Ik zie pas nu dat dit topic er is, anders had ik wel gemeld dat het eraan kwam. Volgende keer beter.quote:
maar een zingende David Olney niet.. en die begeleidingsband van Freek De Jonge was helemaal geweldig..quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:37 schreef _Floddertje_ het volgende:
Een zingende Freek de Jonge probeer ik zoveel mogelijk te mijden, Prep.
De zender is met een schotel gratis uit de lucht te plukken, maar is ook opgenomen in de digitale pakketten van verschillende kabelaanbieders. Ik heb het via UPC Digital. Voor muziek- en cultuurliefhebbers een geweldige zender met een hoogwaardige programmering.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:21 schreef _Floddertje_ het volgende:
BBC Four... moet je daar een schotel voor hebben ofzo?
kan het niet ontvangen helaas.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:40 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De zender is met een schotel gratis uit de lucht te plukken, maar is ook opgenomen in de digitale pakketten van verschillende kabelaanbieders. Ik heb het via UPC Digital. Voor muziek- en cultuurliefhebbers een geweldige zender met een hoogwaardige programmering.
lol, ik vind het geen verkeerde nr 1 eigenlijkquote:Op zondag 16 april 2006 15:16 schreef methodmich het volgende:
Dat is een zeer bekende naam.
In het AD Magazine een redelijk artikel over Americana trouwens, in dit weekend. Alleen die selectie van 23 topplaten was weer wat vreemd... Jacksonville City Nights van Ryan op 1.
Live is ze ook erg goed jaquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:21 schreef _Floddertje_ het volgende:
Mary Gauthier heb ik vorig jaar in Paradiso gezien, was mooi!
Nou ja, lijkt me toch niet dé plaat van dit genre. Adams zelf heeft al een stuk of drie, vier betere gemaakt in zijn eentje of met Whiskeytown.quote:Op zondag 16 april 2006 15:17 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
lol, ik vind het geen verkeerde nr 1 eigenlijk![]()
[..]
Ik bedoelde het ook een beetje sarcastisch hoor.. ik zou sowieso geen Ryan Adams op 1 zetten..quote:Op zondag 16 april 2006 15:20 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou ja, lijkt me toch niet dé plaat van dit genre. Adams zelf heeft al een stuk of drie, vier betere gemaakt in zijn eentje of met Whiskeytown.
Heb eindelijk jouw advies opgevolgd en idd! Nicequote:Op zondag 19 februari 2006 20:49 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Weet je.. jij (iedereen eigenlijk) moet de nieuwe plaat van Rocky Votolato eensch checken (Makers)
Singer / songwriter wat? Welk genre?quote:Op maandag 17 april 2006 14:32 schreef methodmich het volgende:
Singer / songwriter
Een heeeeeel breed genrequote:
Nee, ken ik niet. Klinkt wel als iets wat ik leuk kan vinden....quote:Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef Diverse_Reality het volgende:
Kennen jullie Chuck Mason? Qua gestoordheid een beetje in de hoek van Daniel Johnston, zijn stem is net iets beter.. Maar imho verdomd geweldige muziek!
Commentaar van wat magazine's:
A whirling sonic soundscape of total mental incapacity
Rolling Stone Magazine
If I saw this guy in person, I'd kick his ass
Larry King
Seriously, is he retarded, or what?
Spin Magazine
Voor mij de cd van het jaar 2005quote:Op donderdag 20 april 2006 13:48 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ah ja, van de cd Far away blues... ff beluisteren.
Last day of Grace is geweldig!quote:Op donderdag 20 april 2006 13:52 schreef Prep2Fight het volgende:
Voor mij de cd van het jaar 2005
Laat me weten wat je van de opnames vind
Yep, heel mooi nummer is dat ookquote:Op donderdag 20 april 2006 14:03 schreef Diverse_Reality het volgende:
[..]
Last day of Grace is geweldig!
Goede opnames, The Girl With The Dirty Hair is een erg mooi nummer...
