abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 12:39:40 #76
3542 Gia
User under construction
pi_28440766
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:25 schreef Furia het volgende:

Dan mogen jullie mij wel eens vertellen wat voor huishouden met 2 (!) mensen zo ongeveer 500 euro aan stroom etc verbruikt!
Huur, gas, licht, water en eventueel enkele verzekeringen meetellen.

Zonder dat laatste kom je al wel aan een bedrag van zo'n 600 euro. Waarvan TS, gezien zij het hoogste inkomen heeft, ook het meeste mag betalen.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:42:40 #77
3542 Gia
User under construction
pi_28440848
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef ReVeRnEj het volgende:
500 euro is teveel. Ik betaal 75 euro vroeger 150 maar sins me zus ook betaalt ging het bedrag omlaag. Dat een kind wat moet bijdrage vind ik normaal maar een ouder moet wel erbij denken dat hun hebben gekozen voor kinderen en niet het kind zelf dus dat de ouders wel het merendeel voor je betaalt.
Mocht ze heb bedrag niet willen verlagen moet je maar eens naar een goedkoop huurhuis gaan zoeken ben je kwa huurr goedkoper uit.
Moeder krijgt als alleenstaande nog maar 576 euro per maand. Hoe kan zij daar nou het grootste deel van betalen.
Dan vergeet je ook nog dat de huursubsidie stopt, aangezien het gezinsinkomen te hoog wordt.

Jij vindt dat moeder van 576 euro het grootste deel moet betalen en dat dochterlief, met een inkomen van ruim 1000 euro (misschien nog wel meer) slechts 150 euro hoeft bij te dragen.

Denk nou eens goed na.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:43:36 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28440869
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:10 schreef ReVeRnEj het volgende:
500 euro is teveel. Ik betaal 75 euro vroeger 150 maar sins me zus ook betaalt ging het bedrag omlaag. Dat een kind wat moet bijdrage vind ik normaal maar een ouder moet wel erbij denken dat hun hebben gekozen voor kinderen en niet het kind zelf dus dat de ouders wel het merendeel voor je betaalt.Mocht ze heb bedrag niet willen verlagen moet je maar eens naar een goedkoop huurhuis gaan zoeken ben je kwa huurr goedkoper uit.
Toch niet als een kind volwassen is en een baan heeft? Kinderen moeten een keer op eigen benen gaan staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28448752
Waarom zoekt moeders dan geen werk?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 3 juli 2005 @ 17:49:39 #80
107521 Furia
snoopy weer
pi_28449934
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Inderdaad, hoe kan zo'n kind nou op eigen benen komen te staan als ze daar niet eens de kans voor krijgt? Die moeder betaald al niets voor dr en geeft haar ook niets, dus ik snap niet waarom zij ineens dr moeder zakgeld moet geven omdat misschien de alimentatie of wat dan ook omlaag gaat/wegvalt! Die moeder moet zichzelf onderhouden, en dat moet ze MET en ZONDER kind kunnen. Het is belachelijk dat TS zelfs een groter deel zou meoten betalen van iets waar ze gewoon niets aan heeft! Moeders kan er mooi blijven zitten, die kan misschien zelfs sparen, maar TS heeft hierna dus nog niets he, het is niet zo dat die een deel van het huis krijgt als ze zovee lmeebetaald!
  zondag 3 juli 2005 @ 18:24:56 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28450631
quote:
Op zondag 3 juli 2005 17:07 schreef Isabeau het volgende:
Ook als moeder een baan heeft blijft het niet meer dan redelijk dat een inwonend kind dat werkt mee betaalt aan het huishouden. Of niet?
pi_28450785
Toen ik nog "thuis" woonde bij mijn alleenstaande moeder hebben we gewoon alle gezamelijke kosten door 2 gedeeld en dat bedrag heb ik als kostgeld belaald. Dus huur, verzekeringen, eten, energiekosten, enz. Dat is gewoon het eerlijkst. Dat je moeder 740 euro minder krijgt doet niet ter zake. Als je uit huis gaat krijgt ze ook minder. Dat bedrag kan ze dan toch ook niet van je eisen?
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_28451116
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:
Ook als moeder een baan heeft blijft het niet meer dan redelijk dat een inwonend kind dat werkt mee betaalt aan het huishouden. Of niet?
Als ik een goede baan heb zie ik niet in waarom mijn kind wat ik zo graag zelf wilde hebben mee moet betalen in de kosten. Mocht ik het zelf moeilijk hebben om rond te komen dan vind ik een bijdrage (zeg max. 200 euro) in de kosten redelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_28451148
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toch niet als een kind volwassen is en een baan heeft? Kinderen moeten een keer op eigen benen gaan staan.
Neem eens heel me bericht en niet alleen die zin. Want dan lees je dat ik het normaal vind dat een kind wat betaald maar tis wel een verschil of je 75 of 150 of 500 betaal. Met die zin waar jij op reageer bedoel ik alleen mee dat je geen 500 euro van je kind gaat verlangen. Hoe wil een kind dan op eigen voeten gaat staan als tie noggeeneens kan sparen omdat veel geld naar z'n moeder gaat. Ouders hebben zelf gekozen voor kinderen dan ga je geen 500 euro vragen wat hij of zij moet gaan betalen neem dan geen kinderen of neem een acceptabel bedrag.
En anders kan je als ouder ook nog vragen of je kind nu weleens naar een huisje mag gaan kijken als je als ouder wil dat hij of zei op eigen benen moet gaan staan.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:56:35 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28451303
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef ReVeRnEj het volgende:

[..]

Neem eens heel me bericht en niet alleen die zin. Want dan lees je dat ik het normaal vind dat een kind wat betaald maar tis wel een verschil of je 75 of 150 of 500 betaal. Met die zin waar jij op reageer bedoel ik alleen mee dat je geen 500 euro van je kind gaat verlangen. Hoe wil een kind dan op eigen voeten gaat staan als tie noggeeneens kan sparen omdat veel geld naar z'n moeder gaat. Ouders hebben zelf gekozen voor kinderen dan ga je geen 500 euro vragen wat hij of zij moet gaan betalen neem dan geen kinderen of neem een acceptabel bedrag.
En anders kan je als ouder ook nog vragen of je kind nu weleens naar een huisje mag gaan kijken als je als ouder wil dat hij of zei op eigen benen moet gaan staan.
Lees dan ook mijn eerdere berichten. Ik heb nooit gezegd dat 500 euro redelijk is. Wel dat een kind voldoende moet bijdragen. Wat voldoende is, is moeilijk te beoordelen als je verder geen inzicht hebt in de kosten, en hangt ook af van hoeveel TS gaat verdienen. En ik heb al eerder geschreven dat het naar mijn mening niet aan de ouders is om kinderen in staat te stellen geld te sparen. En ik vind het inderdaad ook een reële keuze van TS om, zodra hij/zij een baan heeft, op zichzelf te gaan wonen.
pi_28451327
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Moeder krijgt als alleenstaande nog maar 576 euro per maand. Hoe kan zij daar nou het grootste deel van betalen.
Dan vergeet je ook nog dat de huursubsidie stopt, aangezien het gezinsinkomen te hoog wordt.

Jij vindt dat moeder van 576 euro het grootste deel moet betalen en dat dochterlief, met een inkomen van ruim 1000 euro (misschien nog wel meer) slechts 150 euro hoeft bij te dragen.

Denk nou eens goed na.
Ik denk heus wel na.
Want hoe wil de dochter die dus stel ruim 1000 euro verdient en 500 euro per maand moet geven aan der moeder ooit gaan sparen voor haar eigen toekomst.
Ik weet niet of die moeder al veel heeft geprobeert om werk te zoeken maar anders vind ik de oplossing die ze nu heeft wel erg makkelijk.
pi_28451347
Niks... .
  zondag 3 juli 2005 @ 19:34:16 #88
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_28452305
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:47 schreef ReVeRnEj het volgende:
Misschien een idee om een gedeelte van het betaalde kostgeld te besteden aan een cursus Nederlands ?

BTW ik betaal zelf 150euro p/m. Een hoger bedrag zou ik ook nog wel redelijk vinden aangezien ik een goedbetaalde baan heb. Vergeet ook niet dat je ouders al zolang je leeft alles voor je betaald hebben, dus ik vind het niet meer dan sociaal om als je werkt daar ook een gedeelte van terug te geven, als blijk van waardering voor wat ze allemaal voor je gedaan hebben.
pi_28461633
* 700MB heeft nooit kostgeld betaald eigenlijk.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_28464941
Ga lekker op jezelf wonen zeg.

Ik ben jonger dan jou, woon in een zelfstandige eenkamerwoning van 33m2.

Huur - 325
Servicekosten - 50
Verzekering (particulier) - 105
Internet + Kabel - 50
Eten - 125

655 - 133 (huursubsidie) = 522 euro

Dus voor een beetje meer ben je lekker op jezelf en geen financieel gezeur meer van je moeder, vindt het echt belachelijk hoor dat ze 500 durft te vragen van d'r eigen kind.. sorry
pi_28464976
Tijd geworden om op jezelf tegaan of niet dan tegenwoordig ben je aan een klein flatje 300euro kwijt en water 15euro en electra 35euro....
pi_28465705
quote:
Op zondag 3 juli 2005 19:34 schreef Keijs het volgende:

[..]

Misschien een idee om een gedeelte van het betaalde kostgeld te besteden aan een cursus Nederlands ?

BTW ik betaal zelf 150euro p/m. Een hoger bedrag zou ik ook nog wel redelijk vinden aangezien ik een goedbetaalde baan heb. Vergeet ook niet dat je ouders al zolang je leeft alles voor je betaald hebben, dus ik vind het niet meer dan sociaal om als je werkt daar ook een gedeelte van terug te geven, als blijk van waardering voor wat ze allemaal voor je gedaan hebben.
Hou lekker je kinderachtige commentaar voor je. Als je me berichten niet kan lezen sla het dan lekker over. Ik ga echt niet opletten of elk bericht 100% correct is.
  maandag 4 juli 2005 @ 06:29:49 #93
107521 Furia
snoopy weer
pi_28465743
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees dan ook mijn eerdere berichten. Ik heb nooit gezegd dat 500 euro redelijk is. Wel dat een kind voldoende moet bijdragen. Wat voldoende is, is moeilijk te beoordelen als je verder geen inzicht hebt in de kosten, en hangt ook af van hoeveel TS gaat verdienen. En ik heb al eerder geschreven dat het naar mijn mening niet aan de ouders is om kinderen in staat te stellen geld te sparen. En ik vind het inderdaad ook een reële keuze van TS om, zodra hij/zij een baan heeft, op zichzelf te gaan wonen.
Als de kosten zo hoog zijn dat het erop neerkomt dat TS het leeuwendeel moet gaan betalen, dan doet moeders toch iets niet goed, want die zal het dan nooit in haar eentje op kunnen brengen. Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik best dat er kostgeld gevraagd kan worden, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel (en dan bedoel ik een derde of de helft of zelfs nog meer) door het kind wordt betaald. Je moet er als ouders ook nooit vanuit gaan dat je ooit kostgeld krijgt, dus je moet het gewoon zelf (of met partner) OOK kunnen redden. Kun je dat niet, dan doe je echt wat verkeerd en dan wil dat niet zeggen dat je dat maar mooi op je kind(eren) kunt verhalen!
  maandag 4 juli 2005 @ 11:00:56 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28468720
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:29 schreef Furia het volgende:

[..]

Als de kosten zo hoog zijn dat het erop neerkomt dat TS het leeuwendeel moet gaan betalen, dan doet moeders toch iets niet goed, want die zal het dan nooit in haar eentje op kunnen brengen. Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik best dat er kostgeld gevraagd kan worden, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel (en dan bedoel ik een derde of de helft of zelfs nog meer) door het kind wordt betaald. Je moet er als ouders ook nooit vanuit gaan dat je ooit kostgeld krijgt, dus je moet het gewoon zelf (of met partner) OOK kunnen redden. Kun je dat niet, dan doe je echt wat verkeerd en dan wil dat niet zeggen dat je dat maar mooi op je kind(eren) kunt verhalen!
Waar het op neerkomt, is dat moeders het dus niet kan redden als TS stopt met studeren en gaat werken, omdat dan een aantal subsidies e.d. komen te vervallen. Moeders kan het weer wel redden als TS uit huis gaat, omdat ze dan een aantal van die subsidies behoudt.

Je kunt moreel wel vinden dat moeders het verkeerd doet, maar als in de praktijk het huishouden niet rondkomt zonder kostgeld van een volwassen werkend kind, dan heb je niet veel aan zo'n morele stellingname. In de praktijk kan TS kiezen of delen: blijven studeren, gaan werken en bijdragen aan het huishouden, of gaan werken en uit huis gaan.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:05:56 #95
3542 Gia
User under construction
pi_28468848
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tuurlijk. Alleen wordt het deel wat het kind dan moet betalen fors minder.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:15:49 #96
3542 Gia
User under construction
pi_28469064
quote:
Op maandag 4 juli 2005 06:29 schreef Furia het volgende:

[..]

Doordat TS gaat werken, wordt moeder gekort op haar uitkering, vervallen diverse subsidies en kwijtscheldingen, kortom, dan wordt het bedrag wat moeder te besteden heeft zo laag, dat ze niet eens de vaste lasten kan betalen.

Maar goed, als je als dochter vindt dat je moeder maar moet verhongeren, omdat jij graag wilt sparen voor een eigen woning, dan moet vooral zo denken.

En iedereen kan hier wel gaan lopen oordelen dat moeder dan maar moet gaan werken. Wie weet kan ze dat helemaal niet, door ziekte of handicap. Weten wij veel. Het hoeft helemaal niet de schuld van moeder te zijn dat ze in deze situatie zit. Feit is dat het nu wel zo is, en dat de keuze van de dochter heel veel invloed heeft op het inkomen van de moeder. Zo veel zelfs dat moeder niet meer rond kan komen zonder hulp van de dochter.

Ben het met iedereen eens dat TS niet die 700 nog wat hoeft te dokken, maar een evenredig deel in de kosten wel. En dat kan variëren van 350 tot 500 euro. Als zij dan 1000 euro verdient, houdt ze nog zat over om te sparen.
  maandag 7 november 2005 @ 09:22:41 #97
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32048646
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Kom op zeg. Als TS 300 tot 500 euro afgeeft, dan houdt ze nog genoeg over om te sparen totdat ze voldoende heeft voor een huisje in te richten. Het duurt sowieso jaren voordat je iets hebt.

Het komt op mij een beetje over alsof TS effe zo'n 1000 euro per maand wil sparen om in staat te zijn over een jaartje of drie een woning te KOPEN. Tegenwoordig meent iedere jongere dat ze het recht hebben om te sparen voor een eigen woning. Kom op, begin es gewoon met huren en zoek dan verder.
na 3 jaar ingeschreven te hebben gestaan voor huren en nog steeds niks te hebben gevonden ben ik ook gaan kijken naar een koopwoning. Veel meer keuze en lagere maandlasten.
Zo ideaal is huren dus niet .
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32049788
Kick jij even een topic van een half jaar oud naar boven....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')