abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:56:29 #101
44906 merino
World of Sleepers
pi_28592785
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:54 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind Gilmour nog goed bij stem. Dat Roger een kraakstem heeft weten we al jááááren.
Tuurlijk zijn de heren geen 30 meer, maar kwaliteit hebben ze nog zeker te bieden.
Een reünietour zou ik fantastisch vinden, en ik neem aan dat menig fan met mij voor 't postkantoor zou gaan liggen. Maar het zit er niet in. Als ze een bod van 150 miljoen dollar afslaan, geloof ik er niet meer in
mwa ik vond Gilmour echt tegenvallen. Ivm Pulse 1994 that is.
Ik zou er in ieder geval geen kaarten voor gaan kopen. Those hippiedays are over man
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_28593039
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:56 schreef merino het volgende:

[..]

mwa ik vond Gilmour echt tegenvallen. Ivm Pulse 1994 that is.
Ik zou er in ieder geval geen kaarten voor gaan kopen. Those hippiedays are over man
Hippies zijn 't gelukkig nooit geweest
En aangezien ik 'those hippiedays' nooit heb mogen meemaken heb ik nog heel wat in te halen
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:16:16 #103
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28593488
Het is ook gewoon heel anders als je er zelf bij bent. Ik was toen van het concert in de Kuip zwaar onder de indruk, maar toen ik later die Earls Court video zag (in hetzelfde jaar opgenomen) viel me ook wel op dat men vocaal wel een aantal steekjes liet vallen. Pulse luister ik eigenlijk ook nooit, voegt imo niks toe aan de studioversies. Leuk toursouvenir, meer niet.

Toch lig ik weer in de rij bij het postkantoor, mocht er misschien toch nog een nieuwe tour inzitten. Zo vreselijk slecht bij stem vond ik Gilmour trouwens ook weer niet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 20:22:43 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28599477
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 22:00 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

niet allemaal denk ik

en in empty spaces hoor ik geen message als ik hem backwards afdraai in media player classic
voor mp3 mensen zit hij dus een stukje op goodbye blue sky en een stukje op empty spaces
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:20:20 #105
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28601885
Als ze komen, ga ik ook.
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 21:25:49 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28602102
als als als
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28603071
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 19:10 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

De helft van het album bevat intermezzo's enelectronische trucjes . Tim, Money, Us and Them en Eclipse/brain damage zijn de enige echte nummers
wat is dit nu weer voor nonsens. opegenomen muziek is zowiezo een electronisch trucje. ik ken geen band die in een take een nummer opneemt en er dan tevreden mee is. waarom dat eeuwige gezeik over dat iets wel een goed liedje moet zijn. het gaat toch om de totaal ervaring. zeker bij pink floyd. die hebben nooit beweert dat ze singer/songwriters zijn. ik word liedjes bandjes steeds meer beu. omdat ze toch elke keer hetzelfde doen. coupletje refreintje bruggetje. en de teksten zijn meestal toch niet te doen. ik ben niet zo geinterreseerd in iemands inspiratieloze liefdesleven ofzo.
wat dat betreft zijn bij pink floyd de teksten precies raak. veel symboliek en niet teveel tekstueel geneuzel. en als je liedjes wilt horen moet je maar ergens anders je licht opsteken. bij the beatles bijvoorbeeld. bij hen is die eindeloze discussie over liedjes begonnen. geef mij maar sunn of ambient van brian eno. zonder een gezongen woord. pas dan kan je doordringen tot de kern van muziek.
  Moderator donderdag 7 juli 2005 @ 21:56:57 #108
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28603304
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:16 schreef Zanderrr het volgende:
Toch lig ik weer in de rij bij het postkantoor, mocht er misschien toch nog een nieuwe tour inzitten. Zo vreselijk slecht bij stem vond ik Gilmour trouwens ook weer niet.
Om Pulse nog eens te horen?
Ik ga alleen als Waters ook meedoet. En als ze dan beloven iets van Animals te spelen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28603390
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:56 schreef Gert het volgende:

[..]

Om Pulse nog eens te horen?
Ik ga alleen als Waters ook meedoet. En als ze dan beloven iets van Animals te spelen.
Dat zou het mooiste zijn ja, maar ook zonder Waters zou ik van de partij zijn.
Hell.. Ik zou nog naar een soloconcert van Mason gaan als 't moet
pi_28709132
Op skoften.net staan ze allemaal. De rest van live8 staan er ook allemaal op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Appie01945 op 11-07-2005 19:34:11 ]
Don't try to find facts to fit your hypothesis.
pi_28759520
Wat ontzettend gaaf dat die mensen van 65 nog ff kwamen optreden ik vondt het geweldig
...
pi_30060896
haha Pink Floyd , ja tegek zeg ik kan er niet van af blijfen , de 2de cd van UmmaGumma draai ik te vaa de laatste tijd maar ik raak het maar niet zat. Vind het echt jammer dat er in deze tijd niet meer van zulke bands bestaan ze waren zo expirimenteel ...... Die Dvd ook live in pompeii bij het nummer ik geloof carefull with that axe (eugene?) meneer wright zit op de grond op zijn gitaar te pielen , en roger staat maar veels te hard op die gong te meppen , haha en dan nick die helemaal uit zen dak gaat.
iig top band deze staat in mijn top 3 , veel leeftijdsgenoten zijn het niet met mij eens , maar het komt steeds meer opzetten heb ik het gevoel zeker na het live8 concert.
khoop op nog een hippie tijd ik zou er veel voor over hebben om the floyd (compleet) nog een keer live te zien .
groeten.
People are strange , When you are a stranger.....
pi_30061040
ook al ken ik er niet al te veel van, als ze komen, dan lig ik met m'n slaapzak wel vooraan
Zuster, zuster, niet huilen. Dit is een plezierjacht. (Dr. Bomhoff in Loenatik - De Moevie)
pi_30069728
Gisteravond was op Ned. 3 de herhaling van 't concert op Live8. Blijft een fantastisch moment imho
pi_30070274
ik schakelde net in toen het begon en heb ook weer flink zitten genieten.
pi_30077195
Ik luister nu Pusle en het is gewoon.....the best

Pink Floyd
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30107511
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 21:27 schreef Agiath het volgende:
Ik luister nu Pusle en het is gewoon.....the best

Pink Floyd
Ik vind Pulse gewoon weer net iets te "glad". Ik ben sowieso niet zo'n liefhebber van de muziek die ze in de jaren 80 begonnen te maken.
pi_30115266
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik vind Pulse gewoon weer net iets te "glad". Ik ben sowieso niet zo'n liefhebber van de muziek die ze in de jaren 80 begonnen te maken.
Ik vind ze live echt veel beter als gewoon op CD, die muziek heeft echt wat power nodig, toen ik daarna de nummers niet-live luisterde vond ik ik maar duf, een beetje saai zelfs
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30117377
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik vind ze live echt veel beter als gewoon op CD, die muziek heeft echt wat power nodig, toen ik daarna de nummers niet-live luisterde vond ik ik maar duf, een beetje saai zelfs
Vanavond heb ik nog naar Live at Pompeii zitten kijken. Supervet. Anders live, maar veeeeel beter. .
pi_30141118
Oh live in pompeii , mooie versie van echoes en set the controls for the heart of the sun.
maar anders ja erg mooie dvd
pi_30292935
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:29 schreef SanyaN het volgende:
haha Pink Floyd , ja tegek zeg ik kan er niet van af blijfen , de 2de cd van UmmaGumma draai ik te vaa de laatste tijd maar ik raak het maar niet zat. Vind het echt jammer dat er in deze tijd niet meer van zulke bands bestaan ze waren zo expirimenteel ...... Die Dvd ook live in pompeii bij het nummer ik geloof carefull with that axe (eugene?) meneer wright zit op de grond op zijn gitaar te pielen , en roger staat maar veels te hard op die gong te meppen , haha en dan nick die helemaal uit zen dak gaat.
iig top band deze staat in mijn top 3 , veel leeftijdsgenoten zijn het niet met mij eens , maar het komt steeds meer opzetten heb ik het gevoel zeker na het live8 concert.
khoop op nog een hippie tijd ik zou er veel voor over hebben om the floyd (compleet) nog een keer live te zien .
groeten.
Dat is toch David Gilmour?
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_30335075
u heeft helemaal gelijk , zal er wel niet bijzijn geweest
Ik heb UmmaGumma op lp op de kop getikt ben er erg blij mij dat vind ik echt een van de mooiere albums , helemaal cd2
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2005 @ 03:30:22 #123
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30343112
Gyan? Ben ik niet toevallig eens dronken met jou geraakt in Eindhoven tijdens een floyd video sessie? Bij Rajiv om precies te zijn?

Of eeee...niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 7 september 2005 @ 17:55:14 #124
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_30359959
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:58 schreef SanyaN het volgende:
u heeft helemaal gelijk , zal er wel niet bijzijn geweest
Ik heb UmmaGumma op lp op de kop getikt ben er erg blij mij dat vind ik echt een van de mooiere albums , helemaal cd2
die tweede zijde is toch die avant gardische 'rommel' met die dierengeluiden enzo?? vage shit niet meer niet minder, ik luister liever naar hun songs
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_30372773
Dat valt reuze mee hoor.....het is heel rustig en erg expirimenteel
ik val daarvoor die rustige stem van David Gilmore in Grandchesters meadows , ik vind If ook een mooi nummer op Atom Heart mother dat kan wel beetje met mekaar vergeleken worden denk ik.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:31:15 #126
95179 TheGrandWazoo
pi_30375213
Grandchesters Meadows...ja en dat is dus weer Roger Waters

Don't smoke that much dope, dude!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 8 september 2005 @ 00:32:56 #127
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30375254
* De-oneven-2 luistert momenteel naar The Piper at the Gates of Dawn...
...dass wir fliegen.
  donderdag 8 september 2005 @ 00:42:24 #128
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30375492
Daarna ging het bergaf...
...dass wir fliegen.
pi_30375522
Joepie, een medestander.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:48:48 #130
95179 TheGrandWazoo
pi_30375614
Pff...kort door de bocht en een vreselijk cliché. Lezen jullie de OOR ofzo?
(Superworm)
  donderdag 8 september 2005 @ 01:07:18 #131
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30375992
Nu ja, ik overdrijf een beetje om reacties te ontlokken, he...

Ik vind 't wel het beste album. Dat wel.
Maar The Dark Side of the Moon, Wish You Were Here
en ( -vooruit dan maar- ) The Wall mogen er ook best zijn, hoor...

Oh, en in alle eerlijkheid; ik heb zelfs nog nooit een OOR ingekeken...
...dass wir fliegen.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 01:19:09 #132
95179 TheGrandWazoo
pi_30376208
DSOFTM heb ik veel te veel gehoord Maar Wish you were here blijft een tranentrekker
(Superworm)
pi_30392015
quote:
Op donderdag 8 september 2005 00:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Grandchesters Meadows...ja en dat is dus weer Roger Waters

Don't smoke that much dope, dude!
nou en? en trouwens ik geloof dat het refein door gilmour EN waters word gezongen
ik ben ook meer een fan van het eerdere werk van The Floyd , maar ik kan niet ontkennen dat the wall en alles wat daaromheen hangt Goed/prachtig is.......

[ Bericht 2% gewijzigd door SanyaN op 08-09-2005 22:55:43 ]
pi_30394640
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:20 schreef SanyaN het volgende:

[..]

nou en? en trouwens ik geloof dat het refein door gilmour EN waters word gezongen
ik ben ook meer een fan van het eerdere werk van The Floyd , maar ik kan niet ontkennen dat the wall en alles wat daaromheen hangt "slecht" is.......
* schudt zijn hoofd
(zoals Ray Manzarek doet als 'ie een solo speelt )
pi_30395836
haha geweldig
maar schud je nou je hoofd omdat je het met me eens bent of JUIST niet hehe
pi_30396831
quote:
Op woensdag 7 september 2005 03:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gyan? Ben ik niet toevallig eens dronken met jou geraakt in Eindhoven tijdens een floyd video sessie? Bij Rajiv om precies te zijn?

Of eeee...niet.
Hoi Tim/Billy

[edit]Moest ik nou een dvd voor je kopieren? KQED pink floyd? Ik weet het niet meer zeker.[/edit]

Ik vond de floyd bergafwaards gaan toen Dave z'n haar afknapte.
Syd Barrett is ook niet leuk om naar te luisteren als je een dikzak voor je ziet zonder krullen en oogschaduw.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_30399963
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:28 schreef SanyaN het volgende:
haha geweldig
maar schud je nou je hoofd omdat je het met me eens bent of JUIST niet hehe
Het spijt me, ik vind The Wall 'en alles wat daar omheen hangt' briljant
  donderdag 8 september 2005 @ 21:25:29 #138
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30400001
The Final Cut is ook niet een van mijn favorieten, eerlijk gezegd.

Volgens mijn subjectieve ratingsysteem:

The Piper at the Gates of Dawn *****
A Saucerful of Secrets ****
Music From the Film More *** 1/2
Ummagumma (2LP, live and studio), livelp *****, studio **
Atom Heart Mother ****
Meddle *****
Obscured By Clouds **
Dark Side of the Moon ****
Wish You Were Here *****
Animals *****
The Wall ****
The Final Cut **
A Momentary Lapse of Reason *
The Division Bell **

[ Bericht 13% gewijzigd door Zanderrr op 08-09-2005 21:34:47 ]
pi_30402047
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het spijt me, ik vind The Wall 'en alles wat daar omheen hangt' briljant
haha daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor
ik vind het ook prachtig echt waar The Wall is gewoon briljant punt
Maar dat eerdere werk , En Syd barrett op Relics is gewoon helemaal het einde vind ik dan haa

Ik heb een ander lijstje staan als jij Meneer Zanderr ik heb het idee dat je er één of twee mist eentje weet ik zeker dat is Relics :p

1967 - Pipers at the gates of dawn
1968 - A Saucer full of secrets
1969 - More
1969 - UmmaGumma
1970 - Atom Heart Mother
1971 - Meddle
1971 - Relics
1972 - Obscured by clouds
1973 - Dark Side Of the Moon
1975 - Wish You Where Here
1977 - Animals
1979 - The Wall
1983 - The Final Cut
1987 - A momentary lapse of reason
1988 - Delicate Sound of Thunder
1994 - Devision Bell
1985 - Pulse

Volgens mij klopt dit wel aardig en komt ook wel redelijk overeen met die van jouw.
  donderdag 8 september 2005 @ 22:17:05 #140
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30402106
Ja, hij was inderdaad niet compleet, Relics en een paar andere verzamelaars ontbraken nog, de live albums en de soundtrack van Zabriskie Point.
pi_30403105
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:15 schreef SanyaN het volgende:
ik vind het ook prachtig echt waar The Wall is gewoon briljant punt
Haha, OK.. Ik dacht juist van niet, maar dan ligt 't aan deze zin:
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:20 schreef SanyaN het volgende:
maar ik kan niet ontkennen dat the wall en alles wat daaromheen hangt "slecht" is.......

Ik vind Final Cut eigenlijk wel 3 sterren waard trouwens
Alles wat daarna komt krijgt van mij niet meer dan 1 ster.
  donderdag 8 september 2005 @ 22:48:35 #142
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30403270
Het is tegenwoordig hip om het tegenovergestelde te zeggen van wat je bedoelt...

Of wat ik eigenlijk bedoel te zeggen:
Het was ooit heel duf om te zwijgen over dat wat nooit de intentie kon zijn...
...dass wir fliegen.
pi_30403601
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:43 schreef webfreak het volgende:

[..]

Haha, OK.. Ik dacht juist van niet, maar dan ligt 't aan deze zin:
[..]

Ik vind Final Cut eigenlijk wel 3 sterren waard trouwens
Alles wat daarna komt krijgt van mij niet meer dan 1 ster.
Oei ja ik heb het al veranderd ik weet niet waar ik was met mijn hoofd ik bedoelde dus het tegenovergeslede raare ik heb ik wel vaker last van laatste tijd.
En hoeveel sterren krijgt Relics dan van Jullie?
en more?
Gewoon nieuwschierig
pi_30488119
Zo, maar weer eens In The Flesh van Roger Waters gekeken, maar damn wat is dat goed zeg!

Geweldige versie van Dogs, maar ook bijvoorbeeld van Set The Controls For The Heart of The Sun. Het klinkt allemaal een stuk dynamischer dan de originele platen. Time, Comfortably Numb (wat betekend dat eigenlijk? ), Shine On You Crazy Diamond, Another Brick In The Wall, ze zijn allemaal fantastisch.

Get Your Filthy Hands Off My Desert, Pigs On The Wing en Southampton Dock vind ik persoonlijk wat minder.

Het werk van Gilmour ná Waters is ook erg goed, maar wel minder dan toen ze écht nog Pink Floyd waren.

Ben nu Echoes aan het luister: 2:35 uur échte muziek
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_30503135
Mijn Favoriete Pink Floyd is:
quote:
Careful with that axe Eugene
Over 100 jaar weet niemand het meer
  maandag 12 september 2005 @ 10:11:15 #146
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_30507653
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:54 schreef highway101 het volgende:

Comfortably Numb (wat betekend dat eigenlijk? )
Numb betekent gevoelloos
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_30643264
Heb zojuist de DVD "LONDON 1966/1967" gekocht
Niet goedkoop (20 euro voor een uurtje film), maar wel zeer de moeite waard als je van de beginperiode houdt.
Het bevat Instellar Overdrive (16:46) en een improvisatienummer (Nick's Boogie - 11:50)
Verder wat interviewtjes met o.a. Mick Jagger en Michael Caine.
pi_30644012
Hey , INTERstellar over drive 16min46? dat lijkt me gaaf....
op Anthology staat interstellar overdrive ook flink aangepast maar volgens mij niet een kwartier lang ik vind dat een grandioos nummer
Anthology: mijn maten vinden het niks beeld kwaliteit is ook echt wel bagger maar dat kan mij nooit wat schelen ik herken gilmour waters wright mason en natuurlijk SYD moeiteloos en het geluid....tja gewoon afluisteren die zooi het is gewoon mooi!
pi_30644359
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:56 schreef webfreak het volgende:
Heb zojuist de DVD "LONDON 1966/1967" gekocht
Niet goedkoop (20 euro voor een uurtje film), maar wel zeer de moeite waard als je van de beginperiode houdt.
Het bevat Instellar Overdrive (16:46) en een improvisatienummer (Nick's Boogie - 11:50)
Verder wat interviewtjes met o.a. Mick Jagger en Michael Caine.
He, kwist niet dat die in Nederland verkrijgbaar was.....

Hoe ben je er aan gekomen?????
pi_30648982
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 19:37 schreef Soul79 het volgende:

[..]

He, kwist niet dat die in Nederland verkrijgbaar was.....

Hoe ben je er aan gekomen?????
MusicStore
Dat was de enige plaats waar ze 'm hadden, en ik wou 'm perse vandaag hebben
Ik denk dat veel platenzaken hem niet in de schappen zetten omdat het niet zo'n gangbare DVD is. Denk ook niet dat 'ie echt goed gaat verkopen, 't is voor de echte 66/67-fans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')