ik ookquote:Op maandag 4 juli 2005 20:12 schreef skiczukie het volgende:
TVP.
Ik haal altijd buikspek zonder zwoerd ( 1 kg of zoiets ) en van mijn slager krijg ik altijd een bakje zeeuws-spek marinade mee.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:19 schreef lotje11 het volgende:
Wat voor marinade neem je dan? en gewoon spek van de slager?? of wat? Recepten!!!!
De rookoventjes met een spiritusbrander ruik je bijna niet, maar de rookovens waarbij je echt moet stoken, dat rookt als een beest. Da's bijvoorbeeld absoluut niet geschikt op een balkon.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:53 schreef dutch-mamma het volgende:
Stinkt dat niet?
Het is een stille wens van me, zelf roken (en nee, geen peuk! Ben net afgekickt...!).
Zo'n rookkastje in de tuin of zo, of op het gas (wist niet dat dat kon!), maar... als de buren gaan klagen dat het hier geen Volendam is, of als mijn huis onverkoopbaar wordt vanwege de lucht, heb ik een probleem...
(ik wil ook vis roken!)
OK, bedankt voor de info!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:15 schreef Golf het volgende:
[..]
De rookoventjes met een spiritusbrander ruik je bijna niet, maar de rookovens waarbij je echt moet stoken, dat rookt als een beest. Da's bijvoorbeeld absoluut niet geschikt op een balkon.
Hmmm wij hebben het dit keer bij de bijenkorf gehaald, daar verkopen ze ook van de balkon-proof spiritus brander dingen volgens mij......quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar haal je dan eingelijk het hout waar mee je rookt?
Ik heb wel eens gezien dat iemand iets rookte in een oude oliedrum. Makreel of paling ofzo. Jute zak er over en het rookte niet veel mer dan een sigaret.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:15 schreef Golf het volgende:
[..]
De rookoventjes met een spiritusbrander ruik je bijna niet, maar de rookovens waarbij je echt moet stoken, dat rookt als een beest. Da's bijvoorbeeld absoluut niet geschikt op een balkon.
Ja hoor, je kan alles zo'n beetje roken, nou ja wortels niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:49 schreef Mayadevi het volgende:
Dat is een leuk ding! Wist niet eens dat ze bestonden in zo`n klein formaat.
Zou het ook lekker zijn om er paprika of aubergine ofzoiets in te roken?
Als je eenmaal doorhebt hoe het moet dan kan je het redelijk rookloos krijgen, maar als ie net aangestoken is, dan is het 1 grote blauwe walm. En dat is het voordeel van zo'n spiritusbrander, die roken vrijwel niet. Het zou zelfs binnen kunnen, mits je een raam open hebt staan. Ook bij regen schuif je zo'n ding gewoon onder je tuintafel en laat maar gaan. Ideaal zo'n klein ding.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gezien dat iemand iets rookte in een oude oliedrum. Makreel of paling ofzo. Jute zak er over en het rookte niet veel mer dan een sigaret.
Nee hoor, vind ik nietquote:
hij noemt nu net t zelfde op wat al in dit topic gezegt isquote:Op zondag 10 juli 2005 00:10 schreef lotje11 het volgende:
Maareh, lekkere tips zijn natuurlijk altijd welkom, m-m!!
wij hebben die rookoven in n keukenwinkel gehaald en daar hebben ze ook allerlei soorten houtmotquote:Op zondag 10 juli 2005 12:08 schreef Martijn_77 het volgende:
waar kun je die houtmot eigenlijk kopen en heb je verschillende soorten van?
Makreel kan best niet spartel vers zijn, das met makreel niet heel erg, met witvis is dat veel erger.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:20 schreef lotje11 het volgende:
Oeh ja, makreeel!! moet ik hier in het Zuiden eerst aan een verse makreel zien te komen ....
Niet als je vlakbij de haven woontquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:17 schreef zoalshetis het volgende:
waarom überhaupt vers kopen. ook verse vis is bevroren geweest.
als je zelf vist bedoel je? want bij commerciele vissers is het toch verplicht om de vis gelijk in te vriezen?quote:Op donderdag 1 september 2005 12:07 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Niet als je vlakbij de haven woont
Topics zijn gemergedquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:11 schreef Leonoor het volgende:
Ik voel me net Martijn, maar komt 'ie dan:
Roken voor beginners.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |