abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:35:00 #51
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_28502944
quote:
Op maandag 4 juli 2005 10:37 schreef ChrisJX het volgende:

ontdekt dat de broer van Hitler in Londen had gewoond en een aantal zoons had, die inmiddels in Amerika woonden.
Childhood

Adolf Hitler as an infant.Adolf Hitler was born on April 20, 1889 at Braunau am Inn, Austria, a small town 90 km (55 miles) west of Linz in the province of Upper Austria, not far from the German border in what was then Austria-Hungary. He was the fourth of six children of Alois Hitler (1837–1903), a customs official, and Klara Pölzl, Alois' niece and third wife. Of these six children, only Adolf and his younger sister Paula reached adulthood. Alois Hitler also had a son (Alois Junior) and a daughter (Angela) by his second wife.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler#Early_life
The God of War hates those who hesitate
proud owner of loedertje
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:57:24 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_28504612
Nazi's ken ik geen nazaten van, maar als we het over dictators gaan hebben..

Ik ken een kleindochter van Videla. Schattig meisje is het.
reset
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:12:13 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_28504957
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:25 schreef Billy_Mack het volgende:
resp. Speer sr en Speer jr

[afbeelding]

[afbeelding]
Speer jr. heeft volgens mij wel over zijn jeugd een boek geschreven, en hierin komt zijn vader enorm slecht ervanaf, die wordt afgebeeld als een nogal arrogante man die het enkel om zichzelf ging ... die ook bij zijn kinderen er vooral in geintersseerd was dat 'men' hem niet te zwaar veroordeelde en zijn 'goedheid' geloofde...., de malen dat zijn kinderen hem in Spandau bezochten, gig het vooral daarover en had Speer geen intersse in zijn kinderen zelf, die een beetje 'bang' waren voor die vreemde man. (Speer was in Spandau ook een 'aussenseiter' tussen de andere nazi's)

Verder, Niklas Frank; de zoon van Hans Frank, Generalgouverneur in Polen (en daar verantwoordelijk voor de Jodenvervolging) heeft twee boeken geschreven, over zijn vader en over zijn moeder ...
beiden zijn een keiharde afrekening met het 'fout-zijn' van zijn ouders, en daarin gaat hij ver, erg ver, bijna tot over de pijngrens voor de lezer:

Frank, Niklas, Der Vater. Eine Abrechnung (1987)
citaat: "„... und dann führten sie Dich die 13 Stufen - Symbolik muss sein - hinauf, die Haube drüber, den Strick um den Hals und ab in die Ewigkeit. Dafür krieg ich den Orgasmus."
Frank, Niklas, Meine deutsche Mutter (2005)
citaat: "..Ich muss mich doch fragen: Sind meine Eltern für mich ein liebevolles Paar gewesen mit dem Fehler, dass sie halt ein paar Leichenhaufen hinterlassen haben? Nein, für mich bestimmen die Leichenhaufen das Bild meiner Eltern. Sie hätten sich ja abseilen können. Sie waren nicht in tiefer wirtschaftlicher Not. Eine Aussöhnung mit diesen Eltern kann es für mich unmöglich geben. Die Beschäftigung mit ihnen, die eben an den Verbrechen von uns Deutschen an herausragender Stelle mit verantwortlich waren, war viel zu entsetzlich. Eine vorgeschobene Aussöhnung - genau das würde mich krank machen."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28506242
Nou, Gudrun Himmler heeft geen last meegedragen hoor. Dat is zo ongeveer de meest fanatieke nazi die er op deze planeet rondloopt. Echt een nare oma waar de zwarte weduwe niets bij is.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_28506383
Overigens is er ook een boek van Kurt Meyer jr.

Geweint wird, wenn der Kopf ab ist

Niet de moeite waard overigens.
"Wenn wir stolz sein wollen auf Deutschland, müssen wir auch stolz sein auf Harro Schulze-Boysen."
pi_28506420
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Speer jr. heeft volgens mij wel over zijn jeugd een boek geschreven, en hierin komt zijn vader enorm slecht ervanaf, die wordt afgebeeld als een nogal arrogante man die het enkel om zichzelf ging ... die ook bij zijn kinderen er vooral in geintersseerd was dat 'men' hem niet te zwaar veroordeelde en zijn 'goedheid' geloofde...., de malen dat zijn kinderen hem in Spandau bezochten, gig het vooral daarover en had Speer geen intersse in zijn kinderen zelf, die een beetje 'bang' waren voor die vreemde man. (Speer was in Spandau ook een 'aussenseiter' tussen de andere nazi's)

Verder, Niklas Frank; de zoon van Hans Frank, Generalgouverneur in Polen (en daar verantwoordelijk voor de Jodenvervolging) heeft twee boeken geschreven, over zijn vader en over zijn moeder ...
beiden zijn een keiharde afrekening met het 'fout-zijn' van zijn ouders, en daarin gaat hij ver, erg ver, bijna tot over de pijngrens voor de lezer:

citaat: "„... und dann führten sie Dich die 13 Stufen - Symbolik muss sein - hinauf, die Haube drüber, den Strick um den Hals und ab in die Ewigkeit. Dafür krieg ich den Orgasmus."
citaat: "..Ich muss mich doch fragen: Sind meine Eltern für mich ein liebevolles Paar gewesen mit dem Fehler, dass sie halt ein paar Leichenhaufen hinterlassen haben? Nein, für mich bestimmen die Leichenhaufen das Bild meiner Eltern. Sie hätten sich ja abseilen können. Sie waren nicht in tiefer wirtschaftlicher Not. Eine Aussöhnung mit diesen Eltern kann es für mich unmöglich geben. Die Beschäftigung mit ihnen, die eben an den Verbrechen von uns Deutschen an herausragender Stelle mit verantwortlich waren, war viel zu entsetzlich. Eine vorgeschobene Aussöhnung - genau das würde mich krank machen."
Wow!
Zware shit.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:18:57 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28509034
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:35 schreef ludendorff het volgende:

[..]

Childhood

Adolf Hitler as an infant.Adolf Hitler was born on April 20, 1889 at Braunau am Inn, Austria, a small town 90 km (55 miles) west of Linz in the province of Upper Austria, not far from the German border in what was then Austria-Hungary. He was the fourth of six children of Alois Hitler (1837–1903), a customs official, and Klara Pölzl, Alois' niece and third wife. Of these six children, only Adolf and his younger sister Paula reached adulthood. Alois Hitler also had a son (Alois Junior) and a daughter (Angela) by his second wife.

Ja, en?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:30:28 #58
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_28509474
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en?
dat je zo lelijk bent van dichtbij , nou goed?
proud owner of loedertje
pi_28512710
Heb er een boek over gelezen:

Titel: Schuldig geboren
Titel(onder): kinderen van nazi's
Hoofdauteur: Sichrovsky, Peter
Co-auteur: Brink, Rinke van den
Wieberdink-Westerweel, Ineke
Annotatie: Vert. van: Schuldig geboren. - Köln : Kiepenheuer & Witsch, cop. 1987
ISBN: 9022977633
Inhoud: Interviews van een joodse journalist met (klein)kinderen van nazi's waarin de relatie met hun (groot)ouders en het beleven
van hun nazi-zijn centraal staan.
How rude!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 19:24:53 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_28522076
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:30 schreef ludendorff het volgende:

[..]

dat je zo lelijk bent van dichtbij , nou goed?
Het door jou geciteerde stukje slaat als Jaap op Dirk op het zinnetje waar je op reageert, hoor.
  woensdag 6 juli 2005 @ 08:27:53 #61
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_28539089
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het door jou geciteerde stukje slaat als Jaap op Dirk op het zinnetje waar je op reageert, hoor.
Ja, en?
proud owner of loedertje
pi_28540711
gedragen we ons een beetje, heren?
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:52:11 #63
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_28541759
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:07 schreef Billy_Mack het volgende:
gedragen we ons een beetje, heren?
zijn wij een beetje arrogant, dame?
proud owner of loedertje
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:25:53 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28547117
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 10:52 schreef ludendorff het volgende:

[..]

zijn wij een beetje arrogant, dame?
Nee, billy_mack heeft een punt. Discussie prima maar hou het netjes.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:28:36 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28547254
quote:

[..]

Childhood

Goed, de halfbroer dus, Alois jr, woonachtig geweest in Dublin, Liverpool en Londen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alois_Hitler%2C_Jr.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:24:25 #66
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_28565063
Ik heb een paar jaar geleden een boek gelezen dat geschreven was door de zoon van Hans Frank, de gauleiterl van Polen in de Tweede Wereldoorlog. Was een zeer indrukwekkende afrekening met zijn vader. De auteur heet Niklas Frank en volgens mij heette het boek heel eenvoudig 'Mijn Vader' of zoiets.

De onderstaande link is in het kader van deze discussie wellicht ook wel interessant

http://www.amazon.com/exe(...)/103-2665809-1519829

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwersdriever op 06-07-2005 21:25:43 (Excuus het bovenstaande boek was al genoemd) ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 7 juli 2005 @ 07:54:16 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_28578228
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:24 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een boek gelezen dat geschreven was door de zoon van Hans Frank, de gauleiterl van Polen in de Tweede Wereldoorlog. Was een zeer indrukwekkende afrekening met zijn vader. De auteur heet Niklas Frank en volgens mij heette het boek heel eenvoudig 'Mijn Vader' of zoiets.
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:12 schreef RM-rf het volgende:

pi_28619791
Die zoon van Bormann; ik dacht in eerste instantie echt dat dat een foto was van die bobo van de KNVB, Kessler...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:41:21 #69
107594 Nr.G
m411007
pi_28624048
quote:

[..]

..He was the fourth of six children of Alois Hitler (1837–1903), a customs official, and Klara Pölzl, Alois' niece and third wife....
Adolfs moeder was dus de nicht van zn pa? Is dat geen incest? Kun je rare kinderen van krijgen
pi_28624730
quote:
Op maandag 4 juli 2005 01:41 schreef Undergod het volgende:
[afbeelding]
Eddie hitler niet te vergeten.

nee ik kom niet van ONZ vandaan

Die serie is ook zo

Sorry, dat was offtopic, maar ik las toch al mee in het topic

[ Bericht 12% gewijzigd door vdo28 op 08-07-2005 15:23:36 ]
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:43:11 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_28641464
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:41 schreef Nr.G het volgende:

[..]

Adolfs moeder was dus de nicht van zn pa? Is dat geen incest? Kun je rare kinderen van krijgen
QED, ja. Ze hadden voor het huwelijk dan ook Pauselijke dispensatie nodig. En die kregen ze maar toen was Klara al 6 maanden zwanger...
pi_28643374

volgens mij was Adolf niet de enige die speed-injecties kreeg

[ Bericht 3% gewijzigd door Pihkal op 10-07-2005 16:18:37 ]
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
pi_28669171
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Precies.

Las laatst een stukje in de Telegraaf over een Friese nazi-jager die met een vriend op visite was bij haar. Ze zeiden dat ze bij de Hitlerjugend hadden gezeten en ze konden zo naar binnen lopen. Lekker kletsen met oma Florrie. Ging die vriend koffie halen en toen hij terug kwam zei hij tegen die Fries: "Je hebt last van je maag he? Het lijkt me beter dat jij geen koffie neemt." Toen wist die Fries al hoe laat het was, z'n vriend had er in gepist in de keuken. Mevrouw Rost van Tonningen luste echter wel 3 kopjes koffie.

Kan ook een sterk verhaal van die man zijn natuurlijk.
Wat een onzin, Rost van Tonningen-Heubel is erg gesloten, heeft camera bewaking en een butler. DIe haalt wel de koffie...
pi_28680766
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:27 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat een onzin, Rost van Tonningen-Heubel is erg gesloten, heeft camera bewaking en een butler. DIe haalt wel de koffie...
Heb je haar wel eens op gezocht. Of weet je dat van d´r interviews.

Ze is maar een jaar jonger dan mijn oma, ze heeft geloof ik eens gezegd dat ze snoepjes voor haar kleinkinderen bewaarde in een buste van Hitler
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_28681724
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Heb je haar wel eens op gezocht. Of weet je dat van d´r interviews.

Ze is maar een jaar jonger dan mijn oma, ze heeft geloof ik eens gezegd dat ze snoepjes voor haar kleinkinderen bewaarde in een buste van Hitler
Ik ken mensen die haar voor onderzoek benaderd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')