel dus de 28e??
Wordt gezellig ...
pi_29518308
Het zou me echt leuk lijken, maar we zijn van plan om die dag net terug te komen uit Kroatie/Duitsland. Ik ben er vrij zeker van dat ik daarna instort van vermoeidheid

Denk dat we dat dus maar moeten vergeten

Ik heb trouwens vorige week mijn nieuwe lamp binnen gekregen en ik ben er echt superblij mee Lekker veel licht en mooi wit licht (niet blauw en ook niet geel). Afgelopen weekend heb ik foto's gemaakt in zeeland, met de nieuwe lamp. Gaat heel goed
pi_29522847
Ik kwam vorige week nog een minikwalletje in zoet water tegen. Zien mensen die wel vaker? En nog wat...vorig najaar dook ik in een zoetwaterplas en heb daar een levende krab gezien. Ik kan echter helemaal niets vinden over zoetwaterkrabben en al helemaal niet in NL. Iemand die daar mee kan helpen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:22:17 #134
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29555218
Wonko, ik ga zoeken voor je, maar ik ben in het Oostvoorne (brak) ook krabbentjes tegen gekomen, verder een keer een flinke krab in Spiegelpolder...
Maar ik zal ff checken voor je...

Ik heb een analoge onderwatervideocamera plus toebehoren gekocht en ik ben nu BLUT.... deed ff zeer...:-)
pi_29560022
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:22 schreef scubagirl het volgende:
Wonko, ik ga zoeken voor je, maar ik ben in het Oostvoorne (brak) ook krabbentjes tegen gekomen, verder een keer een flinke krab in Spiegelpolder...

Ik heb een analoge onderwatervideocamera plus toebehoren gekocht en ik ben nu BLUT.... deed ff zeer...:-)
Die krab in de spiegelpolder bedoel ik. Heb ik dus ook gezien. Heb je geen idee wat het kan zijn?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:10:26 #136
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29560546
ja gewoon een zoetwaterkrab... een flinke weleenswaar... maar niets bijzonders hoor. Zie liever de rivierkrabbetjes...
pi_29562185
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:10 schreef scubagirl het volgende:
ja gewoon een zoetwaterkrab... een flinke weleenswaar... maar niets bijzonders hoor. Zie liever de rivierkrabbetjes...
Heb jij daar meer info over? Ik kon en kan er niets over vinden.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:37:58 #138
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29577071
Kijk hier eens:

de Wolhandskrab: http://www.digischool.nl/(...)oetwate/wolhandk.htm
(te herkennen aan harige voorpootjes)

* De Zuiderzeekrab: http://www.digischool.nl/(...)te/zuiderzeekrab.htm
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:58:55 #139
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29577387
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 12:59 schreef scubagirl het volgende:
Fokkers, ik ben echt op zoek naar 10 mensen voor het FOK duikteam op 28 augustus voor het goede doel. Kunnen we niet een gelegenheidsteam maken?
Ik zit dan in het buitenland....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:01:33 #140
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29578399
Mark!!! dan kan je toch best wel ff terugkomen ;-).....
Wonko? IvoE, Phantom, Keios, Basset???
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:08:53 #141
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_29578523
Heb je (mocht ik onverhoopt toch nog in Nederland zijn) wat meer info over die dag, bijvoorbeeld locatie?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_29579527
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:01 schreef scubagirl het volgende:
Mark!!! dan kan je toch best wel ff terugkomen ;-).....
Wonko? IvoE, Phantom, Keios, Basset???
Ja? Wat is er dat er is?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:52:57 #143
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29581476
Tuurlijk, maar ze waarderen het niet als ik daar reclame voor maak, dus check ff mijn site onder evenementen vind je meer info.
Tis in elk geval aan het Oostvoornse Meer, afslag Baardmannetje.
@Wonko: of ik je niet kan porren, om mee te doen met de duikdag in het kader van het goede doel?
Kep info voor je opgezocht over krabbies... kan ik je daarmee chanteren?
pi_29581866
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 18:23 schreef wonko het volgende:
Ik kwam vorige week nog een minikwalletje in zoet water tegen. Zien mensen die wel vaker? En nog wat...vorig najaar dook ik in een zoetwaterplas en heb daar een levende krab gezien. Ik kan echter helemaal niets vinden over zoetwaterkrabben en al helemaal niet in NL. Iemand die daar mee kan helpen?
Die kleine kwalletjes zijn gewoon zoetwaterkwalletjes... Komen in Maarsseveen gedurende deze periode heel algemeen voor... Tis alleen nu niet warm genoeg meer, dus streven ze uit... er zis niet veel zoet water in NL waar ze voorkomen, maar ik zie nu al de afgelopen 6 weken, zoetwaterkwalletjes...

Voor meer informatie kun je zoeken op Craspedacusta sowerbyi of Craspedacusta sowerbii

[ Bericht 5% gewijzigd door pak_melk op 12-08-2005 16:05:47 ]
er zit een kanarie op het dak!
pi_29582673
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:52 schreef scubagirl het volgende:
Tuurlijk, maar ze waarderen het niet als ik daar reclame voor maak, dus check ff mijn site onder evenementen vind je meer info.
Tis in elk geval aan het Oostvoornse Meer, afslag Baardmannetje.
@Wonko: of ik je niet kan porren, om mee te doen met de duikdag in het kader van het goede doel?
Kep info voor je opgezocht over krabbies... kan ik je daarmee chanteren?
Wanneer is dat...aangezien ik vaak in het weekeinde werk.
pi_29585556
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:22 schreef scubagirl het volgende:

Waarom niet een eenvoudige maar goede digicam? Het duurste is het huis, maar het goedkoopste huis van hele goede kwaliteit (aluminium ipv kunstof) was toen ik het kocht 1700 euro, maar dat is wel camera opnafhankelijk (ik kan dus gewoon een andere camera kopen zonder een nieuw huis te moeten aanscahffen)
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:21:32 #147
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29649888
Wonko, tis de 28 augustus a.s., moet gezellig worden, maja als je moet werken....:-(

Vissie.. omdat de combi van een digitale en een ow huis mij te duur was. 1700,00 eurries is geen kattenpies zeg maar. Ik heb nu een set voor 500,00 en gisteren getest en het werkte primaaaaaaaaaaa! Nu nog een videocapturecard voor analoge / digitale bewerking.
pi_29650310
Afgelopen zaterdag eerste twee duiken gemaakt na halen van open water diver, dus voor het eerst zonder instructeur. We zijn naar de Grevelingen geweest, Nieuwe Kerkweg. Maximaal op 12,5 m geweest (ons diepterecord) en in 37 minuten 160 bar gebruikt (220 naar 60), dus ik vond het kennelijk redelijk spannend. Mijn vriendin verbruikte bij dezelfde duik maar 110 bar. Om jaloers op te worden.
Het waren in elk geval mooie duikjes. We zijn op zoek geweest naar zeenaalden en aan het eind van de tweede duik hebben we er eentje gevonden. Hij zat vlak bij de dijkovergang en op maar een meter of 3 water. Duiken met handschoenen is hier wel aan te raden. We zaten allebei onder de kleine wondjes door de scherpe oesters hier.
pi_29650467
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:21 schreef scubagirl het volgende:
Vissie.. omdat de combi van een digitale en een ow huis mij te duur was. 1700,00 eurries is geen kattenpies zeg maar. Ik heb nu een set voor 500,00 en gisteren getest en het werkte primaaaaaaaaaaa! Nu nog een videocapturecard voor analoge / digitale bewerking.
Er staan nu al veel mooie foto's op je site en we kunnen er dus binnenkort veel meer gaan verwachten?
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:37:49 #150
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29653347
heel verhaal getypt, alles weg omdat de server ineens niet gevonden kon worden... nou ja...
anyway, heb nog heeeeleee berg foto's maar moet ff kijken hoe ik met de ruimte op de site zit. Verder de camera gaat over een videocamera, dus hopelijk zijn er binnenkort ook filmpjes te zien op de site, maar dan moet ik ff uitdokteren hoe ik die kan plaatsen.

Tipje: voor zeenaalden moet je bij het koepeltje zijn (Grevelingen), daar zitten er genoeg, je moet overigens dan wel in enige conditie verkeren want de trap en de wandeling zijn niet misselijk zeg maar.
Mochten jullie een keertje mee willen duiken, dan hoor ik t wel. (hehe eerst ff copieren...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')