abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28765480
Hij staat nu, enigszins veranderd, op zie homepage
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_28777213
Leuk stuk Sandman!

Wat Vaduz zegt, maar dat is een kwestie van oefenen ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:28:33 #53
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28790024
Hier een stukje voor Maud

getiteld 7 juli:
quote:
Lieve Maud,

3 was pappa, bijna 4 en mamma was nog niet eens geboren.
Opa en Oma hadden nog geen auto en dus gingen we met de trein naar Den Helder.
Daar woonden de opa en oma van pappa, de kamer zat al bijna vol toen wij binnenkwamen.
Er hing een bepaald soort spanning in de woonkamer die moeilijk te omschrijven was, laat staan te begrijpen voor een kind dat nog niet eens naar school hoefde.
De mannen hadden zich voor de tv genesteld en rookte de spanning van zich af, de vrouwen stonden in de keuken en wisten tijdens het keuvelen enkele overheerlijke hapjes klaar te maken.
“Vier uur begon het toch ?”, klinkt het van achter het fornuis.
“Ja”, klinkt het nors vanaf de bank, “dat weet je nu toch wel !”
Om 1 minuut over vier staat jouw opa te dansen in de kamer, mijn opa komt met zijn broek op zijn enkels van het toilet gerent: “Zijn ze verdorie al begonnen !” schreeuwt hij.
Pappa kijk in de rondte, spring mee met de mannen en krijg van bijna alle vrouwen een zoen op zijn hoofd.
“Ik zei het toch, we gaan ze pakken !” klinkt het vanuit de schommelstoel, een tante wordt naar de schuur gestuurd voor nieuwe flesjes bier.
Ik ben al bijna misselijk van mijn 7e blokje kaas, als plots de stemming omslaat.
Pappa hoort dingen waar zijn moeder niet blij mee is “er zijn kleine kinderen bij hoor jongens” roept ze, niemand die het hoort en pappa neemt nog maar een plakje worst.
De mannen zitten met hun gezicht bijna in de televisie en beginnen steeds harder te praten.
De chips is hier best lekker, vindt pappa, als het ineens stil wordt.
Zijn we er toch weer ingetuind” zegt de meneer van de televisie en de mannen in de woonkamer zeggen weer allemaal lelijke woorden.
Oma neemt pappa maar even mee naar de keuken want pappa moet bijna spugen van al dat gesnoep.
Als ik iedereen een kus heb gegeven mag ik in het grote bed van mijn opa en oma, jouw oma leest nog een klein verhaaltje voor.
Vlak voordat ik inslaap fluistert ze mij toe “7 juli zal nooit een mooie dag worden, jongen”.
Als in 1982 ook nog eens Bep Backhuys overlijdt en in 2005 op de vroege ochtend in Londen op diverse metrostations bommen ontploffen weet ze het zeker.

Dat ze op de Solomon eilanden jaarlijks hun onafhankelijkheid vieren, dat in China het feest van de Melkweg wordt gehouden en dat de inwoners van Pamplona in Spanje van blijdschap de stieren door de straten laten rennen deert haar nauwelijks, 7 juli is en blijft een rotdag.

Totdat jij in 2005 om 20:59 u werd geboren en vanaf dat moment 7 juli de mooiste dag van haar leven werd.

Pappa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bjoro op 14-07-2005 02:41:15 ]
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 14 juli 2005 @ 02:33:08 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28790109
Liev.
Bjoro, jij sentimentele Papa.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_28790179
Wauw
Mooi zeg
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juli 2005 @ 08:08:13 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_28791149
Geweldig Bjoro

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28794786
Bjoro..mooooi.. Heel mooi!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_28796826
Wat een lief stuk Bjoor...
In Southern Sun
pi_28797289
War heb ik daar nog aan toe te voegen?
That's all folks!
pi_28800535
Bjoro, die moet je submitten man!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:14:51 #61
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28822237
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 14:09 schreef methodmich het volgende:
Bjoro, die moet je submitten man!
uuuhhhhh...waaraan ??
256 goals !
pi_28829364
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 15 juli 2005 @ 14:30:11 #63
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28830577
done
256 goals !
pi_28838686
Leuk, ik ga hem er door proberen te praten!
www.thuisuiteten.nl
pi_28840741
En in ieder geval staat deze morgenochtend op de FP, Bjoro hopelijk ook snel!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:59:55 #66
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28871983
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:19 schreef methodmich het volgende:
En in ieder geval staat deze morgenochtend op de FP, Bjoro hopelijk ook snel!
*checkt FP.......

niets !
256 goals !
pi_28887782
Dat duurt altijd even he... De rest moet hem goedkeuren.
www.thuisuiteten.nl
pi_28889297
tvp 7 juli is gewoon een feestdag
pi_28952679
Ik vroeg de Verlosser het volgende:

Maar Johan, zou je voor “hunnie” op FOK! dan nog één keer kunnen vertellen hoe het nou zit met Oranje, Van Basten, Van Bommel, Barcelona, PSV enzovoort?

En hij wilde!
quote:
JOHAN SPREEKT

Maar Johan, zou je voor “hunnie” op FOK! dan nog één keer kunnen vertellen hoe het nou zit met Oranje, Van Basten, Van Bommel, Barcelona, PSV enzovoort?

Nou, dat ken ik best nog eens proberen, maar het is wel zo dat als hunnie het niet zien, hunnie het hierna ook niet zien. Proberen ken geen kwaad, dus vooruit. Je heb dus trainers, wie het grote geheel overzien. Wie verder kunnen kijken dan een voetbalveld lang is en wie dan iets zien in spelers in wie anderen nog nooit wat zagen. Of nooit zouden zien, omdat ze dus het geheel niet kennen doorgronden. Trainers wie dat kennen, kennen dus een beetje toveren in de ogen van hunnie wie het dus niet snappen. Ik ken dat, Wim Jansen, Van Basten en Harry Potter dus ook.

Goed voorbeeld is die Boulahrouz. Die jongen die speelde bij RKC Waalwijk toen Marco hem erbij haalde. Dat is dus een kleine club en dan zie je mensen denken van wat doet die Van Basten nou, maar die heb dat al lang in de smiezen en die stelt hem zo op. Blijkt dan een goede te zijn. Aan de andere kant heb je Van Bommel, wie dus niet ken omschakelen en niet ken verdedigen. Dat is slecht, voor een middenvelder. Want dat woord zegt het al, die staat in het midden van het veld en wie daar speelt, moet dus kennen verdedigen en aanvallen en vooral omschakelen. Maar hunnie wie dat niet zien, die zeggen dat Van Bommel PSV kampioen heb gemaakt en vinden dat dan raar. Maar Marco overziet dat dus.

Dan zeggen ze, dat is toch gek Johan, dat die Van Bommel dan wel naar Barcelona komt? Want jij ben daar toch trainer eigenlijk? Nou, niet in mij persoonlijk, maar wel geestelijk natuurlijk. Frenk is eigenlijk mij, of beter hij doet mij, en Henk is dan weer Frenk en Henk zelf is dan eigenlijk weer gewoon een soort bijfiguur met een goed salaris. Maar dan allemaal geestelijk natuurlijk, want ik zit dan weer op afstand. Nou komt die Van Bommel dus voor niks en dat is altijd goed. Hij ken dan op de bank en als er dan een blessure is voor Xavi of een schorsing voor Deco, dan ken ie meespelen. Als ie dan leert omschakelen, ken ie misschien wel in de basis, maar dat hoeft niet. Ondertussen heb Barcelona dan twee keer voorsprong genomen op een concurrent. Wij hebben namelijk gratis die Van Bommel en die clubs wie hem ook wilden, moeten dan een ander halen. Die is dan als ie gratis is meestal minder en anders is ie duurder, want dan moeten hunnie betalen en dan bespaart Barcelona dus dat geld en ken dan nog een andere speler kopen, wie die andere club dus niet meer ken halen. Plus dan hebben hunnie een mindere speler, wie dat team dus niet sterker maakt. Behalve als Wim Jansen, Harry Potter, Marco van Basten of ik ze dan adviseert, maar dat is logisch. Als die Van Bommel het dan niet redt, kopen die andere clubs, wie hem eerst wilden, hem in de winterstop dan alsnog en dat kost ze dan geld, plus hunnie hebben dan nog die andere speler gekocht die ze salaris kost.

Dat werkt dan over heel de wereld door, want ik heb overal wel een voet tussen de deur. Ik ben net een Jesaja-getuige, wat dat aangaat. Alleen voor mij duiken ze niet onder de bank, want ik overzie natuurlijk dat geheel en daar zijn ze blij mee. Bij Ajax heb ik nu Danny Blind binnen, wie ik ook al heb ontdekt bij Sparta destijds. Vonden ze ook niks, in eerste instantie. Net als met Menzo en nu willen al die clubs een keeper die ken voetballen. Ik had toen al doorzien dat een keeper dat moest kennen, omdat die terugspeelbalregel zou komen. Maar dat zie je alleen als je het begrijpt. Nu is die Van Bommel trouwens ook weer weg bij PSV en die zitten dan met mindere spelers, dan ken Ajax zo weer kampioen spelen en ken Marco simpelweg ook niet meer om die andere jongens van Ajax heen. Want Marco overziet het ook en dan staat straks gewoon weer Oranje vol met Ajacieden, zoals het hoort. Marco hoef ik trouwens geestelijk niet te zijn, dus Marco is Marco, maar Rob Wietsje is natuurlijk gewoon Hans Teeuwen, want je moet kennen lachen bij interlands. Dat begreep Van Gaal niet, maar die overziet het niet en dat is jammer, want AZ speelde best leuk voetbal.

En zo werkt het eigenlijk, allemaal heel simpel. Je moet het alleen wel zien en dat mis ik dus bij de meeste tegenwoordig. Dan moet Johan het weer uitleggen. Waarom ken bijvoorbeeld Liverpool wel de Champions League winnen van AC Milan, vragen ze dan. Zoals ze dan vergeten dat de haas vaak de koe ken vangen, als ie maar goed nadenkt. En Johan heb altijd gelijk, maar da’s logisch.

Juist… Dank je wel Johan, net als al die kritiekloze journalisten doen we of we je snappen. Moet dat soms?
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2005 @ 19:26:47 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_28952769
Aardig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28952839
Hij is lekker rommelig, maar dat is logisch
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_28957288
Ik vind het niet wat eigenlijk, ik wilde al stoppen met lezen na alinea een. Een interessant verhaal is het niet en ik vind dat je erg overdrijft in het taalgebruik. Je had veel eerder met die conclusie mogen komen wat mij betreft.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 juli 2005 @ 21:52:12 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_28957629
Er had idd meer ingezeten.

pi_28957793
T komt een wat hard over hoe ik het zeg, maar goed.
That's all folks!
  woensdag 20 juli 2005 @ 00:17:45 #75
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28962893
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 21:52 schreef tong80 het volgende:
Er had idd meer ingezeten.

maar ja tong, je moet wel schieten, anders ken je niet scoren, natuurlijk !
256 goals !
  Trouwste user 2022 woensdag 20 juli 2005 @ 00:41:36 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_28963542
Ja maar als je te veel schiet is de kans dat je mist steeds groter, wie het ook is.

pi_28977300
Ben er zelf achteraf ook niet tevreden over, vandaar dat ik een andere column heb. Het idee Johan spreekt blijft achter de hand, maar kwam nu ook wat te laat misschien. Moet direct als er iets is rond Johan.

Oftewel voor zaterdag:
quote:
DEGRADATIE

Het was op een willekeurig sportcomplex, ergens eind mei. Ik weet eigenlijk niet meer hoe en waarom ik er belandde. Wellicht was het de wind die me er heen dreef, het geluid misschien. Want eenmaal binnen besefte ik dat ik niet op zomaar een terrein was aangekomen. Nee, hier stond iets op het spel. Lijfsbehoud. De thuisclub stond op het punt de laatste wedstrijd van het seizoen af te werken en stond slechts twee punten onder de bezoekers. Bij winst zou degradatie naar, zo bleek bij navraag, de vierde klasse zaterdag afgewend worden.

De fanatieke supporters hadden hun plaatsen ingenomen, terwijl ook de bezoekers de nodige aanhangers hadden. Een mooi voetbalmiddagje, was het vooruitzicht. Qua niveau moest ik er niets van verwachten, bleek uit de woorden van de mensen naast me. Zeker niet ik, die gewend was aan de top van de hoofdklasse. Het mocht de pret niet drukken, want er zat spanning op de wedstrijd en spanning kan zelfs van een wedstrijdje tussen stevige veteranen nog een mooi schouwspel maken.

De lucht was zwanger van verwachtingen, die middag. Van hoop misschien ook wel. Meer van hoop, eigenlijk, want als de thuisclub het hele seizoen al zo zwak speelde, zou het dan nu ineens wel gaan lukken? Behalve hoop was er ook vrees. Vrees voor de hobbels in het doelgebied, die ballen onbedoeld een vreemd effect mee kunnen geven. Na pakweg een kwartier leek dat ook het geval. Ik zag fans van de thuisclub letterlijk het voorportaal van de hel betreden, toen een zwakke schuiver van de bezoekende spits een stuiter meekreeg. Gelukkig, naast de goal.

Uit wat gesprekken merkte ik al dat degradatie hier extra hard aan zou komen, omdat de concurrent een paar dorpen verderop zat en er dus ook nog eens sprake was van een derby. Zo zag men het althans. Over het niveau bleek ook niets gelogen, want een fatsoenlijke aanval werd er niet op de mat gelegd. Het zou van het lot afhangen vanmiddag, zoveel was me al duidelijk. Dat lot bleek de thuisploeg goed gezind, want na iets meer dan een half uur spelen vloog er een bal van grote afstand het doel in. Een orkaan van geluid gleed over het veld, waar de spelers van gekkigheid niet wisten hoe ze de goal moesten vieren.

Met deze tussenstand werd de rust bereikt en langzaam zag en hoorde je hoe de mensen in een klein wonder gingen geloven. Zou het dan toch? Ondertussen kietelde de zon de hoofden van hen die de pas verworven hoop op lijfsbehoud omzetten in extatisch gebrul. Want zingen kon je het niet noemen. De gele rakkers gingen van hand tot hand en de sfeer deed bijna Engels aan. Zeker omdat de tegenpartij zich ook niet onberoerd liet.

Sommige dingen zijn echter al bepaald. De poging tot handhaving was gedoemd te mislukken en ondanks de voorsprong voelde je direct aan het begin van de tweede helft al dat het er niet in zou zitten. De keeper wilde het vonnis nog even uitstellen en verrichtte enkele miraculeuze reddingen, maar na pakweg twintig minuten moest ook hij het hoofd buigen voor een harde kopbal. Het feest verplaatste zich naar de overkant van het veld, terwijl een ijzige stilte bezit nam van de moe gezongen kelen van de thuisfans. Nog hooguit een krap half uur, blessuretijd meegerekend.

Dan weet je: nu moet er een wonder gebeuren. Zeker omdat de klok voortsnelde richting het einde. In een jongensboek zou er, met nu nog twee minuten te gaan, een penalty gegeven worden. Een mislukte voorzet zou eventueel binnen kunnen waaien. Dat laatste leek, gezien de kwaliteiten van de spelers, niet eens ondenkbaar. Maar nee, zelfs een poging een penalty mee te krijgen werd door de arbiter weggewuifd. Niet eens een gele kaart voor de moeite. Er ontstond zowel binnen als buiten de lijnen een soort berusting. Dit hoorde erbij, dit moest gebeuren. Het was een passend slot van een vreselijk seizoen. Zodat men in stilte het laatste fluitsignaal aanhoorde.

Stilte. Knarsetandende mannen die niet wilden huilen, kinderen en vrouwen die dit rolbevestigend wel mochten en deden. Bemoedigende armen om schouders en her en der toch een traag rollend straaltje vocht in een ooghoek. Ze gingen allemaal een beetje dood daar, die middag. Niet alleen de club was gedegradeerd, heel het dorp zakte een klasse. Ik voelde met ze mee, hoewel ik geen enkele band met de club had. Het was het resultaat van een meeslepende degradatiestrijd.

Niet alleen de mensen waren stil, ook de tijd leek stil te staan. Er gebeurde even helemaal niets. Weg was de liefde van de zon, wiens straling nu slechts nog een gesel was die in de betraande ogen prikte. Natuurlijk, ook dit hoort bij de sport. Zonder verlies kan je zelfs niet echt van een zege genieten, het is allemaal waar. Alleen dacht niemand er die middag zo over. Degraderen doet pijn. Het ergste is bovendien dat jouw club aankomend seizoen ook aan de beurt zou kunnen komen. Eerlijk waar, je moet er niet aan denken.
www.thuisuiteten.nl
pi_28978122
Goed geschreven (wel heel veel bijvoegelijke naamwoorden) maar het doet me vrij weinig. Ik denk dat velen wel weten wat een degradatie teweeg brengt.
That's all folks!
pi_28978141
Hier wel, op de FP zal dat vermoedelijk minder zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_28978261
Ik vrees dat er niet veel op wordt gereageerd, de mensen die je columns lezen zijn over het algemeen wel voetbalfans denk ik.
That's all folks!
pi_28978313
Nou ja, we wachten het af. Gezien de reacties op de laatste columns zijn er ook veel mensen die niet direct voetballiefhebber zijn en die toch lezen.
www.thuisuiteten.nl
pi_28978345
Oke, we zien het wel!
That's all folks!
pi_28978405
Het was ook erg moeilijk om de vorige direct weer te evenaren natuurlijk. En je moet iets, in een loze periode. Ik heb het moment willen vangen.
www.thuisuiteten.nl
pi_28978931
De Makanaky-column Heel leuk om te lezen. Mijn eerste WK wat ik echt volgde was 86, maar in 90 was ik er helemaal bewust bij. Kameroen was mijn favoriet. Ik was wel een gloryhunter, want Milla werd mijn held.
pi_28979117
MM, je verhaal is 1 en al cliché
pi_28983642
Omdat je het zo vaak hebt meegemaakt?

Alles gebeurt juist niet namelijk.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:57:06 #87
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_28997058
Mich, hij staat nog niet op de FP
256 goals !
pi_28997288
Die bureaucratie ook...
That's all folks!
pi_29017517
Ik was de enige van de columnsredactie die hem er op wilde Bjoro, sorry.... Maar goed, laat je niet ontmoedigen!!
www.thuisuiteten.nl
pi_29102075
Hij staat erop

gratz bjoro
pi_29102122
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ik was de enige van de columnsredactie die hem er op wilde Bjoro, sorry.... Maar goed, laat je niet ontmoedigen!!
Je inspanningen lonen dus wel, goed dat hij er toch op staat!
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 25 juli 2005 @ 01:38:27 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_29102229
Mooi, eindelijk een mooie ontroerende recht uit het hart goed geschreven pretentieloze briljante column op de FP.

pi_29102290
Terecht dat ie de FP heeft gehaald
In Southern Sun
pi_29104238
Leuk van Bjoor - snap niet waarom hij niet op de FP zou kunnen.
pi_29106367
Terecht natuurlijk!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_29119719
quote:
Op maandag 25 juli 2005 08:51 schreef SCH het volgende:
Leuk van Bjoor - snap niet waarom hij niet op de FP zou kunnen.
Ja, hij staat er dus alleen maar op omdat ik dat zo graag wilde en er verder niets was. Maar gerechtigheid, want ik vind en vond hem goed genoeg!! En 16 reacties al, lekker.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 25 juli 2005 @ 19:50:40 #97
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_29120081
* Bjoro gaat zelf ook ff kijken

oh en bedankt Mich !
256 goals !
pi_29120148
Geen dank, ik wil zoveel mogelijk users uit dit topic op de FP!
www.thuisuiteten.nl
  maandag 25 juli 2005 @ 19:55:38 #99
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_29120225
Goed bezig

overigens voor de fans staan er op http://lievemaud.web-log.nl nog 2 colums voor/over haar !

maar die waren totaal niet voetbal gerelateerd, dus niet hier geplaatst !
(misschien moet ik in OUD maar eens een hoekje starten )
256 goals !
pi_29122105
Je wordt wel een watje Bjoro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')