Hij had trouwens wel op het grote podium mogen staan aldaar, ipv. the be good Tanyas.
Dat is idd. zo, vaak komt deze muziek in kleinere zaaltjes veel beter tot zijn recht.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:06 schreef Prep2Fight het volgende:
Yep, heel mooi nummer is dat ook![]()
Aan de ene kant zeg ik.. het grote podium op met hem, maar aan de andere kant gaat de intimiteit van de nummers er dan wel een beetje af. Want deze muziek is toch vooral intiem.
Ben jij er ook DR?![]()
Nou, Marco Borsato al vast niet.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:51 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Idd, dan kun je bijna alle artiesten onder dat genre plaatsen
quote:Blue Highways 2006 - 22 april 2006
Was het rustiger, was het drukker? Ik weet het niet. Het oogde wat rustiger in de kleine zaal, maar omdat de zijdeur afgesloten was leek het alsnog propvol bij de ingangen. Eenmaal binnen was het goed te doen en kon je heerlijk genieten van de muziek die daar ten gehore werd gebracht. Elk jaar is het een probleem, het geluid. Vooral bij Guy Clark was het geluid van de gitaar zo irriterend. De hele tijd teveel bas in die gitaar, waardoor zijn stem af en toe gewoon weg viel.
Bij binnenkomst stormde ik meteen naar de grote zaal om Scott Miller te zien. Scott Miller zijn CD “Citation” en zijn werk met The V-roys zijn geweldige muziekdocumenten, dus ik moest hem wel zien. Warmlopen bij Scott Miller vond ik toch een beetje moeilijk. Je komt mensen tegen, gaat even staan praten. Je hoofd staat er niet naar. Jammer dat hij als eerste moest. Toch een erg fijn concert met zeker wat kippenvel momenten. Hij kan loepzuiver uithalen met zijn stem en dat is heerlijk om te horen. Toch miste ik een aantal dingen die je op Citation wel terughoort. Bijvoorbeeld het orgeltje of de slidegitaar op 8 Miles A Gallon, het mocht de pret niet drukken. Fijne opener!
Tussen Adam Carroll en Scott Miller was ik even wezen kijken bij Dar Williams en dat kon mij niet echt boeien. Misschien was ik er niet voor in de stemming, misschien kwam het saai over. Misschien was het ook gewoon saai.
In de kleine zaal ging Adam Carroll beginnen met Jud Newcomb. Die dinsdag daarvoor gaven ze een prachtig optreden weg in het Huis Verloren en wilde er dus weer bij zijn om dit duo te zien. In het begin wat geluidsproblemen, maar dat werd (gelukkig, want daar irriteer ik me vreselijk aan) snel verholpen. Kippenvel momenten als je dat samenspel hoort tussen Adam en Scrappy. Hoogtepuntje van dit concert was toch wel Snow Cone Man, werkelijk prachtig nummer!
Marah ging beginnen. IK heb 3 nummers staan kijken, erg gave show, maar ik moest Hayes Carll zien, want die nieuwe CD “Little Rock” is een heerlijke CD. Hayes heeft een rauwe stem en erg prettig om naar te luisteren. Toch wat eerder weggegaan om Marah nog even te zien, 50/50 is nooit een slim plan. Achteraf krijg je spijt dat je eerder bent weggegaan en je ziet beide net niet. Dat is ook de ervaring op zo’n festival en elk jaar doe je het onbewust toch.
Even uitrusten bij The Be Good Tanyas, dat heen en weer geloop van de ene naar de andere zaal doet je niet veel goeds. Persoonlijk hou ik heel erg van de stemmen van de dames en de begeleiding. Toch hield ik het niet vol, want je krijgt ook trek. Nergens was op dat moment even brood te krijgen dus even ‘backstage’ uitgerust. Leuk om dat een keer mee te maken. Iedereen kom je tegen daar. Best gezellig en vermakelijk. Nog een nummertje of 3 van Grayson Capps meegepikt en daarna op naar de grote zaal want daar speelde Guy Clark.
Ik schrok best wel toen Guy het podium betrad. Hij zag er best slecht uit. Op het eerste oog leek hij erg chagrijnig, maar dat viel gelukkig reuze mee. Ondanks het matige geluid en toch ook wel de matige stem (ouderdom?) van Clark toch een paar hoogtepunten. The Cape, LA Freeway, Desperados Waiting For a Train en het prachtige Dublin Blues. Zijn sidekick, Verlon Thompson, mocht er ook weer wezen. De vorige keer in de Tivoli viel hij al op (dacht dat hij toen een T. Van Zandt cover deed, kan het niet meer goed voor me halen) maar nu deed hij 3 prachtige nummertjes, waaronder één helemaal a-capella. Met een goed gevoel liep ik de grote zaal uit om nu wel wat te eten, want er was weer brood.
Op het moment dat ik terug kwam begonnen Caitlin Cary en Thad Cockrell te spelen. Heerlijke muziek en dan voor de Percy Sledge cover Warm And Tender Love. De CD heb ik thuis redelijk vaak gedraaid, maar titels kan ik nog steeds niet noemen. Live vond ik het in ieder geval vele malen sterker. Ook de Steelgitarist deed ongelooflijk gave dingen. Die haalde echt alles uit zijn pedal steel.
Toen ik hoorde dat Slobberbone er mee stopte schrok ik daar best wel van. Het is gewoon een lekkere band (en dan vooral live) Gelukkig kwam er na een tijdje goed nieuws. Brent Best, Tony Harper en Jess Barr (altijd met die peuk in zijn mond) waren een nieuwe band begonnen genaamd The Drams. Het is toch moeilijk luisteren als je bijna geen nummer kent. Gelukkig gaven de mannen een perfecte show weg en de CD moeten we allemaal gaan kopen, want dat wordt vast en zeker een aanrader.
Na The Drams op huis aan gegaan. Helaas Tift Merritt (had ik moeten zien volgens de Hanx crew) gemist.
Terugkijkend op deze versie van Blue Highways kan ik wel zeggen dat er veel
goeie en interessante muziek te beluisteren viel. Geen echte vernieuwende en
verrassende dingen, maar nog steeds de moeite waard om te zien en te horen. Toch zou ik graag wat vernieuwende dingen willen zien of dingen die nog niet zijn geweest zoals The Bottle Rockets, Elliot Brood, John Prine of Steve Earle met een Bluegrass band!
Tim Knol voor www.hanx.net
Omdat hij zijn eigen nummers niet schrijft?quote:Op donderdag 20 april 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, Marco Borsato al vast niet.
Dat lijkt me toch een eerste vereiste.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:03 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Omdat hij zijn eigen nummers niet schrijft?
Doet ie niet. Dus vandaar niet. En anders was het nog een zingende reclamezuil in een coltrui.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:51 schreef -Dries- het volgende:
Ok, stel marco schrijft zijn eigen nummers.. dan is het toch gewoon een singer songwriter..
Nee doet ie niet.. Maar stel van wel.. Dan was het alsnog een (singer/songwritende) reclamezuil in een coltrui.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Doet ie niet. Dus vandaar niet. En anders was het nog een zingende reclamezuil in een coltrui.
Leuk om te lezen, thanx!quote:
Het was zo laat.. moest met mensen mee terug.. anders kon ik 50 km gaan lopenquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:11 schreef cosmick het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, thanx!
Jammer dat je Tift niet gezien heb. Die zou ik graag gezien willen hebben.
Leuke line-up iddquote:Op woensdag 26 april 2006 07:45 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik zou zeggen volgend jaar heen gaan trouwens..
Roots of heaven komt er ook weer aan.. ook een leuke line up!
Calexico, Stuart A. Staples,. The Gourds, Tracy Bonham, Iron & Wine, Boris McCutcheon & the saltlicks, Tim Easton, Steve Wynn & The Miracle 3, Shannon MacNally, Smutfish en Kevn Kinney
Wow! waar is dat?quote:Op woensdag 26 april 2006 07:45 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik zou zeggen volgend jaar heen gaan trouwens..
Roots of heaven komt er ook weer aan.. ook een leuke line up!
Calexico, Stuart A. Staples,. The Gourds, Tracy Bonham, Iron & Wine, Boris McCutcheon & the saltlicks, Tim Easton, Steve Wynn & The Miracle 3, Shannon MacNally, Smutfish en Kevn Kinney
Dit interpreteerde ik dat het concert uitverkocht was. Maar gelukkig is dat niet zo. Vandaag kaarten gekocht voor zowel de 19e in Nighttown als de 20e in Paradiso. Heb er erg veel zin in.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:23 schreef methodmich het volgende:
Dat was jammer, Neko net uitverkocht en WNM nog niet binnen.
Zo jammer, dat je nog niet oud genoeg bent voor een OV of autoquote:Op woensdag 26 april 2006 11:34 schreef Prep2Fight het volgende:
Patronaat haarlem .. 14 mei
Waar moet je vandaan komen dan? Misschien dat je met iemand kan meerijden ?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:12 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Zo jammer, dat je nog niet oud genoeg bent voor een OV of auto
Omgeving Den Haag. Heb genoeg vrienden die muziek liefhebber zijn, maar die zijn allemaal jonger dan mijquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:55 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Waar moet je vandaan komen dan? Misschien dat je met iemand kan meerijden ?
Dat is nog te doen met de trein.. Den Haag - Haarlem..quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:02 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Omgeving Den Haag. Heb genoeg vrienden die muziek liefhebber zijn, maar die zijn allemaal jonger dan mijKeb trouwens al geluk dat me pa ons clubje kan vervoeren naar B&S en Josh Ritter, dus ik moet eigenlijk niet zo klagen en gewoon een paar jaartjes wachten
Het is idd. zeer okay!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:49 schreef -Dries- het volgende:
Weet je.. jij (iedereen eigenlijk) moet de nieuwe plaat van Rocky Votolato eensch checken (Makers)
Heb een nummertje gehoord. Kon mij niet boeienquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:38 schreef -Dries- het volgende:
Keb het nieuwe album van Mark Knopfler en Emmylou Harris in mijn bezit, es kijken of het wat is.. In de Volkskrant kreeg het 1 ster, maar ik lees ook wel positieve reviews, dus we zullen zien.
Met het stemgeluid van Harris en de gitaarsound van Knopfler zou er toch wel wat moois uit kunnen komen zou je zeggen.... Maar jij vindt 't niets dus?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:43 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Heb een nummertje gehoord. Kon mij niet boeien
Het boeide me gewoon niet. Beetje vlak misschien, beetje van hetzelfde.. dit is nou niet echt eehm iets heel nieuws.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:50 schreef cosmick het volgende:
[..]
Met het stemgeluid van Harris en de gitaarsound van Knopfler zou er toch wel wat moois uit kunnen komen zou je zeggen.... Maar jij vindt 't niets dus?
Idemquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:43 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Heb een nummertje gehoord. Kon mij niet boeien
Heb net wat nummers gecheckt en idd! Mooi hoor!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:45 schreef methodmich het volgende:
Over goede platen gesproken: MUZ user-reviews deel 3
wij ook.. klotefiles voor de Coentunnel op zondag!quote:Op maandag 15 mei 2006 19:12 schreef _Floddertje_ het volgende:
Nee, ik was er pas om 17.15 uur ofzo.
Wat leuk zeg, kan me voorstellen dat je daar een kick van kreeg.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:14 schreef Prep2Fight het volgende:
Dag daarvoor speelde Kinney en Easton trouwens in Hoorn.. dat was echt gaaf.. heb ik samen met Kees gespeeld met ze.. echt kicken was dat zeg, niet te beschrijven.
Mooi mooi mooi!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:45 schreef methodmich het volgende:
Over goede platen gesproken: MUZ user-reviews deel 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |