quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:24 schreef Beathoven het volgende:
Hier komt duidelijk geen deeltje 2 van als die tracks niet worden genoemd voordat deze bij 300 posts gesloten is
Ik vind dít juist onoprecht en zelfs pathetisch klinken. Als er iéts stemmingsgevoelig is, dan is het wel muziek. Ik kan de ene keer zin hebben in chaotische teringherrie en een andere keer in mooie gestructureerde muziek waarbij over elke noot die je hoort is nagedacht.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:10 schreef zodiakk het volgende:
maar er is best muziek die elkaar uitsluit. Als je het dan allebei leuk vindt dan is de urgentie van de muziek weg, dan is het geperverteerd, niet oprecht.
Ik kan het hier alleen maar vreselijk mee eens zijnquote:Op woensdag 6 juli 2005 12:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind dít juist onoprecht en zelfs pathetisch klinken. Als er iéts stemmingsgevoelig is, dan is het wel muziek. Ik kan de ene keer zin hebben in chaotische teringherrie en een andere keer in mooie gestructureerde muziek waarbij over elke noot die je hoort is nagedacht.
Zoals eerder ook al genoemd: mensen die heel erg voor één bepaald soort muziek kiezen (en zich dan afzetten tegen andere soorten), hebben blijkbaar die vastigheid nodig, als een soort van religie. Het tegenovergestelde van open minded is dat.
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je muziek bloedserieus moet nemen en een kogel door je kop moet jagen als de zanger dat zingt, maar dat alles doodrelativeren (door te zeggen dat het allemaal afhangt van je stemming) tot gevolg heeft dat je muziek reduceert tot enkel behoeftebevrediging. Het zijn twee extremen van eenzelfde lijn. Ik zit wellicht wat dichter bij zelfmoord plegen bij Joy Division dan jij. Maar een klein beetje escapisme mag best en dat mis ik soms in de posts van sommige users hier.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:52 schreef Gert het volgende:
Ik vind dít juist onoprecht en zelfs pathetisch klinken. Als er iéts stemmingsgevoelig is, dan is het wel muziek. Ik kan de ene keer zin hebben in chaotische teringherrie en een andere keer in mooie gestructureerde muziek waarbij over elke noot die je hoort is nagedacht.
Zoals eerder ook al genoemd: mensen die heel erg voor één bepaald soort muziek kiezen (en zich dan afzetten tegen andere soorten), hebben blijkbaar die vastigheid nodig, als een soort van religie. Het tegenovergestelde van open minded is dat.
* Pietverdriet zet Sisters of Mercy op voor Zodiakk, en wijst hem waar ie touw en een boom kan vindenquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:47 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk niet dat je muziek bloedserieus moet nemen en een kogel door je kop moet jagen als de zanger dat zingt, maar dat alles doodrelativeren (door te zeggen dat het allemaal afhangt van je stemming) tot gevolg heeft dat je muziek reduceert tot enkel behoeftebevrediging. Het zijn twee extremen van eenzelfde lijn. Ik zit wellicht wat dichter bij zelfmoord plegen bij Joy Division dan jij.
Aan de andere kant, ga je vreselijke tear jerkers pas waarderen als je écht vreselijk liefdesverdriet hebt..quote:Ik ben meer van de wellicht romantische en in jouw ogen onoprechte en pathetische gedachte dat muziek vanuit zichzelf nog zeggingskracht kan hebben, ongeacht in wat voor bui je bent. Muziek kan goed zijn, ook al ben jij er niet voor in de stemming. Muziek kan in mijn optiek meer zijn dan enkel een soundtrack voor de stemming waar je in bent. De Sex Pistols (hoewel ik maar een enkele track ken) willen blijkbaar gewoon iets kwijt en willen dat je luistert, ongeacht of jij in je Streisand-mood bent. Door daar gehoor aan te geven vind ik dat je oprechter bent dan als je muziek 'op sterk water' zet.
Ik probeer het echt te begrijpen wat je hier beweert, maar het lukt niet. Wil je nu serieus beweren dat het goed cq oprecht is om bijvoorbeeld de Sex Pistols op te zetten, terwijl je eigenlijk zin hebt in een heel ander soort muziek?quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:47 schreef zodiakk het volgende:
Muziek kan in mijn optiek meer zijn dan enkel een soundtrack voor de stemming waar je in bent. De Sex Pistols (hoewel ik maar een enkele track ken) willen blijkbaar gewoon iets kwijt en willen dat je luistert, ongeacht of jij in je Streisand-mood bent. Door daar gehoor aan te geven vind ik dat je oprechter bent dan als je muziek 'op sterk water' zet.
Voor iemand die niet begrijpt wat ik beweer veroorloof jij jezelf heel wat. Mijn pogingen om jou heel welwillend iets uit te leggen hebben tot nu toe alleen sarcastische opmerkingen van jouw kant opgeleverd. Je begrijpt niet wat ik beweer maar intussen vind je ze wel religieus, pathetisch, zelfkastijdend, moeilijkdoenerig en zinloos. Lekker is dat. Zolang jij je minachting over andersoortige muziekbelevingen niet voor je kan houden staat mijn muziekbeleving niet ter discussie en ben jij de enige die religieus vasthoudt aan de eigen denkbeelden.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik probeer het echt te begrijpen wat je hier beweert, maar het lukt niet. Wil je nu serieus beweren dat het goed cq oprecht is om bijvoorbeeld de Sex Pistols op te zetten, terwijl je eigenlijk zin hebt in een heel ander soort muziek?What's the point? Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Dit soort vrijwillige zelfkastijding versterkt voor mij alleen maar het beeld dat er religieuze tintjes zitten aan een dergelijke manier van muziekbenadering.
Gaskraan aan voor deze clown...quote:Op woensdag 6 juli 2005 02:00 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Dat staat er toch ook niet Kamagurka? Waren je ouders toevallig symfo fans? Je bent zo heelrijk agressief
Ik weet niks van progpunk,quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:45 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Maar inhoudelijk weet je er weer niets over te zeggen Zodiakk![]()
Oprotten domme symfofrusti!quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Grappig, na het commentaar van Zander kan inderdaad niemand een track van genoemde bands opnoemen.
Leuk toch dat geblaat![]()
In prog we trust!!![]()
quote:
ROFL!quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Oprotten domme symfofrusti!
Niemand kan tracks noemen omdat genoemde bands eenvoudigweg niet in staat waren iets memorabels te produceren... en dat noem jij briljante muziek, zegt alweer genoeg over je muzikale inzicht![]()
yes had in de jaren 80 toch hun enige hit btw..?
Lezen kan je ook niet he, achterlijke columnist van een breezerblaadje...quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
ROFL!
OnwetenheidHeerlijk. Als jij geen leraar bent dan weet ik het ook niet meer
Prachtig die domheid. Ik geniet er elke post weer van.
hu-m-orrrrr!!quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Hee, Kama, Zag ik jouw gisteren niet door Utrecht lopen? In die dwangbuis, met die twee broeders met dat grote net achter je aan?
Naast dat het een lulopmerking is wil het nog niet zo veel zeggen. Veel mensen kunnen wel Culture Club nummers noemen. Heb je dan zojuist de conclusie getrokken dat het geniaal is?quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Oprotten domme symfofrusti!
Niemand kan tracks noemen omdat genoemde bands eenvoudigweg niet in staat waren iets memorabels te produceren... en dat noem jij briljante muziek, zegt alweer genoeg over je muzikale inzicht![]()
Jij vond het aantal hits toch niet boeiend?quote:yes had in de jaren 80 toch hun enige hit btw..?
Jij probeert die achterlijke symfogeeks tot grote hoogten te stuwen (ten koste van wat in jouw ogen minder is) terwijl die orgelclowns door de bank niet eens in staat zijn geweest iets beklijvends achter te laten dat door meer mensen dan drie malloten en een hondenkop wordt gewaardeerd. Dat plijt niet voor je zaakquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:13 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Er bestaan geen definities van echte goede muziek.
Muziek zonder grenzen!
Dat is net jouw probleem! Je probeert steeds definities te vinden maar die bestaan in de muziekwereld niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |