Aaah, die moet nog een hoop leren.quote:Beroep: stud
Laatst nog een verhaal gelezen dat het in sommige culturen ingebakken zit om nooit zonder medicijnen terug te komen van de dokter, desnoods bedreig je hem/haar.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Huisarts geeft allochtone patiënt vaker een recept 25 augustus 2003
Turken, Surinamers en Marokkanen tot 55 jaar krijgen van hun huisarts meer geneesmiddelen op recept voorgeschreven dan autochtone Nederlanders. Hoe ouder de patiënten zijn, des te groter dat verschil is. Turken, Surinamers en Marokkanen tussen de 45 en 55 jaar krijgen van hun huisarts rond de 9 recepten per jaar. Autochtonen krijgen er gemiddeld een stuk of vijf.
Ook schrijft de huisarts aan allochtonen vaker dan aan autochtonen geneesmiddelen voor die aanbevolen worden in de richtlijnen voor de huisarts (de NHG-Standaarden). Dit blijkt uit onderzoek van het Landelijk Informatie Netwerk Huisartsenzorg (LINH).
Tja overal hangt een prijskaartje aan dus nou niet zeuren dat de premies omhoog gaan, we zijn toch zo tevreden over de multicul?
Ah, heb jij even mazzel.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Duur zorgstelsel'
Wat lul je nou, ik heb nog nooit zo weinig betaald!
quote:Op maandag 26 december 2005 19:41 schreef Tafkahs het volgende:
het is verbazingwekkend wat je zoal tegenkomt op 2e kerstdag
Daar wordt nu door sommige verzekeraars mee geschermd, maar het gevolg is dat er per poliselement veel meer geclaimd gaat worden omdat iedereen goed uitgekiend heeft of hij/zij daar wat aan heeft. Met als gevolg dat de kostprijs voor bijv. het verzekeren van brillen hoger wordt en de premie met een smaller pakket alsnog ongeveer gelijk blijft.quote:Op maandag 26 december 2005 19:47 schreef longinus het volgende:
Waarom zijn kinderen gratis meeverzekerd, waarom krijg ik bevalling vergoed en waarom moet ik bijbetalen voor de tandarts.
Het zou beter zijn als iedereen zijn eigen pakket kan samenstellen.
Dar is maar 9,8% van diegene die zorgtoeslag krijgen. Best weinig, maar het klinkt wel mooi. mooi weer om te zeggen dat de armen hun geld beter moeten besteden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:28 schreef lionsguy18 het volgende:
De zorgtoeslag wordt nu aan vuurwerk besteed.
En maar blijven klagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |